Mitsubishi i smelteområdet

Å gjøre denne typen ting vil se mer av hvor mange av disse smeltehullene som har problemer. Vis koketid og avrimingsintervall på pumpens utendørsenhet, det vil si tiden fra begynnelsen av avriming til begynnelsen av neste avriming. Informasjon om hvorvidt noen oppgradering av kretskortet har blitt gjort, og om det hjalp avriming kunne synliggjøres.

Informasjon om pumpen min:
Laget i september 2017
Avrimingsintervaller på mindre enn en time, vanligvis 40 minutter. Etter å ha startet på noen lengre intervaller til du kommer tilbake til samme syklus.

Juhanisto

medlem
Etter 48 timers omstart har syklusen gått tilbake til 40 minutter. Nedover kan den etterretningen eksportere, men det kommer ingen retur uten å slå av strømmen. Vel, hvis du får et godt pluss, blir du vanligvis rettet. Avriming til enhver tid .. fra viftestopp til omstart i en jevn 8min. Så godt under maksimum. Det vil si at man skal øke kjøretiden i henhold til importørens teori.

Utedelen 06/2017 og kort skiftet ut våren 2018.

Det fungerer på samme måte etter kortbyttet .. bortsett fra nå for tiden faller det sjelden der i en 30 min periode som sist vinter.

vkekkonen

nykommer
11. desember installerte LN25 for oss og min tante av samme selskap, samme dag, fra importøren til dem på samme tid.

Vi har innendørs og utendørs enheter 9/2018. Jeg har aldri en gang sett over i intervaller på 40 minutter fordøyelsen, selv om jeg har nøye kyttäillyt. Jeg har heller ikke engang fått en midlertidig endring ved å slå av.

Hos tanten min i går hadde jeg tid til å høre på bruken av maskinen. Utedelen 8/2018. Minst 70 minutter fra starten av den første detekterte avriming ble feid til filteret ble kontrollert for renhet. Basert på det, vil jeg allerede gjette at det sannsynligvis fungerer riktig.

I disse tilfellene ser det ikke ut til at friluftsenhetens produksjonstid gjør den nyere bedre. Det var en forskjell i installasjonen da vi hadde sikkerhetsbryteren plassert ved siden av utedelen. En kabel inn, en ut for maskinen. Et annet sted var det fire ledninger festet til sikkerhetsbryteren, tre tror jeg at jeg måtte gå inn i kanalen i midten, jeg gikk ikke nærmere inn, men det var en forskjell.

I morgen skal jeg være i kontakt med installatøren, og nå har jeg tid til å se den tantenes maskin også.

B12

medlem
Vi har to 8/2018 modeller installert i slutten av november. Utetemperaturen har seilt mellom null og -20, og jeg tror avrimingsintervallene har vært mer eller mindre to timer i hver pumpe. Jeg har ikke tatt meg tid, men blinket klokka da jeg la merke til at den smeltet.

Veijoko

medlem
Installert ln25 i begynnelsen av november, begge enhetene ferdigstilt. 8/2018
De første episodene var 2t 40min, nå i en uke 1t 30min. Været er sannsynligvis våtere nå da vannet bygger seg mye mer, tømte jeg bare den ukentlige ansamlingen på rundt 30 liter. I god frost tines hele honningkaka i begynnelsen av avrimingsprosessen og smelter veldig
Sist endret:

Xartoja

medlem
Faktisk har jeg ikke lagt merke til noe bemerkelsesverdig med våre to ln25 (6. september, 2018 ex.6 / 2017) -pumper som ble installert i september, bortsett fra at det maksimale avrimingsintervallet kan være mye lengre enn det på omtrent 2,5 timer under 5C.
Avriming virker for oss i det minste avhengig av belastning og utetemperatur, det vil si at jo mer arbeid pumpen har, jo mindre driftstid og avriming.

Nå har jeg null snøforhold av 24 ° fange avrimingen er litt mindre enn to timer, men hvis man setter de nedre klemmene som smelter først, umiddelbart etter endringen, og deretter den opprinnelige hyppigere, inntil lasten igjen normalisert.

Juhanisto

medlem
Jeg prøvde å øke effekten selv .. I dag var pumpen full i noen timer. I det minste hadde et så kort eksperiment ingen effekt på intervallene. Det kom til meg selv om delkraft smelter oftest når det føles som om det ikke er behov for varmekraft. Det selvet har vært praktisk talt fulltid i høst.

poker

medlem
Hvordan følger du de tineintervaller? Ikke ved siden av, bør du sitte med en klokke, som er den enkleste og billigste tingen å gjøre
Jeg har den billige temperaturen Loggerihvis sensor jeg innstiller til å måle blåse luften hvert minutt. Etter målingen er det bare å koble seg til datamaskinen og undersøke resultatene.

Massa-Time

nykommer
Ikke nå, men noen er forvirrende tiner og driftsstans ...?

Med 25 fangster og et tredje slag vil 6/2018 produsere 1-2 timers sykluser avhengig av LN25 produsert.
Ja, det er det som skiller den tinen fra lyden. Den kommer med den boblende lyden, mens de periodevisende besøkene bare involverer den uklarheten. Jeg har et så skjørt hus at jeg ikke har en kald pause i det hele tatt. Det har imidlertid ikke vært mange andre varmekilder nå. I går var helt borte igjen i trinn på 40 minutter.

prep

nykommer
Utedelen laget 2/2017, kortet ble endret ved årsskiftet og avrimingssyklusene ble endret fra 40 minutter til 2 timer.

Juhanisto

medlem
Nå her vtt-testforhold. -20 solrik frostdag. Uansett får jeg ganske forskjellige resultater fra Mitsu-testere. 33min. og 15-årene. blåser med innendørsenhet og avrimer med blåser 7min. og 54-tallet. Jeg målte mengden av tining av vann riktig, til og med 0,4 dl av det.

Vtt-testen ble angivelig spylt med 2 timers perioder ... Igjen er praksis og testresultater forskjellige :D

B12

medlem
Utedelen 06/2017 og kort skiftet ut våren 2018.

Det fungerer på samme måte etter kortbyttet .. bortsett fra nå for tiden faller det sjelden der i en 30 min periode som sist vinter.
Vel, det nye kortet har et gammelt firma. Ikke mer, så kortet er tilsynelatende ikke nytt nok. Alt du trenger å gjøre er å oppgradere eller oppgradere selskapet ditt hvis du lykkes.

blobbo

Aktivt medlem
For noen mennesker, med det oppdaterte kortet, har avrimingsintervallet lagt seg der i mer enn 2 timer, og det ser ut til at mange kjører pumper selv under frost. Har noen av dere prøvd hvordan det virkelig fungerer når du skal begynne å tine oftere? Du skulle tro at du kunne gjøre det litt kraftigere i vått vær. Under passende forhold bør imidlertid cellen blokkeres fullstendig på under en time.

Tross alt er jeg ikke beveget i det hele tatt, jeg er interessert, men følger denne debatten, så jeg lurer på om den nå virkelig kan redusere den avrimingen om nødvendig og komme tilbake til det lange løp. Det at pumpen nå ser ut til å rotere under 2 timers driftsforhold (under visse forhold) indikerer ennå ikke at logikken fungerer som den skal. Generelt LN-kjeden, var en av en graf, hvor pumpen ble plutselig hoppet til den lange halvtimes mellomrom paniikkisulatuksiin.
Sist endret:

pumpe helper

Aktivt medlem
For noen mennesker, med det oppdaterte kortet, har avrimingsintervallet lagt seg der i mer enn 2 timer, og det ser ut til at mange kjører pumper selv under frost. Har noen av dere prøvd hvordan det virkelig fungerer når du skal begynne å tine oftere? Du skulle tro at du kunne gjøre det litt kraftigere i vått vær. Under passende forhold bør imidlertid cellen blokkeres fullstendig på under en time.

Tross alt er jeg ikke beveget i det hele tatt, jeg er interessert, men følger denne debatten, så jeg lurer på om den nå virkelig kan redusere den avrimingen om nødvendig og komme tilbake til det lange løp. Det at pumpen nå ser ut til å rotere under 2 timers driftsforhold (under visse forhold) indikerer ennå ikke at logikken fungerer som den skal. Generelt LN-kjeden, var en av en graf, hvor pumpen ble plutselig hoppet til den lange halvtimes mellomrom paniikkisulatuksiin.
Del av. Bytter kontinuerlig seksjoner i henhold til været. 60-70min i "dårlig" vær og deretter lenger i "godt" vær. Omformeren er kontinuerlig oppdatert og kan justere intervallet basert på avrimingsvarigheten. Det nye kortet fungerer helt fint.

MItsuMinä

nykommer
Har noen hatt et tineintervall større enn 2t 40min?
Min egen pumpe er ofte ikke avrimet mellom 0 og -10. Bare en gang mindre enn 2 timer. Må undersøke.
Det ser ut til å være ganske stor forskjell mellom de samme modellene. Selv etter avslutningen har jeg aldri vært i de to timene.

PolyEsko

Aktivt medlem
käppyrä.PNG
Makeup krøller 4. januar 2019 fra 00-15. Rød blåstemperatur og blå luftfuktighet på toppen av innedelen. Utendørs varme begynnelse -12 slutt 0.
Avriming i henhold til senkede krølletemperatur: 2:12, 4:32, 11:52, 14:44, og følgende var 17:12.
Antagelig også tint på 6:52 og 9:22 fordi den varme-toppen og fuktighetsøkningen etter opptining ville avkrefte det, selv om blåstemperaturen nettopp har falt. Klokka 2:12 er det ingen topp etter tining.

Fordi det er en ødelagt, er krøllen ikke veldig tydelig. Selv i pausen synker noen ganger blåsningstemperaturen under romtemperatur, selv om den ikke er avrimet. Det vil si fra båsen, så kommer chill til innendørsenheten litt. På den annen side er det noen ganger en klar avriming, men blåstemperaturen synker ikke så veldig.

@Veijoko : Hvor har du lagt loggeren?

Jeg har en Inkbird TH1 Plus-logger som jeg først ikke kunne komme ut av den datapakken. Men til slutt lyktes jeg med å fjerne enhets- / varenavnet jeg endret fra innstillingene, slik at det ikke var plass.

Veijoko

medlem
Loggeren ble teipet på luftsklaffen.
Hvis loggerens krøllebilde ikke skiller seg ut, har episodene vært nøyaktig 2t 13min i løpet av dagen.
I november, etter installasjonen, tok det lange 2t 40min perioder og i jula, tilsynelatende på grunn av vått og isete vær, 1 t 10 min.
Varmeenergi forbrukte 660 kWh i november-desember.
Upovari produserer nå bare varmt vann og gir ventilasjon (sirkulasjon og avtrekksluft)
Ingen energibesparelser i huset er synlige, men pumpen ble først og fremst kjøpt for avkjøling
Sist endret:

Juhanisto

medlem
Jeg senket litt varmen fra sirkulasjonssystemet og tok mer kraft ut av det .. Drizzle -5 .. Varmesyklus har kommet ned til 30 minutter i løpet av natten ..

PolyEsko

Aktivt medlem
OK. Jeg studerte den MUH Airy LTO nærmere og fant termostaten under frontdekselet på tilluftsvarmeren. Den vanlige D-formede pinnen i den, bare svinghendelen manglet når det ikke var plass under eller foran spjeldet.
Jeg senket ventilen litt og varmer ikke opp tilluften. Et halvt døgn etter økte jeg ILPs fangst med en grad fordi temperaturen i leiligheten avkjølte seg litt, så etter heisen kom hyttetemperaturen tilbake til sin forrige tilstand med noen timers forsinkelse.
At LTO så ut til å ha den 500 watt varmen hele tiden. Moderat varme tilluftsventilene som blåste med varmeren. Delvis luftvarme, derfor. I det siste spilte det ingen rolle om varmen kom fra den elektriske radiatoren eller tilluftsventilen, men det var en annen sak med varmepumpen, fordi varmepumpen leverer den samme mengden varme til 2-3 deler strøm sammenlignet med bare en motstandsvarmer.

Jepp, men så tittelen på selve kjeden:
ILP har nå holdt på i en lengre periode, så ikke mye driftsstans. Avriming er gjort ganske nøyaktig hver 2h40mins, varighet ca 8 min.

Legg så merke til at få innlegg om loggeren jeg nevnte.
I gjennomsnitt mister den hver sjette måling. Dette forvrenger krumningen fordi selve loggeren ikke har en klokke, men klokken stilles bare i api. Ts. Hvis det klokken 12.00 er en temperaturendring, ser det ut til at klokken 15:00 sugde inn dataloggeren hadde funnet sted omtrent klokka 12:30 og klokka 18:00 sugd inn data ser det ut til å være krøllet omtrent klokken 13:00. Ikke akkurat hver gang 1/6 av målingene går tapt, men rimelig nøyaktig ser det ut til å skje. Andre inkbird korridorer?

PolyEsko

Aktivt medlem
Screenshot_20190110-115354.jpg

Den har imidlertid et raskt 7-timersbilde tidsperiode egentlig omtrent 1/6 til, dvs. rask 8 timer. Så tiner det ~ 2t40min.
Dette er fordi denne blekkfuglen mister omtrent en sjettedel av sin måling, og fordi sensordataene ikke har tidsstempler, men bare datarader, som jeg sa tidligere. Sensoren er nå plassert litt bedre.

Så nå som det er litt kjøligere og ildstedet ikke har blitt oppvarmet og ettervarmingen ved disse temperaturene er fjernet fra LTO, er det ingen avbrudd, men LN kaster ut hele tiden og smelter av og til seg selv. Utedelen er dermed 8/2018 og innendørsenheten 9/2018.

Men det er også episoder der enhetens innelufttemperatur synker mye oftere til blått under periodisk drift, det vil si kaldere enn inneluften i leiligheten.

PolyEsko

Aktivt medlem
La oss fortsette med vår egen ting. Det er flere av de tiner innfellene i LN-kjeden, men la oss gå tilbake til høyre kjede.

I går avrimet jeg en plastvannføring under utedelen. Så jeg la ILP bare for eksplosjonen for å stoppe utendørsenheten fra å bable. Deretter, inne i bilen, varmet jeg den tykke isen på plasten slik at den delvis smeltet og den andre halvparten av isen løsnet i laken. Avriming for å forhindre ytterligere frostskader og ingen informasjon om når frostskaden vil ende og dermed fryse opp. I går var det bare -3 ° så lett å fordøye. På litt frost akkumuleres ikke isen mye på den platen, men på en frostig frost er allerede noe av isen frosset.

Bildet under viser ca. Etter tre ganger avriming viser den oransje temperaturkurven en horisontal linje ved 21 grader, som bare luftsirkulasjonen var på. Da jeg skrudde på oppvarmingen (MELCloud er den enkleste å skifte), tint den 30 minutter etter den første tinen. Fra dette vokste det tineintervallet lenger og lenger og er nå tilbake til normen ~ 2,5 t. Så, per definisjon, utvidet intervallet.

Den blå krøllingen er den fuktige luftlinjen.

LN-tining-break-jälkeen.PNG

PolyEsko

Aktivt medlem
La oss skrive ned tine her, selv om det ikke egentlig er tineintervaller.

For omtrent en uke siden prøvde jeg LN-kjøling. Liten effekt. OK, men da jeg byttet til oppvarming, kom pumpen med sin kule logikk for å tine opp pumpen rett etter noen minutters oppvarming. Det vil si at etter litt under 10 grader Celsius ute og etter de foregående 30-40 minutters avkjøling, var cellen fremdeles litt varmere og deretter avrimet. -> hvordan ville du fordøye det hvis automaten hadde den pumpemodusen mellom oppvarming og kjøling? Antagelig avriming etter endring?

Dagen i går var minst +10 grader celsius og pumpen kjørte periodisk i noen uker og det daglige forbruket var 4-6 kWh api.
Ikke for å fordøye. Lyden ble hørt når utedelen og innedelen smeltet i vårvarmen på det varmeste øyeblikket. Det er ikke ofte tilfelle, men hva er poenget?

På en eller annen måte er følelsen at disse er gjort helt for avkjøling, og etter noen dager med ettertanke "tunet" sofaene til å fungere også i oppvarming, noe som betyr at det knapt er tenkt på en smeltedigel.
opp Bunn