MSZ-LN

Jusse

nykommer
I forrige måned bestilte jeg den gamle 2013 Toshiba Daisekai fra den LN25 pumpen. Tossua ble plaget av frysing av utendørsenheten i slutten av scenen, men det var ikke egentlig villig til å bruke mer på alder og hadde gjort det med noen reparasjoner. Jeg hadde bytt innendørsenheten til motoren og ett kretskort til innendørsenheten. At fryse og korte varmesykluser var funksjoner fra begynnelsen, som nå forverret den siste vinteren.

Så leser jeg mer om denne kjeden, og jeg var redd for at jeg skulle lage en sump. Puppu ble installert i forrige uke og fikk litt å se. Selvfølgelig har spolene her i sørvest ikke vært det verste, men den lille delen av frosten har akkumulert i cellen. Ellers har det ikke vært noen klage selv om innendørsenheten er ganske mye større enn den forrige. Den Wifa Confession Access Point-modulen og instruksjonene er dype og konfigurasjonssiden fungerer ikke med alle nettlesere ...

I går rystet jeg motonetten for å bestille termometeret domoticz bare for å sikre hvilken smeltingstid maskinen har. Kort innlogging ser ut til å fordøye hver annen time og hvert 35 minutt. Utendørs enhet 8/2018. Fiske 24 / Blåser 3.
1550913031119.png

1550915004102.png
Senest redigert:

Jusse

nykommer
Hva tar det for å få temperaturen ut av motorsykkelteltet?
selv Domoticz er installert på Raspberry Pi (Raspbian os) og vil også få det til Linux, OSX og Windows.
I tillegg er en 433MHz mottaker, f.eks. RFXCOM USB. Det er linux-støtte og RFXmngr synes også å være Windows, så det fungerer. Jeg vet ikke direkte om OSX.

Og utsikten kommer naturlig fra direkte fra Domoticz webgrensesnitt når sensorene legger til det. Data kan også utvinnes i CVS / XLS format ...

Du kan selvfølgelig gjøre mye mer med Domoticz. Du har Z-Wave og ZigBee (koblet til Philips Hue) i raspen. Jeg kjører elektriske apparater, nattlys til trappen, bilvarme, bevegelsessensor / tidskontroll, morgen / kveldsbelysning, etc. Energimåling har også vært i tankene, men det er ikke noe slikt ennå.
Senest redigert:

Oj

nykommer
Hvis noen er interessert så her tre og en halv dag på å blåse temperaturer LN35 maskin. Daglig forespørsel er 20 grader, blåser 4 og natt forespørsel 21,5 grader og blåser 5. Utenfor temperatur i denne målingen skjedde å skifte mellom tid -19 og +7. Jeg så ikke på cellefrysningen. Måling laget med USB-TempER-blokk og ThermoHID-programvare. Online værinformasjon.

Jeg var litt mistenksom at gulvvarmen fortsatt kunne falle og gi pumpen mer fangst.

vedlegg

Emil

medlem
En dag var det et vedlikeholdspause i produksjonen når jeg sugde filterene. Det var da en dag, hvis to automater blåste. Akkurat som noe ville ha vært i aksjon. For eksempel, i løpet av de siste 24 timene, var det ingen demping, men vanlig avstenging. Peisen er avkjølt.

Tilsetning: Utetemperaturer pluss en dag og natt på dette tidspunktet.

Screenshot_20190226-100437.png

Emil

medlem
Selv varmen i går kveld syntes å bli uskarpe. Utetemperatur rundt null. Og pumpe blåser på maskinen. På det tidspunktet hvor variasjonen av blåstemperaturen begynner, endret jeg til den tredje hastigheten av slaget. Forståelig måtte jeg gå på gata.
Screenshot_20190228-130939.png

Tupo

medlem
Nå som luftens relative luftfuktighet har gått ned mot våren, ser det ut til at pumpen spiller som den burde. Selvfølgelig, nå -3,3 grader og 90% RH, nå er det ikke akkurat tørt akkurat nå. Men det er noe å bli overrasket over, frostsikringen er tatt på den sikre siden av designfasen?
65906D46-B6CD-45E7-8A81-8B99368D2716.jpeg

B12

medlem
Er det at sensorrøret er lukket og at vann kan samle seg inne i røret fra oven? Hvis det er tilfelle, snu sensoren slik at ledningen går ned, kan det hjelpe.

Emil

medlem
Små frost føler seg tining for sikkerhet. intervaller over to og en halv time. Kanskje er det sikkert at det ikke kommer noen problemer hvis sensoren ikke fungerer ordentlig?

Juhanisto

medlem
Tross alt er den lukket og vannet kan strømme inn i tiningen. Den harde frostbiten fryser deretter umiddelbart. Sensoren i topprøret og slik at ingen vann kan strømme inn i slangen. Det er det du bør prøve neste. Også her forblir aktiviteten på et godt nivå under 1 h 20 min episoder har ikke vært. Men ikke akkurat den kalde.

B12

medlem
Du trenger neppe en sensor i isen. Det viktigste er å sikre at ingen vann kommer inn i sensoren. Sensoren + vannet oppvarmer seg mye lenger enn bare en tørr sensor. Deretter varer avfrostningen lengre og neste oppvarmingssyklus er kortere fordi pumpen mener at isen har samlet seg mye.

Her holder noen mennesker en forferdelig støy, og ingen tør å kjøpe den pumpen. Det samme har vært tilfelle i mange andre modeller, og gode instruksjoner har kommet langt i hvordan man får en liten feilretting. Selvfølgelig kan ikke alle gjøre noe, og noen vil ikke. Hvis importøren eller installatøren ikke får aktiveres i det hele tatt, er det tilrådelig å prøve riving og prøve lykken med noe annet merke og modell.

Han har to svært velfungerende pumper, og de fleste problemene er trolig uproblematisk.

Juhanisto

medlem
Så det er ikke sensorrøret i sensoren .. bare ledningen. Jeg hadde kabelrør / slange fylt med frosset vann og la det opp til sensoren. Jeg spurte det noen ganger at isen rundt sine ledninger kan gi feil temperatur, eller påvirker det sensorens lesing.

pumpe helper

Aktivt medlem
Så det er ikke sensorrøret i sensoren .. bare ledningen. Jeg hadde kabelrør / slange fylt med frosset vann og la det opp til sensoren. Jeg spurte det noen ganger at isen rundt sine ledninger kan gi feil temperatur, eller påvirker det sensorens lesing.
Kommer det på en eller annen måte fra toppen av ledningene til kabelskallet eller hvordan kan vann komme dit når den sensoren opprinnelig er som bildet ovenfor?
Vel, jeg har den avfrostingssensoren i lang tid nå, det vannet vil definitivt gå inn i det skallet, men det er ikke noe problem.

vedlegg

Juhanisto

medlem
Jeg hadde brakt den ledningen slik at det var en kobling slik at du kunne komme inn i sensoren for å komme inn der. Veldig annerledes hvis du hadde om fabrikken. Det er ingen enhetlig retningslinje for maskinene som skal monteres der.

pumpe helper

Aktivt medlem
Jeg hadde brakt den ledningen slik at det var en kobling slik at du kunne komme inn i sensoren for å komme inn der. Veldig annerledes hvis du hadde om fabrikken. Det er ingen enhetlig retningslinje for maskinene som skal monteres der.
Oh, okay. Juu bringer så mye bilde til fabrikken!

Teesse

medlem
Hva vil det være å komme til dette instrumentet når det ikke er i oppvarmingsmodus mot kommandoer? Det vil si at oppvarming er på, men for eksempel bytter ikke vingenes posisjon, blåshastighetsreguleringen virker ikke, innendørsenheten mottar kommandoer fra fjernkontrollen, men ingenting gjøres. Alle andre moduser fungerer bra og ja, hva du prøver å gjøre - bare i oppvarmingsmodus vil du holde vingene stående oppreist uansett hva du gjør og viftehastigheten er 1.

pumpe helper

Aktivt medlem
Hva vil det være å komme til dette instrumentet når det ikke er i oppvarmingsmodus mot kommandoer? Det vil si at oppvarming er på, men for eksempel bytter ikke vingenes posisjon, blåshastighetsreguleringen virker ikke, innendørsenheten mottar kommandoer fra fjernkontrollen, men ingenting gjøres. Alle andre moduser fungerer bra og ja, hva du prøver å gjøre - bare i oppvarmingsmodus vil du holde vingene stående oppreist uansett hva du gjør og viftehastigheten er 1.
Er det hvile når det ikke er behov for oppvarming?
Ta en titt på utendørsenheten, slik at skrået sannsynligvis ikke roterer? Sett fangsten mer i noen grader så allerede jobber ..?

Teesse

medlem
Er det hvile når det ikke er behov for oppvarming?
Ta en titt på utendørsenheten, slik at skrået sannsynligvis ikke roterer? Sett fangsten mer i noen grader så allerede jobber ..?
Ah, okay. Så er det blodklokt at jeg ikke ville "puste" på vilkår? Jeg setter pris på din kunnskap når du hjelper en helt usunn person. Det neste spørsmålet er smartere, hvor er innetemperaturføleren fra hvilken den lukter med innetemperaturen?

Så hvis jeg gjør meg klar her -> Fang f.eks. 23C -> den interne sensoren ser ut til å være allerede 23C eller 23.5C -> det vil ikke bli varmt mer. Fortsett?

spire

moderator
Medlem av administrasjonen
Hva vil det være å komme til dette instrumentet når det ikke er i oppvarmingsmodus mot kommandoer? Det vil si at oppvarming er på, men for eksempel vingenes posisjon
Ah, okay. Så er det blodklokt at jeg ikke ville "puste" på vilkår? Jeg setter pris på din kunnskap når du hjelper en helt usunn person. Det neste spørsmålet er smartere, hvor er innetemperaturføleren fra hvilken den lukter med innetemperaturen?

Så hvis jeg gjør meg klar her -> Fang f.eks. 23C -> den interne sensoren ser ut til å være allerede 23C eller 23.5C -> det vil ikke bli varmt mer. Fortsett?
Sensoren lukter av luften rundt innendørsenheten - vanligvis på høyre side bak et rutenett. Programmet antar at det har en liten (2-3C) romvarmer. Kjøretøyet virker ikke slik med en termostat, hvis en jevn start begynner å øke temperaturen, prøver kontrolleren å finne løpende rytmen som ikke endrer temperaturen i gjennomsnitt i begge retninger.

PolyEsko

Aktivt medlem
Jeg har av og til gjort uregelmessige justeringer selv når det er kompass på. Vinger i toppposisjon, men blåser med 3 eller 4 og blåser klart varm luft. Så det er ikke en pause når blåset er minst og kompasset stopper. Når jeg kom ut av Ivo-støvelen. Noen flere ganger stoppet han seg etter en tid.
Så det er ikke alltid de "junkies" involvert i avbrudd av krasj, men noe annet, det vil si som "tredje operasjonsmodus" er blitt kalt. Jeg skrev noen ganger om det. På den tiden måtte ingen gripe inn / legge merke til.

Juhanisto

medlem
Nå var pumpen hovedsakelig alene i oppvarming av hytta i 13 timer. I går kveld la jeg en fangst på 25 da jeg kom hjem hjemmefra. Hard frost om natten .. rask tjue og vind. Forbruket var 1580W en time .. gjorde det selv ta så mye maksimalt. Vel coppi ser ikke bra hvis det gir maksimalt 3,2 kW :D

ugle

medlem
Har noen LN50 logoer?

Ite satte det tidlig i år. Bearbeider alltid under null drøyt halvtimes mellomrom.

Natten er god nok til å måle -27 ved full temperatur med full blåsing med 25 fanger og uten filter 1,8 øyeblikkelig COP flere ganger. Avfrosting av dette, selvfølgelig.

Jeg trodde COP kunne forbedre med ekstra isolasjon av kjølemiddelrør. Lengden på kjølemiddelrørene er ti meter, går i kaldt loft. Overflatetemperaturen på en konvensjonell isolasjon var ca. 25 grader varmere enn miljøet. Den ekstra isolasjonen av vevhuset fra Bilteman-rørisolasjonen og overflatetemperaturen falt med rundt 8 grader til omgivelsene (selvfølgelig økte området i forhold til strålen).

Hold deg til et referanse for en annen installasjon.

pumpe helper

Aktivt medlem
Jeg gjennomsyret et koselig program med mitt øye. I forbindelse med reparasjonen ble ln skrudd ut av veggen og knockouten ble slått. Skivene ble demontert fra de indre veggene, slik at SY ble tvunget til å bruke den, men hadde aldri hatt å bytte til alder.

amatør

medlem
Jeg gjennomsyret et koselig program med mitt øye. I forbindelse med reparasjonen ble ln skrudd ut av veggen og knockouten ble slått. Skivene ble demontert fra de indre veggene, slik at SY ble tvunget til å bruke den, men hadde aldri hatt å bytte til alder.
Bare kom fra AVA igjen. Det ble ikke nevnt noe ord om den ILP. Ville det blitt byttet slik at partneren var fornøyd?
Jo, LN kan ikke være gammelt for å bli erstattet. Det kan også være at streikerne ikke hadde noen anelse om hva de skulle pakke ut.

Xartoja

medlem
Jeg la merke til det samme som gårsdagens AVA-fornyelse. Heat Ykkönens? Installasjonsmatten ble fremtredende vist og sponset av disse formatene. Synd for beboerne at veggen ble erstattet av en toshiba kvalitetspumpe. Reklamofre .. :(

jutaja

nykommer
For en uke siden kom en slik LN25 installatør anbefaling til huset, og det er ikke sikkert at enheten vil spille som den skal. Umiddelbart etter installasjonen ble gulvvarmene senket og det var noe -5c frost ute. Det føltes som at pumpen hadde det vanskelig å holde huset varmt, så gulvvarmen ble returnert litt tilbake, særlig lenger fra pumpen. Det mest overraskede er at maskinen ikke får nok varm luft ut av den, selv om den skulle bli fanget. For eksempel ble testen injisert for et par timer siden på grunn av en test for 28c, nær pumpen 21c. Maskinen blir maks. 30c luft ut med 2-3 slag, utenfor null. Maskinen selv, når den ses gjennom MELCloud, oppdager romtemperaturen til 21c og kan ikke heves opp riktig.

pumpe helper

Aktivt medlem
For en uke siden kom en slik LN25 installatør anbefaling til huset, og det er ikke sikkert at enheten vil spille som den skal. Umiddelbart etter installasjonen ble gulvvarmene senket og det var noe -5c frost ute. Det føltes som at pumpen hadde det vanskelig å holde huset varmt, så gulvvarmen ble returnert litt tilbake, særlig lenger fra pumpen. Det mest overraskede er at maskinen ikke får nok varm luft ut av den, selv om den skulle bli fanget. For eksempel ble testen injisert for et par timer siden på grunn av en test for 28c, nær pumpen 21c. Maskinen blir maks. 30c luft ut med 2-3 slag, utenfor null. Maskinen selv, når den ses gjennom MELCloud, oppdager romtemperaturen til 21c og kan ikke heves opp riktig.
Sett slaget fullt og ta maksimalt. Hold føttene nær 50 grader eller mer. Meter umiddelbart til luftutløpet.

Xartoja

medlem
2-3 slag bør lett få 50 grader ut av 28 feller. Er det ikke nattmodus på? I Melcloud vises ikke denne statusen.

pumpe helper

Aktivt medlem
2-3 slag bør lett få 50 grader ut av 28 feller. Er det ikke nattmodus på? I Melcloud vises ikke denne statusen.
Hvis 2-3 blåser betyr 1-2 bjelker i nakken, så er det en liten kuvert som, avhengig av installasjonsstedet, kan bli en "kortslutning". Dvs. pumpen er varm, selv om noen termometer ser et sted 21.
Maks blås maksimal fangst, slik at du kan se om det er damp i maskinen eller ikke.

jutaja

nykommer
Pistol maks blås og maks fangst (31c) i rommet i nærheten av pumpe 22c => maskin 29c luft ut. Når slaget ble tapt til det andre, steg produksjonen til 33c. Nightmode er ikke på, maskinen piper fra lignende, etc. Det virker ikke som om det kan spilles. Du må ringe installasjonsfirmaet igjen for å få maskinen til å undre seg.

John392

nykommer
I februar 2018 ble LN 35 installert og det har vært mye problemer. Varmen var svak, selv om det var null i friluft. Smelting høres veldig sterk ut. Vedlikeholdsteknologen sa at kjølemediet manglet, det var bare 750 g da det burde vært 1000 g. Det andre servicebesøket ble endret
Kretskortet og smelteområdet er litt utvidet til utendørsenheten. Smeltingstonene er fortsatt forstyrrende, og varmen kommer ikke veldig bra.
Jeg synes å ha mottatt noen mandag for den enkelte. Jeg prøver å få avtale utpakket, men selgeren er ikke enig i å erstatte alt annet enn enheten
pris -20% slik at tapet mitt ville koste omtrent 1200 €, installasjonskostnadene 595 € + enhet uten søk over 200 € + enhetsprisreduksjon.
Dette er et såkalt CONTRACTOR-produkt, men det ser ut til å bare beskytte selgeren.

Emil

medlem
Ganske langvarig varmesyklus, når litt frost og blåser på salgsautomat. Det ser ut som at ved automatisk blåsing kan mengden oppvarming holdes så lav at det ikke er nødvendig å varme det på gaten. Jeg får blåser ganske bra midt i leiligheten, så varmen er godt fordelt. Fiske på 21 grader, noe som gjør 19 grader på baksiden av pølsen. Veldig bra.

Screenshot_20190310_081830_com.inkbird.engbird.jpg

B12

medlem
I februar 2018 ble LN 35 installert og det har vært mye problemer. Varmen var svak, selv om det var null i friluft.
Var ikke hornet varm opp, eller ble maskinen bare blåst opp i tankene dine? Det er en termostat her og pumpen varmes ikke opp hvis røret allerede er varmt. Nulpunktet krever ikke nødvendigvis enten varmekraft, og pumpen blåser veldig lunkent luft.

Itella hele 165 kvadratmeter hus har blitt oppvarmet hele vinteren med bare to LN25 pumper. -20 er fortsatt i mengden. Det var en -35 på et tidspunkt, men det var en ferie tur da og pumper med en 14 graders vedlikeholdsvarme. Jeg er på, fanger 21 og varm i huset om hva som blir spurt. Selvfølgelig kommer avfrostingen med sin egen stemme, men det som plager seg, varierer sterkt.

Emil

medlem
Termostat, eller til og med en termisk sensor som lar en kunstig intelligens bestemme hva som skal gjøres.

Jeg lurer på om utendørsenheten egentlig ikke ville ha en termisk sensor - vel. (Eller i denne samtalen ble det forstått at enheten ikke ville vite noe om utendørs varme) Den eksakte delen av dens oppførsel endres i henhold til utetemperaturen. Hva er sensoren det er at utendørsanlegget på baksiden av venstre, på innsiden, men den bakre sideretning vises når du ser? Kan det være varmesensoren?

Jnti

moderator
Medlem av administrasjonen
Hva er sensoren det er at utendørsanlegget på baksiden av venstre, på innsiden, men den bakre sideretning vises når du ser? Kan det være varmesensoren?
Det er en utetemperaturføler det.

I tidligere Mitsu har utendørstemperaturinformasjon ikke blitt brukt til justering. Det er ingen informasjon om R32-enheter. Koblingen inneholder Service Technical Guidet for tidligere modeller /foorumi/threads/mitsubishi-electric-mallisto.1274/post-329657
opp Bunn