MSZ-LN

Juhanisto

medlem
Vel minst her føles det som et helt annet program for avriming. Selv nå, en liten frost og jeg slo turen da jeg begynte å tine. Maskinen var tørr. Likevel trakk han en lang og skuldert tine. Det var ikke vann.
Dette er et såkalt CONTRACTOR-produkt, men det ser ut til å bare beskytte selgeren.
Det betyr ingenting, men "Når du velger et sikkerhetsprodukt, får du et kvalitetsmerket produkt som er designet for å fungere under de kalde forholdene til Pohjola. Hvert kjøp av et sikkerhetsprodukt er testet før det inngår i salgsprogrammet. Dette sikrer kvaliteten på produktet og dets egnethet til finske forhold.. "

Det ser imidlertid ut til at de nødvendige tester med hovedkomponenter av LN-pumper ikke ble gjort fordi Melcloud / Mitsubishis svenske svar på spørreskjemaet mitt var: "Når det gjelder avfrostingen, skyldes dette en programmering av avfrostingen som gjorde at varmepumper avfrost for ofte. Dette skjedde på grunn av å bli utviklet og testet i Japan og ikke i det nordiske klimaet". Scanoffice har ikke hatt noen tilbakeringing, som de burde takle. På den svenske pumpeforum rapporterte den lokale distributøren om den kommende oppdateringen for et år siden.

Ikke engang med Melclouds støtte, har det fått noen svar lenger, det kan ha vært at hvis Finland velger Finland som et land, vil støttespørsmålet gå til Scanoffice, kanskje. Mitt problem har vært at kommunikasjon med installatøren ikke lenger lykkes fordi jeg har sluttet å jobbe med luftvarmepumper. Scanoffice har en e-postadresse, men svarer ikke lenger.

Jeg tror at min egen pumpe ble oppdatert uten å endre kortet. I det minste har operasjonen bedret seg betraktelig, den foregående vinteren gikk helt 40 min under oppvarmingsperioder. I vinter, i løpet av den forrige fryseprosessen, var varmesyklusene i klassen i en time, og endte i en lang 40 min syklus som ikke lenger stiger. Nå en annen frostbit for kort tid siden, 2,5 timer i varmesykluser. Kanskje nå noe fornøyd med pumpens drift, litt av en flip-flop.

Dette kommer nå til å bli en vinter, men senest på grunn av teknisk støtte, er det trolig den siste mitsu-pumpen. Ikke i dette prisklasset, hun var motvillig til å holde seg selv en gang. Referansen er ikke noe mer enn den forrige Ultimate lavprispumpen, men det koster € 695, men varmen var nok og opptining fungerte bra.

Lassila

medlem
I februar 2018 ble LN 35 installert og det har vært mye problemer. Varmen var svak, selv om det var null i friluft. Smelting høres veldig kraftig ut .....
.... Jeg prøver å få avtale utpakket, men selgeren er ikke enig i å erstatte alt annet enn enheten
pris -20% slik at tapet mitt ville koste omtrent 1200 €, installasjonskostnadene 595 € + enhet uten søk over 200 € + enhetsprisreduksjon.
Dette er et såkalt CONTRACTOR-produkt, men det ser ut til å bare beskytte selgeren.
Krev en nedrivning hvis produktet ikke er det som er lovet i brosjyrene. Lydnivået (smeltetoner) er ikke oppfylt. Avtalen vil bli gjenopptatt før avtalen. Kjøpesummen kan bare holdes tilbake hvis du har blitt bevist å ha nytte av enheten.
Jeg selv fikk avtale losset og pengene tilbake da jeg valgte de irriterende lydene og besparelsene i strømforbruket kom ikke i løpet av året. Hvis selgeren har solgt enheten som installert, bør du ha full refusjon. Til slutt, kontakt med forbrukermyndigheten.
Her er en rask titt på hvordan du låser opp:
https://minilex.fi/a/kuluttajansuoja-ja-kaupan-purku

tj86430

Aktivt medlem
Instruksjoner finner du på forbrukermyndighetens nettside (mer foretrukket enn den kommersielle operatøren).

Først av alt, bør du være i kontakt med forbrukerråd. Deretter en skriftlig klage (selgeren må gis anledning til å rette saken før avtalen er oppløst). Deretter, om nødvendig, forbruker tvister styret (varer i lang tid) og til slutt, hvis forbruker tvister panelet gir en forbruker-vennlig anbefaling og selgeren ikke følger den, distriktet. Retten er den første som kan gi en bindende løsning til partene; Andre myndigheter gir bare anbefalinger, selvfølgelig, intelligente handelsmenn følger anbefalingene fra Consumer Disputes Board. Kanskje ofrene går uten forbrukerpanel, men jeg anbefaler det ikke.

Juhanisto

medlem
Død er ja støtte. Faktisk har jeg ventet forgjeves gjennom opprettholdelse av den innsatte svar på meldingen. Vilppi har vært i tankene, men ikke produktene til den samme importøren, selv om det var så anerkjent.

Lassila

medlem
Instruksjoner finner du på forbrukermyndighetens nettside (mer foretrukket enn den kommersielle operatøren).
Jeg er helt enig,
Jeg lagde linken jeg fant fordi det var klart for meg at prinsippene for handelsbruddet var tydelig skildret, og jeg ville ikke bare kopiere et stykke tekst fra sidene. Det var ikke ment å være bruker av en bestemt tjeneste.

Raiela

nykommer
Hei hei
Mitsu ln ble kjøpt i går. Installasjon kommer denne uken, pumpen kommer inn i hytta for bruk. Spørsmålet er, hva er fjernkontrollens grensesnitt i bruk? Hvis jeg bare gjør mokka, hva slags tilkobling var nødvendig? Er det et enkelt datagrensesnitt eller bør det være et SMS-grensesnitt?

Harb

medlem
Bare et datagrensesnitt er nødvendig. Det er ikke nødvendig å være ubegrenset, men hvis du har annen bruk, bør du selvsagt vurdere det. Hvis basestasjonen støtter WPS, er installasjonen enklere, men det kan gjøres uten problemer.

jiikoo

Aktivt medlem
Hei hei
Mitsu ln ble kjøpt i går. Installasjon kommer denne uken, pumpen kommer inn i hytta for bruk. Spørsmålet er, hva er fjernkontrollens grensesnitt i bruk? Hvis jeg bare gjør mokka, hva slags tilkobling var nødvendig? Er det et enkelt datagrensesnitt eller bør det være et SMS-grensesnitt?
https://kauppa4.dna.fi/c/DNA-Laitenetti/p/QDS00001

Denne tilkoblingen bør allerede være nok når hastigheten er 0,128 Mbit / s. Prisen er svært rimelig til 0,90 euro per måned hvis du har en DNA-telefon eller Internett-tilkobling klar.

Kaaleppi

nykommer
Kort endret 08/17 -> 08/18.
Dekket var -23c med et nytt kort.
Nå smeltet hver 2,5 time. Før det slaver 40 minutter.
Forespørselen var 20 og blåste 2. Det gamle kortet måtte bringe den tredje til å blåse og fange hardere til samme ønsket romtemperatur.

Screenshot_20190310-165947.jpg
Screenshot_20190313-043213.jpg

Emil

medlem
Nå skal vi ha varmesyklusene på plass. Liten frost var om natten. Blåsing med automatisering. Fra dette konkluderer jeg at effektiviteten er forbedret ved automatisk viftehastighet når du kommer inn i en lang varmesyklus. I motsetning til de tyngre slagene som ville gå til gaten i dette oppvarmede rommet.
Screenshot_20190320-095359.jpg

PolyEsko

Aktivt medlem
Jeg har alltid det varmeste været på gata, jeg blåste med en automat eller fikset. Forsøkt flere ganger.
Hvis automaten er så ofte, tines det av tining etter tining.
5-6 kWh / dag i henhold til apeforbruk. Den gjennomsnittlige varmen til blåser luften var omtrent det samme som du gjorde. Fangsten er 20,5 ° C.

Juhanisto

medlem
Med en automator forblir det blåser ganske lavt. Selv til minimum. Det er ikke bare varmen som sprer seg og bare ikke gir. På grunn av dette vil du sikkert kjøre med lav strøm. Hvis du prøver å bruke det så lite som mulig, men hvis det forsøker å varme det, er det ikke en veldig god setting å ta det til blåsekontrollen. Men alt dette var allerede kjent.

I morgen ble Mitsus rist blokkert. Så tining fungerer nå på en eller annen måte når du trenger det. Selv gangtider var lenge. 50 min. Sykluser med våt snø / slit / vannregn. På tørre dager blir det ikke oppmerksom på tining. Det vil si at intervaller er lange. Det vil si at transduseroverføringen har hatt en flott effekt i det lange løp mellom pumpesykluser. Selv om jeg flyttet i samme rør til et annet punkt. Og minst ikke lenger komme dit for en kort periode. Ellers har jeg ikke endret bruksmønstrene mine. Nå dro jeg slaget til den tredje da jeg ble varm. Fiske 23 og blåse på 3. 10-12kWh bringer den til apen. Katten sover på baksiden av sofaen der luftstrømmen av pumpen treffes, slik at hetet blåser :D

PolyEsko

Aktivt medlem
Jeg har nå 2/5 blåse kraft. For bare det, bare spre varmen i sengen. En liten kjøler skal være 3/5, etc.
I går så jeg ikke merke til at utendørsenheten var døve (selv om jeg ikke så på sladder nå), droppet mye ja hele tiden jeg passerte, det vil si kondensert fuktighet, men ikke mer frossen og frosset, smeltet under turen. Varmen var ikke så frisk som ute.

Emil

medlem
Automaten gir ikke mye varme, noe som betyr at det ikke er mye behov på den tiden. Jeg trenger ikke bare oppvarming meg selv på grunn av oppvarming, men fordi leiligheten er varm nok. Og på grunn av plasseringen av innendørsenheten fordeles varmen også til de velegnede gjenstandene i jorden av den automatiske maskinen. Ingen energi kastes i blåsingen av viften. Og selvfølgelig er effektiviteten også bedre når kompassen kan holde et jevnt trykk i rørene som ikke kan gjøres i gatene.

Der har den nå oppvarmet det faste besøk fra tre om morgenen. I går dro jeg til gaten pause om morgenen da jeg satte peisen i underetasjen.
Screenshot_20190321-093332.jpg

Juhanisto

medlem
Nese .. ikke for oppvarming, men på grunn av temperaturen. Vel, jeg prøver i hvert fall å varme opp med dette været så mye som mulig når kopiet er på plass. Det vil si, det har noen fordel og ikke en veggdekorasjon.

Når jeg legger et slag mot automaten, tar det et øyeblikk å blåse, så slippe slaget. Snart vil vi være på et minimum. Deretter øker sentralvarmen strømmen og anerkjenner pumpens manglende varme. Pumpen forstår igjen at dette slaget er nok og ikke øker hastigheten. Hva betyr dette? Ilmu er fortsatt en veggdekorasjon. Visst, det tar litt strøm og tar lange spill. Jeg vet ikke hvordan det fungerer for andre. I det minste jobber jeg ikke. Kjøleanlegg jeg prøvde. Men det er det skrikende til det fulle, selv for en lang tid, så jeg er fornøyd med nummer tre, og jeg falt til andreplass for natten. Jeg har et stille slag og gir litt fløyte. En mer behagelig liten hum når det plystre som høres ut som en togvalp om natten.

P306

medlem
Automatisk blåsing reduserer effekt og effektivitet, og varmen spres ikke riktig, men forblir i nærheten av pumpen.
Således er blåsingen av innendørsenheten alltid den andre med høyest manuell innstilling (4/5). Dette resulterer i det beste resultatet. Jeg så det.
Senest redigert:

Emil

medlem
Etter min mening er det oppvarming med sentralvarme i alle fall en spesiell løsning. Ville det ikke vært verdt å gi jobben mer arbeid ved å redusere rollen som sentralvarme? Det ville forbedre effektiviteten.

Ede jeg ikke huske når jeg sist hørte det høyere tining, nå som blåste i kiosker.

Og vi hadde ikke veggdekorasjoner med denne forskriften. Det er angitt av varmekurven.

Juhanisto

medlem
Det er det jeg gjør, og jeg liker ikke å blåse på en automat. Blåset blåser hva som er i stand og sentralvarme kompletterer. Hvis det er på en automat, så vil delene svinge eller fangsten skal heves kraftig for å holde blåsehastigheten litt.

B12

medlem
Gjennom vinteren har temperaturen i huset vært ganske god til 21 grader. Blåser er 4/5 i hver pumpe. Huset er 12m bredt og godt overført uten tur. Pølsen er rett rundt hjørnet og det er 19 x x grader. I praksis blir hele huset varm med bare to ln25 pumper. Man oppvarmer den andre enden av huset og den andre oppvarmer den andre.

Emil

medlem
Det er det jeg gjør, og jeg liker ikke å blåse på en automat. Blåset blåser hva som er i stand og sentralvarme kompletterer. Hvis det er på en automat, så vil delene svinge eller fangsten skal heves kraftig for å holde blåsehastigheten litt.

Jeg husker at du hadde et stoppested og smeltet for ofte. Det skyldes for aktiv sentralvarme. Pumpen kan ikke levere så mye varme som du ønsker.

Jordpumpen er den eneste varmekilden oppe og har sannsynligvis en grunn til å bli kvitt den i driftsmodellen. Og jeg vil også gå til pumpen for å stoppe hvis peisen i peisen varmes godt.

Emil

medlem
Automatisk blåsing reduserer effekt og effektivitet, og varmen spres ikke riktig, men forblir i nærheten av pumpen.
Således er blåsingen av innendørsenheten alltid den andre med høyest manuell innstilling (4/5). Dette resulterer i det beste resultatet. Jeg så det.
Automatisk blåsing senker strømmen, men hvilket nivå? 1 kw, som er den lavest nominelle varmeeffekten spesifisert av produsenten? Hvis oppvarmingskravet er mindre enn 1 kw, begynner pumpen å bryte ned, noe som ikke er kjent for å være bra for effektivitet.

Hvis varmen blåses ned, som pumpen gjør som standard, vil ikke luften sirkulere til pumpen. Ja, det varmer i det minste rommet hvor innendørsenheten er, og dermed de nærliggende rommene. Minst har vi. Selvfølgelig påvirkes dette også av ventilasjon og utetemperatur.

Hvis jeg legger disse slagene på den tredje, som jeg foreslo her i begynnelsen, vil enheten gå av og vil smelte hvert 40 minutt. Objektet er til og med programmert, slik at det smelter for sikkerhet når det er en gang der i leiligheten.

Juhanisto

medlem
La oss fikse. Jeg har aldri vært på gaten pause noensinne. Smelter ofte eller tiner. Nå tiner det ditt problem har gått i riktig retning. En natt er ikke i stand til å varme 170 kvadratmeter, så det er nødvendig å ha annen oppvarming i huset minst om vinteren.

PolyEsko

Aktivt medlem
Automatisk blåsing senker strømmen, men hvilket nivå? 1 kw, som er den lavest nominelle varmeeffekten spesifisert av produsenten? Hvis oppvarmingskravet er mindre enn 1 kw, begynner pumpen å bryte ned, noe som ikke er kjent for å være bra for effektivitet.
Noen med en pumpe snakket om 250 watt og ca 400 watt. Uansett hva LN har. Og la oss beregne den strømmen selv med en fast sprengningshastighet!

Hvis / når jeg har kjørt hele dagen lang, først uten luke, når varmekravet er så lavt, omtrent litt mindre enn halvparten av tiden, går pumpen, dvs. ca 11-12 timer / dag. Og da, ifølge apen, tok ILP 5,2-6 kWh / dag, deretter teller (5.2-6) // 11-12) = 430-540 W, det vil si gjennomsnittlig ~ 480W underkraft med krukken går når den går. (En innendørs vifte tar strøm 24 timer i døgnet, men det tar ikke store.)
Med LN35 blir varmekraften multiplisert med 1-6,6 kW og utgangseffekten er 0,8 kW, men la pumpen være mye mer enn kilowatt når varmen blir satt i kulde. Er det ikke? I LN25-testen ville ~ 1300 W rykke og 35 mer naturlig.

COP ville være i denne kategorien med en kontinuerlig løp på ~ 4, men kanskje falt til 3 på grunn av en svindelkjøring. Hvis i starten av hver syklus var den opprinnelige luken, og blåserøret ville stige til 50 grader, ville COP'en falle enda lavere, kanskje 2, eller hva måler du tomme på grunnlag av erfaring?

Juhanisto

medlem
Ifølge Melcloud tok 304W gjennomsnittlig kraft siste dag. Blåser nå på den tredje. Stabil uten pause. På ettermiddagen tok jeg en første krok og en hvile etter det. Det er, går for varmt å blåse og 10 minutter unna vil gå 5min å hvile. Deretter går det jevnt til opptining. Som sjelden kommer med vår-lignende vær. Det er, du vet hvordan du skal slippe strøm selv med et solid slag.

timbba

standard Naama
@Emil Kunne produsere solbil blåser vs krasjevaluering.

Bil blåser og jevn løping
  • suge luft ~ 24 C (dømme her)
  • blåser luft 28,7C (dømmer her)
  • blåser 280m3 / t (dømmer her)
  • effekt 0,1 - 0,17 kW (dømmer etter VTT-test)
  • utgangseffekt ~ 0,5kW (dømme her)
  • COP ~ 3 - 5, spill som er nærmere 5 enn 3, så anslå ~ 4.5
Manuell blåsing 3 og tripping
  • På vanlig besøk (hvis det kunne være), kunne en COP være ~ 5,5 (fordi min slag var ~ 4,5)
  • Effekten av pause i henhold til VTT-testen kommer ikke til å kollapse, fordi klok logikk, så satser COP ~ 4.5
Det er et estimat, og jeg føler at LN kan være like energisparende på begge måter, men når det gjelder effektivitet. Den siste måten å spre varmen bedre, men kan forårsake temperatursvingninger, mens den første måten ikke sprer seg så nær en, men holder varmen jevn.

Emil

medlem
Noen med en pumpe snakket om 250 watt og ca 400 watt. Uansett hva LN har. Og la oss beregne den strømmen selv med en fast sprengningshastighet!

...
Beregner, men kjølevæsketrykket må utjevnes fordi romtemperaturen blir for høy. Dvs., pumpen slutter å varme opp.

I dag er pumpen mer enn 6 til 7 timer kontinuerlig oppvarming. Selv nå blåste han inn i heisene fra tidlig morgen. Varmen det blåser er ca 30 grader. Hvis jeg øker blåserhastigheten, vil oppvarmingen stige, og vil stige for mye, noe som vil føre til en sammenbrudd. I innendørsenheten bestemmes varmen til cellen når den er minst i kontinuerlig drift X, da bestemmes av innendørs enhetens blåseffekt. Mer blåser mer varme inn i rommet, mindre blåser mindre varme inn i rommet når innendørsenhetens varme er konstant.

P306

medlem
Vedlagt er et bilde som viser kraftuttaket av enheten i mindre enn en dag, noen stoppcykler og et par avising, etterfulgt av korte utbrudd som slutter å stoppe.

Screenshot_20190227-055917.jpg

Emil

medlem
Det er omtrent 20 timer kontinuerlig oppvarming. Nå reiste jeg fangsten til 22 grader, ifølge måleren, på 18 grader. :)
Screenshot_20190326-223133.jpg

Petros

nykommer
I februar 2018 ble LN 35 installert og det har vært mye problemer. Varmen var svak, selv om det var null i friluft. Smelting høres veldig sterk ut. Vedlikeholdsteknologen sa at kjølemediet manglet, det var bare 750 g da det burde vært 1000 g. Det andre servicebesøket ble endret
Kretskortet og smelteområdet er litt utvidet til utendørsenheten. Smeltingstonene er fortsatt forstyrrende, og varmen kommer ikke veldig bra.
Jeg synes å ha mottatt noen mandag for den enkelte. Jeg prøver å få avtale utpakket, men selgeren er ikke enig i å erstatte alt annet enn enheten
pris -20% slik at tapet mitt ville koste omtrent 1200 €, installasjonskostnadene 595 € + enhet uten søk over 200 € + enhetsprisreduksjon.
Smeltende toner er også sterke på meg. Faktisk fikk jeg vant til dem og er ikke så veldig mange ganger / dag til slutten av siste har til å lytte. 1/3 av tiden når du sover og 1/3 av arbeidet ditt hjemmefra. Så hjemme, vekkingen, så vi kan ha to avrimningscykler. Men det er litt som noen.

Ditt svar avslører ikke om operasjonen siden har blitt brakt til en tilfredsstillende tilstand. Så, ble tilsetningen av kjølemediet og kretskortet hjelp? Uten ILP kommer den varme luften som noe fra en healer, men varm, som gradvis sprer seg inn i leiligheten. Så langt som mulig, avhenger det i stor grad av modellen på leiligheten.

Nedrivningen er en lang og steinete vei, og du vil sannsynligvis ikke dra nytte av det. Foretrekker selgeren å oppfylle sine forpliktelser hvis enheten fortsatt ikke fungerer som lovet. Så ikke enig i noen prisreduksjon, men krever at enheten fungerer som den skal. Som forbruker har du rett til å bestemme hva slags kompensasjon du vil bruke i saken, selgerpartiet vil ikke kunne gi deg 20% ​​rabatt og tilfredshet.

På den annen side, hvis du vet deg selv at enheten jobber nå, og tilbudet om selgerens 20 overflate er fortsatt i kraft, ta pengene ut av det, og det er klart. År er ikke brødre, slik at sparing av elektrisitet kan være litt og så ..
Senest redigert:

Juhanisto

medlem
Vel, det smelter ikke bare i de solfylte tørre vårdagerne. Et par solfylte dager, slik at jeg selv hadde ilpin slått av når temperaturen stiger til 25 inni. Dag klokken 14 og tilbake når jeg legger meg klokken 23 :D

PolyEsko

Aktivt medlem
Vel, det smelter ikke bare i de solfylte tørre vårdagerne. Et par solfylte dager, slik at jeg selv hadde ilpin slått av når temperaturen stiger til 25 inni. Dag klokken 14 og tilbake når jeg legger meg klokken 23 :D
Her bodde den samme 20,5 graders fangst og hytta på 19,5-21 ° i innetemperatur uten behov for nedleggelse. Så minst en uke eller så, kanskje, har blitt blåst opp av en pause. Blåset var 3/5. Så det er på tide å holde varmen stabil. Vel på fredag ​​kan du se hvordan det fungerer i løpet av +10 grader utendørs varme.

Emil

medlem
Jeg likte håndboken for å grave ut at jeg forsto driften av den ukentlige timeren. Men kan noen velge hva den gjør? Jeg vil gjerne bare varme opp, mellom 20-10. Fellevarmen ble satt, men det begynte ikke å kjøle seg dersom romvarmen overgikk målvarmen?

Du kan prøve det her, men jeg våget å spørre om noen visste det.

ferdighet

nykommer
Varmeapparatet kom inn i økonomien i forrige uke, så langt kan det ikke være så fornøyd. Ser frem til den første frostbiten nå, hvordan å bringe de samme 20 grader av varme, som nå produserer ytterligere 22 grader varme i den andre enden av huset.

Tilsynelatende er fjernkontrollen bare en vanlig enveis infrarød enhet, så påvirker Melclouds kontroller på ingen måte det? Det er den eneste minus som jeg har oppdaget så langt.
opp Bunn