Elektrisitet Spesialpris NÅ!

rot

medlem
Gleder meg : Grandpa2:, Vaasa Electricity økte prisen på en ubestemt kontrakt, så jeg tok også en "super fordel" :)

Sammeli77

Aktivt medlem
Loiste tilbyr i dag en 2-års fast løpetid på 5,16 s / kWh + 2,96 € / måned. I slutten av juni utløper den nåværende (3,90 € / måned). Er det fortsatt verdt å knulle?

lappano

medlem
Den gamle gikk ut i går, så jeg så på de nye kontraktene og kom til dette:

Full kontraktsperiode24 kk
Full avgift€ 3,98 / kk
dag5,29 snt / kWh
4,19 snt / kWh

Produkt Loiste Clean, nattelektrisitet, 2 år og gjennomsnittlig energipris 4,74 cnt / kWh.

Den daglige prisen er bare billigere enn den jeg fant på prissammenligningssidene med 1-gangsmåling. Selvfølgelig får Euron-paret en månedlig avgift mer enn de andre dyrere alternativene.

lappano

medlem
Hva er gjennomsnittsprisen når det tas hensyn til månedsavgiften?
Hvis hjernen nå ikke fungerer etter en god natts søvn, så:

Avhenger av energiforbruket, for eksempel hvis måneden går 700 kWh og forbruket er 1/1 dag / natt så gjennomsnittsprisen er (700 kWh/kk * 0,0474 e/kWh + 3,98 e/kk) / 700 kWh/kk = 5,31 snt / kWh.

Hvis igjen 1500 kWh forbruk, deretter gjennomsnittspris = 5,01 cent / kWh.

Visst kan du også falle for hele året estimat, men 15000 kWh i samme forhold -> 5,06 cnt / kWh.

Så det avhenger mye av hvordan du kan skifte strømforbruk mer ut på natten. For øyeblikket er jeg nede på 1/1 når byggefasen går.

Muhv

medlem
Fortsatt kommer prisen på strøm ned ... nå børs strøm, et par dager var 1-2 timer i perioder på 1-2 sent / kwh .. gjennomsnittsprisen er 4,5 sent / kwh

tj86430

Aktivt medlem
Sikkert vil den komme ned i det lange løp. I mars ville børsstrømmen vært vel 90, - dyrere enn den nåværende suveniren for oss, så vi har fortsatt råd til det.

I_IN

medlem
Jeg har nettopp laget en 2 år lang sucker for Loiste med parametre 3.98 / 5.29 / 4.19 samt Mr Lappanen ovenfor. Først ba jeg den nåværende leverandøren om en bedre avtale enn 20% dyrere listepris, men det var ingen respons. Høst og neste år har fremtiden blomstret opp i april, og selv om kontrakten min bare er utsolgt i 6 uker, tenkte jeg at det var best å låse inn prisen nå.

Hempuli

medlem
Dagen før kalte Fortum inn en 'kundetilfredshetsundersøkelse' (tok 6 sekunder). Siden jeg har vært i Fortum lojalitet (sommerhus i forhold til 1000 kWh / år!) Siden 1996, så etter en kundeundersøkelse som tilbys 5,99c per 2 år. I følge Fortum har børsstrøm vært 8-9c tidlig på året, og på grunn av gode kundeforhold ønsker de å tilby en ny kontrakt til en virkelig billig pris, ettersom prisen på strøm øker kraftig. Da er jeg ikke spent når hytta har en vindkraftkontrakt på prinsippet og prisen på elektrisitet i seg selv betyr ikke noe etter Carunas basisavgifter.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Lumo Energia 'Påske-tilbud'

SPESIELT PÅSKEPRIS 5,20 SNT / KWH, GRUNNPRIS 0 € / måned.

rep

medlem
Elektrisitetshandlere lyser i sitt fravær når kontrakten går i stykker, men la oss være det etter at du har låst den 24 måneder gamle snapperen og telefonen ringer uten avbrudd

poser

Hyper Active
Kom for tidlig til å hente det tilbudet fra Helen 4,98c / kWh :rulle med øynene:
Forventer du at snøsmelting kombinert med nesten varme vil vare? Selv om det er høyt trykk et sted (i Sør-Finland), er det selvfølgelig et sted lavtrykk (i Frankrike, Spania og Atlanterhavet, for eksempel), og vinden blåser voldsomt i mellom (via Nord-Tyskland, Danmark, Sør-Sverige og Norge).

De siste årene har smeltevannet gått tom for juni. Vi får se om været fortsetter som det gjør i lang tid, kanskje det regner osv. (Dvs. mønsteret som ble brukt i juni vil være svakere, sterkere, tidligere, senere, likt eller ikke i det hele tatt ...). Samtidig er dette tiden da en forbruker kunne selge solenergi for å få den beste avkastningen for året (eller skal vi si at de samlede tapene er de laveste).

Wespa

Aktivt medlem
Jeg stokker fortsatt selv om løpetiden min slutter i juni. Ja, prisen skal starte på Nelonen som før. : Hmm:

Telehell

medlem
Helens 3,99cnt / kwh 0e / måned soother slutter i september. Tross alt kom de på noe fint om sommeren som nå ikke alt elektrisitetssalg kommer til å tape

Poko

Stafett for stafett
Helens 3,99cnt / kwh 0e / måned soother slutter i september. Tross alt kom de på noe fint om sommeren som nå ikke alt elektrisitetssalg kommer til å tape
Jeg har den til slutten av september. Ja, noen grunn tilbud vil bli funnet når det slutter.

My.Ai.Hu

standard Naama
Det ser ut til at strømforsyningsprisene følger øyeblikkelige værforhold.
Nå har prisen allerede hoppet til 0,55 cent / kwh

om høsten, hvis det har vært en tørr og varm sommer, så har vi gode priser .. og
våt regner allerede kald sommer slik at strøm er billig om høsten.

så lotteri.

Mikkola

standard Naama
Prisene på "Northern bream" er i stor grad avhengig av vannsituasjonen til sneglene. Forrige vinters snøfall var lite vann, så prisene vil forbli høye, i det minste etter beste evne.
Jeg ga opp tid på strøm for et par år siden da forbruksprofilen endret seg litt og elenias overføringspriser var ugunstige. Elenias overføringspolitikk har endret seg igjen, og det kan være at den neste kontrakten vil være basert på tidsstrøm. For å forstå det generelle bildet, kreves mulighetene for et prediksjonsgap, da din egen forbruksprofil og priser kan endre seg i løpet av kontraktsperioden.
En Vattenfall-selger rådet til å se på de tidsskiftede prisene, og tro at det ville være et billigere alternativ til dagens generelle kurs.

My.Ai.Hu

standard Naama
Faktisk, jeg m, et par års tid vuntsannut produsere elektrisitet ... er vanskelig å sette en slik lämmmitystä varauytuvaksi.
Derfor får jeg ikke en større lader.
gang strøm går ...

rep

medlem
Tiden går ut, 14 dager må være tiden for å endre kontrakt. 17,5 slutter Helen 24 Måneder 3,99 24/7 Pris.
Billigste som har kommet mot 4,90 er gyldig inntil videre, så sannsynligvis må flytte fordi på at Helen ikke gir noe tilbud når jeg peke dem to årene fratatt penger.

røtter

standard Naama
Tiden går ut, 14 dager må være tiden for å endre kontrakt. 17,5 slutter Helen 24 Måneder 3,99 24/7 Pris.
Billigste som har kommet mot 4,90 er gyldig inntil videre, så sannsynligvis må flytte fordi på at Helen ikke gir noe tilbud når jeg peke dem to årene fratatt penger.
Er det verdt å ta det samme som de tilbyr meg som en oppfølging ...
24 måneder PRIS 3,00 € / måned, 5,59 c / kWh
... vel, du må begynne å se på noe annet, selv om det er tid for høsten ...

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Gjennom konkurrenten tilbys 18 måneders kontrakter til 0 € / måned og 5,74 cent / kWh

rep

medlem
Den typen kom inn i dag.
FOR FREMTIDEN
Winter Day:
4,02
c / kWh
Annen tid:
4,02
c / kWh
Grunnavgift: € 5,99 / måned
FINERGI, det hadde jeg sannsynligvis tatt, men her advarte om at regningene ikke stemmer overens med tjs.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
FINERGI, det hadde jeg sannsynligvis tatt, men her advarte om at regningene ikke stemmer overens med tjs.
"Elektrisitet skal faktureres annenhver måned på grunnlag av estimert forbruk. Det månedlige estimatet skal være 10% av det gyldige årlige forbruksestimatet. Fakturering skal reguleres for å gjenspeile det faktiske forbruket, minst fire ganger i året."

"Fakturering er også tilgjengelig på månedsbasis, med strøm fakturert månedlig i henhold til forbruksinformasjonen som leveres av nettverksbedriften. Kostnaden for strøm basert på etterbetalt fakturering er 6,99 cent / kWh, og grunnavgiften er 6,99 € / måned."

https://fi-nergy.fi/Fi-Nergy_kotisivut_Sähkönmyyntiehdot_Huoleton.pdf

Det vil si at hvis det årlige forbruksestimatet er 10.000 kWh, vil det hver 2. måned være en nedgang på 2000 kWh om sommeren. Tilsynelatende blir den neste regningen (senest) utlignet for å gjenspeile det faktiske forbruket. Så Fi-Nergy har fått et gratis lån fra deg i 2 måneder. Om vinteren er det motsatte. :kul:

rep

medlem
"Elektrisitet skal faktureres annenhver måned på grunnlag av estimert forbruk. Det månedlige estimatet skal være 10% av det gyldige årlige forbruksestimatet. Fakturering skal reguleres for å gjenspeile det faktiske forbruket, minst fire ganger i året."

"Fakturering er også tilgjengelig på månedsbasis, med strøm fakturert månedlig i henhold til forbruksinformasjonen som leveres av nettverksbedriften. Kostnaden for strøm basert på etterbetalt fakturering er 6,99 cent / kWh, og grunnavgiften er 6,99 € / måned."

https://fi-nergy.fi/Fi-Nergy_kotisivut_Sähkönmyyntiehdot_Huoleton.pdf

Det vil si at hvis det årlige forbruksestimatet er 10.000 kWh, vil det hver 2. måned være en nedgang på 2000 kWh om sommeren. Tilsynelatende blir den neste regningen (senest) utlignet for å gjenspeile det faktiske forbruket. Så Fi-Nergy har fått et gratis lån fra deg i 2 måneder. Om vinteren er det motsatte. :kul:
Takk for informasjonen.
opp Bunn