Helenin heinahinta 6000 kWh raja

timbba

standard Naama
Det ser ut som at Helens tilbud inneholdt vilkår som ikke var i den forrige:
Kampanjeprisen gjelder kun på adressene som kampanjebrevet er sendt til, og den årlige bruken av varen er mindre enn 6000 kWh pr år. Ellers er kontraktsprisen Normalprisen på Suominen-elkontrakten på 5,95 c / kWh
Den første betingelsen vil trolig ikke gi deg noen problemer, men den andre tilstanden begrenser deg mye (så hvis forbruket går over 6MWh, så vil prisen tydeligvis sprette).

Separert for min egen start her
Sist redigert av admin:

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Den første betingelsen vil trolig ikke gi deg noen problemer, men den andre tilstanden begrenser deg mye (så hvis forbruket går over 6MWh, så vil prisen tydeligvis sprette).
Ordren nevner imidlertid ikke grensen eller hva som skjer hvis forbruket overstiger 6000 kWh.

Dette bestillingsskjemaet spør ikke engang om forbruk. Adresser utenfor Hesa ​​er også gyldige.

Personlig ser jeg ingen grunn til at elektrisitet ville være dyrere hvis det bruker mer. Normal har vært den andre veien rundt. :kul:

=> En slik prismodell er ikke rimelig for forbrukeren. Jeg vet ikke hvordan det ville være berettiget til Forbrukerstyrelsen hvis noen tok det opp.

timbba

standard Naama
Sanne turister, tørst. Jeg kastet bare det fordi setninger som det ble lagt til. Tilbudet kan fortsatt gå utenfor Hesa ​​som sådan og forbruker over 6MWh .. men ikke 100% sikkert :D

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Personlig ser jeg ingen grunn til at elektrisitet ville være dyrere hvis det bruker mer. Normal har vært den andre veien rundt. :kul:
Den eneste begrunnelsen kan være at selskapets finansielle risiko øker i fastpris kontrakter etter hvert som forbruket øker. Her igjen er 6 MWh grensen helt kunstig. Bedrifter kan også velge å beskytte deres strømkjøpspriser på ulike måter hvis de ønsker det.

Det syntes ikke å være en kontraktsmessig straff for tidlig oppsigelse av tidsbegrenset kontrakt. Var det bra akseptabelt eller ikke, og hvis ikke hvorfor ikke?

betale

Aktivt medlem
Helens høypris på 4,98c / kWh er en fortsettelse av det forrige Helen-tilbudet. November begynner, det vil si i 2020 som praktisk talt kommer. Mot slutten av året er det knapt bedre tilbud på vei, mens prisene øker.
Hvor finner jeg det tilbudet?

Telehell

medlem
Under denne betingelsen må kontrakten ikke nevne forbruksgrensene, da det står at kontrakten følger Helens generelle prislister. Hvis prislisten nevner forbruksgrensen, er den gyldig.

on-zo

Aktivt medlem
Hvor finner jeg det tilbudet?
der du går https://helen.fi/heinahinta

Under denne betingelsen må kontrakten ikke nevne forbruksgrensene, da det står at kontrakten følger Helens generelle prislister. Hvis prislisten nevner forbruksgrensen, er den gyldig.
Hvis kontrakten angir en pris på 4,98 og ingen vilkår for endring av prisen kan ikke endres i kontraktsperioden, les noe på nettsiden. Det er unødvendig å si igjen, de samme tilbudene har allerede blitt laget med de samme teksten og er godt brukt i disse 10000kWh eneboliger.

betale

Aktivt medlem
"Kampanjeprisen er bare gyldig på adressene som kampanjebrevet har blitt sendt til"

Fikk du prisen selv om brevet ikke kom fram?

Telehell

medlem
Hvis kontrakten angir en pris på 4,98 og ingen vilkår for endring av prisen kan ikke endres i kontraktsperioden, les noe på nettsiden. Det er unødvendig å si igjen, de samme tilbudene har allerede blitt laget med de samme teksten og er godt brukt i disse 10000kWh eneboliger.
Jeg vet ikke om du har lest hvor nøye kontrakten din er, men det står klart at kontrakten følger Helens generelle prislister. Det vil si at kontrakten din ikke trenger å nevne separat prisen som er bundet til mengden kwh, som det allerede er nevnt i den generelle prislisten.

Det er en annen sak om selgeren oppfyller dette eller ikke, men den setningen gir i det minste den høyere prisen som skal brukes når forbruket overstiger 6000 kwh / år.

Unødvendig å vri, så er det slik.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Det er en annen sak om selgeren oppfyller dette eller ikke, men den setningen gir i det minste den høyere prisen som skal brukes når forbruket overstiger 6000 kwh / år.

Unødvendig å vri, så er det slik.
Kontraktbekreftelsen og vilkårene er den som gjelder for en tidsbegrenset kontrakt. Prisen på en tidsbegrenset kontrakt kan ikke endres i løpet av perioden.

Her er en tidligere refleksjon over den kunstige grensen /foorumi/threads/sähkön-tarjoushinta-nyt.18786/post-384015

Telehell

medlem
Kontraktbekreftelsen og vilkårene er den som gjelder for en tidsbegrenset kontrakt. Prisen på en tidsbegrenset kontrakt kan ikke endres i løpet av perioden.
Ja, det er slik kontrakten og dens vilkår gjør kontrakten. I dette tilfellet sier vilkårene at prisingen vil følge Helens prisliste. Det er ikke noe tvetydig om at etter 6000kwh-overskuddet erklærer Helen at hun vil følge den nye prisen, som er grunnprisen på kontrakten. Hvis noen vil argumentere med det, vil de sikkert forsvinne.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Ja, det er slik kontrakten og dens vilkår gjør kontrakten. I dette tilfellet sier vilkårene at prisingen vil følge Helens prisliste. Det er ikke noe tvetydig om at etter 6000kwh-overskuddet erklærer Helen at hun vil følge den nye prisen, som er grunnprisen på kontrakten. Hvis noen vil argumentere med det, vil de sikkert forsvinne.
Det er ingenting i kontrakten min og vilkårene om det over 6000 kWh overskudd! Denne informasjonen er kun på det tilbudswebstedet, det er ikke i ordrebekreftelsen, heller ikke i kontrakten eller vilkårene. => Helen kan ikke endre prisen i løpet av fast sikt!

Det er ingen bestemmelse i Helens strømforsyningsvilkår som kan endre prisen på tidsbegrenset kontrakt ved forbruk over 6 MWh.

Ingen ordre kriterier funnet https://helen.fi/kampanjat/heinahinta/tilausehdot/

Hvis noen har en slik grense nå i ordre- eller kontraktsbetingelsene, blir PDF-filen bare vedlagt og lagt ut her i forumet. ;)
Sist endret:

Telehell

medlem
Men hvor nevner det at 6000kWh?
Det står på bestillingssiden, som også nevner prisen og straffen for å overstige 6000kwh.

Og for ikke at noen mener at en tidsbegrenset kontrakt er noe stoned, sier de generelle vilkårene for strømforsyning følgende:

10.6. Selgeren har rett til å si opp salgsavtalen, 10.6.1. hvis brukeren har vesentlig brudd på sine forpliktelser i henhold til salgskontrakten og bruddet ikke har blitt løst innen rimelig frist spesifisert skriftlig av selgeren.

Det vil si at en tidsbegrenset kontrakt kan bli avsluttet av en av partene i tilfelle manglende overholdelse av vilkårene. Selvfølgelig er det flere alvorlige grunner til selgerens side, vanligvis en prisøkning fra selgerens side og ikke å avbryte kontrakten.

Men det er fortsatt verdt å prøve. Tross alt er det ingenting å miste, i det meste må du betale litt dyrere elektrisitet, som fortsatt er den billigste på markedet, til tross for at de såkalte klistremerkene selv.

I arbeidet mitt må jeg tolke vilkårene i kontrakten og deres avhengigheter. Forkortede passasjesetninger gjelder ikke for det store bildet, men til hva og hva avtalene refererer til.

Her er Helens kundeservice synspunkt.

vedlegg

Sist endret:

Espejot

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Det står på bestillingssiden, som også nevner prisen og straffen for å overstige 6000kwh.

Og for ikke at noen mener at en tidsbegrenset kontrakt er noe stoned, sier de generelle vilkårene for strømforsyning følgende:

10.6. Selgeren har rett til å si opp salgsavtalen, 10.6.1. hvis brukeren har vesentlig brudd på sine forpliktelser i henhold til salgskontrakten og bruddet ikke har blitt løst innen rimelig frist spesifisert skriftlig av selgeren.

Det vil si at en tidsbegrenset kontrakt kan bli avsluttet av en av partene i tilfelle manglende overholdelse av vilkårene. Selvfølgelig er det flere alvorlige grunner til selgerens side, vanligvis en prisøkning fra selgerens side og ikke å avbryte kontrakten.
Spørsmålet er om målet for strømforbruk (maks 6000 kWh) er en viktig forpliktelse. Jeg antar at det ikke er tilfelle, særlig ettersom elektrisitets selgeren er klar over dette og snakker om målgruppen. Den endelige kontrakten kommer med bestillingsbekreftelsen der bestillingen / handel er sementert og alle de viktigste er nevnt. Hvis ordreforsterkningen ikke nevner forbruksgrensen på 6000 kWh, er dette ikke relevant informasjon. Det er i dette tilfellet forbrukergrensen bare målgruppen der annonseringen er målrettet i markedsføringsmeldingen, ikke kontraktsperioden.
Sist endret:

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
I arbeidet mitt må jeg tolke vilkårene i kontrakten og deres avhengigheter. Forkortede passasjesetninger gjelder ikke for det store bildet, men til hva og hva avtalene refererer til.
Og kontrakts- eller kontraktsbetingelsene refererer nå ikke til 6000 kWh grensen på tilbudsstedet, eller om tilbudsbrevet har blitt mottatt eller ikke. ;)

Espejot

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tro på deg selv hvordan du vil, men i det minste vil jeg ikke bli overrasket om sluttresultatet er det jeg forutsier for det verste :)
Jeg registrerte meg for Helens høekampanje, slik at Heln må vite at forbruket er over målet. Hvis målgruppenes utgiftsgrense er en viktig betingelse, viser Helen ekstrem uaktsomhet.

poser

Hyper Active
Jeg gjorde det ved å bestille først gjennom Helens Suomeksi Power Agency-nettside, hvor jeg fikk bestillingsbekreftelsen og kontraktsvilkårene, etc. Da kjøpte jeg samme produkt for juli til en billigere kWh-pris, hvor jeg også fikk bestillingsbekreftelse og kontraktsvilkår mv.

Jeg trodde det var Helens jobb å finne ut hva det var og da det var nok 14 dagers avbestillingstid, ville jeg fortelle dem at jeg ved et uhell bestilte først til en høyere pris og ønsket at sistnevnte bekreftet pris og kontrakt. Du kan også kontakte oss spontant. Kontraktsdokumentet har en kanselleringsskjema, men du må først se på disse kontraktene side om side for eventuelle forskjeller (dvs. annet enn kWh-prisen). Den nåværende avtalen utløper i midten av oktober.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Jeg trodde det var Helens jobb å finne ut hva det var og da det var nok 14 dagers avbestillingstid, ville jeg fortelle dem at jeg ved et uhell bestilte først til en høyere pris og ønsket at sistnevnte bekreftet pris og kontrakt.
Jeg hadde den samme situasjonen for noen år siden, da budprisen droppet der om et par uker. Jeg lagde et par online bestillinger, en gjennom konkurrenten og en direkte gjennom selskapssidene. Da avbrød jeg den første bestillingen. Ja de ringte meg om det og fortalte meg hvordan det var. :)

Telehell

medlem
Jeg registrerte meg for Helens høekampanje, slik at Heln må vite at forbruket er over målet. Hvis målgruppenes utgiftsgrense er en viktig betingelse, viser Helen ekstrem uaktsomhet.
Viser også ekstremt uaktsomhet / uaktsomhet fra ordrenes side å bevisst bestille et produkt som er i strid med eget forbruksinformasjon. Ikke på den ordre siden er det mer tydelig at du kan si det beregnet for husholdninger under 6000kwh. Det foreligger allerede brudd på kontraktsgrunnlag for å gi selskapet falsk informasjon ved å bestille det aktuelle produktet for å garantere selskapet at forbruket er under det som står på bestillingen.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Viser også ekstremt uaktsomhet / uaktsomhet fra ordrenes side å bevisst bestille et produkt som er i strid med eget forbruksinformasjon.
Det foreligger allerede brudd på kontraktsgrunnlag for å gi selskapet falsk informasjon ved å bestille det aktuelle produktet for å garantere selskapet at forbruket er under det som står på bestillingen.
Ingen bestillingsfigurer ble forespurt på den ordresiden, og mange vet ikke. :)
Helen kan, hvis hun ønsker det, ta kontakt med overføringsselskapene de tidligere årlige kostnader før de sender kontraktbekreftelsen.

I fremtiden kan dataene kontrolleres fra Datahub

Espejot

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Viser også ekstremt uaktsomhet / uaktsomhet fra ordrenes side å bevisst bestille et produkt som er i strid med eget forbruksinformasjon. Ikke på den ordre siden er det mer tydelig at du kan si det beregnet for husholdninger under 6000kwh. Det foreligger allerede brudd på kontraktsgrunnlag for å gi selskapet falsk informasjon ved å bestille det aktuelle produktet for å garantere selskapet at forbruket er under det som står på bestillingen.
For et øyeblikk fikk jeg en kontraktsbekreftelse fra Helen og vilkårene var ikke revolusjonerende og det var ingen spesielle vilkår knyttet til prisen.

Ja, målgruppen for denne kampanjen er økonomiene som bruker maksimalt. 6000 kWh. Dette er ikke noe spesielt ... målgruppen kan være et pensjonert par eller singler eller hundfamilier. Fra Helens synspunkt spiller det ingen rolle hvem strømmen selger til den prisen. Produktet er tilgjengelig i nesten ubegrensede mengder og er ikke forskjellig fra hvilken som helst annen elektrisitet som selges. Den samme strømmen er full av nettverk, og ingen kan si om mine kuler vil være noe av et spesialtilbud for juli eller bare vanlig strøm som bare skjer for å være den samme prisen.

Telehell

medlem
De er ikke sannsynlig å bli vurdert på forhånd, siden det ikke er noen garanti for fremtidig forbruk uansett. Poenget i hele diskusjonen var at hva skjer hvis forbruket overstiger 6000kwh nevnt i produktet og som i mitt forrige innlegg er det direkte informasjon fra Helen at 1000-2000kwh ikke kommer til å skje, men noen utløsere kan være der når Normalprisen trer i kraft. .

blobbo

Aktivt medlem
Det er imidlertid verdt nå å holde en følelse av proporsjon i denne trengsel. Hvis Helen engang er enig i kontrakten til prisen på tilbudet, så kan de i det minste ikke endre prisen etterpå. Hvis det da var en 6000kWh varsel om at kontrakten skulle bli avsluttet, så ville han bare se etter en ny leverandør. Jeg slår på at kostnaden for en slik handling, med multiplikatoreffekten, kan være ganske høy for Helen ..

Eller hvis kunden er en sau og fortsetter å være en Helen-kunde, og etter at 6 MWh, for eksempel, kjøper 10MWh mer strøm, koster det omtrent $ 59 mer enn kampanjeprisen. Det er nok ingen ende av verdenskostnaden til elvarmeren heller. :)

on-zo

Aktivt medlem
Det er ingen grunn til å argumentere. Jeg kan også fortelle deg i november til hvilken pris jeg kjøpte i år, elektrisitet (tidligere finske elektrisitet tilbudet 3,99c / kWh hvis en markeds 5000kWh kulutuksisille boligblokker og rekkehus boliger) og deretter neste år kan jeg fortelle deg til hvilken pris jeg har fått med dette tilbudet elektrisitet. Så langt har forbruket vært langt over 6000kWh så langt, og i siste fall var prisen fortsatt 3,99c / kWh. I tillegg er dette et frittliggende hus, ikke en boligblokk eller et rekkehus. Forresten var det ingen omtale av typen eiendom i kontraktsbetingelsene.

Telehell

medlem
Slik, som jeg sa før, var det nesten ingen økonomi som skulle falle inn i disse. Det er bare vanskelig for alle å forstå at det er andre vilkår enn hva som skjer på a4-notatet. Hvis det er en referanse til et annet begrep, så er det gyldig og klart, det er ikke verdt å argumentere når det går tapt. Ja, de har blitt lest av ganske mange advokater før de blir levert til en klient. Dessverre ser jeg disse "in-line" -leserne hver dag i arbeidet mitt, og sluttresultatet er alltid bittert for en slik person.

on-zo

Aktivt medlem
Jeg vil imidlertid gjøre det klart at ingen kontrakt med Helen nevner en form for bolig, forbruksgrenser eller en referanse til et hvilket som helst nettsted.

Espejot

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Kontrakten som støter inn i innlegget setter avtalen - den har vilkår og betingelser, og alt annet er rent jossing og egeninteresse, eller ren skate. Det er ikke noen fagfolk som dette som ville hoppe over kontrakten ved å stole på markedsføringsmateriale. Men det er ikke nødvendig fordi avtalen er bra for Helen - ikke det beste, men gode fordi de er villige til å selge strøm på den tiden. hinalla. Helen er heller ikke dum, tro meg.
Sist endret:

blobbo

Aktivt medlem
Forresten, kan noen forklare hvorfor elektrisitetsbedrifter krever denne måten? Det synes mer logisk å sette low-costers å betale mer, siden for dem har prisen per kWh ingen praktisk betydning.

on-zo

Aktivt medlem
Forresten, kan noen forklare hvorfor elektrisitetsbedrifter krever denne måten? Det synes mer logisk å sette low-costers å betale mer, siden for dem har prisen per kWh ingen praktisk betydning.
For å få de lavt forbruksøkonomiene til kunder, og etter at tilbudet avsluttes, forlenge kontrakten til spesialtilbudet de tilbyr etter denne tiden. For elektrisitetsselskapene er de dårligere kundene de som konkurrerer om strøm hver kontraktsperiode og ser alltid etter den billigste prisen. Marginer er hentet fra antall kunder som enkelt utvider kontrakten på ubestemt tid etter et slikt spesialtilbud.

poser

Hyper Active
I dette tilfellet kan det være noen form for risikokompensasjon for futuresinstrumentet plassert. For noe av elektrisiteten produsert av Ol1 og Ol2, søkes en viss pris som en slags sikkerhet mot svært lave aksjekurser (i tilfelle veldig regnfull og blåsig høst og vinter; Helen er en stor eier av Mankala og 99% kjernekraft). Jeg vil også gjerne tiltrekke så mange nye kunder som mulig (jeg refererer til demografiske markedsføringsgrenser).
opp Bunn