Rengjøring / vasking av innendørsenheten

Caol Illa

Aktivt medlem
  • Initiativtaker av samtalen
Nå igjen, er varmesesongen kommer snart, så det var på tide å vaske cellen til innendørsenheten.

Fordi vasken ikke ble gjort tidlig på sommeren, og det var ingen kjøledag om sommeren, så støvet i cellen i et år. :p

Med bare støvsuging er det ikke mye støv som kommer ut av cellen, så rengjøringsskummet ligger bak, 10 minutter venter og vaskes / skylles med en damprenser.

Skall løs bilde 1, celle støvsuget bilde 2, skummet bilde 3, vasket bilde 4, hel celle før støvsuging bilde 5, cellerenset figur 6

Neste vår, neste gang du vasker, vil du rengjøre ekornsfiltrene og støvsuge cellen.

vedlegg

Poko

Relé epoke
Vs: Rengjøring / vasking av innendørsenheten

Når jeg er der med skum og vasket med vann, ja det fungerer, og det etterlater en fin lukt av peppermynte. Jeg måtte gjøre det rette igjen for å bringe saken før vinteren.

Poko

Relé epoke

Eb sa:
Hva med cellevegget?
Vi har sikkert blitt vridd her før, ikke sant?

Etter min mening fikk jeg ryggen ren, jeg vasket raskt med varmt vann og løsemiddel.
http://neuroeducationquebec.org/foorumi/index.php?topic=19856.msg254057#msg254057
E

Eb

gjest

Slik snur det seg.
Og i mellomtiden har noen av de som har blitt vasket på plass, sett mer. Ofte med dårlig suksess bringer den siden av veggen.

Caol Illa

Aktivt medlem

Eb sa:
Slik snur det seg.
Og i mellomtiden har noen av de som har blitt vasket på plass, sett mer. Ofte med dårlig suksess bringer den siden av veggen.
Så er det at hvis veggsiden av cellen ikke er ordentlig rengjort, er det ikke verdt å rengjøre i det hele tatt?

spire

moderator
Medlem av administrasjonen

Caol Il sa:
Så er det at hvis veggsiden av cellen ikke er ordentlig rengjort, er det ikke verdt å rengjøre i det hele tatt?
Ikke så vanskelig om vinteren er effekten av kraft og COP: jo mer støtte det spiller. I kjølesesongen begynner en ny slim å danne seg på den gamle. Det vil si at det er verdt å rydde opp så mye som mulig.

Jnti

moderator

Med et mobiltelefonkamera får du gode bilder fra baksiden av cellen. Du kan da se på bildene for å se hvor smusset er og hvor godt cellen var å vaske. ;)

Espeliini

Aktivt medlem

Hei igjen, all kjedsomhetstid! :kul:

Han begynte å lukte Mitsu FD-25 på veggen selv, og det virket som at selv om cellen var moderat ren, hadde denne spolen samlet mye kjedelighet. Det kan være at bakcellen er tilstoppet, jeg vil ikke snakke med speilet eller med en mobiltelefon .

Ingen nytt emne starter når dette fortsatt er "friskt" ;)

Så hvis det var noen instruksjoner, hvordan kunne Mitsu bli demontert slik at du kunne få den sporet av og slå den ordentlig. Jeg banket den ned fra bunnen med børstene, men for det meste går nerveren på det tidspunktet ...

En av Jants kjeder (link nedenfor) ble funnet.
I det minste kunne jeg ikke finne noe "anstendig" raskt søk på interweb ...

http://neuroeducationquebec.org/foorumi/index.php?topic=16446.0

Hovedsakelig den samme bekymringen som "Villasuka" i ovennevnte kjede ...

Kellarinlämmittäjä

standard Naama

Jeg prøvde å rengjøre Mitsu-cellen med vann. Her om våren leste jeg herfra at noen sprøytede med vann og ble veldig skitten. På en eller annen måte husker jeg at det kunne ha vært Pökö.

Cellen var ikke så skitten som bildene ovenfor, men det var ganske støvete og støvsugingen fjernet det bare litt. Fett bør ikke komme dit.

Jeg legger maskinen i avløp, lokket er åpent, hullet i plastflaskekappen og ikke sprayer. Effekten var ganske bra, og cellen ble synlig rengjort til et nytt nivå med sine synlige deler. Vannet oppdaget miraklet veldig bra i sin vei, da det ikke var direkte sprut av sprøyting på gulvet eller veggen. Sinnet ville ha gjort det slippe av vanning.

Jeg demonterte ikke noe. Jeg fjernet filtre fra forsiden og sprøyten med vann. Støvet som passerte målene ble nesten oppløst i vann. Kunne det ha åpnet veggen på en eller annen måte bedre å avsløre?

Det er godt å avkjøle det nå. Det ville være litt sent for denne operasjonen i sommer, men nå er det ikke støvete nå neste sommer. Sist sommer var det ikke nødvendig å kjøle seg ned og i sommer måtte jeg fikse det til jeg ønsket å rense det først. Disse skumene kan også være effektive. Jeg trenger ikke lenger maskinen til oppvarming.

16600

medlem

Skulle dette skje med rengjøring av innendørsenheten?

CRC Airco Cleaner Cleaner fjerner den irriterende lukten av klimaanlegget fordamperen. Takket være sin unike sammensetning, renser CRC Airco Cleaner Cleaner skum klimaanlegget veldig effektivt. Den lange slangen på boksen brukes til å få renseskummet så nært som mulig til det indre av klimaanlegget. Leaves en ny duft.

https://motonet.fi/fi/tuote/606135/CRC-Ilmastoinnin-puhdistusvaahto-400ml

truncheon

standard Naama

Jeg vasker bare min garasjemaskin med en 5-liters håndpistol. Først av alt, det kosete vaskemiddelet vann (litt vaskemiddel) og deretter det andre koselige, rene vannet. Jeg begynte ikke å demontere, men filtrerer meg og jeg sprayet.

Den første salen produserte forferdelige sorger i bøtte under røret, så la oss si at det er renere enn i starten, hvis ikke sikkert. På begynnelsen av vinteren vil det nok være igjen i skyene. Eller i det minste fantasier i skyene.

Raid76

"Bedre under tøfler enn i himmelen"

16600 sa:

CRC Airco Cleaner Cleaner fjerner den irriterende lukten av klimaanlegget fordamperen. Takket være sin unike sammensetning, renser CRC Airco Cleaner Cleaner skum klimaanlegget veldig effektivt. Den lange slangen på boksen brukes til å få renseskummet så nært som mulig til den interne klimaanleggcellen. Leaves en ny duft.

https://motonet.fi/fi/tuote/606135/CRC-Ilmastoinnin-puhdistusvaahto-400ml
Jeg har brukt to ganger.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama

16600 sa:
Jeg burde skylle på en eller annen måte. Målet er å fjerne lukt og celleoverflateveksten fra klimaanlegget til bilene. Det er nå hovedsakelig støv. Det er neppe noen skade på det, men du trenger de duftene.

Jnti

moderator

Kjellervarmer sa:
Jeg burde skylle på en eller annen måte. Målet er å fjerne lukt og celleoverflateveksten fra klimaanlegget til bilene. Det er nå hovedsakelig støv. Det er neppe noen skade på det, men du trenger de duftene.
Kjøling eller tørking når du bruker et timespar slik at kondenseringen kommer, bærer det skyll ut av seg selv.

Nihan

medlem

Endelig er denne vaskeoperasjonen 5v ferdig for Fujitsu i bruk, som i vinter begynte å høres veldig prippen. Blåsen var allerede ganske sløsing og kraft i søk.

Plastkuvertene rundt cellen begynte ikke å demontere, filtre ble fjernet og deretter Lidl pumpe spray med varm toluen for cellen. Den første offshore gikk litt halvveis da flertallet av vasken kom til gulvet. Heldigvis var jeg forberedt på de riktige bølgene. Selv spenne kobber i sprøyten ble bukket da jeg bøyde den bakover for bedre tilgang.

Etter et par dager med pauser, et nytt selskap med ny energi. Kondenseringsslangen åpnes med støvsuger fra verftet suger. Så igjen ble cellen slått og det begynte å være ganske bra fra forsiden. Situasjonen på baksiden var litt opprørt, og jeg kunne se over bildene av mobiltelefonen, som viste at den var helt blokkert ... Ikke mer sprøyter igjen og bretter og skyver den nye baksiden. Skyll forsiden og baksiden med rent varmt vann og nye bilder fra baksiden. Rimelig bra, selv om tilgangen er trangt og tungvint.

vedlegg

Poko

Relé epoke

Du ville ha tatt skallet av, det ville gå i vridningen av hånden, og det ville være lett å få jobben gjort, og vann ville ikke komme til gulvet.

Nihan

medlem

pisken sa:
Du ville ha tatt skallet av, det ville gå i vridningen av hånden, og det ville være lett å få jobben gjort, og vann ville ikke komme til gulvet.
Jeg skjønte ikke hvordan det ville komme ut mens du satt på plass som en far, selv om de synlige skruene var løs. Vannuttaket var da bare årsaken til den tilstoppede kondenseringsslangen.

Caol Illa

Aktivt medlem

For et par dager siden ble vaskingen av cellen brakt da det begynte å bli tvunget (latskap forhindrer vasking som regel ..). : - [
Keno var i samme stand som i disse initialene. Det var ikke lenger mulig å varme hele sengen når luften ikke sirkulerte riktig gjennom cellen.
Jeg hadde fiske 24 og blåser i IV-hastighet, og peisen måtte oppvarmes et par ganger i uka. Nå, etter vask, måtte fangsten slippes, og fortsatt er varmen varmere selv om peisen ikke er oppvarmet. Utenfor denne tiden, denne rapakel + -5 grader.

Så igjen merket jeg hvor viktig det er å kunne vaske / vaske den cellen regelmessig.
Det er normalt at den cellen skal støte rundt et år, selv om vi har standarden på renslighet / rengjøring her i hytta.
Alt i familien av barn produserer støv, men løsner seg ganske mye, sammenlignet med tiden da de ikke var ennå (det var lite tid som cellen trengte å vaske).

Med skum og damprenser kan dette lett gjøres, og bringer også bakvaskingen. Men den største jobben er å få de aluminiumstiger inn i den trappen som i det hele tatt går opp der. Du bør kunne kjenne deg klar fra begynnelsen, slik at du bare kan ta med den til trappen og stigen på den, slik at du ikke trenger å snurre hver gang du gjør det trikset.

ps. Er det noen annen god konstellasjon for å eliminere latskap enn tap av penger? ??? (det hjelper vanligvis senest ..)

timbba

standard Naama

Meikäläinen visste hvordan jeg skulle gå til min lokale Miniman:
https://finnsco.fi/suomi/tuotteet/puhdistusaineet/finnsco-pro-liner-kennopuhdistaja-400-ml

Veien ut, hvordan gjør du det, men nå vil jeg ikke ha cellen umiddelbart etter vaskesesongen er over.

Frankiez

medlem

Hvordan kan det være noen shit-enheter? I min egen Mitsu EF-35 var Kirigamine Zen aldri et slikt skovellag da filtrene i det ble rengjort 3 ganger i året. Enheten kunne være i bruk i 6 år, og når jeg ikke trengte gitterene til innendørsenheten cellen. Utendørsenheten var en annen ting.

Jolberious

Aktivt medlem

Erfaringer med fersk vask? Positive ting hørt og videoer ser bra ut. Er innendørsenheten cellen vasket med en trykkvaskemaskin?

Jeg selv ville også være glad for å rengjøre når innendørsenheten droppet under avkjøling, lurte jeg på når det var rent og etter å ha gjort det samme fortsatte. Maskinen ble kuttet i stykker, og det var en sprekk i innsiden av hvilken det helles vann. Svin refleks godt hvis du gikk til de neste 10 årene. Vel har panasonic holde på.

Kulma13

medlem

I Mitsu FD 25 vaskes det indre av innendørsenheten. Støv har akkumulert gjennom årene, i stedet for å kaste ved støvsuging.

Nå spør jeg, med hvilket rengjøringsskum eller stoff fjerner jeg støv og hvor skal jeg få ting? Rengjør bilforhandlerne klimaanleggets celle rengjøringsmidler?

Takk på forhånd hvis du kunne finne et tips.

EDIT: Hitech Power Foaming Cleaner + ble funnet i en nærliggende butikk.

vedlegg

jussipa

medlem

Jeg vasker meg med:

https://k-rauta.fi/rautakauppa/puhdistusvaahto-teho-foaming-coil-400ml

Jeg sjekket hele flasken inn i cellen. Jeg la det fungere i 15 minutter og skyll med varmt vann med sprøyteflasken. La ren.

Cellen var ikke veldig skitten opprinnelig.

Skrevet på min Nokia 6.1-enhet med Tapat

Hotzone

Aktivt medlem

Hvorfor skal cellen rengjøres med skum? Basert på hva absorberes skummet i en veldig tett celle noen få centimeter bedre enn væske?

Faktisk, jeg brukte glans av hjemme-formål renere (eller lignende) i mer enn ti år. Det er viktig at stoffet etterlater fettet og at det ikke skyller ut skummet. Oppvaskmiddelet ville ellers være bra, men det skummer.

I spre stoffet pumpeflaske. En liter eller to. Og skyll deretter et par liter.

PolyEsko

Aktivt medlem
Sommeren er i ferd med å begynne og et anstendig kjølegap kommer når helvete syklusen er over.
Jeg måtte sjekke ILP for hva den holdt innen 7 måneder.

Innenheten er så ren at ingenting må gjøres. Det er ingenting i cellen eller i hullene. Vifte trommelen og lavere plass er også veldig rent. Men du kjørte den 7 måneder 2-5 effekt.

@kotte skrev i den andre meldingen:

Tingen er litt mer kompleks når den avkjøles. Cellen akkumulerer støv nøyaktig når den blir oppvarmet, og hvis den ikke brenner ut før kjølesesongen, vil det oppstå luktproblemer. På sommeren tørker cellen mindre og kan til og med samle støv, men senere luftfuktigheten stiger opp og vannet som kondenserer inn i cellen skyller støvtiden forsiktig inn i kondensatdrenet.

Ved avkjøling oppstår støvet på fanfløyene og kanalen etter viften. Men mange kjøleperioder går før rengjøring av viften, og kanaler er nødvendige.

Det skitne filteret svekker varmekraften, men i andre henseender kan høsten i slutten av våren, sen høst og kanskje en gang om vinteren være nok i praksis når forholdene er rene og ikke forsøker ekstrem energieffektivitet ved hard frost.
Cellen er noen ganger blitt sprøytet og blåst selv med trykkluft, men ikke hvert år (det har vært mange varme- og kjølehaier i forskjellige forhold og steder i 15 til 20 år og opplevelsen er lengre). Å bringe knivene og kanalen til viften er det mest irriterende, med mindre maskinen av en eller annen grunn demonterer den, fordi det ikke er mulig å gjøre noe annet enn å feie et sted om gangen med en fuktet vri viklet rundt en lang pinne.
Jeg prøvde å blåse luften uten press eller noe fra cellen eller viftekrommen. Det vil si at rengjøring av innendørsenheten venter på høsten eller neste vår.

Men hva med en utendørs enhet? Det var et veldig rent regn for våren, ikke engang frost / is, men ...
Aspen sådd her i ørnen, og selv om det ikke var mye skrekk her, hvordan så baksiden av utendørsenheten ut?
lika1.jpg
lika2.jpg

Brisk flat teppe med det støv på hver side og litt mer livlig. Bildet ser ikke så klart ut som det var.
Hvis det hadde forlatt det, ville punktet ha vært mer av det "filter" alt og luftstrømmen ville ha bremset seg.

poser

Hyper Active
Men hva med en utendørs enhet? Det var et veldig rent regn for våren, ikke engang frost / is, men ...
Aspen sådd her i ørnen, og selv om det ikke var mye skrekk her, hvordan så baksiden av utendørsenheten ut?
Aspen er kilden til den nyeste. Hvis aspen vokser rundt, ville det være verdt å prøve å blåse det av, da det ikke kan påvirke kraften på et tidspunkt da luftstrømmen allerede svekkes. Du kan også ripe lamellene med en plastbørste. Lamellene til utendørsenheten er mye robustere enn innendørsenheten, det vil si at de ikke er mykestøvet i vitenskapen. Selvfølgelig er det en god ide å sørge for at du ikke kliper det mulige belegglaget av lamellene.

Bruken av året er ikke typisk et rot av innendørsenheten, med mindre plasseringen er ekstraordinært støvete, men av en eller annen grunn vil flere år synes å være gjentatte ganger og på det stadiet være forberedt på et større stup. En celle som ikke har blitt rørt i ti år, er vanligvis i sjokkende tilstand hvis den har vært i daglig bruk.

Jnti

moderator
I fredags ble innendørsenheten støvsuget og vasket en gang. Var ikke dårlig skitne i det hele tatt. Pumpe dysekolbe og flytende oppvaskmiddel fungerte raskt. :)

På samme tid ble viften trommelen vasket med en pumpe dyse. Barnas Vanna var et godt verktøy for å samle spill.
se vedlegg 60290se vedlegg 60291
Brisk flat teppe med det støv på hver side og litt mer livlig. Bildet ser ikke så klart ut som det var.
Hvis det hadde forlatt det, ville punktet ha vært mer av det "filter" alt og luftstrømmen ville ha bremset seg.
Jeg så en lignende frosting i området rundt utendørsenhetens lameller i min gamle alder. Kom støvsugeren ...

Rediger: Passer støvsugeren dårlig mellom veggen, men bilens snowbrush, når den forsiktig tørker i retning av lamellene, forlater den filmen ganske borte.
Senest redigert:

pumpe helper

Aktivt medlem
Det var første gang å vaske den indre cellen på bare under 2 år gammel LN. Det var ikke veldig skittent, men det ble nå snappet før du satte det på for kjøling.
Vår visjon er bedre for oss enn noen få ganger i året, støvsuging og vasking hvert par år. Kona er så vanskelig å rydde opp at ingen hjørner kan finne støv ..
Du kan se fra bildene at den lille tingen som var synlig, var så god.

vedlegg

opp Bunn