Mitsubishi MSZ-LN for kjøling

Weijala

nykommer
Ja, disse temperaturene og luftens relative luftfuktighet må måles fra samme sted, ellers vil duggpunktene vise hva som skjer.
Det kan heller ikke flyttes fra en nabo i et helt annet miljø og kobles til en annen måling.
Isokarink-avlesninger kan bli funnet i åpne data. Det er ikke plutselig fuktig til sjøs da temperaturen stiger fordi sjøvannet alltid er kaldt i forhold til svulmen.
I Finland er det lite duggpunkt som stiger veldig merkelig enn på kort sikt.
På hytta er Isokari synlig fra vinduet ca 10 km unna, og tiden i det samme lokale været er her. Kun under landvindene, varierer fuktighetsforholdene fra de offisielle målene jeg refererer til. Forholdene på kysten er mye vanskeligere enn i innlandet.

Homer risikovurdering i strukturer Tammerfors Universitet for Teknologi og Statens Tekniske Forskningsenter forskningsprosjekt "Beregning av strukturell fuktfunksjonalitet og homerisk risiko." Og noen avhandlinger. Grafer av noen av disse vedlagt. Det er snakk om risikoen for ullmurer.

Hva skjer med å forby installasjonen av en luftvarmepumpe.
Luftvarmepumper ble ikke forbudt, men deres chill-bruk ble utestengt og var basert på en veggstruktur som ofte ble implementert på 80-tallet.

vedlegg

jiikoo

Aktivt medlem
Har du et luftvarmepumpestyringssystem som vil måle luftfuktighet og temperatur i omgivelsene og senke eller ta duggpunktet fra bordet ditt og justere kjølingen slik at kjøletemperaturen i den alltid vil ligge over duggpunktet til uteluften selv +1 til +2 grader Celsius?

Em. systemet ville være veldig trygt hvis kondensering av fuktighet i isolatorene bryr seg.

spire

moderator
Medlem av administrasjonen
Har du et luftvarmepumpestyringssystem som vil måle luftfuktighet og temperatur i omgivelsene og senke eller ta duggpunktet fra bordet ditt og justere kjølingen slik at kjøletemperaturen i den alltid vil ligge over duggpunktet til uteluften selv +1 til +2 grader Celsius?

Em. systemet ville være veldig trygt hvis kondensering av fuktighet i isolatorene bryr seg.
Ja, det er verdt å ta et øyeblikk å tenke på det - hvis det er inne i dampbarrieren (som er det eneste stedet som kan være romtemperatur nær deg), er det en enorm mengde vann som kommer inn der uten luft og ingen brann rundt huset ... For noen dager siden bærer ikke noe fenomen virkelig fuktighet i slike mengder at et sted blir våt uten de ganske grove byggefeilene.

Weijala

nykommer
Det gamle ordtaket "Ingeniør mener at han vet alt om alt og professor vet at han mener alt er ingenting."
Du bør ikke undersøke om det ikke var noen historisk grunn til det.

poser

Hyper Active
Å understreke risikoen for kjøling i forbindelse med dampspjeldet er langt mer ekspansiv enn vanlig brukstemperatur og duggpunkt i Finland. Kjølekjellene er da en annen ting. I tillegg brukes strukturer av samme type også i Nord-Amerika, hvor duggpunktene er mye høyere om sommeren (og også risikoen for fuktskader på grunn av kjøling er ganske konkret).

Selvfølgelig er dampbarrieren forbundet med høy risiko for fuktskader, spesielt i taket. Dvs. dampspjeldet medfører store tilleggsrisikoer, spesielt utenfor sommersesongen, hvis det er små feil og feil i vanntaket eller i den øvre delen av skallet (for eksempel kan et vanntak lekke eller taket under taket noen ganger kondensere i vannet i løpet av den kalde årstiden).

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Isokarink-avlesninger kan bli funnet i åpne data. Det er ikke plutselig fuktig til sjøs da temperaturen stiger fordi sjøvannet alltid er kaldt i forhold til svulmen.
Havklimaet kan kun være fuktighetskild når sjøen er varmere enn luften. Det er lite tid for varme i året, bare om høsten og vinteren. I dag er vinden "fra sjøen" om vinteren, og nå er fuktigheten i uken nøyaktig 100%, med graden av nullgrad.

I verste fall vil sjøen trolig tørke luft. I Finland +22 er det mulig å få de høyeste målte sjøvannstemperaturene på et øyeblikk og mer enn +20 kan ikke økes. Det har duggpunktet samtidig, men i interiøret kan solen øke fuktigheten når solen varmes opp i fuktig jord og vegetasjon.

Om natten er fuktigheten om sommeren ofte på 100%, men selv da krever det kjøling.

Det ville være verdt å ta tilbake kjønnsavslaget. Men på en eller annen måte føles det at havet er så kult at det aldri vil få den verste varmen og fuktigheten i det condominiumet.

Weijala

nykommer
Havklimaet kan kun være fuktighetskild når sjøen er varmere enn luften. Det er lite tid for varme i året, bare om høsten og vinteren. I dag er vinden "fra sjøen" om vinteren, og nå er fuktigheten i uken nøyaktig 100%, med graden av nullgrad.

I verste fall vil sjøen trolig tørke luft. I Finland +22 er det mulig å få de høyeste målte sjøvannstemperaturene på et øyeblikk og mer enn +20 kan ikke økes. Det har duggpunktet samtidig, men i interiøret kan solen øke fuktigheten når solen varmes opp i fuktig jord og vegetasjon.
bye,

Et lite søk synes å ha fakta. Jeg citerer en historie fra det finske meteorologiske instituttets rapport, som ble skrevet før toppene i fjor. Kanskje denne korte rapporten vil oppdatere informasjonen din ... Du vil sikkert finne ut om kondens og dannelse av regn.

27.7.2018 11:40
Havvann har blitt veldig varmt i finske havområder.

Den langvarige varmen og det rolige været har oppvarmet sjøvannet i det nordlige Østersjøen opp til 27 grader. I andre deler av havet har temperaturen steget mellom 20 og 25 grader.

Den høyeste temperaturen i målehistorikken, nøyaktig 27 grader, ble målt på en bølgeform av det nordlige Østersjøen onsdag 25.7. Bøyen måler overflaten av havet på en dybde på 40 cm. Nettstedet ligger på det åpne hav sør for Uto. På dette stedet har målingene blitt startet høsten 1996.

I andre kyststasjoner som måler meteorologisk instituttets vanntemperatur er vannet noen steder nesten like varmt som i det nordlige Østersjøen. Høye temperaturer er også målt i havområder, for eksempel 25,5 grader i Finske golfen.

Havvann er nå veldig varmt i det åpne hav, men i skjermede og grunne bukter kan vanntemperaturen stige enda høyere. ...

poser

Hyper Active
Den langvarige varmen og det rolige været har oppvarmet sjøvannet i det nordlige Østersjøen opp til 27 grader. I andre deler av havet har temperaturen steget mellom 20 og 25 grader.
Det betyr ikke vanligvis at uten duggpunktet vil det stige så høyt, i hvert fall for et øyeblikk (det vil si i de fleste timer). Hvis duggpunktet i luften vil være i denne klassen i Finland, vil de nedre lagene i atmosfæren bli ustabilt, og det vil komme en tordenvær som vil utløse for mye fuktighet. De høyeste duggpunktene vises like før tordenværet. For eksempel på den sørlige kysten, for eksempel, ville Kastepiste ta en kort tid rundt 22 ... 23 grader i begynnelsen av august. Duggpunktstemperaturer over 20 grader er sjeldne og kortvarige i Finland. Ikke engang i innendørsbassenget, øker den relative luftfuktigheten til inneluften med 100%, selv om bassengvannet typisk er 25 grader Celsius og "naturlig ventilasjon" ute er mer effektiv.

Videre gir kortvarig duggpunkt under isolatene ikke opphav til betydelig fuktkondensasjon, selv om den relative fuktigheten er 100%. Luftfuktigheten som ligger litt over 20 grader Celsius er fortsatt relativt lav (et par prosent uten damptrykk) og luften endres ikke raskt i isolasjonen. Duggpunktet må være nedsenket i mange trinn og i lange perioder for å tillate vann å kondensere under disse grenseforholdene i betydelige mengder. Også fuktighetsfølsomme vegg-til-veggkonstruksjonsmaterialer absorberer betydelig fuktighet i forhold til det som løsner fra vekslende luft i løpet av kort tid. Jeg ville være mye mer bekymret for hva som skjer med veggens utvendige strukturer, for eksempel under de regntunge somrene og høstene.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
bye,

Vel, la oss si at det tropiske sjøvannet temperaturer. Noen ganger i sjøen har Kalajoki forsøkt å besøke Finland. Bare en gang var vannet så varmt at det kunne svømme. Sist sommer ble det savnet av seg selv og det var ikke over 17 grader. Jeg antar at et slikt 27 graders vann i Finland er et langt tykt lag. Når vinden kommer, blander vannet og temperaturen synker raskt. I hvert fall i sjøen er dette lett. Sørvinden kan utsette det varme vannet til nordsiden av innsjøen og erstatte det med en dypere kulde.

Den forferdelige vanlige 27 ° C er imidlertid åpenbart ikke når det er en heltidspost. Hva en fuktighet kunne ha vært på sjøen og på kontinentet. Jeg er fortsatt ikke spesielt overbevist om havets høye luftfuktighet ved navnet - min egen sommer - den varmeste tiden. Ja, luften kan være fuktig på kontinentet, og dampen stiger ikke fra sjøen som kalde netter.

Weijala

nykommer
Jeg antar at et slikt 27 graders vann i Finland er et langt tykt lag. Når vinden kommer, blander vannet og temperaturen synker raskt.
Jeg fortsetter med ett innlegg, så la oss få denne tingen spredt rundt beinene. En mer referanse ... https://hel.fi/static/liitteet/kaupunkiymparisto/julkaisut/julkaisut/julkaisu-25-18.pdf og en graf trukket fra den. Temperaturen på sjøvann utenfor Helsinki var minst + 24 ° C i ca 20 dager (maks. Fargegrafikk) og nådde over 9m.

I begynnelsen forklarte samtalens initiator ulike fakta som refererte til alder og tekniske løsninger av bygningen (som senere ble utestengt) og hvor risikostrukturen kunne oppstå. Disse risikoene blir deretter undersøkt ved å studere og modellere matematiske simuleringer.

vedlegg

poser

Hyper Active
I begynnelsen forklarte samtalens initiator ulike fakta som refererte til alder og tekniske løsninger av bygningen (som senere ble utestengt) og hvor risikostrukturen kunne oppstå. Disse risikoene blir deretter undersøkt ved å studere og modellere matematiske simuleringer.
Jeg har selv ikke lagt merke til noe som tyder på spesifikke risiko for kjøling. Varmtvannsirkulasjoner i spole radiatorer eller solskinnende solskinn vil sannsynligvis varme strukturer slik at selv den teoretiske kondenseringsrisikoen reduseres. I stedet er behovet for kjøling for å fjerne tørr varme ekte og berettiget for å oppnå et tålbart miljø.

Den tradisjonelle steinbygde leilighetskomplekset har ingen dampsperre, men strukturen er basert på en ganske lufttett skjede og den ytre fuktighet av de uorganiske materialene uten unntak. Selvfølgelig kan det være spesialiteter som takvillaer bygget på taket av et vanntak og enda nyere innganger som tregulvshus (men de vannrørsløsninger som har kommet ut refererer til mer tradisjonelle og fuktsikkerte løsninger. Hvis det er strukturelle problemer, kan defektene til ytre jakken, det vil si regn og i verste fall frost få skade på støttestrukturer). For eksempel, i prefabrikkerte hus, for eksempel, har veggene av tilbaketrukne balkonger blitt konstruert som trekonstruksjoner og kan i prinsippet være risikabelt hvis avkjølt ved direkte slag.

Så vi bør snakke om detaljene i strukturen for å vurdere mulig risikonivå eller mangel på risiko i praksis eller teori.

sarihell

medlem
  • Initiativtaker av samtalen
Selvfølgelig ville saken blitt løst ved å be om avklaring. Etter min mening refererer ikke mitt utgangspunkt til risikostrukturer (hva er ikke i denne hytta, i henhold til byggeklossen). Dette er en åpen, veldig høy, manglende ås, ikke en ny, men ny, høyhus. Dette er toppetasjen leiligheten. Faktisk bor solen på sin egen måte, og det føles som glassoverflaten er veldig bra over hele landet, selv på trappen.
Senest redigert:

PolyEsko

Aktivt medlem
Det var der jeg eksperimenterte i går for første gang med LN for kjøling, dvs. kjøling på, etc.
Det var som jeg forventet at toppblåseposisjonen skulle være litt for langt ned den optimistiske. På grunn av at blåsingen er under enheten og ikke på bunnen av enheten, som i de fleste blærene.
Ifølge hurtigprøven faller luftstrømmen med tre meter til omtrent en meter. På grunn av dette er det ikke en lenestol som egentlig bryr seg om å sitte i sin nåværende dag. Sikkert jeg hadde dette i bakhodet at dette er luftstrømmen. Hvis inneluftstrømmen var nærmere horisontalblåsingen, som i noen av molene, ville det mest passere i lenestolen over setet.
Med kjøligere luftstrøm, eksperimenterte jeg også med å snu innendørsenhetens luftstrøm til venstre og høyre, og fikk inntrykk av at ganske få av disse kontrollvingene kan slå den horisontalt / sidelengs.

sarihell

medlem
Etter installasjonen lovte jeg å fortelle deg hvordan pumpen passer for det miljøet. Bare en frysende widget, en av de fineste kjøpene av livet mitt. Leiligheten var endelig utstyrt med Mitsubishi MSZ-LN35-modellen.

Pumpen har vært på i omtrent en måned. Det ble bare brukt på varme dager om dagen. Snart begynte jeg å holde enheten kjørt 24/7 med en forespørsel 24, selv om det var ti grader ute. Rommet luft føles mye mer behagelig når du pumper hele leiligheten temperaturen (24/7/365 varmtvann radiatorer på badet og badstuen). Så jeg har ikke holdt luftrengjøringen på, spørsmålet handler bare om nivellering av luften i rommet. Jeg ser at jeg kommer for å holde peisen opp hele vinteren (lol de har batteriene). Installatøren var også av den oppfatning at det ville være en god ide å bygge et foringsrør med noen luftåpninger rundt batteribatteriene, som jeg allerede har tips om. Byggingen av disse er fortsatt i scenen.

Så langt har pumpen vært på forespørsel 24, sjelden 23, og har lavest slag. Holder romtemperatur stabil mellom 23-24 (men jeg har ikke WeatherHub system ennå). Romtemperaturen på 23-24 har følt seg som et passel for både katter og meg - delvis fordi pumpen også fjerner fuktighet fra luften. For eksempel, i går i varmen reduserte jeg ikke forespørselen for dagen (24), men jeg satte slaget til en større seksjon. Det var en arbeidsløsning. Så langt har det vært en høyere grad av temperatur enn resten av leiligheten.

Om natten eller sent på kvelden, når temperaturen virker for lavt, satte jeg forespørselen til 25 grader Celsius (kjølemodus, men), stopper utedelen og innendørsanlegget blåser bare luft. Denne dritten er bare den samme, så legger du på en såkalt "snap" en kjøler med en kjølerfunksjon eller en høyere grad?

Når jeg går i dusjen, setter jeg pumpen på forespørsel 16 og blåser opp helt. Radiatorene + varm dusj + helle er en ganske forferdelig kombinasjon. For dette operasjonsbehovet var LN35 et bedre valg enn LN25, fordi LN35 er i stand til akkurat nok varme for rask avkjøling tilstrekkelig etter dusjen. Og dette behovet for bruk var en av de viktigste årsakene til at jeg endte opp med LN25-modellen for en kraftigere LN35-modell.

Bunnen av pumpen er ca 230 cm høy og installert i nærheten av salongene. Men det er ikke mye gråt fordi på grunn av vindusflateområdet var dette det eneste stedet hvor enheten kunne installeres uten kondensatvannpumpe og under et to meter slag (rørrøret er nå på ytterveggen på 3,50 m). Med henvisning til den forrige kommentaren fra Polyesko, er han helt sikker på at valget av posisjonering av bunnblåst pumpemodell og valg av monteringshøyde er viktig når det gjelder kjøling - når jeg er opptatt av oppvarming i bunnen, er det av fordel. Men: LN-modellen har fordelen av kjøling, slik at jeg kan justere vingene horisontalt og / eller vertikalt fra meg selv eller vekk fra kattens bosted, eller hvor jeg vil. Jeg har ikke brukt I-See-sensoren ennå. Avhang av plasseringen, hvor mye nytte av overføring av stillingen til flikene er: Jeg har selv et skrivebord med en vinkel på omtrent 45 grader, noen få meter fra pumpen fremover og svingbare vinger jeg har fått den luftstrømmen pent bort fra selv. Og du kan alltid endre rekkefølgen på rommet.

En generell bemerkning om bruk av pumpen for kjøling: det burde virkelig være på 24/7 fra vår til høst. Da kan den holdes på sin laveste kraft nesten hele tiden, i hvert fall i denne typen leilighet. Jeg synes det er ganske absurd og ubehagelig å avkjøle mellom og la det varme opp i mellom. Pumpen er automatisk: Utendørsenheten slutter å rotere når måltemperaturen er nådd og innendørsenheten fortsetter å blåse uten kjøling (for å utjevne romtemperaturen) til temperaturføleren gir signalet til utendørsenheten igjen og innendørsenheten blåser kaldt.

Jolberious

Aktivt medlem
25 av 25 har nå gått ut i dag, sannsynligvis har hovedbruken hittil vært avkjøling. Ingen har ennå bekreftet at kjøpet ville være dårlig, maskinen ville være for liten tjsp.

Mikki

Aktivt medlem
Hva er ulempen med en større widget? Satan eller to vet ikke alltid harde penger.

Ja, jeg antar at 35 blåser større med minst en stemme.

sarihell

medlem
I dette tilfellet ble det også sett at for stor en pumpe ville være ubrukelig;
Har du misforstått eller misforstått eller hva er problemet? Jeg skrev at LN35 bare og bare lykkes i den jet kjøling, som jeg selv satte pris på høyt i utvalgskriteriene. Strømmen til LN25 ville ikke være nok. For det andre, jeg har allerede tidligere blitt fortalt i kjeden, selger nesten fikk 25 kopier, men jeg ønsket å være 35, fordi jeg vet at denne leiligheten varmebelastningen altfor godt. Og den gode beslutningen om helvete var å ta 35. Vet du om et par par er et spørsmål om liv og død for en pumpeleverandør, så få en mindre widget. Imho 25 er sannsynligvis bra for noen grunnleggende hammer der det ikke er så mye varme.

spire

moderator
Ja, jeg antar at 35 blåser større med minst en stemme.
I ILP 25 og 35 må forskjellene mellom modellene løses separat. Det er tilfeller hvor modellene har praktisk talt ingen forskjell selv når de ser på teknisk dokumentasjon - så er salgsbrosjene og taler alltid skilt. I løpet av årene var forskjellen ofte bare på revs - Compura og fansen trakk seg sterkere i 35-modellen. Deretter er det de med samme innendørs enhet, men utendørsenheten har en annen varmeveksler og til og med et kompass. Husker du et 25/35 par med en annen innendørs enhet (annet enn for programvaren). Så forteller 25/35 ikke mye. Den enkleste måten å gjøre en rask sammenligning på er å sammenligne vektene og utvendige dimensjonene til innendørs og utendørs enheter.

sarihell

medlem
I ILP 25 og 35 må forskjellene mellom modellene løses separat. Det er tilfeller hvor modellene har praktisk talt ingen forskjell selv når de ser på teknisk dokumentasjon - så er salgsbrosjene og taler alltid skilt. I løpet av årene var forskjellen ofte bare på revs - Compura og fansen trakk seg sterkere i 35-modellen. Deretter er det de med samme innendørs enhet, men utendørsenheten har en annen varmeveksler og til og med et kompass. Husker du et 25/35 par med en annen innendørs enhet (annet enn for programvaren). Så forteller 25/35 ikke mye. Den enkleste måten å gjøre en rask sammenligning på er å sammenligne vektene og utvendige dimensjonene til innendørs og utendørs enheter.
Så, på denne måten, mener du å si at noen av de 25 og 35 av noen produsenter har samme interesse i sine nøtter, men noen av dem kaster 25 etiketter og 35 til deres etiketter?

spire

moderator
Så, på denne måten, mener du å si at noen av de 25 og 35 av noen produsenter har samme interesse i sine nøtter, men noen av dem kaster 25 etiketter og 35 til deres etiketter?
Du kan si at det alltid er det samme i mekanikken til det samme - men hvilken en å kjøpe er et dårlig spørsmål. Den "små" pumpe har fordelen av stille kjøring ved lav strøm - mange er forstyrret av omformerenes evne til å redusere kraften kontinuerlig og begynne å stoppe. Hvis pumperne er av samme jern, vil 25 ikke være bedre enn 35. Mitsu har til og med hatt en 25/35 modelllinje hvor 35 ble satt til lavere kontinuerlig kraft enn 25 - verdt å kjøpe større. Sanyo hadde et par uten forskjell, det var verdt å kjøpe en mindre. Toshiba-serien av modeller, som alle hadde nesten samme frostkraft fordi det var begrenset av utendørsenhetens varmeveksler - kraften bare økte jo vanskeligere sirkulasjonskompasset ga bortkastet kraft. Du bør se på installasjonshåndboken / teknisk håndbok. De er ofte utrolig ærlige i denne forbindelse.

Mikki

Aktivt medlem
I enkelte modeller har jern vært det samme, men med forskjellene i programvare.
Joops ... er selvsagt gjort i andre produkter, som bilmotorer, datadeler.

Men det er nok noen av dem. Jeg husker Toshiba minst .... eller jeg husker galt ... Toshiba Premium 25/35 er mistenkelig for de samme spesifikasjonene.
Senest redigert:

sarihell

medlem
Jeg krasjet inn i en ny kjede der installatøren kommenterte kunden at Mitsubishis LN35 har en bedre kompressor enn LN 25. Hva det "bedre" så overlevde ikke. Så, selvsagt, betyr lekmannen at jo bedre refererer spesifikt til noen andre "bedre" enn bare programvarene. Jeg har LN35 installasjonsveiledning her, så jeg kan sammenligne den noen ganger med LN25 hvis du fortsatt har mye interesse.

Jolberious

Aktivt medlem
Jeg krasjet inn i en ny kjede der installatøren kommenterte kunden at Mitsubishis LN35 har en bedre kompressor enn LN 25. Hva det "bedre" så overlevde ikke. Så, selvsagt, betyr lekmannen at jo bedre refererer spesifikt til noen andre "bedre" enn bare programvarene. Jeg har LN35 installasjonsveiledning her, så jeg kan sammenligne den noen ganger med LN25 hvis du fortsatt har mye interesse.
Installasjonsinstruksjonene er identiske, forskjellen er krav til sikringsstørrelse, 10A vs 13 (16) A

Opp og ned har du allerede en link for å utforske disse.
I 25 var SEER enda bedre enn 35-årene.

sarihell

medlem
Installasjonsinstruksjonene er identiske, forskjellen er krav til sikringsstørrelse, 10A vs 13 (16) A

Opp og ned har du allerede en link for å utforske disse.
I 25 var SEER enda bedre enn 35-årene.
Aha.

Ellers tror du virkelig at dagens folk kjøper produkter uten å sjekke spesifikasjonene eller hvorfor du vil referere til Mitsu's brosjyre igjen? Vil du stille spørsmål om kolonnen, men forstår ikke å bruke nettet på en måte som ville se på enhetens data for ingenting?

Snakker vi på en eller annen måte om noe helt annet, eller forstår jeg bare noe? Jeg forstår at SEER-nummeret er en energiøkonomisk figur, dvs. oversatt til morsmål. strømbesparelser i forhold til enhetens strøm? Med andre ord, LN50 har en enda lavere SEER enn LN35, eller LN50 er fortsatt mindre energieffektiv enn LN35. Men jeg forstår at hvis enheten har flere kilowatt, så det kalles. mer spark i ekstreme. For eksempel tørker håret med en 1400 watt hårføner ved full kraft raskere enn en 1200 watt tørketrommel. Ved lave hastigheter er det da ingen praktisk forskjell. Det vil da være noe om det er et hellistisk rush for å få håret helt tørt.

Faktisk er denne full tid jeg vridd ved at LN35: tilgjengelig fra skudd mer enn 25 av rotenden på den enden av operasjonen og kraften er tilstrekkelig til akkurat tilstrekkelig hurtig avkjøling. Med en liten slag / høyere forespørsel er det ikke mange praktiske forskjeller (unntatt hva VesA brakte opp), men jeg har ingenting å si om det. Jeg har ikke tenkt å få noen god energieffektivitetsklasse eller hensikt for enheten. "redd deg selv tilbake". Dette er ment å bringe meg velstand, og tvert imot, har en tendens til å betale, spesielt i kjølemodus alene - og jeg er klar til å betale trivsel. Alle mennesker har ikke de samme behovene, og det er derfor bra at det noen ganger er et lite annet perspektiv enn bare sentbesparelser og energieffektivitet, og hva disse er nå.

PolyEsko

Aktivt medlem
@Jnti I noen gamle meldinger fortalte kompressortypene av forskjellige versjoner av LN meg nøyaktig. Eller var det noen andres mitsu?

Jeg tror 35 har en kraftigere (kraftigere) kompressor enn 25. Og modellnummeret var annerledes.
Hvis jeg husker riktig jant-posten, har den nordiske modellen 25 et kompass av den sørlige 35, og den nordiske 35 har et sydlig 50-kompass. Eller husker jeg å se drømmer?

Det er ingen vedlikeholdspersonell i LN, det er foreldre. Det var det du savnet her for en latter!

Til 35, endte jeg med en prisforskjell på 100 euro. Innenheten, bortsett fra samme programvare og modell etikett, er det samme i begge deler.

SEER- og SCOP-verdiene er nesten alltid, og nesten alle produsenter i en mindre modell har et desimal eller et par større, men i praksis er det sannsynligvis ikke forskjellen.

Jolberious

Aktivt medlem
Det er ingen vedlikeholdspersonell i LN, det er foreldre. Det var det du savnet her for en latter!
Sett en e-postadresse på yv og få en natt ute

@sarihell SEER og SCOP er forskjellige ting hvis du gjorde det. Herfra på stedet, når jeg noen ganger kommer hjem (installerer Ln35 og LN25 i naboens hytte), kommer jeg tilbake ;)

sarihell

medlem
Selv i dette tilfellet ble det sett at for stor en pumpe ville være ubrukelig, pumpeprodusenten gjorde også en feil, 25 ville ha vært nok til å avkjøle 120 kvadratmeter plass nå solgt til en høyere pris for stor

Som en ytterligere kommentar hørte jeg meg mye klokere om en idiotsikker regel at 1 kW er nok for ca. 30 kvadratmeter effektiv oppvarming eller ca. 15 kvadratmeter effektiv kjøling, slik at antall kvadrater du nevnte ikke passer meg klokt i effektiv kjøling. Og dette er en boligblokk, slik at du ikke engang kan bruke dette for resten, så du trenger ikke engang å tenke på varmespesifikasjoner i denne kjeden, ifølge tittelen. Dette er også en generell uttalelse.

pumpe helper

Aktivt medlem
Jeg tror 35 har en kraftigere (kraftigere) kompressor enn 25. Og modellnummeret var annerledes.
Hvis jeg husker riktig jant-posten, har den nordiske modellen 25 et kompass av den sørlige 35, og den nordiske 35 har et sydlig 50-kompass. Eller husker jeg å se drømmer?
Du husker riktig.

Jnti

moderator
opp Bunn