Älvsby ja PILP = ILPO Comfort CE50

HiTec

Du trenger ikke å rive :)
Tilbakemelding Score
8
Vi har fullført Älvsby's Laks og fullført totalt strømforbruk i fjor:
- Oktober 2010: 840kWh = 27,1KWh / dag
- november 2010: 1244KWh = 41,5KWh / dag
- desember 2010: 2126KWh = 68,6KWh / dag
- Januar 2011: 1457KWh / 23pv = 63,4kWh / dag

Det er at "liten" vekst er merkbar, men disse figurene er fortsatt forvirret av kontinuerlig konstruksjon og kanskje mest signifikant av ovenpå inngangen til de oppvarmede torgene. Huset er derfor 1,5 etasjer 180m2 + 100m2 kaldt kjeller under huset og i feriestedet Hki :kul:

repomies

Hyper Active
Tilbakemelding Score
47
Älvsby ja PILP

Del Har kveldene startet kvelden? Jeg trodde de hadde en Nibe pelsjakke modell uten luftkanaler, radiatorer på veggene og frisk luft kommer gjennom veggene?

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
81
Älvsby ja PILP

Reporteren sa:
Del Har kveldene startet kvelden? Jeg trodde de hadde en Nibe pelsjakke modell uten luftkanaler, radiatorer på veggene og frisk luft kommer gjennom veggene?
http://alvsbytalo.phpbb.fi/viewtopic.php?f=3&t=183#p1107

repomies

Hyper Active
Tilbakemelding Score
47
Älvsby ja PILP

janti sa:
http://alvsbytalo.phpbb.fi/viewtopic.php?f=3&t=183#p1107
Kappas, utviklingen utvikler seg. Kanskje vi fortsatt får HiTec til å kommentere om de har inokulert tilførselsluftkanalen.

HiTec

Tilbakemelding Score
8
Älvsby ja PILP

Reporteren sa:
Kanskje vi fortsatt får HiTec til å kommentere om de har inokulert tilførselsluftkanalen.
Vel, ikke de godbitene nå ;) Og det Nibe utveksler ILO: Eek:sannsynligvis også på grunn av strengere byggforskrifter fra begynnelsen av 2010. Strukturelt endret seg bare + 70 mm ull på bunnen i huset. Men når du inkludere den ILPO i energisertifikatet, får du så lav som A-klasse lav energi : Eek:

startet ut

standard Naama
Tilbakemelding Score
1
Älvsby ja PILP

HiTec sa:
Vel, ikke de godbitene nå ;) Og det Nibe utveksler ILO: Eek:sannsynligvis også på grunn av strengere byggforskrifter fra begynnelsen av 2010. Strukturelt endret seg bare + 70 mm ull på bunnen i huset. Men når du inkludere den ILPO i energisertifikatet, får du så lav som A-klasse lav energi : Eek:
Har du den ILPO og A i ditt energisertifikat? -> Skjerm.

hempanpumppu

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: Älvsby ja PILP

HiTec sa:
Vi har fullført Älvsby's Laks og fullført totalt strømforbruk i fjor:
- Oktober 2010: 840kWh = 27,1KWh / dag
- november 2010: 1244KWh = 41,5KWh / dag
- desember 2010: 2126KWh = 68,6KWh / dag
- Januar 2011: 1457KWh / 23pv = 63,4kWh / dag

Det er at "liten" vekst er merkbar, men disse figurene er fortsatt forvirret av kontinuerlig konstruksjon og kanskje mest signifikant av ovenpå inngangen til de oppvarmede torgene. Huset er derfor 1,5 etasjer 180m2 + 100m2 kaldt kjeller under huset og i feriestedet Hki :kul:
Er ikke Lohittare et bolig m2 n145m2 ???

HiTec

Tilbakemelding Score
8

pumpen sa:
Er ikke Lohittare et bolig m2 n145m2 ???
Ja standard, men vi har hevet såkalte. en tradisjonell 34ast med takvinkel (standard 38ast) og et karnappvindu / lantern som også er litt større enn standarden; når 38ast sin endevegg ville være litt "inne", er nå 34ast buktets endevegg i tråd med husets yttervegg => de nøyaktige rutene ser ut til å være 178m2 og raps :kul:

repomies

Hyper Active
Tilbakemelding Score
47

Hva er PILP-modellen i dag? Forbrukstallene høres bra ut. Har peisen blitt brukt som en hjelp?

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Anlegget som brukes av Älvsby er modell ILPO Comfort CE50. Så det er en mindre, mer reservert modell :kul:

Jeg har nettopp sjekket forbrukspanelet på det viktigste kontrollpanelet:
Varmepumpe: 6273 kWh
Ytterligere motstander: 821 kWh
Driftstid: 1990 h
Total tid: 3687 timer

Det er for hele tiden at anlegget har vært på plass, inkludert 2 uker + 30ast "tørkevarme" (med motstander bare) etter at huset ble reist :kul:

repomies

Hyper Active
Tilbakemelding Score
47

Så forlot du peisen ukontrollert for huspakken? Hvis du dro, ellers har du bare oppvarmet det, spill bra! Så godt at dette kveldsstoffet ikke engang tilhører Nibepalsta.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
81

ILPO = ILTO lever det samme => flyttet tilbake til riktig sted i forumet. / Janti

http://swegon.com/Global/PDFs/Home%20ventilation/General/_fi/Ilmanvaihto%20muut/ilpo%20comfort/ILPO_Comfort-4p.pdf

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Reporteren sa:
Så forlot du peisen ukontrollert for huspakken? Hvis du dro, ellers har du bare oppvarmet det, spill bra! Så godt at dette kveldsstoffet ikke engang tilhører Nibepalsta.
Vel, jeg forlot ukontrollert, Älvsby kan til og med levere peiser, så jeg bestilte hverandre når en eller annen måte tror jeg peisen bare "hører til" det okke huset :) Tiia av litt Lauri Hovedforbindelsen på den skulderen veggen utstråler fortsatt varme akkurat nå. Så langt er imidlertid kun forbrenningsavfall, muggrester og pallerrester blitt brent. :kul:

repomies

Hyper Active
Tilbakemelding Score
47

Ok, vel, når det gjelder Tiiler, la det douppink bli tillatt. Når vi blir lært i kolonnen, er Tile ikke til nytte. ;D

Nei, seriøst, jeg har også en Tiller, og jeg finner det ikke ubrukelig selv om jeg går gjennom en slik "ingen peis" -test nå.

Alvari peis har allerede vist seg å være enten normal eller rimelig med hensyn til energi, fra hva jeg har lest på nettet. Ingen har bjeffet seg på de energi-sultne nyanser, andre rommer av andre ting kan noen ganger leses. Jeg tror at Ilpo og peisen, bygget med gjeldende standarder, allerede har et rimelig eller godt energiforbruk.

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Reporteren sa:
Ok, vel, når det gjelder Tiiler, la det douppink bli tillatt. Når vi blir lært i kolonnen, er Tile ikke til nytte. ;D
Vel, faktisk neste vår, må jeg sannsynligvis "gjøre mer" i form av en ILP. Meg, det mørke, matte dekket tinntaket kan "varme opp" varmen oppe om sommeren: - \ Det er planer om å gjøre det på samme måte i PILP kjelleren. Det vil si at utendørsenheten suger luften ut av kjelleren, hvor kjelleren vil få sin klimaanlegg samtidig, at inntaksluften er litt kjøligere om sommeren og varmere om vinteren => bedre ILP-effektivitet enn utendørs :kul:

huugo

medlem
Tilbakemelding Score
0

Det er lurt å gjøre de nederste solicits. Om sommeren er temperaturen like under fuktighetspunktet på bunnen, så fuktighet kan være et problem. En viss mengde prøver alltid kommer opp .... Jeg tror ikke du vinner mye på COP ....

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Vi har "nederste etasje" = kjeller med garasje ;D Og COP-optimalisering er ikke SE-saken, men kjellerens klimaanlegg. Visst, det kan du gjøre med tyngdekraften, et rør gjennom huset til taket, men ... Og klausulene forbyr deg å koble Garasjen til husets eget system = noe i seg selv uansett. Så ville det at ILP og dets offshore-plassering får "to fugler av gangen" ???

repomies

Hyper Active
Tilbakemelding Score
47

Ilpi utendørsenhet overfører damnluften. Som sådan er det ikke rakettvitenskap å montere en enhet på en vegg. Vært der, gjort det osv. Ja til toppen av carport ..

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Reporteren sa:
Ilpi utendørsenhet overfører damnluften. Som sådan er det ikke rakettvitenskap å montere en enhet på en vegg.
Nå er det meningen å installere den på bakken. Så på toppen av søylen. På denne måten kan vibrasjonene overføres til ingenting, men i det minste rør. Og utenfor veggen s.e. Det er en "boks" mellom veggen og utendørsenheten, med en klaff på siden som styrer mengden luft som utendørsenheten trekker inn fra utsiden og hvor mye bøyle fra kjelleren. På denne måten kan du også justere luftvolumet i kjelleren hvis det blir for kaldt om vinteren, for eksempel når vannrøret kommer gjennom kjelleren og kloakkene henger fra taket i kjelleren ... :kul:

repomies

Hyper Active
Tilbakemelding Score
47

HiTec sa:
Nå er det meningen å installere den på bakken. Så på toppen av søylen. På denne måten kan vibrasjonene overføres til ingenting, men i det minste rør. Og utenfor veggen s.e. Det er en "boks" mellom veggen og utendørsenheten, med en klaff på siden som styrer mengden luft som utendørsenheten trekker inn fra utsiden og hvor mye bøyle fra kjelleren. På denne måten kan du også justere luftvolumet i kjelleren hvis det blir for kaldt om vinteren, for eksempel når vannrøret kommer gjennom kjelleren og kloakkene henger fra taket i kjelleren ... :kul:
Hvis du styrer den klaffen med en slags termostat, kan du holde kjellerens temperatur rett rundt kjelen .. men jeg tror ikke at klaffen er veldig åpen om vinteren, med mindre du planlegger å varme kjelleren din. Luften vil nok gjøre det til heisen, skjønt, så jeg antar at den vil kjøre den i seg selv.

HiTec

Tilbakemelding Score
8

HiTec sa:
Jeg har nettopp sjekket forbrukspanelet på det viktigste kontrollpanelet:
Varmepumpe: 6273 kWh
Driftstid: 1990 h
Total tid: 3687 timer
Nå som det er en ekte frost her i Sør-Finland, en ny kjeft:
Varmepumpe: 6389 kWh
Kjøretid: 2031 h
Total tid: 3749 h

Tiden mellom disse kontrollene er tilsynelatende 62h (i følge tidsstemplene på mobilen min, 24. januar klokken 17:49 og 27. januar kl 7: 5):kul:, hvorav 41h har spunnet en pumpe som har drevet 116kWh. Tilsynelatende var det ikke behov for ytterligere motstander. I løpet av den tiden har utetemperaturen imidlertid gått ned til så lav som -17, med en innetemperatur på +22, slik at det ikke er noe dårligere resultat for "shit-built" billig Älvär ;) Men en familie på 4 der atletisk ungdomsdusj i dusjen er "prisverdig" (ILPO produserer også varmt vann). Tilsvarende vil det bety 45kWh / dag = 1350kWh / måned = 16.200kWh om året - og likevel handler det om toppforbruk, fordi det sjelden gjør så mye frost her :kul:

jarip

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

HiTec sa:
Nå som det er en ekte frost her i Sør-Finland, en ny kjeft:
Varmepumpe: 6389 kWh
Kjøretid: 2031 h
Total tid: 3749 h

Tiden mellom disse kontrollene er tilsynelatende 62h (i følge tidsstemplene på mobilen min, 24. januar klokken 17:49 og 27. januar kl 7: 5):kul:, hvorav 41h har spunnet en pumpe som har drevet 116kWh. Tilsynelatende var det ikke behov for ytterligere motstander. I løpet av den tiden har utetemperaturen imidlertid gått ned til så lav som -17, med en innetemperatur på +22, slik at det ikke er noe dårligere resultat for "shit-built" billig Älvär ;) Men en familie på 4 der atletisk ungdomsdusj i dusjen er "prisverdig" (ILPO produserer også varmt vann). Tilsvarende vil det bety 45kWh / dag = 1350kWh / måned = 16.200kWh om året - og likevel handler det om toppforbruk, fordi det sjelden gjør så mye frost her :kul:
Det kan være mange meninger om dumhet, men i det minste synes de ikke å være sultne på energi. Lurer på hvorfor PILP fungerer så bra i undertone når det er mye negativt andre steder.

Kan HiTec finne ut hvor energien ble produsert på tidspunktet nevnt ovenfor når hjelpemotstandene ikke var i bruk? Jeg forstår at PILP ikke produserer energi selv (i frost), men gjør det (gjenoppretter) fra energien til avtrekksluften som produseres på en eller annen måte. I desember gikk imidlertid mer enn 2000 kWh, slik at forbruket av ekstra motstander høres lite ut.

Et annet slag er pumpens forbruk på 116 kWh / 41h. Den produserer nesten 3 kW strøm under kjøretid. Selv den 62h gir en gjennomsnittlig effekt på like under 2 kW. Sikkert kan pumpen ta så mye uten ekstra motstander?

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
81

jarip sa:
Et annet slag er pumpens forbruk på 116 kWh / 41h. Den produserer nesten 3 kW strøm under kjøretid. Selv den 62h gir en gjennomsnittlig effekt på like under 2 kW. Sikkert kan pumpen ta så mye uten ekstra motstander?
Comfort 50 kan ta maksimalt med et kompass på ca 1800 W (75 Hz) ;)
http://ilmatalo.fi/wp-content/uploads/2008/02/ilpo_comfort_esite.pdf

hempanpumppu

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

jarip sa:
Det kan være mange meninger om dumhet, men i det minste synes de ikke å være sultne på energi. Lurer på hvorfor PILP fungerer så bra i undertone når det er mye negativt andre steder.

Kan HiTec finne ut hvor energien ble produsert på tidspunktet nevnt ovenfor når hjelpemotstandene ikke var i bruk? Jeg forstår at PILP ikke produserer energi selv (i frost), men gjør det (gjenoppretter) fra energien til avtrekksluften som produseres på en eller annen måte. I desember gikk imidlertid mer enn 2000 kWh, slik at forbruket av ekstra motstander høres lite ut.

Romhøyde har også effekt på oppvarmingskostnader ;)
Jeg forstår at rommet høyde på Alsbytal husene er normalt 240cm::)
Det vil si at de oppvarmede torgene kan være de samme, men de oppvarmede kuber vil være noe annet ;)
Jeg forstår at mange pakkehus allerede har standardhøyder på 260-270cm og Kannustalo kan allerede annonsere 280cm romhøyder::)
Disse vinduene er sikkert også betydelig mindre i Alsby enn i mange andre hus.
Jeg vet ikke i dag hvordan det er lettere for en tilrettelegger å komme seg gjennom noen store vinduer i Alsby?
Det er på ingen måte energieffektivt, men disse tingene bringer trøst i livet :kul:
Den mest effektive husmodellen ville være maks 200 cm høy uten vinduer og ingen hjørner ;D

konitohtori

medlem
Tilbakemelding Score
1

jarip sa:
Jeg husker at kWh-lesing ikke er inngangseffekten, men den beregnede "utgangseffekten" til pumpen

Raksaaja

standard Naama
Tilbakemelding Score
2

maskinlegen sa:
Jeg husker at kWh-lesing ikke er inngangseffekten, men den beregnede "utgangseffekten" til pumpen
Så, hva er den teoretiske "besparelsesfigur" sammenlignet med ventilasjon med toppvakuum?

HiTec

Tilbakemelding Score
8

jarip sa:
Det Tiller ble varmet av den "standard", en liten dritt om kvelden. Skovl = vill, ubetalt trepall brukt av butikker, etc., 6-9 stk. "Poler" og noen brett på toppen som tåler trucken selv når du løfter. Og så er strømforbruket totalt forbruk, inkludert driftskraft :kul:

maskinlegen sa:
Vel, det (aldri) har noen gang funnet ut hvordan lesingen ser ut. Imidlertid er maksimumet 5kW og når servicetekniker sa at 11kW ville være toppkilden til kontrollpanelet, inkludert motstander (3x 2kW), ville det indikere den beregnede pumpens utgangseffekt, men ... Det ville være fint å se at pumpen faktisk absorberer kraft et sted ...: - [

Espejot

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
57

Profeten sa:
Så, hva er den teoretiske "besparelsesfigur" sammenlignet med ventilasjon med toppvakuum?
Ikke når utgangseffekten, en lignende teoretisk lesning som f.eks. ILP brukes også ;)

jarip

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

HiTec sa:
Det Tiller ble varmet av den "standard", en liten dritt om kvelden. Skovl = vill, ubetalt trepall brukt av butikker, etc., 6-9 stk. "Poler" og noen brett på toppen som tåler trucken selv når du løfter. Og så er strømforbruket totalt forbruk, inkludert driftskraft :kul:
Vel, det (aldri) har noen gang funnet ut hvordan lesingen ser ut. Imidlertid er maksimumet 5kW og når servicetekniker sa at 11kW ville være toppkilden til kontrollpanelet, inkludert motstander (3x 2kW), ville det indikere den beregnede pumpens utgangseffekt, men ... Det ville være fint å [
Ok, nå skjønte jeg. Den 116 kWh / 41h du forteller deg, er ikke pumpekonsumet, men utgangsenergien rapportert av enheten. Det blir da delvis utelukket fra avtrekk og med et kompass som er en varmeapparat samtidig. Det var nok å varme huset uten ytterligere motstand med peisen. Det er godt i tråd med varmetilskudd og desember totalt forbruk, med forbruksmakt. Pumpeforbruket er da ukjent.

Likevel er forbruket forbruk moderat og PILP (eller farge) fungerer bra. Jeg tror årlig forbruk vil være 13-15000 kWh hvis du brenner den peisen for å hjelpe. Det kan være mindre når sommerens foss er ennå ikke sett.

HiTec

Tilbakemelding Score
8

jarip sa:
Likevel er forbruket forbruk moderat og PILP (eller farge) fungerer bra. Jeg tror årlig forbruk vil være 13-15000 kWh hvis du brenner den peisen for å hjelpe. Det kan være mindre når sommerens foss er ennå ikke sett.
Sommeren er virkelig ennå ikke opplevd, huset når det er ferdig 10/2010. Målet mitt er å bli godt under 15MWh :kul:

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Nå avlesninger:
Varmepumpe: 6788 kWh
Kjøretid: 2184 h
Total tid: 4039 h

Det vil si uten videre, går vi fortsatt :)

Haakkelberg

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Innimellom kunne jeg fortelle deg om min egen vridde nyanse.

Huset har vært oppreist nå i nesten nøyaktig ett år, med et areal på ca 140 kvadratmeter sør.

Tuning ILTO enheten før jeg installerte LTO separat ovenpå enhet, installert i hele huset tilluft kanaler lyddemper, som huset fabrikken ikke installeres.
Iltosta'm revet av fan, men enheten fremdeles tror på sin eksistens, ellers Kompura ikke starter.

Jeg har huset oppvarming om vinteren, reguleres slik at banen er en kontinuerlig 32-graders rotasjon (satt til å returnere min), noe som baner huset og med en stor temperaturvariasjon på 20 til 26 grader. Pumpen løper flere ganger i timen for å holde vannet i tanken på ønsket nivå (60 grader), høy prioritet for varmt vann for å redusere varmtvannsoppvarming etter bading, med stangløs luftmotstand i mer enn 30 minutter og motstander i 10 minutter.

Men hva å forklare det;
Pumpe 8910 kWh
Motstandere 2945 kWh konstruksjonstid tørking redusert
Driftstid 2603 h
Total tid 8318 h

repomies

Hyper Active
Tilbakemelding Score
47

Haakkelberg sa:
Iltosta'm revet av fan, men enheten fremdeles tror på sin eksistens, ellers Kompura ikke starter.
Hvordan har du praktisk talt koblet enhetene hvis du har fjernet viften?

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Haakkelberg sa:
Men hva å forklare det;
Pumpe 8910 kWh
Motstandere 2945 kWh konstruksjonstid tørking redusert
Driftstid 2603 h
Total tid 8318 h
Jeg selv var bare å sjekke ut våre tall:
Pumpe 9783 kWh
Motstandere 835 kWh uten å redusere noe
Kjøretid 3167 h
Total tid 6196 h

Som laksesalat settes ingen melodier og ILTOer til nesten alle standardverdiene :kul:

Raksaaja

standard Naama
Tilbakemelding Score
2

HiTec sa:
Jeg selv var bare å sjekke ut våre tall:
Pumpe 9783 kWh
Motstandere 835 kWh uten å redusere noe
Kjøretid 3167 h
Total tid 6196 h

Som laksesalat settes ingen melodier og ILTOer til nesten alle standardverdiene :kul:
Er ikke peisen en melodi?
Jeg tror ikke det er vanlig levering.

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Profeten sa:
Er ikke peisen en melodi? Jeg tror ikke det er vanlig levering.
Vel ikke en del av rantet, men jeg teller det ikke som en melodi - i det minste ikke i den grad Haakkelberg har skrevet det: - [
Haakkelberg sa:
Tuning ILTO enheten før jeg installerte LTO separat ovenpå enhet, installert i hele huset tilluft kanaler lyddemper, som huset fabrikken ikke installeres. Iltosta'm revet av fan, men enheten fremdeles tror på sin eksistens, ellers Kompura ikke starter.

Jeg har huset oppvarming om vinteren, reguleres slik at banen er en kontinuerlig 32-graders rotasjon (satt til å returnere min), noe som baner huset og med en stor temperaturvariasjon på 20 til 26 grader. Pumpen løper flere ganger i timen for å holde vannet i tanken på ønsket nivå (60 grader), høy prioritet for varmt vann for å redusere varmtvannsoppvarming etter bading, med stangløs luftmotstand i mer enn 30 minutter og motstander i 10 minutter.
Standardverdier:
- Batteriet returnerer min 25 grader
- Lav prioritet for varmt vann

Alt jeg lurer på er det "jevnt hus temperaturområde 20-26 grader". Betyr det variasjonen i varme, for eksempel når du slår på badstuen, noe som får ILTO til å gå på avvei (= standardfunksjonen til Älvsby-huset), eller slipper innendørsvarmen så mye, eller kanskje er det opptil 6 grader varmere / kjøligere i den ene enden? I vårt tilfelle er innetemperaturen konstant 22 grader - unntatt når peisen er spylt inn, vil temperaturen i stuen stige litt før den jevner ut ;) Oh, og den spesielle sauna-funksjonen. Nå kan vi se når den første sommeren kommer, hvor varmt blir det ovenpå. Jeg tror 22 grader er ganske fin - ikke senere enn 22 grader ute, og huset har ikke en kul ILP (ennå)::)

Haakkelberg

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Det er tilstrekkelig å bare fjerne viftens strømkontakter (tre hår) og fra enheten for å begrense luftstrømmen. Viften er vedlagt i huset, som forlater enheten. Fest skruer på den andre siden av huset.

Ja og så har den separate LTO-enheten sine egne fans for inn og ut

repomies

Hyper Active
Tilbakemelding Score
47

Haakkelberg sa:
Det er tilstrekkelig å bare fjerne viftens strømkontakter (tre hår) og fra enheten for å begrense luftstrømmen. Viften er vedlagt i huset, som forlater enheten. Fest skruer på den andre siden av huset.

Ja og så har den separate LTO-enheten sine egne fans for inn og ut
Sikker, men har du koblet den separate LTO-enheten til en eller annen måte til den PILP på kanalene?

Haakkelberg

nykommer
Tilbakemelding Score
0

HiTec sa:
Alt jeg lurer på er det "jevnt hus temperaturområde 20-26 grader". Betyr det variasjonen i varme, for eksempel når du slår på badstuen, noe som får ILTO til å gå på avvei (= standardfunksjonen til Älvsby-huset), eller slipper innendørsvarmen så mye, eller kanskje er det opptil 6 grader varmere / kjøligere i den ene enden? I vårt tilfelle er innetemperaturen konstant 22 grader - unntatt når peisen er spylt inn, så temperaturen i stuen stiger litt før den jevner ut ;) Oh, og den spesielle sauna-funksjonen. Nå kan vi se når den første sommeren kommer, hvor varmt blir det ovenpå. Jeg tror 22 grader er ganske fin - ikke senere enn 22 grader ute, og huset har ikke en kul ILP (ennå)::)
Før jeg flyttet over, overførte jeg temperaturen til sensorkjøkkenets avtrekksventil for å måle den faktiske temperaturen i leiligheten, og dermed eliminere problemene med å bade.
Problemet var at når kvelden følte hytta trengte oppvarming, økte det varmen i kjøkkenet til over 26 grader. Fra dette ringte jeg allerede om kvelden, og samtidig lurte jeg på når fangsten var 22 grader Celsius, innetemperaturen var 23 og maskinen begynte å varme huset.

Telefonsamtaler hjalp ikke problemet, så jeg løste problemene selv og nå har det vært jevn varme i huset. Uansett, det er bedre når varmtvannet ikke spretter mellom landsbyen og det varme, men forblir 30 grader og varmere om nødvendig.

Det er det innstillingene jeg har endret;
Vanntemperatur 60 grader
For varmtvannsoppvarming, ex arbeider med en 3200w bor. Nå 5000W, hvis maskinen trenger den, juster den selv.
Avfrostingstiden er hver 90 minutter, dvs. nesten aldri
og få den sirkulerende minen tilbake 30 grader, om vinteren. Ingen kalde hjørner.
og så videre, det er fire oppsettmenyer, bruker, installatør, testmeny og fabrikkinnstillinger

Haakkelberg

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Reporteren sa:
Sikker, men har du koblet den separate LTO-enheten til en eller annen måte til den PILP på kanalene?
Det er det jeg sa, kanskje dårlig. Det vil si at LTO er koblet til eksisterende eksoskanal i huset, luften passerer fortsatt gjennom lto cellen til komforten, og deretter til taket.
opp Bunn