Älvsby ja PILP = ILPO Comfort CE50

HiTec

Ikke vær bortkastet :)
Tilbakemelding Score
8
Vs: Älvsby ja PILP

Haakkelberg sa:
Det er det innstillingene jeg har endret;
Forresten, men da jeg så på deg, hadde motstandene brent nesten 3 ganger av det vi har, og vi har også en tidkrevende tørketrommel. Likevel er den totale tiden ikke mer enn 30%: -X

repomies

Hyper Active
Tilbakemelding Score
47

HiTec sa:
Forresten, men da jeg så på deg, hadde motstandene brent nesten 3 ganger av det vi har, og vi har også en tidkrevende tørketrommel. Likevel er den totale tiden ikke mer enn 30%: -X
Tross alt er det klart at Comfort ikke kan gjenopprette så mye energi fra den kjølte luften allerede i LTO som den ikke-avkjølede avtrekksluften -> mer vann er laget med motstander.

repomies

Hyper Active
Tilbakemelding Score
47

Den andre halvdelen sa:
Med andre ord, vil du ha det bedre?
Jeg sier ikke så mye. Passiv LTO fungerer dårlig hvis det er en veldig kald luft som Comfortti kan gjøre.

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Repomier sa:
Tross alt er det klart at Comfort ikke kan gjenopprette så mye energi fra den kjølte luften allerede i LTO som den ikke-avkjølede avtrekksluften -> mer vann er laget med motstander.
Sannsynligvis akkurat slik: - Total energi (pumpe + motstander) i stilt 11.855kWh / 12k og vi har 10.618kWh / 8k. Selvfølgelig har vi ca 800kWh av den motstanden allerede i den tiden, så det er ingen enkel konklusjon. Og vår Lohiatar er litt større, bestående av 5 moduler, mens Antarktis er bygget av 4. Og Haakkelberg nevner ikke peisen som vi varmer opp med sin "berømte" skitne dag i en frostsesong :kul:

Sum-sum-rum. Hvis du tar noen konklusjoner, hvorfor ikke ofre din tid når det gjelder energiforbruk? Med mindre "tune" de ventiler i peisen ;)

repomies

Hyper Active
Tilbakemelding Score
47

HiTec sa:
Hvis du tar noen konklusjoner, hvorfor ikke ofre din tid når det gjelder energiforbruk?
Sikkert, tuning er viktig for ventilasjon og tilførselstemperatur. På en energisparende måte kan ingen annet enn en gal propellhatt (hep!) Knapt bytte til et annet klimaanlegg uten behov.

Haakkelberg

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Vi har ikke peis. Motstandene er kun inkludert i varmtvannsoppvarming fordi vanntemperaturen under bruk ikke faller på kjølig side. Ingen sky kan varme så mye vann, ned til 38 grader. Badestampen har gått ut flere ganger, nå stopper den ikke.

Haakkelberg

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Akk, det var det klare været om vinteren, tror jeg, om lag 10 grader. LTO er tverrgående celle, 60%

repomies

Hyper Active
Tilbakemelding Score
47

Haakkelberg sa:
Akk, det var det klare været om vinteren, tror jeg, om lag 10 grader. LTO er tverrgående celle, 60%
Hvis den går fra 10 grader til flyet, virker det sikkert relativt normalt.

Hvor mye har du hatt totalt forbruk per år, inkludert strøm, fra husets elmåler?

repomies

Hyper Active
Tilbakemelding Score
47

Haakkelberg sa:
Rapiat 17000kWh ser ut som en meter
Høres ut som en ærlig figur. Ikke dårlig etter min mening, og det er flott at noen har klart å få maskinen til å komme med luft. Den LTO-maskinen er ganske riktig i forhold til PILP, og det ville ikke være verdt å sette en finere maskin i den.

Jeg kommer faktisk å vende den andre veien, dvs. PILPs spillluft til LTO, men PILPpini er antik og LTO er en roterende celle. I motsetning til kontrollen må du justere, i motsetning til tilkoblingen din.

Haakkelberg

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Du kan gå galt når vinteren, begge kanaler skyver kald luft inn i maskinen. lto er motstander, men de er røde.
Det samme bor et hull i veggen ...: - \ t

repomies

Hyper Active
Tilbakemelding Score
47

Haakkelberg sa:
Du kan gå galt når vinteren, begge kanaler skyver kald luft inn i maskinen. lto er motstander, men de er røde.
Det samme bor et hull i veggen ...: - \ t
Om vinteren kan et slikt antikk PILP kompass være et stativ ..

Haakkelberg

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Hva om jeg injiserer som et separat system og som en egen resirkuleringskanal for sommeren for kjøling, fjern varmen fra det indre rommet i drikkevannet. "Express" kjøling. ;D

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Haakkelberg sa:
Vi har ikke peis. Motstandene er kun inkludert i varmtvannsoppvarming fordi vanntemperaturen under bruk ikke faller på kjølig side. Ingen sky kan varme så mye vann, ned til 38 grader. Badestampen har gått ut flere ganger, nå stopper den ikke.
huh : Eek: Vi har aldri gått tom for varmt vann og økonomien har 2 dråper / ung voksen = vann sprøytes i form av en dusj ganske mye hver gang etter trening og om morgenen og om kvelden. Og at vann prioritet i komfort er fortsatt lav, så det bør ikke være over om Vann vil noen ganger ende, men ikke ennå. Derfor, med min egen erfaring, er komforten med å leve ikke mye bedre enn LTO-tuning, så ...: - Men ikke la folk "øve" det, ikke hva det er fra meg. Og selv om vi har denne maskininngangen igjen for oss, er kanalene åpne for IV-rør, elektrisitet er klar for speil, etc. Men den andre erfaringen med å bruke T10 med den komforten har lagt litt gjennomtenkt på om det er verdt det. Ingenting fri fra de IV-enhetene når ikke: - \ t

jarip

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

Er det generelt rimelig å koble to LTO-enheter? Varmegenoppretting av systemet er ikke sannsynlig å øke mye, og det ville være bedre å investere i bedre en-enhet gjenoppretting (hvis noen). Cellen er god når den er passiv og PILP kan senke postluften. Begge er gode når du arbeider, men PILP går tapt hver gang kompasset ikke går og cellen ikke får alt. Det er praktisk talt ingenting om sommeren.

Ville være den smarteste måten å kjøre dem parallelt eller alternativt. Når PILP virvler, blir luften gjennom det, andre ganger, drevet gjennom cellen. Om sommeren, en viss PILP gjennom hele tiden. Med å kjøpe buzz, vil dette fortsatt aldri koste seg tilbake i den forstand at Repomies melodier er forståelig.

repomies

Hyper Active
Tilbakemelding Score
47

jarip sa:
Er det generelt rimelig å koble to LTO-enheter?
Avhenger av utstyret og huset. Hvis du vil ha tilførselsluften i fargen, tror jeg det har sin egen forstand.

Hva er den smarteste måten å kjøre maskiner på, er vanskelig å si før du har prøvd i praksis hvordan du gjør det. Det er litt for mange usikkerheter i saken for å si noe universelt. Generelt kan man si at målet selvsagt er å redusere mengden av avfallsluft så lavt som mulig med minimumsmengden av elektrisk energiforbruk, men for eksempel kan fryseproblemer lett eliminere de vakre tankene om å minimere temperaturen i avfallsluften. I mitt system, hvis jeg noen ganger får det til slutt plugget inn, kanskje det enkleste å gjøre er at PILPs kompass bare løper av våren til høsten, og la den roterende cellen ta vare på ting om vinteren. Kontrollen kan gjøres i henhold til utetemperaturen. Seriell tilkobling er knapt et problem for øyeblikket.

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94

jarip sa:
Ville være den smarteste måten å kjøre dem parallelt eller alternativt.
Huset ditt lekker for eksempel luft i en slik grad at det teoretisk mest fornuftige varmegenvinningsarrangementet vil være parallellkobling av en komfort-men lav-effekt PILP og en effektiv LTO: LTO-enheten vil bli drevet i full likevekt (tilførselsluftstrøm == avtrekksstrøm gjennom enheten) og PILP vil skape et vakuum som kreves for strukturell stabilitet. I teorien skal en slik LTO + PILP-enhet bygges inn i en integrert parallell seriell løsning, med LTO og PILP-grader vekslende, men dette vil nok ikke fungere på en fornuftig måte.

kaupamees

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

Kotte sa:
I teorien skal en slik LTO + PILP-enhet bygges inn i en integrert parallell seriell løsning, med LTO og PILP-grader vekslende, men dette vil nok ikke fungere på en fornuftig måte.
Bladene ut av bladene og avfallsluften iv fra maskinen drives av pelletcellen. Automatiseringen på det tidspunktet er fortsatt på jakt, men det er trolig ikke uløst.
opp Bunn