10 år gammel mitsu og utendørs enhet rust.

JMV73

medlem
Tilbakemelding Score
0
Hvordan rusted av andre gamle mitsu-eiere med en utendørs enhet. Uansett hva som er igjen inne ...
Modell tilsynelatende fd25? Også kjent med samme modell og installert samtidig (2005-2007). Og utendørs enheter ser hele tiden ut som et rot. Tilsynelatende bør bunnhullene være mer på bakkanten ?? Vokner du å kjøpe en ny mitsu i stedet for ?? Har utviklingen skjedd? Hva med andre produsenters utendørsenheter? Hvem lager Thermia pumper?
Jeg ville selvsagt ha håpet at det ville ha tatt 15 år ...

Jnti

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
83
Vs: 10 år gammel mitsu og rustfri rustfritt stål.

JMV73 sa:
Hvordan rusted av andre gamle mitsu-eiere med en utendørs enhet. Uansett hva som er igjen inne ...
Modell tilsynelatende fd25? Også kjent med samme modell og installert samtidig (2005-2007). Og utendørs enheter ser hele tiden ut som et rot. Tilsynelatende bør bunnhullene være mer på bakkanten ?? Vokner du å kjøpe en ny mitsu i stedet for ?? Har utviklingen skjedd? Hva med andre produsenters utendørsenheter? Hvem lager Thermia pumper?
Jeg ville selvsagt ha håpet at det ville ha tatt 15 år ...
Du vil bli FA25-modellen. ;) En nær nabo vil fortsatt se ut som FA25 roterende på veggen, men det er ikke som bare under 10 år.
/foorumi/index.php/topic,1115.msg10585.html#msg10585

Korrosjonen av bunnplaten er knapt knyttet til forekomsten av stoffer inni. :)
Aluminiumspellet gnider bunnplaten under smelting (på grunn av termisk ekspansjon) slik at belegget (galvaniseringen) gradvis forsvinner fra det og arket begynner å ruste. Daikin ville ha minst et par modeller tilgjengelig uten bunnplaten under cellen.

JMV73

medlem
Tilbakemelding Score
0

Ja, det er der den rette modellen ble funnet ;D
Ja, jeg antar det, men svaret er plysj.
Men du bør ikke gjøre mye for å fikse disse. Var motstanden bedre plassert i den nye mitsu?

vedlegg

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
83

Det er en sikring som beskytter motstanden og den andre enheten. Ny jording og sikring, så rock igjen hvis feilen er der.

JMV73

medlem
Tilbakemelding Score
0

Enheten kjører utendørs og innendørs, men kjøler ikke / varme. ???

slpoy

standard Naama
Tilbakemelding Score
26

JMV73 sa:
Enheten kjører utendørs og innendørs, men kjøler ikke / varme. ???
fire-veis ventil sikring minst brent, med samme motstand

JMV73

medlem
Tilbakemelding Score
0

OK. Sikrer tilsynelatende i utendørsenheten? Er det lett å endre ting?

Peku 2012

Varmepumpe og annen energiaktivitet
Tilbakemelding Score
4

Noen ganger i de sørlige badebyene så du ganske ny, men allerede ganske uhøflig, rustne maskiner. Det vil si, sjøvann tihy hans jobb

Dette er trolig ikke et problem så lenge møbelstykket, men det står fast, enheten virker og stoffene forblir inne i røret.

Disse glassrør sikringene er funnet på det store kretskortet under det svarte dekselet

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
83

JMV73 sa:
OK. Sikrer tilsynelatende i utendørsenheten? Er det lett å endre ting?
Det er lett å endre ting. Se side 11 og 55 for Power P.C. brett hvor glasssikringen F71 FUSE T3.15AL250V burde brytes hvis den ikke er oppvarmet, men avkjøler ja.
Det anbefales å fjerne jordingen CN722 og deretter teste om varmen fungerer ved å bytte sikringen. CN722 skal nå være kortsluttet hvis feilen er i jordmotstanden eller overopphetingsbeskyttelsen 26H.

http://ilmalampopumput.fi/files/mitsubishi-muz-fa25-35va-h-service-manual-log.pdf

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
234

Er det årsaken til at rusten i en skadet elektrisk motstand?

Ingen galvanisert spjeld rundt lokalt ville tenke rusting, og den cellulære aluminium er ikke sink-bort fra arket.

JMV73

medlem
Tilbakemelding Score
0

sikringer intakt. Motstandstråden løsner kompasset fra å svinge, men blir ikke kaldt. Og utendørsenhetens vifte roterer stille.

JMV73

medlem
Tilbakemelding Score
0

Motstandstråden fanger utendørsenhetens vifte for å svinge og kompasset roterer og varmes opp, men blir ikke kaldt. Tydeligvis stoffer i gården.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
234

Svært nær bunnplaten er den cellen, hva er tanken på når den er, kanskje bare kjøling?
Jeg så på min egen -06 fujitsu og det er et gap på 1,5 cm mellom cellen og dammen, og i midten mer enn når det er et fall i feltet.

slpoy

standard Naama
Tilbakemelding Score
26

Tørr utseende knapt lekker, Kikket du på toppen av kompasset?

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
83

JMV73 sa:
Olisko Tuolta år gammel ..
Det kan være frostskader i hodet. Et annet følsomt sted for frysing bak kompressoren ved støttebenet.
Prøv å komme kult?

JMV73

medlem
Tilbakemelding Score
0

Ingen press. Ellers ble OK-enheten bortskjemt med en dårlig fungerende / rustende motstand. Ikke sikker på å være det eneste tilfellet i den gamle mitsuen .... Hvor gammel er motstanden i det nye og rustne materialet.

jviirret

standard Naama
Tilbakemelding Score
2
Her er det samme. Jeg lurte på vinteren med en rekke utendørsenheter harpiksfarger, og nå gikk jeg med lommelykt til å tette da jeg krysset irritasjonsgrensen. Bunnen rust, men fungerer tilsynelatende når det ikke har vært noen fryseproblemer. Pumpen er dermed installert i 2008. Miraklet fortsetter i dagslys.

jviirret

standard Naama
Tilbakemelding Score
2
Det er bilder av rusting, et mirakel som til og med virker. Olispa fant ut om sommeren, så hun kunne ha sprøytet beskyttelsesdekselet. Nå gjør Vihti ingenting, håper at det vil vare sommeren.
Da kan jeg kanskje åpne og fjerne hele motstanden og sette i en slags smeltingskabel.
IMG_20190109_110800.jpg

IMG_20190109_110938.jpg

jviirret

standard Naama
Tilbakemelding Score
2
Ja, bunnplaten er ikke (ennå) dårlig rusten. Det meste av roen som er synlig i det, kan løsnes fra motstanden og spres med smeltevannet.

jviirret

standard Naama
Tilbakemelding Score
2
Nå er kabinen åpen. Oppholdt seg 24 timer stille og bunnplaten bølger fortsatt vann : Eek:
Overflatespenningen i vannet hindrer at den lekker fra hullene. Jeg prøvde å tørke med trykkluft, men selv om rust flyr litt fra overalt, blir jeg ikke tørr. Vann hælder ut av noe mer. Vel, vent på at det noen ganger fordampes ...
Etter å ha blitt tørr, trodde jeg at jeg ville sprøyte sveivets sykkelolje på rusten. Tror du at du penetrerer ganske bra og ikke umiddelbart oppløses?

vedlegg

spire

moderator
Tilbakemelding Score
79
Etter å ha blitt tørr, trodde jeg at jeg ville sprøyte sveivets sykkelolje på rusten. Tror du at du penetrerer ganske bra og ikke umiddelbart oppløses?
Det er tilrådelig å sette litt rustfri bilbase på den. La oss finne en spray. Det vil ikke ta fillaroljen for langt vann - i hvert fall ikke i kjedene.

jviirret

standard Naama
Tilbakemelding Score
2
Ja, beskyttelsen av saken er definitivt god. Forherder ikke for fort.
Å få min fillar kjedeolje ser ut til å hente seg som en sykdomskjede. Tvunget til å vaske med løsningsmidler fra kjedet etter noen smøringstider når vannet ikke føler seg gjennomvåt. Jeg vil helst bruke slutten av krukken til denne kjeden :)
Det verste stoffet vil bli fast holdt, men fortaber raskt dens flytthet. Innkapsler rust og senest i begynnelsen av varmesesongen, vil det være litt vann der.

Spent med tanger med hull i de dråper, men ikke der med riktig drenering :(

jviirret

standard Naama
Tilbakemelding Score
2
Fortsatt ikke tørr. Bunnen av klippet var med plater saks og boret flere hull. Nå må ikke "vannlommene" dannet av motstanden forbli.

Tross alt ser det forferdelig ut, men hva mer kan man forvente av designere å bruke håndverktøy på tette steder for å prøve å fikse.

vedlegg

jviirret

standard Naama
Tilbakemelding Score
2
Nå var det tørt, varmt og tørt i 24 timer.

Oljen som jeg sprayet var ikke en sykkelkjedeolje, men litt kjedeolje uten omtale av sykler. Jeg lurer på om du har følt seg litt gal om sykling

I krukken, så en fløyte som først sprøyte så mye på baksiden at avgangsmerkene begynte å vises på forsiden og deretter mer fra forsiden slik at alle rustne flekkene ble våte fra oljen.

Spray for andre gang på kvelden og ta av dekslene. Jeg vil fortsette å rapportere om noe som skal rapporteres skjer.
opp Bunn