10 år gammel mitsu og rust i utendørsenhet.

JMV73

medlem
Tilbakemelding Score
0
Som andre gamle mitsu-eiere vil utendørsenheten ruste. Stoffene er ikke lenger inneholdt i ...
Modell åpenbart fd25? Noen kjente til samme modell og installert samtidig (2005-2007). Og utendørsenhetene ser alle ganske rotete ut. Tilsynelatende bør de nederste hullene være mer på bakkanten ?? Vokner du å kjøpe nye mitsu i stedet? Har det blitt gjort fremskritt? Hva med utendørsenheter fra tredjepart? Hvem lager Thermia pumper?
Selvfølgelig, jeg skulle ønske jeg hadde vunnet 15 år ...

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
81
Vs: 10 år gammel mitsu og rust i utendørsenhet.

JMV73 sa:
Som andre gamle mitsu-eiere vil utendørsenheten ruste. Stoffene er ikke lenger inneholdt i ...
Modell åpenbart fd25? Noen kjente til samme modell og installert samtidig (2005-2007). Og utendørsenhetene ser alle ganske rotete ut. Tilsynelatende bør de nederste hullene være mer på bakkanten ?? Vokner du å kjøpe nye mitsu i stedet? Har det blitt gjort fremskritt? Hva med utendørsenheter fra tredjepart? Hvem lager Thermia pumper?
Selvfølgelig, jeg skulle ønske jeg hadde vunnet 15 år ...
Jeg tror du har FA25. ;) Neste nabo ser ut som FA25 er fortsatt roterende på veggen, men den er bare under 10 år gammel.
/foorumi/index.php/topic,1115.msg10585.html#msg10585

Rusting av grunnplaten er usannsynlig å være knyttet til oppbevaring av stoffer. :)
Under smelting gnider aluminiumsvannene (på grunn av termisk ekspansjon) grunnplaten slik at belegget (galvaniseringen) gradvis forsvinner og platen begynner å ruste. Daikin ville ha minst et par modeller tilgjengelig uten bunnplaten under cellen.

JMV73

medlem
Tilbakemelding Score
0

Ja, det er der den rette modellen kom fra ;D
Ja, jeg antar det, men den motstanden er plysj ....
Men selvfølgelig er det ikke mange korrigeringer verdt det. Tror du at motstanden brakte motstanden bedre plassert?

vedlegg

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
81

Det er en sikring for å beskytte motstanden og en annen enhet. Ny bakken motstand og sikring, så rock igjen hvis det er feilen.

JMV73

medlem
Tilbakemelding Score
0

Enheten roterer utendørs og innendørs, men det er ikke kaldt / varmt. ???

slpoy

standard Naama
Tilbakemelding Score
26

JMV73 sa:
Enheten roterer utendørs og innendørs, men det er ikke kaldt / varmt. ???
fireveisventilen sikres i det minste blåst, med samme motstand

JMV73

medlem
Tilbakemelding Score
0

OK. Sikrer tilsynelatende i utendørsenheten? Er det lett å endre?

Peku 2012

Varmepumpe etc. energi hobby
Tilbakemelding Score
4

Noen ganger så jeg ganske nye, men allerede ganske fattige, rustne fly i de badebyene. Det vil si, sjøvann gjør jobben sin

Det vil sannsynligvis ikke være et problem for så lenge møblene varer, enheten virker og tingene forblir inne i rørene.

Disse glassrørssikringer finner du på det store kretskortet under det svarte beskyttelsesdekselet

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
81

JMV73 sa:
OK. Sikrer tilsynelatende i utendørsenheten? Er det lett å endre?
Det er lett å endre. Sider 11 og 55 finner Power P.C. brett med glass sikring F71 FUSE T3.15AL250V bør nå brytes dersom den ikke er oppvarmet, men kult.
Det er en god ide å fjerne base motstand CN722 og deretter teste om varmen fungerer ved å bytte sikringen. CN722 skal nå kortsluttes hvis feilen er i jordmotstanden eller overopphetingsbeskyttelsen 26H.

http://ilmalampopumput.fi/files/mitsubishi-muz-fa25-35va-h-service-manual-log.pdf

Poko

Relay era stump
Tilbakemelding Score
229

Er det årsaken til at rusten i den defekte elektriske motstanden?

Ingen galvanisert plater lokalt ville tro det ville ruste, og aluminiumet i honningkassen kunne ikke gnides av platen.

JMV73

medlem
Tilbakemelding Score
0

sikringer intakt. Motstandsledningen løsner fra stallen for å svinge, men gir ikke kaldt. Og viften på utendørsenheten roterer stille.

JMV73

medlem
Tilbakemelding Score
0

motstandstråden festet til utendørsenhetens vifte blir sving og kompasset roterer og oppvarmer, men produserer ikke kaldt. Tilsynelatende ting i gården ....

Poko

Relay era stump
Tilbakemelding Score
229

Svært nær baseplaten er den cellen, hva skal den være når den er rundt, kanskje bare kjøling?
Jeg så min egen -06 fujitsu, og mellomrommet mellom sensoren og spjeldet er minst 1,5 cm og i midten mer når spjeldet faller.

slpoy

standard Naama
Tilbakemelding Score
26

Tørr ute knapt lekker, så du på stallen?

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
81

JMV73 sa:
Det var en lekkasje der
Det kan være frostskader på hodet. Et annet fint sted å fryse bak kompressoren på støttebenet.
Prøv å kjøle med kjøling?

JMV73

medlem
Tilbakemelding Score
0

Ingen press. Ellers vil OK-enheten bli bortskjemt med en feil / rustende motstand. Sannsynligvis ikke det eneste tilfellet i gamle mits .... Hvor nye har motstanden plassert og om det er rustende materiale.

jviirret

standard Naama
Tilbakemelding Score
2
Her er det samme. Jeg lurte på vinteren med forskjellige utendørsenhetens resonanslyder, og nå gikk jeg med lommelykten min for å kikke da jeg krysset irritasjonsgrensen. Basismotstanden er ganske rusten, men fungerer tilsynelatende når det ikke har vært noen fryseproblemer. Så ble pumpen installert i 2008. Wonderen fortsetter i dagslys.

jviirret

standard Naama
Tilbakemelding Score
2
Der, bilder av rusting, lurer på at det til og med fungerer. Hvis du skjønte det om sommeren, kan du ha sprøytet et beskyttende tilfelle. Nå har Viht ingenting å gjøre med det, håper det varer for sommeren.
Så åpner og fjerner jeg hele motstanden og erstatter den med en frostsikringskabel.
IMG_20190109_110800.jpg

IMG_20190109_110938.jpg

jviirret

standard Naama
Tilbakemelding Score
2
Ja, bunnplaten er ikke (ennå) dårlig rusten. Jeg tror at det meste av rusten som ser ut, løsnes fra motstanden og sprer seg med tiningvannet.

jviirret

standard Naama
Tilbakemelding Score
2
Nå er kappen åpen. Gikk stille i 24 timer og bunnplaten vinket fortsatt : Eek:
Overflatespenningen i vannet hindrer at den lekker ut av hullene. Jeg prøvde å tørke med trykkluft, men selv om litt rust flyter overalt, kan jeg ikke tørke. Det er alltid mer vann som kommer ut. Vel, vent, jeg antar at det noen ganger fordamper ...
Etter å ha blitt tørr, tenkte jeg å sprøyte sykkelkjedenoljen på rustflekker. Tror du det trenger ganske bra og løses ikke med en gang?

vedlegg

spire

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
77
Etter å ha blitt tørr, tenkte jeg å sprøyte sykkelkjedenoljen på rustflekker. Tror du det trenger ganske bra og løses ikke med en gang?
Det er en god ide å sette noen egnede biljakker på toppen av rusten. Jeg kan ikke finne den som en spray. Fillarolje varer ikke lenge i vann, i hvert fall ikke i kjeder.

jviirret

standard Naama
Tilbakemelding Score
2
Ja, saksbeskytteren er definitivt bra for deg. Ikke kurere for raskt.
At min fillar kjedeolje ser ut som en sykdom til kjeden. Tvunget til å vaske løsemidler fra kjedet etter noen fett, når vann ikke ser ut til å suge. Jeg vil helst bruke slutten av krukken for dette enn for kjeden :)
Det verste stoffet vil være strengt vedvarende, men raskt miste flytigheten. De ville inkludere rust og ved starten av varmesesongen, ville noe vann gå der.

Jeg bøyde disse pluggene inn i hullene med tangen, men det var ingen riktig støpereaksjon :(

jviirret

standard Naama
Tilbakemelding Score
2
Fortsatt ikke tørr. Jeg kuttet bunnen med tinnsaks og boret flere hull. Nå skal det ikke være "vannlommer" dannet av motstanden.

Det er ganske kjempebra, men hva mer kan du forvente når du prøver å fikse designers crap med håndverktøy i tette mellomrom.

vedlegg

jviirret

standard Naama
Tilbakemelding Score
2
Det var nå en tørr, varm og tørr dag bak.

Oljen jeg sprayet var ikke en sykkelkjedeolje, men litt kjedeolje uten omtale av sykler. Vi lurer på om du har følt seg litt tungvint for sykkelbruk

I krukken, en fløyte som jeg sprayet først på baksiden så mye at det begynte å spyle på forsiden og deretter mer fra forsiden slik at alle rustne flekkene ble fuktet med olje.

Jeg sprayer en natt og treffer lokkene. Jeg vil fortsette å rapportere om noe er rapportert.
opp Bunn