10 år gammel mitsu og rust i utedelen.

JMV73

medlem
Tilbakemelding Score
0
Som andre gamle mitsu-eiere, vil utedelen ruste. Stoffene er ikke lenger inne i ...
Modell åpenbart fd25? Noen få kjent med samme modell og installert på samme tid (2005-2007). Og utendørsenhetene ser alle ganske råtne ut. Angivelig burde bunnhullene være mer i bakkant ??? Tør du kjøpe nye mitsu i stedet? Er det gjort fremskritt? Hva med tredjeparts utendørsenheter? Hvem lager Thermia-pumper?
Selvfølgelig skulle jeg ønske at jeg hadde vart i 15 år ...

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
81
Vs: 10 år gammel mitsu og rust i utedelen.

JMV73 sa:
Som andre gamle mitsu-eiere, vil utedelen ruste. Stoffene er ikke lenger inne i ...
Modell åpenbart fd25? Noen få kjent med samme modell og installert på samme tid (2005-2007). Og utendørsenhetene ser alle ganske råtne ut. Angivelig burde bunnhullene være mer i bakkant ??? Tør du kjøpe nye mitsu i stedet? Er det gjort fremskritt? Hva med tredjeparts utendørsenheter? Hvem lager Thermia-pumper?
Selvfølgelig skulle jeg ønske at jeg hadde vart i 15 år ...
Jeg tror du har FA25. ;) Naboen ved siden av ser ut som FA25 fortsatt roterer på veggen, men den er i underkant av 10 år gammel.
/foorumi/index.php/topic,1115.msg10585.html#msg10585

Rusing av grunnplaten vil neppe være forbundet med retensjon av stoffer. :)
Under smeltingen gnir aluminiumsdammer (på grunn av termisk ekspansjon) grunnplaten slik at belegget (galvanisering) gradvis forsvinner og platen begynner å ruste. Daikin ville ha minst et par modeller tilgjengelig uten bunnplaten under cellen.

JMV73

medlem
Tilbakemelding Score
0

Ja, det var der den rette modellen kom fra ;D
Ja, jeg antar det, men den motstanden er plysj.
Men dette er selvfølgelig ikke verdt mange korreksjoner. Tror du motstanden brakte motstanden bedre plassert?

vedlegg

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
81

Det er en sikring for å beskytte motstanden og en annen enhet. Ny bakkemotstand og sikring, så vipp igjen hvis det er feilen.

JMV73

medlem
Tilbakemelding Score
0

Enheten roterer utendørs og innendørs, men kjøles ikke / varm. ???

slpoy

standard Naama
Tilbakemelding Score
26

JMV73 sa:
Enheten roterer utendørs og innendørs, men kjøles ikke / varm. ???
fireventilsikringen er minst blåst, med samme motstand

JMV73

medlem
Tilbakemelding Score
0

OK. Sikringer tilsynelatende i utedelen? Er det enkelt å endre?

Peku 2012

Varmepumpe etc. energi hobby
Tilbakemelding Score
4

Noen ganger så jeg ganske nye, men allerede temmelig dårlige, rustne fly i de badebyene. Det vil si at sjøvann gjør jobben sin

Det vil sannsynligvis ikke være noe problem så lenge møblene bare varer, enheten fungerer og tingene forblir i rørledningen.

Disse glassrørsikringene finner du på det store kretskortet under det svarte beskyttelsesdekselet

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
81

JMV73 sa:
OK. Sikringer tilsynelatende i utedelen? Er det enkelt å endre?
Det er lett å endre. Side 11 og 55 finner Power P.C. brett med glassikring F71 FUSE T3.15AL250V skal nå knekkes hvis den ikke er oppvarmet, men kjølig.
Det er en god idé å fjerne basismotstanden CN722 og deretter teste om oppvarmingen fungerer ved å skifte sikring. CN722 skal nå kortsluttes hvis feilen befinner seg i jordmotstanden eller dens beskyttelse mot overoppheting 26H.

http://ilmalampopumput.fi/files/mitsubishi-muz-fa25-35va-h-service-manual-log.pdf

Poko

Stafett for stafett
Tilbakemelding Score
229

Er det årsaken til den rusten i den defekte elektriske motstanden?

Ingen galvaniserte plater lokalt ville tro at det ville ruste, og aluminiumet i cellen kunne ikke gnides av platen.

JMV73

medlem
Tilbakemelding Score
0

sikringer intakt. Motstandssnoren løsner fra båsen for å ta svinger, men gir ikke kulde. Og viften til utendørsenheten roterer stille.

JMV73

medlem
Tilbakemelding Score
0

motstandstråden som er festet til viften på utendørsenheten, svinger og kompasset roterer og varmes opp, men gir ikke kulde. Angivelig tingene i hagen ...

Poko

Stafett for stafett
Tilbakemelding Score
229

Veldig nær baseplaten ligger den cellen, hva skal den være når den er rundt, kanskje bare avkjøling?
Jeg så på min egen -06 fujitsu og mellomrommet mellom sensoren og spjeldet er minst 1,5 cm og i midten mer når spjeldet faller.

slpoy

standard Naama
Tilbakemelding Score
26

Tørt ut knapt lekker, så du på båsen?

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
81

JMV73 sa:
Det var en lekkasje der ..
Det kan være frostskader på hodet. Et annet delikat sted for frysing bak kompressoren ved støttebeinet.
Prøv å kjøle med avkjøling?

JMV73

medlem
Tilbakemelding Score
0

Ikke noe press. Ellers vil OK-enheten bli bortskjemt med en funksjonsfeil / rustende motstand. Sannsynligvis ikke det eneste tilfellet i gamle myter .... Hvor nye har motstanden plassert og om det er rustende materiale.

jviirret

standard Naama
Tilbakemelding Score
2
Her er det samme. Lurte på i vinter med forskjellige resonanselyder utendørs og nå gikk jeg med lommelykten for å kikke når jeg krysset irritasjonsterskelen. Basismotstanden er ganske rusten, men virker tilsynelatende når det ikke har vært noen fryseproblemer. Så pumpen ble installert i 2008. Rartet fortsetter i dagslys.

jviirret

standard Naama
Tilbakemelding Score
2
Der, bilder av rust, lurer på at det til og med fungerer. Hvis du fant ut det om sommeren, kunne du ha sprayet en beskyttelsesetui. Nå har Vihti ingenting med det å gjøre, håper det varer til sommeren.
Da kan jeg kanskje åpne og fjerne hele motstanden og erstatte den med en viss frostsikringskabel.
IMG_20190109_110800.jpg

IMG_20190109_110938.jpg

jviirret

standard Naama
Tilbakemelding Score
2
Jepp, bunnplaten er ikke (ennå) dårlig rusten. Jeg tror det meste av rusten som dukker opp løsnes fra motstanden og spres med det tine vannet.

jviirret

standard Naama
Tilbakemelding Score
2
Nå er kummen åpen. Gikk i stillhet i 24 timer og bunnplaten vinket fremdeles : Eek:
Vannets overflatespenning forhindrer at det lekker ut av hullene. Jeg prøvde å tørke med trykkluft, men selv om det flyr litt rust overalt, kan jeg ikke bli tørr. Det kommer alltid mer vann ut. Vel, vent, jeg antar at det noen ganger fordamper ...
Etter å ha blitt tørr, tenkte jeg å spraye sykkelkjedeoljen på rustflekker. Du synes det trenger ganske bra og ikke løses opp med en gang?

vedlegg

spire

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
77
Etter å ha blitt tørr, tenkte jeg å spraye sykkelkjedeoljen på rustflekker. Du synes det trenger ganske bra og ikke løses opp med en gang?
Det er lurt å legge noen passende bilfrakker oppå rusten. Jeg kan ikke finne det som en spray. Søyleolje varer ikke lenge i vann, i alle fall ikke i kjeder.

jviirret

standard Naama
Tilbakemelding Score
2
Ja, saksbeskytteren er definitivt bra for deg. Kurerer ikke for raskt.
At min kjedeolje virker som en sykdom i kjeden. Tvunget til å vaske løsemidler fra kjeden etter noen fett, når vann ikke ser ut til å suge. Jeg vil heller bruke enden av krukken til dette enn for kjeden :)
Det verste stoffet vil være strengt vedvarende, men mister raskt flytbarheten. De ville omslutte rust og ved begynnelsen av fyringssesongen ville det komme litt vann dit.

Jeg bøyde pluggene i hullene med tangen, men det var ingen skikkelig støpe-reaksjon :(

jviirret

standard Naama
Tilbakemelding Score
2
Fortsatt ikke tørt. Jeg kuttet bunnen med tinnsaks og boret flere hull. Nå skal det ikke være "vannlommer" dannet av motstanden.

Det er ganske fantastisk, men hva annet kan du forvente når du prøver å fikse designernes dritt med håndverktøy på trange steder.

vedlegg

jviirret

standard Naama
Tilbakemelding Score
2
Det var nå en tørr, varm og tørr dag bak.

Oljen jeg sprayet var ikke en sykkelkjedeolje, men noe kjedeolje uten å nevne sykler. Vi lurer på om du har følt deg litt tungvint for sykkelbruk

I krukken, en fløyte som den, som jeg sprayet først på baksiden så mye at den begynte å søle på fronten og deretter mer fra fronten slik at alle de rustne flekkene ble dempet med olje.

Jeg sprayer en natt til og treffer lokkene. Jeg vil fortsette å rapportere hvis noe blir rapportert.
opp Bunn