1970s oktober oppvarming oppvarming, erfaringer trengs

j4pu

nykommer
Tilbakemelding Score
0
God kveld forum. Jeg bor i et privat hus bygget på 1970-tallet i Uleåborg. Varmekilden arbeider med oljebrennere med vanncirkulasjons radiatorer. Original radiator radiatorer. Ideen ville være å gjøre dette med en fullstendig oppvarming av oppvarming. Elliptisk olje sprer seg i pit- og radiatorrørene på overflaten, for eksempel med kompositt, nye Purmon-radiatorer for å levere varme og muligens VILP for å kaste opp oljesprøyter. Alt du kan gjøre med den fantastiske verdenen på nettet, bare om de andre vann-luftvarmepumpe, det er god og dårlig tilbakemelding. Dette forumet synes å være et smart sted å stille spørsmålet, og jeg vil gjerne ha en som vil ha samme utgangspunkt for den reparasjonen, slik at lotterievinneren fortsatt vil kunne høre om erfaring og driftskostnader av utstyret. Så saken selv.

-Huset ligger i Uleåborg
-Apple område på ca 112 kvadratmeter
- År bygget 1970
-Huset har for øyeblikket 2 voksne
Bruk av vann stinker ikke
- Olje brukes til oppvarming + vann til bruk i 2000-2200 liter per år
Aldri endre oppvarmingsmetode / peiser
- Den interne temperaturen i løpet av vinteren varierte mellom 21-22 grader Celsius
-Vi nevner at tyngdekraftsventilasjon har blitt forbedret med ventiler i flere rom og wc + ph + kt-utslipp kombinert i et kaldt loftrom til en topp støvsuger, slik at luften vil forandres og det interne varmetapet vil sikkert øke.
- Ved oppussing av vaskerom ble det montert en varmekabel på gulvet
-et + toalett + khh radiatorer av tidligere eier endret gulvvarme til "kretser"
-Hele husets elektriske system har blitt oppgradert til i dag, så ingen enkelt glødelampe eller halogenbrenner legger til strømforsyningen.
- Årets årlige elektrisitetssalg har vært med disse spesifikasjonene på 5500-6000kwh om året, med bilulykker og elektriske varmeovner.

Optimizer Pore Minimering Boosting'm tenker på en pumpe Nibe Split Boxia. VVM320 + HBS05 + AMS 10-8 / ELLER 10-12. Jeg antar at utstyret er rimelig bra og har gode garantier for de første årene av oppvarmingsårene. For dimensjonering / modifikasjoner av radiatorene, ta vare på rørene som utfører luftingsarbeidet.

Utstyret vil bli kjøpt av bankens gjeld, så det ville være veldig interessant å få den faktiske energitilførselen til enheten på årsbasis. Som et prinsipp tror jeg, og jeg er veldig skeptisk til "besparelsene" tatt med disse instrumentene. Så lenge det ikke når oljenivået, ville det være en fantastisk og positiv ting. Etter oppgradering av enhetene, samtidig en del av den moderne teknologien og på en liten del som støtter bedre morgendag .... Det ville selvfølgelig være bra om besparelser skulle bli spart, til og med i en viss grad. Få litt hjelp med månedlige avdrag. Oljeplassen vil bli glemt, skorstein feier og pære vedlikehold. Selvfølgelig må du huske at det er sikkert noe som skal betjenes et sted i mellomtiden, men da vil det se ut som fremtiden.

Kvalifisert elektrisitetssalg (gjennomsnittlig, om noen av samme type hus) I kilowatt-timer, er systemets funksjonalitet generelt og opplevelsen av niben i Split nå nøkkelproblemene!

T: Janne K, Uleåborg

amatør

medlem
Tilbakemelding Score
5
Jeg ville nesten lage en plan på en ikke-rørbøtte. Kanskje en uflaks, men den kjente måtte komme med en plan fra designeren av installasjonsfirmaet, men kom aldri og installatøren trakk hatten og sluttresultatet var at samme størrelse kom selv om den større ville passe. 1 pakning ble til 2 brosjyrer. Installasjonsarbeidet startet med at installatøren lurte på hva som skulle settes her og gikk til søket etter hva som hadde skjedd med hyllen. Det var hele firmaet bare i øynene av pengene, og til slutt ble installasjonen gjort så billig som mulig, selv om pengene ble tatt fra pro-arbeidet.

Jolberious

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
76
Ta Nibe Split Box 2, eller AMS10-12 utendørs enhet, med en prisforskjell på noen få hundre. I tillegg er 200l bufferbuffer kv med forvarmingsspole.

Realistisk SCOP, som markedsfører seg til kunder, er i 2 radiatorhus, og det er ganske bra for dette (2,3-2,5 for den slitte oppvarmingssesongen). I dag er det ganske mange enheter opplevelser.

Slike utstyr som er installert i oljepanna-modus, må slå-stilen være mindre enn 10 000 euro.

Oljeforbruk 2200l -> Kjelereffektivitet 90%, slik at energien som gripes av det beløpet, er ca. 20.000 kWh. Dette er COP2 -> 10.000 kWh av elektrisitet.
I stedet for Purmon C22 (eller deres kopier) er 35-45 graders vann med litt kaldere luft nok for flytemperaturen.
opp Bunn