Tanker Nilan Vgu 250

loofah

nykommer
Tilbakemelding Score
1
Et godt forum for det som har kommet for lenge siden, nå må du kaste din egen skje i bollen.
Huset vårt er bygget i 1994 med en trekonstruksjon oktober, 128 / 154m2, med direkte elektrisk oppvarming med radiatorer og en badstue, kh, khh og et lite toalett med gulvvarme i en krets og selvfølgelig en lading peis. Huset har mekanisk ventilasjon, ingen luftventiler, ingen toalett, skap, khh, kh, badstue og kjøkken (avtrekksvifte). Mekanisk ventilasjon styres av en bryter i kjøkkenet med lysbrytere, og det er også en hette med egne kontroller. Etter byttehus 11/2009 installerte jeg luftvarmepumpen IVT 12 FR-N. Strømforbruket har i gjennomsnitt 17.000 kWh, fra 15.000 til 18300, selv om økonomien vår også har vokst fra 2 +1 til> 2 + 3. Omtrent 165m3 vann forbrukes årlig.
Elektriske batterier har ikke blitt holdt i det hele tatt, bortsett fra noen dager i løpet av vinteren når frosten har vært -30 eller mer. Maskinventilasjon ble ikke opprinnelig startet rett etter dusjen, men i de siste par årene har det vært minimum strøm 24/7. Trær tar 3-6 kubikkmeter vinter, avhengig av hvor hardt du jobber hardt for å lage treverk og kutte tre fra hytta 150 km hjem om sommeren. Vannvarmeren er den opprinnelige Haato HK 300.
Målet er nå å installere minst en Velco VLR-100 friskluftsventil i foreldrenes pølse. Et av barnas rom med to utvendige vegger om vinteren er allerede kult nok, slik at luften ikke kan blåse der oppe eller den kalde luften kommer fra utsiden, så det er litt risikabelt å installere en friskluftsventil. Men da selve saken, det vil si PILP, har folk lignende erfaringer i denne situasjonen, hvilke besparelser kan du forestille deg å gjøre? Kjøpesummen er ganske tøff hvis utstyret alene er 3500 €. Det virker for meg at det, for å si det mildt, sløser det oppvarmede romluften rett ut av torgene. Hvorvidt PILP er bare for varmtvannsoppvarming eller samtidig vurdere reparasjoner som khh og kh / sauna hvis du trekker gulvet åpent og installerer en vannbasert gulvvarme, men da bør du gjøre gulvvarmen til den lille mursten igjen. I dette huset har alt vært litt der oppe ... vel, gjennom hælen lærer du, og i begynnelsen kan du ikke legge litt oppmerksomhet til andre ting når du kjøper et hus i stedet for lukter og generell tilstand.
Ikke slå banket, men gjør de rette forslagene og ideene! ::)

Noni

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1
Vs: Tanker om Nilan Vgu 250

Kan du slå vinduer inn i luft som f.eks

http://dir-air.fi/fi/tuotteet/kameleontti-venttiilit/kameleontti-tuloilmaikkunaventtiilit

Det ville ikke være den rå luften.
Ja, det skal være noen åpninger i tilluften og dreneringen på luftstrømmen er over.

Du vil kanskje forvente litt sparing fra vannoppvarming, du løper nå på 5000 kWh varmt vann, kanskje et halvt år eller mer enn 10 år.

Jnti

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
81

NoNi sa:
Du vil kanskje forvente litt sparing fra vannoppvarming, du løper nå på 5000 kWh varmt vann, kanskje et halvt år eller mer enn 10 år.
Nila påstår produksjon av varmt vann som COP 3.6.
Besparelsene kan være 400 € / v, slik at 10 år er ganske nær sannheten.
http://taloon.com/nilan-poistoilmalampopumppu-vgu250/NL-7939011/dp

Riktig ventilasjon med LTO ville være dyrere og vann bør liksom oppvarmes.

Noni

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1

Disse ventiler skal installeres 6-7, ellers hvis bare 1-2 settes, vil hele erstatningsluften bli revet, dvs. spenningen blir større jo færre ventiler.

Tre går også rimelig, det vil si at kompensasjonsluften vil komme på en kontrollert måte, det vil si fra slit av gulvet og veggen eller fra bunnen gjennom ullen gjennom plastens åpninger.

Guttens barnehage, som nå ble demontert, var for mye vakuum. Det var at bestefarens topper spotte om morgenen, og da kom luften gjennom bunnen og i øverste etasje, i luften, fant det ikke mildt, men det meste mineralull, som barna deretter pustet.
Det er ingen erstatningsluft designet, lto enheter ble målt, selvfølgelig stengte kjøkkenapparatene seg ..
Selv før de mer detaljerte studiene, alltid om morgenen, da jeg åpnet døren, åpnet jeg vinduene til spalten når vakuumet følte seg allerede da døren ble åpnet og lukten av jordfuktigheten var såkalt. luotaansatyöntävä.

Nå, nå litt over emnet, er det selvsagt ingen ting som en 100 l / s i okhuset ved hjelp av en peis eller en sentral støvsuger - noe som gir 360m3 luft per time - noe å rive.

Det er, ecu pengene for utskifting eyelets, det beste hvis du vil få et vindu for å kaste bort varme, og nok ventiler. I tillegg til den gamle maskinen, eller selvfølgelig, hvis avtrekksluften er Nilani, juster eller merk deretter innstillingen hvor avtrekksluftsvolumet er ca. 45-50l / s. Å brenne peisen kan derfor redusere tiden. Eller et eget lto-system. Det er ikke tilrådelig å bruke Nilan Inlet Outlet Wire, som i praksis bare fungerer som en vanndispenser om vinteren med høyt vannforbruk. Men som Janti sa, ville den billigste trolig være fjerningen av Nilani.

loofah

nykommer
Tilbakemelding Score
1

Oppgraderer situasjonen og opplevelsen med Nila VGU 250 Sol-ekstrakt luft varmepumpe.
I begynnelsen av 2017 fant jeg at bunken ble brukt på markedet, og jeg foretok transaksjoner for 700 €, jeg foretok endringene til iv-rørene selv, og ellers gikk enheten nesten ved å kaste den gamle bunken i en varmtvannsbereder. Elektrotekneren slått på enheten den 16.02.2017, den totale kostnaden var tonn. På samme måte, i fjor sommer installerte jeg totalt fire stykker fresh80 friskluftsventiler i soverom og stuer.
Strømforbruk i 2014-2017
2014 18317
2015 17697
2016 18840
2017 14596
Som følge av dette falt forbruket med 22,5% i fjor sammenlignet med i fjor og TMA i to år! ;D

loofah

nykommer
Tilbakemelding Score
1
Året endret og det er på tide å oppdatere forbruksstallene. Takket være strømforbruket til solfylte sommer- og solfangere i andre år, falt det 11486 kWh, ned 21,3% året før.
opp Bunn