ø9 ventilasjon problem?

nikkeri

nykommer
Tilbakemelding Score
0
For noen uker siden å bo i et nytt 145m2 hus med Nila. Tid i gården fortsatt med maskinen, men heldigvis var det varmt og varmt vann også. Problemet er med massevis av ventilasjon, at følelsen av satsing er ganske drastisk, og i hvert fall mine ører har høy lyd, spesielt fjerningen.
Det er fortsatt ingen lukt av strømforbruk ..

slike avlesninger vil vises på enheten:

på startskjermen:
AUTO> 2 <24 ° C

VIS DATA

KONTINUERT MODUS + VANN
ANODE OK
PANEL T15 23 ℃
EKSTERNT T10 21 ℃
Fuktighet 13%
TUNOPUH T2 15 ℃
UTENDØRS T1 -7 ℃
Vann opp T11 44 ​​℃
Vannområde T12 33 ℃
MINDRE T14 33 ℃
Kondenserer. T5 17 ℃
Fordamper. T6 3 ℃
OUTPUT POWER 2
EKSPONERINGSPOWER 2

Sentralvarme
Funksjonell oppvarming
min. minus 21 ° C

mindre maks 40 ° C
kurve 2
overgangen er 0 ° C
pumpe kontinuerlig

elektrisk motstand t11 40 ° C
kompressor t12 55 ° C
kompressor t12 maks 65 ° C
Prioritet vann

fuktighet
liten 30%
kraft stor> 3 <
tid 60 min

ventilasjon
vinter
kurve min 35 ° C
kurve maks 50 ° C
komp min off
vintermælk av

Kan noen av disse bli redigert?

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6
For noen uker siden å bo i et nytt 145m2 hus med Nila. Tid i gården fortsatt med maskinen, men heldigvis var det varmt og varmt vann også. Problemet er med massevis av ventilasjon, at følelsen av satsing er ganske drastisk, og i hvert fall mine ører har høy lyd, spesielt fjerningen.
Det er fortsatt ingen lukt av strømforbruk ..

slike avlesninger vil vises på enheten:

på startskjermen:
AUTO> 2 <24 ° C

VIS DATA

KONTINUERT MODUS + VANN
ANODE OK
PANEL T15 23 ℃
EKSTERNT T10 21 ℃
Fuktighet 13%
TUNOPUH T2 15 ℃
UTENDØRS T1 -7 ℃
Vann opp T11 44 ​​℃
Vannområde T12 33 ℃
MINDRE T14 33 ℃
Kondenserer. T5 17 ℃
Fordamper. T6 3 ℃
OUTPUT POWER 2
EKSPONERINGSPOWER 2

Sentralvarme
Funksjonell oppvarming
min. minus 21 ° C

min maks 40 ° C -> 35
kurve 2
overgangen er 0 ° C
pumpe kontinuerlig

elektrisk motstand t11 40 ° C -> 35
kompressor t12 55 ° C -> 45
kompressor t12 maks 65 ° C -> 80
Prioritet vann

fuktighet
liten 30%
kraft stor> 3 <
tid 60 min

ventilasjon
vinter
kurve min 35 ° C til> 30
kurve maks 50 ° C -> 45
komp min off
vintermælk av

Kan noen av disse bli redigert?
@nikkeri
Moro og velkommen til det nysgjerrige Nilan-folket :kul: Jeg gjorde rettelser med piler. Hvor ligger huset, er det peiser?
Nå er data data tatt når maskinen varmes opp vann. Legg noen verdier på et tidspunkt når maskinen ikke oppvarmer vannet. Sammenlignet med min egen, er det den menyen med fuktighet, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, eierne av nyere Nilan hjelper det. Det kan være bemerkelsesverdig at dette vil forårsake den vanskelige fjerningsfølelsen fordi utgangsviften er vist med 3. Når vannet ikke er oppvarmet, er lyden av fjerning sannsynligvis mindre ??

Logix

medlem
Tilbakemelding Score
0
Spenningen vil trolig være at kondensatoren kun er + 17c -> luft kun i klassen + 15c. Og kondensatorns lave temperatur skyldes det faktum at kraften til enheten er rett og slett ikke nok uten å forstyrre tilførselsluftvolumene:(

nikkeri

nykommer
Tilbakemelding Score
0
@nikkeri
Moro og velkommen til det nysgjerrige Nilan-folket :kul: Jeg gjorde rettelser med piler. Hvor ligger huset, er det peiser?
Nå er data data tatt når maskinen varmes opp vann. Legg noen verdier på et tidspunkt når maskinen ikke oppvarmer vannet. Sammenlignet med min egen, er det den menyen med fuktighet, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, eierne av nyere Nilan hjelper det. Det kan være bemerkelsesverdig at dette vil forårsake den vanskelige fjerningsfølelsen fordi utgangsviften er vist med 3. Når vannet ikke er oppvarmet, er lyden av fjerning sannsynligvis mindre ??

Så betyr det at "NÅ VARM + VES" betyr at vannoppvarming kjører? paret opp et par ganger, og brakte alltid teksten til å lese ..

Huset ligger i Vanda. Peisen kan bli funnet, men bare etter tørking av branner. Det er ingen spor.

Logix

medlem
Tilbakemelding Score
0
Ja, det betyr at enheten er i "vannvarmemodus". Denne "tilstanden" fortsetter når "WATER ALA T12" er klart mindre enn "kompressor t12". De praktiske effektene vil i stor grad avhenge av innstillingene, dvs. med de rette innstillingene, vil enheten slippe inngangsfansene til lavere strøm for å spare mer energi for oppvarming av vannet. Men på det tidspunktet du skrev ned innstillingene, er dette åpenbart ikke tilfelle fordi inn- og utgående anrop er begge effektive. 2. Dine nåværende innstillinger har kanskje ingen mening i den teksten.

Det er faktisk et interessant spørsmål om at inngangseffekten ikke har falt, selv om denne modusen er på og ventilasjonen er i vinterinnstillingen. Kanskje er minimale utgangseffekten til innløpsviften satt til "2" i servicemenyen.

Som sådan er vanntemperaturene (33c / 44c) i vannet ganske lave. Det anbefales at temperaturen på alt varmtvann i alle deler av vannsystemet skal være> 50c. Det vil si at T11 skal minst 50c. Det er selvsagt vanskelig å ordne når det ikke er nok varme i tilluften, og det er derfor ikke mulig å overføre mer varme til varmt vann. Bortsett fra at du finner innstillinger for å slippe inngangsviftehastigheten. Det er imidlertid verdt å merke seg at dråpen i inngangsviften fra "normal innstilling" ikke bare er god, da da blir undertrykket i huset større enn dimensjonert (noe som kan forringe luftens kvalitet og bringe mer skadelige stoffer inn i romluften).

Elieli, velkommen til det nysgjerrige Nilan-folket:( Jeg selv har en veldig lik størrelse hus, og jeg måtte legge merke til at de med Nilanin gjør pumpen ikke ønsker noen av disse kubene for å få "alle ønsker" = varmt nok tilluft + vann + varm nok til å huse normal størrelse vakuum til å realiseres. I hvert fall uten det absolutt forferdelige strømforbruket ... Men jeg vil gjerne møte medfedre for å finne de rette kompromissene for seg selv!

Magirus

medlem
Tilbakemelding Score
1
Ved å føre tilførselsluften til varmt vann for eksempel 2-> 1 øker trykkforskjellen på huset til ca. -12 Pascal. Under normale forhold, når begge vifter 2 med innstillingen (forholdet mellom inngang / utgang 42% / 45%), er trykkforskjellen -5 Pa. Peis legger et vakuum på ~ 4 Pascals. Jeg kommenterer ikke scenen hvor rommet luftkvaliteten forverres eller skadelige stoffer sendes ut i rommet. Personlig produserer jeg ikke en rask 10 Pascal vakuumopplevelse som skadelig. Tjenestemenyen inneholder oppføringen. sett til 1.

I stedet er avtrekksviften slik at den til og med har en tendens til å rive over 30 Pa vakuumet til hytta, selv ved lave innstillinger. Vi har nå en hette når du bruker ventilasjonsvinduet i spiseskuffen litt spalt under tilberedningen.

Nå som Raspberry + openhab har blitt koblet til CTS602, er det ment å gjøre ulike brukerinnstillinger som kan aktiveres fra telefonen (badstue, iv boost for x etter dusj, matlaging). Så hastighetene til fansen ville bli endret etter hvert som situasjonen krever, jo mer presis logikken har jeg ikke tenkt på ennå.

Kanskje i fremtiden kan du prøve å legge til differensialtrykksmåling med enten et separat kort og en mA-melding til Raspberry, eller få en modbusbussmodell og koble den til bussen. Deretter kan du, basert på måling, prøve å justere CTS602 for å holde differansetrykket så konstant som mulig. Å legge til skrutrekkere til Opehab er også inkludert i listen, noe som vil tillate automatisering av det iv-ekstrautstyret, for eksempel etter en dusj.

Logix

medlem
Tilbakemelding Score
0
Den absolutte mengden vakuum er kanskje ikke det riktige målet her. I en meget romslig hytte forblir vakuumet lavt, selv om innløpsviften faller til null. Det kan være bedre å tenke at forskjellen i luftvolum (fjerning) er revet fra ventilasjonskanalene. Det er om strukturen. Jeg forstår at bygningsreglene har blitt endret siden begynnelsen av året, slik at ventilasjon er nærmere balanse, dvs. målet har vært å redusere vakuumet og mengden luft som passerer gjennom konstruksjonene. Dette var imidlertid brukthåndsinformasjon.

Det Raspberry-prosjektet er virkelig veldig interessant og den fluffete situasjonsjusteringen vil selvsagt være den riktige måten å "alltid andre".
Senest redigert:
opp Bunn