EC9 strømforbruk spole

Mikke

medlem
Tilbakemelding Score
0
Vi har en ny leilighet (en uke med bolig), som jeg kjøpte en null i anbefaling av en ec9-venn. Det er imidlertid noe "grus" i strømforbruket her. Er denne crank virkelig et elektrisk vakuum eller skyldes det brukerdrevne forventninger?

Vil strømforbruket spole på denne tråden, så vil tabellen fortelle oss hva strømforbruket er for brukerne av denne maskinen?

Jeg kan starte med å fortelle informasjon om mitt eget element, så vet litt å sammenligne med andre:

Boareal: 160m2
Volum: n 510m3
På to nivåer, oppe (33m2) elektriske radiatorer i veggene. Det vil si gulvvarmeområdet for vann sirkulasjon på 128m2.

Så Nilani tar seg av ventilasjon, gulvvarme og varmt vann.

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6
Vs: EC9 elektrisk strømkonsoll

Du vil kanskje sammenligne forbruket, men da må du også standardisere forholdene og måten enheten brukes på, og annet strømforbruk og antall personer som bor i økonomien. November i den andre kjeden sier romtemperatur forespørsel er 23. Vurderer 1 grad = 5% av et sted å spare / bruke penger ville allerede ha ført en 15% økning i forbruket i forhold til en romtemperatur på 20 grader.
Bruk EC9 gulvvarme her for å håndtere alt, ventilasjon og varmt vann. For øyeblikket ser det ut til at hele årets forbruk er ca 12-13 000 kWh, inkludert all strøm, så jeg tror det er litt tid. Jeg kan ikke bare følge Nilans forbruk. Vær imidlertid oppmerksom på den milde vinteren og den kalde sommeren, det vil si at kjølingen er knapt brukt, om vinteren brent med fornuftig tre. Vedfyrt badstue.
I dette huset, ifølge A-klasses energisertifikat, er ET-tallet 146, 125 kvadratmeter. ET beregner forbruket av varmeenergi ved 18283 og forbruket av elektrisk energi på 9600, det vil si totalt 27883 kWh / år. Forbruket av varmtvann er beregnet til 115 kubikkmeter, vi får nesten ikke mer enn 130 kubikkmeter vann, selv om antall personer i dette papiret er merket med 6 (kan jeg lese det sanne energisertifikatet og tolke det egentlig er en annen ting ;D )

november

medlem
Tilbakemelding Score
0

Skata sa:
November i den andre kjeden sier romtemperatur forespørsel er 23.
Ja, jeg vet ikke hvor nøyaktig romtemperatur sensoren er, men i hvert fall i min egen, må jeg fortsette å fange 23 at den virkelige romtemperaturen ville forbli selv om 21. For eksempel, selv i dag, forteller maskinen romtemperaturen 23 og 24, selv om kjøkkenets digitale meter ser ut som 21,2-21,5C. Avstanden mellom panelet og måleren er ca 5-6 meter

Så min egen ser opp til 2-3 grader høyere enn selve figuren.

Eller, selvfølgelig, de varme forholdene i den faktiske romtemperaturen er mellom 23-24 der borte, men nå som du har et par dager på den høyeste temperaturen i den andre enden var bare 15C og om natten godt under 10, så det blir mottatt i morgen for å våkne opp til 20,5 grader i huset selv om den indre bark forteller jevn temperatur på 23

Mikke

medlem
Tilbakemelding Score
0

Skata sa:
Du vil kanskje sammenligne forbruket, men da må du også standardisere forholdene og måten enheten brukes på, og annet strømforbruk og antall personer som bor i økonomien.
Dette er sant hvis du sammenligner enhetene med hverandre. Nå er jeg imidlertid veldig interessert i forskjellige tilfeller.

Sett flere forbrukstall på bordet! :)

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Vel brakt vår sak til en familie med tre medlemmer, oppfølgingen skjedde ved årsskiftet, innen utgangen av juli var all strøm 7000 kWh. Hus i Åbo-regionen.
Når det gjelder sitat fra novembers kommentar, hadde jeg lest, men forstod ikke::) Men poenget er sant, det vil si hvis du ber om mer varme, øker dette også forbruket.

Jari77

medlem
Tilbakemelding Score
0

Vi har tre innbyggere. Om lag 17 000 kWh har gått gjennom året. Leiligheten er 125 m2 og over 40 kvadratmeter med et litt skrånende tak er litt mer plass. Om vinteren ble en 1600 kg peis brent hver dag, men så var ventilasjonen fortsatt i rumpa, så forbruket var sannsynligvis litt høyere. Hus i Häme-regionen. Så, og vann sirkulasjon gulvvarme.

november

medlem
Tilbakemelding Score
0

Det var en mer elektronisk regning utløst av e-post. 1,7-1,8 strøm har gått 452kWh. Men vi flyttet bare for å bo i den 10.7.

pumputon

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

Skata sa:
November i den andre kjeden sier romtemperatur forespørsel er 23. Vurderer 1 grad = 5% av et sted å spare / bruke penger ville allerede ha ført en 15% økning i forbruket i forhold til en romtemperatur på 20 grader.
Jeg mistenker at ikke vil føre til regnestykket bare ikke gå, men prosentene er beregnet kaavamaiseti sammen og glede fra sparing / koster penger endre suuruudesta.Novemberin tilfelle temperaturen i forordning 23 ---> 3 grader vil gjøre regnestykket på at 100% å spare på oppvarming regninger.

fett Mama

medlem
Tilbakemelding Score
0

Årlig forbruk var 13800, men som Skata sa: En varm vinter, en kald sommer. Peisen ble brent om vinteren i 1-2 dager / dag.
Vannforbruk ca 120 kubikkmeter per år, elektrisk badstue oppvarmer et par ganger i uken, Boareal 134 på ett nivå, kuber 510, rak. År 2011 og Sør-Finland. Ec9 tar seg av alt: air condition, vann og gulvvarme. Jeg tror egentlig ikke på Pilpi's "besparelser", men det kule er toppen og jeg ville ikke gi opp umiddelbart ;D

Mikke

medlem
Tilbakemelding Score
0

fatmama sa:
Det årlige forbruket var 13800 ... Jeg tror egentlig ikke på Pilps "besparelser", men det kule er toppen og jeg ville ikke gi opp med en gang ;D
Vår tidligere leilighet brukte direkte elektrisk oppvarming og årlig forbruk var 16500kWh. 2 + 3 personer og torg 120. Rv 2005. Så kom det noen besparelser på å lese?

cepeku

medlem
Tilbakemelding Score
0

Vattenfalls oppfølging ser ut til å ha nådd 600 kWh elektrisitet i august. Imidlertid er 9kw varmeapparatet fortsatt koblet fra, slik at det sannsynligvis vil gi et gjennomsnittlig forbruk i fremtiden. 100 kwh i en måned. Denne familie av fem, Tre sted, 165hm2, oppvarmet kuber 440m3 1½ gulv, vegger ull 270 mm, 450 mm i taket, bunnen av drager 220mm EPS, vinduer og dører U = 1.0

For øyeblikket har undervannsoppvarming av EC9 blitt stengt. Jeg antar hvor langt peisen og tilførselsluften er oppvarming. Jeg forteller deg når det er kommet ;) (og ja ... Jeg roterer sirkulasjonspumpen hvert par uker for ikke å bli sittende fast, så ikke gå seg vill i denne tråden) ;D

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229

Den pumpe syltetøy er en legende som du tror det vil jamme bare en uke senere, men det er nok å snurre det en gang i sommer. Og hvis det henger, blir det åpent veldig enkelt.

1pete1

medlem
Tilbakemelding Score
0

Forrige års forbruk syntes å være 11500 kwh. Hus 1 etasje, leilighet 143, kuber 562. Vino med tak ~ 45 m2. 4 åndelig familie. Peis brent i vinter ~ vaskeri per dag. Den brukervennlige varmeren bøyer sin andel av forbruket, men på den annen side gir den PILP-brensel.
Veldig rimelig.
Tilbakemelding Score
0

Hus 194 / 167m2 (Res.) V 1980. Ett nivå, nær Lahti. Nummer 5. Luftoppvarming. Tidligere Upovari (vm-80). Kompressoren virket ikke de siste årene, med årlig forbruk på ca 27.000 kWh (all strøm), dårlig ventilasjon og ikke varmt vann. Renovering av varmesystemet for annen luftoppvarming (Nila EC9 + Juster konveksjonsoppvarming) om sommeren -09.
Det årlige forbruket var om lag 21 000 kWh (all strøm) i 2011. Ved installasjon av varmesystemet installerte jeg også en kWh meter for ytterligere justere radiatorer (9kW). Forbruk med ekstra varme radiatorer (når varmen produsert av kompressoren ikke er nok) var i varmesesongen 09-10 = 8279 kWh. I varmesesongen 10-11 = 5840 kWh og i sesong 11-12 = 4015 kWh. Forskjellene skyldes delvis ulike år, men jeg tror at den største årsaken er at bedre regulering funnet av signeren og den litt senket måltemperaturen (ca. 20 grader). Deretter bør du konsentrere deg om å reparere (legge til) gulvet isolasjon hvis du vil spare energi. Ellers tror jeg at jeg har nesten nådd målet mitt at jeg satt når du bestemmer fornyelse av varmesystemet. Justeringer i utstyret mitt er kanskje ikke i det hele tatt sammenlignbare med de med vannbasert gulvvarme som alle synes å være her. Imidlertid ønsket jeg å gi erfaring til Nilans bruk i luftvarmehjem. :kul:

teukka

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

Vårt nåværende hjem er et 119 kvadratmeter direkte rekkehus i Kemi eller andre. 1971.
Strømforbruk:
Juli 400 kWh
Link 450
September 979

Jeg skal følge denne økningen i forbruket og på et tidspunkt investere i det. Det er en peis, men det er en som kommer med et juletre - det vil si en direkte drevet dekorativ jakke, fungerer som en ventilator, ikke som en varmeapparat ... :D

cepeku

medlem
Tilbakemelding Score
0

cepeku sa:
Vattenfalls oppfølging ser ut til å ha nådd 600 kWh elektrisitet i august. Imidlertid er 9kw varmeapparatet fortsatt koblet fra, slik at det sannsynligvis vil gi et gjennomsnittlig forbruk i fremtiden. 100 kwh i en måned. Denne familie av fem, Tre sted, 165hm2, oppvarmet kuber 440m3 1½ gulv, vegger ull 270 mm, 450 mm i taket, bunnen av drager 220mm EPS, vinduer og dører U = 1.0

For øyeblikket har undervannsoppvarming av EC9 blitt stengt. Jeg antar hvor langt peisen og tilførselsluften er oppvarming. Jeg forteller deg når det er kommet ;) (og ja ... Jeg roterer sirkulasjonspumpen hvert par uker for ikke å bli sittende fast, så ikke gå seg vill i denne tråden) ;D

Mot en måned siden har måneden gått, og for september synes det å være totalt 671 kwh. Men den elektriske ovnen virker fortsatt ikke.

Mikke

medlem
Tilbakemelding Score
0

I seg selv begynner det å ha noen data på papir. Her er måleresultatene for gulv og vann oppvarming og ventilasjon 17.8. starter ukentlig.

1. vk = 115 kWh
2. vk= 99 kWh
3. vk = 110 kWh
4. vk = 177 kWh
5. vk = 169 kWh
6. vk = 243 kWh

Den siste ukens forskjell kan ikke gjettes, men det var sannsynligvis kaldere å gjøre compuraen mer. Forbruket av gulvvarme hadde steget noe, men klart mer til kompassventilasjonen.

Så huset vårt er 160m2, i to etasjer og kuber ca 530.

Ps. Det var et spørsmål i noen av emnene om strømmen som forbrukes av kompasset. Måleren indikerer at ventilasjon tar ca. 100 W ved normal kjøre (strøm 2). Når kompasset starter, er den totale effekten 600W, eller kompasset tar det til 500W.

november

medlem
Tilbakemelding Score
0

Mellom 7,9 og 7,10 ser ut til å ha gått 731kWh. 175kWh mer enn forrige måneds tall.

fett Mama

medlem
Tilbakemelding Score
0

1Pete1s forbruk er svært lavt! Godt gjort !!
Hvordan på jorden ville det gå? Har du hatt gulvvarme i det hele tatt? ???

1pete1

medlem
Tilbakemelding Score
0

Tross alt var det på gulvvarmen om nødvendig. ville ha vært i det siste året i ca 3 måneder på kurve 1 -1. Det har vært ganske bra, ikke nødvendig å brenne (til og med en kone). Resten av normal levetid har ikke blitt hobbled noe mer. Ventilasjon har vært i vinterstilling sist vinter fra slutten av november til midten av mars. Auto i posisjon for kjøling så snart som det oppstår behov. Daglig forbruk varierte mellom 22 og 64 kWh i løpet av året. Med det kaldeste været øker forbruket kraftig, naturlig. Tilsynelatende har vi funnet de riktige innstillingene for huset vårt. Peisen vil sikkert hjelpe. På den annen side var det i fjor ganske bra for oppvarming, i hvert fall i Vest-Finland. Det er ingen erfaring lenger.

Jari77

medlem
Tilbakemelding Score
0

Det har vært uker med daglig bruk på disse utetemperaturene på rundt 40 kWh / dag. Jeg har ennå ikke brent peisen, og noen av husene (~ 70m2) har gulvvarme på.

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Denne måneden er gjennomsnittlig forbruk for tiden 25,16 kwh / dag (inkludert all strøm), peisen er ikke brent, og gulvvarmen er på bare i våtrom (og ikke i brannen) ;D )

fett Mama

medlem
Tilbakemelding Score
0

Vi bruker kurven 2 om vinteren. Det er allerede på. Kan en viss prøve å holde kurven 1 løp så lenge du ikke får skikkelig frost. Prøv det nok? Nytt hus med oss, men ... Hvis du kan spare litt, uten å gå på kompromiss med komfort ;D

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

fatmama sa:
Vi bruker kurven 2 om vinteren. Det er allerede på. Kan en viss prøve å holde kurven 1 løp så lenge du ikke får skikkelig frost. Prøv det nok? Nytt hus med oss, men ... Hvis du kan spare litt, uten å gå på kompromiss med komfort ;D
Sist vinter brukte jeg med kurve 2. Til denne dag har jeg brukt siden 1. mars og varme nok. For øyeblikket viser måleren - 8, jeg legger gulvvarmen på i løpet av dagen (så jeg bruker fortsatt kurve 1) og åpningene spretter Johan på dagen ;) er nå vurdert å ha oppvarmet massevis av fliser til et nivå som utjevnet daglig forbruk (så langt, maks 30 kwh / dag i oktober, men den siste dagen var en kald og 57 kwh som ovenfor).

cepeku

medlem
Tilbakemelding Score
0

Skata sa:
Sist vinter brukte jeg med kurve 2. Til denne dag har jeg brukt siden 1. mars og varme nok. For øyeblikket viser måleren - 8, jeg legger gulvvarmen på i løpet av dagen (så jeg bruker fortsatt kurve 1) og åpningene spretter Johan på dagen ;) er nå vurdert å ha oppvarmet massevis av fliser til et nivå som utjevnet daglig forbruk (så langt, maks 30 kwh / dag i oktober, men den siste dagen var en kald og 57 kwh som ovenfor).

Det er de samme lesingene her. I oktober var gjennomsnittet ca 20 dager. 30kwh / dag og nå når jeg treffer gulvvarme, nå var denne ukens forbruk omtrent 55kwh / dag.

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

cepeku sa:
Det er de samme lesingene her. I oktober var gjennomsnittet ca 20 dager. 30kwh / dag og nå når jeg treffer gulvvarme, nå var denne ukens forbruk omtrent 55kwh / dag.
Her på denne dagen inkludert gjennomsnittlig forbruk i oktober 26.4, totalt strøm. 125 kvadratmeter, du hadde mye flere firkanter, det vil si å konsumere mye jord : Forvirret:

fett Mama

medlem
Tilbakemelding Score
0

Det er nok å kurve 1 (om natten redusert til -8 grader). Så det går ...
Du bør følge dagens forbruk, nå at varmen fra peisen til de lengste pølsene fortsatte. Når det er gode sammenligninger i det ovenfor ... ;D

cepeku

medlem
Tilbakemelding Score
0

Skata sa:
Her på denne dagen inkludert gjennomsnittlig forbruk i oktober 26.4, totalt strøm. 125 kvadratmeter, du hadde mye flere firkanter, det vil si å konsumere mye jord : Forvirret:
Faktisk må det angis at overetasjen ikke er 100% ferdig og det er ingen gulvvarme på. Temperaturen der har bodd på bunnen av "spillvarmen" nede på 17 grader, så når det tas i bruk og temperaturen heves til 21c overflaten, vil forbruket sikkert øke betydelig. Så, jeg er litt skyldig i forvrengning av informasjon ;)

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

cepeku sa:
Faktisk må det angis at overetasjen ikke er 100% ferdig og det er ingen gulvvarme på. Temperaturen der har bodd på bunnen av "spillvarmen" nede på 17 grader, så når det tas i bruk og temperaturen heves til 21c overflaten, vil forbruket sikkert øke betydelig. Så, jeg er litt skyldig i forvrengning av informasjon ;)
;D Toi gjorde det lettere ... Her er ovenpå helt kaldt og vinden går gjennom når det er 50 kvadratmeter mer, så her også forbruk, men ikke noen år. Den helgen gikk 55 kwh / dag, PE-LA natt i verste fall -14,5, kurve 1 +4, varme opp litt over trengte :)

fett Mama

medlem
Tilbakemelding Score
0

Tossa sammen med meldingstråden var at hele 30 mer enn 000 år forbruk ... Vel jeg er alltid fanatisk fulgt både vann og strømforbruk ;) Du kan ta en heks ved å følge litt, hvis noen har feil. (For eksempel, en venn hadde en drenering på en drenering på 70 kubikkmeter på grunn av en ødelagt ventil fra Nib, erstatter forsikringen ikke ...)

Vel, forbruk i går kveld var 34. Ingen gulvvarme hvor som helst (bortsett fra hvor det var, khh, kph, s, toalett og pc). Barnet er syk, så mannen og skjerfet var på i mange timer, det vil si en vanlig dag ;D. Apk, ppk en gang på, ingen badstue eller biloppvarming. På slutten av måneden er det gjennomsnittlige forbruket i oktober da.
Nivå 1 134m2, kuber 530, sør for finland.

fett Mama

medlem
Tilbakemelding Score
0

Forrige dag = 47. Minst ett rom hadde gulvvarme på.
Når skal jeg øke elektrisk motstand for å øke hastigheten på vannvarmen? I går så jeg på at vannet var oppvarmet i minst fire timer om kvelden, så det er sakte ...

Jari77

medlem
Tilbakemelding Score
0

fatmama sa:
Vel, forbruk i går kveld var 34. Ingen gulvvarme hvor som helst (bortsett fra hvor det var, khh, kph, s, toalett og pc). Barnet er syk, så mannen og skjerfet var på i mange timer, det vil si en vanlig dag ;D. Apk, ppk en gang på, ingen badstue eller biloppvarming. På slutten av måneden er det gjennomsnittlige forbruket i oktober da.
Nivå 1 134m2, kuber 530, sør for finland.
I sørlige Finland har vi 10 kvadratmeter mindre overflate og gulvvarme på samme lokaler. Peis brent i morgen og forbruk i dag er 50 kwh. Innsiden er varm + 23-24'C. Frostsiden har ikke gått ut i dag. Siste ukes daglige utgifter synes å være mellom 50 og 67 kwh.

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

29. oktober kwh / dag, overalt gulvvarme de siste 6 dagene, siste dag 39 kwh. Rom varme i det 21-22. Bilen var i stolens hode og gårdsplassen på gården i et par uker. På baksiden følelser for vinteren x 2.

fatmama sa:
Når skal jeg øke elektrisk motstand for å øke hastigheten på vannvarmen? I går så jeg på at vannet var oppvarmet i minst fire timer om kvelden, så det er sakte ...
Her ved T11 (elektrisk motstand) 35 ° og T12 45 °, er vann alltid nok, motstanden har aldri vært på, vannet blir varm når det varmes opp ;D

fett Mama

medlem
Tilbakemelding Score
0

Oktober 36 kWh / dag (i fjor 33). Gulvvarme er ikke på, peisen blir brent nesten daglig. Romtemperaturen roterer mellom 21-22. Sør er for tiden varm. Se god avlesning med gulvvarme og andre vintergarneringer ;D ???.

1pete1

medlem
Tilbakemelding Score
0

Vi har det siste 1½ måneders forbruket på 26,6 kwh / dag. Peisen brenner nesten hver dag. Et par kilowatt ser mer ut som en gjennomsnittlig dag enn i fjor samtidig. Varmt inne n.23 C. Gulvvarme + klimaanlegg posisjon Vinter Jeg satt på forrige helg, vintertid en gang så ut som: - \ t

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

fatmama sa:
Oktober 36 kWh / dag (i fjor 33). Gulvvarme er ikke på, peisen blir brent nesten daglig. Romtemperaturen roterer mellom 21-22. Sør er for tiden varm. Se god avlesning med gulvvarme og andre vintergarneringer ;D ???.
Det er nå sagt at fangst av lagerbatteriet er 7 °, så det er nok fortsatt ikke mye strøm til å bjeffe :) Og du fikk rutene mens ni mer enn her, så for å jevne forbruk, selv om du er peisene poltellut: - \ ... her vedfyrt badstue og peis varme vil bli utnyttet alltid ja (murstein skorstein), vil jeg bruke peisen før senere, disse (Egentliga Finland) Jeg kan ikke brenne med null - +5.

1pete1 sa:
Vi har det siste 1½ måneders forbruket på 26,6 kwh / dag. Gulvvarme + air condition posisjon Vinter Jeg satte på forrige helg, vintertid en gang så ut som: - \ t
Ganske god slitasje på disse solkvadratene :D. Her fortsetter vi å løpe på 2, den "harde frosten" i helgen jeg brukte vinterinnstillingen for et par dager.
opp Bunn