EC9 Elektrisitetsforbruk Gallup

fett Mama

medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: EC9 Electric Consumption Ball

Cheat har et virkelig høyt sluttforbruk ??? :) Hvordan kommer du dit ??
Jeg lurte på om vi har større stue og kjøkkenvinduer som også varmer opp :D. Kurve 1 på gulvet føles litt kult, men det gjør med disse klodsene.

cepeku

medlem
Tilbakemelding Score
0

Den forrige månedens forbruk er blitt gravd opp igjen, så 48 kwh ser ut til å være oktober sitt gjennomsnittlige daglige forbruk. Forrige uke fikk vi badstuen opp i fart og 9kwh komfyren ville sannsynligvis være oppe i 12 timer på det tidspunktet :)

Mikke

medlem
Tilbakemelding Score
0

^ Figuren inkluderer tilsynelatende også arbeidende elektrisitet?

november

medlem
Tilbakemelding Score
0

Ja, avlesningene jeg rapporterte er brukt strøm.

Midd, forresten, har du lagt merke til effekten av branner på strømforbruket med den Nilan EC9?

Mikke

medlem
Tilbakemelding Score
0

Forrige uke var vi gjennomsnitt 34kWh / dag. I går og i går var det en peis brent. Og jeg brenner en gang til før ukens tur. Saas for å se hvordan det påvirker strømforbruket. Været har vært nesten det samme.

Trenger du tross alt heve gulvvarmen når båsen sliper nesten hele tiden? Det meste er i "oppvarming" -modus. Hvordan varer løgn? Andelen ventilasjon og varmt vann har vært 78 kWh den siste uken og 190 kWh gulvvarme.

november

medlem
Tilbakemelding Score
0

I det minste er det ikke tilrådelig å heve gulvvarmen, hvis huset ellers blir mer nøyaktig. På denne måten må båsen kontinuerlig slipe og varme luften som kommer inn i leiligheten i løpet av fyringssesongen. Den båten bruker også mye mindre strøm enn gulvvarmemotstander. Strømforbruket er 500W mens gulvvarme motstander har tre 9kW motstand (Korriger meg hvis jeg tar feil)

En god ide fra dette synspunktet: Når kompressoren ikke roterer i fyringssesongen og dermed ikke varme opp tilluften, blåses det inn kald uteluft. Dette kjøler deretter huset og deretter med gulvvarme (direkte strøm) varme du så huset. Så om vinteren tror jeg det er verdt å rette all kompressorens kraft til den tilluftsvarmen og gjøre det selv om det varme vannet er elektrisk. Tilluftsoppvarming er mer lønnsomt enn vannoppvarming.

Og hvis du viser til kompassets holdbarhet i det spørsmålet om holdbarhet, er det tross alt ikke fremmed for det, for eksempel kjøleskap eller frysekompressorer. Selv de brukstidene påløper ikke på årsbasis.

Så om våren-sommer-høsttiden kommer potensielle besparelser igjen fra kompressoren som IKKE går.

fett Mama

medlem
Tilbakemelding Score
0

Det er ikke nok for oss å bare varme akterenden inn i tilluften. Jeg brenner peisen hver dag og romtemperaturen i den kuleste enden blir 21-22. Uten ildstedet ville den tydeligvis falt under 21, og da ville barnas gulvvarmeledere begynne lyst opplyst (satt til 21, 20 grader er for lav). Så selv om jeg legger vannvarme på motstandene, tror jeg at båsoppvarming ikke er nok!

Peisen kommer sikkert til å rømme til taket på den hevede oh / k plassen ?? :gal: Og så med ettertid jeg ville ikke være å sette opp gulvfliser og laminat, hvis jeg hadde visst hvor mye himmailen med lattialämpöjen (jeg er gjerrig yeah ...). Det vil si at vi blir løftet opp hjemme med myke sokker og ullsokker ;D.

Jari77

medlem
Tilbakemelding Score
0

Nå har forbruket stabilisert seg på 40-45 kWh / dag. Jeg røyker nesten hver dag. Innvendig varm + 22-23'C.

Hvor ellers kan jeg endre den T11-verdien? Jeg trodde det tidligere var under menyen varme eller sentralvarme, men ikke lenger synlig.

Mikke

medlem
Tilbakemelding Score
0

Oktober strømforbruk 1520kWh, hvorav 870kWh for gulv- og vannoppvarming og ventilasjon. Den gjenværende strømmen er 650 kWh, som inkluderer det ovenpå (33m2) batteriet.

Har du noen erfaring med distribusjon av strømforbruk mellom elektrisk husholdning og oppvarming av elektrisitet? Så når vi går mer på oppvarming enn strøm ...

1pete1

medlem
Tilbakemelding Score
0

Siste 16 dager 32,5 kwh / dag. Gulvvarme på, men knapt noen termostater som sirkulerer vann noe sted. Fuktige rom, vaskerom osv. Er uten termostater, så vann sirkulerer der. Påvirker noe, men ikke mye. Kurven er imidlertid så lav at vannet kan være ok uten kjele. Året jeg ser tilbake på i dag har et forbruk på i underkant av 12.000kwh.

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Jari77 sa:
Hvor ellers kan jeg endre den T11-verdien? Jeg trodde det tidligere var under menyen varme eller sentralvarme, men ikke lenger synlig.
Det mangler et alternativ for justering av elektrisk motstand som påvirker T11. Besøk VEDLIKEHOLD-menyen for å stille den elektriske motstanden til PÅ i VARMTVANN-menyen i servicemenyen, og vises deretter i den "vanlige" varmtvannsmenyen.

pS

medlem
Tilbakemelding Score
0

Kraftmåleren som plugges inn i uttaket gir forbruk av ventilasjon / varmt vann og sirkulasjonspumpe, men måler forbruket av el-kjelen. For bare når noen visste det.

pete73

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1

psini sa:
Kraftmåleren som plugges inn i uttaket gir forbruk av ventilasjon / varmt vann og sirkulasjonspumpe, men måler forbruket av el-kjelen. For bare når noen visste det.
f.eks. http://clasohlson.com/W Wireless-s%C3%A4hk%C3%B6nmeter-Efergy-e2/Pr364500000

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

November faktum tørst etter det. Totalt forbruk 1029 kwh, fyrt x 9. Totalt forbruk 1.1-30.11 = 10070 kwh.

november

medlem
Tilbakemelding Score
0

Det totale forbruket i november er 1079 kWh. Peisen har blitt brent omtrent annenhver dag.
Tilbakemelding Score
0

Forresten november gikk til 1440 kwh, men i desember forbrenner syklisten 6 kw / t strøm, det vil si gulvvarme alene på 4320 kwh / måned og resten av strømmen på stigerørene 500 - 800 så det er det. Sikringene for gulvvannsmotstandene er dermed lave og vedlikehold bestilt. Er det nok noe skummelt i stafetten? Dette tempoet skulle gå over 30 000 kg igjen i vinter og begynne å bli litt sprøtt for høytiden.

Hvorfor skulle jeg skrive hva ville du ta med til widgeten, så bite i timen, helst verdien der andre sikringer er nede (inkludert lagring hvis det er separat) og gulvvarme så svulmende uten sko + uten tonnevis av ved brent om vinteren. Sommeren er ikke så spennende når jeg hadde det bra.

PS. Bare en total idiot med Nilan sjekker ikke strømforbruket annenhver dag eller holder en skjerm for strømforbruk i sanntid på nattbordet. I tilfelle en funksjonsfeil kan widgeten i verste fall spise omtrent 7000 kwh på månedlig basis, og med noe uheldig strømforbruk regnes som en halvårlig regning ...
Det er rundt 5000 egee på finsk for ekte penger, og den erstattes ikke av forsikring eller noen andre. Det er to-tre år justeringer av et enebolig med lav inntekt med en gang.

Tepa

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Heldigvis er det ikke så ille hvis varmen ikke går noe sted, så varmeskjoldet går i stykker eller det koker et system du sikkert vil legge merke til, energien vil ikke forsvinne :)

Mikke

medlem
Tilbakemelding Score
0

Forrige uke for gulvvarme 281kWh = 1,67kW / h. I tillegg er ventilasjon og varmt vann + 90 kWh = 371 kWh.

cepeku

medlem
Tilbakemelding Score
0

Novemberlesing 1942 kwh (64 kwh / dag). Peisen har blitt brent omtrent annenhver dag. Imidlertid i hagen i hagen ble varmen brukt fra begynnelsen av månen til ca 10-12 grader, og badstuen ble oppvarmet i stoffet til sjarmen av nyhet omtrent 3 ganger i uken. Desember> 20C frost begynte da å vise tøffe målinger .... 94 kwh / dag borte 1.12-7.12 selv om peisen varmet opp om morgenen og kvelden. Imidlertid var varmen så stor at ullsokker ikke behøvde å bæres.

startet

standard Naama
Tilbakemelding Score
1

cepeku sa:
Novemberlesing 1942 kwh (64 kwh / dag). Peisen har blitt brent omtrent annenhver dag. Imidlertid i hagen i hagen ble varmen brukt fra begynnelsen av månen til ca 10-12 grader, og badstuen ble oppvarmet i stoffet til sjarmen av nyhet omtrent 3 ganger i uken. Desember> 20C frost begynte da å vise tøffe målinger .... 94 kwh / dag borte 1.12-7.12 selv om peisen varmet opp om morgenen og kvelden. Imidlertid var varmen så stor at ullsokker ikke behøvde å bæres.
Det anbefales å redusere tilluftstemperaturen til et minimum hvis du brenner peisen om morgenen og kvelden.

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Mikke sa:
Dette gjelder når du sammenligner enheter. Nå er jeg imidlertid interessert i ganske forskjellige tilfeller.
Mikke sa:
Forrige uke for gulvvarme 281kWh = 1,67kW / h. I tillegg er ventilasjon og varmt vann + 90 kWh = 371 kWh.
Så massevis med henvisning til begynnelsen av kjeden, hvordan fungerer det andre strømforbruket, det vil si dine ovenpå elektriske radiatorer osv., Så vi sammenligner ikke enhetene med hverandre ;) Hva var det totale forbruket forrige uke (26.11-2.12?) ??
Her er det totale forbruket 321 kwh, dvs. ca 2,6 kwh / uke eller 1,9 kwh / time (hvis det er beregnet riktig). Så med samme verdi ville Nilan alene være på 2,3 kwh / kvadrat (160) eller 2,2 kwh / time.

cepeku

medlem
Tilbakemelding Score
0

ekis sa:
Det anbefales å redusere tilluftstemperaturen til et minimum hvis du brenner peisen om morgenen og kvelden.
Ja, ja, du må prøve det trikset når de neste harde frostene kommer. Har andre eiere av avtrekksvarmepumpe begrenset tilluften i kraftig frost? I minusgrader på -24 grader la jeg merke til at tilluften ikke kunne varme opp til 10 grader, så det lønner seg å stoppe tilluften på det tidspunktet og bare holde eksosen på? EC9 ser ut til å gjøre det bra med -18 grader celsius med tilluftsvarme.

1pete1

medlem
Tilbakemelding Score
0

De siste 25 dagene var i gjennomsnitt 44 kwh / dag. Oppvarming av hard frost / kald betongplate har overtatt igjen, slik det absolutt gjør. Peis på daglig basis. Grunnvarmen gjøres av nullen, komfortvarmen tas fra peisen.

fett Mama

medlem
Tilbakemelding Score
0

I begynnelsen av desember og når frosten starter, er gjennomsnittlig forbruk omtrent 67 kwh / dag. Det har vært noe direkte oppvarming av betongplaten. Tillufts "oppvarming" tilsvarer tom. Den livlige luften ser ut til å blåse ved første kraft. Peisen får romluften til å stige med halvannen grad (roterer mellom 20-22).
Jeg kan ikke prise forbruket mitt :gal:

november

medlem
Tilbakemelding Score
0

Seg i desember, den første halvparten av forbruket av et gjennomsnitt på 62kWh / dag. Peisen har brent hver dag siden begynnelsen av november. Jeg har egentlig ikke lagt merke til at skyting har noen innvirkning på strømforbruket. Den eneste effekten er at innendørsvarmen virkelig stiger med 1-2 grader, avhengig av hvor mye du gidder å brenne på en gang og hvor mye frost ute.

Kraften til EC9 for tilluftsvarme ser ut til å gå tom for -5 grader. Etter det begynner badet å blåse kjølig. Selv om seg selv montert i tilførsels luftforvarmeren og har bestemt ca. 22 til 23 grader, slik at det hindrer for kald luft. Elektrisitet tar imidlertid noe.
Tilbakemelding Score
0

Velkommen

De første dagene var jeg veldig interessert i hvordan apparatet fungerer eller trekker strøm, så jeg måtte akkumulere et par års daglig forbruk, med hensyn til effekten av peisen. Mellom +3 og -11 grader fikk jeg nok skudd og derfra var peisvarmen i gjennomsnitt 13kwh om dagen. den beste daglige besparelsen var 23 kg. Romtemperatur har vi ca 21-22 og i peisen stiger den 24-25 ° c

fett Mama

medlem
Tilbakemelding Score
0

Ja peisen sparer, det er klart. Jeg overvåker strømforbruket fra Fortums hjemmeskjerm, og med mer peisforbrenning vil ikke gulvvarmen slå seg på like lett.

Spørsmålet er, er det ekstra oppvarming nok for tilluften, eller har du gulvvarmen til og med delvis på? Er det verdt det?

mursunary

medlem
Tilbakemelding Score
0

fatmama sa:
Ja peisen sparer, det er klart. Jeg overvåker strømforbruket fra Fortums hjemmeskjerm, og med mer peisforbrenning vil ikke gulvvarmen slå seg på like lett.

Spørsmålet er, er det ekstra oppvarming nok for tilluften, eller har du gulvvarmen til og med delvis på? Er det verdt det?
Den ekstra elektriske luftvarmeren som skal tilføres tiluften er ikke ment å erstatte oppvarmingen av huset, for eksempel for å erstatte gulvvarmen, men hovedsakelig for å sikre alltid minst 17 grader. Ofte, hvis tilluften synker under 15 grader, vil den begynne å føles ganske ukomfortabel i nærheten av ventilene.

Det vil si at lønnsomheten nå hovedsakelig skyldes at du lider av ubehagelig kald tilførselsluft og dermed anser det som en levedyktig investering for å sikre at tilluften ikke blir for kald. Du kan ikke få noen økonomiske besparelser der.

november

medlem
Tilbakemelding Score
0

Forvarmningsradiatoren kan levere luft selv ved -25 til +30. Selvinnstilt der i 22-23, så motstanden smeller på når du krysser i kaldere vær.

Den fyringen da. Jeg har tenkt på det på den måten, at når peisen brenner når du tällöinhän ikke så varmt gulvvarmekretser for å åpne og lagre elektrisitet. På gutterommet sirkulerer imidlertid vann, ellers blir rommet for kult for at et lite barn kan sove. Men etter avfyring vil verken stuen kjøkken eller soverommet åpne i lang tid. Men på den annen side, når varmevannet ikke sirkulerer i flisen på lenge, kjøles flisen ned, og når peisen begynner å kjøle seg ned og gulvvarme trengs igjen, har flisen blitt avkjølt.

Når varmevannet begynner å sirkulere i den avkjølte platen, kjøles returvannet veldig raskt og motstandene kreves i lang og lang tid før platen varmes opp. Hver gang du starter med gulvvarme for å varme opp et rom med en kald flis, tror jeg lenge det blir brukt mye mer strøm enn å ha et rom med kretsen åpen hele tiden og flisen jevnt varm. På denne måten avkjøles ikke returvannet så raskt, og motstandene trenger å varme opp så mye og tett for å opprettholde varmen fra det sirkulerende vannet.

november

medlem
Tilbakemelding Score
0

I tillegg til ovenstående:

Selvfølgelig kan løsningen være å laste inn nok ved hver dag for å holde peisen varm gjennom hele fyringssesongen, men få mennesker på arbeidsplassen kan faktisk gjøre dette. Selv en peis blir noen ganger kald, og gulvvarme er nødvendig. For eksempel, etter 3-4 dager med hardt brennende ildsted og takling av luft / veldig lav gulvvarme, sparer du x mengde strøm. Når det gjelder å stoppe 2-3 dager i peisen og gulvvarmen begynner å varme opp den kalde flisen, tror jeg at oppnådde strømbesparelser vil redusere for å varme den kalde flisen ...

fett Mama

medlem
Tilbakemelding Score
0

Ok takk for rådene!

Tross alt har vi for alltid og alltid en oh / k plassfliser kald på grunn av peisen, og gjennom den er det sirkulerende vannet til en pølse ...::)
Så jeg skulle nå varme hele flisen til varm og først da overvåke forbruket? Noen hadde tidligere fortalt meg at 23 grader er nok for gulvet, men vi går 28 grader og i badekaret virker det ganske minimalt ...

november

medlem
Tilbakemelding Score
0

Jeg vet egentlig ikke hva som er verdt det annet enn bh og bukseseler. Det er imidlertid et faktum at gulvvarmevannet avkjøles drastisk når du går til en kald plate og det tar ganske lang tid før platen varmes opp.

Bodde med denne Nilan til juli og første vinter. Dette var bare mine egne refleksjoner, men det ville være en solid første vinter å prøve å skru ut aktuatorene fra manifoldene og sette termostatene til mørke. Deretter, med kurvekontroll, er det bare varmt vann til gulvene med alle kretser åpne manuelt. At vannvarmen kanskje kan være alt fra 25 til 27, synes tiden og sannsynligvis ved å prøve den ut.

Først er imidlertid denne vinteren en veldig tradisjonell modell for å få en liten sammenligning av strømforbruket

1pete1

medlem
Tilbakemelding Score
0

Hvis du vil prøve det, må du vri termostatene til fulle. Ingen grunn til å gå for skruene. Vi også peis i stuen vil sørge for at vannet ikke sirkulerer, og et tilstøtende soverom tatt. Gulvet er fremdeles varmt nok, selv om det er fliser. Det kan være et spørsmål om vane

Mikke

medlem
Tilbakemelding Score
0

Skata sa:
Så massevis med henvisning til begynnelsen av kjeden, hvordan fungerer det andre strømforbruket, det vil si dine ovenpå elektriske radiatorer osv., Så vi sammenligner ikke enhetene med hverandre ;) Hva var det totale forbruket forrige uke (26.11-2.12?) ??
Dette er sant. Litt av en besettende sammenligning med tre elektriske radiatorer i veggen. Ofte glemmer de å ta hensyn til disse. Hold bladet helt av og prøv hva som påvirker forbruket.

Jeg har ikke sporet det totale forbruket av måleren på uke- eller daglignivå, men har alltid ventet på nedgangen. Nå kom det og november forbruk på 1470 kWh. Jeg må fortsatt trekke Nilan-andelen fra dette for å få en lukt av resten av forbruket.

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Vel, første året i Nilas EC9-hus fullt, totalt strømforbruk i underkant av 11800kwh. I tillegg til huset inkluderer det totale forbruket oppvarming av et 12 kvadratmeter stort lager (dog bare 7-8 grader med en elektrisk radiator) og oppvarming av bilen om vinteren. Beste 24 timers forbruk om sommeren 9kwh og verste 110kwh i 22. februar. I desember var det 1.713 kWh med strøm, like mye som i februar, selv om februar var et par dager kortere og gjennomsnittstemperaturene varmere enn i desember i fjor. Siste vinter, som brukes til å kurve 2, overgangen 1-4, nå slått jeg til kurve 1, 2 og overgangen er varm nok. Det totale forbruket påvirkes av den vedfyrte badstuen (det øker selvfølgelig også behovet for kjøling om sommeren), samt brenningen av peisen, som er ganske moderat (brent 20 dager i desember). Elektrisitetsforbruket i "rasjonelle", dvs. lysene er slått av når modusen er ikke å være slik. Nilan har fungert greit etter min mening, det største problemet jeg har opplevd oppdagelsen av ventilasjons forskrifter som følge av de to flue, men selv det jobben er å få alt under kontroll nå.
Skata sa:
Dette huset har en ET-klassifisering på 146,125 kvadratmeter, i følge energisertifikat av klasse A. ET beregner at forbruket av varmeenergi er 18283 og at elektrisitet til apparatet er 9600, eller 27883 kWh / år.
Sammenlignet med det energisertifikatet, skulle jeg være fornøyd med forbruket ;D I år kan det fortsatt være litt drypp, til januar og februar når du nå sammenligner det desemberforbruket med så mye lavere du bør gå.

Mikke

medlem
Tilbakemelding Score
0

Skata sa:
Vel, første året i Nilas EC9-hus fullt, totalt strømforbruk i underkant av 11800kwh.
Virkelig moderat forbruk. Hvor mange oppvarmede kuber?

Jeg bruker den samme varmekurven, dvs. kurve 1 og forskyvning 2. For de hardeste (-25) frostene brukte jeg kurve 2 og forskyvning 1-2.

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Mikke sa:
Hvor mange oppvarmede kuber?
Terninger for 570 bolighus, i butikk (oppvarmet seksjon) med tilgang til 30. Men huset er ovenpå (ca. 50 kvadratmeter) uten bygging, så det trenger ikke å varmes opp :) så de kuber er ikke helt sanne, jeg teller bare forbruk / kvadrat. Men disse rutene (125 + 12 = 137) ser ut til å ha passivhusforbruk ;)
Jeg er nå i denne saken været returneres null kurve 1 a, skal anses som begynner å fryse i sommer ... og må prøve, (om det var 1pete1: a), kurve 1 -1 til. Men hvis det andre året er, ifølge Nilan, mer energieffektivt, så for øyeblikket, sammenlignet med i fjor, er forbruket halvert, to dager bak i år og et gjennomsnitt på 28 kwh / dag ;D Vel, tilbake til overflaten, tror jeg at den vil komme i helgen når den avkjølte platen blir varmere igjen når været blir kaldt: '(
opp Bunn