EC9 Elektrisitetsforbruk Gallup

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6
Vs: EC9 Electric Consumption Ball

Espejot sanai:
Er dette forbruk pumpe forbruk eller totalforbruk?
Totalforbruk ... Det vil si, ikke sammenlignbart med noen mål, på de fleste lignende firkanter kan sammenlignes med å gå til de samme (ti) tusendelene ;) jeg tror tlp98106s kommentar er den eneste som skiller mer ...
Her totalforbruk juli 401 kwh, august 413 kwh ...

Mikke

medlem
Tilbakemelding Score
0

Sitat fra: Espejot - 01/01/13 - 15:15:43
Er dette forbruk pumpe forbruk eller totalforbruk?
Totalforbruk ... Det vil si, ikke sammenlignbart med noen mål, på de fleste lignende firkanter kan sammenlignes med å gå til de samme (ti) tusendelene ;)
Ja, disse kan sammenlignes når begynnelsen av Gallup omtaler de oppvarmede kubene til flere forskjellige brukere. Det er mulig å sammenligne størrelsesorden kWh / m3 selv om totalforbruket er annerledes.

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Mikke sa:
Ja, disse kan sammenlignes når begynnelsen av Gallup omtaler de oppvarmede kubene til flere forskjellige brukere. Det er mulig å sammenligne størrelsesorden kWh / m3 selv om totalforbruket er annerledes.
Jeg forstår ikke den sammenligningen med terninger når jeg generelt sammenligner forbruket med firkanter:
http://energiatehokaskoti.fi/perustietoa/hyva_tietaa/suuntaa-antavia_ohjearvoja
http://tekes.fi/fi/gateway/PTARGS_0_201_403_994_2095_43/http%3b/tekes-ali2%3b7087/publishedcontent/publish/programmes/yhdyskunta/documents/seminaarit/jyrinieminen.pdf
http://fi.wikipedia.org/wiki/Passiivitalo
Det er en annen sak for Hippanen å sammenligne energiforbruket til en 150 kvadratmeter stor leilighet med en takhøyde på 15 meter kontra en standard takhøyde på 150 kvadratmeter; :p
Likevel, etter min mening, med disse verdiene, kan vi bare sammenligne forbruket på opptil en kvadratmeter bolig eller dele forbruk per kvadratmeter .... det faktum at man bruker et lite garasje i garasjen hans og den andre lever i mørket ettersom det eneste lyset i kjøleskapet er så fort ... på tide å gjøre det morsomt ... så hvis vi begynner å sammenligne enhetene og virkelig måle Nilans forbruk er annerledes, men så sammenligner vi enhetene, så skal igjen være de samme rutene og forbruksvanene (vannforbruk, romtemperatur osv ...) .... for øyeblikket så vi kan like pålitelig sammenligne vedfyrte oljelamper med fakler og kjernevarme riving -70-tallet ;D

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94

Skata sa:
Jeg forstår ikke den sammenligningen med terninger når jeg generelt sammenligner forbruket med firkanter:
Faktisk er varmetapet i det vesentlige proporsjonalt med overflatearealet til hylsteret, som kan beskrives av området + høyde x lengde + høyde x bredde på en typisk bygning. Normalt er behovet for luftutveksling proporsjonalt med volumet, men når det gjelder et høyt rom, resulterer dette i overdimensjonering (med mindre romhøyden med vilje er bygget for å være høy på grunn av "bufferkapasitet" for å tillate et stort ).

1pete1

medlem
Tilbakemelding Score
0

Vi har passert sommeren omtrent 24 kwh / dag. Den ferdige ovnen biter sin del gjennom året. Maskinen drives, det vil si at kjøling brukes dessverre når det er behov, og noen ganger også når det ikke er behov for det :) Det er fint å sove på varmen om sommeren selv uten å svette ordentlig.
Men det er slik det kjøles ned på samme temperatur om sommeren og om vinteren må du skru på peisen.

Året tilbake forbruk er ca 12 300 kwh.

Latijyr

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Hilsener!

En måned er nå avgjort, så åpne kontoen din ved å svare her. Les først til bordet, 16.9-16.10 864kwh, eller 28.8 dager. Innbyggere 6, barna er veldig skremt for ikke å sil i dusjen, så vannet blir fortært rimelig. Brann en gang og badstu oppvarmet 2x / uke sykler noen dager da jeg prøvde å bli kjent med enheten. Min kone hadde allerede visst nok at pumpen hadde brakt de vanskeligste og mest mystiske innbyggerne i huset.

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

September 582 kwh.
Oktober 870 kWh, hadde sannsynligvis fått mindre ved å brenne peisen, men har ikke gjort det ennå ;D

november

medlem
Tilbakemelding Score
0

Totalforbruk i oktober er 895 kWh. Noen få reir ble brent i peisen med sild, kanskje rundt 6-8 ganger. under månen.

fett Mama

medlem
Tilbakemelding Score
0

Her oktober ca 1100kwh. Peisen her er ganske late brent, men er nå oppvarmede kjøkkenfliser, da det i fjor på denne tiden ofte ble ansett som kaldt (peisen varmet denne plassen). Tilfør vann til gulv 25-27, kurve 1 +1.

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

November 980 kwh. Ventilasjon var hele måneden Kontinuerlig2, nå byttet jeg til "vinter" når snøen ser ut til å være på bakken. Branner brenner med jevne mellomrom 5x i november ... Alta 11000 kwh vil være et år å gå, men hvor mye blir sett om 3 uker ...

fett Mama

medlem
Tilbakemelding Score
0

November ca 1400kwh. Peis brente ganske lat, gulv varmet ganske mye selv om det var en varm november.

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

År 2013 i pinnen, totalforbruk 10266 kwh, et år tidligere 11783 kwh. Dette året ville vært enda lavere hvis peisen hadde brent resten av året. Alt i alt må peisen ha vært slått på mest 10-15 ganger siden begynnelsen av november. Men ja, den største faktoren er nok det varme året, i desember i fjor gikk over 1700 kwh, nå 1100, selv om mars var rekordkald igjen ...

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Januar totale forbruk var 1549 kwh, 25 kwh lavere enn i fjor ;D

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Februar 891 kwh totalforbruk, 5-10 kg trevirke annenhver dag i peisen.

fett Mama

medlem
Tilbakemelding Score
0

1330 februar kwh. Mindre enn i fjor. Branner brant trær en eller to ganger om dagen.

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Langsiktig forbruksavlesning:
mars: 853 kwh
April: 726 kwh
Mai: 580 kwh
Juni: 397 kwh

peisbrenner i begynnelsen av 3. mars x har siden ligget kaldt ...

cepeku

medlem
Tilbakemelding Score
0

April 1196kwh
Mai 939kwh
Juni 722kwh

Nå som varmen fra sommersesongen er borte, må du merke at det kan være store forskjeller i de forbruketallene. Antall mennesker og bruk av husholdningsapparater påvirker disse tallene i stor grad.

PJR

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
6

VP18c / ek9 lansert for iv i går. IV og varmtvannssiden er koblet bak en billig basismåler.
Nullmåler i begynnelsen av måneden slik at du kommer jevnlig i trafikken måneder.
For øvrig er dette nesten det samme apparatet som EC9, men inneholder fremdeles de gamle vekselstrømsviftene og bare en 1kw ekstra vannmotstand.

Hytte spesifikasjoner:
  • Boareal: 96,7m2, stabil: ~ 36m2. 1. etasje
  • rv: 1984, fullført: 1987
  • fullt murstein
  • Jyväskylä

Melki

medlem
Tilbakemelding Score
0

Morjens ... I februar flyttet vi til et nytt hjem, og her er nybegynnerlesningene ...

April 809,00 kWh
Mai 539,26 kWh
Juni 371,69 kWh
315,44 kWh
August 428.04 kWh

Kjøler av og til på ...

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Langsiktige utgifter i år:
Januar 1097 kwh
Februar 847 kwh
mars 837 kwh
april 705 kwh
Mai 574 kwh
Juni 397 kwh
totalt tidlig år 4457 kwh, rullende årlig forbruk 8235 kwh. Lagringsbatteriet tok 77 kwh fra midten av februar til slutten av april. Dermed uten lagring, 35,7 kwh / kvadrat.
Sammenlignet med /forum/index.php?topic=19182.0 referanse Sami78 geotermisk økonomi tror jeg (4119 kwh, 34,9 kwh / kvadrat i begynnelsen av året), klarer PILP seg godt i dette varme året. :) (selvfølgelig er innetemperaturen ikke +25 om vinteren og fritt ved brennes, i år mindre enn tidligere år :kul: )

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

År 2015 i en pinne og forbruker 8115 kwh inkludert all strøm. Av det totale forbruket ble 172 kwh tatt av lageret som jeg mottok forbruksmåleren 14. februar 2015, noe som betyr at lageret faktisk eksporterte over 200 kwh i år. Treverket ble ikke brent mye, om høsten (slutten av november - 7. desember x peis) om våren tenker jeg litt mer, selv om tresauna oftere varm. I år var det knapt behov for å kjøle ned om sommeren, noen få ganger i august var kjøling i bruk.
Det gjennomsnittlige forbruket på 4 år er nå 9734,5 kWh / år, noe jeg anser som et rimelig resultat for PILP-økonomien, som ikke brenner ved for arbeid. Men ingen alvorlig iskald vinter er inkludert i de årene heller, bare noen tøffere frost. Tidligere årlige utgifter (Høyt forbruk i 2012 forklares delvis av fortrolighet med det nye apparatet, men også av den høyeste datoen i disse årene):
2012 11783 kwh
2013 10266 kwh
2014 8774 kwh
2015 8115 kwh.

Vinski-

nykommer
Tilbakemelding Score
0

84m2 tomannsbolig, en helårs bolig bak. Strømforbruket i 2015 er 9053kWh.
Tidligere, når vi bodde i en boligblokk (når varmen ikke ble betalt separat) var husholdningenes forbruk 3000 - 3200 kWh, så fra en hofte vil jeg si ~ 6000 kWh var nødvendig for å varme opp den nye leiligheten. Ingen peis ble funnet, noe kjøling var i bruk om sommeren. Badstue 2 ganger i uken.

Edit: huset i Nilan ec + elektrisk oppvarmede gulv + 9 kWh elektrisk varmeovn.

dante_

medlem
Tilbakemelding Score
0

Hundrevis av kWh har gått tapt her et par dager, med frost -23-26 grader. Heldigvis er det lovet kondens her i det minste mot sør, ellers kan den neste strømregningen være litt større ... Nylig gjennomført OKT, 115 kvadratmeter i en etasje, Sipoo.

Hvordan har andre konsumert seg på disse frostige dagene? Er det normalt? Sentralvarmekurven rangerer nummer to, og gulvet blir kontinuerlig matet med 35 grader vann i henhold til kurven. Innetemperatur 18-20, og føles ikke lenger varm. Tilførsel av luft hele tiden ved 16 grader i disse frostsikringene. Et par nestlinger brant daglig ved peisen, slik at uten den ville jeg sannsynligvis ha en fryshet ...

PJR

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
6

VILP gikk til fløyten med -23 og gårsdagens bøyle med direkte strøm uten hjelp fra en peis på 129 kWh. Forrige dag 96kWh.
Hytta har 100m2 boareal og en 35m2 "* 2" stall er et pluss.
I går var gjennomsnittstemperaturen -24 i går, 22 inne og 2 i stallen. Kondensatoren så ut til å være på 28. Piebalden dekker hvilken varme fra den siste ventilen skyver inn.

Også her er sentralvarmekurven 2. Imidlertid satte jeg kurvekorreksjonsverdien til +2 for nå å barbere 37 grader vann. Dette skyldes at når VILP er av, er ikke varmen til radiatoren nok.

Jeg fikk peisdøren på plass i går, så nå får du noe av den ekstra oppvarmingen med en gang.

vedlegg

Hiltsi

medlem
Tilbakemelding Score
0

Jeg har fremdeles ikke fått 100kwh ødelagt om dagen, 90kwh går til 30 grader. Krøllet lokk 2 og 34 grader vann går til gulvet. Huset holder seg godt på de 22 grader, peisen brenner omtrent annenhver dag. Mindre enn 1000 kg / måned så langt, men denne måneden vil definitivt gå i stykker på grunn av disse frostene, jeg vil gi nysgjerrige tall ved månedsskiftet.

JPO

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Tømmerhus uten tilleggsisolasjon 125m2 + stall / lagring ca 60m2. Desember forbruk 1945kwh ... januar prognose 3800+ kwh. Brannsikkert ansikt svart når ILP går tom for strøm i disse frysene! Og i stallen skriker gulvkabler om nåde ;D. Forhåpentligvis blir slutten av vinteren enda litt mildere.

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Hiltsi sa:
Jeg har fremdeles ikke fått 100kwh ødelagt om dagen, 90kwh går til 30 grader. Krøllet lokk 2 og 34 grader vann går til gulvet. Huset holder seg godt på de 22 grader, peisen brenner omtrent annenhver dag. Mindre enn 1000 kg / måned så langt, men denne måneden vil definitivt gå i stykker på grunn av disse frostene, jeg vil gi nysgjerrige tall ved månedsskiftet.
Ikke hundre skal bryte i de rutene ;)
JPO sa:
Tømmerhus uten tilleggsisolasjon 125m2 + stall / lagring ca 60m2. Desember forbruk 1945kwh ... januar prognose 3800+ kwh. Brannsikkert ansikt svart når ILP går tom for strøm i disse frysene! Og i stallen skriker gulvkabler om nåde ;D. Forhåpentligvis blir slutten av vinteren enda litt mildere.
Ingen forbruk, selvfølgelig forklarte huset selv det. Hvor i Finland ?? For meg selv de samme boligkvarterene, men med betydelig mindre lagringsruter, desember 2015, 943 kwh, som brakte et 12 kvadratmeter stort lagerrom på 59,1 kwh (alt samlet strømforbruk).

JPO

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Hus omtrent 50 km nord for Tammerfors. Og det som er "best" er at stallen ikke holder mer enn omtrent 5 grader celsius og den fuktighetsstyrte eksosviften blåser bort til og med ditt redningsforsøk ;). 15 ° C på lagringssiden / tyngdekraften iv.
Og heldigvis er mitt deklarerte forbruk den totale balansen ... det hadde manglet nå, om bare for å varme opp alle ... I våtrom og khh-motstander på gulvet, ellers har veggene radiatorer. Oh, og huset er russebasert.

Heldigvis er det fortsatt klipp i literen !!

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

JPO sa:
I våtrom og khh-motstander på gulvet, ellers har veggene radiatorer. Ja, og huset er russebasert.
Heldigvis er det fortsatt klipp i literen !!
Er vannbasert radiatoroppvarming? I så fall begynner jeg å klatre opp bakken for geotermisk varme ;) Men når den kjøler seg litt, gjør det også hans hakkespett !!

JPO

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Skata sa:
Er vannbasert radiatoroppvarming? I så fall begynner jeg å klatre opp bakken for geotermisk varme ;) Men når den kjøler seg litt, gjør det også hans hakkespett !!
Å gå gjennom kabelen, jeg blir så frustrert! Vannet og det neste er kommuneparkområdet ;D.
opp Bunn