FA35 innendørsenhet Vifte kuldebytte

Pentti79

nykommer
Hei,

plutselig kunne jeg ikke finne et gjenget svar på et slikt spørsmål. I dag byttet jeg lagrene med et merkenavn 12 år gammelt apparat. Samtidig renset jeg viften og støvsugte gitteret. Da jeg fikk byttet lagrene og maskinen startet på nytt, starter maskinen opp uten feilkoder, men viftekraften er veldig lav. Det er ikke nok turer for oppvarming. Imidlertid ser kennelen ut til å varme opp.

Lagrene jeg byttet ut med de gamle var SKF 608-2RS. De anbefales også her i kjeder. Til å begynne med følte de seg mer stive i rotasjonen enn de originale. Kan det spille en rolle i denne plagen? Ja, selgeren synes de er verdt det. Ja, viften roterer, og når den justeres med fjernkontrollen, øker omdreiningene som ønsket. Ingen slipende lyder eller kvitringer. Blåsekraften er imidlertid så lav at den knapt merkes for hånd.

Kan feilen være i den blåste sikringen på kortet, eller ville hele maskinen starte i det hele tatt da?

Kan jeg på en eller annen måte ha installert motoren feil? Én hurtigkobling på kortet forble tom, men jeg merket ikke at noen ledningsnett var ledig.

Eller tenker du på en annen grunn til å forklare dette problemet for meg?

stemme takk
-Mika-

Pentti79

nykommer
Det vil si at det kanskje ikke er noen DTC-er? Kan du virkelig sette den hvite motoren sammen på to måter? Det vil si at den lange akselen må komme derfra i den lukkede enden når lokket kommer til den andre enden?

Pentti79

nykommer
Jeg roterte skaftet i motsatt retning. Tross alt begynner det virkelig å fungere kortest. Det var så mange smuler som var blitt demontert og stablet så mange ganger at det snart ville lykkes selv i mørket ...
opp Bunn