FD25 varmer, men kjøles ikke

pvalila

medlem
Tilbakemelding Score
0
Jeg kom over en sak der FD varmer godt, men ikke går for kjøling.

Først senere innså jeg at dette er en ganske merkelig ligning: tross alt krever oppvarming at pumpen er i stand til å kjøle seg ned, i det minste i tineperioden.

I følge et uklar minne kan nettopp mangelen på væsker forårsake noe sånt, husker jeg det galt?

ricochets

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
27
det er teoretisk mulig.
av en eller annen grunn vil ikke 4-veisventilen dreie hvis spolen trekkes hele tiden feilen er på kortet.
Spolen kimer når du tar av kortet og fremdeles varmer opp feilen på ventilen.
Jeg husker ikke hvilken frostig lesning som du godtar å kjøle deg ned.
Du kan dra dit hvis du kaster litt kode der.
det kan på en eller annen måte tydeliggjøre det eller ikke.

pvalila

medlem
Tilbakemelding Score
0
Jeg har ikke engang informasjon om DTC-er; antar at de ikke eksisterer.

Noen kloke antydet en slags sensorfeil, det er mulig, men det vil sannsynligvis også bli en feilkode.

ricochets

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
27
Jeg tror at drivenheten vil være på is hvis den ikke kan tine.
tross alt er sensorfeil de som går inn i enhetens toleranser eller ikke har noen grenseverdier, men bare tilkobling eller full tilkobling.

pvalila

medlem
Tilbakemelding Score
0
Enheten ble demontert i går under den nye. Det ble rapportert at agentene hadde blitt fraktet til utedelen, men jeg antar at det hadde vært arbeidskrevende.

Siden enheten har vært i stand til å tine seg selv, har selvfølgelig fireveisventilen vært intakt.

Kanskje alt som var nok var at ventilen ble fjernet: da ville ventilen automatisk vende seg til kjøling.

Men tilsynelatende hadde det gått mye tid og arbeidet hadde blitt gjort, så det var kanskje ikke tilfelle å fjerne bare ett sveip.

Innendørsenheten erstattes av Risa, utendørsenheten er fortsatt en reserveenhet.
opp Bunn