FD25 blåser hele tiden bare i full fart

luft Dough

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Hva kan være galt med at FD25 blåser hele tiden. Andre viftehastigheter fungerer ikke. Fjernkontrollen svarer når FAN-knappen trykkes og viftedisplayet viser en endring i viftehastighet, men FD25 endrer ikke viftehastighet. Samme ting med alle funksjonene til auto, kjølig, tørr og varme. Ellers ser FD25 ut til å fungere helt fint. Temperaturene endres og klaffene svinger som de skal.

Jeg tilbakestiller fjernkontrollen, men det fungerte ikke.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
83
Vs: FD25 blåser bare på heltid

Jeg har aldri kommet over noe slikt med mitt eget apparat. Smiley211005

Koble fra strømmen, koble fra støpselet eller sikringen. Vent noen minutter, og prøv deretter på nytt.

Fjernkontrollbatteriene kan også byttes ut for testing.

Hvis du fortsatt bare blåser full, sjekk DTC-ene. => utskifting av motor- eller innendørskort

luft Dough

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Takk for informasjonen. Jeg har allerede slått av sikkerhetsbryteren, men det fungerte ikke. Du må fortsatt prøve å skifte batterier på fjernkontrollen. FD25 er på hytta, og jeg kan ikke prøve den før neste helg.

Hvordan sjekker eller leser jeg DTC-ene?

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
83

En flatulens sa:
Hvordan sjekker eller leser jeg DTC-ene?
Side 21 http://ilmalampopumput.fi/files/mitsubishi-msz-fd25-50va-s-service-manual-log.pdf

Også på side 19 9-11. Prøv nød- / testfunksjon

luft Dough

nykommer
Tilbakemelding Score
0

takk :). Så nå er det en uke å studere det. Så neste helg finner vi ut mer.

luft Dough

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Jeg byttet ut fjernkontrollbatteriene. Det var ingen hjelp. Viften fortsatte å blåse bare i full fart.

Jeg startet NØD / TESTBETJENING ved hjelp av tilbakeknappen. Begynte å blåse i full fart som det burde ha gjort de første 30 minuttene, hvoretter blåseeffekten skulle halveres. Jeg ventet i omtrent 50 minutter, men halvert ikke, bare blåste full.

Jeg startet feilsøkingsmodus med fjernkontrollen. Strømaggregatet begynte ikke å blinke strømlampen, så jeg antok at det ikke var noen feilkode i minnet. Så vidt jeg husker var det ikke noe lys på.

Jeg slapp den eksterne feilsøkermodusen. Jeg begynte med fjernkontrollen. Innendørsenheten "startet", men denne gangen begynte ikke å blåse i det hele tatt. Avstenging med fjernkontroll. Sikkerhet slås av og på igjen. Det skal være mellom fjernkontrollens tilbakestilling og fjernkontrollen på igjen, for så å begynne å blåse igjen bare på full hastighet.

Jeg slo av og på noen få ganger. En gang, når innedelen ikke begynte å blåse, begynte selv Power-lampen å blinke. Tre blinker på rad og et intervall på 2,5 sekunder.

Se feil tabell 10-4. feilen vil være i innendørsmotoren. Jeg er ikke sikker på om riktig bord ble tolket, men i det minste passer den tolkningen inn, fordi innendørsenheten ikke begynte å rotere i det hele tatt.

På et tidspunkt, når jeg ikke fikk innendørsenheten til å blåse i det hele tatt, brukte jeg sikkerhetsbryteren og i tillegg snurret jeg viftemotoren, og så begynte den å gå igjen.

På denne måten avkjølte jeg hytta av og til, så til slutt begynte viften og dermed hele luftvarmepumpen å fungere normalt. Minst et par nylig startet det fortsatt fungerte. Jeg slo av innedelen når jeg forlot fjernkontrollen. Du vil se om det blåser opp neste mandag, og om det gjør det, med hvilken kraft :)

luft Dough

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Feilen gikk tilbake, noe som betyr at den bare blåser for fullt, men ellers ser alt ut til å virke. Hvis den har vært av i lengre tid, og jeg også har slått av sikkerhetsbryteren, kan det hende at den har fungert normalt i et par timer, hvoretter den har begynt å blåse igjen bare i full fart.

Kan du kaste inn et prishindring, hva slags reparasjonspris vil du ha? kan det være i det minste eller på det meste?

Den eksakte modellen MSZ-FD25VA + MUZ-FD25VABH og som jeg husker på typeskiltet eller lignende, ble merket med produksjonsåret 2010. ILP har kommet med hyttehandelen, så jeg vet ikke nøyaktig kjøpstidspunktet. Er det fornuftig lenger, eller er det noen annen feil som venter på å bli gjort i løpet av en nær fremtid?
opp Bunn