fh 25

klapikalle

medlem
Tilbakemelding Score
1
Moro. :)

3,5 ukene har jeg vært fh 25 eier. etter å ha lest dette forumet i lang tid, endte jeg med denne modellen. det har møtt Kutas forventninger.

Mullah har et 85-enebolig enebolig med direkte elektrisk oppvarming i Sørvest-Finland. Elektrisitetsbesparelser i oppvarming har vært de viktigste kriteriene for innkjøp, og sommerkjøling er også viktig.

Innenheten er montert på vindusens veggen på siden av den faktiske boareal, rett foran er 2 meter unna, soverommet til venstre og stuen til døren til høyre, kjøkkenet på toalettet og soverommet, til høyre, er også dusjrommet på kjøkkenet.

varmefordelingen har vært på et uventet nivå. over + 5 ° C, fisket har vært på dag 22 og om natten 23, blåser på salgsautomat. under +5 om dagen fiske 23 og om natten 24 blåser mann2. Med disse innstillingene i nærheten av pumpen er temperaturen ca 22, i kjøkkenet 21, i stuen 20,5, soverommet til venstre 21 i kjøkkenet bak, 20,5. Toalettdøren er vanligvis lukket der på radiatoren, borte fra batteriene. bad med gulvvarme på. Det har ikke vært noen tester i 3-graders frost

strømforbruket har falt. Etter å ha installert pumpen, har strømforbruket vært 3,300 kWh i uken i 3 uker, før det var ca 400 kW per uke før pumpen ble installert. Å bringe 320kwh en uke er normalt forbruk i midten av september ifølge Fortums forbruksdiagrammer. Jeg sparer 5 til 8 € i uken med dette været sammenlignet med den gamle direkte elektrisk oppvarming.

fh 25 activities'm kjent med. Leder faktum, jeg har holdt fangsten 23 i løpet av dagen og 24 om natten puh2. I tillegg varierer 15min-1,5h-syklusene over veien. Når temperaturen faller til frost, begynner den å tine med en frekvens på 1,5-2,5 timer, det vil si at smelteintervallene er lange, og utendørsenhetens celle er generelt tungt døv når avrimningen begynner. vann samler seg i beholderen 5-15 liter om dagen under utendørsenheten, bortsett fra noen svært varme dager.

Jeg suger og blåser termometeret på innendørsenheten. Når forespørselen er 23 grader tel2, er inntaksluften 23,5-25 grader, og de blåser 35 grader synes å være den minste temperaturen som innendørsenheten blåseren starter og max43 grader.

Så problemet. Etter avrimning tar utendørsenheten full strøm og holder dem i omtrent et minutt, hvorpå det begynner å blinke. Innendørsenheten blåser imidlertid lufttemperaturen i løpet av et par minutter til 55 grader Celsius, slik at innendørsenheten slutter å blåse og utendørsenheten går ut. Om et par minutter vil en ny start bli tatt fredeligere, og bruken av varmekraft er rimelig. Dette skjer etter hver tøing jeg følger, og det tar omtrent 20 minutter å tine kraften fra starten av avfrostingen. Det ser ingen rolle om blåsemaskinen er i fart, 2 hastigheter eller 3 hastigheter.

hay

medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: fh 25

Normal drift i hvert fall på vår fh25. Etter avfrosting, med lav effekt, blåse en liten plass på taket så varmt at det går av. Problemet forsvinner ved kaldere når coppers og utganger drypper mens behovet for oppvarming øker. Vi har den magiske grensen som kjører et sted til null. Så sakte, kraften faller til det faktiske behovsnivået.

Den hardere blåserhastigheten hindrer det i utgangspunktet, men enheten kan noe varme opp når viften svinger, samtidig som du starter et riktig slag.

Årsaken til embryoet er noe skjult. Er det å prøve å fikse feilen som er forårsaket av avrimningen?

Ifølge vår egen fortolkning er fordelene ved denne pause at det noen ganger faller av bakken motstand. Kanskje.

Tinkero

medlem
Tilbakemelding Score
0

hø sa:
Årsaken til embryoet er noe skjult. Er det å prøve å fikse feilen som er forårsaket av avrimningen?
Den interne temperaturføleren er så nær cellen som den fryser under avfrostningen og dermed ikke måler den faktiske romtemperaturen, men pumpen snakker fullt ut. Situasjonen kan bli tilrettelagt av minst noen mitsu pumper når du tømmer den utenfor sensorhuset. Selvfølgelig er eventuelle endringer i garantimaskinene på egen risiko.

klapikalle

medlem
Tilbakemelding Score
1

Nå har temperatursensoren for innendørsenhet flyttet utenfor maskinen. Men ingen effekt på operasjonen. Etter avrimning er full strøm slått på og deretter ødelagt.

andre tips?

ME

medlem
Tilbakemelding Score
0

Jeg har imidlertid FD35, men med disse rammene trenger jeg ikke å ha en 3-3-fangst på 20 grader, og gjør ikke en vits. Inne flat
20-21. Hvis jeg løfter fangelen 22-23, stiger den indre temperaturen for varmt og maskinen blåser veldig varmt.
Bare frost løfter og fanger over 20 frost 24 .. Blås manuell 2 og Slå av.
85m2 bakkeplan ..

etter

medlem
Tilbakemelding Score
1

flipper sa:
Nå har temperatursensoren for innendørsenhet flyttet utenfor maskinen. Men ingen effekt på operasjonen. Etter avrimning er full strøm slått på og deretter ødelagt.

andre tips?
Hvor langt er sensoren fra innendørsenheten? Tiden kan raskt avkjøles hvis den kan påvirkes av blåsingen. Du kan legge masse til sensoren, slik at temperaturen ikke endres så fort. Stedet å jobbe, selv blåttkragen?

En annen mulighet er at maskinen forsøker å fylle opp brennvarmen som går tapt under avrimingen ved høye hastigheter. Det er, etter opptining, kompuraen er kald og den harde kraften prøver å få den varm. Ingenting kan gjøres for dette. Mitsu-funksjonen ..

klapikalle

medlem
Tilbakemelding Score
1

enheten er 10cm fra taket og den nærmere siden av veggen er 2m unna. Sidevingene er i bevegelig posisjon fordi jeg tror at varmen er jevnt fordelt i leiligheten.

Den interne temperatursensoren er nå utenfor maskinen, festet på ca 10 cm fra siden av innendørsenheten. i det minste fungerer åpningen av ytterdøren veldig raskt på mindre enn et minutt ved blåstemperaturen som stiger med noen grader, som det ikke gjorde før sensoren ble flyttet.
dvs. reagerer på endringer i indre temperatur raskere enn før og har en tendens til å holde den jevnere. Fortsatt om natten er temperaturforespørselsgraden høyere enn i løpet av dagen fordi ellers morgenen ville være det ultimate rommet kult. Med 2-slag går, vet jeg 3-ville være bedre, men det blir for høyt.

Jnti

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
83

flipper sa:
enheten er 10cm fra taket og den nærmere siden av veggen er 2m unna. Sidevingene er i bevegelig posisjon fordi jeg tror at varmen er jevnt fordelt i leiligheten.
Prøv å blåse rett fram og utjevne 1-2 trinn fra topp til bunn.

Ellers er det i-det aktivert? Du kan prøve å sette i-det AV.

klapikalle

medlem
Tilbakemelding Score
1

Den prøvde og testede blåser rett frem ingen effekt. Jeg har alltid vært.

I dag brukte jeg å blåse med tre hastigheter, og nå brøt det ikke etter tining, kraften ble hevet veldig mye, blåser varmen nær 50 grader, som begynte å sakte slippe.
D

Dessan

gjest

Du kommer ikke til å ha noen endelig løsning i det hele tatt for å prøve å finne noen FH-35 driverkort / s og kjøre det! (Du gikk for å kjøpe feil modell ...)

Emnet har blitt diskutert i forumet før, du kan finne det.

Anthony

medlem
Tilbakemelding Score
0

Her har fh25 vært pisking i litt over et år så vel som innenfor manglene i mitsu.
60m2 Rivari, ca 200-250kwh per måned oppvarmingskostnader på eneste pumpe ;D
+ Gulv og gulv i 4 måneder : Eek:
selvfølgelig annet forbruk, rikelig badstue, etc ..
Ton forbruk kan måles når pumpen og annen oppvarming var slått av i 2 måneder om sommeren.
Så om sommeren var det et behov for kjøling for 1k for en kul 84kwh / g035

Et lite symptom på svindelkjøring, men også lange varmeperioder,
Jeg er på, drikker komfortabelt om natten og i fravær ..
fiske + 19-23 * c avhengig av mengden frost.
Blowing 3 bjelker, er det nå Nelonen blåser i fart? = "tålelig"
Ved -10 * c, er det en god ting å øke temperaturen, nå + -0 * c på overflaten + 19 * c er helt riktig.

klapikalle

medlem
Tilbakemelding Score
1

Bli kjent med Mitsuns sjeleliv har fått et dypere nivå, og jeg bestemte meg endelig for å flytte den interne temperatursensoren for omtrent tre måneder siden.

og hva som skjedde: etterfrostingen ble smeltet litt, og pumpen brytes ikke lenger etter null-avrimning eller liten pakning. Jeg tror ikke effekten på andre aktiviteter er merkbar. Avrimning har alltid vært bra hvis cellen blir dårlig opptørt hver time. Siden julen har gresskargeler vært bra for lav luftfuktighet og smelteavstander nærmer seg tre timer. Det var ingen forbedring i den interne temperaturkontrollen, det er fortsatt litt feil, slik at når utetemperaturen avkjøles, må du øke temperaturen for å holde temperaturen inne.

et helt kalenderår som eieren av luftvarmepumpen er nå bak og tankene vender seg til økonomisiden, og sparer?
Vel, ikke gi dem opp. Selv om det ikke var som forventet, skulle luftvarmepumpen ifølge min beregning ha vært i stand til å redusere strømforbruket med 4000-5000kvh per år
før luftvarmepumpe 2014 forbruk 17929kwh
Luftvarmepumpe i bruk 2015 forbruk 14536kwh
sparer 3392kwh

klapikalle

medlem
Tilbakemelding Score
1

-24 ser ut som et utendørs termometer, det var ikke kaldt her i Sør-Finland. du kan gjøre en -25 graders valp test :) fortsatt i stand til å holde huset varmt av den pumpen, men det ser ut til å være ved grensene fordi det var en grad kjøligere hva det var på morgenen.

Blåser 3 bjelker fra nakken som en temperaturforespørsel 24
forrige 24 timer totalt forbruk 31.4kwh
nylig var smelteområdet 2hour 10min og avfrostingen varte n.5min utendørsenhetcelle var nesten frostfri
I dag har det vært 31,4kwh, men har vært igjen i dager. Totalt forbruk vil avgjøre i dag på 35kwh.

Tuppu

medlem
Tilbakemelding Score
0

Her i Vaasa går vi til -24,4 C frostnivå og FH25 når det gjelder oppvarming. Imidlertid er leiligheten min ganske liten 48 kvadratmeter. Blåser er på maskinen, Isee er på, fanger +22 og blir varm +21 ... 22. Avfrostingen foregår hver time. Det er en døve i ytre celle når den "store pytten" fortsatt kan være åpen et sted. OG etter avrimingen vil utendørsenheten bli en god dampsky for å beundre naboene :). Utendørsenhetens blåsere liker åpenbart å gå ut og en lignende lyd tilhører pumpen til en leilighet i et nærliggende hus. Naboens gamle LG-pumpe er allerede stengt :)

klapikalle

medlem
Tilbakemelding Score
1

Jeg så på Vtts forskning, og det viste at fh25 rumlet i over 20 grader.
hvis jeg tolket det riktig, hadde testen et smelteområde på bare en time. jorda går nå over 2t i smelteområdet
og i praksis er varme nok. ingen ytterligere varme har ennå ikke vært brukt.

Tuppu

medlem
Tilbakemelding Score
0

Morgenen frost var -26.4C. Varmen kom, men kraften ble allerede værre. Jeg tenkte på å sette de elektriske batteriene på, men da kondenseringen var på, var radiatorene borte. Men på dette punktet husker jeg aldri å være så kaldt.

Det eneste problemet som skyldes frost var på kontoret på arbeidsplassen når vannrøret på kaffemaskinen var frosset :gal:

Anthony

medlem
Tilbakemelding Score
0

Her -26 / 31 * c på den kalde siden Smiley211009 Rupture of the mits, den første frosty dagen kunne holde hytta varm på -30 * c. : - [
Nå kommer den andre dagen til å falme i kraft (tid til å tørke ut ...) hevet å blåse til 4 slag og fange +25

Vel i Tahko (20km unna) som snø, er hele veien dekket av en slik tåke og "snø" slør overalt i håp om at luftfuktigheten hjalp

Rauska

Vedlikehold av kjøling og kjøleteknologi er av interesse.
Tilbakemelding Score
19

Bror Salo ringte i dag og sa at hans og hans nabo FH35 ville varme opp mens de andre to naboene FH25 er slått av, alle i samme radhus. Det ble også rapportert at disse FH25-ene har produsert dramatisk mer smeltevann / is under de 35. Ville 25 fordampere ha en annen temperatur enn FH35-fordamperen?

Selvfølgelig kan et litt annet miljø fungere, 35 meter foran 8 meter unna har en uthus og 25 foran ledig plass på minst 15 meter og kanskje noe tre på den måten.

Kone søster fortalte reportere at FH35 fortsatt var nok til å holde leiligheten varm uten å bli utsatt for gulvvarme. Bare rom hadde gulvvarme på når gjest ønsket å holde rommet døren lukket om natten.

Du kan gjette hvem som har disse takkene ;D Well ScanOffice selvfølgelig, det er jeg ikke :gal:

klapikalle

medlem
Tilbakemelding Score
1

Utenfor -28 grader. Grensen er kommet.
Opptil 25 grader frost fungerte fh25 riktig.

I dag, da lufttemperaturen falt til 28 grader, begynte en merkelig fløyte å komme fra utendørsenheten, som kommer fra kompasset, og inngangseffekten med en rask rytme på 1100w-1500w. blåser er en haug med tre bjelker som fanger en tjuefire.
kan det være mangel på fordampning av kjølemidlet og dermed en væske som kommer inn i kompassen?

Jeg prøver nå å kjøre med automatisk blåsing og forespørsel 20. fløyte stille og ikke falle hele tiden. Imidlertid har jeg ikke tenkt å stenge pumpen slik at det i morgen ikke er nødvendig å starte en kaldstart, for i morgen vil det avkjøles til frostens 20 overflate.

Tuppu

medlem
Tilbakemelding Score
0

Jeg har også gjort en lignende lydobservasjon. Min utendørsenhet stemte nå og da. Jeg satte en lyd på utendørsenhetens vifte topp, og jeg undersøkte ikke det videre. Det var samme type lyd i retning av veggen til nabohuset, det syntes også å være en mitsu-pumpe.

Rauska

Vedlikehold av kjøling og kjøleteknologi er av interesse.
Tilbakemelding Score
19

Mitsu 25 klager over alvorlig frost når det ikke lenger er i stand til å gi god varme med god effektivitet ;D

klapikalle

medlem
Tilbakemelding Score
1

ja nei, men vil 15-frysegraden på den varme siden av fh25 kopen være mye bedre enn fh35. er det også en større mengde vann fra utendørsenheten?

Juice og pumpe er valgt i henhold til lokale værforhold. De -25 eller kaldere dager kommer ikke engang hvert år.

Tuppu

medlem
Tilbakemelding Score
0

Ja, den ekstra lyden kommer fra utendørsenhetens vifte i et bestemt utvalg av svinger. Ikke bare lenge har du plaget å lytte til utendørsenheten. da kald ledningen fra viften kom ...

Janichka

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Hvor ofte har du FH25 smelter ved ca -10 til -15 grader C? Jeg er ikke akkurat tiden til å måle, men det ser ut til å fordøye hver time, føler at etter at de harde frostene igjen har tøyd oftere. Er det normalt?

hay

medlem
Tilbakemelding Score
0

Janichka sa:
Hvor ofte har du FH25 smelter ved ca -10 til -15 grader C? Jeg er ikke akkurat tiden til å måle, men det ser ut til å fordøye hver time, føler at etter at de harde frostene igjen har tøyd oftere. Er det normalt?
1 time 10 min kan være en varmesyklus for øyeblikket. Hvis for eksempel etter frostfrysing, for eksempel smelter maskinen for ofte (f.eks. Hvert 40 minutt), anbefales det å starte enheten. I hvert fall har vi hjulpet fikse det oppe for timens skrik.

Ved hard frost, mindre enn en time, er smelteområdet for tett i forhold til oppvarming, når det tar en halv time for enheten å arbeide med dårlig COP og strøm.

hay

medlem
Tilbakemelding Score
0

Janichka sa:
Oppstart ved å slå av strømmen fra hovedbryteren?
Det er nok å holde strømmen vekk en stund nå i den siste forkjølingen. En sikker måte er en bestemt bryter.

Jeg lurte på at i sistnevnte ville minst alle motstandene gå, og så ville det ikke være lenge for lenge å lide hvis du begynner igjen. Det kan imidlertid være en overdrivelse av nødvarsel.

EvSandels

nykommer
Tilbakemelding Score
0

flipper sa:
I dag, da lufttemperaturen falt til 28 grader, begynte en merkelig fløyte å komme fra utendørsenheten, som kommer fra kompasset, og inngangseffekten med en rask rytme på 1100w-1500w. blåser er en haug med tre bjelker som fanger en tjuefire.
kan det være mangel på fordampning av kjølemidlet og dermed en væske som kommer inn i kompassen?
Jeg våkner kommer fra blåseren. De smurt lagrene begynner å løpe litt tørr ved -25 grader. Det kan ikke være farlig, fordi hvis friksjonen øker nok, oppstår det varme og fettet svimmer.

klapikalle

medlem
Tilbakemelding Score
1

Janichka sa:

smelter ved 10-15 grader C for hver 80-150 minutter, avhengig av fuktighet.

Blåfrekvensen synes også å ha noen effekt på smeltedensiteten. I 2 bjelker begynner avfrostingsintervallet å bli lengre og de tre bjelkene i nakken vil forkorte tiningen. Dette skyldes det faktum at innenhetsenhetens celle med et mindre slag er varmere ved starten av avrimingsprosessen, med litt mer energi tilgjengelig for smelting. Dermed er opptining raskere, noe som igjen resulterer i lengre smelteintervaller. Også frostingen av utendørsenhetens celle er mindre på grunn av den lavere termiske energien som overføres og den høyere delen av kompressoren. Den øyeblikkelige politimannen er naturligvis verre med et mindre slag, men varmesyklusene er lengre, så det kan ikke være praktisk forskjellig i energiforbruk. ville kreve nøyaktige målinger som ikke ville være tilgjengelige på min maskinvare.

I praksis er taktikken som har blitt oppdaget, at under 10 grader av frost, 2 slag og 3 blåser av kulde

nibe79

mellom entusiasme ...
Tilbakemelding Score
0

Yohan Mitsubishin fh 25 poeng er over -28.8 frost. Mange dager har allerede vært -25 være frost ..

nibe79

mellom entusiasme ...
Tilbakemelding Score
0

nibe79 sa:
Yohan Mitsubishin fh 25 poeng er over -28.8 frost. Mange dager har allerede vært -25 være frost ..
nei, de slipper i det minste ved -29,4 grader blåser omtrent 30 grader av fangst 26 ikke står opp

blobbo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
4

Ja, Mitsu's kraft begynner å koagulere i tiden til 20 ører, som VTTs test viste. Det ble tvunget til å slippe ned (4/5 -> 3/5) når det begynte å være litt av et kjølig slag (varmen var fra 31 i går). Med et mindre slag er det fortsatt veldig varmt. Nå utendørs -23. Otto synes å være 1500W for øyeblikket.

Omtrent -18-20 synes å være grensen i dette huset at ILP (den) ikke er nok selv om ovnen er varm. For det meste fordi ovenpå gamle Sanyok squats i det -18-20.

de to

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Om -20 rundt, legger jeg det her. Det var en kul blåser, og plager og kaos forstyrret. Tilbake til gulvvarme også oppe, hvor den ILPpi i lobbyen er for det meste for sommeren kjøling, men nå, som en prøveperiode, også holdt oppe med en liten setting. Gulv deltaet vokste fra et par grader til 5-8 grader når igjen oppe. Dette resulterte i bedre kapasitet ut av laderen.

Anthony

medlem
Tilbakemelding Score
0

to sa:
Om -20 rundt, legger jeg det her.
/ a080 / a080

-28 * c og støtter nå bare varmeformer på toppen .. forbruksmåler så ut som hele huset forbruk om morgenen 1,2kw med bare en kilometer og et flaggermus og kjøkkengulv.
Når du tar tak i makaroni-radiatorstrømmene, vises 3,5-4kw opp / n055

klapikalle

medlem
Tilbakemelding Score
1

her gikk frosten en natt i -24-regnet, ellers var det -20 grader dagens laveste temperatur.
mitsu fh25 jobbet feilfritt og klarte å holde huset varmt uten å slå på radiatorene. blåse 3 og fange om natten 23 og dagtid 22 grader. Opptøringsgapet har vært under kontroll, og dra minst 1h20min episoder. Ved opptøringen var utendørsenheten vanligvis døve.
Daglig forbruk har steget litt etter litt mens det fryser til 22-30 kwh.

klapikalle

medlem
Tilbakemelding Score
1

Det ville være fint å høre hvor mye andre har hatt det maksimale daglige forbruket av fh25. Jeg har maksimalt 35kwh / dag.

klapikalle

medlem
Tilbakemelding Score
1

avrimingen av den nye modellen, når du leser blandingene, vekket interesse i å studere sin 25 smeltende oppførsel i en kald frost som varte i mer enn en uke, og velvære de sørlige finerne.

temperatur nå -13. smelteområdet var bare 2h30min, opptining varet 9min, utendørsenheten celle lett frostet. Vann har akkumulert de neste dagene, slik at 2-3 dager med 10 liter bøttefylling har vart.
luftvarmepumpe er hovedansvaret for oppvarming av et 85 kvadratmeter hus. Strømforbruket har vært 25kwh over 30kwh per dag, når dagtemperaturen er om -10 og nattetemperaturen er ca 20 grader Celsius

lomme

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

flipper sa:
Det ville være fint å høre hvor mye andre har hatt det maksimale daglige forbruket av fh25. Jeg har maksimalt 35kwh / dag.
Den forrige uken har gått 30kwh / dag
opp Bunn