Fh25 og 35 maksimal effekt ved forskjellige temperaturer

blobbo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
4
Kan de VTT-krøllene på en eller annen måte beregne den maksimale utgangseffekten til pumpene ved forskjellige temperaturer når de går over VTTs nominelle utgang? dvs. hvis maksimal effekt er 3,5kW ved -15 grader, hva ville det være på -5 grader for eksempel?

Det ser ut til at i min egen stat begynner kraften på fh25 å løpe ut på -5-10, og jeg lurer på teori hvor stor dette er for 35 modeller i mildt vær. Cop ser ut til å være bedre i det lille ...

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
83
Vs: Fh25 og 35 maksimal effekt ved forskjellige temperaturer

blobbo sa:
Kan de VTT-krøllene på en eller annen måte regne ut pumpens maksimale utgangseffekt ved forskjellige temperaturer når de opererer over VTTs nominelle utgang? dvs. hvis maksimal effekt er 3,5kW ved -15 grader, hva ville det være på -5 grader for eksempel?
Grove estimater kan gjøres med målt COPin -5C og maks. inngangseffekt. -5 C COP om 2,5 avrimning med tanke på maks. kontinuerlig inngangseffekt ca 1700 W => maks. kontinuerlig termisk effekt -5C ca 4,25 kW. Hvis det er våte værforhold og hyppig avriming, kan det være rundt 4 kW.

Noe gikk galt med FH35-testen fordi det ikke blåste det som ble lovet. FH25 blåste hardere i testen enn FH35. /foorumi/index.php/topic,18169.0.html

Her er de øyeblikkelige effektene ved forskjellige temperaturer /forum/index.php/topic,24388.0.html

blobbo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
4

Jeg fulgte pumpen der kort tid etter arbeidet, og ja, for en stund kjørte den på 1900 watt strøm, så lenge ClasOhlson-sokkelmåleren er klarert. Utendørs -7. Vel, i det minste trenger du ikke å tenke på om maskinen skal betale seg ;)

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
83

blobbo sa:
Jeg fulgte pumpen der kort tid etter arbeidet, og ja, for en stund kjørte den på 1900 watt strøm, så lenge ClasOhlson-sokkelmåleren er klarert.
Den VTT-testen bør også ha en gjennomsnittlig strøminngang per time fordi den tilsvarende effekten og COP var timegennemsnittene. I VTT-testen løp maskinen lengre på ca 1700-1800 W.
opp Bunn