Fh25 og 35 maksimal effekt ved forskjellige temperaturer

blobbo

Aktivt medlem
Kan de VTT-krøllene på en eller annen måte beregne pumpens maksimale effekt ved forskjellige temperaturer når de arbeider over den nominelle effekten til VTT? dvs. hvis den maksimale effekten er 3,5 kW ved -15 grader, hva ville den være på -5 grader for eksempel?

Det ser ut til at fh25 i min egen tilstand begynner å gå tomt på -5-10 og jeg lurer på teorien hvor stor dette er for 35 modeller i mildt vær. Politi ser ut til å være bedre i det lille ...

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Vs: Fh25 og 35 maksimal effekt ved forskjellige temperaturer

blobbo sa:
Kan de VTT-krøllene på en eller annen måte beregne pumpens maksimale effekt ved forskjellige temperaturer når de arbeider over den nominelle effekten til VTT? dvs. hvis den maksimale effekten er 3,5 kW ved -15 grader, hva ville den være på -5 grader for eksempel?
Grove estimater kan gjøres med målt COPin -5C og maks. inngangskraft. -5 C COP ca. 2,5 avriming med tanke på maks. kontinuerlig inngangseffekt ca 1700 W => maks. kontinuerlig termisk kraft -5C ca 4,25 kW. Hvis det er våte værforhold og hyppig tining, kan det være rundt 4 kW.

Noe gikk galt med FH35-testen fordi den ikke blåste det som ble lovet. FH25 blåste hardere i testen enn FH35. /foorumi/index.php/topic,18169.0.html

Her er de øyeblikkelige effektene ved forskjellige temperaturer /forum/index.php/topic,24388.0.html

blobbo

Aktivt medlem

Jeg fulgte pumpen der kort tid etter jobb, og ja, i ganske lang tid kjørte den på 1900 watt strøm, så lenge ClasOhlson-socket meter er klarert. Utendørs -7. Vel, i det minste trenger du ikke tenke på om maskinen vil lønne seg ;)

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem

blobbo sa:
Jeg fulgte pumpen der kort tid etter jobb, og ja, i ganske lang tid kjørte den på 1900 watt strøm, så lenge ClasOhlson-socket meter er klarert.
Den VTT-testen skulle også ha en gjennomsnittlig timetilførsel per time fordi den tilsvarende kraften og COP var de gjennomsnittlige timene. I VTT-testen kjørte maskinen lenger på cirka 1700-1800 W.
opp Bunn