Cellene i Fujitsu Water-air varmepumpen fryser

Lehtiter

nykommer
Tilbakemelding Score
6
Hilsen klokere
Nå på høsten har begynt å samle rim på utedelen mallliin at jeg har hatt flere anledninger til å stenge ned og fordøye det for hånd med lunkent vann.
Cellene er som å være pakket tett med snø.
Dette fenomenet har begynt når spiralene bløder rundt null, og bare når egen avfrostningsfunksjon har gjort avfrostingen selv (eller i det minste når den gjør det).
Hvor skulle jeg gå galt? Pumpen er installert ved siden av oljekjelen 2012, og modellen er Fujitsu vannsteg wyok 160lat arktisk modell og tidligere var det ingen problemer.

Wespa

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
11
Sett et lite bilde av hva den verste situasjonen ser ut, så det kan si om det ligner opptining fungerer ikke som det skal. Ja, dette er min egen Technibel i høst, den tiden det har vært for feberen, har trukket når temperaturen sager på begge sider. Alt har imidlertid virket som det skal, og til slutt har avfrostingen kommet før frosten har forårsaket noen problemer.
Tilbakemelding Score
0
Du bør virkelig følge hvis du smelter deg selv. Han hadde den typen ting i det forrige huset og gikk inn i den tykke, tykke isen før han avrimet, sannsynligvis mer enn ti liter vann hver gang han smeltet, men aldri forlatt det usmeltet.

Lehtiter

nykommer
Tilbakemelding Score
6
til
Dessverre, nå er det ikke noe bedre bilde, men jeg tar mer mens absolutt punktet fryser. Det vil si at frossen snø på begge sider av cellene er litt over 2-3 cm. isen er ikke klar, men snøhvit men vanskelig.
Jeg fulgte det fordi enheten var enig i å smelte, men det var ikke nok for dagen, fansen hadde allerede en spesiell lyd når luften ikke sirkulerte og begynte å skremme at et punkt ville bryte. I går, da det tine seg selv (en gang imellom), kom så mye vann.
Hvor ofte vet du når det er på tide å avfrost?
Takk for svarene dine.

vedlegg

Tilbakemelding Score
0
Hvis det er mye issamling, så kan noe galt! Ta kontakt med Fujitsu Import Service, hvor du kan hjelpe, for mange varmepumpeinstallatører er denne enheten veldig merkelig.

burmanm

standard Naama
Tilbakemelding Score
62
Er det ikke et lite transportnettet igjen der denne våte snøen klumper? Det er ingenting du kan si om det bildet.

jannu93

medlem
Tilbakemelding Score
1
En sak er kjent hvor det samles mer snøcenter, men det innebar en lekkasje i kaldkretsen. I så fall ble fordampercellen erstattet.

Lehtiter

nykommer
Tilbakemelding Score
6
til
På baksiden av cellen var det ca. 2-3 cm is, jeg tar bildet når det fryser igjen.
Blåseren gjorde det bra å rotere, men luftcirkulasjonen var svak og det begynte å holde lyden.
Du vil kanskje få mest mulig ut av å bestille en fitter fra Fujitsu for å se på kjølemidler, og så videre.
Takk til alle respondentene.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
På en eller annen måte vil jeg minne om at maskinen ikke gjenkjenner behovet for avrimning. Smeltingen lykkes da når den begynner å løpe. Maskinen måler minst utetemperaturen og damptrykket, sannsynligvis også temperaturen på fordampercellen. Kan det være at hvis resultatene av målingene ikke står opp, vil maskinen være fornøyd, men det er ikke nødvendig å fordøye. Det er det det ikke vet, om luften sirkulerer eller ikke.

Lehtiter

nykommer
Tilbakemelding Score
6
Jeg lurte meg selv på om apparatet ble sittende fast. Vedlagt på baksiden av pumpen, hva den har mottatt i dag i is / snøceller, smelten om morgenen og utendørsvarmen i Helsingfors har vært + 2 grader.
I dag har det ikke smeltet seg en gang, men isen har gradvis akkumulert. (Jeg har fulgt det hver time).
Jeg antar at det i morgen er is / snø allerede 2-3 cm.
Med en mirakuløs konstellasjon ser det ut til å være varme fordi køya er varmt og springen blir varmt vann:)

vedlegg

alltid ekorn

"Litt ødelagt, den korte er lett å fortsette ..."
Tilbakemelding Score
11
Jeg vet ærlig talt ikke om det himmelske livet og logikken til Fujitsu at himmelen, men ganske ofte, såkalte siktepumper, etter behov, er blitt sprukket av en slags ur / skitt. Dette utløser avrimning basert på kjøretid, selv om andre sensordata / forhold ikke nødvendigvis krever avfrosting.

Vanligvis kommer ovennevnte funksjon inn i en bestemt temperatur, for eksempel + 4C eller grad under. Hvis derimot sensor som måler uteluftstemperaturen er defekt, slik at pumpen synes det er + 7C og ikke + 1C eller så, kan det være at det ignorerer avrimningen helt.

Men sensorfeilen selv er stalking og kanskje den første som ser på den sensoren som overvåker utetemperaturen.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
For eksempel har Seto en temperatursensor for måling av temperaturen til cellen, som er festet til cellen med et lite klipp. Jeg vet ikke hva som ville skje hvis det kom, men jeg kunne forestille meg noe sånt. I senken er sensoren synlig gjennom propelen og uten den sensoren vil maskinen ikke løpe om sommeren eller vinteren. Jeg vil først se på om Fuji er slik, og om den er på plass eller hviler på en oppvarmet bunn eller ved +2 ° C i varmen i Helsingfors. Maskinen vil sikkert vise deg i menyen hva utetemperaturen det synes er. Som Kurre Orava vil hate, ville det være verdt å sjekke om måling av utetemperaturen påvirker virkeligheten.

Sonden som måler temperaturen til cellen i sedimentet ser slik ut. Fuji kan ha en annen logikk, og muligens er hele sensoren ikke i det hele tatt.

sulatusanturi.jpg

burmanm

standard Naama
Tilbakemelding Score
62
Maskinen vil sikkert vise deg i menyen hva utetemperaturen det synes er.
Ikke nødvendigvis med verktøyene som er i bruk. I det minste i denne Technibel (Sanyo) er det to separate utetemperaturmålinger, en på utendørsenheten og den andre på kontrollen. Bare sistnevnte kan se, den første må være den såkalte. vedlikeholdsmodul koblet til utendørs enhet.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Ikke nødvendigvis med verktøyene som er i bruk. I det minste i denne Technibel (Sanyo) er det to separate utetemperaturmålinger, en på utendørsenheten og den andre på kontrollen. Bare sistnevnte kan se, den første må være den såkalte. vedlikeholdsmodul koblet til utendørs enhet.

Det er ganske sant. Det er også to sensorer i buret. Utendørsenheten har egen og egen kontroller. Ganske sikker på at jeg ikke viser hva resultatet er, men jeg kunne forestille meg at driveren som er koblet til den, viser hva den måler med sin egen sensor.

alltid ekorn

"Litt ødelagt, den korte er lett å fortsette ..."
Tilbakemelding Score
11
Ofte vises disse verdiene ikke direkte, men i samme pust kan du oppdage at de fleste er NTC-motstander, kontakten kobles fra kretskortet og motstandsverdiene måles slik at du kan se om det er enda en hektar. Du må imidlertid først finne ut hvilken versjon av NTC du bruker. Eller er det noen annen sensor. Men de fleste vil trolig være et multimeter.

KarHe

medlem
Tilbakemelding Score
1
Jeg kan ikke hjelpe mer når min hp11 smelte på det verste hver time for noen grader frost og 100% fuktighet. Så noen må være der, det smelter ikke en gang. Jeg kom aldri inn i cellen på hver side da jeg bare var 1 cm lag. Hvis selv det. Det kan være sikkert at det er feil på maskinen min for å smelte for ofte. :)
I øverste venstre hjørne av utendørsenheten bør du sannsynligvis ha et lite, blåfarget glassrør på baksiden. Svart er en sensor for smelting. Det forsvinner at snøen ikke brøt da den falt.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Tinningslogikken i sedgen er tilsynelatende ganske enkel. Når det er på frostsiden, begynner onkelen å smelte etter at et 60-minutters oppvarmingsbesøk var frosset eller ikke. Når det er nær avrimningsgrensen, kan smelteintervallene strekke seg i et par tre timer, til og med over. Avrimning kan være litt som et eksperiment, enten det er is eller ikke, eller for virkelige behov, og nesten 4 liter kan komme i noen ~ + 3 temperaturer etter noen timer med arbeid.

Toni

standard Naama
Tilbakemelding Score
28
I hvert fall i min Fujitsu er avfrostingen helt basert på såkalt. Rørtemperaturmåling, som ligger i røret fra utendørsenheten til kompressoren inne i maskinen. Det er hva. Sensoren gir ikke tilstrekkelig lave måleresultater, det er ikke aktivert avfrostning i det hele tatt.

Fjerning, testing og erstatning av sensoren er litt av en sak for fagmannen. Sensoren er festet til røret i klemmen, selve sensoren er en NTC-motstand som er støpt med limmasse på metallrøret.

Optimaliseringen av DIY-VILPs avfrosting er basert på denne måling, idet den opprinnelige sensoren er en beskyttet DS18B20 sensorkast i et metallrør. Den første ble ødelagt, slik at sensoren gradvis kom ut av metallrøret.

Lehtiter

nykommer
Tilbakemelding Score
6
takk igjen for meldingene
Jeg må begynne å se på disse sensorene.
Innenfor høyre topp henger en sensor ut av cellen, og jeg vet ikke om den burde være i cellen? Går kveld har ikke smeltet i det hele tatt, og isen samler bare nå utenfor +4 grader. Jeg tror at effektiviteten til enheten er ganske svak fordi luften i dag ikke sirkulerer gjennom cellen i det hele tatt.
Jeg har ikke rørt innstillingene i det hele tatt fordi jeg ikke forstår operasjonen til kontrollenheten.
Jeg trenger å kontakte Fujitsu og spør en montør som kjenner meg bedre om sjelenes liv på den enheten.

Killi10

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
24
Et par sensorverdier kan påvirke avfrostingen. Bla gjennom menyene og finn utetemperaturen. Hvis det ser ut som en prinsesse, kan det også bli påvirket.
Ved å åpne panelet på utendørsenheten, hvis det er et blits, er det en feil.
For eksempel,
7 blinker grønt og 7 blinker med røde lys er en termostatfeil i overflaten av den ytre celleoverflaten.
7 blinker grønt og 4 blinker med røde lysdioder har en utetemperaturtermostatfeil.
7 blinker grønt og 3 blinker med røde lysdioder er termostatfeilen for varmeveksleren.

Disse blinker ikke nødvendigvis, selv om det er et problem med termorene. Bare gi feil verdi til maskinen, og det skjønner ikke at den smelter.

Jnti

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
81
Utetemperaturføleren bak maskinen skal være fri fra cellen. Det skal være to sensorer i cellen, en i cellen selv (mellom dammen som vist på bildet av Seth) og den andre i røret som kommer inn i cellen. se. side 79
https://fujitsuklima.hu/vmfiles/attachments/vrf_atw_multi/DTW_SDI003E_01--DHW_integrated.pdf

Her var en feil i avfrostingsproblemet på side 61, side 121 som viser hvor den avrimningsføleren (9.11.1) er plassert. Page 52 sensorverdier.
http://hemeltron.fi/file/203-fujitsu-waterstage-3-phase-service-manual

Tid i frost var før opptining. Det er viktig igjen å smelte i tiningen
Senest redigert:

Lehtiter

nykommer
Tilbakemelding Score
6
Takk for alle svarene.
Jeg ringte for service og straks slått disse temperatursensorene, og hvis de ikke fikser det, la oss få en kortfeil som er ganske sjelden. Vent nå på installatøren med de nye sensorene på plass.
Jeg forteller deg når feilen har overlevd dersom noen annen sorg kommer opp.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Så det sjette året var at Fuji rocket. Sensorer er usannsynlig å være dyre med mindre de har spesialutviklet reservedeler.
Var det dyrt å reparere?
opp Bunn