Futuras nye PILP-enheter nå på markedet!

thereco

medlem
Tilbakemelding Score
0
Postsoilmalämpöpumppu FREMTID

For hus og kontorer 70-1000 m2 • I en pakke
Dobbelt varmegjenvinning med avkjøling (konvensjonell celle + varmepumpe)
Vann sirkulasjon varmefordeling
Varmtvannsbereder 200-1000 liter
Mulighet for eksterne varmekilder som tilleggsutstyr
Solcellepaneler, vedkjele, gammel oljebrenner osv.
Mulighet for å koble til en eksisterende lader
Kontrollert tilluftstemperatur (kun på markedet)
Utstyr kan bestilles fra 7/2010

Salg og markedsføring: RS Partners Oy
rspartners.fi
Tilbakemelding Score
5
Vs: Futuras nye PILP-enheter nå på markedet!

Så effektiviteten er ikke noe skrytende enn roterende celle osv. 14 grader celsius blir utvunnet fra 20 grader avtrekksluft ...?

Juze

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1

På den annen side sa noen:
Så effektiviteten er ikke noe skrytende enn roterende celle osv. 14 grader celsius blir utvunnet fra 20 grader avtrekksluft ...?
Igjen, den samme sangen uten noen begrunnelse.

thereco

medlem
Tilbakemelding Score
0

Jeg kan ikke engang gå inn på denne diskusjonen::)

Våre produkter konkurrerer med eksisterende PILP-modeller i avtrekksvarmepumpemarkedet. Futura er spesielt utviklet for lite energi og passivhusløsninger. Jeg tør også påstå at med den doble lto. (Celle + varmepumpe) får vi gode resultater sammenlignet med for eksempel de ledende merkene på markedet. Jeg vil også understreke fordelen med denne kjøleoperasjonen, som ikke finnes i det tilsvarende utstyret på markedet.

PILP-løsninger gir ganske enkelt et mye mer allsidig system enn tradisjonelle lto-systemer.

repomies

Hyper Active
Tilbakemelding Score
47

Javisst, PILP-en kan avkjøles litt, men da må IV-rørene lages deretter. Sjeldnere er det lett å lykkes med oppussingsprosjekter. Hva med at Futura ellers avkjøles når det ikke er behov for oppvarming og laderen allerede er varm - eller kjøler den seg?

Hva er temperaturen på avløpsluften på Futura med -20C ute og 80 liter avtrekksluft i sekundet? Hvis disse tallene ikke har en måling, så "forresten" så ..

Juze

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1

Reporteren sa:
..Hva annet kjøler det Futura når det ikke er behov for oppvarming og laderen allerede er varm - eller kjøler den seg? ..
Selve mutteren mens jeg studerer det bildet ..

Hvis varmeveksleren er fikset, tvinges varmen på sommeren til å bevege seg et annet sted, ellers vil den varme opp tilluften ??

spire

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
77

thereco sa:
Jeg kan ikke engang gå inn på denne diskusjonen::)

Våre produkter konkurrerer med eksisterende PILP-modeller i avtrekksvarmepumpemarkedet. Futura er spesielt utviklet for lite energi og passivhusløsninger. Jeg tør også påstå at med den doble lto. (Celle + varmepumpe) får vi gode resultater sammenlignet med for eksempel de ledende merkene på markedet. Jeg vil også understreke fordelen med denne kjøleoperasjonen, som ikke finnes i det tilsvarende utstyret på markedet.

PILP-løsninger gir ganske enkelt et mye mer allsidig system enn tradisjonelle lto-systemer.
Guttene prøver tross alt bare å bli gale .. så under hvilke forhold ville det kjøretøyet vært bra. Det er ikke bare ros som kommer av det. Så legg på litt nå data til spillet: Under hvilke forhold vasker Futura noen form for gammeldags system, enten i komfort eller økonomi. Og hvilket løp er det ikke ment å være. (ikke legg inn tegn slik at du ikke kommer inn på karakterlinjen med en gang).

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
81

Hva er forskjellene mellom denne enheten og den EcoLine-oppvarmingen?
/foorumi/index.php?topic=9824.0

http://easytiimi.fi/tuotteet.php

thereco

medlem
Tilbakemelding Score
0

Kondensatvarmen ledes til avtrekksradiatoren hvis det ikke er behov for vannoppvarming.

For strømmerking refererer jeg til grunnleggende PILP-enheter som ikke er mer enn en varmepumpe for varmegjenvinning. Futuran har også en celle. Futuran har et resirkulert luftalternativ, som ikke er inkludert i disse såkalte. ikke i havet.

I motsetning til andre merker, kan også den futuranske tilluftstemperaturen justeres. Tross alt har overoppheting av tilluften forårsaket noen problemer i lavenergihus.

Jeg kommer tilbake til avløpstemperaturene så snart vi har fullført kurvene. Hovedsaken er imidlertid å holde frosten selv om utetemperaturen er godt over.

Det er selvfølgelig noen lignende systemer på markedet, men jeg tror at funksjonaliteten til enhetskontrollen skiller de beste modellene.

thereco

medlem
Tilbakemelding Score
0

Reporteren sa:
Javisst, PILP-en kan avkjøles litt, men da må IV-rørene lages deretter. Sjeldnere er det lett å lykkes med oppussingsprosjekter. Hva med at Futura ellers avkjøles når det ikke er behov for oppvarming og laderen allerede er varm - eller kjøler den seg?
Dette måtte fortsatt besvares. Det er tydelig at IV-rørene til kjøleenheten må isoleres. Det er også sant at ikke alle ombyggingsnettsteder kan gjøre en slik endring. Krav til isolasjon: Diffusjonssikker isolasjon, 20mm i varme forhold, 50mm i halvvarme og 100mm i kalde forhold.

Av erfaring kan jeg imidlertid si at skyene, når de er riktig installert, kjøler huset fint. Hjemme fungerer pilp og kjøling bra. Så jeg ville ikke brukt "litt kult" ;) I markedet når det er noe i lufta er det en tendens til å bagatellisere skyens kulhet.

Juze

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1

VesA sa:
under hvilke forhold Futura vil vaske noen form for gammeldags system, enten i komfort eller økonomi.
Det er flott å ha alternativer. Denne gamle saken begynner å bli en religion når det ikke kan sies noe dårlig om dem og det ikke er noen alternativer.

Jeg vedder på at det er hyggeligere når det ikke er mumling, surr og krangling rundt nebbet. Enheten er ute av syne.
-> toppen av komforten

Satsing 2: Enheten sprer luften ut i hvert rom, ikke bare soler seg i varme omgivelser.
-> sparer i det minste nervene dine

Veikkaus 3: Det er hyggeligere å sitte på terrassen når det ikke er noen friluftsenhet som surrer og ser stygg ut i hagen.
-> kona liker det også

Spill 4: Ikke spar utedelen om vinteren for å bli kvitt isfjellet
-> sko har mindre = sparing

repomies

Hyper Active
Tilbakemelding Score
47

thereco sa:
Dette måtte fortsatt besvares. Det er tydelig at IV-rørene til kjøleenheten må isoleres. Det er også sant at ikke alle ombyggingsnettsteder kan gjøre en slik endring. Krav til isolasjon: Diffusjonssikker isolasjon, 20mm i varme forhold, 50mm i halvvarme og 100mm i kalde forhold.

Av erfaring kan jeg imidlertid si at skyene, når de er riktig installert, kjøler huset fint. Hjemme fungerer pilp og kjøling bra. Så jeg ville ikke brukt "litt kult" ;) I markedet når det er noe i lufta er det en tendens til å bagatellisere skyens kulhet.
Avhenger absolutt av huset. Jeg tror at et enkelt lag kan lykkes hvis IV-kanalene virkelig blir gjort ordentlig for avkjøling. I et to-etasjers hus med stor plass og et sør-sørvest / sør-vest vindu kan det være lite å gjøre med kjøling. Fortsatt en flott funksjon for nybyggere!

Jeg har også personlig erfaring med å avkjøle tilluften, jeg kan senke varmen på tilluften selv om viftene er fulle. Da vil du sannsynligvis bevege deg rundt 100 liter i sekundet, eller i det minste nesten 100. Tross alt fungerer den i et så enkelt lag, men med IV-ledningsisolasjon inne i "blister" -blåst masseull, kan den ikke avkjøles av fuktighet. Og ikke mens du bader. Derfor vurderer jeg billig ILP for kjøling. Sigus lenke har logger, hvis du tilfeldigvis er interessert, i dag kjølte jeg en del av dagen.
Tilbakemelding Score
0

Nå som disse LTO + PILP-enhetene er på markedet, legger jeg HL-AIR HW AIR EWA 200 fra HL-Heat.

"Det har forskjellen mellom en rotasjonscelle LTO, en resirkulert luftblåser og et elektrisk filter. Kompressoren er to-trinns, så når du har større luftvolum, utnyttes fri energi mer effektivt." Luftvolum> 200l / s og kanalstørrelse skal være 250 mm.

"Thereco"du har ikke svart ennå, hvordan skiller FUTURA seg fra Reliteams HHeat-maskin og at HL-Heat AIR EWA 200, eller er det noen mer nøyaktige data for sammenligning?

thereco

medlem
Tilbakemelding Score
0

Byggmester 2011 sa:
Nå som disse LTO + PILP-enhetene er på markedet, legger jeg HL-AIR HW AIR EWA 200 fra HL-Heat.

"Det har forskjellen mellom en rotasjonscelle LTO, en resirkulert luftblåser og et elektrisk filter. Kompressoren er to-trinns, så når du har større luftvolum, utnyttes fri energi mer effektivt." Luftvolum> 200l / s og kanalstørrelse skal være 250 mm.

"Thereco"du har ikke svart ennå, hvordan skiller FUTURA seg fra Reliteams HHeat-maskin og at HL-Heat AIR EWA 200, eller er det noen mer nøyaktige data for sammenligning?
Hei Byggmester 2011. Jeg har virkelig ikke tenkt å kommentere enheter som jeg ikke har mye informasjon om. Av Google, i det minste det AIR EWA 200 jeg ikke fant. Med slike luftmengder (200l / s) er det mulig å håndtere større egenskaper, men for en slik leilighet på mindre enn 200m2 er det unødvendig store luftmengder. Kanalstørrelsen er også unødvendig stor for mindre hus hvis du virkelig trenger 250mm og fremdeles har isolasjon på den. Kan være svigermor på montør ;)
Plutselig bryter et apparat så stort som AIR EWA 200 med et annet målgruppe enn disse andre småhusene designet for små hus. Selvfølgelig finner vi i Futuran også alternativer til de større egenskapene, men utover.

antt65

medlem
Tilbakemelding Score
0

Vil denne nyheten fryse som tidligere modeller? Hvis ikke, hvilke endringer har det blitt gjort? Venninnen min har en futura som frøs i fjor vinter.

PILPO

medlem
Tilbakemelding Score
0

antt65 sa:
Vil denne nyheten fryse som tidligere modeller? Hvis ikke, hvilke endringer har det blitt gjort? Venninnen min har en futura som frøs i fjor vinter.
Det ser ikke ut til å fryse. Jeg vet ikke om endringene, men det er innlevert patent for smelting:

"Isen som er dannet i HHeat-systemet blir avrimet automatisk og raskt uten endringer i innelufttrykk (patent på vent). Dannelse av permanent is forhindres ved å utnytte varmetapene til kompressoren."

antt65

medlem
Tilbakemelding Score
0

Nå handlet det om Futura og iskaldt! Har Futura søkt patent? I det minste kunne jeg ikke finne noe informasjon på nettstedet.

thereco

medlem
Tilbakemelding Score
0

antt65 sa:
Du ønsker sannsynligvis ikke å generalisere fryseproblemet hvis du bare vet om ett frossent system. Hvis fryseproblemer hadde oppstått før epidemien, ville produksjonen absolutt ha svart.

thereco

medlem
Tilbakemelding Score
0

antt65 sa:
Nå handlet det om Futura og iskaldt! Har Futura søkt patent? I det minste kunne jeg ikke finne noe informasjon på nettstedet.
Enheter under Fresco Futura-merket produseres ikke lenger, så ingen ny versjonsinformasjon kan bli funnet på sidene du leter etter.

Det er riktig at det nye nettstedet Futura cheats ikke har noen informasjon ennå, siden sidene ennå ikke er åpne. Sider åpnes snart. futuran.fi
Jeg vil lenke til den nye brosjyren her om en uke.

thereco

medlem
Tilbakemelding Score
0

Her er en lenke til Futura-brosjyren.

http://rspartners.fi/images/stories/futuran-esite-pdf

Yoman

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Kunne du finne en ekte brosjyre for de virkelige menneskene som beskriver teknologien som er i bruk med bildene?

En slik generell brosjyre er litt som en myggpisse i Østersjøen, ikke verst. :)

Fremtiden jublet

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

Yoman sa:
Kunne du finne en ekte brosjyre for de virkelige menneskene som beskriver teknologien som er i bruk med bildene?

Jeg vet ikke om de "ekte", men for en profesjonell forteller den brosjyren alt du trenger

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
81

Yoman sa:

Det har vært en møysommelig innsats for ikke å gi noe som senere kan stole på.

"Eksempel situasjon:
Utetemperatur -15 ° C
Tilførsel opp til + 30 ° C ved behov
Ottote 0,7 kW
Utbytte 3,0 kW "

Har Futura 500 en effekt på 3 kW (= utgangseffekt?) Og en innløpseffekt på 0,7 kW ved -15 ° C og vil produsere luft ved + 30 ° C. Ved hvilken mengde luft og innetemperatur oppstår det? Ville det være maks 115 l / s der?

Han beregnet at inneluften skulle være + 5 ° C, slik at enhetens utgangseffekt mot leiligheten ville være 3 kW.
Hvis det "utbyttet" er kraften som overføres til tilluften, og hvis tilluften var 115 l / s, ville den varme til -15 ° C til omtrent + 7-8 ° C.

Hvis det tilføres luft på + 30 ° C og påføres 3 kW varme, bør den være omtrent + 8 ° C før oppvarming.

Disse kapitlene i denne brosjyren åpnes ikke ordentlig for meg nå ... / a080 / n055

Kan det hende at 3 kW bare er kraften i selve varmepumpen, og kraften til hele enheten er ikke oppgitt i det hele tatt.
Tilluften ville dermed varme seg opp i kuben ved -15 ° C => + 8 ° C og deretter ville varmepumpen heves med + 8 ° C => + 30 ° C.

Midd som siden av utløpet vil da gå? Utluften ville bli drevet av en 2,3 kW varmepumpe. Hvis innetemperaturen var + 20 ° C, ville den være + 3 ° C etter fordamperen (hvis fordamperen var før den LTO-cellen)
=> da ville kuben ikke produsere den forventede tilluften på + 8 ° C.

Yoman

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

thereco sa:
Kondensatvarmen ledes til avtrekksradiatoren hvis det ikke er behov for vannoppvarming.

For strømmerking refererer jeg til grunnleggende PILP-enheter som ikke er mer enn en varmepumpe for varmegjenvinning. Futuran har også en celle. Futuran har et resirkulert luftalternativ, som ikke er inkludert i disse såkalte. ikke i havet.

I motsetning til andre merker, kan også den futuranske tilluftstemperaturen justeres. Tross alt har overoppheting av tilluften forårsaket noen problemer i lavenergihus.

Jeg kommer tilbake til avløpstemperaturene så snart vi har fullført kurvene. Hovedsaken er imidlertid å holde frosten selv om utetemperaturen er godt over.

Det er selvfølgelig noen lignende systemer på markedet, men jeg tror at funksjonaliteten til enhetskontrollen skiller de beste modellene.

Sitat fra brosjyren:

Den utvinnede varmen overføres på avansert måte
teknologi for tilluftsvarme og energilagring, hvorfra
varmen overføres videre til både huset og varmtvannet til husholdningen.

Hvordan implementeres tilluftstemperaturreguleringen?

Yoman

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Kallu sa:
Når du handler etter en ny Nokia, er det lite sannsynlig at du får oversikt og komponentliste selv om du spør. Jeg antar at de forretningshemmelighetene er ;D
Her er lignende "handelshemmeligheter" fra Kveld:

http://ilto.fi/_file/5002/ILPO_Comfort_esite.pdf
http://ilto.fi/_file/5014/Ilpo_Comfort_suunnitteluohje.pdf
http://ilto.fi/_file/5012/Ilpo_Comfort_asennus_ja_huolto.pdf
http://ilto.fi/_file/5015/Ilpo_Comfort_käyttöohje.pdf
http://ilto.fi/_file/4923/Comfort_pikaohje.pdf
http://ilto.fi/_file/4699/ILPO_Comfort_rakennusaikainen_käyttö.pdf

antt65

medlem
Tilbakemelding Score
0

thereco sa:
antt65 sa:
Du ønsker sannsynligvis ikke å generalisere fryseproblemet hvis du bare vet om ett frossent system. Hvis fryseproblemer hadde oppstått før epidemien, ville produksjonen absolutt ha svart.
Mine bekjente er ikke når en futura, og det gikk også i isen. En to år gammel maskin blir nå kastet ut.
Han har samme strømforbruk som jeg, og jeg har ikke noe utstyr med bås.
Husene er like store, jeg bare friskere.
Billig å bytte ut en iv-maskin hvert annet år.

Pulp

medlem
Tilbakemelding Score
1

antt65 sa:
Mine bekjente er ikke når en futura, og det gikk også i isen. En to år gammel maskin blir nå kastet ut.
Han har samme strømforbruk som jeg, og jeg har ikke noe utstyr med bås.
Husene er like store, jeg bare friskere.
Billig å bytte ut en iv-maskin hvert annet år.
Hvis jeg har en "par år" gammel enhet, og den ikke fungerer som den skal, vil jeg først kontakte forhandleren / produsenten som vil sette den opp. Dette kan være en funksjonsfeil eller mindre feil.
Hvis selger / importør / produsent ønsker å selge mer, ja, vil det få reparert utstyret. Det er ikke verdt å bry seg om selgers ansvar lenger enn etter garantien utløper

Selvfølgelig kan du endre din dumhet for egen regning hvert annet år til du finner den perfekte.

thereco

medlem
Tilbakemelding Score
0

Pulp sa:
Hvis jeg har en "par år" gammel enhet, og den ikke fungerer som den skal, vil jeg først kontakte forhandleren / produsenten som vil sette den opp. Dette kan være en funksjonsfeil eller mindre feil.
Hvis selger / importør / produsent ønsker å selge mer, ja, vil det få reparert utstyret. Det er ikke verdt å bry seg om selgers ansvar lenger enn etter garantien utløper

Selvfølgelig kan du endre din dumhet for egen regning hvert annet år til du finner den perfekte.
Kjære masse, det er slik det går :)

thereco

medlem
Tilbakemelding Score
0

Premiere på Futura 500 pilpi på finnBUILD 6-9.10. Vi ønsker alle "virkelige mennesker" og andre som er interessert i enheten velkommen til standen vår 3 b 51.

Yoman

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

thereco sa:
Premiere på Futura 500 pilpi på finnBUILD 6-9.10. Vi ønsker alle "virkelige mennesker" og andre som er interessert i enheten velkommen til standen vår 3 b 51.
Takk for invitasjonen / g050 og stedet var?

Hvis du svarte det nå, kunne jeg komme:

Sitat fra brosjyren:

thereco

medlem
Tilbakemelding Score
0

Yoman sa:
thereco sa:
Takk for invitasjonen / g050 og stedet var?

Hvis du svarte det nå, kunne jeg komme:

Sitat fra brosjyren:

Sted Helsingfors utstillingssenter. Gratisbilletten kan fjernes ved forespørsel til [email protected]

Den ønskede maksimale tilluftstemperaturen kan stilles inn automatisk. Hvordan det teknisk blir løst, vil fortsatt være en handelshemmelighet.

Yoman

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

thereco sa:
Sted Helsingfors utstillingssenter. Gratisbilletten kan fjernes ved forespørsel til [email protected]

Den ønskede maksimale tilluftstemperaturen kan stilles inn automatisk. Hvordan det teknisk blir løst, vil fortsatt være en handelshemmelighet.
Men hva hvis patentet er patentert, hva er problemet?

Ellers regulerer vi tilluft med termostat :kul: Til slutt er det veldig få alternativer igjen, så vannkontrollen eller en del av kjølemediet sirkulerer. Den siden av kjølemediet er i prinsippet utelukket, fordi overflødig varme kontinuerlig bør drives inn i akkumulatoren, noe som sannsynligvis er umulig. Jeg antar at du ikke kan få en billett hvis anti-fair ikke er så mye bedre. Jeg vil gjerne ta feil og komme til å lære mer om den nye teknologien :)

Kattidi

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Hva er sirkulasjonsluftalternativet? Er det egnet for et luftvarmeanlegg?

JMJ

medlem
Tilbakemelding Score
0

Moron i lang tid. Personlig kartlegger jeg IV-enheten i huset mitt med lav energi på 190m2 1, ½ etasje. Dette Futura-anlegget ser interessant ut. Følgende er planlagt for ditt eget hus:
* Vannpeis = 80-90% varme til varmtvannstank, helst større enn 1000l.
* Geotermisk krets + bakkjøler bakken kald = Dette er ment for å forvarme tilluften i frost og kjølig om sommeren. Se VEAB-brosjyren: http://veab.com/rubberdoc/broschyr/CWK_EN.pdf og Vallox http://vallox.com //documents/Help/Finnish/Lto/TEKN140efSE.pdf

Det som gjør denne Futura interessant er at den kan kobles til det jeg forstår å være en stor masselagringstank og kan fungere som vannpeis når huset ikke blir oppvarmet med tre. Kjøling om sommeren skal også være effektiv når bakkekjøleren er avkjølt uten luft for futuraen og det varme vannet varmes opp samtidig. Og om vinteren forbedres effektiviteten kraftig ved forvarming.

Jeg ringte salg i morges i Turku og ventet på en e-post derfra. Kommer tilbake til dette senere.

antt65

medlem
Tilbakemelding Score
0

Jeg dro til messen for å se Futura og overbeviste ikke, og er overpriset, nesten 7 tonn. Enheten blander uteluft og peis resirkulasjonsluft, noe som reduserer effektiviteten. Og det er ingen vinteropplevelser. Hvorfor blande peis og frisk luft? Ikke bra.

røtter

standard Naama
Tilbakemelding Score
39

antt65 sa:
Jeg dro til messen for å se Futura og overbeviste ikke, og er overpriset, nesten 7 tonn. Enheten blander uteluft og peis resirkulasjonsluft, noe som reduserer effektiviteten. Og det er ingen vinteropplevelser. Hvorfor blande peis og frisk luft? Ikke bra.
Så ikke enheten, selv om messen var igjennom, behøvde ikke disse tingene å være på siden av andre kjøretøyer i bransjen.
Så i utgangspunktet er det 2 friskluftsinntak som kommer inn og tingene er blandet ... var det det?
Er forholdet på en eller annen måte justert eller er det av / på?
Hvordan forringer det effektiviteten, det vil si hvor blandes de?
Skulle det være et ønske der for å forhindre frysing som har skjedd i forgjengeren, hadde dette forumet et sted et slikt problem med forgjengeren.

Nilans ekvivalent kom inn og den inkluderte MLP .... eller PILP + MLP-kombinasjon i de samme skjellene ... et par kompakker osv ... Den hadde en LTO-sensor før - / + celler og kompasskretsen. Det vil si at de har plukket opp ideen om den tidligere Futura og satt MLP på topp.

antt65

medlem
Tilbakemelding Score
0

Den kan ikke justeres fra maskinen, bortsett fra ved å sette en ventil i iv-røret til peisestuen. Luften blandes før tverrstrømningscellen og filtreres. Tverrcellens effektivitet blir dårligere.

røtter

standard Naama
Tilbakemelding Score
39

aha, så det er som 2 inntak av frisk luft ... dette prøver virkelig å forhindre frysing!
Tilluftsvarmen heves kunstig. Selvfølgelig kan det bli plugget inn, det gjør tross alt ikke så mye for meg å forstå.
Tilbakemelding Score
0

Ja, jeg så Futura også. Jeg la ikke merke til uten å blande, men uten at passasjen virket den samme som i varme, har nok stjålet modellen derfra. Futuran har ikke gitt ut en erklæring om denne nye modellen. Når Futuran forestiller seg uten dempere hvor synligheten til flyrutene var skjult, er de to enhetene veldig like. Hva er da bedre? Jeg kunne ikke finne Heat på messen.
opp Bunn