Du har vurdert å kjøpe en lure på siden av din nåværende elektriske kjele

storlom

nykommer
Tilbakemelding Score
0
https://lampotilamestarit.fi/vesi-ilmalampopumppu/pieni-vesi-ilmalampopumppu.php

Så jeg lagde enheten jeg hadde i tankene med installasjonen på lenken ovenfor, slik at den separate innendørsenheten ikke ville komme, men jeg forstår utendørsenheten som ville bli belastet med "boost" platevarmeveksleren og deretter blåse varmtvannet inn i den nåværende energitanken (1.8m3). Nåværende energibeholder vil dermed forbli et forsiktighetssystem for alvorlige frost. Også drikkevann ville bli etterladt en separat elektrisk akkumulator, fordi det åpenbart ikke er best på grunn av høye vanntemperaturer? Takk for at du forteller din mening til slike nybegynnere på disse problemene!

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Uten tid vil røret komme seg ut.

"
DESIGN
Varmluftvarmepumpen er svært optimal når det gjelder avkastnings- / prisforhold i Sør-Finland, hvis grensen for det fullt operative området er ca. -5C (omtrent 50%).

Dermed er kraften som kreves av bygningen -5C, omtrent halvparten av den maksimale effekten av varmepumpen. Vanligvis er det nødvendig med 2,5 - 3kw strøm, dvs. 5-6kw strømkilde. På denne måten reagerer VILP årlig på 80-90% av varmenes krav til bygningen. "

Stor og liten maskin.JPG

Av en eller annen grunn vil de kaste sin tro på den rollback installasjonen, unngå å installere alle slags ladere, og vil ikke savne et nøkkelord om muligheten for vannfading. Målet er sannsynligvis å selge en lavverdig pumpe til prisen på en jernbane. I en omvendt syklus, når du ikke kan installere en maskin som vil varme huset. Hva er det -5 ° C grense oppfunnet?

"En annen ulempe med overkapasitet er behovet for å øke strømningshastigheten til sirkulerende vann i varmesystemet, eller enheten nekter å starte på grunn av sikkerhetsgrensene. Dette resulterer vanligvis i behovet for et bufferreservoar, dvs. å kjøpe ekstra batterier på grunn av unødvendig ekstra kraft. pris! "

Da er pumpestoppet sett som en dystre. Temperaturkurven produsert av noen VILP er ikke engang som vist i figuren under, men smelteverkene gjør det støt og gjør det bra. Hvis rørene klamrer seg, vil de trolig bli klemt bare under avfrostingen, eller da skal hver opptining oppvarmes et annet sted. Det ville være enklere å sette en lader eller koble rørene til kjelen og så bli kvitt det lille pumpeoket og samtidig store temperaturvariasjoner under avrimningen.

Egentlig er den eneste som jeg er enig, at jo mindre maskin, jo raskere det vil betale seg selv. Mr. Røtter kan da fortsette med dette emnet.

VILP temperaturkurve.JPG

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94
I alle fall ville jeg bytte varmepumpen for å absorbere vann fra sin egen sirkulasjonspumpe på grunnlag av dagens energibeholder og returnere vannet enten i samme høyde på den ene siden eller litt høyere (men lavere enn gjennomsnittshøyden). Nattmodusoperasjonen eksisterer da ikke riktig sammen med varmepumpen, men motstander kan kobles hvis varmen ellers ikke er tilstrekkelig (og de anvendte motstandene bør helst være nær toppen av akkumulatoren). Lavpumpens varmepumpe kan også kobles til varmekretsen i returledningen, men mer effektivt direkte til laderen, hvorved varmepumpens egen sirkulasjons- eller ladepumpe kan operere uten overdreven motstand mot maksimal vannstrøm.

Ingenting vil måtte demonteres, og det gamle systemet forblir i drift. Men hvis du fortsetter å bruke (?) Reserve natt-tid strøm som vanlig, stopper varmepumpen når vannet i laderen stiger uansett. I alle fall bør du justere varmekontrollkurvene til den nye situasjonen.

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57
Jeg har en kretsbryter lagt til det elektriske signalet om natten på 1800-liters elektrisk signal. Hvis du trykker på knappen, vil laderen oppføre seg som nattklokke om nødvendig. Nå er det blokkert og vil bare bruke overhead motstander som et triks. I tillegg er choke-kontrollen koblet til laderblokkkontakten, og termostaten roteres deretter til 40 grader. Dermed vil trickle signalet tillate motstandene å overvinne som trengs for å hjelpe,

Så alt dette er hovedsakelig teoretisk, fordi hovedbryteren på hele laderen har vært nede i mange år, har vi ikke behov for motstander.

Men definitivt lading laderen fungerer, det jevner selv de øyeblikkelige øyeblikkene av utilstrekkelighet. En enkel enhet uten ekstra motstander og så videre, som et backup system, er nok for en venn. Med en vri på et par brytere er laderen helt uavhengig av fusk og kontroll.

storlom

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Så ta med et Pampu-lignende system med det formål å ikke komme inn i en situasjon der fløyten kaster en feil og så ender opp med å varme opp hosten. Åpenbart må Oumann justeres slik at de elektriske motstandene ikke starter, med mindre Vilp kan oppvarme alene eller ikke virker. Prisen i dette systemet er en annen attraktiv faktor fordi kostnaden er halv i forhold til et helt nytt varmesystem.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
I utgangspunktet kan stoppe pumpen være en ganske smart måte for et lite bufferreservoar. Pumpen smelter den med 100 liter og igjen i den tidligere varmen, vil sirkulasjonspumpen fortsette å fungere.

Men hvis kretsene går til en litt større ladeapparat eller kjele, vil en slik 200 l kjele ikke lenger ha nok tid til å kjøle seg ned under avrimningen, slik at ingen kommer til å snappe. Det andre er om rotasjonen er koblet direkte til utløpsrøret. Når vannet nedkjøles av smelten blir matet direkte til det, er temperaturfallet allerede betydelig, i mitt tilfelle omtrent 7-8 grader. Hvis det ikke var noen oksygenreaktor i mellom, kan stoppe de sirkulerende støtene under selve avfrostingen være en verdig ide.

Så, ifølge noen teori, liker ikke sirkulatorer å slå dem av og på. Jeg har ikke rett til å kommentere det selv, og jeg deler det ikke.

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94
Har noen prøvd å stoppe sirkulasjonspumpen i stedet for bufferreservoaret som en anti-suger?
Hvordan kan det i det minste redusere nip? Min egen erfaring med å slikke er at den bare vises når vannsyklusen avbrytes (av en eller annen grunn) og syklusen slår seg på, slik at vannet er enda litt varmere enn når temperaturen avgjøres når det ikke roteres eller oppvarmes i lang tid tid. Ingenting er garantert når vannet kjøler seg når det står i varmesesongen mer eller mindre, avhengig av rørets plassering. Den raskeste temperaturendringen langs nettverket genereres så lenge vannet sirkulerer kontinuerlig ved høy strømningshastighet.

Uten lader ville jeg ikke slutte å stoppe pumpepumper i alle fall under avrimning (med akkumulatoren kan nettverkssirkulasjonspumpen stoppes hvis ladepumpen fortsetter å fungere). Hvis det ikke er strømning gjennom varmeveksleren, er risikoen for å fryse varmeveksleren om det er vann ute eller en delt type enhet.
Senest redigert:

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Rørene har ikke tid til å kjøle seg i de 5 minuttene som avfrostningen varer. Da, når det blir resirkulert varmt, tror jeg at de vil bli varmere hvis det kaldere vannet i hver smelting presses der.

Jeg ville se mer ut som en større lader hvis det er et problem, men når du setter dem rett på røret.

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94
Rørene har ikke tid til å kjøle seg i de 5 minuttene som avfrostningen varer. Da, når det blir resirkulert varmt, tror jeg at de vil bli varmere hvis det kaldere vannet i hver smelting presses der.
Men i alle fall avkjøler avfrostingen vannet i det lille reservoaret, så ler når syklusen begynner å bevege seg. Uten akkumulatoren er vannet i utgangspunktet så kaldt at røret bare hopper (med mindre varmeveksleren fryser og poper først og når vannet til kompressoren).

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Hvis varmesyklusen først startet da det tidligere temperaturnivået ble nådd, ville rørene alltid være like varme. Ikke en liten lader kan vare lenge.

Uten akkumulatoren er vannet i utgangspunktet så kaldt at røret bare hopper (med mindre varmeveksleren fryser og poper først og når vannet til kompressoren).
Etter min mening er dette en åpenbar fare hvis VILP er koblet direkte til kretsen, uten laderen. Det er imidlertid en viss grad av temperaturovervåkning, så vet du hvordan du stole på det dersom pumpens levetid er jevnlig.

Et av de store gulvvarmesystemene gir rotasjon og ladningskapasitet hvis det ikke er noen annen kontroller mellom dem som kan lukke strømmen eller slå den inn i en liten sløyfe.

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94
Hvis varmesyklusen først startet da det tidligere temperaturnivået ble nådd, ville rørene alltid være like varme. Ikke en liten lader kan vare lenge.
I utgangspunktet en brukbar løsning. Imidlertid ville jeg gjøre jobben med å sette vannet fra fløyten i forhold til de midterste trinnene i den høye bufferbufferen, deprimert av ladepumpen og ta vannet tilbake fra tanken. Vannet til oppvarmingsnettverket vil bli tatt fra toppen av tanken ved hjelp av en separat sirkulasjonspumpe og returnert. Pumpe i varmelegemets pumpe forsøks å bryte seg (eller foretrekker selv å senke ned til minimumshastigheten), men jeg tror det ville være overflødig, fordi inntaket av smelteenergi ved den nevnte tilkobling multipliserer det kaldere vannet i reservoarets nedre del i smelteperioden og temperaturen på overdelen ikke faller dersom reservoarvolumet er tilstrekkelig. Vannet vil gradvis avkjøles øverst, men hvis kjølingen ikke er for rask, vil det ikke være frost. Den nederste etasjen oppvarmer seg også etter avrimningscyklusen og går deretter opp som nettverkstemperatur.

Temperaturstigningen kort tid etter starten av en ny varmesyklus kan ikke unngås uten å legge til for eksempel en treveis gate mellom toppen og bunnen av akkumulatoren til nettverket (det vil si en varm forgrening fra toppen av akkumulatoren og rotasjonsgrenen fra bunnen av nettverket returkoblingen). Dette arrangementet eliminerer noen form for rask utstrømning av utgående vanntemperatur så lenge parametrene til shunt-kontrolleren er innstilt. En signifikant "slått" kontroller kan til og med drive shunten til å begynne å smelte og åpne den etter stabilisering av den etterfølgende varmesyklusen, dvs. nesten stoppe sirkulasjonspumpen ved et temperaturnivå uten at nettverksstrømmen faktisk endres (dvs. jo mindre ladningen, jo mer frihetsgrad for å holde det sirkulære nettverket konstant).

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Den direkte elektriske varmeapparatet ville konkurrere direkte med pumping. Ja, pumpen må varmes når den kan. Hvis du ikke kan leve med temperaturvariasjonene i varmevannet, bør du se etter en løsning på disse løsningene:
-Høyt nok til et reservoar. 500 l er allerede nok for en stor pumpe til å jevne ut alle temperaturvariasjoner.
- Bytt ventil for å kontrollere avfrosting av vann til bunnen av en liten akkumulator
- Ta sirkulasjonspumpen av ved avfrosting til det tidligere temperaturnivået er nådd

storlom

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Nå har det blitt løst for å bringe temperaturmestere til siden av gjeldende kjele, prisen løst ... da oppdaterer jeg mine erfaringer her ...

spire

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
77
Det er teknisk enklere å lage et grunnvarmepumpeavfall, så det skal være billigere enn ILP. Bare lurer på hvorfor VILP betaler mer for det, men det er nesten prisen på MLP.

MLP er bedre termo-termisk og VILP verre, men det påvirker ikke kostnadene ved produksjon! Gjengen aner på en eller annen måte at et verre termisk verre betyr billigere produksjonskostnader. Det er ikke så!
VILP er billigere (hovedsakelig) fordi de er (for det meste) lavveide sørlige kjøleenheter laget i Asia i store mengder. Ikke mange kinesiske MLPer - men av en eller annen grunn kan de ses i Finland ganske mye, selv om det i motsetning til VILP / ILP ikke krever mer spesifikk formidling i denne typen klima.

Spesielt på / av MLP er et anlegg som for det meste er sammenlignbart med et kjøleskap - det har ingen grunn til å betale mye eller være kortvarig. Ikke bare er de gjort nesten for hånd i Europa, de øker prisen.

burmanm

standard Naama
Tilbakemelding Score
62
Ikke mange kinesiske MLPer - men av en eller annen grunn kan de ses i Finland ganske mye, selv om det i motsetning til VILP / ILP ikke krever mer spesifikk formidling i denne typen klima.
Ikke en forferdelig heks på Kinas bedre VILPs, skjønt. Hovedsakelig importert bare til Sentral-Europa, som deretter selges til oss, men egentlig ikke produsert til den kalde regionen i Kina. Amitime og dets rebranding (ES) er de eneste som kan ses her.

Men uten tvil lurer jeg på at ingen bringer de billigere MLPene som ikke har en tank. Det kan godt brukes til disse ettermonteringene hvor laderen er installert med oljeskallene i god tid.

Tantor

nykommer
Tilbakemelding Score
3
Jeg har dette hybridsystemet installert av samme entreprenør. Som et varmesystem er det imidlertid en oljebrenner med en sirkulær radiatoroppvarming uten en separat akkumulator. Du kan også få et bilde av systemet mitt på nettstedet mitt. Jeg hadde ingen anelse om å demontere et fullt funksjonelt oppvarmingssystem når kjelen og brenneren fortsatt er i god form, og den forrige eieren hadde flyttet plastoljetankene inn i kjelleren et par år før vi flyttet.

6kW Toshiba-pumpen har nå kjørt siden september / oktober, og sist i februar da servicemannen leser og justerer, var målingenes effektivitet ca 2,7 (energien som ble brukt av pumpen var ca 3700 kW og utgangen var ca. 10200 kW). Jeg har lagt merke til at forbruket i tidligere år har vært rundt 2000-2100l / år (+ ILP-hjelp) og i fjor var 13 måneders forbruk (1. januar 2018 - 31. januar 2019) forbruket nøyaktig 1500l. Ifølge tidligere innbyggere var oljeforbruket rundt 2600-2800l / år, men det er ikke mer detaljert informasjon om deres livsstil.

Jeg tror at systemet har fungert bra for sin egen hensikt. Hensikten er ikke å komme helt ut av oljebrenneren ved hjelp av VILP, men oljebrenneren (eller dens elektriske motstander) kommer til å spille etter de hardere frostene. Det er ikke mulig for pumpen alene å varme hytta helt under de tøffeste frostene, men brenningen av peisen bidro til de tøffeste frostene på vinteren.

Hovedformålet var å optimalisere forbruket av det varmeanlegget, og derfor kanskje å ha mer tid til å vurdere sammensetningen av det nye systemet når tiden kommer noen ganger i fremtiden.

Til tross for retorikken gjorde jeg min egen jobb, samt installering, driftsinstrukser og "støttetjenester" etter at installasjonen har vært bra.

Jolberious

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
76
Så, ca 600l / år med oljesparing, er dette erstattet med 2000kwh strøm, og sparer en elegant 400e / v?

Pris etter husholdningsreduksjon 5200e installert i dag 6kw versjon, TMA 13v?

Tantor

nykommer
Tilbakemelding Score
3
Så, ca 600l / år med oljesparing, er dette erstattet med 2000kwh strøm, og sparer en elegant 400e / v?

Pris etter husholdningsreduksjon 5200e installert i dag 6kw versjon, TMA 13v?
Hvis jeg ikke var helt feil, hadde oljetanken ca 200 liter olje ved årsskiftet, og bunene (1500l) ble fylt ut tidlig i januar samme år. Så med et grovt anslag vil jeg si at besparelsene på olje har kommet rundt 700-800 liter ved årets slutt.

Pumpen har vært i bruk siden slutten av september 2018, og lesingene ble lest i slutten av januar 2019. Det vil si at "ekstra besparelser" ville være kjent minst fra februar til april. Forutsetningen er at besparelsene på oljeforbruket skal være rundt 900-1000l pr år. På slutten av september vil det definitivt overleve.

Dyrt disse hobbyene.

Jolberious

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
76
Jes, eller 1000l per år med besparelser (10.000kwh) og 3500kWh av strømforbruk. 650e årlig besparelse -> 8v TMA.

burmanm

standard Naama
Tilbakemelding Score
62
Forutsetningen er at besparelsene på oljeforbruket skal være rundt 900-1000l pr år. På slutten av september vil det definitivt overleve.
I mange år er det selvfølgelig ingen brødre blant dem, men jeg skjønte at etter installasjon var det ingen olje brent i det hele tatt (bare en liten peis)? Det er, sammenlignet med året før, besparelsene kunne komme fra 1500l olje som erstatter X med elektrisitet (X er fortsatt ukjent), forutsatt at det ikke kommer mer frostbit opp i vår for å slå.

Tantor

nykommer
Tilbakemelding Score
3
I mange år er det selvfølgelig ingen brødre blant dem, men jeg skjønte at etter installasjon var det ingen olje brent i det hele tatt (bare en liten peis)? Det er, sammenlignet med året før, besparelsene kunne komme fra 1500l olje som erstatter X med elektrisitet (X er fortsatt ukjent), forutsatt at det ikke kommer mer frostbit opp i vår for å slå.
Oljebrenneren har kommet noen ganger (under Ouman-retningen) når VILP er over. VILP kjørte fortsatt på -20 grader, men ropte som en hyena, og senere da loggen ble sjekket, var effektiviteten noe av 1,2 klasser, det vil si nesten bare en elektrisk motstand. Deretter ble innstillingene endret slik at oljebrenneren begynte å gå mye lavere.

Varmt vann er fremdeles laget med olje (eller om nødvendig med kjelens elektriske motstander hvis det ikke er olje). Den årlige mengden olje som trengs for varmtvannsoppvarming er sannsynligvis rundt 400-500 liter.

Det vil si hvis vi sier det i sammendraget, mistenker jeg at ikke at 1500 liters besparelser kan nås på årsbasis, men hvis den originale 2000 liter ville bli halvt av. På teoretisk nivå vil selvsagt 1500-liters besparelser være mulig dersom vintrene skulle passere +0 grader, men det skjer nesten ikke i nær fremtid. Den effektive bruksgrensen til den enheten, når du ikke kan komme mye mer enn -10 grader, men det er ikke så mange av dagene her i Sør-Finland at en større maskin ville vært verdt å vurdere (+ det finnes ikke separat bufferakkumulator i tillegg til kjele-spolen). Det er noen krøller i e-posten om disse målingene, men deres tolkning er det samme som en blind stirring på den stille filmen.

Wespa

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
11
Oljekjelen gjør varmtvannet lavt, det vil si at det skal stilles inn slik at forvarming er i kjelens spole, og sluttresultatet er ved ønsket temperatur deretter i en liten lader eller en direkte varmelegeme. For eksempel vil Kospel KDE 3 -1, som koster to hundre euro, spare deg for tiden som kommer til disse oljeprisene. :bestefar:

Toni

standard Naama
Tilbakemelding Score
28
Jeg har gulvvarme (når jeg tar tid med lunkent vann, er VILP-fangsten 37 grader) og 120 l elektrisk brannmann for varmt vann. VILP er så lite mer normalt enn vanlig ILP-innstilt. Siste gang jeg brente olje et år siden om vinteren, og i 2010 er tanken på 1500 liter ikke tom :)

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Jeg tror at systemet har fungert bra for sin egen hensikt.
Yeah. Det er vanskelig å si hvor mye olje vil gå og spare når det gjelder å sammenligne hele året med VILP og tiden før. Dråpen vil være mye mer enn 50%. I det året må du ha lang tid uten å bryte med VILP, så du bør sammenligne det litt med det og uten det.

kaihakki

standard Naama
Tilbakemelding Score
13
I alle fall ville jeg bytte varmepumpen for å absorbere vann fra sin egen sirkulasjonspumpe på grunnlag av dagens energibeholder og returnere vannet enten i samme høyde på den ene siden eller litt høyere (men lavere enn gjennomsnittshøyden). Nattmodusoperasjonen eksisterer da ikke riktig sammen med varmepumpen, men motstander kan kobles hvis varmen ellers ikke er tilstrekkelig (og de anvendte motstandene bør helst være nær toppen av akkumulatoren). Lavpumpens varmepumpe kan også kobles til varmekretsen i returledningen, men mer effektivt direkte til laderen, hvorved varmepumpens egen sirkulasjons- eller ladepumpe kan operere uten overdreven motstand mot maksimal vannstrøm.

Ingenting vil måtte demonteres, og det gamle systemet forblir i drift. Men hvis du fortsetter å bruke (?) Reserve natt-tid strøm som vanlig, stopper varmepumpen når vannet i laderen stiger uansett. I alle fall bør du justere varmekontrollkurvene til den nye situasjonen.
Vi på Ultimate tar bunnen av laderen og returnerer den til toppen gjennom eksisterende tilkoblinger. Jeg tviler meg selv i begynnelsen at hvor stor det er å jobbe parallelt med en over-motstand i kulde. Men det fungerer bra. Sirkulasjonspumpen strømmer gjennom Ulti er omtrent 400 l / time. Det vil si hver 5. time har vannet i laderen endret seg. (2000 liter). I kaldt vær sirkulerer et variabelt beløp også gjennom radiatornettverket. 7 år har gått og Ulti har betalt seg et par ganger tilbake.

Tantor

nykommer
Tilbakemelding Score
3
Yeah. Det er vanskelig å si hvor mye olje vil gå og spare når det gjelder å sammenligne hele året med VILP og tiden før. Dråpen vil være mye mer enn 50%. I det året må du ha lang tid uten å bryte med VILP, så du bør sammenligne det litt med det og uten det.
Du må lage et sammendrag av endringene i olje- og strømforbruket om høsten, hvis det bare er litt.

Tantor

nykommer
Tilbakemelding Score
3
Vi citerer fortsatt denne kjeden som noe å fortelle deg igjen.

I går ble pumpeloggen lest igjen, og 5440 kW strøm forbrukes og varmepumpen hadde produsert 15720 kW. Effektiviteten vil være rundt 2,9 med disse avlesningene. For oppvarming tror jeg relativt gode avlesninger.
opp Bunn