Helenin er en 6.000 kWh konge

Poko

Stafett for stafett
I fjor høst var det en lignende vri da Helen hadde et "nettopp Helsingfors" tilbud. Du kan fremdeles komme deg rundt Finland når du bestilte.

Metax

medlem
Jeg har en tidligere 2y 3,99 suvenir fra helen i en pause i september, og jeg bestilte også denne høyprisprøven for den fortsettelsen.
For min glede prøvde jeg å lage en sommelier til å starte etter slutten av min nåværende tid med Helen, dvs. 1.5.2020. I det minste kom ordrebekreftelsen normalt via e-post, men det vil ta litt tid før den faktiske kontraktsbekreftelsen kommer.

mokin

medlem
Sjekk informasjonen Fikk du høballer.
I forrige uke kom en ordrebekreftelse. Finalen skulle komme til høsten. Og det var årets Helen for siste gang, og før det var den 2 år gammel. Og 1 års suppe har minst 5000kwh grensen som jeg husker i februar.

onkel Bens

nykommer
Hei, signeren av kontraktsbekreftelsen nevner når forbruket <10000kwh 50 € er bra hvis det går over 10000kwh fint 200 €. Så vet hva som skjer i praksis når du krysser grenser.

tj86430

Aktivt medlem
Det stemmer. Det er ikke noe bot for å overskride forbruket.
Hvis du sier opp kontrakten i løpet av en fast periode av en eller annen grunn som ikke er angitt i avtalevilkårene, skal Helen Oy ha rett til en kontraktsstraff på EUR 50 hvis den årlige bruken er opp til 10000 kWh og 200e hvis den årlige bruken er mer enn 10000 kWh.

tj86430

Aktivt medlem
Jepp, først (rett etter ordren) kom en ordrebekreftelse via mail, og senere en bekreftelse på el-salgskontrakt. Verken krever handling (med mindre du vil avbryte), og har heller ingen grenser.

blobbo

Aktivt medlem
På Techbbs-forumet hevder noen å ha mottatt en melding fra Helen etter ordrebekreftelsen om at kontrakten ikke kan bekreftes ved et forbruk på mer enn 6000 kWh. I følge teksten var det fremdeles et høietilbud, ikke dette nye levende tilbudet. Det føles veldig rart hvis noen går gjennom og noen ikke gjør det. Med mindre du prøvde å få en kontrakt for en destinasjon med mye intetsigende forbruk.

on-zo

Aktivt medlem
Personlig vil jeg hevde at noen av disse nye forfatterne, som kanskje denne onkelen Beni her og på tech bbs-fora, bevisst prøver å trille disse grensene. Legg noe faktum til støtte for disse påstandene, også i form av vedlegg, slik at man kan tro dem. Det er fremdeles ingenting i kontraktsbekreftelsen min annet enn den maksimale 63A sikringsstørrelsen. Jeg kan legge ved traktatbekreftelsen her for din referanse.

poser

Hyper Active
Tross alt beskrev jeg først situasjonen min med Helen som en oppfølging av nettstedet Energy Market Authority, og deretter noen dager senere til "høypris." Da avlyste jeg ikke den forrige, og tenkte at i henhold til vanlig kommersiell praksis ville en senere ordrebekreftelse erstatte den som var på samme ting, og jeg så på.

Først fikk jeg en kontraktsbekreftelse fra Helen for den første ordrebekreftelsen og en dag senere en andre ordrebekreftelse. Den eneste forskjellen fra avtalepapirene så ut til å være datoen og prisen (den nyere hadde en billigere "høypris" og datoen økte med en), alle identifiserende detaljer var de samme. Det vil si at jeg tolker det som om det er blitt avgjort i samsvar med de generelle prinsippene for kommersiell praksis (men jeg lagrer selvfølgelig dokumentene for fremtiden).

spire

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Ordrebekreftelse kom også til oss. Med tidsskift inkluderer prislisten nå kriteriene for strømladningen: den 3 høyeste effekten den forrige måneden, 80% om natten.
Mens jeg ser på regningene, lurte jeg på hvordan det ble bestemt :)

spire

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Ganske mye spill på grunn av noen dusin årlige besparelser :)
Vi har over 200e stigning i den gamle prisen .. og fremfor alt ett år og uten kostnad når prisene ser ut til å være 2021 nedover. Se om til og med det kjernekraftverket starter før høyprisen renner ut ...

Diezel

medlem
Ja, det kom en avbestillingsmelding for høy.
Forbruket vi har er omtrent 15000kWh.

Under en telefonsamtale med Helen fikk jeg beskjed om at jeg ikke var kvalifisert for tilbudet fordi jeg ikke mottok tilbudsbrevet, fordi utgiftene mine var for høye og tilbudslenken ikke var beregnet på de som ikke mottok tilbudsbrevet.

Nedenfor er en melding fra Helen.

Hei, hei

takk for bestillingen.

I henhold til kampanjevilkårene er din elektriske ordrepris til XXX 5,57 c / kWh fordi varen har en årlig bruk på mer enn 6000 kWh.

Ha en fin sommer!

Vennlig hilsen

Viivi
kundeservice
Helen Oy
00090 HELEN
Kampinkuja 2, Helsingfors
Tlf. 09 617 8080
[email protected]
helen.fi

Kostnaden for samtalen er lokal / mpm.

røtter

standard Naama
Ja, det kom en avbestillingsmelding for høy.
Forbruket vi har er omtrent 15000kWh.

Under en telefonsamtale med Helen fikk jeg beskjed om at jeg ikke var kvalifisert for tilbudet fordi jeg ikke mottok tilbudsbrevet, fordi utgiftene mine var for høye og tilbudslenken ikke var beregnet på de som ikke mottok tilbudsbrevet.

Nedenfor er en melding fra Helen.

Hei, hei

takk for bestillingen.

I henhold til kampanjevilkårene er din elektriske ordrepris til XXX 5,57 c / kWh fordi varen har en årlig bruk på mer enn 6000 kWh.

Ha en fin sommer!

Vennlig hilsen

Viivi
kundeservice
Helen Oy
00090 HELEN
Tlf. 09 617 8080
[email protected]
helen.fi

Er det en såkalt Helen som er koblet opp? billig, det vil si, suppen forble uendret ... bare prisen gikk opp? : Hmm:
Vilkårene i kontrakten inkluderer ikke en slik prisøkningsklausul ...

Eller ble soppar til en annen?
Kan du ikke endre det punktet nå selv om det er selgeren ...

blobbo

Aktivt medlem
Helen har nå tilsynelatende begynt å sende vanlige bekreftelser på prisavtaler, noe som betyr at kontrakten trer i kraft selv om prisen ikke er en kampanjepris. Vel, kommer det ikke til å gå i 14 dager med den bekreftelsen. Jeg håper alle forstår prinsippet. Bedrifter har lov til å gi tilbud og velge sine kunder, men en policy der betalende kunder ikke blir behandlet likt er dumt.

Diezel

medlem
Er det en såkalt Helen som er koblet opp? billig, det vil si, suppen forble uendret ... bare prisen gikk opp? : Hmm:
Vilkårene i kontrakten inkluderer ikke en slik prisøkningsklausul ...

Eller ble soppar til en annen?
Kan du ikke endre det punktet nå selv om det er selgeren ...
Det er fortsatt en måned gammel billig suppe å gå på.
Men jeg tror jeg vil bytte elselger så snart denne faste løpetiden er slutt.

on-zo

Aktivt medlem
Det vil virkelig være en forandring hvis en melding som dette kommer hit som vi gjør nå. Litt av en "kusse" smak derimot, da forrige suppe var på 5000kWh og ingenting plaget.

tj86430

Aktivt medlem
Hvis kontraktsbekreftelsen er sendt og prisen er bekreftet, vil ikke Viivis e-post endre prisen. Først klagen, deretter kontakten med Forbrukertilsynet, og til slutt Forbrukertvistnemnda. Hvis det er veldig kort tid å starte en soppar, trues du med erstatningssøksmål.

betale

Aktivt medlem
Hei, hei

takk for bestillingen.

Ha en fin sommer!

Vennlig hilsen

Viivi
kundeservice
Helen Oy
00090 HELEN
Tlf. 09 617 8080
[email protected]
helen.fi

Prisen er ikke så dyr lenger, prisen på årskontrakter ser ut til å stige. På onsdag inngikk jeg den avtalen og venter på en lignende melding ... Fra en annen strømselger for å bytte til Helen, for så å vite om det har effekt.

betale

Aktivt medlem
Jeg mente Helens kampanjebrev. Ordrebekreftelsen kan vises som et autosvar, men når du sender kontraktbekreftelsen, blir kontrakten godkjent på vegne av Helen.

"Kampanjeprisen er bare gyldig på adressene kampanjebrevet er sendt til, og den årlige bruken av varen er mindre enn 6000 kWh per år."

lmfmis

standard Naama
Jeg mente Helens kampanjebrev. Ordrebekreftelsen kan vises som et autosvar, men når du sender kontraktbekreftelsen, blir kontrakten godkjent på vegne av Helen.

"Kampanjeprisen er bare gyldig på adressene kampanjebrevet er sendt til, og den årlige bruken av varen er mindre enn 6000 kWh per år."

Ja, det har ikke kommet.

På den annen side vil en så stor kampanje ikke fungere for Helen, det vil si å stole på at bakluken ikke vil lekke.

Og kundene de er :)

spire

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Vi mottok en bekreftelse på prisen på 4,98 og vilkårene nevner ikke at terminering er dyrere (200e) hvis den årlige bruken overstiger 10000 kWh, ellers er boten 50e.
opp Bunn