Helenin han elsket 6000 kWh konge

Janos

Aktivt medlem
I det minste fikk jeg en kontraktsbekreftelse, prisen er 4,98c / kwh og starter på 1,11. Kontrakten nevner ikke noe forbruk, faktisk bare de oppsigelsesutbetalinger som andre har snakket om.
Selv om forbruket mitt er mindre enn 6000 kg, men jeg har ikke mottatt brevet
Årlig forbruk 15 MWh. Et bekreftelsesbrev eller annen kontakt er ennå ikke mottatt (bare en uke etter bestilling). På Housing Fair tilbød de en kontrakt på 5,12 cent / kWh + x € / måned, men jeg tok ikke den fordi salget var for travelt. Med mer moderat salgstaktikk, ville jeg gått tilbake til disken på slutten av dagen, som jeg sa jeg kunne gjøre.

Telehell

medlem
Hvis kontraktsbekreftelsen er sendt og prisen er bekreftet, vil ikke Viivis e-post endre prisen. Først klagen, deretter kontakten med Forbrukertilsynet, og til slutt Forbrukertvistnemnda. Hvis det er veldig kort tid å starte en soppar, trues du med erstatningssøksmål.
Så ... kontraktsbekreftelse betyr at den andre parten i kontrakten (du) også vet hva du bestiller. Som Helen allerede har uttalt til noen der, vil kampanjevilkårene lese grensen på 6000kwh, det spiller ingen rolle om det står i kontraktsbekreftelsen, siden Helenes salgsbetingelser refererer til de rådende salgsbetingelsene. Det vil si at hvis du bevisst bestiller en sommelier og forbruket er over 6000kwh, vil du bryte kontrakten. Etter å ha oppdaget dette, har Helen rett til ensidig å enten si opp kontrakten eller heve avtaleprisen til normal.

poser

Hyper Active
Så ... kontraktsbekreftelse betyr at den andre parten i kontrakten (du) også vet hva du bestiller. Som Helen allerede har uttalt til noen der, vil kampanjevilkårene lese grensen på 6000kwh, det spiller ingen rolle om det står i kontraktsbekreftelsen, siden Helenes salgsbetingelser refererer til de rådende salgsbetingelsene. Det vil si at hvis du bevisst bestiller en sommelier og forbruket er over 6000kwh, vil du bryte kontrakten. Etter å ha oppdaget dette, har Helen rett til ensidig å enten si opp kontrakten eller heve avtaleprisen til normal.
Jeg lurer litt på hvorfor du stadig refererer til vilkårene som kom opp i salgs- og markedsføringssituasjonen som bindende vilkår, og alt som ble lovet eller utestengt av en annen kunde ser ut til å påvirke handlingen med andre. De betyr ikke noe om leverandøren setter forskjellige vilkår for noen andre i kontrakten. En normal handelssituasjon innebærer typisk en forhandlingsfase der jeg ikke presenterer alle mulige alternativer for å prøve å fange handelen. Når du deretter byr på bestemte betingelser, for ikke å nevne kontrakten, så er saken klar og de relevante faktorene gjenspeiles i kontraktens betingelser (noen ganger kan tilbudet inkludere alle betingelsene, så det fortsetter hvis abonnenten godtar det som sådan). Alt dette gjelder enda mer for forbrukerhandelen.

Som sådan er det helt riktig at leverandøren selvfølgelig ikke trenger å akseptere en ordre som vilkårene for tilbudet ikke er oppfylt. Men etter å ha akseptert ordren, blir det bare det som er skrevet ned i avtalevilkårene lest (ingen slik papir kan referere til vage vilkår som "nevnt i kampanjevilkårene", hvordan den ble håndtert med andre kunder osv.). Og hvis vilkårene i kontrakten allerede er i tilbudet og abonnenten bekrefter, så går vi på bakgrunn av dem. Hvis leverandøren har utarbeidet standard avtalevilkår, er det ubrukelig å prøve å stole på noen av ideene som var til stede på markedsføringsstadiet, selv om de hadde en slags dokumentert kommunikasjon og tilhørende dokumentasjon. En profesjonell utøver kan ikke overtale en dommer til å tro på saken sin hvis han eller hun har skrevet og bekreftet en kontrakt som ikke støtter vilkårene for transaksjonen som er i strid med den. I all handel lever prisen og avtalevilkårene konstant på grunn av markedssituasjonen og mange andre grunner (og noen ganger til og med).

Telehell

medlem
Gjenopplev sikkert forgjeves overrasket, dessverre, jeg er mer enn hundre ganger sett i retten som også er ansvarlig for forbrukeren å bli kjent med de bestilte produktegenskaper og betingelsene i kontrakten og den andre parten (kan komme som en overraskelse at selskapet har rettighetene) ikke har et spesielt ansvar for saken enn å fortelle deg at hvor du kan finne den på som kontrakten refererer til. Alle gjør selvfølgelig hva han vil og tror det han vil.

poser

Hyper Active
Gjenopplev sikkert forgjeves overrasket, dessverre, jeg er mer enn hundre ganger sett i retten som også er ansvarlig for forbrukeren å bli kjent med de bestilte produktegenskaper og betingelsene i kontrakten og den andre parten (kan komme som en overraskelse at selskapet har rettighetene) ikke har et spesielt ansvar for saken enn å fortelle deg at hvor du kan finne den på som kontrakten refererer til. Alle gjør selvfølgelig hva han vil og tror det han vil.
Du snakker om noe som en journalist kanskje ikke er klar over mens en journalist er. Ved handel med elektrisitet skal leverandøren kjenne til, eller om nødvendig, kontrollere den aktuelle bakgrunnsinformasjonen minst like nøyaktig som abonnenten. I retten ville det da være overflødig for en profesjonell å stole på slik abonnents "Krypterte" informasjon som ville vært lett tilgjengelig dersom den ikke hadde blitt undersøkt for egen uaktsomhet.

poser

Hyper Active
Du snakker om noe som en journalist kanskje ikke er klar over mens en journalist er.
Det vil si at intensjonen var å si at leverandøren kanskje ikke er klar over abonnentinformasjon som ikke kunne finnes andre steder, og at abonnenten ikke avslørte, eller hvis mening ikke var bevisst, uvitende, tilfeldigvis osv., Men gjenstanden for salget nøye.

Poko

Stafett for stafett
Hva tenker Telehel om hastigheten på internettforbindelser, 100 gigas blir solgt, men aldri gitt til forbrukeren?

spire

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Du snakker om noe som en journalist kanskje ikke er klar over mens en journalist er. Ved handel med elektrisitet skal leverandøren kjenne til, eller om nødvendig, kontrollere den aktuelle bakgrunnsinformasjonen minst like nøyaktig som abonnenten. I retten ville det da være overflødig for en profesjonell å stole på slik abonnents "Krypterte" informasjon som ville vært lett tilgjengelig dersom den ikke hadde blitt undersøkt for egen uaktsomhet.
Vel, her er hva som er gjort for markedsavdelingen for å hente Helenes overføringskunder og deretter målrettet annonsering - postnummergrensen er ganske klar. Søkeuttrykkene er oppgitt i markedsføringsmeldingen. Helen har imidlertid forlatt saken her, selv om den riktignok den samme gjennomgangen - eller bare en sammenligning av markedsføringspostlisten i forhold til stedet der ordren ble brukt - lett kunne ha blitt gjort med ordren. Dette ville imidlertid krevd mindre programvareendringer eller arbeidskraft - ganske enkelt ikke noe å bry seg med når det gjelder noen få abonnement, Helen må også tenke på penger.

HiTec

Ingen grunn til å rynke på :)
Hva tenker Telehel om hastigheten på internettforbindelser, 100 gigas blir solgt, men aldri gitt til forbrukeren?
Så de selger de maksimale hastighetene, ingenting annet. Så selv om røret er 300Mb / s nede, vil såkoppen kutte det til 100Mb / s likevel, slik at du ikke kommer raskere. Det er da ingen omtale av den nedre grensen enn på det meste noen vage "rekkevidde" nevnt i noen små skrift. Men bare i praksis er det ikke nok å ha en direkte siktlinje til koblingsmasten. For å nå takhastighet, allerede prøvd på to forskjellige operatører og ikke koblet til mottakeren, ville spesifikasjonene være nok : Hmm:

spire

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Så de selger de maksimale hastighetene, ingenting annet. Så selv om røret er 300Mb / s nede, vil såkoppen kutte det til 100Mb / s likevel, slik at du ikke kommer raskere. Det er da ingen omtale av den nedre grensen enn på det meste noen vage "rekkevidde" nevnt i noen små skrift. Men bare i praksis er det ikke nok å ha en direkte siktlinje til koblingsmasten. For å nå takhastighet, allerede prøvd på to forskjellige operatører og ikke koblet til mottakeren, ville spesifikasjonene være nok : Hmm:
Det er ikke noe fantastisk med det. Den søylebanen er felles for alle, du får maks søyle hvis ingen andre bruker den på samme tid. I tillegg går kodingene annerledes i henhold til koding som protokoller. Ja, med liten skrift på soppari står det at den nedre grensen er 6Mbit / s osv. Det er tregere å klage. Jeg ser en stolpe i vinduet. 6Mbit / s. Retningsantenne 2 km fra 50Mbit / s.

tj86430

Aktivt medlem
Dette kan være sant hvis på et tidspunkt hadde jeg bestillingsprosessen, for eksempel. Merket i "Jeg er kjent med kampanjevilkår og erklærer at forbruket ikke overstiger grensen på kampanje forhold" eller lignende. På denne måten, men er det ikke. Helens nettsted leser alt jeg kan lese eller ikke lese og forstå eller ikke forstå, men det eneste jeg kan forvente å lese og forstå er de tingene jeg forsikrer om at du har lest og forstått. Disse inkluderer ikke forbruksgrensen på 6000 kWh. I tillegg refererer ikke vilkårene for salg av strøm på noen måte til de gjeldende kampanjevilkårene.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Jeg kan tenke meg at Helen elsker sine fjernvarmekunder når behovet for strøm og varme også ganske godt faller sammen. Man kan tenke seg at Helen også har eierveiledning. Jeg antar at de vil favorisere sin egen innflytelsesfære. Imidlertid må overføring av elektrisitet være balansert. Ved salg av strøm kan virksomheten være friere enn ved overføring.

poser

Hyper Active
Dette kan være sant hvis på et tidspunkt hadde jeg bestillingsprosessen, for eksempel. Merket i "Jeg er kjent med kampanjevilkår og erklærer at forbruket ikke overstiger grensen på kampanje forhold" eller lignende.
Den saken har imidlertid ingen innvirkning på tilleggsvilkårene for tilbudet og kontrakten. Ved utarbeidelse av anbud eller kontrakt skal en profesjonell operatør i samsvar med etablert avtalepraksis identifisere vilkårene den skal operere på. Jada, abonnenten har vært litt løgner hvis han har sjekket noe mot sin bedre kunnskap (selv om ingen vet på forhånd sikkert i ordets virkelige forstand, for eksempel hva det følgende års forbruk vil bestå av). En Vale av denne størrelsesorden oppfyller imidlertid ikke forbrytelsens karakter, og saken er uten betydning for selve kontrakten (det er ingen kontraktsbrudd, den andre parten blir bare lagt inn i linsen under forberedelsen av salget; - i mangel av slike, vilkårene i tilbudet - tydelig angitt som en tilleggsbetingelse, kan du bare hjelpe med å slikke fingrene). Bevis for svindel eller lignende vil være nødvendig for at kontrakten kan avsluttes på grunnlag av at den andre parten er blitt villedet i handelen, men i dette tilfellet skal det vises at svindel, etc. bryter vilkårene i avtalen, alvorlig krenker på den annen side, og i kontraktsrett har dette selvfølgelig blitt en del av praksisen, det vil si det som må overholdes, må tydelig registreres. Latskap, tankeløshet og dumhet blir straffet når man utarbeider en handelsavtale.

on-zo

Aktivt medlem
Også denne kvelden ble det en traktatbekreftelse. Så prisen er 4,98 c / kWh og kontrakten er gyldig fra 24. november 2019 og utover. Jeg har også en tidligere kontrakt med Helen, så forbruksdataene er der.
opp Bunn