Helenin er en 6.000 kWh konge

timbba

standard Naama
Det ser ut til at Helens tilbud inneholdt vilkår som ikke var i det forrige:
Kampanjeprisen er bare gyldig på adressene kampanjebrevet er sendt til, og den årlige bruken av varen er mindre enn 6000 kWh per år. Ellers er kontraktsprisen den normale prisen på Suominen-strømkontrakten til 5,95 c / kWh
Den første tilstanden vil sannsynligvis ikke forårsake noen problemer, men den andre betingelsen begrenser deg mye (så hvis forbruket går over 6MWh, så tilsynelatende vil prisen sprette).

Separert for min egen start her
Sist redigert av admin:

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Den første tilstanden vil sannsynligvis ikke forårsake noen problemer, men den andre betingelsen begrenser deg mye (så hvis forbruket går over 6MWh, så tilsynelatende vil prisen sprette).
Ordren nevner imidlertid ikke den grensen eller hva som skjer hvis forbruket overstiger 6000 kWh.

Dette bestillingsskjemaet ber ikke engang om forbruk. Adresser utenfor Hesa ​​er også gyldige.

Personlig ser jeg ingen grunn til at strøm vil bli dyrere hvis det bruker mer. Normal har vært omvendt. :kul:

=> En slik prisingsmodell er ikke overkommelig for forbrukeren. Jeg vet ikke hvordan det ville være rettferdiggjort for Forbrukertilsynet hvis noen tok opp det.

timbba

standard Naama
Ekte turister, tørst. Jeg bare kastet det fordi uttrykk som det nå ble lagt til. Tilbudet kan fortsatt gå utenfor Hesa ​​som sådan og konsumere over 6MWh .. men ikke 100% sikkert :D

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Personlig ser jeg ingen grunn til at strøm vil bli dyrere hvis det bruker mer. Normal har vært omvendt. :kul:
Den eneste begrunnelsen kan være at selskapets økonomiske risiko øker i fastpriskontrakter etter hvert som forbruket øker. Her igjen er 6 MWh-grensen helt kunstig. Bedrifter kan også velge å beskytte sine elektrisitetsinnkjøpspriser på forskjellige måter hvis de ønsker det.

Det så ikke ut til å være en kontraktsstraff for tidlig oppsigelse av tidsbegrenset kontrakt. Var det bra akseptabelt eller ikke, og hvis ikke hvorfor ikke?

tj86430

Aktivt medlem
Ja, jeg la merke til det samme og la ordren. E-postbekreftelsen nevner heller ikke noe om utgiftsgrensen, så det skal være klart.

betale

Aktivt medlem
Helens høypris på 4,98 c / kWh er en videreføring av det forrige Helen-tilbudet. November begynner, det vil si innen 2020 som praktisk talt kommer. Mot slutten av året er det knapt bedre avtaler på vei, mens prisene er på vei opp.
Hvor kan jeg finne det tilbudet?

Telehell

medlem
Under den betingelsen trenger ikke kontrakten å nevne forbruksgrensene, da det heter at kontrakten følger Helens generelle prislister. Hvis prislisten nevner forbruksgrensen, er den gyldig.

on-zo

Aktivt medlem
Hvor kan jeg finne det tilbudet?
der du går https://helen.fi/heinahinta

Under den betingelsen trenger ikke kontrakten å nevne forbruksgrensene, da det heter at kontrakten følger Helens generelle prislister. Hvis prislisten nevner forbruksgrensen, er den gyldig.
Hvis kontrakten oppgir en pris på 4,98 og ingen vilkår for å endre pris ikke kan endres i løpet av kontraktsperioden, kan du lese noe på nettstedet. Unødvendig å si igjen, de samme tilbudene er allerede kommet med de samme tekstene og brukes godt i disse eneboligene på 10000 kWh.

betale

Aktivt medlem
"Kampanjeprisen er bare gyldig på adressene kampanjebrevet er sendt til"

Fikk du den prisen selv om brevet ikke kom?

Telehell

medlem
Hvis kontrakten oppgir en pris på 4,98 og ingen vilkår for å endre pris ikke kan endres i løpet av kontraktsperioden, kan du lese noe på nettstedet. Unødvendig å si igjen, de samme tilbudene er allerede kommet med de samme tekstene og brukes godt i disse eneboligene på 10000 kWh.
Jeg vet ikke om du har lest hvor nøye kontrakten din er, men det står tydelig at kontrakten følger Helens generelle prislister. Det vil si at kontrakten din ikke trenger å nevne hver for seg prisen som er bundet til mengden kwh, slik den allerede er angitt i den generelle prislisten.

Det er en annen sak om selgeren overholder dette eller ikke, men den frasen tillater i det minste at den høyere prisen kan brukes når forbruket overstiger 6000kwh / år.

Unødvendig å vri, slik er det.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Det er en annen sak om selgeren overholder dette eller ikke, men den frasen tillater i det minste at den høyere prisen kan brukes når forbruket overstiger 6000kwh / år.

Unødvendig å vri, slik er det.
Kontraktsbekreftelsen og dens vilkår og betingelser er den som gjelder for en tidsbegrenset kontrakt. Prisen på en tidsbegrenset kontrakt kan ikke endres i løpet av perioden.

Her er en tidligere refleksjon rundt den kunstige grensen https://neuroeducationquebec.org/foorumi/threads/sähkön-tarjoushinta-nyt.18786/post-384015

Telehell

medlem
Kontraktsbekreftelsen og dens vilkår og betingelser er den som gjelder for en tidsbegrenset kontrakt. Prisen på en tidsbegrenset kontrakt kan ikke endres i løpet av perioden.
Ja, det er slik kontrakten og betingelsene gjør kontrakten. I dette tilfellet sier vilkårene at prissetting vil følge Helens prisliste. Det vil si at det ikke er noe tvetydig med det faktum at Helen, etter 6 000 kg overskuddet, erklærer at hun vil følge den nye prisen, som er grunnprisen på kontrakten. Hvis noen vil krangle med det, vil de sikkert forsvinne.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Ja, det er slik kontrakten og betingelsene gjør kontrakten. I dette tilfellet sier vilkårene at prissetting vil følge Helens prisliste. Det vil si at det ikke er noe tvetydig med det faktum at Helen, etter 6 000 kg overskuddet, erklærer at hun vil følge den nye prisen, som er grunnprisen på kontrakten. Hvis noen vil krangle med det, vil de sikkert forsvinne.
Det er ingenting i kontrakten min og betingelsene for det overskytende 6000 kWh! Denne informasjonen er bare på tilbudsnettstedet, den står ikke i ordrebekreftelsen, heller ikke i kontrakten eller vilkårene. => Helen kan ikke endre prisen i løpet av den faste løpetiden!

Det er ingen bestemmelse i Helens strømforsyningsvilkår som kan endre prisen på tidsbegrenset kontrakt i tilfelle forbruk overstiger 6 MWh.

Ingen ordrekriterier funnet https://helen.fi/kampanjat/heinahinta/tilausehdot/

Hvis noen har en slik grense nå i ordre- eller avtalevilkårene, vil PDF-en bare legges ved og legges ut her i forumet. ;)
Sist endret:

Telehell

medlem
Men hvor nevner den at 6000kWh?
Det står på bestillingssiden, som også nevner pris og straff for å overstige 6000kwh.

Og for at ingen skulle tro at en tidsbegrenset kontrakt på en eller annen måte er steinet, sier de generelle betingelsene for strømforsyning følgende;

10.6. Selger har rett til å si opp salgsavtalen, 10.6.1. hvis brukeren vesentlig har overtrådt sine forpliktelser i henhold til salgskontrakten og overtredelsen ikke er utbedret innen rimelig tid som er spesifisert skriftlig av selgeren.

Det vil si at en tidsbegrenset kontrakt kan sies opp av begge parter i tilfelle manglende overholdelse av vilkårene. Selvfølgelig er det mer alvorlige grunner fra selgers side, vanligvis en prisøkning fra selgers side og ikke kommer til å si opp kontrakten.

Men det er fortsatt verdt å prøve, det er tross alt ingenting å tape, på det meste må du betale litt dyrere strøm, som fremdeles er det billigste på markedet og til tross for at de såkalte klistremerkene selv.

I mitt arbeid må jeg tolke kontraktens betingelser og deres avhengigheter. forkortede passasjersetninger gjelder ikke det store bildet, men hva og hva avtalene viser til.

Her er Helen kundeservice synspunkt.

vedlegg

Sist endret:

Espejot

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Det står på bestillingssiden, som også nevner pris og straff for å overstige 6000kwh.

Og for at ingen skulle tro at en tidsbegrenset kontrakt på en eller annen måte er steinet, sier de generelle betingelsene for strømforsyning følgende;

10.6. Selger har rett til å si opp salgsavtalen, 10.6.1. hvis brukeren vesentlig har overtrådt sine forpliktelser i henhold til salgskontrakten og overtredelsen ikke er utbedret innen rimelig tid som er spesifisert skriftlig av selgeren.

Det vil si at en tidsbegrenset kontrakt kan sies opp av begge parter i tilfelle manglende overholdelse av vilkårene. Selvfølgelig er det mer alvorlige grunner fra selgers side, vanligvis en prisøkning fra selgers side og ikke kommer til å si opp kontrakten.
Spørsmålet er om målet for strømforbruk (maks. 6000 kWh) er en vesentlig forpliktelse. Jeg antar at det ikke er tilfelle, spesielt ettersom elselgeren er klar over dette og snakker om målgruppen. Den endelige kontrakten kommer med ordrebekreftelsen der ordren / handelen er sementert og alt det vesentlige er nevnt. Hvis ordreforsterkningen ikke nevner forbruksgrensen på 6000 kWh, er dette ikke relevant informasjon. Det vil si, i dette tilfellet er forbrukergrensen bare målgruppen der annonseringen er målrettet i markedsføringsmeldingen, ikke kontraktstiden.
Sist endret:

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
I mitt arbeid må jeg tolke kontraktens betingelser og deres avhengigheter. forkortede passasjersetninger gjelder ikke det store bildet, men hva og hva avtalene viser til.
Og kontrakten eller avtalevilkårene nå refererer ikke på noen måte til 6000 kWh-grensen på tilbudssiden eller om tilbudsbrevet er mottatt eller ikke. ;)

Telehell

medlem
Tro på deg selv hvordan du vil, men i det minste blir jeg ikke overrasket om sluttresultatet er det jeg forutsier det verste :)

Espejot

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tro på deg selv hvordan du vil, men i det minste blir jeg ikke overrasket om sluttresultatet er det jeg forutsier det verste :)
Jeg meldte meg på Helens høykampanje så Heln må vite at forbruket er over målet. Hvis målgruppens utgiftsgrense er en essensiell betingelse, viser Helen ekstrem uaktsomhet.

poser

Hyper Active
Det gjorde jeg ved å bestille først via Helen's Suomeksi Power Agency-nettsted, hvor jeg fikk ordrebekreftelsen og kontraktsvilkår osv. Så kjøpte jeg det samme produktet til juli til en billigere kWh-pris, hvor jeg også fikk ordrebekreftelsen og kontraktsbetingelsene, etc.

Jeg trodde det var Helenes jobb å finne ut hva det var, og når det var rikelig med 14 dagers kanselleringstid, ville jeg fortelle dem at jeg ved et uhell hadde bestilt først til en høyere pris og ønsket sistnevnte bekreftet pris og kontrakt. Du kan også kontakte oss spontant. Kontraktsdokumentet har et avbestillingsskjema, men du må først se på disse kontraktene side om side for eventuelle forskjeller (dvs. annet enn kWh-prisen). Den nåværende avtalen går ut i midten av oktober.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Jeg trodde det var Helenes jobb å finne ut hva det var, og når det var rikelig med 14 dagers kanselleringstid, ville jeg fortelle dem at jeg ved et uhell hadde bestilt først til en høyere pris og ønsket sistnevnte bekreftet pris og kontrakt.
Jeg hadde den samme situasjonen for noen vårer, da Budprisen falt der om et par uker. Jeg la inn et par online bestillinger, en gjennom konkurrenten og en direkte gjennom firmagesidene. Så avlyste jeg den første bestillingen. Ja, de ringte meg om det og fortalte meg hvordan det var. :)

røtter

standard Naama
Ingen fakta støtter nå dine krav, det er ingen begrensende forhold eller henvisninger til slike i noen av kontraktsdokumentene ...

Telehell

medlem
Jeg meldte meg på Helens høykampanje så Heln må vite at forbruket er over målet. Hvis målgruppens utgiftsgrense er en essensiell betingelse, viser Helen ekstrem uaktsomhet.
Viser også ekstrem uaktsomhet / uaktsomhet fra bestillerens side om å bevisst bestille et produkt som er i strid med egen forbruksinformasjon. Ikke på den ordresiden, desto mer tydelig kan du si det beregnet på husholdninger under 6000kwh. Det foreligger allerede brudd på kontraktsbegrunnelsen for å gi selskapet falsk informasjon ved å beordre det aktuelle produktet for å garantere selskapet at forbruket ditt er under det det står på ordren.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Viser også ekstrem uaktsomhet / uaktsomhet fra bestillerens side om å bevisst bestille et produkt som er i strid med egen forbruksinformasjon.
Det foreligger allerede brudd på kontraktsbegrunnelsen for å gi selskapet falsk informasjon ved å beordre det aktuelle produktet for å garantere selskapet at forbruket ditt er under det det står på ordren.
Det ble ikke spurt noen ordretall på den ordresiden, og mange vet det ikke. :)
Helen kan, hvis hun ønsker det, sjekke de tidligere årlige kostnadene med overføringsselskapene før hun sender kontraktsbekreftelsen.

I fremtiden kan dataene sjekkes fra Datahub

Espejot

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Viser også ekstrem uaktsomhet / uaktsomhet fra bestillerens side om å bevisst bestille et produkt som er i strid med egen forbruksinformasjon. Ikke på den ordresiden, desto mer tydelig kan du si det beregnet på husholdninger under 6000kwh. Det foreligger allerede brudd på kontraktsbegrunnelsen for å gi selskapet falsk informasjon ved å beordre det aktuelle produktet for å garantere selskapet at forbruket ditt er under det det står på ordren.
For et øyeblikk siden mottok jeg en kontraktsbekreftelse fra Helen, og betingelsene var ikke revolusjonerende, og det var ingen spesielle betingelser knyttet til prisen.

Ja, målgruppen for denne kampanjen er økonomiene som bruker maks. 6000 kWh. Dette er ikke noe spesielt ... målgruppen kan være et pensjonert par eller enslige eller hundefamilier. Fra Helens synspunkt, spiller det ingen rolle hvem strømmen som selger til den prisen. Produktet er tilgjengelig i praktisk talt ubegrensede mengder og er ikke forskjellig fra annen solgt strøm. Den samme strømmen er full av nettverk og ingen kan si om kulene mine vil være noe av et spesielt tilbud for juli eller bare vanlig strøm som bare blir den samme prisen.

Telehell

medlem
De vil neppe bli vurdert på forhånd, siden det uansett ikke er noen garanti for fremtidig forbruk. Poenget i hele diskusjonen var at hva som skjer hvis forbruket overstiger 6000kwh som er nevnt i produktet, og som i mitt forrige innlegg er det direkte informasjon fra Helen om at 1000-2000kwh ikke kommer til å skje, men noen trigger kan være der når normalprisen trer i kraft. .

blobbo

Aktivt medlem
Imidlertid er det verdt å holde en følelse av proporsjoner i denne trengsel. Hvis Helen en gang godtar kontrakten til prisen for det tilbudet, kan de i det minste ikke endre prisen etterpå. Hvis det da var en 6000 kWh varsel om at kontrakten ville bli sagt opp, ville han bare se etter en ny leverandør. Jeg vedder på at kostnadene for en slik handling, med dens multiplikatoreffekt, kan være ganske høye for Helen ..

Eller hvis kunden er en sau og fortsetter å være en Helen-kunde og etter det 6 MWh, for eksempel, kjøper 10 MWh mer strøm, koster det rundt $ 59 mer enn kampanjeprisen. Det er sannsynligvis ingen verdens ende for den elektriske varmeren. :)

on-zo

Aktivt medlem
Det er ingen vits i å krangle. Jeg kan også fortelle deg i november til hvilken pris jeg kjøpte i år, elektrisitet (tidligere finske elektrisitet tilbudet 3,99c / kWh hvis en markeds 5000kWh kulutuksisille boligblokker og rekkehus boliger) og deretter neste år kan jeg fortelle deg til hvilken pris jeg har fått med dette tilbudet elektrisitet. Så langt har forbruket vært langt over 6000 kWh så langt og i det siste høsten var prisen fremdeles 3,99c / kWh. I tillegg er dette en enebolig, ikke en boligblokk eller rekkehus. For øvrig var det ingen omtale av type eiendom i kontraktsvilkårene.

Telehell

medlem
Slik vil jeg som sagt knapt noen økonomi falle inn i disse. Det er bare vanskelig for noen å forstå at det er andre vilkår og betingelser enn hva som skjer på A4-lappen din. Hvis det er en henvisning til et annet begrep, er det gyldig og klart, det er ikke verdt å krangle når det taper. Ja, de har blitt lest av ganske mange advokater før de ble overlevert til en klient. Dessverre ser jeg disse "in-line" leserne hver dag i arbeidet mitt, og sluttresultatet er alltid bittert for en slik person.

on-zo

Aktivt medlem
Imidlertid vil jeg gjøre det klart at ingen kontrakt med Helen nevner en form for bolig, forbruksgrenser eller en henvisning til noe nettsted.

Espejot

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Kontrakten som støter inn i posten vil sementere avtalen - den har betingelser og alt annet er ganske rent og alt annet er potash. Det er ikke noen fagpersoner som dette som vil hoppe over kontrakten ved å stole på markedsførermateriale. Men det er ikke nødvendig fordi avtalen er bra for Helen - ikke den beste, men den er god fordi de er villige til å selge strøm på det tidspunktet. hinalla. Helen er ikke dum heller, tro meg.

blobbo

Aktivt medlem
Kan noen forresten forklare hvorfor elselskaper tar betalt på denne måten? Det ville virke mer logisk å la lavprist betale for mer, siden prisen for kWh har ingen praktisk betydning for dem.

on-zo

Aktivt medlem
Kan noen forresten forklare hvorfor elselskaper tar betalt på denne måten? Det ville virke mer logisk å la lavprist betale for mer, siden prisen for kWh har ingen praktisk betydning for dem.
For å få disse økonomiene med lavt forbruk til kunder og, etter at tilbudet er avsluttet, forlenge kontrakten til den spesielle tilbudsprisen de tilbyr etter denne tiden. For elselskapene er de underordnede kundene de som konkurrerer om strøm hver kontraktsperiode og alltid ser etter den billigste prisen. Marginer oppnås fra antall kunder som lett forlenger den kontrakten på ubestemt tid etter et slikt spesialtilbud.

poser

Hyper Active
I dette tilfellet kan det hende det må være en form for risikokompensasjon for fremtidsinstrumentet som er plassert. For noe av strømmen som produseres av Ol1 og Ol2, søkes en viss pris som en slags sikkerhet mot veldig lave aksjemarkedspriser (i tilfelle veldig regnfull og vindfull høst og vinter; Helen er en stor eier av Mankala og 99% kjernekraft). Jeg vil også tiltrekke så mange nye kunder som mulig (jeg refererer til demografiske grenser for markedsføring).

Espejot

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Det handler om markedsføring ... forbrukere med lite strøm ser ikke behovet for å konkurrere om strøm, og hvis du vil ha dem som kunder, må du investere i markedsføring, noe som gjør dem til sin egen 'Special Price' og sin egen kampanje som bare er tilgjengelig for 'deg'. Klienten må få meg til å føle meg spesiell.

Hvorfor nøyaktig 6000 kWh ... skille, i en bygård er gjennomsnittlig forbruk 2400 kWh og i et rekkehus 4000 kWh så grensen på 6000 kWh dekker nesten alle leilighetene bortsett fra eneboliger. Elektrisitetsforbruket i disse leilighetene er selv om det er i enebolig hvor det er mye strøm til oppvarming.

Sist endret:

HiTec

Ingen grunn til å rynke på :)
De vil neppe bli vurdert på forhånd, siden det uansett ikke er noen garanti for fremtidig forbruk.
Spesielt hvis Helen har forbruksdata for den OKT på sine egne systemer i over 10 år, så er verifiseringen så tungvint, nox, og ingen antagelser kan gjøres om det, eix ni ;D
opp Bunn