Hitachi Premium RAS / RAC-25SX8N

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
81
Big Brother Hitachi Premium RAS / RAC-25SX8N Nylig TM RM 5E / 09 Testvinner
I TM RM !! / 11 kom denne enheten på 3. plass https://rakennusmaailma.fi/vertailussa-12-sarjan-airalampopumput/

Enheten bruker Hitachis egen rullekompressor. Rullekompressorer er fremdeles svært sjeldne i ILP-er.
Avrimingen av utendørsenheten håndteres av "Hotpipe" (N på slutten av dataene = Hotpipe).

Innendørsenheten har mange funksjoner, for eksempel støvsugende filtre og lufttørkefunksjon med oppvarmingsfunksjon slik at romtemperaturen ikke faller.

Enheten ble byttet fra en ny på grunn av sin dårlige varme / blåseevne.

Brosjyre og produktkort
http://ilmalampopumput.fi/files/hitachi_premium-esite-suomi-logolla.pdf
http://parhaatlampopumput.fi/tekniset_tiedot/tuotekortti_hitachi_premium18-35.pdf

installasjonsveiledningen
https://hitachiaircon.com/argws/servlet/FileViewer?attachmentId=1449

Bruksanvisning
http://mitani.fi/esitteet/Hitachi_Premium_kayttoohje_1osa.pdf
http://mitani.fi/esitteet/Hitachi_Premium_kayttoohje_2osa.pdf
https://hitachiaircon.com/argws/servlet/FileViewer?attachmentId=1465

Service håndbok
http://kaelte-bast.de/dateien_neu13/Hitachi/RAC/Service_Manuals/SX_Premium/TC0788EF_RAS_RAC-25_35SX8.pdf
https://elektrotanya.com/hitachi_rac-18sx8n_ras-18sx8n.pdf/download.html


Her er den forrige Sanyo SAP-KRV / CRV124 EHDXN demonteringsrapporten
/foorumi/index.php/topic,24030.0.html

vedlegg

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
81
Vs: Hitachi Premium RAS / RAC-25SX8N

Demontering av utedelen først => spjeld av :)

Her er bilder av bunnene smelter vann vann og Hotpipe avriming. Enheten har en to-raders celle i utedelen og strekker seg langt utenfor kompressoren.

Installasjonsveiledning for uttrekkbar hotpipe. N-modellen er forhåndsinstallert fra fabrikken
/foorumi/index.php?action=dlattach;topic=11354.0;attach=18782

Kobberrørets hotpipe har vært i kontakt med bunnplaten og har fått den (underordnede) bunnplaten til å ruste under cellebæreren. Det eneste punktet der det ikke var rust var poenget der det var aluminiumsbånd.

Utendørsenhetens celle hviler delvis fritt på Hotpipe, forhåpentligvis er kobberet som brukes i Hotpipe tykkere enn normalt. :kul:
Jeg påførte aluminiumsbånd til disse Hotpipe-støttepunktene på flere lag.

vedlegg

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
81
Vs: Hitachi Premium RAS / RAC-25SX8N

Demontering av utedelen fortsetter ...

Hitachis egen rullekompressor (EU1031E1) er lett identifiserbar. Hvis jeg trekker riktig fra platen ville det være 10 cm3 / omdr. http://hitachi-ap.com/products/business/compressor/pdf/eu-scroll.pdf
Kompressor laget 2.2.210. => Bør enheten installeres høsten eller vinteren 2011?


Jeg målte motstandene på utetemperatur og avrimingssensor. De samme avlesningene virket antagelig i orden. Avrimingssensoren er festet til den tredje bunnrørraden til den ytre cellen.

Jeg ryddet opp litt under honningkammen. Selve kennelen ser bra ut og ut.

vedlegg

Espejot

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
57
Vs: Hitachi Premium RAS / RAC-25SX8N

Fyren hadde to av disse og begge brøt sammen i fjor ... installatøren mistenkte ventilfeil og installasjonsfeil. Og ingen reservedeler tilgjengelig.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
81
Vs: Hitachi Premium RAS / RAC-25SX8N

Espejot sanai:
installatøren mistenkte ventilfeil og installasjonsfeil. Og ingen reservedeler tilgjengelig.
Hvilken ventil var det nå, defekt, 2-, 3- eller 4-veis?

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
81
Vs: Hitachi Premium RAS / RAC-25SX8N

Selv om enhetens navneskilt sier "Made in Japan", er det så mange deler med "Made in China" :kul:
De viktigste komponentene til kompressoren og ekspansjonsventilen var "Made in Japan".

Ekspansjonsventil UKV19?
http://saginomiya.co.jp/en/auto/syousai.php?File=./pdf/ukv.pdf&Mode=793&NameType=ELECTRONIC EXPANSION VALVES & Type2 = ukv

4-aktiv STF-0104G
http://saginomiya.co.jp/en/auto/syousai.php?File=./pdf/stf.pdf&Mode=769&NameType=4- WAY REVERSING VALVES & Type2 = stf


Siden det ikke ble funnet noen feil med å forklare den dårlige varmekraften i utedelen, satte jeg uteenheten på plass etter skuddet.

vedlegg

timbba

standard Naama
Tilbakemelding Score
35
Vs: Hitachi Premium RAS / RAC-25SX8N

Så skal du pusse opp for foreldrene dine å se om Panana deres var gal?

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
81
Vs: Hitachi Premium RAS / RAC-25SX8N

timbba sa:
Så skal du pusse opp for foreldrene dine å se om Panana deres var gal?
Det er dette som er planlagt her. Pan har en H16-feil, men fungerer fortsatt så lenge frosten ikke faller under -5C.
Sterkere frost vil gjøre det klart at grunnen er at oljene er stivere og den antatt forkortede fjæren ikke kommer riktig tilbake. :kul:

Noen ganger fungerer det helt fint når det ikke er stort behov for tining. Jeg tror ikke det broer andre ganger når du tiner.
/foorumi/index.php/topic,9863.msg353689.html#msg353689

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
81
Vs: Hitachi Premium RAS / RAC-25SX8N

Demontering av innedelen på tur.

Viftetrommelen er av stål, men belegget er egentlig ikke av metall. Blåsehullet og blåseretningen er dekket med (høyre) stålbelegg.

Grove filtre rengjøres med bust som beveger seg frem og tilbake langs overflaten av filtrene. Busten rengjøres alltid når mating fra cellen og det samles støv i oppsamlingsbrettet på enden av enheten. Børstingen er ufullstendig fordi busten var midt i cellen og ikke i riktig ende i parken.

Jeg vurderer sterkt å etterlate bust. ::)

vedlegg

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
81
Vs: Hitachi Premium RAS / RAC-25SX8N

Viftemotoren ble fjernet og åpnet for testen. Bakdekselet til motoren ble lett åpnet med en skrutrekker. http://nidec.com/en-NA/product/motor/category/A010/B020/P0000056/

For hånd så det ut til at motoren gikk helt fint. Må prøvekjøre og lytte til hvordan viften / peiling høres ut. :kul:

Inntaksluftsensoren og fuktighetssensoren er plassert på et lite kretskort bak gitteret.

Det ble gjort en liten modifisering som forhåpentligvis vil hjelpe enheten til å bedre overvåke fangstemperaturen. Jeg fjernet det hvite klistremerket på sugeluftsensorens ovale hull.
Hvis andre Hitachi-eiere også har en stor forskjell mellom fangstemperatur og innetemperatur, og fangsten må holdes høy for at varmen skal komme, kan dette hjelpe.;)

vedlegg

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
81
Vs: Hitachi Premium RAS / RAC-25SX8N

janti sa:
Viftemotoren ble fjernet og åpnet for testen. Bakdekselet til motoren ble lett åpnet med en skrutrekker.

For hånd så det ut til at motoren gikk helt fint. Må prøvekjøre og lytte til hvordan viften / peiling høres ut. :kul:
Japanske ingeniører har hatt en designfeil (eller ikke). Viftemotoren kan ikke byttes, bortsett fra ved å fjerne / løfte sensoren. Motorholderen integrert i cellefeste / støtte => motor (eller lager) utskifting vanskelig

vedlegg

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
81
Vs: Hitachi Premium RAS / RAC-25SX8N

Den innendørs enhetscellen var tilstoppet av en eller annen grunn, selv om enheten hadde blitt rengjort og vasket regelmessig. Skitten var av massetypen.

Børsting av Hitachi-grovfilteret kan føre til at mindre støvpartikler passerer gjennom det grove filteret. Jeg vet ikke om enheten noen ganger vil slutte å blåse mens jeg børster, det vil være lurt å ikke få støv i cellen på grunn av børsting.

Å støvsuge cellen så ut til å rense cellen på sidene. Sannheten ble avslørt da jeg vasket cellen med vaskevæske flere ganger. Virkelig, skitten begynte først å komme av når jeg satte vann gjennom cellen under trykk. => Ville den Hitachi-cellen være tettere enn normalt?

At Sanyo så skitten ut og vaskevannet var svartere også. Imidlertid kom smuss fra Sanyos-cellen lettere.
Hitachi-vifte-trommelen følte seg ikke skitten i det hele tatt, i motsetning til Sanyo-vifte-trommelvannet.
/foorumi/index.php/topic,24030.msg309777.html#msg309777

vedlegg

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
81
Vs: Hitachi Premium RAS / RAC-25SX8N

janti sa:
Hvilken ventil var det nå, defekt, 2-, 3- eller 4-veis?
Førstnevnte rapporterer på egenhånd om en nålventilfeil (= serviceventil = 3-veis ventil). Er det ikke ventilhetten strammet nok? Ville en (hydraulisk) gjengetetning hjulpet?
/foorumi/index.php/topic,24470.msg315626.html#msg315626

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
81
Vs: Hitachi Premium RAS / RAC-25SX8N

Etter rengjøring ble kennelen ny.

Sensorene til innendørsenheten, inntaksluften og cellesensoren ser ut til å være i god stand. Jeg målte de samme motstandene som beskrevet i servicehåndboken.

Servicehåndboken reklamerer for "Rensing av rustfritt stål plasma luftrensing" => Imidlertid er det ikke noe stål i de grove filtrene / filtrene fordi de ikke leder strøm. :kul:

Det var testmengden som enheten måtte sjekke feilminnet og innedelenhetens funksjoner. Nå strømmer luften bedre gjennom cellen. Blåsekraften til enheten er ikke den høyeste (i det minste når du prøver disse rengjøringsfunksjonene), jeg forventer at maks vil være et sted rundt 550 m3 / t når den kraftige funksjonen er valgt. Det kan være at oppvarmingen da blåser hardere.

Utedelen startet også fint for kjøling og oppvarming, i veldig lang tid brukte jeg ikke enheten uten mellomrør. :)

vedlegg

ironman

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Hei!

Google førte meg hit ... Tittelfabrikken begynte å vise symptomer før årsskiftet. Opprinnelig var utedelen frosset, noe som aldri hadde skjedd før. Etter å ha undersøkt operasjonen, fant jeg ut at den egentlig aldri slutter å smelte. Etter manuell avriming roterte den i minst et døgn før den fryser igjen, så det kan være ganske kraftmangel. Strømforbruket er også rundt 800W hele tiden, og utendørsenheten kjører "omdreininger", slik den til og med har blitt brukt i små fryser. Strømregningen i desember fortalte også den tøffe tungen at hundrevis av ekstra kilowattimer hadde brent et sted, ettersom forbruksrekorden til alle tider var blitt knust. Tidligere på høsten arbeidet enheten og tine normalt, jeg tror denne feilen brått startet.

Det var mistanke om kuldemedelsmangel i tjenesten. Denne uken skulle det følges, det var faktisk mangel og ingrediensene ble tilsatt i riktig mengde (1,2 kg, tror jeg). Imidlertid rettet det ikke problemet. For øyeblikket varmer ikke enheten en gang opp. På omtrent 6 grader celsius, da jeg testet, var innedelenhetens blåserluft bare 26,8 grader celsius. Hvis du bytter til kjølemodus, er blåser luften ca 3 ... 4 grader, og i tillegg kan du høre kjølemediet sirkulere. Det vil si at det fortsatt er en viss livlighet i enheten, men veldig svak i oppvarmingsmodus. I kjølemodus var strømforbruket bare over 100W. Jeg satte widgeten helt av igjen, fordi den ikke kunne holde den indre temperaturen selv med de små frysene.

Etter å ha rapportert disse, mistenkte jeg vedlikehold av kompressorventilene. Men skal ikke dette være et rullehjul uten ventiler? Når kjølemediet ble tilsatt, fant det nemlig ut at kompressoren holdt en underlig skrikende lyd ved visse omdreininger, men ved høyere omdreininger kjørte den fortsatt. Dunkingen var et sted midt i syklusen. Imidlertid hadde enheten stoppet i mange uker før innsettingsprosedyren, og hekken var selvfølgelig kald når den ble slått på og lyden ble oppdaget. På tidspunktet for tilsetningen var det omtrent 5 grader Celsius og installatøren sa at dette var den eneste dagen på en stund som været til og med kunne gjøres. Årsaken til at enheten vil fortsette å fungere ved kjøling Installasjonsprogrammet forklarte noe av trykket at kjøling ikke trenger det på samme måte som oppvarming, og at en defekt kompressor fortsatt kan fungere ved kjøling, men strømmen er ikke tilstrekkelig til oppvarming. Og på den annen side, når du tenker på det selv, trenger du ikke virkelig haffelig for å få 3 ... 4 grader celsius på rundt 6 grader celsius utenfor luften; Ved å åpne vinduet oppnås allerede en mye mer effektiv kjøling.

Så er disse "Premium" svake utseende? Enheten var nesten 5 dager gammel da den kollapset. Jeg leste på nettet at rullekompasser burde vare minst 15 år på grunn av deres enkle struktur. Ellers kan ILP forventes å operere i så lenge som 10 år.

Jeg lastet ned vedlikeholdsbevisstheten og studerte litt ILP-teori og la også merke til at Kilkke kalte ekspansjonsventilen. Kan det ikke også være feilen? Selve firveisventilen er sannsynligvis OK fordi strømningsretningene endres og enheten i det minste prøver å varme opp.

Neste uke skal vi selvfølgelig finne ut mer gjennom service, så lenge Hitachis dypere soulmaker kommer ut av høytiden og forhåpentligvis får litt mer utforskning på stedet. Nå sier han at han hovedsakelig driver med vedlikehold for større utstyr og ikke er helt klar over disse Hitachi-ILPene.

Jeg prøvde å finne ut prisen på kompressoren, men jeg kunne ikke finne riktig type. Én EU1013DD ville blitt funnet, men jeg vet ikke om det til og med er det samme som -EU1 slutter?

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94
Jeg la også merke til en Kilkke kalt en ekspansjonsventil. Kan det ikke også være feilen?
Det kan være et problem med ekspansjonsventilen (og i dette tilfellet ville det tydeligvis blitt stått for mye åpent), men det skyldes sannsynligvis hovedsakelig dårlig utbytte ved delvis kraft. Jeg spådde at delene av enheten ville bli dimensjonert slik at varmen ville være ganske bra ved full effekt.

Andre symptomer på rasling (som for eksempel drift av kjøling i frost, selv om oppvarming ikke fungerte), ville etter min mening være egnet for kompressorfeil (for å være nøyaktig, forfall). Rullekompressorer har mange tetningsflater og svikt på et tidspunkt kan være dødelig. Tetningen forbedres vanligvis når hastigheten øker. Er det noen tegn på oljelekkasje på enheten?

Anssi79

medlem
Tilbakemelding Score
0
Jeg har et mønster som er ganske likt med forskjellen at det tok omtrent 6 år. Strømmen falt overraskende under de første alvorlige frostene, og enheten gikk i en feiltilstand (blinker timeren i rødt) av det elektriske og gikk i drift, men ved halv strøm. Serviceåpninger som tilførte 700gr kuldemedium, men maskinen økte ikke trykket til mer enn 20 kg. Olje har blitt sølet og sølt her etter vedlikehold, og enheten genererer ikke lenger varme.

miss

medlem
Tilbakemelding Score
9
Samme problemer med Green her. Blåser 33 grader i full fart, uansett om det er -5 eller -20 ute. Ingen feilkoder eller tegn på lekkasje.

Jeg venter bare på en ny ekspansjonsventil. Hvis det ikke løser problemet, bytter du det ut med en ny maskin.
opp Bunn