Skaffe en luft-til-vann-varmepumpe

veldig

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Det var to alternativer for å få pumpen. Mitsubishi Electric Zuba Dan SHW80YAA og NIBE F2120-8 (3-faset). Hva ville være valget av "panelet".

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Ja, jeg vil stole mer på de i Nibe. En sunn inngang i mørket, så kom til rival som får det bedre COP!

Jeg håper jeg ikke blander pakken. Hvor lenge har du tenkt på maskinens kapasitet, om det er nok for F2120-8 eller skal det være F2120-12? Den tolv er større, kraftigere og litt tyngre i alle henseender. Prisforskjellen er bare omtrent € 500. Ifølge Niben-kurver, tolv effekt ved -20 ° C 5 kW.

59952

Jolberious

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
76
Hvilke typer tilbud har du fått fra pumpen?
Hvilke funksjoner veier du?
F2120-12 ville være ditt valg. Bare fordi prisforskjellen er latterlig liten sammenlignet med noen få (noen få hundre), men du får en enhet med en større fordamper (den samme fordamperen er også på -16 og -20)

Hvor kommer Finland fra? Hva er varmekurven til huset, hva slags varmefordeling, etc.?

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229
Her har Mitsu brutt ned under 10 år denne vinteren, jeg tar den til Niben.
Hva slags kurver kan være i mitsu?

mikkosy

medlem
Tilbakemelding Score
3
Ikke kjøp Mitsua minst. Nå, fra denne slitsomme opplevelsen, ville jeg skaffe en enhet med en 10 års kompassgaranti. Og vær forberedt på å frigjøre enheten i mindre enn 10 år.

timbba

standard Naama
Tilbakemelding Score
35
DU GJØR DIN NIBET-SIKKERHET VIL REGISTRERES AV DIN VARMEPUMPE PÅ MÅNEDLIG INSTALLASJON.
Overnatting .. Hvorfor på jorden? Hvorfor ikke nå, men automatisk fra installasjonsdatoen? Bosch opplevde den samme idiotiske tilstanden ..

Jolberious

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
76
Overnatting .. Hvorfor på jorden? Hvorfor ikke nå, men automatisk fra installasjonsdatoen? Bosch opplevde den samme idiotiske tilstanden ..
Når det går til Nibe (eller Bosch) at det nå er installert, har enheten gått fra fabrikken i januar, i mai har den blitt solgt blokkert og installert i september.
Faktisk, de jeg täytellyt kunder komplette, nøkkelferdige tjeneste Næs ;)

Espejot

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
57
Nibe blir et forsikringssertifikat. Hvis du tenker så mye om dette aspektet ...

timbba

standard Naama
Tilbakemelding Score
35
Når det går til Nibe (eller Bosch) at det nå er installert, har enheten gått fra fabrikken i januar, i mai har den blitt solgt blokkert og installert i september.
Faktisk, de jeg täytellyt kunder komplette, nøkkelferdige tjeneste Næs ;)
Omtrent installasjonsprotokollen (+ om kjøpskvitteringen) når det gjelder behovet for å bruke den. Men det er flott at "nøkkelferdig" brukes til å behandle disse. Det er bare at hvis du ikke tok vare på dem, kan du kanskje savne dem.

PS. For eksempel var jeg helt ut av Bosch. Jeg la merke til en uke for sent da selgeren ikke nevnte noe slikt. Selvfølgelig ble skrotet etterlatt av selgeren etter et par måneder, til tross for at til tross for reparasjonene, ble den nye skålen ordentlig spilt. Og heldigvis fikk jeg denne avtalen med selgeren.
Senest redigert:

Espejot

moderator
Tilbakemelding Score
57
Jeg la ikke merke til registreringen min umiddelbart, det er for sent.
Disse tider er ikke slaviskt overholdt, men du mener at vilkårene for tilleggsgarantien ikke er oppfylt.

Omtrent installasjonsprotokollen (+ om kjøpskvitteringen) når det gjelder behovet for å bruke den. Men det er flott at "nøkkelferdig" brukes til å behandle disse. Det er bare at hvis du ikke tok vare på dem, kan du kanskje savne dem.

PS. For eksempel var jeg helt ut av Bosch. Jeg la merke til en uke for sent da selgeren ikke nevnte noe slikt. Selvfølgelig ble skrotet etterlatt av selgeren etter et par måneder, til tross for at til tross for reparasjonene, ble den nye skålen ordentlig spilt. Og heldigvis fikk jeg denne avtalen med selgeren.
Jeg sendte meg ytterligere garantikort 1 måned for sent og hadde ingen effekt. Ingen installasjonsprotokoller kreves for Nibe-sikkerhet, bare et serienummer, et kjøpssted og installasjonsdatoen.

veldig

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Hytta ligger i Kuopio-regionen, en 3-etasjes ytterligere 50s isolert med 3 etasjer med vinduer. I kjelleren garasje, vaskerom, badstue og kjele rom. Oljeoppvarming med 1-3 brosjyrer som er 12 stk i tre etasjer. Garasjen leveres med en vifte spole med 3-20kw temperatur kontroll. Olje går 2500-3000l / år, avhengig av vinter. Tanken var å sette pumpen inn i returkretsen av radiatornettverket gjennom en hundre liter bufferakkumulator.
Buffer hub spole i serie med oljepanna LKV spole. Er dette byttet fornuftig på noen måte?.

røtter

standard Naama
Tilbakemelding Score
39
Hvor varmt vann er nødvendig?
Det ville høres mer fornuftig å sette geotermisk energi på det ...

veldig

nykommer
Tilbakemelding Score
0
I hard frost, med et laser termometer, målt jeg om + 45 C grader fra innløpsledningene til radiatorene.

røtter

standard Naama
Tilbakemelding Score
39
Med det speilet har du allerede satt rotasjonen på hardt og terminaler er slått av, en beskjeden tommo 45C ... maks for frost.
Nøyaktigheten av den måleren, Mitens, har kontrollert nøyaktigheten.

veldig

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Ja, det ser ganske nøyaktig ut, det kan være et lite kaste i forhold til en meter som er nærmere væsken som måles.

veldig

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Hytta ligger i Kuopio-regionen, en 3-etasjes ytterligere 50s isolert med 3 etasjer med vinduer. I kjelleren garasje, vaskerom, badstue og kjele rom. Oljeoppvarming med 1-3 brosjyrer som er 12 stk i tre etasjer. Garasjen leveres med en vifte spole med 3-20kw temperatur kontroll. Olje går 2500-3000l / år, avhengig av vinter. Tanken var å sette pumpen inn i returkretsen av radiatornettverket gjennom en hundre liter bufferakkumulator.
Buffer hub spole i serie med oljepanna LKV spole. Er dette byttet fornuftig på noen måte?.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Jeg antar at det kan fungere, hvis det kommer tilbake, går det virkelig rett til kjelen, og du har alltid noe å gjøre. Det viktigste er at kjelen ikke må holdes varm som i kaldt vær. Den 100 l bufferbufferen er nok til å tine VILP, men det kan være litt større.

Så du bør kjøre slik at skyttelbussen er åpen og den oppvarmede returstrømmen varmer kjelen. Oppvarming bare ved frysing med kraften til kjelen, slik at pumpetemperaturene også er rimelig lave, og det er ikke nødvendig å gå til de høye temperaturene ved hard frost. I en vanlig varmesyklus lukker termostaten syklusen om sommeren. Deretter, hvis termostater starter, vil oppvarmingen være på om sommeren også, og det kan få deg til å føle seg trøtt. Igjen resulterer varmen i en 20-25 graders kjele i dårlig fading. I enkeltrørssystemer går rotasjonen alltid, og termostater i radiatorene kan lukkes, og at rotasjonen kan ta den fra den varme bufferen til kjelen.

I en vanlig batterisyklus forstår jeg ikke hvordan du skal få vannet til å varme om sommeren. Oppvarmingssyklusen skal være på om sommeren. Hvis det ikke er sirkulasjon, blir ikke vannet i oljekjelen, men bare i bufferen.

Jeg har en pumpe direkte i kjelen og varm den opp. På denne måten kan VILP fungere som det gjør, og varmesyklusene er ikke på noen måte avhengig av pumpens levetid, og vannskiftene er ikke avhengige av varmesykluser. En ren vanndråpe vil kreve 2-3 pumpesykler per dag, avhengig av kjelenes volum.

Om vinteren, bør kaldet under avrimingen av VILP ikke gå direkte inn i kretsen fordi det forårsaker temperaturendringer i varmeslangen. Derfor er det verdt å koble VILP til enten kjelen eller buffertanken. Problemet med tilkobling til kjelen kan være blanding av vann i kjelen, og dermed redusere temperaturnivået som går til oppvarming. Returen av varmesyklusen skal komme til kjelen med glede, men det er tilfelle hvor kjelebyggeren har gjort det. Jeg kommer tilbake like under varmtvannsspolen, kanskje 25 cent fra kjele gulvet, det er ganske oppe.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229
Skal olje bli brent ved siden av boblebadet og gjøre det til det vanlige varmtvannet?

røtter

standard Naama
Tilbakemelding Score
39
Før VILP avviser, ville det være verdt å høre hvor det er satt.
Stemmemeldingen kan være ganske nyttig i et slikt forum, men på den annen side leser jeg samme informasjon.
Jeg forstår bare bruken av bedrageri når vi ønsker å brenne noe tre i en kjele, og for sommeren vil vi bli kvitt det trebrennende eller ikke lage en grop / samling.
Oljeoppvarming + vilp får ikke sminke som resterende poeng ... la oss selv se om et stykke olje får et stykke olje hvis du ikke gir opp, i det minste kan noe fristende bli lovet å gi opp.
Her vil du også møte oljesprøyter på Tori.fi og geotermisk plass .... det er så enkelt, ikke fordøyende, ikke behandling av smeltevann, ingen støy, spare penger mest, og så videre.
Senest redigert:

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Faktisk forstår jeg VILP veldig bra. Det er et uforlignelig spill hvor som helst i Finland, om det er noen annen måte som i det minste reduserer bruken av direkte strøm på kalde dager. Det beste med nord er om det er en brukbar tre- eller oljekjel som kan brukes til å håndtere frost. I sørlige og vestlige Finland, hvor det ikke er sterke frost for driften av VILP, er peisen og motstanden god. Jo mer fjernt vi er, jo vanskeligere borebrønnen for MLP er å få lønnsomhet for VILP. De fleste har også en peis i huset, eller minst en av dem. Den daglige bruken av peisen kan være tørr, men det kan være en stor glede å bruke det som frostvarmer. Disse små mengder av tre kan godt bli født som en baver og et motorsagverktøy. Itsekkin Jeg har vært her i Kuopio region kompensert fyringsolje 95% svik.

Kjelen gjør mye for å spørre om det er igjen å forlate. Da får du den perfekte backupoppvarmingen. De fleste oljekjeler kan også brenne andre, f.eks. Pellets. Kjelen kan også være en god hjelp til større steder, selv for underjordisk grunnvarme og som sikkerhetskopieringskilde. Kjelen er vanligvis ikke verdt å kjøpe nå, men hvis den allerede eksisterer. Vanligvis er de største problemene hovedsakelig med sin underjordiske oljetank.

Støy og rommel er hovedsakelig et problem med MLP

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Hva vil juryen tenke på denne typen forbindelse?
Her ville pollu produsere nettproduksjon direkte, for etter kjelen vil det ikke lenger være et negativt arbeid for smelteverkene. Den produserte kjelen skal skilles fra resultatene, for eksempel ved å lese måleren separat når kjelen er oppvarmet. Samtidig vil Pollulla få et kjeleprodukt hvis du husker å lese apparatet.

Hvis kjelen skulle lukkes, kunne den ignoreres i fly, men det ville trolig trenge en egen demper. Hvis det var en spole for fading i ytterligere barriere, kunne den gamle spolen av kjelen enten være omgått eller omgått.

Hvis kjelen er igjen, ville det enkleste være å bruke det som et reservoar, men da å koble det annerledes.

59956

veldig

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Skal olje bli brent ved siden av boblebadet og gjøre det til det vanlige varmtvannet?
Ja, varmt vann fra springen skulle først oppvarmes i bufferen til buffertanken og sluttvarmen i kjelespolen. Det er lite vann for varmt vann.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229
Ja, varmt vann fra springen skulle først oppvarmes i bufferen til buffertanken og sluttvarmen i kjelespolen. Det er lite vann for varmt vann.
En olje kjele med olje er dårlig for det fordi varmetapene er høye på grunn av høy varme.

Andres

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
5
Hva vil juryen tenke på denne typen forbindelse?
Her ville pollu produsere nettproduksjon direkte, for etter kjelen vil det ikke lenger være et negativt arbeid for smelteverkene. Den produserte kjelen skal skilles fra resultatene, for eksempel ved å lese måleren separat når kjelen er oppvarmet. Samtidig vil Pollulla få et kjeleprodukt hvis du husker å lese apparatet.

Hvis kjelen skulle lukkes, kunne den ignoreres i fly, men det ville trolig trenge en egen demper. Hvis det var en spole for fading i ytterligere barriere, kunne den gamle spolen av kjelen enten være omgått eller omgått.

Hvis kjelen er igjen, ville det enkleste være å bruke det som et reservoar, men da å koble det annerledes.

se vedlegg 59956
Det er en kontrollkrets i automatiseringen. Tenk på VILPs egne tanker om at kjelekontrollen har sin egen oppfatning. Hvis man er klok, så tenker en annen ved referanse (ikke om klokt). Den riktige kretsen er hvor bare en Laide kommando. Forsinkelse er feil ord for denne tingen.
VILP er i stand til å bytte kjelen på eller av ved hjelp av PID-kontroll.

Vannkretsløpet er bedre hvis VILP er koblet til laderen (? 300l bufferbuffer?) Med egne rør og kjelen har sin egen vanncirkulasjon.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Vannkretsløpet er bedre hvis VILP er koblet til laderen (? 300l bufferbuffer?) Med egne rør og kjelen har sin egen vanncirkulasjon.
Det kan imidlertid være en sirkulasjonspumpe, og kjelen vil også fungere som et reservoar og til og med for vannfading. Ofte i de gamle kjelene er motstandene klare. Personlig liker jeg ideen om at VILP og kjelen er helt separate systemer, slik at kjelen også er en komplementær reservedel. Varmeoverføringen jeg har vist her er nå på resirkuleringspumpen. Det ville være en god ide å ha en sikkerhetskopi.

VILPs er kjent for å kontrollere ytterligere oppvarming, men kjelen bør likevel varme opp riktig slik at den ikke blir våt. Å gjøre litt ekstra oppvarming med kjelen virker ikke. Mesteparten av tiden trodde jeg VILP varmet opp til en frostgrense og så på kjelen fremover. I dette tilfellet vil selv disse VILP brennerkontrollene trolig virke ganske bra når en frostgrense er satt.

Da kunne den ekstra laderen bare kobles til varmekretsrøret. Dette vil forhindre raske varmefluktuasjoner i varmesyklusen. Rotasjonen ville finne sted med en sirkulasjonspumpe i huset varmekrets.

Andres

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
5
Den enkleste måten å kontrollere den på er å slå den av. Men det skjer ikke hvor ofte.
PID-kontroll er mest brukt. Selv om du har en on-off varmepumpe eller en PID-regulator for en omformer varmepumpe.
Siden varmepumpen har en historie, har alle varmepumper en PID-regulator som, basert på temperaturen, setter kompressoren svinger. Men ... hvis kompressorens kraft ikke er under forhold, så søker VILP etter mer kraft. Han legger på stangen. Etter en stund (selv 10 min) vil kontrolleren kontrollere om det er behov for stangen. Hvis ikke, setter kontrolleren stangen av.
Selv om utsiden er -15 C, blir stangen lagt i 10 minutter. Hvis utetemperaturen er -20 ° C, blir stangen lagt om nødvendig i 45 minutter. Dette betyr ikke at VILP stopper. Så VILP strøm + stang effekt = total effekt.
Bare hold VILP-reléet på kretsstangen i stedet for å sette kjelen på (kontroll).

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Det er sannsynligvis bra når det er en motklokker. Det er ikke tilfelle med en oljebrenner, du bør definere noen timer om gangen, hvorefter det blir kontrollert om det fortsatt er frost. Fortrinnsvis bør det være noen hysterese, som -20 ° C på brenneren og -16 ° C. Når pæren er avkjølt, vil VILP fortsette å fungere. I tillegg må det være en regulator som hindrer varmt vann fra å komme inn som det er.

Først hadde jeg denne typen forbindelse. VILP var direkte forbundet med kjelen fra ekspansjonsleddet, men det var litt blanding i kjelen. Ikke mye, men lite. Men det var en veldig god og enkel jobb, men oppvarmingen gikk et par grader kjøligere enn hva VILP produserte fordi returstrømmen av varmen ikke kom til bunnen av kjelen og brakte kjelen til blandingen. Fra ekspansjonsleddet var inngangen til kjelen et godt sted i Miles, hvor det var en spole rett under og sannsynligvis godt stoppet ladningscyklusen. Det er sannsynligvis forskjeller mellom kjeler. Returneringen av varmesyklusen skulle ha vært knyttet til den VILP, så det har sikkert fungert veldig bra.

59957
Senest redigert:

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Vel, det var ikke vanskelig å tegne. Her ville være forbindelsen jeg foreslo direkte til kjelen som ble brukt på saken min. Dette ble ikke gjort da det hadde vært noe vanskeligere å gjennomføre rørforbindelser. På den annen side var såret tilsetningen av en oksygenreaktor, som først og fremst korrigerte temperaturvariasjonene i varmesyklusene knyttet til forbindelsesmetoden direkte til varmekretsen.

FORDELER
- Kjelen vil bli fylt med vann fra VILP uten blanding, slik at forvarming av vannet ville fungere på best mulig måte.
- Ingen ekstra kostnader for varmekretser (varmtvannsbrannslang med kun likestrøm)
-Varmen produsert av VILP går kun til varmesystemet ved forvarming av varmtvannet med redusert hastighet
-Kedlen må være i VILPs varme, ikke en kontinuerlig oljeforbrenning
-Kedlens elektriske motstander kan brukes som hjelpemiddel hvis noen
- Små endringer, bare å bli med rør.

ULEMPER
- Bruk kjelen kun med brenneren eller begge deler. Det er ikke mye skade på dette hvis VILP er i stand til å varme til driftsgrensen eller på annen måte kald nok.
-Kedelsespolen skal være bra. Det er ikke mulig å erstatte spolene med alle kjeler hvis det er dårlig.
-Produksjonen må finnes på grunnlag av kjelen. I dette tilfellet vil det være at ekspansjonsrørutgangen.

59958

veldig

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Det var en Panasonic-bryter på om det kunne være en oljekjele i det kjelepunktet. Bøtte- og luftvannspumpen kan brukes på tre måter,
kjele og luftvannpumpe, bare kjele, bare luftvannspumpe.

PANASONIC 12 KW AQUAREA HIGH PERFORMANCE.jpg
PANASONIC 12 KW AQUAREA HIGH PERFORMANCE.jpg

spire

moderator
Tilbakemelding Score
77
Oljekjelen kan ikke knuses på samme måte som en elektrisk motstand, noe som kan hjelpe svært lite, men det er normalt å jobbe med en oljetank. Enten det er Panasonics enkle å justere operasjonen med en, må det undersøkes separat,

veldig

nykommer
Tilbakemelding Score
0
PANASONIC 12 KW AQUAREA HIGH PERFORMANCE-pakken er rimelig. Har noen noen erfaring med enheten.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Du mener dette. F.eks. 16 som gir 10,6 kW ved -15 ° C. Hvis disse energieffektivitetsetikettene har et innlegg, så er samme A ++-rangering for eksempel Nibe og CTC.

Split ville få € 4,990. Ikke veldig dårlig.

Dette kan utledes av mangler. "Jordmotstanden CZ-NE3P som leveres med luft-til-vann-varmepumpen må installeres før igangkjøring."
Det vil si at det er noen "bunnplate" der noe vannspor holdes åpen med motstand. Ikke det beste i denne forbindelse. Hvis det ikke er mulig å føre vannet til kloakk, men i alle fall det senkes, er flammen så viktig.

59973

Peteliuski

medlem
Tilbakemelding Score
0
hvilke har en 10v compur garanti? Kan bosch / IVT være den eneste?
Disse lengre garantiene kan fås som en ekstra tjeneste fra enkelte selskaper. Her har budene gått gjennom. For eksempel har Heatpartiet 6 års trygghet, så når vedlikeholdet er ferdig (gratis), kan et par hundre mer kjøpe 4 år mer sikkerhet. Det er totalt 10 år med full sikkerhet.

samza

medlem
Tilbakemelding Score
6
det vil si ikke fra andre produsenter når IVT / Bosch uten å betale ekstra for garantien. ok.
opp Bunn