Kjøper en luft-til-vann varmepumpe

Suunnittelija75

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
16
Ingen garanti er gitt fra produsenten. Vanligvis over 3 års garanti får ordet til en ærlig Uleåborgs mann og glatte vilkår.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Hvis den er installert på en eller annen måte "feil" for ikke å ha operativ funksjon, kan det i det minste være grunn til å nekte reparasjon. På samme måte vil designproblemene trolig forbli kundens ansvar. Selgeren kan ha mulighet til å gjøre en profesjonell installasjon en betingelse for garantien hvis de ønsker det, så vær sikker på å diskutere vilkårene og betingelsene for garantien når du inngår avtalen.

Tross alt er det ingen garanti for at oppvaskmaskinen blir koblet til vannforsyningen og drenerer seg selv.

Poko

Relay era stump
Tilbakemelding Score
229
Ja, disse garantiene forsvinner i selvinstallasjon som en fart i Sahara, kan til og med kreve en kald svindel for å få en juks, disse har også blitt vridd her.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
81
Hvis du selv installerer luftvannspumpen, kan du ikke få noen garanti overhodet.
Vennligst se garanti- og monteringsanvisninger for enheten. Disse må være svaret på dette spørsmålet.

1-faset monoblokpluggkontakt kan være plassert nærmest luftkjøleren. ;)

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Ja, disse garantiene forsvinner i selvinstallasjon som en fart i Sahara, kan til og med kreve en kald svindel for å få en juks, disse har også blitt vridd her.
Vel, i hvert fall har jeg ikke forsvunnet, og ingen har bedt om tillatelser. Admittedly en monoblock maskin spesifikk.

Poko

Relay era stump
Tilbakemelding Score
229
Vel, i hvert fall har jeg ikke forsvunnet, og ingen har bedt om tillatelser. Admittedly en monoblock maskin spesifikk.
Er det noe papir som garantien gjelder nå når det ikke finnes noen godkjente installasjonsfirmaer eller kvitteringer? Du kan også være forvirret når rørleggerarbeidet ditt blir lurt av tinnplettering, og forsikringsselskapet nekter erstatning, i Finland når det ikke er generelt tynt.

Og ingen skal se på de kalde tillatelsene nå, men det er noe kaldt i whisky, selv med geotermisk varme. Det er det som har vært vedvarende hevdet her med tiden.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Du kan også være forvirret når rørleggerarbeidet ditt blir lurt av tinnplettering, og forsikringsselskapet nekter erstatning, i Finland når det ikke er generelt tynt.
Det er heller ingen forsikring som erstatter dem. Ganske vist kan et veldig stort antall VILP-sykluser nå ikke produsere vann. Er det en grunn til at tinnbelagte rør ikke ville vare?

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57
Hvis det ble nevnt snusgarantien nå, ville garantien for tinned tube maskin ikke nekte det. Hvis røret utløses og maskinen ikke løsner kretsen og bryter ned, er dette ikke tilfelle av falsk garanti og er på ingen måte produsenten av enheten.

Selv om det hadde blitt installert av rørledningen, ville det fortsatt ikke være noen garanti mot denne skaden. Men så vil rørledningen eller firmaet forhåpentligvis ha en form for ansvarsforsikring som ikke kan presses ut. Selv om selvinstallerte boligforsikringer ikke kan refunderes basert på ovennevnte grunnleggende for god konstruksjon, osv. Det vil si at å installere deg selv vil ta en bevisst risiko hvis du ikke kan gjøre det riktig. Det er en forskjell i vissi.

Selv når det er riktig installert, er det allerede prejudikater som forsikringsselskapet har mistet, blant annet. elektriske installasjoner når installasjonen ble gjort riktig.

Hvis enheten deretter frigjør sin gass oppoverbakke, kan produsenten ikke frasette seg sitt ansvar med helt irrelevante rørleggingsgrunner eller kaldtillatelser (hvis monoblokke). Slike uakseptable vilkår vil bli veltet i retten, så mye at jeg stoler på rettssystemet, blant annet på grunnlag av. tidligere tap av et standard selskap.

Den beste forsikringen er imidlertid å observere alle slike installasjoner og utstyr. Enten du gjør det selv eller gjør noe annet spesielt.

Poko

Relay era stump
Tilbakemelding Score
229
.

Den beste forsikringen er imidlertid å observere alle slike installasjoner og utstyr. Enten du gjør det selv eller gjør noe annet spesielt.
Jeg mente ikke å kombinere tinn og svik, men tinn som et eksempel på det faktum at det ikke er en vanlig metode for binding og forsikring, kan tenke på noe.
Og nå, forresten, målretter jeg ikke med kjellervarmeren, det ser ut til å være godt satt i alle bildene, ikke hosum.

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94
I Finland bruker kobberrør foscu, tinn er litt som trffel.
For noen tiår siden ble tinning brukt ganske mye i Finland. Mange ting har endret seg siden da (først var det ovale boremaskiner og andre "lettvektige skjøteløsninger" som erstattet skjøteledningene og gjorde leddene billigere, men krever fosco). Tin-plating har blitt vanskeligere når blylegeringer ikke lenger kan brukes selv i rør som ikke engang bærer drikkevann.

Det er imidlertid ikke tilrådelig å koble en falsk eller annen vibrerende enhet direkte med tinnbelagte rør (tinnbelagte kompressorrør var ikke i det hele tatt).

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57
Jeg mente ikke å kombinere tinn og svik, men tinn som et eksempel på det faktum at det ikke er en vanlig metode for binding og forsikring, kan tenke på noe.
Og nå, forresten, målretter jeg ikke med kjellervarmeren, det ser ut til å være godt satt i alle bildene, ikke hosum.
Jeg mener heller ikke "noe sånt" med noe bedragerisk installasjon, men med alle elektriske og vanninstallasjoner og steder der vann kan dannes. Ml. de vaskemaskinenes tilkoblinger, krankoblinger, oppvaskmaskinholdere, vaskemaskinforbindelser, kjøleskap bakgrunner osv. Ja, du tolererer alltid å se på noe slikt.

Poko

Relay era stump
Tilbakemelding Score
229
For noen tiår siden ble tinning brukt ganske mye i Finland. Mange ting har endret seg siden da (først var det ovale boremaskiner og andre "lettvektige skjøteløsninger" som erstattet skjøteledningene og gjorde leddene billigere, men krevde fosco). Tin-plating har blitt vanskeligere når blylegeringer ikke lenger kan brukes selv i rør som ikke engang bærer drikkevann.

Det er imidlertid ikke tilrådelig å koble en falsk eller annen vibrerende enhet direkte med tinnbelagte rør (tinnbelagte kompressorrør var ikke i det hele tatt).
På et tidspunkt ble kobber også forbundet med messing lodding, og ikke veldig bra.

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94
På et tidspunkt ble kobber også forbundet med messing lodding, og ikke veldig bra.
Hytta har fortsatt slike ledd i bruk i godt over 50 år (vel vannet har bare vært i bruk i smelteperioden, men på den andre siden har rørene i utgangspunktet løp gjennom sjøvann og senere i lange perioder med natriumboret brønn) og bare en av de gamle leddene har sviktet Tross alt er de sprø på grunn av sinkutslipp. Tinnfuger lider ikke av en slik lidelse, men vibrasjonen trenger tilsetningsstoffet mens kobber hardner.

Hvor bra er de nåværende kartressene og resten er etter en slik tid ...

Poko

Relay era stump
Tilbakemelding Score
229
Hvor bra er de nåværende kartressene og resten er etter en slik tid ...
Jeg har en heks i solskinnet og i husets rutenett, alt i sikte. Jeg har ikke brukt hekser for varmt vann fordi det ikke vil stoppe hvis tilkoblingen mislykkes.

Espejot

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
57
Vel, i det minste fikk Niben en MLP-sertifisering - som er forsikring.

Killi10

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
24
Hvor mange har en installasjonsrapport gjort? Noen importører krever også en autorisert installatør for å opprettholde produktansvar. Det kan være nok for forsikringsselskapet å ha installasjonen gjort riktig. Men hvis det er en produksjonsfeil eller lignende, kan produktansvaret fravikes av selve anlegget og ikke betales av forsikringsselskapet. Forsikringsselskapet vil kompensere for skader, ikke installasjonsfeil eller produktfeil. Det er en god ide å sjekke dette før du installerer en monoblok. Så garantier er bare en ekstra som ingen må gi. Produktansvar er imidlertid lovlig, og når det gjelder kjøleutstyr, kan produsenten / importøren kreve en autorisert installatør.

Espejot

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
57
Hvor mange har en installasjonsrapport gjort? Noen importører krever også en autorisert installatør for å opprettholde produktansvar. Det kan være nok for forsikringsselskapet å ha installasjonen gjort riktig. Men hvis det er en produksjonsfeil eller lignende, kan produktansvaret fravikes av selve anlegget og ikke betales av forsikringsselskapet. Forsikringsselskapet vil kompensere for skader, ikke installasjonsfeil eller produktfeil. Det er en god ide å sjekke dette før du installerer en monoblok. Så garantier er bare en ekstra som ingen må gi. Produktansvar er imidlertid lovlig, og når det gjelder kjøleutstyr, kan produsenten / importøren kreve en autorisert installatør.
Selvinstallasjon er ikke annerledes når det gjelder utvidet garanti (forsikring) garanti i forhold til at enheten har installert noe installasjonsfirma. Ikke engang teoretisk, og særlig i praksis, om jobben er gjort gjennom et forsikringsselskap. Vi har en ødelagt ILP, og ingen forsikringsselskap spurte hvem som installerte den. Med hensyn til produktansvar kan det være vanskelig for en enhetsprodusent å spørre installatøren hvis det oppstår en feil i utstyret fordi produsenten ikke kan kreve at installatøren er autorisert eller godkjent på annen måte. Produktansvar gjelder derfor for selger, grossist, men også til produsenten - det vil si til alle stadier av salg.

Killi10

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
24
Selvinstallasjon er ikke annerledes når det gjelder utvidet garanti (forsikring) garanti i forhold til at enheten har installert noe installasjonsfirma. Ikke engang teoretisk, og særlig i praksis, om jobben er gjort gjennom et forsikringsselskap. Vi har en ødelagt ILP, og ingen forsikringsselskap spurte hvem som installerte den. Med hensyn til produktansvar kan det være vanskelig for en enhetsprodusent å spørre installatøren hvis det oppstår en feil i utstyret fordi produsenten ikke kan kreve at installatøren er autorisert eller godkjent på annen måte. Produktansvar gjelder derfor for selger, grossist, men også til produsenten - det vil si til alle stadier av salg.
Dette er bare enheter som skal installeres, ikke plugge og spille. Det vil si at elektrisk installasjon og også rørinstallasjon er nødvendig. Hvis ingen spør, er det ingen tegn på at dette er akkurat det som alltid skjer. Hvis det var tilfelle, skulle installasjonen ha blitt gjort av en profesjonell.

Espejot

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
57
Dette er bare enheter som skal installeres, ikke plugge og spille. Det vil si at elektrisk installasjon og også rørinstallasjon er nødvendig. Hvis ingen spør, er det ingen tegn på at dette er akkurat det som alltid skjer. Hvis det var tilfelle, skulle installasjonen ha blitt gjort av en profesjonell.
I det minste krever Nibe ingen installeringsprotokoll for mlp. Jeg satse på monoblok det samme. Og så er dette en utvidet garanti,

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
I Finland bruker kobberrør foscu, tinn er litt som trffel.
Tinning er en perfekt standard og velkjent metode for å bruke de riktige delene. Foscu er bedre i stand til å lage sine egne forgreningsdesigner, som, selv om de overholder dem, ikke vil stikke øynene, myke rørene og brenne dem til kjernen.

Det er også kapillære deler solgt i verden hvor tinn er klar til å bli oppvarmet. De er veldig mye som Mapres-deler. Tetningsporet er bare fylt med tinn.

Tin-plating har blitt vanskeligere når blylegeringer ikke lenger kan brukes selv i rør som ikke engang bærer drikkevann.
Etter min mening har eliminering av den ledelsen ikke påvirket ødeleggelsen. Elektronikk og bil radiatorer er legert med bly som det er halv billigere og også motstandsdyktig mot tinnpest. Kobber eller sølv legering tinn er betydelig vanskeligere enn blylegering. Etter min mening er det ingen forskjell i lodding, hvilken (blyfri eller blyfri) brukes. Visst, bly er lettere å smelte, men det spiller ingen rolle fordi kobberrøret ikke lider av denne varmen og eventuelle tilstøtende ledd smelter på samme måte. Selvfølgelig må VILP-rør være utstyrt med riktige elastiske deler.

Ja, i hvert fall ville jeg være bekymret for disse pressedeltakene. Metallet forblir stresset og i det minste utsatt for spenningskorrosjon. Også, de går ikke så bra hvis rørene må være litt vridd av en eller annen grunn. De starter hikke, selv om de ikke lekker. Hvis leddet har blitt utsatt for vanskeligere mekanisk stress og har begynt å halte, er det også utsatt for vibrasjon. Disse pressedrevene er raske for entreprenører og til tross for kostnaden av deler, er tidsbesparelsene så gode at det er verdt å bruke og det er ikke noe varmt arbeid. En intern mekaniker har bedre tid og mindre av de dyre pressene. Å unngå varmt arbeid kan være ganske betydelig på store steder hvor entreprenøren skal ordne varm arbeidssikkerhet eller hvor varmt arbeid kan være helt forbudt. Hvis du er redd for ild hjemme, kan du sannsynligvis gi opp lys, northe og peis.

vwg4

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
44
I det minste krever Nibe ingen installeringsprotokoll for mlp. Jeg satse på monoblok det samme. Og så er dette en utvidet garanti,
Det samme skjemaet er trolig juks, gibberish, mlp.
Men det er for ekstra sikkerhet, som vil bli hjemmeattestet. Installasjonsbutikk Nei Kait spør, men utstyrsleverandøren ja. Jeg vil huske at den faktiske garantien starter med Nibe hvert trykk, uansett om du registrerer enheten for ekstra sikkerhet eller ikke.

Nibe har en installasjonsinspeksjonsrapport med installasjonshåndboken, som selvfølgelig må fylles ut og ble nevnt som en betingelse for garantien.

(selv om huset Lvi entreprenør ikke var fornøyd med enten F470, registrerte jeg tilleggsgarantien meg selv, og det trådte i kraft et par måneder for sent. Det var ikke nødvendig å teste funksjonaliteten, kop kop)

Redigere:https://nibe.fi/upload/haato/Ohjeet/TakuuehdotNIBE Energy Systems Oy 2014.pdf
Sist endret:

Espejot

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
57
Det samme skjemaet er trolig juks, gibberish, mlp.
Men det er for ekstra sikkerhet, som vil bli hjemmeattestet. Installasjonsbutikk Nei Kait spør, men utstyrsleverandøren ja. Jeg vil huske at den faktiske garantien starter med Nibe hvert trykk, uansett om du registrerer enheten for ekstra sikkerhet eller ikke.

Nibe har en installasjonsinspeksjonsrapport med installasjonshåndboken, som selvfølgelig må fylles ut og ble nevnt som en betingelse for garantien.

(selv om huset Lvi entreprenør ikke var fornøyd med enten F470, registrerte jeg tilleggsgarantien meg selv, og det trådte i kraft et par måneder for sent. Det var ikke nødvendig å teste funksjonaliteten, kop kop)

Redigere:https://nibe.fi/upload/haato/Ohjeet/TakuuehdotNIBE Energy Systems Oy 2014.pdf
Jeg har en PILP under garanti og ingen henvendelser. Selvfølgelig installert i 2008 og installasjonsprotokollen fylt ut.

Poko

Relay era stump
Tilbakemelding Score
229
Tinning er en perfekt standard og velkjent metode for å bruke de riktige delene. Foscu er bedre i stand til å lage sine egne forgreningsdesigner, som, selv om de overholder dem, ikke vil stikke øynene, myke rørene og brenne dem til kjernen.

Det er også kapillære deler solgt i verden hvor tinn er klar til å bli oppvarmet. De er veldig mye som Mapres-deler. Tetningsporet er bare fylt med tinn.

Etter min mening har eliminering av den ledelsen ikke påvirket ødeleggelsen. Elektronikk og bil radiatorer er legert med bly som det er halv billigere og også motstandsdyktig mot tinnpest. Kobber eller sølv legering tinn er betydelig vanskeligere enn blylegering. Etter min mening er det ingen forskjell i lodding, hvilken (blyfri eller blyfri) brukes. Visst, bly er lettere å smelte, men det spiller ingen rolle fordi kobberrøret ikke lider av denne varmen og eventuelle tilstøtende ledd smelter på samme måte. Selvfølgelig må VILP-rør være utstyrt med riktige elastiske deler.

Ja, i hvert fall ville jeg være bekymret for disse pressedeltakene. Metallet forblir stresset og i det minste utsatt for spenningskorrosjon. Også, de går ikke så bra hvis rørene må være litt vridd av en eller annen grunn. De starter hikke, selv om de ikke lekker.
Nå gjør du bare disse tinnstandardene synlige, slik at du ikke trenger å lure på om resten av oss.

Du kan vri de pressede delene av Mapress til du blir sliten.

Får det at du føler at du ikke aksepterer noe annet enn dine egne gjerninger eller enheter?

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Puristeliitokset
De biter meg selv, etter at de gamle rørene ble reparert med biter, og før jeg ble kvitt dem, la jeg merke til at de var "limping". Selvfølgelig betyr det ikke at det var lekket eller løsrevet. Muligheten for lekkasjetesting var imidlertid ikke lenger tilgjengelig på det tidspunktet. Og dette er ikke mitt eneste syn nå.

Oksygen som diffunderer gjennom tetningen, spesielt med jernrør, er en potensiell årsak til korrosjon på tetningsflaten.

Disse har ennå ikke blitt opplevd i svært lang tid. Under varme forhold forårsaker gummitetninger frostbit. Alle disse tvilene jeg har er helt mine, men etter hvert har de gamle O-ringene og selene blitt sett i Hanoi, varmtvannsbeholdere, radiatorventiler, for ikke å nevne biler. Gummien når du bytter, så hold den oppe og løp. For eksempel, i Volvo, drenerer varmeapparatet beleilig kjølevæske under teppet når 5-øre-O-ringen går i stykker ved varmevekslerens celle slangekontakt i en alder av 5 til 10 år.

tinnbelegg

Først her fra Cupor
http://faktaomkoppar.se/kupariputkien-asennus/asennus-asennusopas/kupariputkien-liittaminen

og så
D1 FINNISH BUILDING REGULATION COLLECTION
Vann- og avløpsanlegg for fast eiendom
Forskrifter og instruksjoner 2007
Dekret fra Miljøverndepartementet
vann og kloakkanlegg i fast eiendom
Gjort i Helsingfors den 24. januar 2007

60038

Får det at du føler at du ikke aksepterer noe annet enn dine egne gjerninger eller enheter?
At en metode ikke er vanlig i Finland, betyr ikke at den er ugyldig eller forbudt. Jeg vil gjette produktivitetsproblemene i jobben. Min hensikt var ikke å foreslå at rørene skulle være tinplated, men at de skulle være tinplated kan også tinn og tinning kan være en svært kraftig metode for en selvinstallatør, siden det for de fleste finnes en slags gassbrenner, og disse lodding- og krympeutstyrene kan ikke gjøres uten en låsmaskin og dyre deler.

Kan vi nå gjensidig se hvilken informasjon denne myke loddestammen er basert på?

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Tilsynelatende, da, litt av prøvetaking. Du har kanskje sett tusenvis eller titusenvis av vannskade hvis noen få tinnpinner har blitt montert. Det er så sjeldent at de har vært i minst de siste femti årene. Personlig har jeg ikke sett noe av vannrørene i boligbygg i forbindelse med tinn, unntatt min.

Men ja, det var en lekkasje her, selv med de nye tinnedrørene. I mellomtiden, skjønt, et langt PEX-rør som begynte å lekke i den andre enden, tappeleddet ved trykkvinkelen.

Poko

Relay era stump
Tilbakemelding Score
229
Tilsynelatende, da, litt av prøvetaking. Du har kanskje sett tusenvis eller titusenvis av vannskade hvis noen få tinnpinner har blitt montert. Det er så sjeldent at de har vært i minst de siste femti årene. Personlig har jeg ikke sett noe av vannrørene i boligbygg i forbindelse med tinn, unntatt min.

Men ja, det var en lekkasje her, selv med de nye tinnedrørene. I mellomtiden, skjønt, et langt PEX-rør som begynte å lekke i den andre enden, tappeleddet ved trykkvinkelen.
Ikke tusenvis, men hvis du ser 5 fortinnede og 4 av dem lekker så er det nok.;D

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94
Ikke tusenvis, men hvis du ser 5 fortinnede og 4 av dem lekker så er det nok.;D
Var de fra samme sted eller fra samme faktor? Fugen må være godt forberedt, og hvis den gjøres under fremstillingsprosessen, vil metoden ikke tilgi noe. Hard lodding gir mer tilgivelse så lenge "sveising" i seg selv er gjort riktig.
opp Bunn