ILP innendørs enhet plassering i trapp

rsarkkaa

nykommer
Tilbakemelding Score
0
til
Jo lenger jeg så en diskusjonsside, men nå måtte delta i debatten i seg selv, fordi ILP kommer inn i huset.

Spørsmålet om å installere ILP i trappen, det vil si neste uke, vil Mitsu LN35 pumpen bli installert i trappen.
Behov for pumpeoppvarming og -kjøling hovedsakelig oppe med alle oppholdsrom. Selvfølgelig, en god bonus hvis du er i stand til å snike litt, men du bør gå oppe med hensyn til installasjon. I underetasjen er det bare et dusjrom / badstue, vaskerom og stuerom. De fleste av de nede stein etasjer, så nederste etasje oppvarming på toppen uansett. I tillegg, når undergulvet i steinen og delvis under bakken, forblir temperaturen jevnt uten ILP-alderen. Ovenpå er det en stor høyde på rommet, mange store vinduer, tømmervegger etc., så det er det største behovet for oppvarming og avkjøling.

Installatøren besøkte stedet i går, og det er et vindu i trappen der du pumpet pumpen (figur 1).
Over vinduet, ved å forme moldene, er plassen ca. 40 cm. Hvis pumpen er plassert under vinduet, ligger underkanten av innendørsenheten ca 1 m over gulvnivået oppe.
Trappen er "åpen", det vil si trinnene mellom trinnene i trappene er åpne, slik at du kanskje kan blåse ned varmen nede.

Så spørsmålet er, kan du få pumpen til å fungere optimalt i overetasjen, fordi toppen er her den viktigste? Oppvarming er knapt et problem når de varme tuftsene står opp, men kjøler litt spekulerer at den kalde luften kan bli ordentlig blåst oppe eller bare falle rett ned?

ps.
Vedlagt er også figur 2, med en oppe planløsning hvis man har bedre utsikt over pumpeplasseringen. Huset på skråningen, slik at det på gulvplanet ligger bakkenivå i nærheten av gulvnivået oppe og igjen i bunnen av første etasje nede. Dermed er installasjonen mot ytre veggen øverst på gulvplanen fornuftig i den forstand at utendørsenheten vil være i samme etasje. I midten av øverste etasje er det en stor ladet peis, så om vinteren ville det være litt å pumpe varmen fra peisen.

vedlegg

PolyEsko

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
Hvis pumpen er plassert under vinduet, så på trappene, vil innvendig av den reisende trolig bli litt innvendig, eller kan den ved et uhell krympes av blåsestyrene? Nedenfor vinduet i den andre halvdel siiveekkeen kunne kontrolleres opp og den annen ned, så varm luft og kald luft ohjaantuisi begge lag så som. Ovenpå, men bare på gulvgrensen, dvs. ikke optimal for oppe kjøling.

Kanskje du burde sette den over vinduet, hvor oppvarmingen bare ville være oppe og kjøle ned. Det kan imidlertid være nede for å få noe ned på den andre siden, det vil si på den andre siden med lavest nivå blåsekontroll, noe der.

rsarkkaa

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Rundt 2,8 m fra vinduet til trappen, det vil si at den nedre kanten av enheten er ca 2,5 m over trappen. Enheten vil være under vinduet, det vil si at det ikke er noe problem med det. Ved å nå trappen til maksimalt, når innendørsenheten lengden hvis det er nok lengde, men ellers må man gå på en stige for eksempel vedlikehold.

Jeg selv lurer på at kjølingen og kanskje jeg fortsatt burde spørre om du legger den over vinduet. Sannsynligvis en liten mulighet til å kutte den ned fordi det er litt mer utfordrende å installere den enheten. Selvfølgelig er det vanskeligere å rense deg selv, så du må alltid stille stigen. Er det nok plass på innendørsenheten over vinduet eller er det for nært taket? Jeg så mitsu innendørsenheten rundt 31 cm høy. Over vinduet, hvis lister er modifisert, vil ca. 10 cm sannsynligvis forlate rom mellom innendørsenheten og taket. Er det nok?

PolyEsko

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
Jeg har 50 mm fra toppen av innendørsenheten til taket. Fungerer ok, selv om det er litt av et snev av luftstrøm. Rensingen kan være vanskelig nok, det vil si, hvis tilstanden gjør rengjøring av innendørsenheten, hvitaktig fra utover lite gap der om honeycomb stråler en rensevæske etc. av installasjonsinstruksjonene, er den minimale gap noe mindre enn 40 mm.

Jeg var bare tvunget til å legge den nær taket, fordi det kom over toalettet og døren måtte åpne uten å lukke klaffene. Nå er gapet i det laveste rommet på døren og klaffen 5-6 mm. Døren måtte falle 10-12 mm for å passe. Hvis enheten er åpnet over døren, må n. 43 til 43,5 cm ha en dør og taket av mellomproduktet til et minimum, at døren ikke treffer klaffer. Vinduet som skal åpnes for vindusvask kan være litt høyere når du slår av LN og flappene vil stige ut av veien for den tiden. Flappene kommer maksimalt 75 mm fra bunnen av innendørsenheten. (Den større bunnplaten faller ned til 100 mm, men bare å opprettholde den kommer ned til, og deretter porten kan lukkes, det vil si, det er vanskeligere å huomoida).

Med munnens passasje, ville det ikke være noen hindringer for å sette deg under vinduet.

Den øverste blåseretningen til LN er litt lavere enn mange andre, fordi den blåser luft fra åpningene under enheten under styringen av klaffene. Det meste av luften blåses fra åpningen på siden av enheten, noe som gir en mer eller mindre horisontal luftstrøm gjennom klaffene. Når jeg målte det med LN, tror jeg at luftstrømmen hadde falt med ca 0,5 til 1 m fra de tre meter unna (et sted på skriveren fra et sted her), dvs. i ditt tilfelle ville luftstrømmen i kjøling treffe gulvet i overetasjen dersom innendørsenheten var under vinduet og n meter over gulvet ovenpå, som du fortalte meg.

rsarkkaa

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Takk for dine utvidende svar. I går kveld ble den plasseringen avrundet i hodet mitt, men da det ikke var så vanskelig å anslå hvordan blåsingen kunne styres. Disse meldingene åpnet situasjonen godt.

Faktisk er det høyeste behovet for ILP øverst i både oppvarming og kjøling og ned til bare en brøkdel av rutene og spesielt kubene. Det er også en peis på toppen hvis varmen er god for å få litt spredning. Bottom kylppäri & badstue og stein gulv vaskerom og korridor, det vil si det allikevel på gulvet ganske praktiske syistäkin temperaturer, i tillegg til dem bare ned på kontoret og selv på enden slik at det er neppe riktig likevel skulle bli blåst fra det varme. Første etasje delvis under jorden og steinvegger så i fjor sommer helteilläkään ikke nuosseet lave temperaturer enn maksimalt 24 grader, så kjøling er ikke det gjør egentlig ikke trenger, spesielt når alle oppholdsrom og soverom er på toppen.

Jeg sendte e-post til installasjonsfirmaet for å se om de hadde innendørsenheten over vinduet. I dette tilfellet stiger enheten opp til ca 1m, det vil si at gulvnivået oppe er 2m, noe som gjør det lettere å blåse opp det. Litt mer vanskelig sted å installere, men jeg er ganske sikker på at vi vil lykkes. Stigen i bildet på trappen fra nederste venstre hjørne er nederst til høyre og jeg kan være en venn å løfte når enheten knuses på veggen.

rsarkkaa

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Hvor ofte har filtene blitt kopiert rent? Under vinduet kunne nå fra noen installere krakk som gjør trappen, men toppen av vinduet hvis du setter en stige så kanskje gå til disse filtrene rense ut masse. Det er ikke et problem i seg selv, fordi det er viktigere at pumpen er et bra sted for handling, men det meste jeg lurte på hvor ofte du må forberede deg på den porten. :)

PolyEsko

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
@rsarkkaa
Filtre ble rengjort et par ganger etter at 2 uker varslet. Det var ingenting i det hele tatt. Så en måned senere, da noe bare var merkbart. Samme som neste måned. Nå, etter påsken, skal det bli spilt, så det ville ta et par måneder.

Behovet for rengjøring avhenger veldig mye av hastigheten som enheten bruker. Hvis "skrik" ved 5/5 hastighet, passerer luften gjennom enheten på mange måter hvis den "plystre" med 2/5 hastighet. Tilsvarende påvirker forholdene i hytta hvor mye støv som flyter i luften (hunden som forlater håret hele tiden, men jeg har ikke funnet hundens hår, selv om de finnes i egget når det skrelles) :) ).

Når jeg leser kolonnen, vil jeg minne noen om behovet for en ganske vanlig rensing, men for det meste var det sjelden nok. Jeg trodde selv at hver 1-2 måned ble filteret rengjort og vasket et par ganger i året. @Jnti partnere og deretter gjøre et par ganger i året til en grundig vask med vann, etc., ta enheten ut av skallene (finnes i diskusjoner om disse tipsene.) Faktisk kan jeg ikke si ennå trenger for å produsere når påfunn er bare ekaa vinter hönkinyt varme. Hold enheten litt mer detaljert i begynnelsen av sommeren før starten av kjølesesongen. Jeg tror at under avkjølingsanordningen er forurenset større enn om vinteren for oppvarming, ettersom honeycomb legeme fuktes og støv et al. Forurensninger som følge honeycomb lettere enn under oppvarming i en tørr celle.

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94
Jeg tror at under kjøling blir enheten skitten mer enn om vinteren, fordi honningkassen blir våt og støv og andre forurensninger blir lettere i honningkassen lettere enn i en tørrcelle under oppvarming.
Tingen er litt mer kompleks når den avkjøles. Cellen akkumulerer støv nøyaktig når den blir oppvarmet, og hvis den ikke brenner ut før kjølesesongen, vil det oppstå luktproblemer. På sommeren tørker cellen mindre og kan til og med samle støv, men senere luftfuktigheten stiger opp og vannet som kondenserer inn i cellen skyller støvtiden forsiktig inn i kondensatdrenet.

Ved avkjøling oppstår støvet på fanfløyene og kanalen etter viften. Men mange kjøleperioder går før rengjøring av viften, og kanaler er nødvendige.

Det skitne filteret svekker varmekraften, men i andre henseender kan høsten i slutten av våren, sen høst og kanskje en gang om vinteren være nok i praksis når forholdene er rene og ikke forsøker ekstrem energieffektivitet ved hard frost.

rsarkkaa

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Har du også LN aktivert? Jeg lurte på nå, men spør hva erfaringer er fra pumpen. Jeg surfer på forumet og fant problemene som skyldes den for tette smelten. Har det vært noen sorg med pumpen og fungerer smelterne klokt? Ellers synes disse VTT-målingene å være ganske gyldige, og jeg trodde at når pumpen har vært på markedet i lengre tid, tror du at barndomssykdommene er blitt korrigert. :)

Som et alternativ, rullet jeg også Toshibas Premium 35 og Daikin Perfera 30, som ville blitt blitt billigere. Spesielt da Daikin hadde publisert 1900 € installert. Toshiba har også testdata, men Daikin finner ikke VTTs målinger, selv om det sannsynligvis er et godt skudd. Hvis jeg fikk den rette ideen nå, er SCOP stort sett det samme i alle, men i Mitsu er det litt bedre COP der med de kaldeste. Sammenligningspunktet for LN35 perlehvite var 2250 € + landing 50 €.

PolyEsko

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
Tingen er litt mer kompleks når den avkjøles. Cellen akkumulerer støv nøyaktig når den blir oppvarmet, og hvis den ikke brenner ut før kjølesesongen, vil det oppstå luktproblemer. På sommeren tørker cellen mindre og kan til og med samle støv, men senere luftfuktigheten stiger opp og vannet som kondenserer inn i cellen skyller støvtiden forsiktig inn i kondensatdrenet.

Ved avkjøling oppstår støvet på fanfløyene og kanalen etter viften. Men mange kjøleperioder går før rengjøring av viften, og kanaler er nødvendige.

Det skitne filteret svekker varmekraften, men i andre henseender kan høsten i slutten av våren, sen høst og kanskje en gang om vinteren være nok i praksis når forholdene er rene og ikke forsøker ekstrem energieffektivitet ved hard frost.
OK. Voipi vel være rundt. Poesi er ikke alltid en verdi av kunnskap og sminke har ikke noe mindre vinteropplevelse av disse. Det vil si at du må sjekke din egen pumpe her før kjølesesongen, hvis man kommer i sommer.

Og med å hente, mener du litt jevnere spray enn dens lette filterrengjøring. Har du sprayet cellen, etc. etter å ha fjernet det ytre skallet?

PolyEsko

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
Så det er fargen på LN35. Ganske fornøyd.

Avrimning er vanligvis omtrent 2,5 timer fra hverandre, men blander alltid. Fordeling er en stor del av vinteren, fordi behovet for varme ikke er veldig stort. Det var først da gjennomsnittsvarmen var i flere grader av frost, at det begynte å gå gjennom dagen, handel hele tiden, og da kom smelterne hver 2,5 time.

Avrimning av lyder kan være litt roligere, men det var liten skade for dem. De blir vant til dem. Prisen var 50 euro mer enn du hadde, men også en vannguide under utendørsenheten og litt mer vanlig installasjon for rørene og spesielt de elektriske slagene.

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94
Og med å hente, mener du litt jevnere spray enn dens lette filterrengjøring. Har du sprayet cellen, etc. etter å ha fjernet det ytre skallet?
Cellen er noen ganger blitt sprøytet og blåst selv med trykkluft, men ikke hvert år (det har vært mange varme- og kjølehaier i forskjellige forhold og steder i 15 til 20 år og opplevelsen er lengre). Å bringe knivene og kanalen til viften er det mest irriterende, med mindre maskinen av en eller annen grunn demonterer den, fordi det ikke er mulig å gjøre noe annet enn å feie et sted om gangen med en fuktet vri viklet rundt en lang pinne.

rsarkkaa

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Pumpen er installert og fungerer. En slik liten tanke var overladt til at pumpen ble installert, støvsuget, og deretter ble kjølemediene pumpet inn i rør- og innendørsenheten. Men en felles var tydeligvis et år, og det ble gjort nytt. Dermed ble stoffene utgitt i kretsen kommet ut. Når tilkoblingen ble gjort, ble den samme prosedyren gjentatt igjen. Jeg spurte om kjølemediet skulle tilsettes, og jeg trenger ikke å høre det når det er nok rør i maskinen.

Spørsmålet er, om kjølemediet skal tilsettes og hvordan vil det være mulig å legge merke til om det er for lite kjølemiddel?

slpoy

standard Naama
Tilbakemelding Score
26
Pumpen er installert og fungerer. En slik liten tanke var overladt til at pumpen ble installert, støvsuget, og deretter ble kjølemediene pumpet inn i rør- og innendørsenheten. Men en felles var tydeligvis et år, og det ble gjort nytt. Dermed ble stoffene utgitt i kretsen kommet ut. Når tilkoblingen ble gjort, ble den samme prosedyren gjentatt igjen. Jeg spurte om kjølemediet skulle tilsettes, og jeg trenger ikke å høre det når det er nok rør i maskinen.

Spørsmålet er, om kjølemediet skal tilsettes og hvordan vil det være mulig å legge merke til om det er for lite kjølemiddel?
ja det ville vært nødvendig å sjekke mengden kjølemiddel og legge til mangler. Ikke for gøy, for ikke å nevne et gram
opp Bunn