Ilto Comford og varmekontrollsystemer

Karmat

medlem
Tilbakemelding Score
0
Okay.

Jeg er en enebolig i å designe og gulv-varmesystem, planla jeg kabinett av tittelforbindelsen.

Kan Uponor være koblet til Uponors Wireless Room Control System, for eksempel?

Kveld lukter behovet for å varme seg opp fra innkommende luft og oppvarmer dermed vannet til gulvvarme. Er det ikke fornuftig å sette Ilton-sensoren sentralt i leiligheten og la den lukte gjennomsnittstemperaturen? Og hvis det kommer ekstra varme fra badstuen, for eksempel, reduserer Ilto ikke behovet for oppvarming?

Men nå, hvis Uponor fungerer som kommandør, hvordan kan konflikter mellom de to systemene unngås.
Begge ønsker å kontrollere den samme sirkulatoren, og Ilto bestemmer seg for behovet for oppvarming, men Uponor vil ha mer varme hvis brukeren ønsker det.

Begge systemene ser ikke ut til å ha kontroller for peer-kontroll, så må det gjelde?

Adamooppeli

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
2
Vs: Ilto Comford og varmekontrollsystemer

Karmat sa:
Okay.

Jeg er en enebolig i utformingen og gulv-varmesystem, planla jeg kabinettet på tittelforbindelsen.

Kan Uponor være koblet til Uponors Wireless Room Control System, for eksempel?

Kveld lukter behovet for å varme seg opp fra innkommende luft og oppvarmer dermed vannet til gulvvarme. Er det ikke fornuftig å sette Ilton-sensoren sentralt i leiligheten og la den lukte gjennomsnittstemperaturen? Og hvis det kommer ekstra varme fra badstuen, for eksempel, reduserer Ilto ikke behovet for oppvarming?

Men nå, hvis Uponor fungerer som kommandør, hvordan kan konflikter mellom de to systemene unngås.
Begge ønsker å kontrollere den samme sirkulatoren, og Ilto bestemmer seg for behovet for oppvarming, men Uponor vil ha mer varme hvis brukeren ønsker det.

Begge systemene ser ikke ut til å ha kontroller for peer-kontroll, så må det gjelde?
Gi informasjon om ditt kommende hus for å vurdere om kvelden komfort er det beste alternativet. I lys av erfaring her, virker enheten ikke som "fin" som kvelden brosjyren antyder. :kul:

Karmat

medlem
Tilbakemelding Score
0

Så ja, eksosluften som kommer til varmepumpen, med mindre du misforstår det nå ...

Huset har Kastelli Moderne 142 kvadratmeter. Sonyo 9kW vann varmepumpe, men jeg tenker også på (for) Jeg har hørt så ille så bra.

startet ut

standard Naama
Tilbakemelding Score
1

Karmat sa:
Så ja, eksosluften som kommer til varmepumpen, med mindre du misforstår det nå ...

Huset har Kastelli Moderne 142 kvadratmeter. Sonyo 9kW vann varmepumpe, men jeg tenker også på (for) Jeg har hørt så ille så bra.
Ja, jobbe Sanyo er bedre enn Jolt, men hvis det er så mye penger tilgjengelig, er det heller geotermisk.

Jfu

medlem
Tilbakemelding Score
0

Jeg vet ikke sikkert, men jeg mistenker at Ilto Comfort + Uponor Wireless Room-systemet ikke vil fungere ... Det måler virkelig temperaturen på avtrekksluften ELLER temperaturen på den eksterne sensoren (alle bestemmer seg for å trekke den eksterne sensoren i, etter din mening faller den minste "øyeblikkelige" temperaturen som badstue, tørketrommel, peis etc.). Og når temperaturen er under fangsten, bruk kompressoren til å helle varmt vann inn i gulvsirkulasjonen (MERK! Still så gulvtemperaturen med kompressorfrekvensen). Så dette vridde tenker at du kan gjøre at Uponor justerer seg individuelt for rommet når det ikke skal være på manifoldene og ikke vannpumpen (eller begge deler)? Og om kvelden er fiske større enn Uponors rom ved rom. Ulempen er at strengen skrik hele tiden;) Så det er ikke verdt det ... Jeg vet ikke om Ilto på en eller annen måte er i stand til ekstern kontroll, i det minste har jeg ikke kommet over manualer ...

repomies

Hyper Active
Tilbakemelding Score
47

Du trenger ikke å rope på den stallen som andre PILPer i hele oppvarmingstiden hvis du vil at LTO skal fungere.

Jeg ser ingen grunn til ikke å jobbe med romtermostater. Ilpo temperaturovervåking som JaPulla, men i et termostatfritt, freewheeling-område hvor det ikke er eksternt varmelast noe annet sted. Så termostater for rommene og fange Ilpo virkelig nok at temperaturen i sirkulerende vann er nok for det varmeste rommet du vil ha. Termostaten bruker da aktuatorene til å bryte kretsene med manifoldene som de burde.

Yo. er skrevet uten kjennskap til Uponor-teknologien, forutsatt at det er som resten.

Rediger: En liten googling avslører Uponors system som en standard aktuator løsning. Forresten er pumpens navn Ilpo Comfort, ikke Ilto Comford.

Karmat

medlem
Tilbakemelding Score
0

Nå er valget gjort. Thermia Atria Optimum 8kW går inn i huset. Ser ut som en ganske god pakke. Kompura er innendørs, bare cellen og viften er ute. Programvaren virker som en makt.

Adamooppeli

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
2

Karmat sa:
Nå er valget gjort. Thermia Atria Optimum 8kW går inn i huset. Ser ut som en ganske god pakke. Kompura er innendørs, bare cellen og viften er ute. Programvaren virker som en makt.
Gratulerer med å velge et pålitelig merke, selv om det er et spørsmål. Plugg inn en kWh meter under installasjonen for å evaluere enhetens ytelse mot de lovede besparelsene på salg.

Yoman

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Karmat sa:
Pris?

Karmat

medlem
Tilbakemelding Score
0

13500 € installert.

Den prisen inkluderer Topbox, som er en ekstra boks på toppen av maskinen. Inkluderer ekspansjonstank og ventiler etc. Ganske kompakt pakke.
Tilbakemelding Score
0

Uponors kontrollsystem bruker en manifold for å kontrollere om vann er utladet!

Deretter, hvis det er mulig, gulv sensorer for rommene der du skal fliser.

Karmat

medlem
Tilbakemelding Score
0

Ja det var det jeg trodde. Den prisen er bare en varmepumpe med eksterne enheter installert. Uponor fortsatt på toppen. Det er mange meninger om Uponors trådløse, men nå får vi gå ut av veien. Kait det er en helt gjennomtenkt ting. Men jeg ønsket "HiF". Selgeren tilbød konstant rotasjon på flislagte gulv, men ja, jeg vil også tilpasse det. (Uponor justerbar) Jeg trodde 3500 € ville få slanger på gulvet og termoer med aktuatorer. Thermatech var et leverandør system, men jeg kan egentlig ikke finne noe på nettet, så jeg vil glemme det med en gang og bli hos Uponor. :kul:

konitohtori

medlem
Tilbakemelding Score
1

Ikke dårlig i det hele tatt, men for $ 13500 ville jeg definitivt legge til geotermisk varme. Forskjellen i pris og effektivitet er ganske ... geotermiske pakker kan installeres oppstrøms for prisklassene.
opp Bunn