ILTO Comfort CE50 ?? mer enn en varmepumpe?

Jnti

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
81
Nytt produkt fra Meptek.

ILTO Comfort CE50
http://ilto.fi/comfort

Kjøl opp til -10 til -15 grader til avtrekksluft!

Brosjyre vedlagt og også strøm / COP grafer.

Rassaaja

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: ILTO Comfort CE50 ?? mer enn en varmepumpe?

Denne enheten var allerede nevnt i den andre kjeden, men det var så interessant at jeg trodde jeg ville spørre noe annet som allerede var i bruk.

http://meptek.fi/ilmalampopumput

Det ville være fint å høre fra opplevelsen, så vel som om noen har mer nøyaktig informasjon om enheten. PDF brosari fant det minst på Mepteks nettsted.

rediger: tørst først ...

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
81

IVT og Nibe bruker R407C som kjølemidler i deres PILPs.
Den nye ILTO Confort 50C fra Meptek bruker R134a som kjølemiddel.

Ville dette forklare noe?

rediger: IVT Electro Standard 550 bruker også den R134a, men produserer bare varmt vann. Nil VP18 PILP bruker også R134a

Hva med PILP + ILP utendørsenheten jeg tror?
Krever dette to forskjellige kjølemediekretser / kompressorer til arbeid?

Rassaaja

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

At COP-beregningen ser litt merkelig ut i brosjyren. Som om (effektutgang + termisk effekt) / strøminngang = COP. Det må ikke være varmeutgang / effektutgang = COP. Ikke her akkurat nå, prøv å slippe linsen ?? Ellers er COP ganske stille i brosjyren, og det er ikke veldig verdt å tromme hvis det bare er det andre.

Vismennesker kommenterer.
P

PLIP

gjest

Kurven viser varmekraften og COP-verdien med varmekraft, dvs. når du kjører ved 35hZ, er oppvarmingskraften ca. 2,5kW og COP er 4,2 ... det vil si at utgangseffekten er 2,5 / 4,2 = 0,595kW -> 595W. Så igjen når du kjører ved 75 Hz, er varmeeffekten 5,0kW og COP-verdien er n.2.8, dvs. strøminngangen er beregnet til 5,0 / 2,8 = 1,78kW ...
Kompressorer av normal type kjøres kun på ON-OFF-prinsippet, og inngangseffekten er da konstant. Mens i Ilto Comfort, er kompressorinngangseffekten varierer mellom 600-1800w, og varmeeffekten drives til huset nøyaktig etter behov fra kaldkretsen.

Rassaaja

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Men det er ingenting å si om kompassets beregningskraft, slik at du kan få litt nøtter på deg selv om de COP-avlesningene egentlig handler om.

Kari

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Nesten en like innovativ oppfinnelse, da på 80-tallet, ble turbomotorer annonsert :D
Det hadde ikke blitt oppfunnet siden for kort tid siden i 1905 og brukt på 1930-tallet
siden ;D
P

PLIP

gjest

Jepp. gammel ilp / inverter teknologi ... nå er teknologien men kommer inn i luft / vann (som PILP) og væske / vann enheter (som MLP). Ved jordstemperatur har minst NIBE, IVT og Thermia så vidt jeg vet, i sitt sortiment i år, AC-stasjoner som styres av den eneste forskjellen mellom Ilto Comforia, at de er utstyrt med en jordkrets som krever en frekvensomformerstyrt sirkulasjonspumpe for samtidig drift. Kveldskomfort trenger ikke det når det allerede er i stand til å ta 5kw strøm fra luften.
Gamle oppfinnelser i nye applikasjoner er flotte ...

Rassaaja

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

PILP sa:
det kan allerede ta 5kw strøm fra luften.
Ingen luft kommer fra denne brosjyren som omtrent 3,5kW. De resterende mindre enn 2 kW må ha strøm, dvs. COP = 3,5 / 2 = 1,8.

Kari

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Vel til COP tok jeg ikke stativ, men heldigvis de 6-9kW motstandene
Avhengig av modell, kan du spare hvis ikke bare et kompass med en felle :D Her mangler celloen
smiley som du kan bruke når du leser ting og ler, slik at magen din blir sår: - \ t

Rassaaja

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Vel, hva er det så ler nå? Eller det faktum at svenskene igjen "oppfinner" en ny "enhet" som finske jurister prøver å selge til en pris. ;)
P

PLIP

gjest

Så beregnes den normale kaldkoefficienten fra kompressorens kjøle- / varmekraft (total kapasitet), det vil si 5kW dividert med inngangseffekten, hvis jeg forstår det riktig. Av denne 5kW er 2,7kW luft, 0,7kW for avfukting og 1,7kW for strøm. Jeg forstår ikke hvorfor du deler fri energiandel i den såkalte. power-take ... deler det vanligvis til. utgangseffekt?

Rassaaja

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

La oss lese dem feil. ::) Jeg lurte på kraften fra avtrekksluften, og jeg trodde det var maskinens termiske kraft. Begynn med visdom å forlate når du stirrer på skjermen for lenge.
Likevel vil det være fint å kjenne maskinens inngangseffekt selv i tall.
P

PLIP

gjest

Det er sant at kompressorinngangseffekten ikke oppgis av seg selv ved å beregne prospektet for COP-kurven ... Til hvilken pris kan ILTO COMFORT kjøpes på markedet. Har noen fått tilbud?
S

saab9000

gjest

Fra 69.000 euro i Sverige, eller om 6900 euro, og i Finland er det sagt å være 7000 euro, og en liten ekstra kostnad for overfylling. (ce50 uten lader så)
Det er ikke veldig dyrt når den eneste (nesten) lignende PILP betaler samme mengde, men avkjøling av avtrekksluften når bare -2 grader, men etter det er det en varmeeffekt av forsyningsluften som mangler i CZ, men det er lett å bygge CZ selv.
R

Gjør byggmester

gjest

Jeg sendte en forespørsel om prisen til den Mepetek. Svaret som nevnt var:
"ILTO Comfort CE50 har avtrekksventilasjon (for å trekke ut varme fra vann fra eksosluften).

Den komplette pakken tilbys for leveranser for 2007. For tiden er det ingen presis informasjon om forbrukerprisen som tilbys av HVAC butikker. Vi vil starte en opplæringsturné for designere og butikker som ønsker å selge ILTO Comfort tidlig neste år. "

Det er mange ting som sannsynligvis vil være endelig, det vil si den totale pakken ILTO Comfort CE50 og tilførselsluftenheten separat. På dette stedet går prisen på tilsvarende ComfortZone CE50 rundt 59.000 til 65.000, eller rundt 6500 euro. Hvis det er hele pakken med det anslåtte 7000 ål i Finland (avtrekksenhet og tilførselsluftsenhet), så er det en veldig konkurransedyktig kjøring som er sikker. Forskjellen i Niben til 410P er omtrent $ 2000 ... Hvor lang tid tar det å betale for den forskjellen?
A

Ahe

gjest

Alt annet om Mepteks nettside har gått tapt med det produktet? Er produktet fortsatt i området?

-Antti
L

larmatin

gjest

Ahe sa:
Alt annet om Mepteks nettside har gått tapt med det produktet? Er produktet fortsatt i området?

-Antti
Jeg lurte bare litt på meg selv, hvem vet så mye
S

saab9000

gjest

Jeg ringte og ba om å ha så hard etterspørsel på nettstedet at jeg har blitt tvunget til å fjerne brosjyren som ville roe seg ned.
T

Tominiem

gjest

Jeg spurte det samme fra Meptek. Svaret var at produktgruppen vil bli tilgjengelig for salg i løpet av våren eller tidlig på sommeren. Venter på det ...
S

Skiman

gjest

Det ville ikke være mulig å finne brosjyren, eller noen kan referere til funksjonene til produktet fra eksternt minne.

Neste sommer ville være nødvendig for varmesystemet, og MLP klarte ikke, så nå må vi finne andre utvekslingsforhold ...

Fremgang: Etter det ble det funnet i den første innleggingen da jeg så på den nyere.

pust

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

Det er ikke mulig å bli en konstant kraft på 5 kilowat, etter en times bruk er cellen allerede i en blind ende, fordi det er mye vann kondenserende med en slik temperaturforskjell på 20 -> - 15, det vil si at smelteprosessene er sannsynligvis lange ... det er kopi. (prøvd ut)
S

Skiman

gjest

Da jeg undersøkte den historien, ble 125 kanaler satt i øyet, og i dag er tiden ikke konstant 160.
Så en annen ting, hvorfor blir Econo involvert, og inkluderer den den € 7500?
V

leietaker

gjest

zadah sa:
Det er ikke mulig å bli en konstant kraft på 5 kilowat, etter en times bruk er cellen allerede i en blind ende, fordi det er mye vann kondenserende med en slik temperaturforskjell på 20 -> - 15, det vil si at smelteprosessene er sannsynligvis lange ... det er kopi. (prøvd ut)
Jeg forstod fra brosjyren at det også tok varme fra vannet i avtrekksluften og samtidig dehydrerer uten problemer med frysing av cellen. Påvirker den geniale oppfinnelsen, kanskje? Hva mener du med "eksperimentert med" er denne erfaringen?

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
81

Ilto Comfort produkt brosjyre finner du her
http://ilto.fi/iltocomfort.phtml

Wattis

Ta pumpen
Tilbakemelding Score
2

Jeg spurte min nysgjerrighet om prisoverslaget for den CE65-9-serien, prisen var 9000e (det er PILP + varmtvannsbeholder + kontrollsystem)

Enheten har en separat varmeveksler før akkumulatoren og varmeveksleren styres for å varme enten sirkulerende vann eller varmt vann. Kontrollbeslutningen er basert på returtemperaturen.

Høre smelting en gang med kaldt vær en gang / t og avrimning tar 6min. Selgeren fikk ikke se noen fryseproblemer ;) Selvfølgelig nevnte du at utløpsrøret bør være spesielt godt isolert og 0-spoler kan ha frysing i eksosrøret på taket, men har ikke fått is i sine egne tester.

Jfu

medlem
Tilbakemelding Score
0

På min tid ble alle mulige former for oppvarming endelig kjedelig og bestemte meg for å betale det jeg betalte, så vi satte PILP. Da ble jeg skuffet da jeg innså hvor lavt strøm de PILP er, men da kom denne ILTO-widgeten inn, og det ble bestemt å sette den på. Prisen for VVS-kontrakten var Ilto Comfort CE65-9 + Ilto eco inlet air heater for totalt 7620e. Installasjonen er fortsatt på (telt sammen med møbler installasjoner, men alle installasjoner totalt ca 2000e). Installasjonen er fortsatt ikke oppdatert, så det er ingen erfaring med enheten ennå ... Er noen andre ??? Ulempen med disse PILPene er at for å få den lovede kraften til å gå, må ventilasjonen være ganske sterk, slik at sokkene ikke vil holde seg på føttene.:)

tumpix

nykommer
Tilbakemelding Score
0

JaPu, hvor kommer Iltons installasjon? Jeg bygger selv oktav i Lahti-regionen. I lang tid forvrengte jeg det jeg oppvarmet huset. Fra begynnelsen var det klart at vannet gulvvarme ville komme. Men da jeg begynte å se på forskjellige oppvarmingsalternativer, gråte vi ut for å komme opp med mange alternativer. Nå bestemte vi oss for å ta den til Ilton Pilp, bare installasjon i første halvdel av året. Da, når du får deg selv installert, gleder jeg meg til å dele din erfaring med pumpen her i galleriet. :)

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
81

Enheten har blitt trukket ut av salg i henhold til informasjon på finsk24-chat-kanalen
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=100&conference=4000000000000009&posting=22000000031465518

AIPPI

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

I 1979 utviklet en fyr ved navn Tikkanen Upovari en varmluftspumpe som heter Upovari, som i dag fortsatt ikke er utviklet av andre. Jeg har selv denne typen spill i to egenskaper og har fortsatt ikke mye service, den samme enheten brukes til å varme varmt vann og varme huset. Fyren var nesten tretti år foran sin tid. Mine enheter er installert i 1980 og 1981
Luftvarme ville fortsatt være et godt alternativ, men en kule i Karpos program forårsaket en boom i luftvarme, selv om feil informasjon for det programmet ble senere korrigert. Det samme programmet sluttet å selge jordvarmepumper i omtrent femten år.

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
81

Kunnskap om svensk på denne enheten
http://comfortzone.se/

Jfu

medlem
Tilbakemelding Score
0

På fredag ​​kom Ilpo komforten ce65-9 og Ilpo Econo t-10 til hagen til luftinnløpet. Det vil si at enheten er sann. Det vil trolig ta en måned for installasjonen, så ingen informasjon er tilgjengelig ennå. Det er tungt, 225 kg tomt. Vi tenkte å holde et øyeblikk med teknisk plass ved siden av døren i gården under pressen, hvis ingen frost begynner å stramme (teknisk gulvoppgave). Tror du det er farlig for enheten?

tumpix

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Vel nå, jeg kom til gården med en luftpumpe, ce50-6 og t-10 i luften. Og det var tungt da vi flyttet tre menn inn i den tekniske tilstanden. installasjonen ville være 28,2. Allerede før det blir iv-kanalene trukket inn i rommet gjennom dampsperren og isolert. Jeg bruker armaflex til å isolere avfallsluftkanalen fordi det er kald luft ... I det minste fikk jeg vann fra pumpens rør når vi vippet det. Jeg selv burde ikke ha forlatt det i kulde. Heldigvis hadde jeg allerede flislagt plassen reservert for pumpen. Nå, vent bare på installasjonen :)
J

jzl

gjest

tumpix sa:
Vel nå, jeg kom til gården med en luftpumpe, ce50-6 og t-10 i luften. Og det var tungt da vi flyttet tre menn inn i den tekniske tilstanden. installasjonen ville være 28,2. Allerede før det blir iv-kanalene trukket inn i rommet gjennom dampsperren og isolert. Jeg bruker armaflex til å isolere avfallsluftkanalen fordi det er kald luft ... I det minste fikk jeg vann fra pumpens rør når vi vippet det. Jeg selv burde ikke ha forlatt det i kulde. Heldigvis hadde jeg allerede flislagt plassen reservert for pumpen. Nå, vent bare på installasjonen :)
Hva kostet ce50-6 og t-10?
Jeg har selv designet ce50-9 og T-10 maskiner.

tumpix

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Prisen var like under 7900 €, installert. I høst jeg ba noen forhandlere å by på. pumpen og to svarte på det. Den ene var like under 7900 og den andre var 12.000. Ganske stor gaffel etter min mening.
"Men det er ikke gal å spørre. Men den som betaler det som blir spurt ...:)"
T

Tominiem

gjest

tumpix sa:
Prisen var like under 7900 €, installert. I høst jeg ba noen forhandlere å by på. pumpen og to svarte på det. Den ene var like under 7900 og den andre var 12.000. Ganske stor gaffel etter min mening.
"Men det er ikke gal å spørre. Men den som betaler det som blir spurt ...:)"
Vi har også fått en maskin i forrige uke. Den større modellen CE65-9 ble tatt. SaaS for å se hvordan det fungerer. Ikke installert ennå. Prisen var $ 7 700 + € 700 i luftforsyningsenheten ...

Macau

medlem
Tilbakemelding Score
0

I Uleåborg, lokalt tilbud "tilbud" CE50-6 + T10 = 9520 (inkl. Moms22%).
P

Med fly

gjest

Hvor har du kjøpt utstyret fra TUMPIX og TOMINIEM? Og hvilken størrelse hus har du? Faktisk fikk jeg et bud fra Kessel til en pris på bare under 12 t € Ce50-6 / T-10, et hus på under 200 kvadratmeter (i samme bygning halvvarme garasje på 20 kvadratmeter). Jeg tror det er en ganske vanskelig pris. Men som allerede nevnt, er det ikke gal å spørre, men hvem ...

I seg selv er det ment å varme huset med denne enheten. Ingen kan bare ha en brukeropplevelse på enheten.

tumpix

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Jeg bestilte enheten gjennom Heat Center. Ligger i Ut. Hus oppvarmet område 127m2 på ett nivå. Og i overmorgen ville det være installasjonen. Så se hvordan du spiller. Det er ikke mye erfaring. Et av husene her i Päijät-Häme er installert i høst, men det er ikke mer detaljert informasjon.
opp Bunn