ILTO Comfort CE50 ?? mer enn en varmepumpe?

HiTec

Ikke vær bortkastet :)
Tilbakemelding Score
8
Vs: ILTO Comfort CE50 - Mer enn en varmepumpe?

Det er faktisk en grenseverdi for hver motstand når de tas i spill. Nå hvis solens nattfall er 3 grader og motstandene er satt til 1,2 og 3 grader, så er det 3 = alt på. Selvfølgelig dråper de en etter en da temperaturen stiger, men ... Smiley211006

Og vi har egentlig ingen motstander å bruke. I høst hadde maskinen brukt motstander på 835kWh, hvorav 824kWh jeg husker, var fra tidlig oppvarming av huset. Nå er lesingen 847kWh og omslaget var 38 grader og krummer - bare pumpe og utendørs med -23 frost Smiley211008

mus hodet

medlem
Tilbakemelding Score
0

HiTec sa:
Det er faktisk en grenseverdi for hver motstand når de tas i spill. Nå hvis solens nattfall er 3 grader og motstandene er satt til 1,2 og 3 grader, så er det 3 = alt på. Selvfølgelig dråper de en etter en da temperaturen stiger, men ... Smiley211006
Hvor kan grenseverdiene endres?

AnttiT

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1

Fra frost -31,5'C, hastighet 2, tilførselsluft 10'C, utløpsvann 30'C, returvann 24'C, romtemperatur 20,68'C, kompura 75Hz, T-10-motstand i bruk, ingen andre motstander.

Jeg falt farten til 1. Om ettermiddagen må du se på tilstanden til staten. La oss ikke håpe at luften i dette området ikke engang vil kondensere. ;D

EDIT: 1 hastighet er ikke lenger nok til å sparke og deretter fortsette å motstå.

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Musføreren sa:
Hvor kan grenseverdiene endres?
Trykk på de to høyre knappene for å gå inn i menyen der M1 ... 3 og H1 ... 3 angir temperaturen der motstandene vil slå på og av :kul:

mus hodet

medlem
Tilbakemelding Score
0

AnttiT sa:
Fra frost -31,5'C, hastighet 2, tilførselsluft 10'C, utløpsvann 30'C, returvann 24'C, romtemperatur 20,68'C, kompura 75Hz, T-10-motstand i bruk, ingen andre motstander.

Jeg falt farten til 1. Om ettermiddagen må du se på tilstanden til staten. La oss ikke håpe at luften i dette området ikke engang vil kondensere. ;D
Hoho, det samme gjorde pumpen, eller kom sommeren allerede :kul: Har du en ekstern sensor for måling av avtrekk?

HiTec sa:
Trykk på de to høyre knappene for å gå inn i menyen der M1 ... 3 og H1 ... 3 angir temperaturen der motstandene vil slå på og av :kul:
Jeps, noi innstillinger käyny jeg er allerede i endring, men noi påvirker bare bruk av vann. Jeg gikk bare forbannelse så det var alle tre motstandene i bruk og i reservoaret var vannet 54,5 grader.

patanu

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Hilsen til alle Ilpos "venner". På forumet jeg besøkte, men nå ble jeg inspirert til å skrive. Murina ble lyttet til i 2,5 år, så erfaring er fra Comfort (CE65-9). Vel, det har fungert bra og justeringene har vært ganske lave. Et godt spill, men harde frost er en snubler, hovedsakelig på grunn av mengden av ventilasjon; tilstrekkelig pumpestrøm følges og tilførselsluftvarmen tar mye energi.

Etter min mening var en god tilpasning til den grunnleggende pakken å justere ventilasjonshastighetene. Har noen gjort det samme? Jeg tror de første innstillingene (spenningene) er ganske grove. 1: i fravær av sommeren, 2: egnet for stillbilder, 3,4: noen ganger om sommeren med varmt.
Sannheten er at hvis ventilasjonen virker og justeres, da, for eksempel, etter badstuen, trenger ingen boost. Derfor syntes de sterkere stillingene overflødige.

Spenningen til viften er satt som følger: 1 = 100V (som tidligere), 2 = 120V (ny hard frostposisjon), 3 = 140V (original 2-stilling), 4 = maksimal effekt 230V. Så nå er den gamle og topplasseringen Nelonen fortsatt i bruk.

Dette brakte inn mer brukbare stillinger. Jeg bruker nå stillinger 2 og 3 avhengig av været.

Det er selvfølgelig avhengig av rørledningen og trykkfallet, men vi har den 120V (2-stillingen) produserer en luftstrøm på ca. 58l / s, som allerede gir en god pumpeffekt, men trekker ikke inn frost. 1,5 år som dette.

Luftvekstkurver kan ses i ILPO-instruksjoner. Det kan sammenlignes med totalt antall luftstrømmer (i hvilken posisjon er laget?) Funnet i IV-kontrollprotokollen og andre avlesninger gitt av spenningsverdiene etc. Det viser de mellomliggende spenningene. I praksis er utvekslingen gjort i T-10-el-boksen, dvs. bak bunndemperen. Derfra kan transformatorene flytte edderkoppene. Egentlig er dette selvsagt en elektriker jobb. Pumpen styres fra det samme, det vil si at ingen andre endringer er nødvendig, Ilpo-viften følger.

Etter min mening bør viftspenningene alltid gjøres per hus (per rørledning) hvis en flytavhengig PILP brukes.

I tillegg til forklang av de rapporterte verdiendringene, er det neppe noen andre låter.

Lyden ble mye mer komfortabel med tonen når du fyller de tomme hjørner av kabinettet rundt ILpo-laderen med steinull. Dette er en teknisk situasjon, men nå hører du bare ILPO overlever bak veggen, som bare er det rette lydnivået for meg.

farvel

Saruman_fi

medlem
Tilbakemelding Score
0

Low-I ^ samme poihtinut, som et behov som jeg en, eller 1,5 120v.

Den teknisk krevende, for det meste ingots og ikke bare faller, en vegg åpen og at når du isolerer det er det sannsynligvis ikke dekket av omtrent alt. Selv i dag er lyden egnet.

gi

nykommer
Tilbakemelding Score
0

til

Her er en ny leser for PILP-kolonnen. Noe skal gjøres med komfort når strømregningen øker ??
Hjelp har blitt søkt flere ganger fra ILO med varierende resultater. Vi bor i Kuopio og det er ingen ekspert servicetekniker her som kan sjekke og justere disse komfortinnstillingene. Det er trøstende at siden 2006 har denne kolonnen hatt diskusjoner om de samme problemene og problemene vi har hatt. Det er trist at ILTO fortsatt ikke har noen løsning eller sakkyndig omsorg for disse problemene. Hva er importørens ansvar og forbrukerrettigheter? I det minste har vi ikke oppnådd de lovede effektivitetene og besparelsene. Huset er 160 kvadratmeter og strømforbruket var den siste 25.000 kWh. Det er tilsynelatende rene motstander, selv om man har forsøkt å slå på den automatiske justeringen, og andre maskiner har blitt prøvd. Compura slengte i fjor, og som et resultat ble ventilasjonen økt. Nå sokker da roterer i bena og børstene varmes opp. Tilsynelatende, som følge av denne økningen i ventilasjon, økte strømforbruket med 5000 kWh per år. Nå er strømregningen allerede så høy at nerveen endelig vil gå. Har noen i Kuopio noen som vet om komfort, og hvem kan hjelpe med å justere enheten? Jeg må spørre dette gjennom publikum fordi importøren ikke ser ut til å hjelpe.

Noen har nådd lave forbrukstall, så tydeligvis kan denne enheten fungere effektivt ??

Derfor trenger vi hjelp i Kuopio-regionen!

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Japi sa:
Noen har nådd lave forbrukstall, så tydeligvis kan denne enheten fungere effektivt ??
Vi har 176m2 på +22 for ca 15.000kWh av årlig total strømforbruk. Det betyr at det også inkluderer alt annet strømforbruk, fra varmeren til varmeren og fra taklampen til hårføner. Så jeg synes det er ganske rimelig for 4 personer med 2 unge idrettsutøvere :kul:

startet ut

standard Naama
Tilbakemelding Score
1

HiTec sa:
Vi har 176m2 på +22 for ca 15.000kWh av årlig total strømforbruk. Det betyr at det også inkluderer alt annet strømforbruk, fra varmeren til varmeren og fra taklampen til hårføner. Så jeg synes det er ganske rimelig for 4 personer med 2 unge idrettsutøvere :kul:
+ 10m3 tørr bjørke
+ Luftvarmepumpe

mus hodet

medlem
Tilbakemelding Score
0

Japi sa:
til

Her er en ny leser for PILP-kolonnen.

Derfor trenger vi hjelp i Kuopio-regionen!
Velkommen til å bli med!

Hva er innstillingene for å kjøre Comfort?
Temperaturfangst, returvannfangst, nattspiss, pvv-prioritet?

Vedlagt til eget forbruk i fjor, grep fra Fortums nettsted. Desember mangler fortsatt. Mai 2011 endret, til da med motstand. I august begynte vi å lage en terrasse, så det er noen maskiner på veien igjen. Ikke helt umulig. Hus: 168m2 (132m2 + stabilt 27,5m2 + lagring 8,9m2 = 1 etasje)

vedlegg

HiTec

Tilbakemelding Score
8

ecis sa:
+ 10m3 tørr bjørke
+ Luftvarmepumpe
Jeg vet ikke om mengden av tre (se tidligere diskusjoner om shit-boder, snack om kvelden), men at ILP er nå investeringen fra i fjor høst og prøver å klippe strømregningen. Så det var ikke før i fjor sommer og 12 måneder var 14.500kWh før den ILP, og i vinter var varmen som ble holdt i stallene ikke i det hele tatt :kul:

Det vil si "målet" = få dette året selv på samme tid når det er en ILP i stallene +10 og paskalava-rushet har forandret seg til en tørr bjørke ;D

gi

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Musføreren sa:
Velkommen til å bli med!

Hva er innstillingene for å kjøre Comfort?
Temperaturfangst, returvannfangst, nattspiss, pvv-prioritet?

Vedlagt til eget forbruk i fjor, grep fra Fortums nettsted. Desember mangler fortsatt. Mai 2011 endret, til da med motstand. I august begynte vi å lage en terrasse, så det er noen maskiner på veien igjen. Ikke helt umulig. Hus: 168m2 (132m2 + stabilt 27,5m2 + lagring 8,9m2 = 1 etasje)

Jeg er sjalu av forbrukstall, det ville vært fint å ha det samme!
Vi har slike verdier:
Temperaturfangst 21C. Returavkastning 0C. Nattpunkt -1C. LKV prioritet for gulvvarme. Hertz ble endret til 55> 75.

Sirkulerende vann om vinteren ble hevet til 70 ° C, ellers var hytta kald. Minste returluft 26C. På lavere nivåer ble oppvarming slått av når peisen eller badstuen var oppvarmet.

Problemet jeg tror er at enheten fungerer, men med motstander og ventilasjon er flott. Det måtte forstørres fordi ellers enheten var foruroliget og kompasset slengte.

Må du studere antall motstander L, M og H neste? Nå L 0C og M 60 C og H 60 C. Disse rartene?
Adaptiv varmekontroll er slått av. Vil du sette den på? Når det siste forsøket ble gjort, gikk kompasset ut. Det er ...

Takk på forhånd for råd.

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Ja, det er innstillinger som synes å være "noe" annet enn standard, og vi skal gå med nesten 100% standardinnstillinger. Oiskohan er en smart måte å gjenopprette alle standardinnstillingene Smiley211006

Paskone

medlem
Tilbakemelding Score
0

Japi sa:
Jeg er sjalu av forbrukstall, det ville vært fint å ha det samme!
Vi har slike verdier:
Temperaturfangst 21C. Returavkastning 0C. Nattpunkt -1C. LKV prioritet for gulvvarme. Hertz ble endret til 55> 75.

Sirkulerende vann om vinteren ble hevet til 70 ° C, ellers var hytta kald. Minste returluft 26C. På lavere nivåer ble oppvarming slått av når peisen eller badstuen var oppvarmet.

Problemet jeg tror er at enheten fungerer, men med motstander og ventilasjon er flott. Det måtte forstørres fordi ellers enheten var foruroliget og kompasset slengte.

Må du studere antall motstander L, M og H neste? Nå L 0C og M 60 C og H 60 C. Disse rartene?
Adaptiv varmekontroll er slått av. Vil du sette den på? Når det siste forsøket ble gjort, gikk kompasset ut. Det er ...

Takk på forhånd for råd.
LKV prioritet for gulvvarme? LKV prio er enten høy, norm eller lav.

Sirkulerende vann om vinteren ble løftet med 70C? Er ikke maksimal temperatur på sirkulerende vann konstant satt til 70c

Minimum returluft? Hvor skal du komme tilbake? er "gitt"?

Det er ikke verdt å gjøre Herzie endringer.
Uansett "ekspert" har gjort disse endringene.
Kan maskinen installeres riktig hvis standardinnstillingene ikke fungerer. Ellers har vi fabrikkjusteringer, unntatt vann for motstander.

mus hodet

medlem
Tilbakemelding Score
0

Pascone sa:
LKV prioritet for gulvvarme? LKV prio er enten høy, norm eller lav.

Sirkulerende vann om vinteren ble løftet med 70C? Er ikke maksimal temperatur på sirkulerende vann konstant satt til 70c

Minimum returluft? Hvor skal du komme tilbake? er "gitt"?

Det er ikke verdt å gjøre Herzie endringer.
Uansett "ekspert" har gjort disse endringene.
Kan maskinen installeres riktig hvis standardinnstillingene ikke fungerer. Ellers har vi fabrikkjusteringer, unntatt vann for motstander.
Jeg tror det er fortsatt noen prioritet for det valget; gulv eller p. Jeg har ikke lenger en teknisk kappe i dag når det er kaldt ute, men i morgen kan jeg sjekke. Eller noen andre med en pumpe inne :)

Den maksimale mengden sirkulerende vann er bare 70C. Har du Japi ellers radiatorer eller gulvvarme?
Jeg har ikke noe å gå rundt i syklusen ved 35C, det vil si at denne verdien ikke har vært (minst for meg) viktig.

Jeg tror at det har vært en skrivefeil i det, men jeg tror ikke talen er returvann, som er 26C. (?)

Nei, L, M og H angir prioriteten du har valgt for å varme varmt vann, og jeg mente faktisk det tidligere. Det vil si, med verdien av lv, blir kvv oppvarmet med compur alene og M-verdien setter motstandene i bruk for å hjelpe kompasset. H det samme, men bare når varmtvannstemperaturen er 60C.

Det var instruksjoner for disse verdiene av M1, M2 og M3 motstander tidligere. Jorden ble betjent av alle 60C, og hver gang varmtvannet ble brukt ble det umiddelbart oppvarmet av alle tre motstandene og kompassene. Jord gikk til Comforts egen teller i henhold til motstand i januar, 400kW, noe som betyr at det er anslått at 90% av oppvarmingen bare er oppvarming.

mus hodet

medlem
Tilbakemelding Score
0

På bunnen av pumpens melding kom verdiene inn i maskinen.

Pumpen sa:
Nedenfor er pumpens standardverdier og grensene for de elektriske motstandene jeg bruker, samt de programmene jeg har brukt for å sikre at ILPO Comfort CE50 / 9 + T-10-kombinasjonen har fungert minst i vinter.

Du kan justere disse verdiene ved å trykke pil ned + Enter samtidig til oppsettmenyen åpnes.

Parameter, standardverdi, min endrede verdi:
Ytterligere varmt trinn L1, 0,0 C, 0,0 C
- "- trinn L2, 0,0 C, 0,0 C
- "- trinn L3, 0,0 C, 0,0 C
- "- trinn M1, 44,0 C, 56,0 C
- "- trinn M2, 42,0 C, 53,0 C
- "- trinn M3, 40,0 C, 51,0 C
- "- trinn H1, 50,0 C, 60,0 C
- "- trinn H2, 48,0 C, 58,0 C
- "- trinn H3, 46,0 C, 56,0 C

(L1-3-verdier aktivert når pvv-prioritet er satt til lave (lave), M1-3-verdier aktivert når pvv-prioritet er satt til NORMAL (medium), h1-3-verdier aktivert når lkv-prioriteten er satt til høy)

Disse tersklene siden, brukte jeg følgende programmer:
- Varmt vann prioritet LAV på vår, sommer og høst (når det er varmt mer enn ca -10 C)
- Varmt vann prioritet NORMAL om vinteren (når kaldere enn -10 C)
- Varmt vann prioritet STOR (noen ganger og hovedsakelig for sikkerhet når det er mer enn 4 personer i dusjen i løpet av et par timer, slik at varmt vann definitivt ikke vil stoppe over natten)

I tillegg bruker jeg alltid 55 C som vannfangst.

Den slags ... ingen garanti jeg gir eller på annen måte tar ansvar for disse, men det har i det minste vist meg å spille godt med disse tilpasningene.

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Musføreren sa:
Har du Japi ellers radiatorer eller gulvvarme?

Jorden ble betjent av alle 60C, og hver gang varmtvannet ble brukt ble det umiddelbart oppvarmet av alle tre motstandene og kompassene. Jord gikk til Comforts egen teller i henhold til motstand i januar, 400kW, noe som betyr at det er anslått at 90% av oppvarmingen bare er oppvarming.
I alle fall ville varmeapparatinnstillingen virke bedre ??

Hvilken ide er det riktig i den motstandsreguleringen? Vi bruker ikke motstander som i den tøffeste frosten for noen få kWh når hele 4hl-befolkningen først har besøkt morgendusjen - og likevel har det ikke vært mangel på varmt vann, selv om jeg ikke har endret prioriteter :kul:

Paskone

medlem
Tilbakemelding Score
0

HiTec sa:

Hvilken ide er det riktig i den motstandsreguleringen? Vi bruker ikke motstander som i den tøffeste frosten for noen få kWh når hele 4hl-befolkningen først har besøkt morgendusjen - og likevel har det ikke vært mangel på varmt vann, selv om jeg ikke har endret prioriteter :kul:
Var det at du ikke har en T-10 innløp, men hull i veggene?
Tilførselsluftvannvarmeren tar strøm fra varmtvannsoppvarming og kan ta en skam lang tid å varme opp eller slappe av når du ikke kan nå for eksempel 55c

mus hodet

medlem
Tilbakemelding Score
0

HiTec sa:

Ja, Nyström fortalte meg å bytte hette til radiatormodus, selv om de ikke varmer det. Noe det hørtes ut som ville reagere raskere enn gulv stilen.

Hvis solpumpen bruker motstander etter en lang spray, må solens prioritet være M dvs. normen. Ellers vil det ikke bruke motstander. Det er basert på bruk av motstander om vinteren for oppvarming for å få leiligheten tilbake i leiligheten så raskt som mulig. Eller alternativt det varmes opp varmtvannet i lang tid med et kompass at solens rom kan kjøle seg ned og trenger motstander for å hjelpe. Selvfølgelig tror jeg heller ikke på det.

E: skrivefeil

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Ja, det er ingen maskininngang, men det er raps på veggene: - \ t

Og at bruken av motstandene faktisk har vært at det øker varmtvannet raskt med motstandene (og kompasset) etter dusjen og fortsetter å varme radiatoren med bare et kompass. Men når de over 20 frostene ikke er veldig hyppige her i PK-regionen, er det ikke mye motstand mot vår komfort :)

startet ut

standard Naama
Tilbakemelding Score
1

HiTec sa:
Ja, det er ingen maskininngang, men det er raps på veggene: - \ t

Og at bruken av motstandene faktisk har vært at det øker varmtvannet raskt med motstandene (og kompasset) etter dusjen og fortsetter å varme radiatoren med bare et kompass. Men når de over 20 frostene ikke er veldig hyppige her i PK-regionen, er det ikke mye motstand mot vår komfort :)
Kan du si hvor mye er det årlige forbruket av bare kompass?

HiTec

Tilbakemelding Score
8

ecis sa:
Kan du si hvor mye er det årlige forbruket av bare kompass?
Vel, ingenting mer enn hva Comfort sier i panelet selv: - \ t

Paskone

medlem
Tilbakemelding Score
0

AnttiT sa:
Vedlagt til de opprinnelige parameterne.
Forresten, jeg har de samme verdiene, men min. fordamperen er i jorda -20 ku ser ut til å være -15. Så jeg skal -20 for frosten og så begynner kompuraen å slippe strømmen til avfrostingen begynner.

gi

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Hei igjen fra Kuopio

Takk for parametrene. Du må sjekke ut disse på din egen maskin.
Vi har gulvvarme. Hva er ille med å avvike fra andre er at vi har 0C returvann (F4).
LKV overvekt er lav. De L, M og H synes å være i god form. Justeringer har blitt foretatt av importørmenn. De ble forandret en gang til da ventilasjonen skulle økes. Så nå er luften nok.
Ja, det var returluftkontroll et sted, vi fikk 26C. Når du løfter den opp, stopper den ikke umiddelbart oppvarming når peisen / badstuen er oppvarmet.
Med denne maskinen må det gjøres en hel del arbeid for å holde huset varmt. Nå har det varmes opp, dømmer motstandene. Det er imidlertid ikke fryktelig å gjøre eksperimenter når 30C har vært kaldt. La oss imidlertid komme inn i strømforbruket under 20.000 kWh / år. Ville det være for mye for denne maskinen? Ikke en dårlig ide for standard gjenoppretting::)

God helg for alle!

Paskone

medlem
Tilbakemelding Score
0

Japi sa:
La oss imidlertid komme inn i strømforbruket under 20.000 kWh / år. Ville det være for mye for denne maskinen? Ikke en dårlig ide for standard gjenoppretting::)
Vi har 150 m2 oppvarmet og 14600 kwh laveste og 16400 kwh av totalt strømforbruk, dvs. mindre enn 20.000 kwh å få hvis det er peis.

AnttiT

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1

Pascone sa:
Forresten, jeg har de samme verdiene, men min. fordamperen er i jorda -20 ku ser ut til å være -15. Så jeg skal -20 for frosten og så begynner kompuraen å slippe strømmen til avfrostingen begynner.
Jeg har ingen originale parametere i bruk. Dette er parameteroppføringer fra Swegon. Godt å være trygg, så du kan endre det om nødvendig.

AnttiT

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1

Japi sa:
Hei igjen fra Kuopio

Takk for parametrene. Du må sjekke ut disse på din egen maskin.
Vi har gulvvarme. Hva er ille med å avvike fra andre er at vi har 0C returvann (F4).
LKV overvekt er lav. De L, M og H synes å være i god form. Justeringer har blitt foretatt av importørmenn. De ble forandret en gang til da ventilasjonen skulle økes. Så nå er luften nok.
Ja, det var returluftkontroll et sted, vi fikk 26C. Når du løfter den opp, stopper den ikke umiddelbart oppvarming når peisen / badstuen er oppvarmet.
Med denne maskinen må det gjøres en hel del arbeid for å holde huset varmt. Nå har det varmes opp, dømmer motstandene. Det er imidlertid ikke fryktelig å gjøre eksperimenter når 30C har vært kaldt. La oss imidlertid komme inn i strømforbruket under 20.000 kWh / år. Ville det være for mye for denne maskinen? Ikke en dårlig ide for standard gjenoppretting::)

God helg for alle!
Du finner ikke minimale returvarme derfra. Det betyr at huset skal ha en varm 26'C. Gjør de originale innstillingene og gjør deretter følgende endringer.

Minimum returvann 23-26'C

lkv prioritet normalt -> ekstra oppvarming M1-3 60'C eller trinnvis, fra vår til høst så lav, så ikke bruk motstander.

nattetemperaturfall min. -0,5'C -> hvis 0'C tar straks motstand når temperaturen faller under fangsten.

Det er ikke tilrådelig å holde ventilasjonen for stor fordi den spiser energien intelligent og samtidig avkjøler huset. Han hadde et 2-trinns selv, hvor celletemperaturen i cellen varierte fra -15 til -17 ° C. I en posisjon går cellen umiddelbart under -20'C og begynner å begrense kompassets kraft.

I tillegg har jeg lagt til et minimum Kompura husker jeg kjører 300s og maksimalt kjøre for en periode på 70 min før start tining. Med enkelte stråler og triks tok kompassen bare noen sekunder.

Du bør gjøre endringene i fred og følge hvordan endringen påvirker deg. Vi hadde problemer med temperaturwobble og det endte da jeg satte varmtvannsforsyningen delvis på motstandene.

HiTec

Tilbakemelding Score
8

AnttiT sa:
Du bør gjøre endringene i fred og følge hvordan endringen påvirker deg.
Dermed er det største problemet med disse justeringene at tilbakemeldingsforsinkelsen er ganske lang => det vil egentlig ikke vente lenge nok til den virkelige effekten av endringen, men går for å justere neste ting. Og selv om disse langsetene ble endret i den lange perioden, kunne det være opptil 15 grader om dagen i de siste dagene med frostspenning / kondensering og juster deretter noe: - \ t

Som sådan kommer skoletider til å tenke, en ingeniør innen automatiseringsteknologi, når jeg tilfeldigvis er, hvilken prosess ble brukt til de korrekte PID-verdiene for hver kontroller for å få jobben gjort riktig ;D

gi

nykommer
Tilbakemelding Score
0

La oss justere innstillingene litt. Det har blitt lagt merke til at det ikke er verdt å endre ting.
Veldig takk for alle rådene ;) Frosten har blitt lettet, så tør å kjøre flyet.

patanu

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Hilsener. Har noen prøvd denne temperaturfallet under fraværet. Hvordan virker det? Teller maskinen til dager siden innstillingen? Er det pålitelig? Er innstillingen utelatt under en mulig strømbrudd?

mus hodet

medlem
Tilbakemelding Score
0

patanu sanoi:
Hilsener. Har noen prøvd denne temperaturfallet under fraværet. Hvordan virker det? Teller maskinen til dager siden innstillingen? Er det pålitelig? Er innstillingen utelatt under en mulig strømbrudd?
Jeg har ikke prøvd den innstillingen, og jeg vet ikke hvordan det fungerer. Tjenestemennene satte meg den temperaturen til 0 grader, og sa at det ikke var verdt å bruke.

Årsaken til dette var når pumpen la huset kjøle seg ned til ønsket nivå og "ferie" løper ut, prøver pumpen å øke temperaturen tilbake til riktig nivå, og det vil sannsynligvis gjøre det ved full kraft, med forbruk også i topp. Det er sluttresultatet som er mer lønnsomt, opprettholder varme, eller øker det frantisk før ferien avsluttes.
Dette var i stor grad årsaken til ikke å bruke den.

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Vel, det er virkelig 2 forskjellige skoler, eller er det ikke på tidspunktet for fraværet. Og sannsynligvis er det også avhengig av lengden på fravær + kapasiteten til strukturen. Sterke, høyt reserverende strukturer tar også lengre tid å varme tilbake => det må være ganske langt fravær for å få ting til å fungere - selv i teorien: - \ t

For øyeblikket bor jeg alene som enke på en skiferie, og ja bare, i et tømmerhus er det en varmetap. Til meg selv når det ikke er noe problem å sette genseren på vs. at jeg ville sette batteriet tyngre. Og likevel bare prøveprodusere tankene jeg nå tester jeg beskytte den elektriske regningen er det virkelig noe i det hele tatt. Selvfølgelig er jobben forvrengt allerede når dusjbrukerne for tiden er mindre, så behovet for varmt vann er klart lavere. Så ingen harde fakta om dette nå vil sannsynligvis ikke få Smiley211006

konitohtori

medlem
Tilbakemelding Score
1

Moor

Er du her som vil vite mer om sjelenes liv i den komforten ...
Vi gikk forbi. rotasjonsfeil på grunn av utetemperatur. Jeg reparerte det ved å erstatte den interne romfølerens fjerning på den kalde siden og bytte den til riktig sted på kretskortet. (Jeg setter opp bygningen under kanal et ekstra rom sensor før badstuen grener, så det var en ekstra sensor)
Sensoren syntes å ha samme spesifikasjoner og flyet slått av. etter operasjonen igjen for å fungere normalt. Det eneste problemet var vedlegget til den utvekslede sensoren til siden av eksoscellen, fordi jeg antar at det er et embryo. sensoren er der. Jeg kunne ikke passe den kileformede spjeld uten vold på noen måte. Tinn for å fange den kalde side av kobberrør. Er det noen tips om hvordan du løser det? I alle fall er det nødvendig å bestille disse sensorene klar for opphevelse :) Vet noen den riktige modellen / typen av den sensoren?

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Med oss ​​er sensoren paret med et par nipler på undersiden av filtergitteret :kul:

Hva annet bestiller du disse sensorene? Faktisk, jeg prøvde å bestille rom sensoren slik at det Swegon par asennusfirmaltakin, men ikke så nei. Telefonen skriker med konstant opptatte anrop, ingen kontaktforespørsler og bestillingsskjemaene forsvinner tydeligvis inn i bitplassen: - \ t

konitohtori

medlem
Tilbakemelding Score
1

HiTec sa:
Med oss ​​er sensoren paret med et par nipler på undersiden av filtergitteret :kul:
Jeg bare løsnet den transduceren og flyttet den til den kalde siden ... nå, men jeg måtte få noen av sensorene allerede i reserve. Knapt noen spesiell ting om kvelden, men bare en grunnleggende sensor.

HiTec

Tilbakemelding Score
8

kaperen sa:
Jeg bare løsnet den sensoren og flyttet den til den kalde siden ...
Natt ... Nå er den store sykkelen sutii, beklager: - [

Comforthan forsøker å holde målet med den målingen selv ved en temperatur på +22. Det er, hvis sensoren er et røverkjøp. På plass, har maskinen en tendens til å holde eksosluftens temperatur konstant = hus gjennomsnittlig temperaturen er konstant. I gjennomsnitt mener jeg at et sted i rommet kan være kaldere og varmere i det andre, avhengig av plasseringen av romterminaler. :kul:

Men hva er den "kalde siden" du mener? I min egen Comfortis er det bare mekanisk avtrekksluft, så den kalde siden = avfallsluften, som ofte er i kulde og under smelting, nesten 20 grader pluss. Nå hvis sensoren er i den luftstrømmen, så kan Comfort være "litt" i gården der vi går rett Smiley211005

konitohtori

medlem
Tilbakemelding Score
1

HiTec sa:
Natt ... Nå er den store sykkelen sutii, beklager: - [

Comforthan forsøker å holde målet med den målingen selv ved en temperatur på +22. Det er, hvis sensoren er et røverkjøp. På plass, har maskinen en tendens til å holde eksosluftens temperatur konstant = hus gjennomsnittlig temperaturen er konstant. I gjennomsnitt mener jeg at et sted i rommet kan være kaldere og varmere i det andre, avhengig av plasseringen av romterminaler. :kul:

Men hva er den "kalde siden" du mener? I min egen Comfortis er det bare mekanisk avtrekksluft, så den kalde siden = avfallsluften, som ofte er i kulde og under smelting, nesten 20 grader pluss. Nå hvis sensoren er i den luftstrømmen, så kan Comfort være "litt" i gården der vi går rett Smiley211005
I mitt tilfelle, er det en gitterfilteret, sensoren er faktisk en ekstra, fordi jeg har installert konstruksjonen av avtrekksluftkanalen før den neste bad utløpsgren av en separat temperatursensor, som er forbundet med det sted maskin. Da jeg åpnet lokket, bestemte jeg meg for at det var sensoren som ble passert. Det så ut som en skadet sensor på ansiktet, så jeg prøvde å bytte "ekstra" sensor sinus til skadet sted ... etc.

Det vil si at sensorene har endret plasseringen både fysisk på maskinen og på dens tilkoblinger. :)

På den kalde siden mener jeg hva som er utenfor cellen. det vil si en sensor som måler temperaturen fra maskinen til taket. I mitt tilfelle mangler det noen sensor fra maskinen fordi den ikke kan fungere uten alle sensorer. Gikk du nå? ;)

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Ogsåke, homma handussa ;D

Så jeg har ikke den andre innendørssensoren ennå = å komme sammen med den på nettet: - Og nå da jeg ønsket å holde kjøleren oppe og det ikke var noen Komfortstyrte radiatorer der, sluttet den mokka ned varmen nede slik at det var nok å få det deres avtrekksmåling igjen. Ovenpå når du trenger å bytte = det er også avtrekksventiler => oppe +20 og nede +24 grader luft når du trekkes ut til komfort, så det er et gjennomsnitt av ønsket +22 ;D

Så tok jeg den sensoren ut av rutenettet og kastet den av løst => Jeg fikk sensoren pent utenfor komforten. Så nå tar det vare på at KHH er jevn +22 :D Vel, du kontrollerer styringen av radiatorventilene i rommene og balansen er funnet. Nå, ovenpå kan være så kult som noensinne, og fortsatt nede er +22. For tiden er oppe +18 "ferievarme" på toppen og fortsatt nede er fortsatt flatt +22 :kul:

Den eneste mole er når punktet KHH ut av døren åpner seg igjen, så hvordan skyver komforten når målingen faller raskt, når KHHs luft kjøler seg ned for eksempel -10 og ytterdøren åpen Smiley211006 Derfor prøvde jeg å jakte den andre sensoren at den kunne flyttes til f.eks. kjøkkenet, og det ville være immun mot både badstuen, KHHs dør og oppe :kul:
opp Bunn