ILTO Comfort CE50 ?? mer enn en varmepumpe?

Paskone

medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: ILTO Comfort CE50 - Mer enn en varmepumpe?

HiTec sa:
Den eneste mole er når punktet KHH ut av døren åpner seg igjen, så hvordan skyver komforten når målingen faller raskt, når KHHs luft kjøler seg ned for eksempel -10 og ytterdøren åpen Smiley211006 Derfor prøvde jeg å jakte den andre sensoren at den kunne flyttes til f.eks. kjøkkenet, og det ville være immun mot både badstuen, KHHs dør og oppe :kul:
Og så på kjøkkenet blir det ikke bedre å lage mat, bruke ovnen, etc., slik at sensoren ikke får feil informasjon. ;D

Jeg tror det beste stedet ville virkelig være i avløp før du fjerner badstuen. Ite i sin opprinnelige plass og arbeider ja for å bruke minimum varme. Vi har heller ingen sensor i avløpsluftkanalen. Hva gjør disse temperaturdataene, hvor trenger maskinen denne informasjonen?

konitohtori

medlem
Tilbakemelding Score
1

Pascone sa:
Og så på kjøkkenet blir det ikke bedre å lage mat, bruke ovnen, etc., slik at sensoren ikke får feil informasjon. ;D

Jeg tror det beste stedet ville virkelig være i avløp før du fjerner badstuen. Ite i sin opprinnelige plass og arbeider ja for å bruke minimum varme. Vi har heller ingen sensor i avløpsluftkanalen. Hva gjør disse temperaturdataene, hvor trenger maskinen denne informasjonen?
På alle maskiner er det en sensor på avfallssiden som måler temperaturen på cellen -> at den ikke blir for kald. Det er det jeg bare brøt opp og maskinen gikk i feil.

Paskone

medlem
Tilbakemelding Score
0

kaperen sa:
På alle maskiner er det en sensor på avfallssiden som måler temperaturen på cellen -> at den ikke blir for kald. Det er det jeg bare brøt opp og maskinen gikk i feil.
Unnskyld. Knerte. Så det er det. Men ikke den faktiske kanalen. Og verdien på displayet C er fordamperens temperatur, høyre.

konitohtori

medlem
Tilbakemelding Score
1

Pascone sa:
Unnskyld. Knerte. Så det er det. Men ikke den faktiske kanalen. Og verdien på displayet C er fordamperens temperatur, høyre.
Ja, maskinen har en tendens til å holde cellen over -20C i oppvarmingsrommet og ikke få det under. Sikkert noen av innstillingene kan stikke, men det kan ta kompassets varighet.

Paskone

medlem
Tilbakemelding Score
0

kaperen sa:
Ja, maskinen har en tendens til å holde cellen over -20C i oppvarmingsrommet og ikke få det under. Sikkert noen av innstillingene kan stikke, men det kan ta kompassets varighet.
Det er ja til innstillingene. og den nyere fabrikkinnstillingen er satt til -15c

AnttiT

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1

HiTec sa:
Ogsåke, homma handussa ;D

Så jeg har ikke den andre innendørssensoren ennå = å komme overens med den på nettet: - Og nå da jeg ønsket å holde kjøleren oppe og det ikke var noen Komfortstyrte radiatorer der, sluttet den mokka ned varmen nede slik at det var nok å få det deres avtrekksmåling igjen. Ovenpå når du må bytte = det er også avtrekksventiler => oppe +20 og nede +24 grader luft når du er trukket ut til komfort, så det er et gjennomsnitt på ønsket +22 ;D

Så tok jeg den sensoren ut av rutenettet og kastet den av løst => Jeg fikk sensoren pent utenfor komforten. Så nå tar det vare på at KHH er jevn +22 :D Vel, du kontrollerer styringen av radiatorventilene i rommene og balansen er funnet. Nå, ovenpå kan være så kult som noensinne, og fortsatt nede er +22. For tiden er oppe +18 "ferievarme" på toppen og fortsatt nede er fortsatt flatt +22 :kul:

Den eneste mole er når punktet KHH ut av døren åpner seg igjen, så hvordan skyver komforten når målingen faller raskt, når KHHs luft kjøler seg ned for eksempel -10 og ytterdøren åpen Smiley211006 Derfor prøvde jeg å jakte den andre sensoren at den kunne flyttes til f.eks. kjøkkenet, og det ville være immun mot både badstuen, KHHs dør og oppe :kul:
Den har denne sensoren ved siden av ytterdøren, og det er ikke noe problem på den plasseringen selv når døren blir brukt i kulde. ;D

Saruman_fi

medlem
Tilbakemelding Score
0

Her har jeg kommet til den konklusjon at brakte widget fungerer uten anturikikkailuja ganske godt nok. Noen ganger etter bading syntes det at varmen falt litt
når frosten strammes på samme tid. Når jeg ikke har begynt å "justere" for 1 eller 3-4 air condition, ser det ut til å leke om vinteren.

mus hodet

medlem
Tilbakemelding Score
0

Tre måneder bak dette året, vil bli dekket dersom april allerede er under tonnevis av en måned.

Januar: 1676kwh
Februar: 1798kwh
Mars: 1270kwh

Jeg endret blenderåpningen tilbake til månen tilbake til lav, noe som betyr at motstanden nå er helt eliminert. ILPpi var ute for hele mars, eller bare med komfort.

Få flere fjorårs utgifter på Fortums nettsted. Kan endres. I høst igjen er maskinene inkludert, men badstuen er ikke i det hele tatt. Badstuen ble ferdigstilt bare i januar: '(

vedlegg

mus hodet

medlem
Tilbakemelding Score
0

Musføreren sa:
Tre måneder bak dette året, vil bli dekket dersom april allerede er under tonnevis av en måned.

Om april gikk håret under tonn. Dimensjonal nøyaktighet nå er hva det er, skjønt :)

April: 978kwh

AnttiT

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1

Musføreren sa:
Om april gikk håret under tonn. Dimensjonal nøyaktighet nå er hva det er, skjønt :)

Litt å gå. Vi dobler vår siste høring. Jeg så på solens forbruk i solen og da doblet vi opp. ???

I tillegg svinger temperaturen innvendig når filmen er mellom 2'C. Så løp gulvet varmt og så kaldt og varmt og kaldt ... ???

Og når du går ut for å varme det, går du på full kraft, selv om du absolutt ikke trenger å kjøre der borte hvis den feltingen skulle komme seg bort. '(

Ja, jeg kunne finne måter å forbedre ytelsen til den maskinen, men jeg ville trenge en sponsor som ville publisere utstyret der ;D.

mus hodet

medlem
Tilbakemelding Score
0

Ja, jeg er ganske overrasket over at det blir litt. Nyårsprognosen kom fra Fortum og var ganske 12k. :D

Går du med kraften til et kompass allerede på denne tiden av året, eller er det fortsatt å få hjelp fra motstander som følge av at du har følt den temperaturen? (jeg mener denne nattens verdi)
Jeg føler at temperaturen for tiden opprettholdes hele tiden (ta 20,5, målt 21-21,5), og fangst av bakvannet er i stand til å kontrollere at oppvarming trenger i hovedsak.

Hva vil du gjøre først for å gjøre det? I det minste vil jeg ha muligheten til å legge til en utetemperaturføler eller på annen måte at pumpen vil reagere raskere på luftfluktuasjoner. Vi har også varmen til å falle om morgenen et par grader fra normalt hvis det plutselig er null på natten.

Om vinteren lurte jeg på om det ville være mulig å få tak i noen motstander i avstanden, slik at du dristig kunne la den bruke motstandene. Faktisk gjorde pumpen det slik at alle tre motstandene fladdret på gulvet, da forbruket var noe homofilt. : -X Bare et kompass synes å få oss til rundt 28-29 grader og med mer enn 30 motstander. Hvis du får en liten veske ved å skrape litt mer komfort. :)

Mikko

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Vel, la oss få den første feilen. Alarm for kjølemiddelmangel, tilbakestill feilsøkingen i henhold til instruksjonene i diagrammet. Feil gjentok 2 ganger. Men når kompasset er slått på, avkjøles cellen.

Har det oppstått en lignende forekomst hos andre?

mus hodet

medlem
Tilbakemelding Score
0

Ingen gamle skikker sånn. Den varme gassen kom til meg som herrer.

Jeg tror bruken av bygningen under konstruksjonen brakte også samme kunngjøring. Jeg trodde det var også nevnt i guiden.

Har du allerede kalt Itoo og be om råd?

Mikko

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Ja, å bygge på tid gjør det til en taper når du slår av kompasset.
Gikk samme alarm i forrige uke, men jeg ble anerkjent av instruksjonene og ikke fornyet. Jeg så på kompis fra pumpeprodusenten fra en autorisert serviceforhandler og en venn av meg, i morgen for å se.

Så langt jeg åpnet maskinen, så jeg på filtre og kjølemediet krets glass. Jeg satte på kompasset og det var ingenting i live, selv bobler. Men cellen opprinnelig avkjølt, med hensyn til de svinger av kanskje mer enn vanlig, men innen en halv time begynte å miste makt. Lyden av Kompura virket også annerledes.

Hvis du må bytte kompass eller celle, hvor stor er det på jobb? Maskinen har nå vært i bruk i 4 ½ år.

Mikko

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Vedlikehold var på stedet, tilsatt kjølemiddel. Feilen gikk inn i kompressoralarmen og ble ikke tilbakestilt, cellen ble ikke avkjølt.
For ikke å si noe, forlot en veldig sunn stemme kompasset. Går kompass for å forandre seg.

startet ut

standard Naama
Tilbakemelding Score
1

MikkoT sa:
Vedlikehold var på stedet, tilsatt kjølemiddel. Feilen gikk inn i kompressoralarmen og ble ikke tilbakestilt, cellen ble ikke avkjølt.
For ikke å si noe, forlot en veldig sunn stemme kompasset. Går kompass for å forandre seg.
Hva betalte du for? Kan du få den forsikringen?

Mikko

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Ifølge tjenesten bør du gå for forsikring, og selv forsikringsselskapet har ikke blitt slått ned da jeg gjorde skaderapporten.
Venter på kostnadsoverslaget for renoveringen ennå.

AnttiT

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1

Musføreren sa:
Hva vil du gjøre først for å gjøre det? I det minste vil jeg ha muligheten til å legge til en utetemperaturføler eller på annen måte at pumpen vil reagere raskere på luftfluktuasjoner. Vi har også varmen til å falle om morgenen et par grader fra normalt hvis det plutselig er null på natten.
Forvarming i tilførselsluften skal settes hvis / når det er en dowel og en forfatter for det. Strømningsvann regulert av utetemperatur. En mer effektiv pumpe til varmekretsen for å gjøre gulvet dt mindre. Da kunne du fortsatt bygge et lignende luft resirkuleringssystem som i Valmets hjemmevarme. Det stemmer.

Hvis noen ønsker å sponsere meg de HVAC-tilbehør, gjør de kontrollene og gjør programmet. ;D

Paskone

medlem
Tilbakemelding Score
0

AnttiT sa:
Forvarming i tilførselsluften skal settes hvis / når det er en dowel og en forfatter for det. Strømningsvann regulert av utetemperatur. En mer effektiv pumpe til varmekretsen for å gjøre gulvet dt mindre. Da kunne du fortsatt bygge et lignende luft resirkuleringssystem som i Valmets hjemmevarme. Det stemmer.

Hvis noen ønsker å sponsere meg de HVAC-tilbehør, gjør de kontrollene og gjør programmet. ;D
Er det ingen forvarming av tilluften i vannet i T-10 eller i vannet? Minst har vi. Deretter har vi en shunt (som utetemperaturen kan justeres av sensoren) og en annen sirkulasjonspumpe som kan justeres i tillegg til det våte rommet til resten av huset.

mus hodet

medlem
Tilbakemelding Score
0

Pascone sa:
Deretter har vi en shunt (som utetemperaturen kan justeres av sensoren) og en annen sirkulasjonspumpe som kan justeres i tillegg til det våte rommet til resten av huset.
Men det er en dårlig ting at selv om shunten ødelegger hvordan man øker varmen til sirkulasjonen, oppdager pumpen ikke det, men det er fortsatt nødvendig å varme det i due. Det vil si at du bør få Comfortti å reagere på utetemperaturen og endre varmen til vannet etter behov.

Selvfølgelig, hvis du legger så stor vekt på komforten som å ta, pumper pumpen hele tiden til syklusen og lar sunt håndtere varmekontrollen.

Paskone

medlem
Tilbakemelding Score
0

Musføreren sa:
Men det er en dårlig ting at selv om shunten ødelegger hvordan man øker varmen til sirkulasjonen, oppdager pumpen ikke det, men det er fortsatt nødvendig å varme det i due. Det vil si at du bør få Comfortti å reagere på utetemperaturen og endre varmen til vannet etter behov.

Selvfølgelig, hvis du legger så stor vekt på komforten som å ta, pumper pumpen hele tiden til syklusen og lar sunt håndtere varmekontrollen.
Det er sant. Skal legge varmt vann i syklusen, så gå alltid til 55-60c og ​​shunt / termar behandling.

AnttiT

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1

Pascone sa:
Er det ingen forvarming av tilluften i vannet i T-10 eller i vannet? Minst har vi. Deretter har vi en shunt (som utetemperaturen kan justeres av sensoren) og en annen sirkulasjonspumpe som kan justeres i tillegg til det våte rommet til resten av huset.
Det er ingen direkte forvarming, men vannvarmeren er oppvarming, og den elektriske radiatoren i praksis hindrer at luften faller under ønsket settpunkt. Fabrikkinnstillingen for den strømmen er 10'C. For at den elektriske radiatoren skal forvarmes, må regulatortermostaten installeres før vannet radiatoren.

Varmluftsvarmen skal økes så høyt som mulig for å hjelpe til med oppvarming av luften, samtidig som det hjelper hele huset til å varme.

Paskone

medlem
Tilbakemelding Score
0

AnttiT sa:
Det er ingen direkte forvarming, men vannvarmeren er oppvarming, og den elektriske radiatoren i praksis hindrer at luften faller under ønsket settpunkt. Fabrikkinnstillingen for den strømmen er 10'C. For at den elektriske radiatoren skal forvarmes, må regulatortermostaten installeres før vannet radiatoren.

Varmluftsvarmen skal økes så høyt som mulig for å hjelpe til med oppvarming av luften, samtidig som det hjelper hele huset til å varme.
Først oppvarmes friskluften og deretter tilførselsluften? Hvilken energi trodde du å varme inn tilførselsluften "så høyt som mulig"? Sannsynligvis fryktelig energieffektiv. Etter min mening inkluderer forsyningsluften ikke oppvarming av huset. Jeg tror 17-19c er nok. Ellers er luften stiv, ikke frisk.
Vi har en innløpsvann radiator termostat på maksimum 3 om vinteren, 1 om sommeren. Hvis tilførselsluften er oppnådd, selv om 30c, var det ikke nødvendig med ytterligere oppvarming.

AnttiT

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1

Pascone sa:
Først oppvarmes friskluften og deretter tilførselsluften? Hvilken energi trodde du å varme inn tilførselsluften "så høyt som mulig"? Sannsynligvis fryktelig energieffektiv. Etter min mening inkluderer forsyningsluften ikke oppvarming av huset. Jeg tror 17-19c er nok. Ellers er luften stiv, ikke frisk.
Vi har en innløpsvann radiator termostat på maksimum 3 om vinteren, 1 om sommeren. Hvis tilførselsluften er oppnådd, selv om 30c, var det ikke nødvendig med ytterligere oppvarming.
Det har også en termostat 3 og tilførselsluftsvarmen i hard frost 10'C, noe som betyr at den går mot motstand. I den situasjonen blir også luften forgjeves for luft. Det vil si målet er å nå det min. 17'C og få mer energi til gulvvarme uten motstander.

Paskone

medlem
Tilbakemelding Score
0

AnttiT sa:
Det har også en termostat 3 og tilførselsluftsvarmen i hard frost 10'C, noe som betyr at den går mot motstand. I den situasjonen blir også luften forgjeves for luft. Det vil si målet er å nå det min. 17'C og få mer energi til gulvvarme uten motstander.
Åpne termostaten helt og hold tilbake varmen igjen.

Paskone

medlem
Tilbakemelding Score
0

AnttiT sa:
Og hva hjelper dette med ????
Er tilluften ikke varmere da, slik at hytta ikke avkjøles så mye. Selvfølgelig betaler du litt gulvvarme. Og returvarmen er hele tiden for å forhindre at maskinen glir. Uten motstand i nord, knapt noen tiltak vil bli tatt. Ikke nok kompass i kraft. Her i sør er Ilpo + T10 en god pakke og peisen gir besparelser til strømregningen.

Ois vil gjerne vite mer om den ekstra løsningen du planlegger å fjerne. Hvis du ikke vil bruke motstander, hva syntes du egentlig for eksempel å varme friske luften? Nesten disse delene er så dyrt at implementeringen ikke vil fungere. Du har et klart bilde av kontrollene og programmet.

AnttiT

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1

Pascone sa:
Er tilluften ikke varmere da, slik at hytta ikke avkjøles så mye. Selvfølgelig betaler du litt gulvvarme. Og returvarmen er hele tiden for å forhindre at maskinen glir. Uten motstand i nord, knapt noen tiltak vil bli tatt. Ikke nok kompass i kraft. Her i sør er Ilpo + T10 en god pakke og peisen gir besparelser til strømregningen.
Det spiller ikke der. Hvis termostaten 3 og fangsten da ca 17'C. Når tilførselsluften under den termostaten åpner seg helt. Pumpen løper også ut av frosten, uten frost i kulde, noe som betyr at det ikke er nyttig å ta tilbake returvarmen.

Ois vil gjerne vite mer om den ekstra løsningen du planlegger å fjerne. Hvis du ikke vil bruke motstander, hva syntes du egentlig for eksempel å varme friske luften? Nesten disse delene er så dyrt at implementeringen ikke vil fungere. Du har et klart bilde av kontrollene og programmet.
Forvarming av tilførselsluften utføres på bakken og på radiatoren. I tillegg er hensikten å bygge et justerbart luftsirkulasjonssystem. Kuldioxid og fuktighetsføler kontroll, det vil si, luftkvalitet bør ikke lide.

Paskone

medlem
Tilbakemelding Score
0

AnttiT sa:
Forvarming av tilførselsluften utføres på bakken og på radiatoren. I tillegg er hensikten å bygge et justerbart luftsirkulasjonssystem. Kuldioxid og fuktighetsføler kontroll, det vil si, luftkvalitet bør ikke lide.
Ville det ikke være enklere å få en geotermisk brønn, så vel som en termisk brønn og en dam på Ilpo?

Paskone

medlem
Tilbakemelding Score
0

AnttiT sa:
Det spiller ikke der. Hvis termostaten 3 og fangsten da ca 17'C. Når tilførselsluften under den termostaten åpner seg helt. Pumpen løper også ut av frosten, uten frost i kulde, noe som betyr at det ikke er nyttig å ta tilbake returvarmen.
T-10 sier "Vann radiator termostat åpner helt hvis vanntemperaturen er under 10c"

AnttiT

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1

Pascone sa:
Så hvorfor er det selv om termostaten er åpen hele tiden.
Det er imidlertid ingen hensikt å legge inn tilluften over + 20'C, men bare 17-19'C. I kaldt vær dråper tilførselsluften til 10 ° C, selv om termostaten er åpen, prøver jeg å eliminere og samtidig få mer kraft på gulvet.

Jeg ville sette en geotermisk pumpe hvis noen ville innløse det for en rimelig avgift.

Jnsy

medlem
Tilbakemelding Score
0

Me!

Det har vært litt over et år her bor i det nye huset.
Maskinen er Ilpo 50/9. Toppen var hvis det var noen form for justering med enheten. Og vannpumpen gikk av i det første året. Men nå som jeg har fått en liten komme til enighet med driften av enheten så jeg er veldig fornøyd med det! Så lenge det fortsetter å jobbe på samme modell i fremtiden ...

Mange har problemet at enheten ikke er levert med den installerte og riktige bruksanvisningen (det samme for seg selv). Nå må antrekket lete etter informasjon på nettet, og selv denne kolonnen vil komme med litt hjelp. Noen gode og noen veldig dårlige! Så når enheten brukes med "feil" innstillinger eller hvis den allerede er installert på feil objekt, er maskinen en viss dritt?

Huset vårt er et etasjes trehus (laget av lang) med 148.5m2 + 30m2 varm oppbevaring / teknisk plass. Romhøyde er normal 2,60m. Strukturene er i samsvar med moderne reguleringer (tilsvarende dewhouseens konstruksjoner). Ingenting har blitt lagt til "ekstra" isolasjon, og det er ikke mer innsats enn vanlig i tetthet av huset. Sted Hämeenkyrö, Pirkanmaa.

Familien har to små barn, to hunder og to voksne. Elektrisitet stinker ikke, men lever et normalt liv hvor TV (gammelt plasma) er på alle kveldene og vaskemaskinen hver dag. Leiligheten har en laurbær funky peis og en trebastu. Peisen ble brent hver dag om vinteren.

Strømforbruk målinger:
2011
Huh Touk Summer Hein Aug Sep Okt Mar Jul
1209 1186 761 763 772 854 1146 1252 1768

2012
Jan Helmi mars
1760 1822 1804

totalt 15097kwh et år

Så jeg er veldig fornøyd. Fra det forbruket, når du fortsatt kan slippe.
Det var et problem med innstillingene, og den smarte rørleggeren hadde satt T-10 termostaten i sin helhet, etc., litt morsomt ...

Starter med stress fra den sensoren osv. Men etter den første hele vinteren føler jeg at ingen interne sensorer trengs. For eksempel, hvis returstemperaturen på vannet er 25, vil hytta ikke kunne avkjøle selv etter en lang badstue! I hvert fall gjør vi det. Faktisk varmer badstuen huset så mye at etter hele badstuen er hele leiligheten varmere i lang tid.

I det frostige været la jeg merke til at kvelden kunne "henge" for å varme vannet med bare et kompass, og så kunne sengen kjøle seg ned. Så på over 10 grader brukte jeg innstillingene slik at vannet begynte å varme opp med motstander umiddelbart. I mars endret jeg vannprioriteringene til lavt og varmt vann er nok for hele familien. Temperaturbehovet har vært 21,5 og "drypping av nattvarme" er 1-1,5 grader. Innetemperaturen i hytta har hele tiden vært 20,5-22 grader.

Jeg kunne velge samme maskin for mitt neste hus! Minst varmen i brønnhullet føler jeg ikke for å være et rimelig kjøp for et lite hus, men det er bare min mening.
I et nytt hus av samme størrelse var fyren i stand til å forbruke mellom 18000kwh og 2 voksne per år med bakken varme. Så er geotermisk et shit-alternativ? IKKE! Det er bare et bredt spekter av brukere og separate elementer.

mus hodet

medlem
Tilbakemelding Score
0

Musføreren sa:
Mai: 668kwh

I juni i år husket jeg noe mindre enn 400kwh, det er tapt for hva det er det året. Men et lite hode i økonomien igjen er mer.

Det ville være fint å høre hvor lite forbruk PILP må komme for å si at det går liten.

E: Jeg har fortsatt husets spesifikasjoner;

Hus: 168m2 (132m2 + stabilt 27,5m2 + lagring 8,9m2 = 1s.) Fullt varm alt.
Kapasitet: 510m3

Jeg tok masse volum fra et bilde som var på maskinen. Romhøyder i pølser og vaskerom 2,6m. Ellers er 3m + buglen av halmen.

Jnsy

medlem
Tilbakemelding Score
0

Musføreren sa:

I juni i år husket jeg noe mindre enn 400kwh, det er tapt for hva det er det året. Men et lite hode i økonomien igjen er mer.

Det ville være fint å høre hvor lite forbruk PILP må komme for å si at det går liten.

E: Jeg har fortsatt husets spesifikasjoner;

Hus: 168m2 (132m2 + stabilt 27,5m2 + lagring 8,9m2 = 1s.) Fullt varm alt.
Kapasitet: 510m3

Jeg tok masse volum fra et bilde som var på maskinen. Romhøyder i pølser og vaskerom 2,6m. Ellers er 3m + buglen av halmen.
Gode ​​figurer! Virkelig liten vi går dit.

Hvis det var vanskelig å fortsette i Finland i 5-7 måneder, ville det ikke være et godt valg. Men når harde frost (-10 grader eller mer) ikke er så høye tre måneder. Og noen av dem er en del av dagene 0-5. Det er vanskelig å for eksempel varme opp bakken i løpet av de få månedene ...

Hvis jeg ville bygge et hus av samme størrelse nå, kanskje jeg ville kjøre med en enda rimeligere varmemodus, eller ville jeg velge en pilfer ...

Jnsy

medlem
Tilbakemelding Score
0

Musføreren sa:
Om vinteren lurte jeg på om det ville være mulig å få tak i noen motstander i avstanden, slik at du dristig kunne la den bruke motstandene. Faktisk gjorde pumpen det slik at alle tre motstandene fladdret på gulvet, da forbruket var noe homofilt.
Jeg la merke til den vinteren! Så for eksempel når det gjelder oppvarming av vann, klarte alle tre motstandene på, og maskinen presset vannet opp til varmen med tre motstander (selv om verdiene av innstillingene gradvis er innstilt). I dette tilfellet kjører pumpen selv med lav effekt. Fant du en løsning på dette? Kanskje det er en oppdatering på maskinen, knapt ...

Jnsy

medlem
Tilbakemelding Score
0

AnttiT sa:
Så går kompuraen rundt halvparten av strømmen når de elektriske motstandene er på. Noen klokere kan fortelle grunnen ...

mus hodet

medlem
Tilbakemelding Score
0

Juni: 580kwh
Juli: 567kwh

I år ser dette ut så langt, ok. I fjor sommer var sommeren og juli virkelig under 400, men ingen var heller hjemme heller. Nå har kona en dag med barna hjemme, så det vil nok være et par timer siden. Jeg tror ikke andre endringer, ILP har blitt avkjølt fra tid til annen. Akkurat som i fjor.
opp Bunn