ILTO Comfort CE50 ?? mer enn en varmepumpe?

AnttiT

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1
Vs: ILTO Comfort CE50 - mer enn en varmepumpe?

Sirkulasjonspumpehetter nesten. meiselen gjør det spinn.

Nå som pumpen har brutt ned, må du erstatte den med en større.

tet

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
1

AnttiT sa:
Sirkulasjonspumpehetter nesten. meiselen gjør det spinn.

Nå som pumpen har brutt ned, må du erstatte den med en større.
Var det mer symptomatisk eller var det din første start etter sommeren? Hvis du ikke har spunnet hele sommeren, er det ganske normalt for en første start. Hvis derimot det virker omtrent hver gang, så kan kun kondensatoren bli ødelagt. Du vil kanskje ikke erstatte hele pumpen med mindre du vil ha en større.

mika.me

nykommer
Tilbakemelding Score
0

hilsen,

Tenk på itsekkin log da du kom til denne diskusjonen er jeg nå mindre enn et par år fulgt.

Selv har CE50 Ilpo og T-10 vann gulvvarme og jeg er ganske fornøyd på alle måter er redd.
Imidlertid har noen spørsmål kommet opp, og jeg tenkte å spørre deg om du kunne gi meg noen råd til å gjøre finjustering ...

Mange sier at de følger vanntemperaturen i gulvvarmen, hvor ser du det? Er ikke temperaturen på skjermen returvannstemperaturen?
I hånd kokeilllut CHP av løkker når pumpen har vanlig Kompura oppvarmet av vann, og hvor det finnes motstand til å mate. Forskjellen er ganske svimlende, det vil si overflatetemperaturen.
Vi har 124m2 på ett nivå med 5 + kt + khh + kph + s og føler at noen rom ikke har nok varme til å øke romtemperaturen hvis de ønsker det. Temperaturen er ok, men i kaldere vær, for eksempel, føles det som at varmen ikke stiger i noen rom. Kan dette skyldes for lange varmekretser eller lignende? Hva synes du?
Jeg har tenkt på at akkurat gulvvarme i maskinen skal kunne, om nødvendig, for å gi like mye varmt vann som vann hardhet, som bør gulvet får, om nødvendig, riktig varme, luftmotstand? Eller er jeg på forkant?
Vi har bare en manifold hvorfra gulvvarmekretsene kommer ut og de lengste kretsene er ganske lange, dette vil trolig føre til noe varmetap underveis ..

Faktisk har jeg hver en Termar åpne så n.21-23 grader, slik at de er nesten åpen hele tiden, og en skyveknapp sensor for bygging av et av soverommene. Jeg har også satt returvanntemperaturen fra høsten til våren-n.26-26.5 grader, det vil si slik at pumpen sirkulerer nesten hele tiden varmt vann i alle rom, og kan ikke komme å besøke så at noen fra rommet kjøles ned, og da ville det ta lengre tid å varme opp.

Så, sumummarum, kan jeg få litt varmere vann inn i gulvkretsene uten motstander? Eller trenger du å stille pumpemåletemperaturen høyere nok til å kjøre kompasset med høyere effekt?

Vi hadde ingen feil på maskinen og dro til Nyström selv for å vise en maskin til en lokal installatør og ga personlig opplæring til oss og foretok noen tilpasninger :)

Strømforbruket i det første året i vårt 2-personers hus i Jyväskylä var 13.000 kWh. Her er en 50m2 direkte oppvarmet stall med +10 grader og to biloppvarming om vinteren. Blandede branner brent i peisen ca 3m3.

Paskone

medlem
Tilbakemelding Score
0

mika.me sa:
Jeg har allerede trukket sensoren i et av soverommene i byggfasen.
Kan det være det beste stedet for en sensor? Hvis det. det er mennesker i rommet for en stund, romtemperaturen stiger raskt og pumpen mener at hele huset er varmt nok og strømmen slipper. Etter det vil bare returvarmen du ba om, gå.

Her er et eksempel på Warmias grove gjennomsnittsverdier for gulvvann
Enebolig.

Utetemperatur ° C Strømningstemperatur ° C
+10 +25
0 +28
-10 +31
-20 +34

Det er ikke verdt å prøve mye vanskeligere varme der. Og pumpen alene kan ikke håndtere vanskelige avlesninger.

Jeg har overflatetermometre i strømningsrørene som gir liten retning på strømningsvannet.

mus hodet

medlem
Tilbakemelding Score
0

Paskone sa:
Jeg har overflatetermometre i strømningsrørene som gir liten retning på strømningsvannet.
Jeg har en ekstern gauge festet til strømningsrøret, noe som gir en liten retning på temperaturen på strømningsvannet. Nå ser det ut til å presse noe 27-28 grader med kraften til en stumbler. Med motstander går det over 30, husker jeg.

Faktisk har jeg ennå ikke endret prioriteten foran å bruke vannmotstander. Så langt går alt av stall.

mika.me

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Ok, la oss prøve å stille inn noen måler i strømningsrørene, eller prøv det på inframeteret.

Den sensoren er i rommet, som praktisk talt bare er et rom, og jeg lurer på om noen bor der lenger, så fra maskinen krever den høyere varmen men varmen.

Jeg har ikke fått til å endre prioriteten ennå, et sted på -5 jeg trodde jeg ville endre det.

mus hodet

medlem
Tilbakemelding Score
0

mika.me sa:
Jeg har ikke fått til å endre prioriteten ennå, et sted på -5 jeg trodde jeg ville endre det.
Personlig gikk jeg dit i går for å endre prioriteten til vanlig, frost var et sted i 15-årene i går. I morges var det godt over 20 motstander i bruk for første gang. Så langt har vi kommet med en snubler.
Det fungerer på samme måte som før og klikker på alle 3 motstandene samtidig. Det er litt irriterende.

sekt

medlem
Tilbakemelding Score
0

mika.me sa:
Den sensoren er i rommet, som praktisk talt bare er et rom, og jeg lurer på om noen bor der lenger, så fra maskinen krever den høyere varmen men varmen.
Vi hadde en ekstern sensor i ca to år på taket på badet (toalett ved siden av det tekniske rommet, så kort avstand) og oppvarming fungerte veldig bra i løpet av den tiden. Før det var sensoren i avtrekksrøret før gren av badstuen, men under alvorlig frost avkjølte eksosluften betydelig og temperaturene i huset steg til nesten tropiske nivåer. Jeg tror soverommet fungerer ganske bra, selv om noen er det noen ganger. Det kan være veldig vanskelig å finne et sted i huset ditt der temperaturen holdes konstant.

PMH

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Hei, her er to års erfaring med Ilpo Comfort + T10. Kombinasjonen spiller eller ikke. Det avhenger av om du vet hvordan det fungerer. T10 oppvarmer tilførselsluften med det varme vannet produsert av Ilpo. Selv når Ilpo varmepumpe kjører, prøver den. T10 elektriske motstander aktiveres tross alt bare når tilluftstemperaturen er under 10 grader Celsius etter vannvarmeren. Dvs. det er unødvendig å regulere tilførselsluftens varmeinnstilling om vinteren. Hvis termaren er satt til 3, skal tilførselstemperaturen være 17 grader. Men hva om Ilpo løgn? Hvor tegner T 10 sin energi fra? Varmekretser, selvfølgelig. Det betyr at det virker som en vannkjøler. Ekstra varmeovner, for eksempel peis, er ikke sannsynlig å bli brukt med denne kombinasjonen, du gir komfortvarme og samtidig fjerner T10 varmen fra det vannbaserte varmesystemet. Men uten å oppvarme tilførselsluften til gradverdier. Ilpo stomp er ganske høyt med maksimal effekt, det er en enkel løsning på det også. Jeg har etter hvert begynt å forstå dette "feilvurdering" aktiviteter, bidra i alle fall ikke få kjøpstidspunktet fra importøren.
Ganske mye kunnskap og erfaring i feltet. Utførelsen av komposittlegemet og Ilpo-setpunktene har økt, noen av dem er ganske interessante. Hvis noen er interessert i min erfaring, bør jeg antagelig angi deres interesse.

AnttiT

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1

Pmh sa:
Ganske mye kunnskap og erfaring i dette. Utførelsen av komposittlegemet og Ilpo-setpunktene har økt, noen av dem er ganske interessante. Hvis noen er interessert i min erfaring, bør jeg antagelig angi deres interesse.
Velkommen til men. Gi meg beskjed om dine erfaringer, selv i en privat melding, hvis du ikke direkte henviser til leppen. Itella har det samme kjøttet og de samme problemene. endringer gjort fysisk, for eksempel sensoroverføring og tilsetning av forvarmer. Jeg vil fortsatt sirkulere luften, så lenge jeg får fetteren til å bli begeistret over kanalutkastet og ting å bli begeistret for automatiseringen.

Du kan se forbruket mitt i brukeropplevelsen.

Paskone

medlem
Tilbakemelding Score
0

Pmh sa:
Ganske mye kunnskap og erfaring i feltet. Utførelsen av komposittlegemet og Ilpo-setpunktene har økt, noen av dem er ganske interessante. Hvis noen er interessert i min erfaring, bør jeg antagelig angi deres interesse.
Bare fortell alle om opplevelsen. Sannsynligvis interessert i mange. Itje har brukt de samme rogues i 4 år.

Hvorfor ikke bruke en peis, for eksempel? Ved å holde returvarmen på, vil gulvene ikke avkjøles selv om romtemperaturen overskrides.

Over varmeapparatet forlater den resirkulerte luften T-10 og hjelper til med å forhindre at s-motstandene slås på like lett. Strømmåler på T-10-pluggen, der jeg kan se om motstandene er på eller av. T-10 kjøler gulvvannet, men returvarmen er fortsatt et nyttig våpen.

PMH

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Hei, men,
standardinnstillingene: romtemperaturforespørsel 22 C (sensor i rommodus), "nattdråpe" - 0,5 C, returvarmeanmodning 25 C, ingen innendørs luft resirkulering (ettermontering til tilførselskanaler, resirkulering ikke mulig).
Det er noen ting som gjør maskinvarearbeidet ditt:
Tilsynelatende produserer enhetens utgangsteller bare omtrentlig omtrentlig informasjon, i det minste når det gjelder total effekt. Skal overvåking av bruk av motstander produsere det riktige resultatet? Tilsvarende, tilsynelatende, sporing bruks tid.
For T10, forventer jeg at det skal fungere med fabrikkinnstillinger som følger:
- Vannvarmeren styres av en termostat som kan stilles til fabrikkinnstilling 17 C (posisjon 3) slik at den bare styrer varmtvannsventilen
- De elektriske motstandene er slått på hvis tilluftstemperaturen etter at vanntemperaturen faller under 10 ° C, hvorved varmtvannstermostaten også åpnes helt, motstandene faller av når vannvarmeren er i bruk. temperatur over 40 ° C
- i tillegg har enheten den nødvendige overopphetingsbeskyttelsen for motstandene og viften
Tilsynelatende er elektriske motstander ikke såkalte. etter varmeovner, men heller for å forhindre vannvarmeren fra å fryse.
I praksis mottar T10 bare varmen den trenger fra vannsyklusen, med eller uten termisk energi. Dermed er motstander nesten ikke brukt. Temperaturen av luften som kommer inn i leiligheten kan dermed variere fra 10 til 17 C (termarposisjon 3). Vel selvfølgelig kan lavere temperaturer heves, men garantien er fortsatt gyldig.
Har du noen gang brukt T10 motstander? Hvis ja, har du satt starttemperaturen over 10 C? Jeg har fortsatt innstillingene på fabrikkverdiene og motstandene på fabrikkklipsene.
Lurer du på hva T10 vannvarmeren er designet for? Med Ilpos returtemperaturinnstilling på 25 C eller høyere er Ilpos utgangseffekt så 2,9 Kw og deltaT er bare ca. 3 C, er det nok eller er strømningen for lav til denne temperaturforskjellen?

Det kan være at jeg er helt feil T10 kontroll mekanisme, fortelle deg mer erfarne mieliipiteenne.

I følge instruksjonene er returtemperaturen (D) på Iilpo-displayet temperaturen til sirkulasjonsvannet før varmepumpen, dvs. returtemperaturen til vannsyklusen. Lurer på hvorfor det er så høyt med full motstand opp til> 30 C. Designkraften til min gulvvarme er ca 7 kW med en temperaturforskjell på 7 C.

Har noen bedre informasjon om returtemperaturmålingspunktet i håndboken, temperaturen er målt og hvilke operasjoner sirkulerende vann bør muligens utføre før målepunktet. Det er, er det oppvarmet før måling?

Har du lagt merke til at Ilpo's stall er påbegynt, selv om eksosviften ikke kjører? Arrangementet er ikke normalt, men du bør også være forberedt på vakuum / overtrykkssensorer.

Mine spørsmål er sannsynligvis "dum nyhet", hvis noen plager å fortelle om deres lære, takk på forhånd.

Nitzgu

nykommer
Tilbakemelding Score
0

meg

Ny forfatter på dette forumet selv om jeg har lest.
Vi har hatt den Confort + LT10 på plass siden våren 2009. Jeg har vært ganske fornøyd så langt ... ainaskin Kop Kop.
Huset har 220 kvadratmeter, slik at fasilitetene er i to etasjer. Varmepumpen brukes til å varme hele huset, bortsett fra garasjen, som har 30 kvadratmeter elektrisitet (drømmer om en luftvarmepumpe). Varmefordeling skjer gjennom gulvvarme, men vi har ikke hatt så mye returvarme som mange andre. Skal det være slik 25-26 i vinter eller noe sånt?
Huset har 2 voksne, 1 barn og 2 sofaer. Stedet er nordlige Pirkanmaa, Ikaalinen.
Ja, og dobbelt Lauri funkkis, som er ganske varm om vinteren. Gjenvinningsventilen er ganske mye der borte ...
Det siste nøyaktige strømforbruket fra mai 2011 til mai i år var 12 300 kWh.

Våre "innstillinger" er at romtermostatene er i full størrelse. Pumpen er satt til ønsket temperatur. Vi har ikke brukt en separat sensor etter byggeperioden, men har gått dit for å "luke" maskinen.
Noen ganger kunne jeg gjøre mer, men det kan jeg ikke.

Så jeg har vært fornøyd med, men noe huonoakin ... Manualer er virkelig ille, så jeg så herfra, men selv da ting åpent.
- Kan den stall justere strømmen? Så, for å få en viss mengde avgassluft kaldt?
- Om vinteren, når det er et problem med kondens mellom dreneringsrøret og armaflexene ...

Saruman_fi

medlem
Tilbakemelding Score
0

Romtermometerene her er fulle, et par rom har blitt senket litt og maskinen justerer seg. Ganske tøff returvarme, her tror jeg det tar 20,2c.
Ja her er det minst en peis brukt.

xflex

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Moro,

Du bør bli med i forumet og dele dine erfaringer. CE65-6 + T10 har vært i bruk siden våren 2009, og erfaringen er i stor grad positiv. Maskinen er litt hjemlig i sitt interiør, men har jobbet så langt uten problemer. Huset har 180 m2 varm plass i to etasjer, og det totale strømforbruket av eiendommen er mellom 12000-13000 kWh. Bygningen ligger i Pirkanmaa, og tørre bjørkblader brenner ca 3 m3 om vinteren. En venn er også en luftvarmepumpe for både oppvarming og sommerkjøling. Rammaterialet er støpt ingot og betonggulv med Warmia gulvvarme på begge etasjer.

Innstillinger nedenfor hvis noen av dem er interessert:

T10: med termostat 1 hele året, resirkulert luft fra ovenpå.
Ilpo:
Romtemperaturopptak 21,5 (separat sensor nede)
Minste returtemperatur 23 om vinteren og under 20 om sommeren
Minste fordamper temperatur er -16 (dette er hevet fra -20 fordi jeg holder luftstrømmen på en frostig. Maskinen justerer deretter kompressoren setter seg til et nivå der det ikke er frykt for for lavt fordampningstemperatur. Store gutter har sagt at for kompressoren, tilsynelatende ikke minst for å forlenge livet ...)

Disse har blitt gjort, og ellers var det ikke nødvendig med spesielle tilpasninger. Kopkop.

Poko

Relay era stump
Tilbakemelding Score
231

På et meget lavt nivå, totalt strømforbruk,.

Jukšs

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Okay.

Jeg katellut andre brukere som sitt årlige besøk ganske mye misunnelse. Vi er nå i tredje vinter og forbruket har vært 17-18 000 kWh / år.
Huset ligger i sentrale Finland, høy standard og 140m2 .. Ja, det er nok varme i huset og kranen.

Fra begynnelsen har pumpen blitt lurt av "overtrykk varm gass" med alarmer. Hver vinter hjelper det samme og Nyström / Holappa eventyrene det jeg gjorde, men jeg kunne ikke finne en feil. Problemet med det motbydelige faktum er at maskinen kan løpe jevnt i en måned, og da må du nullstille støyen noen ganger om dagen.

Alle mulige termometre er åpne og blåser fart 2.
Jeg lurte på om utskiftningsventilen kunne være defekt fordi pumpen begynner å presse T-10 ved 40-50 grader Celsius etter tining. (vises også under D i menyen. Dette bør være returtemperaturen på gulvkretsen?) Forsyningsluften i rommene vil da være 36 C. Etter noen minutter vil situasjonen gå tilbake til normal og tilførselsluften i rommene kommer tilbake til normalt 17 C.

Et sted i tidligere diskusjoner ble det gjort samme observasjon at etter tining av menyen D = 40-50C. Dette er sannsynligvis ikke normalt?

AnttiT

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1

Juksu sa:
Okay.

Jeg katellut andre brukere som sitt årlige besøk ganske mye misunnelse. Vi er nå i tredje vinter og forbruket har vært 17-18 000 kWh / år.
Huset ligger i sentrale Finland, høy standard og 140m2 .. Ja, det er nok varme i huset og kranen.

Fra begynnelsen har pumpen blitt lurt av "overtrykk varm gass" med alarmer. Hver vinter hjelper det samme og Nyström / Holappa eventyrene det jeg gjorde, men jeg kunne ikke finne en feil. Problemet med det motbydelige faktum er at maskinen kan løpe jevnt i en måned, og da må du nullstille støyen noen ganger om dagen.

Jeg lurte på om utskiftningsventilen kunne være defekt fordi pumpen begynner å presse T-10 ved 40-50 grader Celsius etter tining. (vises også under D i menyen. Dette bør være returtemperaturen på gulvkretsen?) Forsyningsluften i rommene vil da være 36 C. Etter noen minutter vil situasjonen gå tilbake til normal og tilførselsluften i rommene kommer tilbake til normalt 17 C.

Et sted i tidligere diskusjoner ble det gjort samme observasjon at etter tining av menyen D = 40-50C. Dette er sannsynligvis ikke normalt?
Det ville være verdt å prøve å avgjøre om denne feilen er blitt påkrevd i garantiperioden og ikke blitt løst.

Denne varmen er ikke normal hvis det ikke blir gjort varmt vann før avfrostingen, eller hvis det har vært motstander i bruk under avfrostingen, begynner varmen å stige til en hard lesing når kompasset starter. Hva er varmen i vannet under tining? Vann sirkulerer selv om avrimingen er på.

sekt

medlem
Tilbakemelding Score
0

Vi har også et 1,5-talls ok hus i Pirkanmaa, omtrent 200m2, og totalt forbruk i 2012 var 13194kWh, som er nesten det samme som i året før (13835kWh). Mengden brensel (hovedsakelig bjørk og isblokk under konstruksjon) var omtrent 3-4m3, hvorav de fleste ble brukt i varmeapparatet, men også i den kalde peisen. Utstyrt med ILTO Comfort 6kW motstander og T10 tilførselsluftsenhet. Vi har en gjennomsnittstemperatur på 21 grader Celsius og forblir ganske konstant.

Jeg har vært fornøyd med enheten, og det elektriske forbruket, selv om det kan alltid bli mindre. I 2011 hadde vi ikke ovenpå (ca 80m2) i bruk til sent på året, så nå har det blitt praktisk talt funnet at det ikke synes å kreve mye ekstra energi for å varme den. Gulvvarmekretsene er selvsagt ovenpå, men de har bare blitt slått på i ett rom og fortsatt praktisk talt så varmt som underetasjen. I løpet av de neste dagene har gulvkretsene blitt satt opp i et annet rom ovenpå, når temperaturen har gått et par grader i frysende kulde og det har vært gjester som har brukt det rommet. Sammendrag i summen, jeg vet ikke hvor mye et hus av samme størrelse ville forbruke elektrisitet, men bor på to nivåer. ILTO ser ut til å ha nok kraft til et så stort badhus på breddegrader.

Jukšs

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Det ville være verdt å prøve å avgjøre om denne feilen er blitt påkrevd i garantiperioden og ikke blitt løst.

Denne varmen er ikke normal hvis det ikke blir gjort varmt vann før avfrostingen, eller hvis det har vært motstander i bruk under avfrostingen, begynner varmen å stige til en hard lesing når kompasset starter. Hva er varmen i vannet under tining? Vann sirkulerer selv om avrimingen er på.

- -1, avfrost og alle motstander igjen. D = 54 grader, og rørene som går til T-10 er varme for hånden. Vannet i tanken var 52 grader, men jeg antar at pumpen vil gjøre varmen.

Nitzgu

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Det samme har vært drevet av forbruket av våre folk i Pirkanmaa i hus av nesten samme størrelse. Husene er også av samme type.
Personlig merket jeg ikke at vi hadde en IKI komfyr med strøm 10,5kwh og gulvvarme av Nereus.
Det er flott å høre at det er noen liten forskjell i de samme rotasjonene, om enn i innstillinger.

Kan den forandringen i fordampningstemperaturen påvirke eksosluftens kulde eller hva?

erbish

medlem
Tilbakemelding Score
0

Juksu sa:
Okay.

Det er en god ide å kontrollere at enheten får nok avtrekksluft, det vil si at eksoset er veldig regulert og at minimumsvolumene blir funnet.
Det gjør det også med luft, hvis huset er veldig stramt og maskinen må tvinge luften gjennom såkalte
Nin og filtre selvfølgelig ren.

xflex

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Nitzgu sa:
Kan den forandringen i fordampningstemperaturen påvirke eksosluftens kulde eller hva?
Ja det er det. Denne parameteren definerer hvor kaldt cellen i eksosluftkanalen skal slippes ut. Maskinen selv faller kompressorens omdreining hvis sensorens temperatur ser ut til å være permanent under den angitte temperaturen. Jo varmere cellen vil bli, desto bedre effektivitet vil være, akkurat som med en luftvarmepumpe. Jeg gjorde dette trikset fordi, på grunn av ventilasjon ved høye frost 1, er mengden luft ikke tilstrekkelig til å varme cellen i tilstrekkelig grad når kompressoren kjører i full fart. Beklager litt forvirrende avklaring ... :)

Saruman_fi

medlem
Tilbakemelding Score
0

^ Jeg gjorde det samme trikset jeg satte i Minimum fordamper temperatur -16c, jeg bruker 1 etter ca -15. Hvorfor betyr det egentlig -20c, eller er det tenkt at maskinen alltid har 2?

Nitzgu

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Vel, ja, du forstod den forklaringen, takk!

La oss holde øye med hva den forandringen i fordampningsverdien gjorde. Produser vann når det av en eller annen grunn er det i vinter som kondenserer mellom isolasjon og rør, men derfra dråper det på gulvet i det tekniske rommet.
Må du klø ellers for å få nye? er verdien satt til -15C?

Forresten, det er den dype kundeservice når du måtte ringe og be om andre alternativer. Nå trenger Scanoffice bare litt tape og instruksjoner for å henvende seg til forhandleren (her, han vet ingenting om det kjøretøyet som meg). Før ILO var det Nyström eller det var nå ...

Saruman_fi

medlem
Tilbakemelding Score
0

Hva er nytt? Jeg har SW 1.17 fra 2008, som er ganske gammel og noen verdier er forskjellige enn de første versjonene. Ingen kondensering her.

PMH

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Moro, Swegon vil sannsynligvis ikke hjelpe deg. Det er bare en Holappa der ute som har informasjonen og holdningen! I min Ilpro levert i 2011 var fordamper fabrikkinnstillingen - 18. Ok. Den såkalte skjulte menyen
kontrollsyklusen er satt til 60 s. Jeg endret den til 20 s! På denne måten reagerer Ilpo raskere på endringer og forhindrer unødvendige alarmer. Du kan også endre frekvensen av Ilpos maksimal effekt. Fabrikkinnstillingen var 75 Hz, jeg endret den til 73 Hz, lydnivået ble halvert. Hvis du endrer mengden av eksosluft, anbefaler jeg også at du endrer Ilpo-spesifikasjonene for både maksimal og maksimal effekt.

Nitzgu

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Ny, vil bli laget etter 2008. Vår enhet kom tidlig i 2008.
Synd når den ene er slettet. Så Nyström er ute av bildet. Swegon ble umiddelbart henvist til Scanoffice :(

Jeg prøvde lavere enn fordamperverdien, men hadde liten effekt. Men nå setter jeg ventilasjonen enda større, hvis det ville hjelpe. Jo større det har vært i andre vintre, tror jeg. Effekten var i det minste umiddelbart for å holde avtrekkstemperaturen til innstilt verdi av fordamperen og ikke overstige den. Det er som om Nyström ville ha anbefalt større mengder luft på den tiden, men det er bare et minnebilde.
Tilsynelatende med lavere innstilling er luftstrømmen ikke nok i vårt tilfelle.

Fint tips for å gi maks strømforandring, takk! Skal prøve.

Hvor er den maksimale effekten bestemt?

PMH

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Moro igjen, se Comfortzone.se på Informasjonsmateriale på side 17/34 i bruksanvisningen for instruksjoner om maksimal effektfrekvens vs avgassvolum. Sikkert vil du finne ut frekvensen mot utslippsvolumet er tabulert.
Når du endrer frekvensen av maksimal effekt, endrer du kompassets hastighet og dermed dens effekt. Endre Ilpos kontrollsyklus til 20 s ville være en ganske god ting for meg! Ilpo reagerte betydelig raskere enn fabrikkstandard.

Jukšs

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Okay.

Hvor liten kan den kontrollsyklusen våge deg forandre? Min maskin er -09 og 1,17-versjonen, hvor den allerede er fabrikkstandard 20s. (Hoyrystin -15.) Minste kontrollsyklus syntes å være 5sek. Jeg bare lurte heks kuumakaasuhälyjä .. et par ganger jeg har skjedd med scene og erkjente den samme veien støy ut, fortsatte pumpen til et normalt liv. Så det har egentlig ikke noe overtrykk / varmt gassproblem. Tilsynelatende er dette bare en ubrukelig oppstyr.

Luftvolumet vi har målt er 63l / sek, (minimum i instruksjonene vil være 40l / sek), slik at maskinen skal få nok avtrekksluft.

Jeg falt maksimalfrekvensfrekvensen til 73hz umiddelbart og dempet stille.

Takk for tipset.

PMH

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Moro,

"Hvor liten at styringssyklus, mot til å forandre seg? Min maskin -09 og 1,17 versjon, hvor den har en fabrikkinnstilling for 20-årene. (Fordamper -15.) Den minste styringssyklus syntes å være 5sek. Jeg var bare en heks kuumakaasuhälyjä .. et par ganger jeg har skjedd med scene og anerkjent av støy med en gang av, så pumpen har gått på med normalt liv, så det har egentlig ikke noe overtrykk / varmt gassproblem.
Luftvolumet vi har målt er 63l / sek, (minimum i instruksjonene vil være 40l / sek), slik at maskinen skal få nok avtrekksluft.
Jeg droppet den maksimale effektfrekvensen til 73hz umiddelbart og wondered "

Disse Ilpoes synes å ha forskjellige fabrikkinnstillinger, jeg hadde en fabrikkstandardkontrollsyklus på 60-tallet, noe som er ganske tregt. Hvis kontrollsyklusen er 20 sekunder og luftfukteren min-15 grader, vil du sannsynligvis miste litt strøm. Men ikke mye! - 18 kunne bli enige mer. På 73hz, 20s og -15 forårsaket vi oss i det minste et unødvendig fall i stallkraft, - 18 passer godt sammen med 73hz vi har.
Eksosluftvolum på 63 l / s er garantert og ingen varme gassalarmer skal forekomme, jeg har nøyaktig samme utstødningsvolum.

Nitzgu

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Jeg prøvde den frekvensendringen og gjorde stor støy! Kiitooos!
Tross alt, la oss prøve enhetens standard fordampervarme på -20. Ellers angir vi kontrollsyklusverdien til 60-tallet som standard.
Så det er verdt å prøve selv i 20-årene?

Vi har aldri hatt den varme gassalarmen.

AnttiT

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1

Noen i sør har begynt å kjøle sine hus når frosten treffer den? Vi har nå en fin varm ute rundt -6'C og også en fin varm innsiden.

PMH

nykommer
Tilbakemelding Score
0

AnttiT sa:
Noen i sør har begynt å kjøle sine hus når frosten treffer den? Vi har nå en fin varm ute rundt -6'C og også en fin varm innsiden.
Ingen frost i sør lenger. Vi vil heller lage mat.
Ilponi ble halv som intellektuelt intelligent. Jeg ringte Scanoffice, de tror Ilpot kan være i sine egne forhold. Ikke kommentere noe Ilpo problem. Når det gjelder vedlikehold, uttalte de at hvis noen av deres forhandlere ble enige om å betjene Ilpas, ville de eller ikke ville. Det vil si, service og reservedeler er ikke garantert. Interessant mønster.

Espejot

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
57

Pmh sa:
Ingen frost i sør lenger. Vi vil heller lage mat.
Ilponi ble halv som intellektuelt intelligent. Jeg ringte Scanoffice, de tror Ilpot kan være i sine egne forhold. Ikke kommentere noe Ilpo problem. Når det gjelder vedlikehold, uttalte de at hvis noen av deres forhandlere ble enige om å betjene Ilpas, ville de eller ikke ville. Det vil si, service og reservedeler er ikke garantert. Interessant mønster.
Et tilfelle i punkt der den opprinnelige importøren har sluttet å importere ... den nåværende importøren er forpliktet til å betjene enheten, dvs. å åpne sitt servicenettverk. Med andre ord, enheten må behandles som importert. Det er en god idé å nærme seg dette via e-post, slik at importørens posisjon forblir på papir.

Ser ut som en 2 års garanti, er den fortsatt gyldig?
Hvis garantien ikke lenger er gyldig, så gjennom forsikringsselskapet.

mus hodet

medlem
Tilbakemelding Score
0

Pmh sa:
Shit, hvordan gikk det Ilpo galt? Fungerer det i det hele tatt?

Espejot

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
57

Kjente begynte å vise en støy som indikerer et kjølemiddellekkasje. Har ennå ikke kontaktet «importør» etc ...

PMH

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Musemesteren sa:
Shit, hvordan gikk det Ilpo galt? Fungerer det i det hele tatt?
Moro,
kompura nektet å være med automatiseringskontrollen, men droppet henne kontinuerlig til 50%. Det var, stallet var konstant på, opptining og andre forholdsregler ble tvinges av på grunn av Ilpos insekt. I normalmenyen, under strøm, "Test".
I tillegg reduseres den totale strømningstelleren, det vil si før og etter nevnte feil, reduseres det bare en del av pumpens utgangseffekt til total strømningshastighet. Nå har maskinen spilt normalt (hva er normal drift av Ilpo?) Og spiller igjen. Håper i lang tid .......

Vil noen ha erfaring med Ilpo Comfort / Ilto T10 / Greenline gulvvarme kompatibilitet, eller rettere sagt, justere dem for å passe hverandre?

JK

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Hei,
For min del endte ILPO-marerittet i fredags da vi begravde ILPO Comfort og installerte en oppvarmet varmepumpe i stedet. 2 års kamp / lidelse med enheten var nok for meg. Den siste nitten i saken var da T-10 Supply Air Unit brant hele huset. Vel ikke hele huset nå, men filtene brent til kroppen. Ingrediensene var imidlertid verre. Det har ikke fungert for meg til denne dagen, noe som førte til at T-10 ble overopphetet. Noe gal om termostater. Teknisk støtte fra Swegon synes ikke å ha stor interesse i det, siden de ikke har blitt fortalt hvorfor T10 plukket opp filtrene. I andre problemer, det jeg forklarte om Swegons retning var ikke nyttig. Bare sagt at enheten fungerer som den skal. En servicetekniker fra Swegon gikk for å se T10, men fant ingenting feil med det. Hubby bare skrudd over termostater og lyttet til dem klikk. Tilsynelatende er klikket nok til å sikre at maskinen er i god stand. Håper dere andre som har ILPO + T10-kombinasjonen, vil ikke huske brenne. Nå, hvis noen trenger billig ILPO Comfort, kan du få en her.

røtter

standard Naama
Tilbakemelding Score
39

JK sa:
Hei,
For min del endte ILPO-marerittet i fredags da vi begravde ILPO Comfort og installerte en oppvarmet varmepumpe i stedet. 2 års kamp / lidelse med enheten var nok for meg. Den siste nitten i saken var da T-10 Supply Air Unit brant hele huset. Vel ikke hele huset nå, men filtene brent til kroppen. Ingrediensene var imidlertid verre. Det har ikke fungert for meg til denne dagen, noe som førte til at T-10 ble overopphetet. Noe gal om termostater. Teknisk støtte fra Swegon synes ikke å ha stor interesse i det, siden de ikke har blitt fortalt hvorfor T10 plukket opp filtrene. I andre problemer, det jeg forklarte om Swegons retning var ikke nyttig. Bare sagt at enheten fungerer som den skal. En servicetekniker fra Swegon gikk for å se T10, men fant ingenting feil med det. Hubby bare skrudd over termostater og lyttet til dem klikk. Tilsynelatende er klikket nok til å sikre at maskinen er i god stand. Håper dere andre som har ILPO + T10-kombinasjonen, vil ikke huske brenne. Nå, hvis noen trenger billig ILPO Comfort, kan du få en her.
Ville ikke det være et sted for noen form for kompensasjon nå hvis du ikke har hatt muligheten til å spille i 2 år ...
Hva var problemet med det?

Hvilken størrelse erstattet MLP og hvorfor i Vesten?
opp Bunn