ILTO Comfort CE50 ?? mer enn en varmepumpe?

remykv

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
10
Vs: ILTO Comfort CE50 - Mer enn en varmepumpe?

Er avfallsluftkanaler isolert av armaflex utenfor dampspjeldet?

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94

remykv sa:
Er avfallsluftkanaler isolert av armaflex utenfor dampspjeldet?
Årsaken er. Neppe har garanterer si at om sommeren eller høsten å sprute regn behov for høy effekt, si, varmtvann, karakterisert ved at den fuktige luft kan kondensere på overflaten av eksosrøret hvor luften ikke kan sirkulere gjennom borkronen isolasjonen. I frost er strømmen konstant nødvendig så mye at frosten blir tvunget på utsiden av kanalen, med mindre isolasjonen er stram.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229

remykv:

Det varierer avhengig av emnet og LTO og fremfor alt designeren ;).
Den generelle isolasjonen på begge sider av dampspjeldet i avløpsluftkanalen er 13-19mm Armaflex eller 20-50mm underbelagt ull tapet.

remykv

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
10

pisken sa:
remykv:

Det varierer avhengig av emnet og LTO og fremfor alt designeren ;).
Den generelle isolasjonen på begge sider av dampspjeldet i avløpsluftkanalen er 13-19mm Armaflex eller 20-50mm underbelagt ull tapet.
Vi legger en 100mm lavullull på utsiden av dampspærren, Armaflex på den varme siden av dampspærren
Jeg husker ikke hvor instruksjonene kommer fra::)

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229

remykv sa:
Vi legger en 100mm lavullull på utsiden av dampspærren, Armaflex på den varme siden av dampspærren
Jeg husker ikke hvor instruksjonene kommer fra::)
instruksjonene er like mye som designerne ;)
Selv i rotormaskinen fryser avfallsluften rundt -7, og ingenting svetter når det gjøres bra.

remykv

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
10

pisken sa:
instruksjonene er like mye som designerne ;)
Selv i rotormaskinen fryser avfallsluften rundt -7, og ingenting svetter når det gjøres bra.
kan virkelig være styrken til Enervents retningslinjer

Jontte

nykommer
Tilbakemelding Score
0

pisken sa:
Nå, når det gjelder en avfallsluftkanal som synker til frostsiden, blir den "tvunget" til å passere gjennom dampspjeldet.
Det er her du har lært hvordan du gjør den riktige isolasjonen, som du kan se fra bildene. Tydeligvis er røret isolert bare mot taket og ikke opp til røret som det burde vært. Øvre delen har svettet og vannet har lekket inne i isolasjonen for hele rørreisen, og det er ikke lenger tørt.
Avløpsluftkanalen var fullstendig rusten i en avstand på ca 4 m, også ved punkter hvor cellegummi ble tappet tett til kanaloverflaten. Vannet har ikke vært i stand til å strømme under cellegummi i hele kanalarbeidet, ned til de første 1,5m vertikalt, deretter 1,5m til skalaen og fortsatt på maskinen under dampspjeldet.
Faktisk var isolasjonen virkelig tainted når gummien ikke var tett på røroverflaten, men laget med en sok, som førte luft inn i mellom. Fortsatt overraskende, rustingen av det utgående rørpartiet av maskinen, da det virket godt isolert.
I alle fall oppstod ideen om hvor mange mennesker egentlig har en avfallsluftkanal så nøye isolert at svetting ikke har skjedd. Alt ser ganske bra ut eksternt, så få av disse cellulærgummi går inn i det åpne og kontroller tilstanden til røret.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229

Knapt den eneste som har eksistert. Det kjente nye huset kom med geotermisk og kjøleluft. Jeg foreslo at en velutdannet profesjonell gjør Armaflex-jobben, men han bestemte seg for å gjøre arbeidet selv for å spare penger. Navet skjære teppene og tapte sømmer med sømmen til tross for forbudene. Tydeligvis vil det være sorger slik.

Espejot

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
57

Jontte sa:
Avløpsluftkanalen var fullstendig rusten i en avstand på ca 4 m, også ved punkter hvor cellegummi ble tappet tett til kanaloverflaten. Vannet har ikke vært i stand til å strømme under cellegummi i hele kanalarbeidet, ned til de første 1,5m vertikalt, deretter 1,5m til skalaen og fortsatt på maskinen under dampspjeldet.
Faktisk var isolasjonen virkelig tainted når gummien ikke var tett på røroverflaten, men laget med en sok, som førte luft inn i mellom. Fortsatt overraskende, rustingen av det utgående rørpartiet av maskinen, da det virket godt isolert.
I alle fall oppstod ideen om hvor mange mennesker egentlig har en avfallsluftkanal så nøye isolert at svetting ikke har skjedd. Alt ser ganske bra ut eksternt, så få av disse cellulærgummi går inn i det åpne og kontroller tilstanden til røret.
Er den eneste måten å komme nær rørflaten til å lim den? vann kan passe inn i røret og forsegle hvis du bare kommer inn? Vi hadde forlatt det skumle pusterøret uisolert av en isolator med armaflex. Røret svettet veldig hardt uten isolasjon og vannet strømmet ut på gulvet hvis det ikke ble frosset på røroverflaten. På grunn av isolasjonsrøret, men tilstanden på rommet, var isolasjonen ganske vanskelig å gjøre, og jeg fikk ikke armaflexet helt stramt på røroverflaten. Jeg brukte lim og aluminiumsbånd slik at sømmen kom tett, men luften kan komme mellom røret og isolasjonen på endene. Jeg bestemte meg for at hvis det skjer svetting, vil vannet strømme ned og bli avslørt. Det er ikke noe vann ennå.

Jontte

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Espejot sanoi:
Er den eneste måten å komme nær rørflaten til å lim den?
Faktisk er liming av den cellulære tannkjøttet trolig den eneste 100% tette måten eller for eksempel bruk av en uretankanal.
I Comfort brukerhåndboken: "Avløpsrøret må være helt isolert med en 50 mm mineralull eller lignende".

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229

Ikke hold den på røret. Sømene er laget av liming eller tape. Når du lager en tallerken, kutt lengdene som går rundt røret tett, det ferdige arsenalrøret er riktig størrelse for røret så lenge riktig størrelse er kjøpt.

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94

Jeg tror ikke at isolasjonen faktisk kan bli stramt av noe. Det falmer alltid noe, og så begynner den normale plattekanalen å korrodere og snart ruste.

Kanalen skal enten være plast eller aluminium (som er tvilsom på grunn av brannsikkerhet, om ikke engang i strid med forskrifter) eller helst rustfritt stål. Røret bør da isoleres med en sprutsikker kanal eller i det minste den samme kanalen leveres av dielektriske.

Forresten, er CE50 et mye vanskeligere tilfelle enn en roterende celle i toppetasjen. Sistnevnte kondenserer ikke på utsiden av røret (når temperaturen ikke kan falle under omgivelsestemperaturen). Ideen bak CE50 er at uteluftstemperaturen kan være mye lavere.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229

Kotte sa:
Jeg tror ikke at isolasjonen faktisk kan bli stramt av noe. Det falmer alltid noe, og så begynner den normale plattekanalen å korrodere og snart ruste.
Jeg tror det kan være, er jeg ikke produserer installere Armaflex ganske mye sett de profesjonelle gjør. Det er ingen mystikk i det, bare profesjonalitet og omsorg er nødvendig.

Jontte

nykommer
Tilbakemelding Score
0

pisken sa:
Ikke hold den på røret. Sømene er laget av liming eller tape. Når du lager en tallerken, kutt lengdene som går rundt røret tett, det ferdige arsenalrøret er riktig størrelse for røret så lenge riktig størrelse er kjøpt.
Ja, det ville være hensiktsmessig å lim pipe til overflaten. Den 160mm rørformede gummikontakten er 168mm for å trekke isolasjonen på røret. Det er, det er fortsatt luft mellom røret og isolasjonen. Jeg laget en ny isolasjon med bare 19 mm sokk og ferdige hjørnebiter. Sømene limes og limes med gummibåndstape. På toppen av dette, en annen 50mm Alucoat. Det kan ha vært en splinter å skille sokken og ta ut en 10 mm strimmel og lim sømmer slik at isolasjonen ville vært helt stram på iv-kanalen.
Vel, gjort det som var gjort da jeg plutselig måtte komme tilbake til jobb. Du må bare ta en titt på sommeren for å få svetten til overflaten.

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94

pisken sa:
Jeg tror det kan være, er jeg ikke produserer installere Armaflex ganske mye sett de profesjonelle gjør. Det er ingen mystikk i det, bare profesjonalitet og omsorg er nødvendig.
Armaflex være utenfor fuktskader med kontrollen (dvs. dersom det oppstår svette, vannet fordamper fra, forutsatt at den ytre side av kanalstruktur er godt utviklet og implementert). I stedet for å unngå rustskader i tilfelle en kanalkanal, når fuktighetsbelastningen er kontinuerlig (som CE50-avløpsrøret), er det ikke nok (og hvis det ikke er nok rust i Finland).

JH

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Jeg fikk en alarm: "Advarsel!" og "Innstillinger Feil!"

Det har ikke vært noen feilrapporter i maskinen i nær fremtid, for eksempel overtrykk, varm gass, etc. Når man ser på driftsmenyen, vil feilen være en omformer når I = 11001. I denne håndboken refererer vi til feilmeldingen på omformeren. Får denne typen erfaring ut av problemet?

Soil CE65 og jobbet i 4 år.

AnttiT

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1

Bruk strøm fra pumpen hvis den nullstilles.

Hvis feilen gjenoppretter, begynner den å grave ut agglomerasjonen. Finn det når du får et filter bak grillen.

JH

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Elektrisitet brukt flere ganger, venting ferdig, sirkulerende pumpe fungerer. Når du starter på nytt, fungerer kompressoren godt (f.eks. Oppvarmer væsken til riktig verdi), men når kompressoren slår seg av, prøv å starte på nytt en stund og deretter gå ut umiddelbart + alarmer vises. Det var ikke behov for det omstart da det var varmt vann og stormvann ok. Har noen noen gang forsket omformeren? Gjør hjemmebrukeren nyttig når en frontpanel åpnes?

Har noen oppdaget innholdet i sensoravlesningene for denne alarmen, f.eks.

A000000000100

er dette angst, men jeg har ikke funnet innholdet i noen av disse A-erklæringene, hvis det er en bedre grunn til dette?

Onnim

nykommer
Tilbakemelding Score
0

meg

Jeg var ute etter å komme for å advare alle som vurderer å kjøpe en Comfort-enhet. Stien jeg har reist har vært veldig steinete og krevde mange timer med min personlige tid. Jeg ville være bemerkelsesverdig velstående hvis jeg hadde en timelønn for alt.

Jeg kjøpte maskinen for 8 år siden og det var problemer helt fra starten, maskinen gjorde sine triks og det måtte overvåkes kontinuerlig. Etter litt over et år endret importøren endelig kortet og maskinen begynte å være nesten funksjonell. Med dette systemet ble fire år slukket, nesten hver uke ved å slå av maskinen til tre vintre da følte at maskinens kraft ikke lenger var nok til å varme huset (jeg likte ikke motstandene hele tiden). Heldigvis var det flere peiser for å kompensere for varmenes krav. I høst jeg kontaktet produsenten igjen, Christer Eidlert ([email protected]), for å spørre hvor strømbrudd og konstant bekreftelse av alarmen skyldes. Etter flere e-postmeldinger (prøver alltid å presse grunnen til andres hals), endte han med et estimat at kjølemediet ville være lavt.

Ved daggry stoppet enheten med kompasset og måtte sette de elektriske motstandene på. Jeg kontaktet Comfortzone igjen for å få maskinen til å fungere. Det kom et svar at garantien er stengt, og de er ikke lenger ansvarlige for produktet fra egen fabrikk. De har penger og det er klart. Jeg lærte at fylling i Pirkanmaa ville koste minst 300 euro hvis alt annet var fint (ingen sprekker etc.). Jeg åpnet topppanelet for å finne lekkapunktet, og det første jeg så, var en kapsløs påfyllingsventil og en hette under den under to deler (hvis jeg lykkes, legger jeg et bilde på dette innlegget). Jeg var bortskjemt for å kontakte produsenten, men svaret var like vanskelig. Jeg kontaktet importøren, tidligere Iltoo (nå Swegon), og derfra kom det samme urimelige svar fra Holap: Garantien er stengt, ikke erstattet.

En krig mot søksmålet mitt skjedde. Er ikke en enhet solgt som en hovedkilde for varme som passer for hovedvarmekilden? Er det forventet levetid på åtte år? Ikke engang med disse spekulasjonene, koster det seg selv tilbake. Vedlikeholdshandboken nevner ikke engang behovet for ekstra arbeid. Jeg spurte forbrukerrådene og fikk et utvetydig svar: Hetten må tåle den forventede levetiden til enheten. Jeg ville ha antatt at denne forbrukerombudsmannens myndighet ville ha hatt effekt, men det samme svaret fra fabrikken og Swegon: Garantien er forsinket, vi vil ikke belaste påfyllingen (det vil si at pengene allerede var mottatt og at krisen ikke ble videresendt fra kundetilfredshet).

Jeg sendte en e-post til Swegons skuespiller Saastamo hvis jeg kunne fylle den. La oss til og med plage å svare.

Med disse erfaringene, både fra Comfort og Sweagon, kan jeg ikke engang anbefale den store til noen. Penger når du får det i gang.

Onnim

vedlegg

Paskone

medlem
Tilbakemelding Score
0

Vel nå. I 6 og et halvt år tok bastarden. Kaldemiddelmangel. Fordampetemperaturen begynner å falle akkurat som den burde, noen ganger fordamper temperaturen går opp og forblir ikke en gang under + 15c. Kjølemidler endret, hjalp ikke. Ingen lekkasje da det gamle stoffet og trykket var "nok". Maskinen kan fungere bra i mange dager. Feilen kan høres i injeksjonsventilen, tørketrommel og skaperen der.
Du bør sette forbrukerbeskyttelse i en gruppeklage om disse drittbruddene!
Selv om garantien er stengt, stopper den ikke feilen! Ja, den forventede levetiden til denne enheten må være over 6-8 år.
Hvor kan jeg få reservedeler og noen reparatører som virkelig kjenner kroppsbyggerens sjel-liv.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229

Har du utarbeidet hvordan hjemmeforsikring bidrar til reparasjonskostnader når maskinen ikke er gammel ennå?
Pascone sa:
Hvor kan jeg få reservedeler og noen reparatører som virkelig kjenner kroppsbyggerens sjel-liv.
kanskje ingenting, meptek skal fortsatt starte undersøkelsen.

HiTec

Ikke vær bortkastet :)
Tilbakemelding Score
8

Pascone sa:
Vel nå. I 6 og et halvt år tok bastarden.
Ups! Selv vil være "allerede" i høst 5v med det og så langt har det bare gått gjennom rensing av airfilts / utvekslinger :kul:

Paskone

medlem
Tilbakemelding Score
0

Det anbefales å sjekke skrueterminaler under omformeren, hvorfra ledningene forlater kompasset. Det var en scene stripe så løs at han slo gnisten. Bra at det var spjeld åpne, så jeg sparked. Jeg ble ved en tilfeldighet sjekke ut et tidligere problem. Huset er ennå ikke brent på grunn av shitIlpo

PP

medlem
Tilbakemelding Score
0

Vi hadde ILTO Comfort CE50 + T10 siden huset var ferdig (2010->). Ingen glede dag har blitt sett med kombinasjonen. Umiddelbart etter endringen ble oppvarmingsproblemet annonsert til husbyggeren da gulvene ikke varmet opp og leiligheten syntes å være kald hele tiden. Talofirma sendte en underleverandør til å besøke for å sjekke innstillingene. Det ble ikke funnet noe problem (dette fortsatte de første 2 årene). Deretter sendte Swegon en servicetekniker i umiddelbar nærhet for å se på enheten. Det tok en time og det ble gjort klart at pumpen ble reversert, og luften i rørene og røret rekk ilmastonnille fullstendig manglet ekspresjon av en ventil (pumpe og erstattet med en ny riktig tilkoblet, og lufteventilen plassert). Dette har noe forbedret situasjonen, men gulvvarmen blir ikke varm opp og klimaanlegget blir kald luft. (Tilførselsluften kaster n mellom 10 og 30 grader, men vanligvis så kaldt til hånden).

Problemet med enheten har blitt løst i 6 år, og ingen synes å ha noe ansvar for driften av enheten. Ikke en byggmester eller produsent av et produkt. Så problemene fortsetter. Servicemanen som ble brukt av Swegon har blitt brukt til å løse problemet ... uten suksess. Det eneste som har endret seg i disse 6 årene er at det nå er et halvt år at ***** tinkone har noe daglig gitt "Overtrykk varm gass. Se bruksanvisning. (ALARM)". Det er ingen grunn til å overleve denne alarmen. Hva ville du komme unna med? Fordi når alarmen kommer, slår kompassen av og huset fryser fortsatt. Det kalles å se på håndboken, er latterlig, for i det minste manualen og onlinehåndboken er ikke inkludert i oss når du er ute etter det, det eneste varme gasspunktet er funnet i ledningsdiagrammet og ikke engang hvordan du bruker det. når alarmen kommer. Dessuten er ingen instruksjoner tilgjengelig fra Swegon. :)

Filtre er spilt / erstattet fra enheten. Servicetekniker la til kjølemiddel og prøvde å få enheten til å fungere, men resultatene har vært rundt + -0.

Er den eneste måten å få oppvarming (og komfort) på, for å bytte hele enheten til et annet merke? :D

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Når det kastes rundt ermet, kan problemene være i den T10 tilførselsluften. I praksis bruker den all varmen som produseres av ILP, bra hvis det er nok, og derfor er det nesten ikke nok varme andre steder uten sjokkerende bruk av elektriske motstander: - \ t

Med denne komforten har vi jobbet hele tiden siden 2010-huset var ferdig, men vi har ikke en tilførselskanal, men erstatningsluften er tatt fra toppen av vinduene på tradisjonell måte. Tilsvarende har oppvarming av huset et tradisjonelt radiatornettverk, ikke gulvvarme. En gang det ga den samme varme gassvarslingen, men det var på grunn av været. da jeg hadde løftet reservevarmen på 60-tallet. Da vi kom tilbake til normal 55, har denne advarselen ikke dukket opp igjen på 2V tid. Det handler om behovet for vedlikehold at hver 2. måned med støvsuger, luftluften og hver 6. måned bytter jeg den til en ny, det er det :)

Jnti

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
81
Vs: ILTO Comfort CE50 ?? mer enn en varmepumpe?

HiTec sa:
Når det kastes rundt ermet, kan problemene være i den T10 tilførselsluften. I praksis bruker den all varmen som produseres av ILP, bra hvis det er nok, og derfor er det nesten ikke nok varme andre steder uten sjokkerende bruk av elektriske motstander: - \ t
Så er hjelpen / tipset slik at temperaturen på tilførselsluften fra T10-termostaten er lavere (f.eks. Termometeret er satt til ca. 15 C) og deretter redusert til mindre enn ventilasjonen? Alt annet?

HiTec

Tilbakemelding Score
8

jan sa:
Så er hjelpen / tipset slik at temperaturen på tilførselsluften fra T10-termostaten er lavere (f.eks. Termometeret er satt til ca. 15 C) og deretter redusert til mindre enn ventilasjonen? Alt annet?
Jeg kjenner ingen, selv når den T10 egentlig ikke er, men ganske mye av dette forumet har følt at T10 "ros" til det dypeste helvete. Hvordan fikse problemet, fikse det, men du hadde også romreservasjoner etc. for den enheten og luftkanalen, men basert på erfaringene vi søkte, var handelen utelatt og ikke :(

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

PP sa:
Dette har noe forbedret situasjonen, men gulvvarmen blir ikke varm opp og klimaanlegget blir kald luft. (Tilførselsluften kaster n mellom 10 og 30 grader, men vanligvis så kaldt til hånden).
Maskinen har noe daglig gitt "Overtrykk varm gass. Se manual. (ALARM)". Det er ingen grunn til å overleve denne alarmen. Hva ville du komme unna med? Fordi når alarmen kommer, slår kompassen av og huset fryser fortsatt. Det kalles å se på håndboken, er latterlig, for i det minste manualen og onlinehåndboken er ikke inkludert i oss når du er ute etter det, det eneste varme gasspunktet er funnet i ledningsdiagrammet og ikke engang hvordan du bruker det. når alarmen kommer.
Du bør ikke kommentere enheten som uvitende (men forklare den manuelle), men :p
Vil bringe enheten slik at etter å fange temperaturen nådde kompressoren er slått av og presset uten "rå" i, som vil bidra til vinterfisket romtemperatur normalt holdes på et klart høyere (dette er f.eks bringer sin egen Nilas)? Fungerer romtemperaturføleren?
Hva skal gulvet være, antar jeg at overopphetingsbeskyttelsen ikke har trukket ut og at termostatmodusen er valgt LATTIA ;)
Når det gjelder alarmen, les sidene 16-17 i dette tillegget (kompressorlarm og overtrycksmoment (hvorfor bare CE65 ???). er det romterminaler og i så fall hvilke innstillinger vs. CE50 ??

vedlegg

PP

medlem
Tilbakemelding Score
0

Hep! Takk for den naboens hjelp!
Det føles som at den finske versjonen er en litt kuttet versjon av disse varslene. Holder litt vane og prøver om det ville gi det nøkkelen til å løse problemet fra din side.
Jeg vil gjerne fortsette med hjelpen og ideen.

At T10 holder den elektriske forvarming inne. Selv om det vil være 30 grader utendørs og kanalarbeidet blir en ganske frisk luft, er det ingen effekt på ytelsen til motstandene. De er, og forblir generelt kalde. :)

Ikke engang tre ganger i dag, anerkjente han at varm gassbrann.
Overopphetingsbeskyttelsen har ikke slått ut, men varmekontrollmodus er satt til PATTER ettersom instruksjonen har vært (så gi instruksjoner fra installatøren og fra Swegon). Litt forsiktig med sunn fornuft, ideen om å sette et PATTERN når det gjelder gulvvarme. Men jeg antar at produsenten får riktig råd. Ja, jeg har prøvd en gang også produsere GULV alternativer .. egentlig ikke som hadde en innvirkning.

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Hvor mye har du for målvarmen til varmtvann og retur av nettverket? ???

PP

medlem
Tilbakemelding Score
0

Varmt vann er 55 grader og minst 26 grader. Innendørsluft fanget 22 grader. For noen uker siden ble eksperimentet økt til 23 grader.

HiTec

Tilbakemelding Score
8

seg selv:
- Romvarme 21
- Varmt vann 55
- Bare tilbake 25
- LCV-prioritetsnorm

Og brukstelleren forteller deg:
- Varmepumpe 20683 kWh
- En ekstra respons på 1506 kWh
- Kjøretid 15079 h
- Total tid 46584 h

Enhver total tid til og med å matche (ca. 5 år 4 måneder) med husets leveringsdato :kul:

PP

medlem
Tilbakemelding Score
0

Vi har disse verdiene:
- Romvarme 23
- Varmt vann 55
- Like tilbake 26
- LCV-prioritetsnorm

bruk teller
- Varmepumpe 38177 kWh
- En ekstra respons på 13618 kWh
- Kjøretid 23155 h
- Total tid 50737 h

det vil si at brannen er ca 5v 8k og derfor kan være ganske nær punktet.

På en eller annen måte blir tankene fast med forbruket av varmepumpen og ekstra motstand. Ganske kast hvis det vises i HiTecs resultat med en fire måneders forskjell ..::)

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Det er stor forskjell mellom løpstid, 32,4% og 45,6% av total tid. Er det mye forskjell mellom å bygge et hus og / eller lokalitet (i Hki selv)? Og som jeg sa tidligere, fungerer T10 med sjokkerende bruk av flere svar, i dette tilfellet 9x flere : Eek: Men du har også en 1,8x mer kWh enn pumpen vi har 176m2 i Älvsby huset Smiley211006

vedlegg

PP

medlem
Tilbakemelding Score
0

Vi har en Kastelli Economy 130 (nøkkelferdig) eller 130m2 boligområde og ligger i Kuopio. I tillegg, bruk av Tulikivi LU2800 bakovn. (Så det burde være et ganske "energieffektivt" hus).
Oppvarmingsproblemet ble annonsert noe umiddelbart etter flyttingen, da gulvene ikke varmet opp, men ingen har kunnet løse det .. og de ansvarlige har ikke engang vært interessert i det.
Det ekstra ansvaret er trolig motstanden til varmepumpen når motstandene til den T-10 er, i det minste ikke kjent for å ha blitt oppvarmet. :) Ikke flere besparelser enn å spare, jeg tenker fortsatt ikke på pumpen. Først var det nødvendig å komme til Niben pumpe, men da endret det under byggfasen når det syntes å være en billigere euro eller noe annet.

Jeg kan si at denne måten pumper og deres justeringer i gården mange ganger har vært en nerve stram nok til den enheten. Ønsker at det skal fungere som det burde være, og at klimaanlegg ikke vil oppblåse den kalde luften og varme jetsene. (Det har vært et smeltet område ca 1m i diameter på taket rundt dreneringsrøret om vinteren)

Et par A4-ark justeringsinnstillinger er mottatt fra Swegon, men de har ikke vært nyttige. Innstillingene er kommet for å bli vurdert ganske ofte for å holde dem sanne.

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Det er ganske mange av disse oppsettmenyene, avhengig av hvilke knapper du trykker på lenge => Jeg er ikke overrasket over at listen er lang. Men men ... Ville de av mine egne innstillinger ha nytte av deg? Hvis du skulle dokumentere disse menyene ut av hånden, kan du i det minste finne ut forskjellene og "hvorfor" kan få noe mer - kanskje ???

Jeg tror at CE50, som jeg, har jobbet like godt som det kan virke som å virke. Og selv vi har den peisen, ganske liten størrelse og så mer formell skjønt, men likevel. En rede på kvelden blir brent hvis det er frost ute. Så langt er det fortsatt en søppelbil som fortsatt trenger minst denne vinteren. Men denne "vinteren" selv nå er +10 varm, sen desember : Eek: så du kan ikke fryktelig få en tallerken til å krympe fra den krympe::)

PP

medlem
Tilbakemelding Score
0

Det er nok valg, men når du ikke forstår noe. Så tungvint forsøk på å "eie tilpasninger".
I det vedlegget er det noen justeringer som har blitt lagret .. hjelp fra Swegon .. tilsynelatende gikk den samme instruksjonen til et annet reisemål.
Selv nå føles leiligheten kult, selv om termometeret ser 22 grader ut. Luftkondisjonering vil sikkert sirkulere luften med hastigheten av kjølighet.

vedlegg

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Jeg gikk gjennom vår egen nå og standardene i listen har alle justeringer. Bare de byttemodemene er alle de høyrehendte håndskrevne. I alle andre henseender er alt i tråd med den utskriften, inkludert alle de ekstra varme flekkene på utskriftstallene og dampplassen -20. Så om vinteren har vi en vindhastighet på 1, vår / høst 2 og sommer 3 :kul:

hals tone

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

PP sa:
Jeg kan si at denne måten pumper og deres justeringer i gården mange ganger har vært en nerve stram nok til den enheten. Ønsker at det skal fungere som det burde være, og at klimaanlegg ikke vil oppblåse den kalde luften og varme jetsene. (Det har vært et smeltet område ca 1m i diameter på taket rundt dreneringsrøret om vinteren)
En tradisjonell terningmaskin gjør det samme hvis det ikke er dobbelt så stort i det minste gjør jeg det :)

Raksaaja

standard Naama
Tilbakemelding Score
2

nackerton sa:
En tradisjonell terningmaskin gjør det samme hvis det ikke er dobbelt så stort i det minste gjør jeg det :)
Det er tilrådelig å isolere det fra eksosrøret og kontrollere at gjenoppretting fungerer som det skal.
opp Bunn