ILTO Comfort CE50 ?? mer enn en varmepumpe?

hals tone

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: ILTO Comfort CE50 - mer enn en varmepumpe?

I det minste på loftsiden er avløpshornet isolert, jeg er ikke sikker på om Vilpen plastblad også. Temperaturen på avtrekksluften er +4 C, det ser ikke ut til at den gamle koppen blir lavere.

HiTec

Ingen grunn til å rynke på :)
Tilbakemelding Score
8

nackerton sa:
Temperaturen på avtrekksluften er +4 C, det ser ikke ut til at den gamle koppen blir lavere.
Vel, ILTO skyver avfallsluften opp til -15 frost ved behov = slik at enheten virkelig produserer varme også, hvis den er varmere ute :kul:

HiTec

Tilbakemelding Score
8

HiTec sa:
Vel, ILTO skyver avfallsluften opp til -15 frost ved behov = slik at enheten virkelig produserer varme også, hvis den er varmere ute :kul:
Det er ikke nok ILTOs avløpsluft lenger, det er nesten 10 minusgrader for øyeblikket => ja, det er bare (gratis) bjørk å legge i Tiler for å holde huset varmt :kul:

sekt

medlem
Tilbakemelding Score
0

Jeg har bodd hos ILTO siden 2010 og hittil har sameksistensen vært stor, men nå som frosten har blitt mer alvorlig (i dag -27C i Pirkanmaa), har hytta begynt å bli kald. Jeg har ikke rørt noen justeringer / innstillinger, og enheten har fungert veldig bra i over fem år. Nå viser ILTO 17C, (forespørsel 22C), og motstander slås ikke på ?! Kompura ja skjer hele tiden - det som nå bearbeider seg litt sak, og ikke på skjermen har noen feilmeldinger, men det er ekstra lett motstand ( "ekstra") er ikke, i hvert fall ikke i dag brent en gang, når jeg har vært lurer på om enheten. Ville du ikke tro at det var motstandsdyktig hele tiden når temperaturen er fem grader under forespørsel?

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Det er ganske mange grenser i disse innstillingene for å kontrollere temperaturen på akkumulatoren, men med avtrekksluften ble jeg i det minste ikke oppdaget i det hele tatt ???

Vi har 21 fangster, og mer enn 20 av disse målingene har sluttet å holde seg. Den morgenen mens jeg så, veide ILTO avfallsluften ned til -17 da temperaturen i kabinen falt under 20,5 og deretter begynte å stige igjen til 21, sakte men sikkert :)

sekt

medlem
Tilbakemelding Score
0

sakten sa:
Jeg har bodd hos ILTO siden 2010 og hittil har sameksistensen vært stor, men nå som frosten har blitt mer alvorlig (i dag -27C i Pirkanmaa), har hytta begynt å bli kald. Jeg har ikke rørt noen justeringer / innstillinger, og enheten har fungert veldig bra i over fem år. Nå viser ILTO 17C, (forespørsel 22C), og motstander slås ikke på ?! Kompura ja skjer hele tiden - det som nå bearbeider seg litt sak, og ikke på skjermen har noen feilmeldinger, men det er ekstra lett motstand ( "ekstra") er ikke, i hvert fall ikke i dag brent en gang, når jeg har vært lurer på om enheten. Ville du ikke tro at det var motstandsdyktig hele tiden når temperaturen er fem grader under forespørsel?
Mer om dette, jeg gikk for å endre alle motstandene til On, og de fortsatte også. Men i Auto ILTO-stilling er de ikke aktivert, selv om leiligheten er fem grader kjøligere enn forespørselen. Jeg hadde allerede endret varmtvannsprioriteten til Lav, men nylig varmet ILTO fortsatt varmtvannet. ??? Jeg beregnet forespørselen om varmtvannstemperaturen godt og løftet minimum sirkulasjonsvannstemperatur til 26 grader (sirkulerer for øyeblikket i gulvet ca 17,5C) og vil fortsatt ikke automatisk slå på motstandene ?! Alle andre har noen tjeneste eller lignende telefonnummer å ringe og spørre hvor problemet kan være. Poenget begynner å fryse ..

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Et par innlegg tidligere (link) var vedlegget til disse innstillingene og under mine egne kommentarer om hvordan vi har disse innstillingene. Og faktisk spiller vi bueno selv under disse frysene, i morges -26 :)

sekt

medlem
Tilbakemelding Score
0

HiTec sa:
Et par innlegg tidligere (link) var vedlegget til disse innstillingene og under mine egne kommentarer om hvordan vi har disse innstillingene. Og faktisk spiller vi bueno selv under disse frysene, i morges -26 :)
Jeg er ikke sikker på om du svarte meg, men disse innstillingene hjalp meg ikke direkte. Som jeg skrev tidligere har også ILO jobbet feilfritt i mer enn fem år, uansett vær, og faktisk trengte jeg ikke å berøre innstillingene annet enn å heve / senke romtemperaturen. Så problemet nå er at hjelpemotstandene ikke slås på av en eller annen grunn, og jeg har ikke berørt innstillingene på noen måte, så det er et problem / feil med enheten. For øyeblikket tvinges alle motstandene på, så jeg får nok litt varme i stuen (peis og vedbadstu brukt også i dag), men jeg kan selvfølgelig ikke la motstandene være på veldig lenge (i henhold til manualen skal de ikke sitte i den posisjonen).

sekt

medlem
Tilbakemelding Score
0

Så mye mer info det poenget Digitale sensorporter (side 12 i manualen) ser vi nå slik ut: 01001. Hvis jeg tolker manualen riktig, bør den første biten normalt være 1 og den andre 0, det vil si, enten har vi et problem med enheten, eller det er en feil i den manualen. Så manualen lyder slik:

I = Digital sensorporter Normal modus
I: 1 Invertterihälytys 1
I: 2 Ikke brukt 0 (1 for CE65, overtrykk pressostat)
I: 3 Ikke brukt 0
I: 4 Fryseskjerm 0
I: 5 Filtermonitor 1

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Akkurat i morges tok jeg et bilde av avtrekksluft C-lesingen på -16.81 ;D Og så gir R10000 og I01001 og pumpen D 40,70 at den visstnok kastet seg inn i batterisyklusen, fordi akkumulatoren D var 56.11, og hvis akkumulatoren er oppvarmet, er D et par grader over B. Riktignok gråt båsen da P var 75 og F 36, men de ekstra motstandene ble ikke brukt her når den Extra ikke brant :kul:

sekt

medlem
Tilbakemelding Score
0

HiTec sa:
Akkurat i morges tok jeg et bilde av avtrekksluft C-lesingen på -16.81 ;D Og så gir R10000 og I01001 og pumpen D 40,70 at den visstnok kastet seg inn i batterisyklusen, fordi akkumulatoren D var 56.11, og hvis akkumulatoren er oppvarmet, er D et par grader over B. Riktignok gråt båsen da P var 75 og F 36, men de ekstra motstandene ble ikke brukt her når den Extra ikke brant :kul:
Så klart I01001 er det normal modus og manualen kan ha en feil, eller er det bare litt forvirrende?

Kalakukko

nykommer
Tilbakemelding Score
0

sakten sa:
Selv har jeg nå den samme situasjonen på bakken og også i Pirkanmaa.
Av en eller annen grunn blir det ikke oppvarmet husvann helt opp til fangsten (55), som tilsynelatende ikke kan bevege seg for å produsere varme for sirkulasjon. Pumpen prøver hardt (50 o / min), men når aldri ønsket temperatur, forblir ved 50 grader. Innetemperaturen i henhold til pumpen har vært 16-17 grader (imidlertid ser stuen ut som 20)

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Fiskestokken sa:
Innetemperaturen i henhold til pumpen har vært 16-17 grader (imidlertid ser stuen ut som 20)
Importer min. Retur lagrer. Så Vermes sørger for at min. ta med det varme vannet, og hvis det synker under, vil det bevege seg for å varme det opp, avhengig av varmtvannsprioriteten. Deretter akkumulatoren for fangsten og til slutt "varmen" i kabinvarmen for sin egen fangst :kul:

sekt

medlem
Tilbakemelding Score
0

Fiskestokken sa:
Selv har jeg nå den samme situasjonen på bakken og også i Pirkanmaa.
Av en eller annen grunn blir det ikke oppvarmet husvann helt opp til fangsten (55), som tilsynelatende ikke kan bevege seg for å produsere varme for sirkulasjon. Pumpen prøver hardt (50 o / min), men når aldri ønsket temperatur, forblir ved 50 grader. Innetemperaturen i henhold til pumpen har vært 16-17 grader (imidlertid ser stuen ut som 20)
I går senket jeg varmtvannsfangsten til 45 grader og satte prioritet til lav. I tillegg satte jeg sirkulasjonsvannet til minimum 25 grader (tidligere null), men til tross for det fikk jeg ikke noen ekstra motstander til å slå på før jeg gikk for å tvinge dem selv. Nå som alle tre motstandene har vært på over natten, er hytta rundt 20,5 grader, så den verste situasjonen så langt er over og jeg droppet en av motstandene. Imidlertid er det litt skummelt å sette alle motstandene tilbake i automatisk stilling hvis frosten fortsetter.

Kalakukko

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Det var disse resistorutgangsverdiene som ble satt høyere /forum/index.php?topic=1394.290%3bwap2
Jeg prøvde også å løfte den selv, og da slo motstandene seg automatisk på. Men med disse stiger imidlertid returtemperaturen (D) over 53, som håndboken ber deg om å unngå.

Batterinettverk Før installasjon, må du forsikre deg om at returtemperaturen ikke overstiger 53 ° C, selv når været er ekstremt kaldt. Ellers må batterinettverket modifiseres eller suppleres med ekstra batterier slik at betingelsen er oppfylt.

Eller er ikke dette sant med vannbasert gulvvarme.

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Denne tilluftenheten har dessuten nøkkelen i dette spillet og rører ILTOs sjeleliv. Faktisk når den T-10 overhodet ikke er så ILOY som den gjør på det berømte toalettet :)

sekt

medlem
Tilbakemelding Score
0

Fiskestokken sa:
Det var disse resistorutgangsverdiene som ble satt høyere /forum/index.php?topic=1394.290%3bwap2
Jeg prøvde også å løfte den selv, og da slo motstandene seg automatisk på.
Jeg er fortsatt overrasket over det faktum at jeg i omtrent fem år ikke egentlig har hatt å gjøre med noen av innstillingene (etter å ha gjort dem etter en liten første eksperimentering), men disse kalde periodene har også vært der tidligere vintre. Så, jeg er fortsatt av den oppfatning at dersom romtemperaturen er redusert med opp til fem grader kaldere enn fiske, og ingen av motstanden gå pääälle (de er de bør gå på en etter en), så noen forstyrrelse / feil enheten har blitt. Før har ekstra motstander pågått ved behov, selv om det ikke engang var frostfritt ute.

Kalakukko

nykommer
Tilbakemelding Score
0

sakten sa:
Jeg er fortsatt overrasket over det faktum at jeg i omtrent fem år ikke egentlig har hatt å gjøre med noen av innstillingene (etter å ha gjort dem etter en liten første eksperimentering), men disse kalde periodene har også vært der tidligere vintre. Så, jeg er fortsatt av den oppfatning at dersom romtemperaturen er redusert med opp til fem grader kaldere enn fiske, og ingen av motstanden gå pääälle (de er de bør gå på en etter en), så noen forstyrrelse / feil enheten har blitt. Før har ekstra motstander pågått ved behov, selv om det ikke engang var frostfritt ute.
Det samme for meg selv, uten noen justeringer, har andre vintre gått, selv om det har vært kaldere lenger. Nå som været har avkjølt seg med 5 grader (-1:kul:, er varmtvannstemperaturen nådd (55), og kompasset skyver nå varmen til gulvet med tre motstander. Mindre enn 19 nå romvarme når du fanger 21,5. Jeg må overvåke situasjonen ...

sekt

medlem
Tilbakemelding Score
0

Jeg holdt motstandene på i mindre enn 24 timer, og nå er huset varmt igjen (21C), så jeg satte motstandene tilbake i automatisk stilling. La oss nå ta et øyeblikk for å se hva som skjer, det vil si hvis temperaturen begynner å synke.

PP

medlem
Tilbakemelding Score
0

Nå som de stive frostene har vært tidlig i år, er det ingen "overtrykks varm gass" -alarm. Du tør ikke å overregulere disse innstillingene når du ikke vet hva som gjør.
Problem imidlertid ... at varm gassalarm er på og på og vil definitivt begynne å plage igjen når kondens og gulvvarme har vært og fremdeles er et problem (bare de utenfor kretsene og toalettgulvet varmer opp). Det ekstra problemet er at klimaanlegget T10 (selv om det har vært et problem hele livet) .. Det vil si at klimaanlegget har presset den kjølige luften til omtrent +/- 20 grader celsius av den ønskede innendørsvarmen. På grunn av frosten, har klimaanlegget begynt å slå seg av .. forhåndsmotstander har aldri vært på T10 siden 2010 (men skal etter sigende fungere i henhold til vedlikehold ?!).
At lufting av luftkondisjonering ikke er veldig hyggelig hvis du bare varmer opp ovnen din. Ovnen trekker greit når klimaanlegget fungerer, men så snart klimaanlegget slutter å fungere, er røyken inni, slik at trekken blir omvendt. Den må løpe ganske raskt for å åpne inngangsdøren slik at det ikke er røyk fra gulv til tak.

PMH

nykommer
Tilbakemelding Score
0

sakten sa:
Jeg holdt motstandene på i mindre enn 24 timer, og nå er huset varmt igjen (21C), så jeg satte motstandene tilbake i automatisk stilling. La oss nå ta et øyeblikk for å se hva som skjer, det vil si hvis temperaturen begynner å synke.
Varmtvarmeprioritet er for sommerbruk, fabrikkinnstilt påkoblingstemperatur er 0 grader, så motstandene slås ikke på i det hele tatt. Endre prioritet til normalt for å få motstandene i automatisk stilling. I den tredje menyen åpner to høyre piler samtidig, du kan endre motstandens innkoblingstemperaturer for forskjellige prioriteringer. Om vinteren anbefales det å bruke verdier på 53, 50 og 48 grader med normal prioritet. Dette er fordi T10 tar opp så mye av Ilpos kompassutgang at den ikke kan varme opp vann uten motstand.

HiTec

Tilbakemelding Score
8

For en gangs skyld tok jeg et bilde av den miljøpumpebruken og jeg må si at med ganske mye motstand er du borte :)

vedlegg

PP

medlem
Tilbakemelding Score
0

Hmm .. Jeg har den totale tiden på 57418 t og de ekstra motstandene viser 14567kWh så forskjellen ser ut til å være ganske mye :)
Jeg vet egentlig ikke helt om de ekstra motstandene, er de inne i den komforten eller inne i T-10 ..?
T-10 er alltid kald (motstander ser ikke ut til å varme opp selv i minusgrader ..)

Øh .. "tilbakestillingen på innkoblingstemperaturen er 0 grader fra fabrikken, så motstandene slås ikke på i det hele tatt."? Hva er vitsen her? Gjelder dette interiøret i Comfort eller bare disse T-10 ekstra motstandene?
Ser ut til å ha disse "standardverdiene" for den ekstra motstanden.
"Om vinteren anbefales det å bruke verdier på 53, 50 og 48 grader med normal prioritet." <- må bringe bare de fremre motstandene og deretter springe tilbake til null, ikke sant?

pumpen

nykommer
Tilbakemelding Score
0

CE50 ble installert i huset, 2009, kunne ikke være noen opplæringsbedrift når det forsvant med en gang, her er jeg partikler funnet kontroller i stor grad brukt. I fjor var jeg allerede veldig fornøyd med justeringene da jeg klarte å teste dem i iskaldt, 185 kvadratmeter varmet opp med 18.000 kwh. To ildsteder kom med komfortvarme.

Men nå kom når byen på samme tid hadde luft i vannstrømmen og luften ble kald og ble raskt oppvarmet: overtrykksalarm for varm gass når kompressoren starter, selv uten å varme opp kompressoren med elektriske motstander, beskytter overopphetingen. Gulvet og varmt vann blir kaldt, all varmen i maskinen er i en sirkulasjonspumpe som er varm. Vedlikehold av kontroller er deres servicerepresentant for tiden og mennene gikk for å se hva jeg trodde sirkulasjonspumpen ville erstatte. Jeg har uttrykt det et par ganger allerede, så jeg tror ikke det bare er et spørsmål om luft når ventilasjonsskruen bare blir vann. Skifting ser ut til å være litt tungvint, trangt sted, dårlige låser på vannet. Nå er det anspent å få en ny, ordentlig vannpumpe i dag, eller om det kommer til å bli kaldt i helgen.

Når vannet ikke sirkulerer, fungerer ikke enheten i det hele tatt og det oppstår alarmer med varm gass, sensorsvikt, overoppheting, kjølemediumalarmer. I tillegg er pumpen skremmende varm, den kan bare avkjøles ved å slå av strømmen til Ilpo.

pumpen

nykommer
Tilbakemelding Score
0

323 dollar + mva vil betale for den nye pumpen du ville fått i dag, med installasjonen på et tonn, vet du.

Poko

Stafett for stafett
Tilbakemelding Score
229

Sirkulasjonspumpe kan henge fast, er dette løst?
high-end sirkulasjonspumpe, hva er dets merke og type?

pumpen

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Jeg kan ikke gå ned, Wile osv. Men nå er en ny pumpe på plass og huset varmer opp igjen! Det var den eneste pumpe som ville ha blitt installert denne uken, den siste Onnisessa, så jeg er fornøyd. Takk til Controller Service.

Den nye pumpen er plast, det gamle jernet og det gamle må åpne det, se på hva den har spist og prøve å fikse det som en reservepumpe! Den nye pumpen har kanskje ikke tålt de siste varme og fuktige forholdene der jernmolen ikke hadde smeltet til en form ennå.

pumpen

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Wilo Yonos PICO 25 / 1-6-130- (ROW) 4164018 er den nye pumpen med digitalt display strømforbruk og feilkoder.

PP

medlem
Tilbakemelding Score
0

@pumpen
Vi satte ut den sirkulasjonspumpen for tre år siden. Pumpen kom opprinnelig i bruk i 2010.
Den mest åpenbare grunnen til den oppvarmingen var at vi hadde feil tilkobling av installatørene, og det sirkulerte vannet på feil måte. Det tok under en time å skifte pumpe, så det var ikke et stort prosjekt. Jeg trengte heller ikke å tappe vannet fra enheten.

Den "overtrykk, varm gass" -alarmen forsvant i fjor vinter i kraftig frost. Nå har ikke blasfemi blitt sett på mindre enn ett år.
Før det ble en syklus sirkulert og alt ble gjort .. uten å lykkes. Og servicegutten gikk også for å se det uten å kunne løse problemet.
Ingen brukeropplæring ble mottatt fra installatørene av enheten, men grunnen er sannsynligvis at enheten ikke ble installert. installatørene av husselskapet visste mer om enheten ..

Sukke

medlem
Tilbakemelding Score
1

Hei til forumet!

For et halvt år siden bor i et hus med ILTO Comfort og en tilluftsenhet T-10. Etter den forrige okkupanten ble nattrabatten satt til null og romtemperaturene så opprinnelig tunge 20-26 grader. Bruken av motstander i økonomien til to personer har så langt vært begrenset. Grunnoppvarmingen av disse små frysene gjøres tilsynelatende uten motstander.

Det er noen få spørsmål som gjenstår å vurdere for optimal bruk:
  • Når pumpen er i gang, anbefales det å tilføre en større mengde luft til ventilasjon? For eksempel, i løpet av fyringssesongen, vil avtrekksluften være "tilstrekkelig" selv om den nedre ventilasjonsinnstillingen ikke gir ytterligere motstand?
  • Er det et mer avansert kontrollalternativ for ventilasjonshastighetskontrollen (4-trinns)? Spesielt om våren og høsten kjører pumpen bare en del av dagen hvis pumpen går -> automatisk for at mer avtrekksluft kan gjenvinnes? Hvis pumpen ikke kjører -> reduser ventilasjonen for å minimere varmetapet. Tilsvarende fuktighetsdeteksjon (dusjrom), anerkjennelse av luftkvalitet innendørs? Dette vil kreve automatisering.
  • Er det noe gjenvinning i systemet når pumpen ikke kjører? Jeg forstår ikke, og instruksjonene i enheten sier: "For lav strømning vil svekke inneluftskvaliteten. For mye strøm vil føre til varmetap og redusere systemeffektiviteten.
  • Hvis det for eksempel er behov for tilleggsvarme til oppvarming; gjør det noen forskjell med hensyn til effektivitet hvis denne varmeenergien blir produsert for bruk i en romluftsvarmepumpe i stedet for å klikke på de ekstra motstandene? Eller er spørsmålet til og med meningsfylt. Ekstra varme kan gis fra peisen, støvsuging, matlaging, badstue, radiatorer ...
  • Hvor mye påvirker ventilasjonshastigheten (1-4) enhetens drift / varmeeffekt? Så er det noe å optimalisere?

pumpen

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Jeg hadde den installert i 2009 og nå kom problemet med sirkulasjonspumpen, jeg tror den var riktig installert så langt etter å ha jobbet godt her med apekontrollene ellers. Den nye pumpen hevder å bruke mindre strøm (halvparten) enn den forrige til den anbefalte verdien.

To peis jeg produserte den varme luften slik at motstandene ikke vil gå på lett. Jeg har brukt disse -10 til 0 -keleillä T-10 på Colorado 2 stilling, hardere frost av samhold, pluss uansett vær og nummer tre varm-fire. Jeg tror en høyere mengde luft gjør at kompressoren kan kjøre ved høyere omdreininger.

mus hodet

medlem
Tilbakemelding Score
0

thepump sa:
To peis jeg produserte den varme luften slik at motstandene ikke vil gå på lett. Jeg har brukt disse -10 til 0 -keleillä T-10 på Colorado 2 stilling, hardere frost av samhold, pluss uansett vær og nummer tre varm-fire. Jeg tror en høyere mengde luft gjør at kompressoren kan kjøre ved høyere omdreininger.
Tross alt, hvis du begrenser mengden luft, vil ikke kompressoren kjøre på full hastighet, men du vil se den på Ilpos egen skjerm når den er full. Det er ikke lenger på tøffere svinger, selv om du har en tredje eller en fjerde. Min egen Ilpo er i det minste i stand til å bruke båsen i full fart selv på nummer én.

mus hodet

medlem
Tilbakemelding Score
0

Min egen Ilpo begynte å varsle meg om den kalde bensinmangelen mandag kveld. Jeg strømmet ut av inspeksjonsåpningen, og det var et hulrom der.
Jeg ringte den lokale kjølebutikken for at de ville legge til bensin. Det var imidlertid ikke lagt til bensin da Ilpo begynte å utstede en sensor for avløpsluften. Installatøren hadde byttet avtrekkssensor til en annen, men senderen var ikke fjernet. Installasjonsprogrammet forlot spillet uskadd og ladet ingenting.
Kompura prøver å starte, men løper noen sekunder og går ut. Det er en fantastisk summende bak omformeren fra tid til annen.

I morges byttet jeg styrekontroll fra automatisk til og fikk den til å gå av (maks 1min, måtte skynde meg å jobbe).
Kan den kalde gassmangelen føre til at avløpsføleralarmen og bås ikke starter? Noe jeg leste tidligere var at Ilpo ikke er helvete god å vite hvilken feilkode jeg skal bruke når.

Det virker bare rart at akkurat når kjølevæsken er lav, gjør sensorfeil og så videre.

Repolainen

medlem
Tilbakemelding Score
0

Hilsen fra verdiforum!

Kom til å kjøpe et hus med den originale installasjonen av dette varmesystemet. Gjennom denne tråden Kahlan beven jeg har begynt nå sameksistens med denne pumpen.

Vi har tilsynelatende pumpeoppsettet fra fabrikkstandarden. Den forrige eieren har holdt fiske i romtemperatur ved + 20,5C, returnavn ved + 17C og varmt vann ved + 55C, varmtvannsprioritet: lavt.

Varmt vann Ilto T-10 ser ut til å være trukket fra røret for gulvvarme og ikke fra maskinens egen tilkobling. Returen er normalt retur av gulvet til røret. termostatventilen på T-10 er i posisjon 6, dvs. maks. Romspesifikke termostater var halvveis gjennom, men nå har jeg endret dem til full (som anbefalt i instruksjonene).

Innvendig er temperaturen i stue og kjøkken omtrent 20C, men på soverommene er temperaturen godt under + 18- + 19C

I morges var det ganske kule forhold rundt 18C-19,5C (utetemperatur + 1C) og jeg gikk og så på pumpeparameterne:

------------------------------
R10111 I10001 P 75
A000000000000 F 46

A 19,96C C -17,81C
B 54,91C D 27,26C

--------------------------------

Høres det rart ut at pumpen sliper varme til gulvet med alle mulige motstander selv om den ikke fryser ennå? Vi hadde ingen dører eller vinduer åpne eller noe annet. Bare i går var badstuen på ettermiddagen da det var første gang å vaske den.

Deretter forbruket tall for plogen:

Varmepumpe 38177 kWh
Ytterligere motstander 20403 kWh
Driftstid 31258 t
Total tid 71025 t

Er det så vanskelig å bruke motstander innenfor "normen"?

Jeg satte T-10 mellom forbruksmåleren slik at den kan overvåke forbruket i fremtiden. nå så det ut til å ta en flat 70w ..

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Vel, at T-10 er begynnelsen på alt det onde, og nettopp det, ILP fungerer selv ganske bra ellers. Selv i det tilfellet skriker T-10 etter mer damp og returnerer det til det kalde vannet ved roten til radiatoren, hvor øyeblikkelig ILP måler returvarmen og ... vel, det er sikkert => ILP slår mer i spillet, men ikke så mye -10 ville aldri være fornøyd, og det er det. ILP skriker som i går dag, men ingenting blir gjort :(

Repolainen

medlem
Tilbakemelding Score
0

HiTec sa:
Vel, at T-10 er begynnelsen på alt det onde, og nettopp det, ILP fungerer selv ganske bra ellers. Selv i det tilfellet skriker T-10 etter mer damp og returnerer det til det kalde vannet ved roten til radiatoren, hvor øyeblikkelig ILP måler returvarmen og ... vel, det er sikkert => ILP slår mer i spillet, men ikke så mye -10 ville aldri være fornøyd, og det er det. ILP skriker som i går dag, men ingenting blir gjort :(
så kontrollerer den T-10-termostaten også komforten? Jeg trodde det bare var en passiv uavhengig termostat i vannsyklusen t-10. Tross alt har min komfort nå den minste avkastningen satt til 17c.

I morges var badstuen + 23c- + 25c (i går måtte vi til badstuen igjen)
Likevel prøver komfort å varme gulvvannet på 4464W med en bås. Romvarme med maskin 23.32c, akkumulator 53.68C, fordampning -16.08C og retursyklus 28.01C

På hvilket grunnlag var maskinen nå varm? hvis noe kan varme det opp, så klart, den laderen når det er et par grader under fangsten, men det gjør det nok ikke akkurat nå? "R10000"

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Faktisk, innså at denne omvendte rotasjonsmålingen for billedskjermen skjer først etter at varmeeffekt, det vil si den grad at hvis ILP pumpen er i drift. Så også i dette tilfellet har ILP produsert 28 grader vann, som den deretter setter i omløp, egentlig. gulvet nettverk. Denne oppfatningen støttes også av min egen oppfatning når den begynner å skyve mer varme inn i akkumulatoren, slik at den samme avlesningen stiger sakte med mer enn 50 grader og jeg tror ikke at en slik syklus ville returnere eller sprute slikt vann ;D

Selve måling av retursyklus foregår inne i enheten og forteller dessverre ikke fra måleresultatet. Nå, hvis du har 20 grader vann som kommer tilbake fra den batterisyklusen og at T-10 skyver den i samme linje rett før ILP, sitt eget vann, som kan være veldig kaldt når tilluften blir riktig avkjølt av det huset, går målingen å svinge => ILPs tilbakestrømningsmåling tror at radiatoren kommer fra den forkjølelsen og pumper det som er varmt med pumpen. Derfor kjører maskinen kontinuerlig og med meget høy effekt: - \

Nå som du har skrudd de radiatortermostatene fulle, vil varmen i kupeen sikkert øke, siden det nå er unødvendig varmt vann som sirkulerer i rutenettet, og termaren ikke lenger kan begrense det til noe rom. Så her er grunnen til at den redigerte. eieren hadde avvist dem. På samme måte har den selv blitt skrudd litt ned i rom som ikke krever så høy varme, for eksempel et lite toalett eller garderobe. ILP, når den måler gjennomsnittet fra returluften, er de små mellomrommene drastisk tapt og kan ikke forveksles med måleresultatet. Eller peisen i stuen når den varmes opp, selvfølgelig at termostat må gis mahis for å sette batteriet ned = så det er ikke fullt heller :kul:

Repolainen

medlem
Tilbakemelding Score
0

bare .. jeg kan droppe de romtermistene nå halvveis som de var og se hva som skjer. Ville det være verdt å slippe de T-10 til 3 nivåene (fabrikkinnstilling), eller omtrent 17C når det nåværende 6-nivået tilsynelatende er over 26C, som nå er på? eller betyr det noe ...

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Vel, jeg har vanskelig for å fortelle deg om den T-10 når du ikke har noen innstillinger du vil bruke, osv.: - [

Repolainen

medlem
Tilbakemelding Score
0

jeg forstår::) men takk fremdeles for synspunktene dine. disse varmepumpene, eller til og med andre varmesystemer, er ikke så kjent for deg når det gjelder din første enebolig. her går det litt på sykkelen fra den mindre hva alle her må observere og huske .. ;D

I det siste har det vært mulig å glede seg over den jevnste fjernvarmen til leilighetshuset uten "bekymringer" .. men det er tross alt alltid min egen ;D ;D
opp Bunn