ILTO Comfort CE50 ?? mer enn en varmepumpe?

HiTec

Du trenger ikke å rive :)
Tilbakemelding Score
8
Vs: ILTO Comfort CE50 - mer enn en varmepumpe?

Reporteren sa:
Tidligere har det vært mulig å nyte leilighetsvarmen i leilighetshuset uten noen "bekymringer" .. men tross alt er det alltid min egen ;D ;D
Vel første gangere har vi det selv, og selv den svært forkrøplede Älvsby House ble bestilt i høst 2010, men nå med 6 års erfaring tilbake til første etasje, er jeg ikke lenger frivillig! :kul:

pumpen

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Musføreren da jeg fikk sirkulasjonspumpen fast og ble varm så Ilpos feilkoder var like informativ som Kaldemiddelmangel og kompressoralarm. Det eneste som passet problemet var det varme gassovertrykket.

Amelia

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Enheten startet alarmerende etter alvorlig frost. En liten bit mellom "Kompressoralarm" og "Innstillingsfeil". Hva kan være galt? Maskinen går i alarmmodus og hjelpemotstandene er slått på. Strømmer av og på vil hjelpe et øyeblikk.

På siden av enheten er LTO lt10 (?).

I frost sank sonden litt mer strøm inn i innstillingene da huset ikke lenger varmer opp. Oppholdt seg varmt til varmt vann, men gulvvarme forblir kaldt. Da endret jeg de overstyrte parametrene til motstandene, men jeg tilbakestilte dem når maskinen begynte å varsle.

Bildene nedenfor viser at ingen andre alarmer er på. Hvor vil du gå om å løse situasjonen? Jeg finner heller ingen fagfolk som er villige til å hjelpe. Maskinen er i Hanko.

vedlegg

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Dette emnet inneholder de standardverdiene og endringene de har funnet bra (link), Er jeg ikke sikker på når den typen juster og eksperimentør er på farten, den typen "reset" skal være et ganske godt utgangspunkt for å låse opp og spike hva som er der, Smiley211006

Men så min egen mistanke (og dette er egentlig bare et gjetning på mutu's følelse: - [] er forbindelsen til den T-10 til CE50-sirkulerende vann tilbake til den eneste roten av enheten => T10 kan veldig enkelt ødelegge hele systemet returcyklus (spesielt hvis huset har lavtemperatur gulvvarme) => CE50 ressukanens stub begynner å presse alt det kan, og til et tidspunkt møter det grensen, det kan ikke bli varmere, men bare den innkommende ser ut til å bli kald => Feil! En varm gassalarm etc. vil utløse en feil. Jeg selv en gang i den tiden jeg har vært borte fra støy, selv om jeg ikke selv produsere T10, bare ved å heve ovnen ønsket temperatur tappiinsa 60ast. Ikke mange dager gikk forbi da du allerede poppet en varm gassalarm. Vel, jeg restaurerte fangsten tilbake til 55ast, og så har den jobbet feilfritt gjennom sin eksistens i over 6 år, bortsett fra at "selvutløst" alarm og normal filsa endring alarmer :)

Amelia

nykommer
Tilbakemelding Score
0

HiTec sa:
Dette emnet inneholder de standardverdiene og endringene de har funnet bra (link), Er jeg ikke sikker på når den typen juster og eksperimentør er på farten, den typen "reset" skal være et ganske godt utgangspunkt for å låse opp og spike hva som er der, Smiley211006

Men så min egen mistanke (og dette er egentlig bare et gjetning på mutu's følelse: - [] er forbindelsen til den T-10 til CE50-sirkulerende vann tilbake til den eneste roten av enheten => T10 kan veldig enkelt ødelegge hele systemet returcyklus (spesielt hvis huset har lavtemperatur gulvvarme) => CE50 ressukanens stub begynner å presse alt det kan, og til et tidspunkt møter det grensen, det kan ikke bli varmere, men bare den innkommende ser ut til å bli kald => Feil! En varm gassalarm etc. vil utløse en feil. Jeg selv en gang i den tiden jeg har vært borte fra støy, selv om jeg ikke selv produsere T10, bare ved å heve ovnen ønsket temperatur tappiinsa 60ast. Ikke mange dager gikk forbi da du allerede poppet en varm gassalarm. Vel, jeg restaurerte fangsten tilbake til 55ast, og så har den jobbet feilfritt gjennom sin eksistens i over 6 år, bortsett fra at "selvutløst" alarm og normal filsa endring alarmer :)
Takk. Jeg gikk gjennom hele kjeden før og prøvde å finne den klokes stein. Jeg kom tilbake til de forrige innstillingene, men det syntes ikke å hjelpe. Jeg går gjennom dem som jeg kommer til tomten senere i uken.

Fangsten har vært den 55 grader hele tiden.

Amelia

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Det er over. Det var ikke noe galt med selve enheten. Gulvvarme aktuatorene var alle stengt og det ga en kompressoralarm. Årsaken til dette var igjen den vippede kontrollboksen (det vil si sløyfen som rommet termostater og manifold aktuatorer er koblet til).

Fucked av kontrollboksen. Stakk tilbake. Alt fungerer ...

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Amelia Sanoi:
Fucked av kontrollboksen. Stakk tilbake. Alt fungerer ...
Veldig bra! Du må sette det blikket bak øret hvis du noen gang trenger det :kul:

Tikkri

medlem
Tilbakemelding Score
0

Hvor ser du kjølevæskesituasjonen for pumpen?
Etter mange års bruk begynte pumpen å ordne en kjølemediskkort på riktig måte. Det er ingen rimelig løsning på problemet, og nå er mengden kjølemiddel i tvil.
Et bilde av stedet ville være fint.

ILPO-håndboken nevner også en mulig feil i omformeren hvis feilen oppstår og omformeren på en eller annen måte kan kontrolleres på displayet?
Uansett hva dette er om da, har ingen separat skjerm foruten kontrollpanelet kommet til mine øyne. Ikke engang inne i enheten.

mus hodet

medlem
Tilbakemelding Score
0

søylen sa:
Hvor ser du kjølevæskesituasjonen for pumpen?
Etter mange års bruk begynte pumpen å ordne en kjølemediskkort på riktig måte. Det er ingen rimelig løsning på problemet, og nå er mengden kjølemiddel i tvil.
Et bilde av stedet ville være fint.

ILPO-håndboken nevner også en mulig feil i omformeren hvis feilen oppstår og omformeren på en eller annen måte kan kontrolleres på displayet?
Uansett hva dette er om da, har ingen separat skjerm foruten kontrollpanelet kommet til mine øyne. Ikke engang inne i enheten.
Fikk du Ilpo til jobb? Jeg svarer med litt forsinkelse.

Jeg fant et bilde som viser dem begge. Jeg sirkler i rød det øye hvor det kjølemediet er sjekket. I blått legger jeg den inverterens skjerm som disse DTCene også vises.

vedlegg

mus hodet

medlem
Tilbakemelding Score
0

HiTec sa:
Men så min egen mistanke (og dette er egentlig bare et gjetning på mutu's følelse: - [] er forbindelsen til den T-10 til CE50-sirkulerende vann tilbake til den eneste roten av enheten => T10 kan veldig enkelt ødelegge hele systemet returcyklus (spesielt hvis huset har lavtemperatur gulvvarme) => CE50 ressukanens stub begynner å presse alt det kan, og til et tidspunkt møter det grensen, det kan ikke bli varmere, men bare den innkommende ser ut til å bli kald => Feil! En varm gassalarm etc. vil utløse en feil.
Jeg testet disse T10 returrørene i de enda vanskeligere frysene, så den store forskjellen er at T10 avkjølt vann vil gjøre den vannmassen som kommer fra resten av gulvsyklusen tilbake til maskinen. Håndpalpasjon Jeg merket ikke engang forskjellen, jeg skulle måle de riktige temperaturene på måleren. Jeg forstår hva du gjorde bak der, men jeg tror ikke at effekten er veldig bra :)

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Musemesteren sa:
Jeg forstår hva du gjorde bak der, men jeg tror ikke at effekten er veldig bra :)
Ok. På grunnlag av disse historiene, men jeg har vært vitne til at de har problemer med avstandsstykker heks, bringer også T10 og installeres på den andre enheten fungerer ganske bra for noen logisk T10 = relatert forklaring som sannsynligvis er, og hvis den ikke bringer vann tilkobling, så hva ???

Repolainen

medlem
Tilbakemelding Score
0

Hitec, hvordan bringer du luftstrømmen ned når du ikke har det på t-10? Har du fortsatt en separat 1-4-stilling bryter eller justerer du direkte fra pumpens side? Jeg føler at jeg spiller litt bedre når jeg slipper t-10 fra 6 til 3, dvs. fullt åpen +26 -> halv max + 17c

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Reporteren sa:
Hitec, hvordan bringer du luftstrømmen ned når du ikke har det på t-10? Har du fortsatt en separat 1-4-stilling bryter eller justerer du direkte fra pumpens side?
Um ... Hva på jorden "1-4 posisjon bryter"? ??? Om kvelden justerer jeg mengden av avtrekksluft jeg vil ha på en skala på 1-5 (= viftehastighet), eller ingen posisjon 0 er slått av, og erstatningsluften kommer under et lite vakuum. fra toppen av vinduene uten å justere noe. Imidlertid er vakuumet i huset så lavt at selv den største fellesbryteren bare sjelden griper (kanskje den ene gangen, kax alltid i starten av varmesesongen), selv i tenningsfasen, ved å rive åpne terrassedøren :kul:

Tikkri

medlem
Tilbakemelding Score
0

Musemesteren sa:
Fikk du Ilpo til jobb? Jeg svarer med litt forsinkelse.

Jeg fant et bilde som viser dem begge. Jeg sirkler i rød det øye hvor det kjølemediet er sjekket. I blått legger jeg den inverterens skjerm som disse DTCene også vises.
Tovi har flinched her før jeg begynner å lure meg igjen. Takk for bildet, det hjalp mye. Jeg ville ikke trodd at den litt ganske viktige informasjonen under ble gjemt bak et antall skruer på et vanskelig sted å finne. Basert på den informasjonen synes kuldemediet å være lavt og vet om det er lekkasjer.

Repolainen

medlem
Tilbakemelding Score
0

HiTec sa:
Um ... Hva på jorden "1-4 posisjon bryter"? ??? Om kvelden justerer jeg mengden av avtrekksluft jeg vil ha på en skala på 1-5 (= viftehastighet), eller ingen posisjon 0 er slått av, og erstatningsluften kommer under et lite vakuum. fra toppen av vinduene uten å justere noe. Imidlertid er vakuumet i huset så lavt at selv den største fellesbryteren bare sjelden griper (kanskje den ene gangen, kax alltid i starten av varmesesongen), selv i tenningsfasen, ved å rive åpne terrassedøren :kul:
Ah, ja. Virkelig når du kom ut av disse ventiler med luft under vakuum. Ja, jeg må virkelig skyve inn i tilluften med en t-10 med en 1-4-posisjonskontroll i vaskerom. Når jeg vri på knotten ni På en eller annen måte skal de jobbe synkronisert med t-10 og kveld. Humming ganske mye gjør at t-10 allerede på de to stillingene. Jeg har nå holdt den i 1 stilling hele vinteren. Det er for få veier .. Men 2-4 er en ganske summende og det føles som om det er her hvor "for mye" kald luft kommer inn. Føler seg kult .. Forbannet t-10! :gal:

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Reporteren sa:
Kirotun t-10! :gal:
Tross alt deaktiveres det, innløpsrøret er lukket, kranene er stengt og strømmen er slått av. Fra toppen av vinduene, bare snippets fra selene, og du gjorde det! Du har også bare mekanisk avtrekksluft ;)

røtter

standard Naama
Tilbakemelding Score
39

HiTec sa:
Tross alt deaktiveres det, innløpsrøret er lukket, kranene er stengt og strømmen er slått av. Fra toppen av vinduene, bare snippets fra selene, og du gjorde det! Du har også bare mekanisk avtrekksluft ;)
Det virker som om det å jobbe med T10 er for vanskelig en ligning for ILTO, for mye arbeid ... virker ikke ;D
Det vinduet gapet høres ut som en "sunn" løsning ... sjelden minst blir kastet i overtrykk hvis bare ILTO fan blåser :kul:

HiTec

Tilbakemelding Score
8

røtter sa:
Det vinduet gapet høres ut som en "sunn" løsning ... sjelden minst blir kastet i overtrykk hvis bare ILTO fan blåser :kul:
Så vi hadde også husbyggerens raps på ytterveggene, "stupendous" 5pcs men fortsatt varm over 170m2 => Jeg sa ganske raskt at det var for lite, vakuumet i huset var for høyt og følelsen under disse rapsene var ganske tydelig:

Vel, vi lukket rapperne og fjernet fra hvert vindu, rundt huset, 2x 5cm snitt fra vinduets øvre seler => Utkastet følelsen forsvant og vakuumet ble redusert, slik at det ikke var noe problem å tenne den peisen :)

Det neste skrittet ville nå være å erstatte disse vinduene med de såkalte. støv sel. Ta det til luftkabinen enda jevnere og filtrert gjennom eget skumlegeme. Dette gjorde jeg tidligere ex. og jeg var veldig fornøyd med resultatet, men la oss prøve å se om det fungerer like bra i denne Älvär :kul:

Poko

Relay era stump
Tilbakemelding Score
229

HiTec sa:
Så vi hadde også husbyggerens raps på ytterveggene, "stupendous" 5pcs men fortsatt varm over 170m2 => Jeg sa ganske raskt at det var for lite, vakuumet i huset var for høyt og følelsen under disse rapsene var ganske tydelig:
Vi hadde bare en (1 stk) 125mm erstatningsluftventil i huset og mekanisk avtrekksventilasjon når den ble forandret, Jesus, hva var poenget ;). Frontdørenes postkasse trakk ubevisst og noen ganger var vindruten litt kald, de tingene jeg løst i mitt første levested.

HiTec

Tilbakemelding Score
8

biet sa:
Vi hadde bare en (1 stk) 125mm erstatningsluftventil i huset og mekanisk avtrekksventilasjon når den ble forandret, Jesus, hva var poenget ;)
Bring den inn i kjelleren så snart du først er sikker på at luften er ren der (støv, sporer, radoner ...), da ville kiwa derfra erstatningsluftbøylen, kjellerens jordvegger som fungerer som "oppvarming", forvarmet tilførselsluft til hytta ;D

Eller omvendt, når den Ilto flirter og fungerer som en dum topper (= avfallsluft er romtemperatur), så er det noe ventilsystem som kan skyve det inn i avtrekksluftkjøleren, og oppvarme kjelleren før du forlater kjellerens veggflapper. Her må selvfølgelig den kjelleren isoleres fra huset s.e. at PILP avfallsluft ikke lenger kan komme tilbake i hytta, i en lukket sløyfe. Men da kan det være at den kjelleren ikke lenger måtte varmes opp, selv i frost :kul:

Poko

Relay era stump
Tilbakemelding Score
229

I kjelleren skal du bygge et oppsamlingsrør av 160mm rør, men ta luften ut av stenen. Du får litt varme om vinteren og litt kult om sommeren.

Sukke

medlem
Tilbakemelding Score
1

Reporteren sa:
Ah, ja. Virkelig når du kom ut av disse ventiler med luft under vakuum. Ja, jeg må virkelig skyve inn i tilluften med en t-10 med en 1-4-posisjonskontroll i vaskerom. Når jeg vri på knotten ni På en eller annen måte skal de jobbe synkronisert med t-10 og kveld. Humming ganske mye gjør at t-10 allerede på de to stillingene. Jeg har nå holdt den i 1 stilling hele vinteren. Det er for få veier .. Men 2-4 er en ganske summende og det føles som om det er her hvor "for mye" kald luft kommer inn. Føler seg kult .. Forbannet t-10! :gal:
røtter sa:
Det virker som om det å jobbe med T10 er for vanskelig en ligning for ILTO, for mye arbeid ... virker ikke ;D
Med T-10 her, så vidt jeg vet, er det ikke noe problem med ILTO. Ventilasjonsbryteren er som regel i posisjon 2, som jeg forstår er den såkalte. normal kraft. På den tredje, mm. dusj / badstue.

Hummen er veldig lav, kanskje jeg sier selv diskret i posisjon 2. Selv den tredje ikke forstyrrer søvn. Ved 4 er hummen mye klarere. T-10 Thermar ser ut som fjerde, i hard frost og med ventilasjonsposisjon 3, kan du oppdage kjøligere tilførselsluft på huden din i begrensede områder. Har du rengjort avtrekksventilene i Repolin, slik at sorgen og støyen ikke er forårsaket av tette ventiler?

Tikkri

medlem
Tilbakemelding Score
0

Tusen takk Mus Manager for bildet ditt. Jeg endelig og endelig fikk en bestilling fra en servicetekniker. Etter å ha undersøkt sin tid og kjente maskinen, sa han at det ikke var synlig lekkasje. Da gravd jeg opp verktøyene og jeg kontrollerte pumpen. Til slutt endte han med å teste tettheten av fyllstoffet og hatten splittet i to deler, som i tilfelle av Onn (2015).
På påfyllingsventilsiden var det et signal om at et lite stoff ville lekke ut av maskinen. Etter testene ble pumpen gitt 0,6 kg mer kjølemiddel, nåleventilen ble strammet og en ny hette erstattet.
Kan se i fremtiden hvis følgende reparasjoner var nyttige, eller hvis problemet er et annet sted.

Tikkri

medlem
Tilbakemelding Score
0

Sukke sa:
Med T-10 her, så vidt jeg vet, er det ikke noe problem med ILTO. Ventilasjonsbryteren er som regel i posisjon 2, som jeg forstår er den såkalte. normal kraft. På den tredje, mm. dusj / badstue.

Hummen er veldig lav, kanskje jeg sier selv diskret i posisjon 2. Selv den tredje ikke forstyrrer søvn. Ved 4 er hummen mye klarere. T-10 Thermar ser ut som fjerde, i hard frost og med ventilasjonsposisjon 3, kan du oppdage kjøligere tilførselsluft på huden din i begrensede områder. Har du rengjort avtrekksventilene i Repolin, slik at sorgen og støyen ikke er forårsaket av tette ventiler?
Vet du hva slags lyddempere er installert i ventilasjonskanaler på Repolainen? Støyen kan også skyldes mangel på dempende enheter i kanalarbeidet. Hvis installasjonsarbeidet er gjort riktig og papirarbeidet er lagret, bør du ha et skrivebord med måleresultater av luftstrøm og lydtrykk forårsaket av kanalarbeidet. Papirene skal vise i hvilken posisjon (1-4) målingene er også laget.

Jeg har en ide om ventilasjonsbryteren som følger: 1. Hjem tom, 2 Normal situasjon, 3, - 4 Legg til ventilasjon etter behov. Vanligvis har vi vært i posisjon 2 kontinuerlig. Om sommeren har vi brukt posisjon 3 for å kjøle leiligheten om natten hvis det har vært varme dager og netter er fortsatt kule. På samme måte, hvis huset har blitt overfylt med gjester, vil det bli økt ventilasjon på mekanisk måte.
Det har også noen ganger skjedd deg at du bør skru ned ventilasjonen for en dag, noe som kan spare litt strøm. Så langt har dette ikke skjedd.

sepelisep

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Er det noen støtte tilgjengelig (selv mental) for å bekjempe ILTO-pumpen og T-10 klimaanlegget? Nå for en stund som bor i et hus som har den beryktede kombinasjonen og feilene, synes det bare å være nok. Først kom forsyningssensoren ned fra pumpen, som i seg selv var lett og billig å reparere, men i høst gikk en større bombe av. En morgen begynte enheten å høre "Kompressoralarm" og stallen nektet å starte igjen. Ikke noe mer enn en servicetekniker å si at den er borte, og et reparasjonsestimat på € 9900, som med aldersforsikring tilkommer et godt beløp å betale. : -X Imidlertid har 125m2 av eneboliger og varmtvann blitt oppvarmet av de elektriske motstandene, men bruk av dem alene virker ikke så stor når frostfritt forbruk er 4000 kWh / måned (og selv om badstuen ikke er mye oppvarmet). ::)

Et annet problem er trykket i huset. Peis når du prøver å røyke, så snart jeg åpner luken, kommer røyken opp, uansett hvor åpent vinduet / døren er. T-10-trinnsjusteringen er vanligvis alltid på dette punktet i trinn 1. I tillegg oppdager du ofte å trekke i stuen. Hittil har ovennevnte kombinasjon forårsaket mer grått hår enn noe annet.

Nå lurer jeg på om den prisen ville være verdt å gi opp hele systemet og kjøpe en ny (f.eks. Direkte elektrisk oppvarming med Jäspin Tehowat + Vallox IV-maskin). Selvfølgelig vil geotermisk oppvarming være et alternativ, men for tiden er det ikke modig. Og egentlig, nord for Napoli når du bor, synes effektiviteten å være litt annerledes.

burmanm

standard Naama
Tilbakemelding Score
62

sepelisep sa:
borte og et reparasjonsestimat på € 9900, hvorfra aldersforsikring med forsikringen akkumulerer et godt beløp å betale. : -X Det er imidlertid 125m2 av eneboliger og varmt vann
9900e? Var det en vits?

Nå lurer jeg på om den prisen ville være verdt å gi opp hele systemet og kjøpe en ny (f.eks. Direkte elektrisk oppvarming med Jäspin Tehowat + Vallox IV-maskin). Selvfølgelig vil geotermisk oppvarming være et alternativ, men for tiden er det ikke modig. Og egentlig, nord for Napoli når du bor, synes effektiviteten å være litt annerledes.
Det er definitivt verdt å gi opp hvis du vil ha 10 tonn av det, til den prisen får du alt pusset opp og du har fortsatt penger igjen. Hvis geotermisk ikke er et alternativ, kan et levedyktig alternativ være en VILP med EVI (når du er i nord).

Eller kanskje du også kan tenke på å få den IV-maskinen (whisky T-10 å gå) med riktig varmegenoppretting og fortsette å bruke ILTO som en elektrisk kjele. Men dette alternativet sparer deg allerede mye, du trenger ikke å kjøpe Tehowatt unødvendig. Noen andre vil sannsynligvis kommentere alternativer til en roterende og strukket terning i nord, roterende ville trolig spare minst computationally mer i en kald region.

vwg4

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
44

Skal ikke pengene bli forsikring uansett, om det er reparasjon eller ikke? : Eek:

Tross alt merket Ilto en mer verdifull enhet enn F470. Men det er en pris.
Andre reparatører ved ankomst?

burmanm

standard Naama
Tilbakemelding Score
62

vwg4 sa:
Tross alt merket Ilto en mer verdifull enhet enn F470. Men det er en pris.
CE50 er allerede gammel nok til nesten ingen verdi. ComfortZone EX50 er den nyere modellen til dette kjøretøyet.

Onnim

nykommer
Tilbakemelding Score
0

søylen sa:
Tusen takk Mus Manager for bildet ditt. Jeg endelig og endelig fikk en bestilling fra en servicetekniker. Etter å ha undersøkt sin tid og kjente maskinen, sa han at det ikke var synlig lekkasje. Da gravd jeg opp verktøyene og jeg kontrollerte pumpen. Til slutt endte han med å teste tettheten av fyllstoffet og hatten splittet i to deler, som i tilfelle av Onn (2015).
På påfyllingsventilsiden var det et signal om at et lite stoff ville lekke ut av maskinen. Etter testene ble pumpen gitt 0,6 kg mer kjølemiddel, nåleventilen ble strammet og en ny hette erstattet.
Kan se i fremtiden hvis følgende reparasjoner var nyttige, eller hvis problemet er et annet sted.
Hilsen fra snøfallet!

Jeg lurte på i går da gulvet var veldig kaldt og jeg trodde det kunne bli ødelagt på grunn av en tidligere innendørs regulator fordi det grønne lyset ikke brente på sin typiske måte. Kontrolleren er vanligvis satt til en så høy temperatur at Ilto Comfort er ansvarlig for å kontrollere temperaturen. Vel, regulatoren ble enkelt erstattet (var ekstra i hjørnene), men i dag la jeg merke til at situasjonen ikke hadde endret seg. Ingenting annet enn å se på helvete maskinen: Motstandslyset var på og alle tre var på skjermen (selv om skruen er ødelagt når verken produsenten eller importøren tok ansvar for maskinen og de arbeidsløse ikke har råd til å reparere det). Nå blir ikke maskinen varm opp med strøm!

Jeg anbefaler IKKE denne svenske maskinen egentlig (jeg ville endre navnet på grunn av et dårlig merke).

Fra bryllupsreise gjennom en badstue til en kald dusj. Lurer på om du vil kaste bort penger på denne kjære, når maskinen i 10 til 10 år trenger en ny til å jobbe.

Heldigvis er det peiser, ellers ville huset være iskaldt.

-Onni

Rediger 16.04. 11:30 Når jeg sovnet, ble jeg minnet om den magiske røde knappen. Så måtte jeg stå opp og gå for å se om beskyttelsesreléet hadde slått ut. Heldigvis, om morgenen var huset igjen et par grader varmere og springen igjen varmt vann.

Men episoden økte ikke tilliten min til Comfort-produktet, som ble solgt under navnet Ilton eller Zone. Jeg ville velge noen hvis standard er å være en ydmyk husvarmer og som ikke alltid må kjempe. Det er mange andre ting i verden hvor jeg foretrekker å bruke tid og energi.

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Onnim sa:
Fra bryllupsreise gjennom en badstue til en kald dusj. Lurer på om du vil kaste bort penger på denne kjære, når maskinen i 10 til 10 år trenger en ny til å jobbe.
Ikke alle har valg når vi for eksempel har vært en integrert del av Älvsby-pakken i 2010. Siden da har de også byttet til en PILP-leverandør, som kommer tilbake til Nibe-flåten, men bare "mid-year" Nibe-kjøretøyene hadde allerede blitt foreldet. og frem til 2011 lanserte Nibe utstyret under disse nye delene, så ...: - \

Vel nei hva, MLP beredskap vi har vært involvert fra begynnelsen, husplassering på tomten etc. Optimal for MLP varmebrønnbor :)

PP

medlem
Tilbakemelding Score
0

Nå ville det være en overflødig PILP- og IV-maskin. Geotermisk veksles, slik at du ikke lenger må tenke på justeringene til maskinen. Du kan finne tori.fi hvis noen er interessert :)

røtter

standard Naama
Tilbakemelding Score
39

PP sa:
Nå ville det være en overflødig PILP- og IV-maskin. Geotermisk veksles, slik at du ikke lenger må tenke på justeringene til maskinen. Du kan finne tori.fi hvis noen er interessert :)
Vel, hvilken MLP-maskin erstattet?
Enten er det erfaring og komparativ informasjon?

Poko

Relay era stump
Tilbakemelding Score
229

Var det en brønn eller et distrikt?

HiTec

Tilbakemelding Score
8

PP sa:
Nå ville det være en overflødig PILP- og IV-maskin. Geotermisk veksles, slik at du ikke lenger må tenke på justeringene til maskinen.
En interessant løsning som selvfølgelig er av interesse for deg. Imidlertid er det ventilasjon, LTO, varmtvannsbereder og vannvarmeregulering, alt i en pakke. Nå hvis du pakker ut noe og erstatter det med MLP-maskinvare, så ... Smiley211006

Selvfølgelig så hvis vi gjør såkalt. med den store formelen, tilførselsluftskanalsystemet (hvis det ikke eksisterte før), vil den passive LTO, IV-maskinen ... bli lagt til ... selvfølgelig, men prislappen begynner å samle seg litt på dette stadiet: - \

PP

medlem
Tilbakemelding Score
0

Nibe F1255-6 MLP med 170m dyp brønn. Ventilasjon Vallox 110. I over en måned har maskinvaren vært i bruk, og jeg er fornøyd. Klar til bruk og varme vil komme. Selvfølgelig vil den virkelige funksjonaliteten bare bli klar etter at været er avkjølt. Strømforbruk Jeg kan ikke si ennå, men jeg vet ikke hvordan jeg skal påvirke dette senere.

Tikkri

medlem
Tilbakemelding Score
0

Oppdater på mine problemer som starter på våren.
Det var i april 2018 kuldemediet ble tilsatt til pumpen, og det fortsatte i en og en halv time til pumpen begynte å forstyrre mangelen på kjølemiddel. På den tiden, for å kontrollere hastigheten og andre mønstre, ble regulatoren helt lukket for å vente på bedre tider.

Samtidig kjempet jeg også med konstant lufting jeg spores for å bruke varmere vann. Om sommeren bestemte jeg meg for å se nærmere på det, og her er situasjonen nå:

Behovet for utlufting sies å være på grunn av trykket av filmen inne i ekspansjonstanken mot overflaten av tanken. Dette kan skyldes en ødelagt membran eller, over tid, fjerning av luft fra tanken (gir tilbaketrykk). Det er rapportert at tanken skal øke / kontrollere luftvolumet under årlig vedlikehold. Jeg har aldri gjort noe vedlikeholdsarbeid selv som dette. Lazy Jeg forstyrret ikke å lese håndboken. Kan det være noe der. misjon. Kompura fra huset kan bli funnet hvis jeg kommer over en omeglma i fremtiden.

Denne uken ble mer kjølemiddel og tonerkassett satt i omløp. Det vil si at lekkasjen fra hvilke stoffer som muligens rømmes, er fortsatt søkt.

Nå om sommeren, da jeg har hatt mer tid til å leke rundt, la jeg merke til at pumpeutgangen og energien som brukes, ikke endres. Er det mulig å tilbakestille omformeren eller hvor kommer dette problemet fra?

Repolainen

medlem
Tilbakemelding Score
0

søylen sa:
Nå om sommeren, da jeg har hatt mer tid til å leke rundt, la jeg merke til at pumpeutgangen og energien som brukes, ikke endres. Er det mulig å tilbakestille omformeren eller hvor kommer dette problemet fra?
Jeg kjøpte et hus for et år siden hvor komforten hadde vært summende i ca 8 år. Jeg hadde det samme problemet med maskinen, fast lesing. Jeg tilbakestill avlesningene med noen tastetrykk, og deretter begynte tellerne å kjøre igjen. nå kan ingen huske hvilken nøkkelinnstilling det var .. det burde vært her fra tråden ..

PP

medlem
Tilbakemelding Score
0

Nå som MLP har vært i bruk i noen måneder, ville jeg ikke bytte den. En viss vinter kommer og om vinteren vil det vise hva det egentlig kan gjøre. For tiden synes strømforbruket å ha falt, gulvet har vært varmt, romluften har vært varm. Den eneste som har kjølt ned er eieren :)

Med den ILTO da vi først måtte kjempe 7 år med kalde etasjer og innendørs luft med et byggefirma, kan jeg nå si at min egen tvil var sant. Dette store byggefirma hevdet fra den første klagen at gulvet føles kjølig på grunn av laminatet. Vel, laminatet er fortsatt der, men rart .. gulvet er fortsatt oppvarming. Jeg vet ikke hva slags trening en selger / installatør / underleverandør har mottatt når de hevder å være idiotsikker. ;D

Å investere et visst beløp var bra, men jeg har ennå ikke angret.

Repolainen

medlem
Tilbakemelding Score
0

Hva betyr varmepumpens kjørelengde? Jeg forstår den ekstra motstanden, det vil si hvor mye har blitt brukt på å varme opp de ekstra motstandene.

Jeg vil gjerne vite hvor mye Ilpo komfort bruker strøm til å varme huset. I det minste sier pumpefigurene deg ikke. Totalt strømforbruk i november var 1335kwh

Norges pumptall var 1600kwh
November ekstra motstand 300kwh
T-10 vil du 90kwh

Jeg vil gjerne telle

1. Elektrisitet brukes til å varme huset

2. Elektrisitet brukt til andre aktiviteter

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Vi på CE50 ga vår første kompressoralarm hver annen dag, omtrent 64.000 driftstimer. Før det var det ingenting galt med den enheten, ikke engang den minste, og de eneste alarmen endret bare filsaen. Men så til saken. Den nedre døren hadde blitt åpnet i lang tid, sannsynligvis i mange år, og straks var trykket i radiatorsystemet ganske lavt. Men ganske stille Ekana hovedbryter enhet, venter på rekkefølgen av et halvt minutt, og igjen - feilen forsvant :)

Vel, for å øke trykket, var den fremre ventilenden bak rørfittings så stramt gjennom årene at denne svarte plastnippelen endte sin egen historie til det dreiemomentet og overgav. Vel, med et lite krysshode, brystvorten av spindelen og med en 6 mm skiftenøkkel direkte på spindelen - åpnet etter litt justering. Deretter, fra bunnen av akkumulatoren åpner en annen ventil i samme fyllerør og hvisker, trykket i radiatorruten stiger som det skal, og til slutt lukkes ventilene, ferdig! :)

Deretter vil du undersøke problemet selv og i henhold til håndboken som kan skyldes en luftboble i systemet. Vel, jeg må innrømme at jeg aldri har luftet det systemet i byggeperioden, så jeg kan ha samlet den luften gjennom årene. Vel åpner ventileringsventilen fra bunnen av akkumulatoren og først kommer koppen vann når ventilasjonsrøret tømmes, som deretter etterfølges av riktig luftstrøm. Det suger så lenge at selv trykket i radiatornettet faller tilbake til hvor det var før det løftes = at luften i systemet var veldig bra. Vel, i tide stoppet støyen og bare varmt vann sprutte ut av ventilasjonsrøret, slik at ventilventilen stanset og gjentok at trykknettetrykket økte, gjort! :)

Så nå et par dager etter denne feilen gikk vi igjen uten problemer, så den såkalte. min moka gir deg bare en "bug". Det bør gjøres minst en gang i året for det uttrykket og for nettverksprøving. Tross alt, når det egentlig ikke er bra :kul:

vedlegg

opp Bunn