ILTO Comfort CE50 ?? mer enn en varmepumpe?

Repolainen

medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: ILTO Comfort CE50 - Mer enn en varmepumpe?

Kan det være fare for at vannet kan lekke ut av trykkfallet? Når det er en lukket syklus ..?

HiTec

Ikke vær bortkastet :)
Tilbakemelding Score
8

Repolainen sa:
Kan det være fare for at vannet kan lekke ut av trykkfallet? Når det er en lukket syklus ..?
Vel, jeg tenkte på det selv, men nå handler det om kk om det rotet, og feilen gjentas ikke lenger, og trykkmåleren er akkurat der jeg sier det Smiley211006

tet

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
1

^ Ja, luften i radiatorvarmeren kommer hele tiden inn i nettverket, og går også ut gjennom deaeratorene. Derfra vil luftavfuktemidlene bli vann sakte, akkurat som i dampformen hvis de er i orden. En personlig opplevelse (fra en olje kjele) som om lag en liter i året kan legge til vann hvis det ikke er noe spesielt. I fjor gikk mer inn i en fontene. :)

HiTec

Tilbakemelding Score
8

I dette systemet er det ingen luftavfukter, men en barriere og en luftkolleksjon. Der akkumuleres luften der, sakte i kjeltaket, hvorfra det må fjernes for hånd og tønnen forsøker å holde trykket på nettet så lenge det er i stand. Men da huset ble laget 10/2010 og da hadde været ikke tømt eller trykket på det, så synes det i 7v at den "lille" selv akkumuleres der = bare være selvpåført selv denne feil situasjonen: - [

I fremtiden, selv i luften, kan du sjekke disse farvannene igjen. Det er ikke en stor sak, og i alle fall når du tar enheten noen ganger i året, er det vondt alarmer, så det er ingenting å komme opp med for det vannet. Men en mye mindre innsats favoriserer, men kontrollerer for å våkne opp til ILTO-feilen om morgenen, enheten brenner motstandene i rødt når pumpen er i broen og ellers blåser som en dumt topp med ventilasjon fra huset til bjelkene: - \ t

Zepe Wolf

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Meldingstråd leser og nå min egen situasjon med pumpen.

Huset ble forandret for 2,5 år siden og her er PILP-oppvarming. Vel det tok 2,5 år, og ingenting annet måtte gjøres som filtre endres og ser sidelengs. Også, jeg berørte ikke justeringene i løpet av tidsperioden.

I begynnelsen av desember 2017 var maskinen alarmert "Kaldemiddelmangel". Manuell uthevet og jeg mottok en alarm bekreftet, gjenopptas neste dag. Å finne en service mann var da bak smerten, og endelig fange personen som kjente enheten. Kom til å se, gjorde justeringer og fant ut at kjølemediet var lavt, men han hadde ingen rettigheter. Den neste servicemannen på plass og kjølemediet ble etterfylt. Han hadde lekket, men hadde lekket av en feilkork, som også ble nevnt her et par ganger, det vil si at han hadde gått i to deler og da stoffene hadde tømt. I en uke arbeidet enheten, og deretter igjen, "Kjølebrist". Etter det begynte jeg å lete etter selvstendig informasjon fordi vedlikeholdet allerede kostet over 600 euro, og kjøleagenten kjente ikke hele enheten, så han var ubrukelig igjen å ringe. Dagene i måneden har blitt regnet som diskusjoner, spesielt på dette forumet og ringte til den første servicemannen. Samtidig ble alarmen bekreftet, og enhetsavlesningene og strømforbruket ble overvåket. Ingen justering har endret situasjonen, og den har heller ikke endret seg. Pumpen går av, verdiene faller som instruksjonene forteller, men etter avslutningen starter den ikke på nytt.

Når pumpen ikke var på, ble oppvarming gjort med elektriske motstander, og beregningen viste at forbruket var ca 4.000 kWh per måned på det tidspunktet. I fjor var det totale strømforbruket, eller også forbruket av elektrisitet, bare 15 600 kWh, to-etasjers totale kvadrater om lag 170 og fire kubikkmeter tre i en massiv peis hvert år. Så noe måtte gjøres. Nå er termostater oppe til +10 grader og oppvarming leveres av luftvarmepumpen. I underetasjen går vi til PILP og peisen. Varmegenvinning er satt til +19, varmt vann +50 og lav prioritet, to elektriske motstander av. Nattemperatur -0,5 og returtemperatur 23. Så nullstiller jeg pumpetallet (alle fire trykkes samtidig). Disse endringene jeg gjorde i går kveld, og nå at vi er våken midt om natten, måtte vi gå til utstyrsrommet for å sjekke situasjonen.

Leser fra datamaskinen min når jeg tilbakestiller (ganske forskjellig fra de her):
- Varmepumpe 38177
- Ytterligere motstand 33485
- Kjøretid 17445
- Total tid 73488

Nå etter 10 timer med å gjøre endringene mine:
- Varmepumpe 12
- ekstra motstand 4
- Kjøretid 3
- Total tid 10

Fortell meg hvilke tanker min handling har oppstått og om det er det samme problemet at selve pumpen ikke synes å være feil, men ikke å gå over igjen .....

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Zepe Wolf sa:
Leser fra datamaskinen min når jeg tilbakestiller (ganske forskjellig fra de her):
- Varmepumpe 38177
- Ytterligere motstand 33485
- Kjøretid 17445
- Total tid 73488
Samtidig er det samme størrelse 1.5k hus vi lever i, og faktisk "den lille" kaster i tallene (jeg kopierer min egen til denne siden):
- Varmepumpe 21863 (16341 eller -43% mindre)
- ekstra motstand 1852 (31633 eller -94% mindre)
- Kjøretid 20469 (3024 eller + 17% mer)
- Total tid 63976 (9512 eller -13% mindre)

Det vil si at vi har en forskjell på ca 1 år, og vi har kommet ned med mye lavere forbruk, og spesielt når du bruker ekstra motstander, er forskjellen veldig viktig. Imidlertid har vi fortsatt den forskjellen at PILP fortsatt oppvarmer (i tillegg til varmt vann) i første etasje, 2. etasje er ILP + elektriske radiatorer, og kjelleren har en annen ILP. Situasjonen ville sikkert være den samme hvis det var vann-sirkulerende radiatorer ovenpå, men da det oppe kom i hast, var de elektriske radiatorene på det tidspunkt det raskeste alternativet, og som vi vet, når systemet er oppreist, slår det seg og den endelige versjonen blir ofte utelatt selv helt: - [

Om de grunnleggende innstillingene vi fanger, er 21,5, min. Retur 20, reservoar 55 og prioritet normalt. Motstandere er alle tilgjengelige hvis Vermes selv finner dem grep, jeg tror fra 45 graders temperatur på akkumulatoren hver 5 grader, gir pistolen alltid en motstand mot spillet. Det er ingen nattslag, fordi det ikke engang kjenner tiden, slik at justeringen sannsynligvis var en senkning av fraværstemperaturen, ikke engang natten på panelet::) Blant disse grunnleggende innstillingene er det en ganske god liste over hva enhetens standardinnstillinger er, og hva er de gode endringene i praksis?

vedlegg

Zepe Wolf

nykommer
Tilbakemelding Score
0

og så går historien videre.
Om morgenen, les verdiene og "Refrigerant deficit" igjen som en alarm. Andre verdier er normale. Jeg tilbakestiller alarmen.

Jeg så bare på situasjonen dagen da maskinen flyttet og varmen i leiligheten endret seg. Det var ingen alarm på maskinen og pumpen på, oppvarmet varmtvannet. Jeg plukket opp maskinverdiene:
R11000
I11001
A0000000000000000
P 50
F 65
Til 19.42
B 49,04
C 25,85 (og stigende? Er det tining?)
D 52,41
Varmepumpe 24
Ekstra motstand 5
Kjøretid 6
Total tid 24
Deretter er den viktigste eller elektriske lesingen også den elektriske kraften i løpet av dagen bare 53 kWh. Jeg forstår at endringene kun foretas dag og er på kort tid, men jeg er veldig fornøyd med den foreløpige :)

HiTec; Jeg vet ikke hvorfor pumpeavlesningene var veldig veldig forskjellige, den forrige eieren fortalte ikke om noen problemer, og handelen nevnt bare, det totale forbruket av året var mindre enn 20 t kWh. I begynnelsen gjorde jeg ikke følge målinger tatt av enheten, har jeg fulgt bare forbruket av elektrisitet. Min oppfølging forteller oss om forbruk for 2016/17469 kWh og for 2017/15579, jeg synes dette er et flott hus for et godt hus. Nattfallet er absolutt ikke relatert til nattetid, men et sted ble det nevnt at det ville være bra å redusere temperaturvariasjonen på -0,5, ikke problemet. Innstillingene er stort sett de samme som de jeg tidligere har rapportert. Nå nyter vi litt strøm (forhåpentligvis skjer) og nyter varmen fra peisen ;D

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Vel, vi har elektrisitet forbrukes mellom 14 og 17 MWh hvert år siden huset ble ferdigstilt i 2010 og daglig forbruk i denne måneden mellom 54 ... 85 kWh :kul:

HiTec

Tilbakemelding Score
8

For å redusere motstanden til enheten, legger jeg det på det andre emnet, akkurat som et blunk :kul:
/foorumi/index.php/topic,26719.msg348609.html#msg348609

xflex

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Rapportert kjølemiddeltap og avtrekkstemperaturføler. Jeg prøvde å tilbakestille alarmen hvis det bare var litt tverrgående. Temperaturen i eksosluftscellen falt først til ca. +10 grader og begynte deretter å stige ganske raskt til et sted rundt +60 grader. Vel, ikke mer enn en compur off og ventilasjon står, jeg var ovenpå hva du kan finne der. Det er ingenting i kjølemediskkontrollvinduet, så det er sannsynligvis borte et sted. Så endte deres egne lunsjer. Lokket er lukket og slektningene har sett det, og nå går vi med motstandens kraft.

Vil noen av forumene finne tips om hvordan du finner hjelp til å løse dette problemet i Tampere-regionen?

xflex

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Fortsetter det i går ... Har noen klarte å sortere ut den typen av eksosluftsensor? Kanskje klarte du å forandre det, gode tips for å utveksle det? Nå må du se på det faktum at det ikke er noen frakoblet / oksidert kontakt på slutten av kontrolleren.

Nå, etter en god natts søvn, det er det han mener:

- I hvert fall i dette forumet nevnte noen at det ikke er noe i inspeksjonsvinduet når maskinen ikke kjører -> så det er ikke nødvendigvis mangel på kjølemiddel. Jeg følte at alarmen fortsatt var i blåsingstiden da kompressoren ble stengt.
- Maskinen tenner nå avfallsluftsensoren feil regelmessig, og C-verdiene er noe annet enn det skal være, vandre mellom 28 og 40 grader, selv om kompasset ikke engang skje. Når maskinen ble avkjølt i går etter at alarmen ble kvittert, gikk lesingene fra +10 til +60 grader ... Men det er kanskje fortsatt noe kjølemiddel igjen når fordampningsvarmen gikk av (+25 -> +10) til den virkelig oppstod.

Det er her den interne temperatursensoren i kanalen er inaktiv fordi jeg bruker en separat sensor i boligkvarteret, hvis det er samme sensor slik at den kan brukes hvis det skjer å være den samme typen. Jeg må se litt mer ut.

Espejot

moderator
Tilbakemelding Score
57

Prøv å oversvømme en annen sensor og måler på samme sted der du mistenker at sensoren er feil.

Den nærliggende pumpen bryter pumpen - kjølemediet i gården. Ikke veldig ivrig etter å undersøke problemet. Når de legger kjølemediet på igjen, men jeg tømmer igjen som du kanskje gjetter. Så kom den nye ekvivalenten inn. Årsaken til at du bodde i samme enhet var installasjonsstedet og spesielt IV-installasjonen.

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Espejot sanoi:
Så kom den nye ekvivalenten inn. Årsaken til at du bodde i samme enhet var installasjonsstedet og spesielt IV-installasjonen.
Vel, her har du allerede shrugged av, da da tiden fra den moderne maskinen dro ut, hvordan kunne den passe inn i en annen, bedre sommerfugl - eller får du for eksempel MLP-utstyr i kjelleren og i den KHH ILTO så en LTO IV-maskin eller lignende. Som sådan er de ganske optimalt posisjonert, men MLP-boringen ligger like ved huset og umiddelbart på den andre siden av veggen er den nåværende ILTO, og under den, sin MLP-akkumulator. Men ser på det nå, ILTO er fortsatt i beinet og sparker så hardt den akutte scramble dette er ikke ennå :kul:

Zepe Wolf

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Her er også maskinen erstattet: - \ t

Som jeg skrev tidligere, ga jeg en köldmedisinmangel alarm, hvoretter tanken ble fylt ved årsskiftet. Ja, det ville fungere i noen uker før alarmen ble gjenopptatt. Til slutt fikk jeg tjenesten mennene til nettstedet og maskinen var under nitrogentrykk. Først ble presset igjen, men etter en kort ventetid begynte de å falle. Lekkasjen var ikke så stor, og da ble det startet med hjelp av skummet til å se. Det var ingen lekkasje fra forsiden av kjøleenheten, selv om testeren også lette etter et sted. Under pressingen begynte vann å gå over og da testeren ble utsatt, begynte Johan alarmerende. Det lurte da på hvordan lekkasjen kunne være der. Det var ingen grunn til å finne det, slik at vedlikeholdet avsluttet den tiden. Umiddelbart etter service gikk enheten inn i feilmodus med flere alarmer. Jeg slår av maskinen og prøvde å sette inn elektriske motstander. De fortsatte og strømforbruket steg også tydelig, men vannet var ikke oppvarmet. Returvannet blir varmere. Samtidig beholdde maskinen merkelige lyder. Jeg prøvde alle mulige innstillinger, jeg var på flyet, ingenting hjalp, så av maskinen. Nå skinner peisen i varm luft, ovenpå ILP på toppen og andre rom er utstyrt med radiatorer.

Invitasjoner til et nytt varmesystem har gått til ti selskaper, har vært i kontakt med forsikringsselskapet, og det er håpet at det nye systemet vil bli distribuert så snart som mulig.

Zepe Wolf

nykommer
Tilbakemelding Score
0

xflex sa:
- I hvert fall i dette forumet nevnte noen at det ikke er noe i inspeksjonsvinduet når maskinen ikke kjører -> så det er ikke nødvendigvis mangel på kjølemiddel. Jeg følte at alarmen fortsatt var i blåsingstiden da kompressoren ble stengt.
- Maskinen tenner nå avfallsluftsensoren feil regelmessig, og C-verdiene er noe annet enn det skal være, vandre mellom 28 og 40 grader, selv om kompasset ikke engang skje. Når maskinen ble avkjølt i går etter at alarmen ble kvittert, gikk lesingene fra +10 til +60 grader ... Men det er kanskje fortsatt noe kjølemiddel igjen når fordampningsvarmen gikk av (+25 -> +10) til den virkelig oppstod.
Avkrysningsruten er virkelig tom når maskinen ikke kjører. Maskinen er på, og et øyeblikk passerer boblene, inntil det ikke er mer enn 5 minutter senere, bør det bare være klart væske.

En liten bit av den samme feilen ser ut til å være den samme, selv C-verdiene i sluttfasen varierte i samme lesing, og gikk ikke til den frie siden i det hele tatt. Det er ikke lett å finne en serviceman (Tammerfors-området) og fakturaer for vedlikehold er flere hundre :(

xflex

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Vel, det går bra når vi får varmt vann og varme opp. Publikum ser ut til å ha en fest på slutten av den avfallsluften når du legger over 20 grader luft i gården. Peisen er oppvarmet og luftvarmepumpen blåser i fyllingen, slik at kjærligheten til en motstand kan gjøres.

I nå produsere nok selvitellut at romtemperaturen sensorene er forskjellig fra de i de andre sensorene i maskinen. Det vil si, en ny sensor skal komme for å prøve. Heldigvis er det en vinterferie, slik at du kan ta denne kjærligheten til å lure på - alle vintervinter med familien vil vinne ...::)
Det ser ikke ut som en installatør som vil være enig i det, og årsaken til det er hovedsakelig hva reservedelene får. Noen av disse er bestilt av Ruasts. Det vil si at slike støttetjenester kan bli funnet her. La oss nå finne ut om det er en sensor for det og hva det er. La oss nå se hvordan denne historien slutter hvis det blir så mye slikt med blæren at det ville være lett å se på det.

Den nye løsningen kommer i våren / sommeren. Minst kan nervene mine ikke tåle en ting som ikke får reservedeler og vedlikehold. Nå bor med familien når varmeutgangen er såkalt. høyere hånd.

HiTec

Tilbakemelding Score
8

xflex sa:
Minst kan nervene mine ikke tåle en ting som ikke får reservedeler og vedlikehold. Nå bor med familien når varmeutgangen er såkalt. høyere hånd.
Vi har også et "mellomliggende" Älvsby hus, et år tidligere, med Wanha Nibel og et år senere med den nye Nibe. Heldigvis har Scanoffice ikke (ennå) vært i stand til å vende seg til at Ilton * banker på hodet * Virkelig svak ekspertise i at Ilton er i dette landet: - \ t

PP

medlem
Tilbakemelding Score
0

HiTec sa:
Vel, her har du allerede shrugged av, da da tiden fra den moderne maskinen dro ut, hvordan kunne den passe inn i en annen, bedre sommerfugl - eller får du for eksempel MLP-utstyr i kjelleren og i den KHH ILTO så en LTO IV-maskin eller lignende. Som sådan er de ganske optimalt posisjonert, men MLP-boringen ligger like ved huset og umiddelbart på den andre siden av veggen er den nåværende ILTO, og under den, sin MLP-akkumulator. Men ser på det nå, ILTO er fortsatt i beinet og sparker så hardt den akutte scramble dette er ikke ennå :kul:
Vi hadde den MLP på samme sted som ILTO. Pumpen er NIBE F1255. Enheten har omtrent samme størrelse som den ILTO. MLP Jordens sirkulasjonsutvidelsestank ble deretter plassert under ventilasjonsmaskinen. Så resten er ikke en veldig problematisk løsning.

Gjennom Scanoffice prøvde jeg at ILTO: Eek:n få hjelp, men Scanoffice vasket hånden på enheten og service, og hevdet at enheten ikke ble kjøpt fra dem, men fra Swegon. Swegon var derimot håndfri, men med utstyret sitt og forklarte Scanoffices behandling av ILTO-problemene i dag (allerede et par / tre år siden). Det er ingen hjelp fra Swegon eller Scanoffice.

Vannet i vannet var ganske bra for HANE Service.

tet

moderator
Tilbakemelding Score
1

Zepe Wolf sa:
Under pressingen begynte vann å gå over og da testeren ble utsatt, begynte Johan alarmerende. Det lurte da på hvordan lekkasjen kunne være der. Det var ingen grunn til å finne det, slik at vedlikeholdet avsluttet den tiden.
Forteller du ikke allerede om lekkasjen? Kjølemidler (eller prøvetypen) gjennom kondensatorlekkasje til vannkrets og gjennom sikkerhetsventil til verftet ...

Pilperi

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Sjelden har du lest denne kolonnen, selv om den CE65 selv spinner i en teknisk tilstand. Om vinteren fikk vi også alarmen til avtrekkssensoren og så, etter noen få ganger, til slutt kjølemiddelmangel. Så hadde kompasset gått så lenge at det trakk pakken til "isen" og gikk overbelastet når avtrekkssensoren dukket opp i skogen. Som reservedeler hadde jeg allerede brukt reservedeler for kvelden, så det var en enkel "ny" sensor å kaste inn. Hvis eksosluften i kanalen, bak det filteret, er den ekstra sensoren, så ville det trolig ha skjedd. Det er enkelt å endre det selv. Den kalde side av huset plate, som temperaturmåler ble ført gjennom bare måtte ruuvailemaan åpen og Vettel fører den gamle rute til terminalblokken. Kjølemediet har ikke kommet fra tegneserien.

Repolainen

medlem
Tilbakemelding Score
0

Så, nå at varmen fortsetter og fortsetter, er det en god ide for verdiskaperne å holde huset kult?

Husets indre temperatur i løpet av dagen er den samme som utsiden og om natten + 26c når ute + 20c er noen innstillinger feil? Eller er det like varmt på loftet at det kan varme opp luften om natten med tre til tre grader?

Ilp kan være en av alternativene i fremtiden hvis slike røyk blir mer vanlige i Finland .. eller noen som kjøler det Ilpo noen ganger ...

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Vel, vi har ikke den tilførselsluftkanalen i det hele tatt, så rappere i veggene suge opp om dagen den nesten + 30 graders uteluften som ILTO har blåst ut av huset => om natten ved å blåse opp 3/5 for å kjøle seg ned og 1/5 slik at den varme luften ikke ville suge så ivrig i. I tillegg blåser den ILP stenen av steiner, slik at den interne varmen lett kan holdes med en minimumseffekt på +25 grader :kul:

Sukke

medlem
Tilbakemelding Score
1

Repolainen sa:
Så, nå at varmen fortsetter og fortsetter, er det en god ide for verdiskaperne å holde huset kult?

Husets indre temperatur i løpet av dagen er den samme som utsiden og om natten + 26c når ute + 20c er noen innstillinger feil? Eller er det like varmt på loftet at det kan varme opp luften om natten med tre til tre grader?

Ilp kan være en av alternativene i fremtiden hvis slike røyk blir mer vanlige i Finland .. eller noen som kjøler det Ilpo noen ganger ...
Innløpsluft for den minste innstillingen og vinduer og persienner for dagen. Overnight ventilasjon for store og åpne vinduer. Litt kul med disse triksene for natten og sov ok. Temperaturer 25-27 inne, dvs. varm.

Hvis du mistenker at innstillingene er feil - kontroller om pumpen er i gang, varmtvann eller huset.

ILP er her for å vurdere å kjøle seg ned for sommeren og hjelpe vinteren i kaldt vær.

MPuhis

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Bare flytter til vårt nye hus i Turku, hvor ILTO Comfort CE50 / 9. nå huset var tomt i flere måneder og har vært der et par ganger gjør renoveringer overflate og bærer varene i. Et par ganger har vi allerede en badstue. Huset ligger i en etasje på 127 kvadratmeter + 30 kvm garasje + bod. Alt varmer opp med vanntett gulvvarme. I tillegg er det en peis og ILP, hvorav ingen har blitt brukt. For gulvvarme regulerer sirkulasjonspumpen og Ouman OH-80 ventilen. Er det egentlig en separat rotasjonspumpe og en separat kontroll av gulvkretsen med denne ILTO, eller vil det til og med fungere bra?

Jeg har nå lest gjennom tråden størrelsen og ikke helt trygt å være :) Jeg kom inn i innstillingene for tidligere innbyggere har PILPissä unntatt at min. Vannet returnerer varmetabellen til +25 til +20 grader. Husets temperaturfangst er +16 grader og romtermene er helt åpne. I et soverom var varmen på sitt laveste 16,3, men i andre over dette; ca 17-19 grader. I tidligere innbyggere var det totale strømforbruk ca 20000 kWh / år. Nå er huset tomt og jeg endret innstillingene fra forrige dag til gulvvarmemodus når jeg ikke hadde vært i tråden før det ble snakket om å holde det i batterimodus, selv om huset hadde gulvvarme.

Jeg lurer også litt på energitelleren på denne maskinen. Leser nå:
Varmepumpe: 38177 kWh
Ekstra motstand: 69465 kWh
Kjøretid: 30459 h
Total tid: 88510 h

Ja, med riktig justering, bør svaret bli redusert. Jeg må nullstille telleren når jeg kommer tilbake neste uke. Jeg vil sette opp erfaring når de kommer. September første halvdel av daglig inntak av 10 kWh eksistert. Nå varierer mellom 15-28kWh. Så huset er tomt.

Gå tilbake til saken!

HiTec

Tilbakemelding Score
8

MPuhis sa:
Vel, i hvert fall hvis heksen leser. mitt siste desember (bilde funnet på samme emne på 15.12.2017 fra mitt innlegg)

Vi har 1/3 av oss begge i samme andel, vi har bare + 50% i mine egne tall, jfr. Og det samme + 50% er i den pumpenergien som også er så logisk. Men motstandene har så en 2.000kWh> 70.000kWh sprett : Eek: Så den "lille" ville faktisk tro det ville være::)

burmanm

standard Naama
Tilbakemelding Score
62

MPuhis sa:
Er det kompura blokkert / virker det egentlig? Hvis det fortsatt er en ILP i huset, kunne det ha vært behov for ulik mengder motstander.

HiTec

Tilbakemelding Score
8

I det minste ikke oppført i listen er T10 avløpsenheten som på en eller annen måte kan forklare Smiley211006

Visst, når vi tror at det er 127 + 30 firkanter (garasje) og vi har 176 + 100 (garasje i kjelleren), men vi har heller ingen mekanisk fjerning og akkurat samme måte peis + ILP :kul:

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Vel, la oss bare få tallene på den dagen til å skyte her ;D
Tid for den nøyaktige 10 måneder borte fra den forrige og motstandene kommer brennende "morsom" 36kWh Smiley211007

vedlegg

MPuhis

nykommer
Tilbakemelding Score
0

HiTec sa:
I det minste ikke oppført i listen er T10 avløpsenheten som på en eller annen måte kan forklare Smiley211006

Visst, når vi tror at det er 127 + 30 firkanter (garasje) og vi har 176 + 100 (garasje i kjelleren), men vi har heller ingen mekanisk fjerning og akkurat samme måte peis + ILP :kul:
Beklager, glemte å nevne det i luften. Jeg vet ikke hva modellen er, men jeg antar det bringer T10 i det minste basert på beskrivelsen. Først trodde jeg det var litt LTO fordi det ble nevnt i salgsbrosjyren, men åpningen av det eksperimentet viste at det bare var i luften.

HiTec

Tilbakemelding Score
8

MPuhis sa:
Beklager, glemte å nevne det i luften. Jeg vet ikke hva modellen er, men jeg antar det bringer T10 i det minste basert på beskrivelsen. Først trodde jeg det var litt LTO fordi det ble nevnt i salgsbrosjyren, men åpningen av det eksperimentet viste at det bare var i luften.
Vel, selv når du surfer på forumet litt, vil T10 avsløre problemet med den megalomaniske motstanden, T10 når den brenner motstanden, når vannsirkulasjonen ikke er nok til å varme inn tilluften: - \ t

burmanm

standard Naama
Tilbakemelding Score
62

HiTec sa:
Vel, selv når du surfer på forumet litt, vil T10 avsløre problemet med den megalomaniske motstanden, T10 når den brenner motstanden, når vannsirkulasjonen ikke er nok til å varme inn tilluften: - \ t
Er ikke radiatoren riktig oppvarmet ved å øke vannsirkulasjonen (mer vann fra vannpumpen hvis det ikke hjelper)? Det er ingen mening i det at motstandene kastes motstander, og i den andre enden blir himmelen blåst opp når det ikke er belastning. Ikke at T10, i det minste, ser ut som en dåre når den leser sin håndbok, og den skal bare brenne når det er <10C etter vannspolen.

Selvfølgelig er det verdt å sjekke driften av termostaten og plassere den i vannvarmeren.

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94

Kan det være mulig å koble T10 slik at den recirkulerer med eget pumpevann tatt fra returkretsen? Koblingen ville således være slik at returrøret suges opp fra vannets proksimale ende og returneres til en senere posisjon, hvorved vannet mellom disse punktene roterer i feil retning og røret virker som en motstrømsvarmeveksler (det korte rørstykket er tilstrekkelig og optimal for drift). Ville dette være et problem for å kontrollere enheten? Hastigheten til å sirkulere i dette prinsippet ville være så fort som mulig.

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Dette neste er bare huske fra det ene året, at T10 er i samme syklus med resten av hytta, men som en egen parallell med sin tur. Det forgrener seg fra det varme utløpet til T10 og bringer det tilbake til samme kalde innløp som resten av syklusen = det samme vannet, med den samme sirkulasjonspumpen sirkulerer det => Rotasjon med T10 vil være mindre enn nok hvis pumpens omdreininger ikke blir hevet og jeg tror at pumpen er ganske konstant, enkel på / av type ting. Vel samtidig oppdager T10 at luften som kommer inn i huset ikke er varm nok og at det taper sin egen motstand mot spillet => det er ikke rart at bruken av motstand har vært så klumpet :(

Det er da du regner med at Vermes har kjørt i 88510 timer, og i den tiden motsto du med 69465 kWh, det betyr 785 W med en konstant belastning på 24/7/365 i ca 10 år. Det er det vi har over 8v og gjennomsnittet av motstandene. 26,5 W med kontinuerlig last, så nå snakker vi om forbruket av et slikt tiår, egentlig ikke. Med pumpen har vi 315,6 W med kontinuerlig ekstravarme, med 431,3 W, så denne forskjellen er ikke så stor. Slik at T10 ikke har hatt noen innvirkning på pumpekonsumet, men med de vanskeligste motstandene = at min teori kan være ganske bra selv nazistene, kanskje Smiley211006

burmanm

standard Naama
Tilbakemelding Score
62

HiTec sa:
Dette neste er bare huske fra det ene året, at T10 er i samme syklus med resten av hytta, men som en egen parallell med sin tur. Det forgrener seg fra det varme utløpet til T10 og bringer det tilbake til samme kalde innløp som resten av syklusen = det samme vannet, med den samme sirkulasjonspumpen sirkulerer det => Rotasjon med T10 vil være mindre enn nok hvis pumpens omdreininger ikke blir hevet og jeg tror at pumpen er ganske konstant, enkel på / av type ting. Vel samtidig oppdager T10 at luften som kommer inn i huset ikke er varm nok og at det taper sin egen motstand mot spillet => det er ikke rart at bruken av motstand har vært så klumpet :(
Det er ikke grunnen til at luften ville være kald. Så langt fungerer alle radiatorer etter oppvarming, og for eksempel er det ikke noe problem med Nibe å varme luften (og det er ingen motstand i Nibe på det tidspunktet). Ja, vannpumpen kan gjøre et slag hvis det er tillatt å gjøre det.

Ja, det føles fortsatt som det er noe dårlig om syklusen, kanskje det er til og med blokkert.

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Burmanm sa:
Ja, det føles fortsatt som det er noe dårlig om syklusen, kanskje det er til og med blokkert.
Men da jeg ordnet mange mennesker med den T10, er det noen lignende problemer, så her er ingen individuell alder. er det ikke ??

burmanm

standard Naama
Tilbakemelding Score
62

HiTec sa:
Men da jeg ordnet mange mennesker med den T10, er det noen lignende problemer, så her er ingen individuell alder. er det ikke ??
Sannsynligvis ikke, men det kan være dårlige installatører / utilstrekkelige instruksjoner for importøren. Det har imidlertid en tre-line lavtemperatur radiator (i henhold til håndboken), og luften kan lett holde luften kult nok. Imidlertid er den elektriske ettervarmeren betydelig svakere i kraft enn batterikarmen. Selvfølgelig kan det være at motstanden forbrennes forgjeves (f.eks. Termostaten virker ikke ordentlig / kontrollen virker ikke riktig) og vannvarmeren er ikke problemet. Kanskje det ville være verdt å helt koble den elektriske ettervarmeren, det har ingen effekt på frysing.

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Burmanm sa:
Kanskje det ville være verdt å helt koble den elektriske ettervarmeren, det har ingen effekt på frysing.
Det kan være ett alternativ eller en annen for å deaktivere hele T10 og erstatte klipsens gummitetning på toppen av vinduet tetninger med en støvtetning => Huset har bare en mekanisk avtrekksluft med PILP og erstatningsluften kommer tradisjonelt ut av vindusgapet ;D

Sukke

medlem
Tilbakemelding Score
1

MPuhis sa:
Bare flytter til vårt nye hus i Turku, hvor ILTO Comfort CE50 / 9. nå huset var tomt i flere måneder og har vært der et par ganger gjør renoveringer overflate og bærer varene i. Et par ganger har vi allerede en badstue. Huset ligger i en etasje på 127 kvadratmeter + 30 kvm garasje + bod. Alt varmer opp med vanntett gulvvarme. I tillegg er det en peis og ILP, hvorav ingen har blitt brukt. For gulvvarme regulerer sirkulasjonspumpen og Ouman OH-80 ventilen. Er det egentlig en separat rotasjonspumpe og en separat kontroll av gulvkretsen med denne ILTO, eller vil det til og med fungere bra?

Jeg har nå lest gjennom tråden størrelsen og ikke helt trygt å være :) Jeg kom inn i innstillingene for tidligere innbyggere har PILPissä unntatt at min. Vannet returnerer varmetabellen til +25 til +20 grader. Husets temperaturfangst er +16 grader og romtermene er helt åpne. I et soverom var varmen på sitt laveste 16,3, men i andre over dette; ca 17-19 grader. I tidligere innbyggere var det totale strømforbruk ca 20000 kWh / år. Nå er huset tomt og jeg endret innstillingene fra forrige dag til gulvvarmemodus når jeg ikke hadde vært i tråden før det ble snakket om å holde det i batterimodus, selv om huset hadde gulvvarme.

Ja, med riktig justering, bør svaret bli redusert. Jeg må nullstille telleren når jeg kommer tilbake neste uke. Jeg vil sette opp erfaring når de kommer. September første halvdel av daglig inntak av 10 kWh eksistert. Nå varierer mellom 15-28kWh. Så huset er tomt.

Gå tilbake til saken!
Her om det samme antall varme firkanter og årlig forbruk mindre enn 14.000 kWh, men bare to sett seg ned.

Jeg vil sjekke PILP for nattetemperaturfallet. Hvis den tillatte dråpen er 0, vil motstandene hoppe under måltemperaturen over samme vei -> en hurtigkrevende innstilling som reagerer raskt på motstander. Jeg tror at 1,5 graden faller i forhold til natttemperaturen, er hovedsakelig at natten er vanligvis kaldere ... Timers data fra el-selgeren / overføreren kan også prøve å se hvordan enheten har fungert - de store toppene i timebruket snakker om dårlige innstillinger, dvs. bruk av motstander.

Jeg vil også sjekke bruken av motstander for varmtvannsoppvarming (prioritet og innstillinger L1, L2, L3, etc.). Hvis det bare er noen få varmtvannsbrukere i økonomien, er det ikke behov for motstander for varmtvannsoppvarming i de kuleste sesongene. Ved kaldt vær er maskinen ikke nok til å varme varmtvann, tilførsel og oppvarming uten ekstra motstand. Hard under -15 (eller noe ...) netter jeg har slått til en mindre ventilering, noe som eliminerer behovet for tilluft oppvarming reduseres, og det tilsettes vann, og prioriteten av motstandene grenser -> i praksis ved ekstremt lave temperaturer varmt vann tvinges til å varme motstandene. Uten ekstra frost i kaldt vær, går all varmen til oppvarming av tilluften og varmtvannet når ikke målet. Tilførselsluftsvarmeren har en termostat som kan styre tilluftvarmen - for lavt kan forårsake ubehag for beboerne.

Det har ikke vært noen ILP og bare en liten bruk i peisen her. Bruken av ILP og den aktive oppvarmingen av peisen vil trolig overleve selv kaldt vær. Vi kommer til ILP, men jeg tror ikke at årlig forbruk på den 14.000 kWh vil falle.

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Sukke sa:
Jeg vil sjekke PILP for nattetemperaturfallet. Hvis den tillatte dråpen er 0, vil motstandene hoppe under måltemperaturen over samme vei -> en hurtigkrevende innstilling som reagerer raskt på motstander. Jeg tror at 1,5 graden faller i forhold til natttemperaturen, er hovedsakelig at natten er vanligvis kaldere ... Timers data fra el-selgeren / overføreren kan også prøve å se hvordan enheten har fungert - de store toppene i timebruket snakker om dårlige innstillinger, dvs. bruk av motstander.
Uh ... Hva er det nattetid når enheten ikke har en klokke i det hele tatt = det vet ikke nøyaktig om natt eller dag er ;D Som en dråpe i ferietemperaturen blir dette så bekreftet, med maskinens tungeoversetter, men blir et lite barn::)

Dette topicissa Jeg tror det var noen i PDF-format til standardinnstillingene listakin av de som jeg har funnet meg selv ganske godt som grunnlag for motor tune-up. Selvfølgelig, nå var T10-unntakene inkludert i disse verdiene, men i alle fall uten hele lufttilførselen, synes innstillingene på den listen å fungere veldig bra :)

Sukke

medlem
Tilbakemelding Score
1

HiTec sa:
Uh ... Hva er det nattetid når enheten ikke har en klokke i det hele tatt = det vet ikke nøyaktig om natt eller dag er ;D Som en dråpe i ferietemperaturen blir dette så bekreftet, med maskinens tungeoversetter, men blir et lite barn::)

Dette topicissa Jeg tror det var noen i PDF-format til standardinnstillingene listakin av de som jeg har funnet meg selv ganske godt som grunnlag for motor tune-up. Selvfølgelig, nå var T10-unntakene inkludert i disse verdiene, men i alle fall uten hele lufttilførselen, synes innstillingene på den listen å fungere veldig bra :)
En dråpe i nattetemperatur er den tillatte forskjellen mellom omgivelsestemperaturen og målet for PILP før PILP introduserer elektriske motstander for oppvarming. For eksempel, hvis målet er 21 og satt til 2, forsøker PILP å varme kun kompasset når den målte temperaturen er mellom 19-21. Hvis innstillingen er 0, kommer systemet med en delvis avladet elektrisk oppvarming, hvor romvarmen også synker mye.

Navnet på nattetemperaturfallet er derfor misvisende og ikke relatert til tiden på dagen. Denne innstillingen gir PILP fleksibiliteten til å kontrollere temperaturen når varmepumpen, under måltemperaturen, i det minste kan prøve å komme tilbake til målverdien. Vannkretsløp gulvvarme er ikke veldig rask i bevegelsene (derfor ved oppvarming av romluften), og det er heller ikke mulig å betjene systemet selv med radiatorer. Derfor krever tid og mål litt fleksibilitet.

Jeg tror at ferie temperaturen er en helt separat justering (jeg har ikke brukt den), og at det betyr at du slipper romtemperaturen til den midlertidige verdien. Det er ingen håndbok nå, men jeg kan se på det senere.
opp Bunn