ILTO Comfort CE50 ?? mer enn en varmepumpe?

HiTec

Ikke vær bortkastet :)
Tilbakemelding Score
8
Vs: ILTO Comfort CE50 - Mer enn en varmepumpe?

Det er disse standardinnstillingene for innlegget :kul:
/foorumi/index.php/topic,1394.msg348431.html#msg348431

Og den nattfallet synes å være -1,0 :kul:

MPuhis

nykommer
Tilbakemelding Score
0

HiTec sa:
Vel, i hvert fall hvis heksen leser. mitt siste desember (bilde funnet på samme emne på 15.12.2017 fra mitt innlegg)

Vi har 1/3 av oss begge i samme andel, vi har bare + 50% i mine egne tall, jfr. Og det samme + 50% er i den pumpenergien som også er så logisk. Men motstandene har så en 2.000kWh> 70.000kWh sprett : Eek: Så den "lille" ville faktisk tro det ville være::)
Jeg fulgte litt tid for den disken og at pumpelesning ikke endret noe. Jeg nullet telleren og synes nå å fungere og lesingene går bedre. Da jeg begynte å starte oppvarming på riktig måte, fortsatte enheten konstant i feilsituasjoner. Varm gassfot klaget. Luften kom ut mye uttrykk. Så da jeg startet, ble termisk beskyttelse trukket ut kontinuerlig. Beskyttelsen av sirkulasjonspumpen ble utløst, og den begynte å fungere når den ble bekreftet. Nå fungerte enheten bra uten noen feil.

Ja, ganske justering. Jeg har ikke funnet noen gode tilpasninger ennå. ILP og peis når oppvarmet, slik at gulvene er kalde. LKV har fortsatt lav prioritet, og det tar lang tid før pumpen øker varmtvannstemperaturen, men det varme vannet i økonomien til tre personer er ikke avsluttet. Når gulvet var oppvarmet, startet pumpen direkte med motstandene, selv om returvannstemperaturen var over 30 grader. Jeg skjønte ikke dette.

MPuhis

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Enheten har fungert bra, og varmt vann var nok for en familie med tre personer (varmt vann prioritet lavt) nå når utetemperaturen har vært rundt +2 - +7. Så snart utetemperaturen i uken falt til nær null, er det ikke lenger mulig å varme vannet med bare en kompressor. T10-termostatinnstillingen er satt til 3, noe som betyr at du vil forsøke å redusere og se hva som skjer. Blåset er 2. Er det normalt at det ikke er mulig å varme varmt vann ved en 0 ° C utetemperatur?

Etter tilbakestilling av telleren er lesingene som følger:
- Varmepumpe 1360kWh
- motstander 71kWh
- Kjør tid 350 timer
- Total tid 698h

HiTec

Tilbakemelding Score
8
Vel, disse tallene ser ut til å være mye bedre, forholdet mellom motstander til pumpen er godt under 10%, og likevel kjøretiden i forhold til tiden er omtrent 50%, som i den allerede slankere sesongen er sannsynligvis bueno :kul:

MPuhis

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Vel, disse tallene ser ut til å være mye bedre, forholdet mellom motstander til pumpen er godt under 10%, og likevel kjøretiden i forhold til tiden er omtrent 50%, som i den allerede slankere sesongen er sannsynligvis bueno :kul:
Temperaturen holdes ved 18,5 grader og min. returvann 22,5 grader. Det har vært en brann hver annen dag, og den interne temperaturen har på denne måten vært 20-20,5 grader. Om morgenen kunne jeg gå til 19 grader. Enheten startet hovedsakelig på grunnlag av returinnstillingen. På solrike dager stiger innetemperaturen for mye og er 21,5-22,0 grader.

Totalt strømforbruk i oktober er 854 kWh, til november, 673 kWh eller 1000 kWh, går rundt.

HiTec

Tilbakemelding Score
8
Ans sier nå Det var tilfeldig, men 1. januar 2019 klokken 22.00. Vi har noen gang blitt smittet med feil feil i kompressoren. Hovedbryteren til brannslukningsapparatet, luftanlegget (det var ingen luft), trykk på radiatornettverket igjen og slått på igjen. Ved daggry i morgen, i det minste, fortsatte Ilto å le med glede, kompasset på, varmen til hytta og dusjen var nok = alt var normalt, så vi holder tommelen oppe :kul:

godt

nykommer
Tilbakemelding Score
0
hilsen,
første innlegg til forum:
Kompressorlyden kommer også her i en tiårig enhet (CE65-6 + T10) og i tillegg "innstillinger FEIL". Etter omstart er alarmen borte i en time eller to. Laderen og radiatorene ventileres. Kan det være en feil i utskiftningsventilen? Enheten virker også å varme opp nettverket vann mens du lager varmt vann. Er noe galt, kanskje asteus / sjekk (jeg har satt standardinnstillingene her har vært omtalt på maskinen)?

I tillegg er huset oppvarmet med motstander ..
Takk på forhånd for svarene dine, god slutten av året!

T: Vel

burmanm

standard Naama
Tilbakemelding Score
62
Takk på forhånd for svarene dine, god slutten av året!
Det er litt flott å høre en god slutten av året i begynnelsen av januar. I andre synes disse årene å gå enda raskere.

Vel, til det punktet som kan ha passert molden - er det en kompura? Holder det lyd, oppvarmer vannet opp (i løpet av tiden feilen ikke kommer)? Og kaster avfallsluften så kaldt som før?

Hovedsakelig for å begrense problemet om det egentlig er kompass / kjølemiddel / kaldkrets eller heller et kretskort / ventiler etc.

godt

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Compuraen fungerer normalt når ingen feiltilstand er aktivert: vannet varmes opp og avløpsluften avkjøles normalt og enheten holder ikke unormal lyd.
Når en feil ble undersøkt av et T10 blokkblås, fungerte en termostat ikke normalt for å spille ved å dreie kontrolleren, og den ble også erstattet av en kondensator.

HiTec

Tilbakemelding Score
8
Med oss ​​ga CE50 sin motor kompressoralarmer hver dag, rundt 64.000 driftstimer.
Denne feiringen varede frem til i går kveld, og kompressorfeilmeldingen ble fornyet :( Igjen, samme prosedyre, hele enheten fra hovedbryteren til mørket, blødningen av radiatornettverket, sikkerhetskopiering av trykket i radiatornettverket og slår på igjen. Fungerer - igjen så langt :)

En slags sannsynlighet teller som dette hvis du går ut, så først gå til 8v uten alarmen og nå mer enn 2k når alarmen er gjentakende => Jeg må begynne å tenke på hva jeg skal gjøre neste sommer, fordi været. Kun kunstig åndedrett bringer prosedyren i henhold til bruksanvisningen, og det korrigerer den faktiske feilen, hvor og hva feilen vil bli : Hmm:

kuroifi

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Hei,

Vet noen her hva som er ILTO Comfort CE50 avfallsluftsensor? type / verdi?

Her er det allerede gitt et poeng i noen uker i feilen i luftfukteren. Installatøren var i tvil, men hadde ikke sett eller hørt om enheten før, og ba om avklaring.

Takk.

HiTec

Tilbakemelding Score
8
Installatøren var i tvil, men hadde ikke sett eller hørt om enheten før, og ba om avklaring.
At på den crappy er det da at enheten vil være vel leveranser til små mengder i Finland, der det allerede forlatt markedet => flertallet av enheten installasjons bringer er dermed fullt mulm og ellers opp til den offisielle importøren-sidestøtte utover den allerede svært skrøpelig, ja => hvis ingen lav enda større feil vilje , så lenge med Iltosi er du, og det er derfor det er veldig lett å fornye hele pakken med det samme = utrolig dyrt : Forvirret:

Arjmk

nykommer
Tilbakemelding Score
0
ILPO_PTC1kOhm_KTY81-121.jpg
Hei,

Vet noen her hva som er ILTO Comfort CE50 avfallsluftsensor? type / verdi?

Her er det allerede gitt et poeng i noen uker i feilen i luftfukteren. Installatøren var i tvil, men hadde ikke sett eller hørt om enheten før, og ba om avklaring.

Takk.
meg

Selvforsinket par sensorer fra avfallsluftsiden. Symptomene høres kjent ut. Sensorverdien for pumpen er enten feil (+ 85C) eller slet ikke (--- C). Og dette aktiverer alarmen.
Sensoren er av typen PTC-motstand 1K Ohm. Jeg fikk en ny fra Sverige og dataene sier KTY81-121 (bilde vedlagt)

På en gang erstattet jeg sensoren som fulgte med "ekstra" levering, som er beregnet til installasjon, f.eks. Før avtrekksluften til badstuen.
Den andre gangen reparerte jeg den tidligere skadede sensoren selv. Feilen er i lodding som åpner opp vibrasjonen (eget estimat), men ved å forny solderen fikk jeg sensoren til å spille. Forsiktig når du pakker opp ptc-motstanden, blir den intakt

ILPO_PTC1kOhm_KTY81-121.jpg

kuroifi

nykommer
Tilbakemelding Score
0
meg

Selvforsinket par sensorer fra avfallsluftsiden. Symptomene høres kjent ut. Sensorverdien for pumpen er enten feil (+ 85C) eller slet ikke (--- C). Og dette aktiverer alarmen.
Sensoren er av typen PTC-motstand 1K Ohm. Jeg fikk en ny fra Sverige og dataene sier KTY81-121 (bilde vedlagt)

På en gang erstattet jeg sensoren som fulgte med "ekstra" levering, som er beregnet til installasjon, f.eks. Før avtrekksluften til badstuen.
Den andre gangen reparerte jeg den tidligere skadede sensoren selv. Feilen er i lodding som åpner opp vibrasjonen (eget estimat), men ved å forny solderen fikk jeg sensoren til å spille. Forsiktig når du pakker opp ptc-motstanden, blir den intakt
Takk. Sensoren gir virkelig høye + 80C avlesninger eller ----- C.

Tvinge motstandene på toppen har forårsaket vannet å varme opp. Jeg burde nok haste for å se hva en egnet erstatningsenhet ville være for denne hawk å definitivt piske opp.
opp Bunn