ILTO Comfort CE50 ?? mer enn en varmepumpe?

Paskone

medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: ILTO Comfort CE50 - mer enn en varmepumpe?

HiTec sa:
Det eneste mutt er når den KHH inngangsdøren begynner å bevege seg igjen, så hvordan faller Comfort der når målingen går ganske raskt ned, med KHH luftkjølt hvis det f.eks er -10 og inngangsdøren er åpen Smiley211006 Derfor prøvde jeg å jakte for å få den flyttet til kjøkkenet, for eksempel, og nå er den immun mot badstuen, inngangsdøren til KHH og ovenpå :kul:
Og da vil ikke kjøkkenet forbedre matlagingen, bruke ovnen osv., Og sensoren får ikke feil informasjon. ;D

Etter min mening ville det beste stedet være i avløpet før badstuen fjernes. Itella på sin opprinnelige beliggenhet og fungerer bra med minimal returvarme. Vi har heller ingen sensor i avtrekkskanalen. Hva gjør temperaturinformasjonen som maskinen trenger den for?

vet det

medlem
Tilbakemelding Score
1

Paskone sa:
Og da vil ikke kjøkkenet forbedre matlagingen, bruke ovnen osv., Og sensoren får ikke feil informasjon. ;D

Etter min mening ville det beste stedet være i avløpet før badstuen fjernes. Itella på sin opprinnelige beliggenhet og fungerer bra med minimal returvarme. Vi har heller ingen sensor i avtrekkskanalen. Hva gjør temperaturinformasjonen som maskinen trenger den for?
Alle maskiner har en sensor på spillluftsiden som måler temperaturen på cellen -> ikke blir for kald. Jeg bare knuste den, og maskinen gikk i svikt.

Paskone

medlem
Tilbakemelding Score
0

maskinlegen sa:
Alle maskiner har en sensor på spillluftsiden som måler temperaturen på cellen -> ikke blir for kald. Jeg bare knuste den, og maskinen gikk i svikt.
Unnskyld. Knerte. Slik er det. Men egentlig ikke på kanalen. Og verdien på skjerm C er fordamperens temperatur, ikke sant.

vet det

medlem
Tilbakemelding Score
1

Paskone sa:
Unnskyld. Knerte. Slik er det. Men egentlig ikke på kanalen. Og verdien på skjerm C er fordamperens temperatur, ikke sant.
Jepp, maskinen prøver å holde cellen over -20C og ikke komme under den. Sannsynligvis kan noen innstillinger slå det, men det kan slå på stallvarigheten.

Paskone

medlem
Tilbakemelding Score
0

maskinlegen sa:
Jepp, maskinen prøver å holde cellen over -20C og ikke komme under den. Sannsynligvis kan noen innstillinger slå det, men det kan slå på stallvarigheten.
Ja, du finner den i innstillingene. punkt og i den nyere fabrikkinnstillingen er vissi satt til -15c

AnttiT

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1

HiTec sa:
Ookke, homma handussa ;D

Så du har fremdeles ikke den andre inneluftføleren = du må fortsette med den på gitteret: - \ Og nå når jeg ønsket å holde ovenpå litt kjøligere, og det ikke er noen Comfort-bestilte radiatorer, måling av avtrekksluften igjen. Ovenpå når du trenger å skifte luft = det er avtrekksventiler => ovenpå +20 og nede +24 grader når du trekker Comfort, det er gjennomsnittet +22 ;D

Så fjernet jeg den sensoren fra nettet og dro den løs => Jeg fikk sensoren pent utenfor Comfort. Så nå passer det på at KHH er jevnt på det +22 :D Vel, det er funnet litt radiatorventilkontroll i rommene og balanse. Nå kan ovenpå være like kult som alltid, og fortsatt i underetasjen forblir fint +22. For øyeblikket er ovenpå +18 "ferievarme" på, og fortsatt nede er fremdeles flatt på +22 :kul:

Det eneste mutt er når den KHH inngangsdøren begynner å bevege seg igjen, så hvordan faller Comfort der når målingen går ganske raskt ned, med KHH luftkjølt hvis det f.eks er -10 og inngangsdøren er åpen Smiley211006 Derfor prøvde jeg å jakte for å få den flyttet til kjøkkenet, for eksempel, og nå er den immun mot badstuen, inngangsdøren til KHH og ovenpå :kul:
Itella har den sensoren ved inngangsdøren, og det var ikke noe problem med det, selv om døren er brukt i frost. ;D

Saruman_fi

medlem
Tilbakemelding Score
0

Her har jeg kommet til den konklusjon at brakte widget fungerer uten anturikikkailuja ganske godt nok. Noen ganger etter bading føltes det som om varmen hadde sunket litt
da frosten forsterket på samme tid. Når jeg ikke har begynt å "justere" klimaanlegget for 1 eller 3-4, ser det ut til at ting spiller på vinteren.

mus hodet

medlem
Tilbakemelding Score
0

Tre måneder etter i år, hvis april er mindre enn et tonn, vil april forsvinne.

Januar: 1676kwh
Februar: 1798kwh
Mars: 1270kwh

Jeg endret lvv-prioriteten tilbake til lav ved månedsskiftet, så nå er motstandsdrevet helt av. ILPpi har vært av hele mars måned, så borte med Comfort alene.

Her er fjorårets utgifter fra Fortum. Kan modifiseres. Om høsten er arbeidsmaskiner inkludert, men det er ingen badstue i det hele tatt. Jeg var ikke ferdig med badstuen før i januar: '(

vedlegg

mus hodet

medlem
Tilbakemelding Score
0

Musesjefen sa:
Tre måneder etter i år, hvis april er mindre enn et tonn, vil april forsvinne.

Rundt gikk april under et tonn. Den dimensjonale nøyaktigheten nå er hva det er, men likevel :)

April: 978kwh

AnttiT

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1

Musesjefen sa:
Rundt gikk april under et tonn. Den dimensjonale nøyaktigheten nå er hva det er, men likevel :)

Litt ja går. Vi fikk dobbelt så mye forrige måned. Jeg så på de solfylte sommerutgiftene og så doblet vi oss. ???

Også forstyrrende er at temperaturvariasjonen inne når filt mellom 2'C. Så kjør gulvet varmt og så kaldt og varmt og kaldt ... ???

Og når du begynner å varme opp, går du full kraft, selv om du definitivt ikke ville ha kjørt dit hvis den tovingen ble borte. '(

Ja, jeg ville finne en måte å forbedre ytelsen til den maskinen, men jeg vil trenge en sponsor som vil bruke penger på den maskinen ;D.

mus hodet

medlem
Tilbakemelding Score
0

Ja, jeg har blitt ganske positivt overrasket over at den kan bli så liten. Den nye årlige prognosen kom fra Fortum, og den var godt over 12 måneder. :D

Blir du noen gang stampet av denne tiden av året, eller søker du fortsatt hjelp fra motstander som et resultat av den temperaturfiltingen? (Jeg mener med nattemperaturverdien)
Jeg føler at temperaturen stadig holder seg over målet (fangst 20,5, målt 21-21,5) og fangsten av returvann ser ut til å kontrollere det oppvarmingsbehovet hovedsakelig.

Hva vil du gjøre der i utgangspunktet? Faktisk ville jeg i det minste savne muligheten til å legge til en utetemperaturføler eller på annen måte for pumpen å reagere raskere på luftsvingninger. Vi sikler også over den morgenen for å falle et par grader celsius hvis det har vært en plutselig null om natten.

Den vinteren lurte jeg på om det ville være mulig å ta noen motstander fra den skapningen til AV-stilling, slik at du frimodig kunne la den bruke motstandene. Tross alt gjorde vi pumpen ved å sprengte alle tre motstandene av lokket, slik at forbruket er noe homofilt. : -X Bare stempelen ser ut til å få oss til 28-29 grader, og motstandene ville gjøre det over 30. Med en enkelt stemple og en stompkombo ville jeg allerede tro at det ville være mer varmt å få anda i løkken. Hvis du kunne få en liten veske ved å gjøre litt ekstra komfort. :)

Mikko

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Vel, det er den første feilen. Kaldemiddelmangel, jeg erkjente feilsøking i henhold til diagrammet. Feilen dukket opp igjen 2 ganger. Når båsen er slått på, vil cellen imidlertid kjøle seg ned.

Har dette skjedd med andre?

mus hodet

medlem
Tilbakemelding Score
0

Ingen slike ting. Den varme gassen viste seg å være blasfemien for meg.

Som jeg husker, kom bruken under bygging også med den samme kunngjøringen. Jeg tror det ble nevnt i guiden.

Har du allerede ringt til Ilto og spurt om råd?

Mikko

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Ja, å bygge i tidlig bruk gir det en forbannelse når du snubler av.
Ga samme alarm i fjor høst, men jeg ble ryddet som instruert og ikke lastet på nytt. Jeg så på pumpeimportørens nettsted for en autorisert serviceforhandler, og jeg ringte en venn, kommer i morgen for å se.

Jeg åpnet maskinen så mye at jeg så på filtrene og kjølemediet i glasset. Jeg tok på meg en bås og det var ingen bo, ikke engang bobler. Men cellen opprinnelig avkjølt, med hensyn til de svinger av kanskje mer enn vanlig, men innen en halv time begynte å miste makt. Lyden til Kompura virket også annerledes.

Hvis du må bytte bås eller celle, ser den ganske stor ut å jobbe med? Maskinen har nå vært i bruk i 4½ år.

Mikko

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Tjenesten var på stedet, kuldemedium ble lagt til. Feilen gikk til kompressoralarmen og tilbakestilte ikke, cellen kjølet ikke ned.
Tilsynelatende kom lyden ikke ut av båsen likevel. Gå for en bytte.

startet

standard Naama
Tilbakemelding Score
1

MikkoT sa:
Tjenesten var på stedet, kuldemedium ble lagt til. Feilen gikk til kompressoralarmen og tilbakestilte ikke, cellen kjølet ikke ned.
Tilsynelatende kom lyden ikke ut av båsen likevel. Gå for en bytte.
Hva kostet det? Kan jeg få den forsikringen?

Mikko

nykommer
Tilbakemelding Score
0

I følge vedlikeholdet skulle du søke forsikring, og forsikringsselskapet ble ikke en gang slått ut da jeg la inn kravet.
Jeg venter fortsatt på kostnadsoverslaget for renovering.

AnttiT

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1

Musesjefen sa:
Hva vil du gjøre der i utgangspunktet? Faktisk ville jeg i det minste savne muligheten til å legge til en utetemperaturføler eller på annen måte for pumpen å reagere raskere på luftsvingninger. Vi sikler også over den morgenen for å falle et par grader celsius hvis det har vært en plutselig null om natten.
Forvarming til tilluften skal gjøres hvis / når det er en pinne og en faktor i den. Utløpstemperaturstyrt strømningsvann. En mer effektiv pumpe for varmekretsen, noe som reduserer gulvet dt. Da kunne man bygge et luftsirkulasjonssystem som tilsvarer Valmets hjemmeoppvarmingssystem. Det ville være disse ideene.

Hvis noen vil sponse meg de rørleggerartiklene, så få kontrollene og lag et program. ;D

Paskone

medlem
Tilbakemelding Score
0

AnttiT sa:
Forvarming til tilluften skal gjøres hvis / når det er en pinne og en faktor i den. Utløpstemperaturstyrt strømningsvann. En mer effektiv pumpe for varmekretsen, noe som reduserer gulvet dt. Da kunne man bygge et luftsirkulasjonssystem som tilsvarer Valmets hjemmeoppvarmingssystem. Det ville være disse ideene.

Hvis noen vil sponse meg de rørleggerartiklene, så få kontrollene og lag et program. ;D
Har ikke T-10 forvarming av tilluften med både vannsirkulasjon og strøm? Det har vi i alle fall. Så har vi en shunt (hvor utetemperaturen kan justeres av sensoren) og en annen sirkulasjonspumpe som kan justeres i tillegg til våtrommene i resten av huset.

mus hodet

medlem
Tilbakemelding Score
0

Paskone sa:
Så har vi en shunt (hvor utetemperaturen kan justeres av sensoren) og en annen sirkulasjonspumpe som kan justeres i tillegg til våtrommene i resten av huset.
Den dårlige tingen er at selv om shunt begynner å tilføre varme til kretsen, vil ikke pumpen innse det hvis målingen fortsatt viser at kupeen fremdeles trenger varme. Det vil si at Comfort skal reagere på selve utetemperaturen og justere vanntemperaturen etter behov.

Selvfølgelig, hvis du setter Comfort til en så høy verdi at pumpen skyver varmen hele veien rundt og lar shunten gjøre varmekontrollen.

Paskone

medlem
Tilbakemelding Score
0

Musesjefen sa:
Den dårlige tingen er at selv om shunt begynner å tilføre varme til kretsen, vil ikke pumpen innse det hvis målingen fortsatt viser at kupeen fremdeles trenger varme. Det vil si at Comfort skal reagere på selve utetemperaturen og justere vanntemperaturen etter behov.

Selvfølgelig, hvis du setter Comfort til en så høy verdi at pumpen skyver varmen hele veien rundt og lar shunten gjøre varmekontrollen.
Det stemmer. Det varme vannet bør resirkuleres slik at det alltid vil gå 55-60c og ​​shunt / termar vil gjøre justeringen.

AnttiT

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1

Paskone sa:
Har ikke T-10 forvarming av tilluften med både vannsirkulasjon og strøm? Det har vi i alle fall. Så har vi en shunt (hvor utetemperaturen kan justeres av sensoren) og en annen sirkulasjonspumpe som kan justeres i tillegg til våtrommene i resten av huset.
Det er ingen direkte forvarming, men varmtvannsberederen varmer og den elektriske varmeren praktisk talt forhindrer at tilluften faller under ønsket settpunkt. Fabrikkinnstillingen for den elektrisiteten er 10'C. For å regne den elektriske radiatoren som forvarming, bør dens justeringstermostat installeres før vannradiatoren.

Den friske luftvarmen skal visstnok heves så høyt som mulig, slik at jeg kan bidra til å varme opp den tilførselsluften og samtidig bidra til å varme hele huset.

Paskone

medlem
Tilbakemelding Score
0

AnttiT sa:
Det er ingen direkte forvarming, men varmtvannsberederen varmer og den elektriske varmeren praktisk talt forhindrer at tilluften faller under ønsket settpunkt. Fabrikkinnstillingen for den elektrisiteten er 10'C. For å regne den elektriske radiatoren som forvarming, bør dens justeringstermostat installeres før vannradiatoren.

Den friske luftvarmen skal visstnok heves så høyt som mulig, slik at jeg kan bidra til å varme opp den tilførselsluften og samtidig bidra til å varme hele huset.
Først blir den friske luften oppvarmet og deretter tilluften? Hvilken energi trodde du å varme opp tilluften "så høyt som mulig"? Antagelig hjort energieffektivt. Jeg tror ikke tilluften skal varme opp huset. Jeg synes 17-19c er nok. Ellers er luften foreldet, ikke frisk.
Vi hadde termostat for tilluftsvarmer på det meste 3 om vinteren, 1 om sommeren. Hvis tilluften er jevn 30c, er det ikke behov for annen oppvarming.

AnttiT

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1

Paskone sa:
Først blir den friske luften oppvarmet og deretter tilluften? Hvilken energi trodde du å varme opp tilluften "så høyt som mulig"? Antagelig hjort energieffektivt. Jeg tror ikke tilluften skal varme opp huset. Jeg synes 17-19c er nok. Ellers er luften foreldet, ikke frisk.
Vi hadde termostat for tilluftsvarmer på det meste 3 om vinteren, 1 om sommeren. Hvis tilluften er jevn 30c, er det ikke behov for annen oppvarming.
Den har også en termostat med 3 og tilluftsvarme ved 10'C i kraftig frost, så det gjelder en motstand. I den situasjonen brukes luften også til å avkjøle hytta unødvendig. Så målet er å komme til det min. 17'C og få ekstra energi til gulvvarme uten motstander.

Paskone

medlem
Tilbakemelding Score
0

AnttiT sa:
Den har også en termostat med 3 og tilluftsvarme ved 10'C i kraftig frost, så det gjelder en motstand. I den situasjonen brukes luften også til å avkjøle hytta unødvendig. Så målet er å komme til det min. 17'C og få ekstra energi til gulvvarme uten motstander.
Åpne termostaten helt og hold returvarmen på.

Paskone

medlem
Tilbakemelding Score
0

AnttiT sa:
Og hva hjelper dette med ???
Er ikke tilluften varmere da at hytta ikke kjøler seg så mye. Selvfølgelig lader den litt gulvvarme. Og returvarmen er på hele tiden for å forhindre at maskinen flagrer. Uten motstander i nord er det lite sannsynlig at det overlever. Ikke nok kraft i båsen. Her i sør vil Ilpo + T10 tilstrekkelig pakke og peis spare på strømregningen din.

Det ville være fint å vite mer om tilleggsløsningen du planlegger å løse. Hvis du ikke vil bruke motstander, hva tenkte du egentlig på, for eksempel for å varme den friske luften ?? Knapt de delene er så dyre at implementeringen mislykkes. Du ser ut til å ha et klart bilde av kontrollene og programmet.

AnttiT

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1

Paskone sa:
Er ikke tilluften varmere da at hytta ikke kjøler seg så mye. Selvfølgelig lader den litt gulvvarme. Og returvarmen er på hele tiden for å forhindre at maskinen flagrer. Uten motstander i nord er det lite sannsynlig at det overlever. Ikke nok kraft i båsen. Her i sør vil Ilpo + T10 tilstrekkelig pakke og peis spare på strømregningen din.
Det spiller ikke så bra. Hvis med termostat 3 og fiske, så ca 17'C. Når tilluften under den termostaten åpner seg helt. Pumpen går også hele tiden bortsett fra avriming i kraftig frost, så det nytter ikke å heve returvarmen.

Det ville være fint å vite mer om tilleggsløsningen du planlegger å løse. Hvis du ikke vil bruke motstander, hva tenkte du egentlig på, for eksempel for å varme den friske luften ?? Knapt de delene er så dyre at implementeringen mislykkes. Du ser ut til å ha et klart bilde av kontrollene og programmet.
Forvarming av tilluft utføres ved hjelp av en krets og en radiator. I tillegg er intensjonen å bygge et variabelt luftsirkulasjonssystem. Kontroll av karbondioksid og fuktighetssensor, det vil si luftkvaliteten skal ikke påvirkes.

Paskone

medlem
Tilbakemelding Score
0

AnttiT sa:
Forvarming av tilluft utføres ved hjelp av en krets og en radiator. I tillegg er intensjonen å bygge et variabelt luftsirkulasjonssystem. Kontroll av karbondioksid og fuktighetssensor, det vil si luftkvaliteten skal ikke påvirkes.
Ville det ikke være lettere å få en geotermisk maskin og en varmebrønn og få Ilpo i sumpen?

Paskone

medlem
Tilbakemelding Score
0

AnttiT sa:
Det spiller ikke så bra. Hvis med termostat 3 og fiske, så ca 17'C. Når tilluften under den termostaten åpner seg helt. Pumpen går også hele tiden bortsett fra avriming i kraftig frost, så det nytter ikke å heve returvarmen.
I T-10-håndboken står det: "Varmtvarmertermostat åpnes helt når vanntemperaturen er under 10c

AnttiT

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1

Paskone sa:
Så hvorfor er det dårlig å ha termostaten åpen hele tiden.
Det er imidlertid ingen intensjoner om å sette inn tilluften over + 20'C, men bare å bringe den 17-19'C. i kaldt vær faller tilluften til 10'C uansett hvor åpen termostaten er, så jeg prøver å eliminere den og samtidig få mer kraft til gulvet.

Ja, jeg ville sette opp en jordvarmepumpe hvis noen innløste den til en rimelig pris.

Jnsy

medlem
Tilbakemelding Score
0

Me!

Det har vært et nytt hus her i litt over et år.
Maskinen er Ilpo 50/9. Først var det en slags justering med enheten. Og vannpumpen spratt den ut det første året. Men nå som jeg har fått en liten komme til enighet med driften av enheten så jeg er veldig fornøyd med det! Så lenge den fortsetter å fungere på samme modell i fremtiden ...

Tross alt er problemet at enheten ikke blir sendt og installert, med riktig brukerveiledning (samme ting for deg selv). Nå må gruppen lete etter informasjon på nettet, og denne spalten kommer også med litt hjelp. Noen gode og andre dårlige! Når enheten brukes med "gale" innstillinger, eller hvis den først er installert i feil type, er maskinen da en dritt ?!

Huset vårt er et tre etasjes trehus (laget av høye) 148,5m2 + 30m2 varm lagring / teknisk plass. Romhøyde normal 2,60m. Strukturene samsvarer med moderne forskrifter (tilsvarer strukturer for vanningshus). Ingen "ekstra" isolering har blitt plassert noe sted, og det er ikke lagt noen ekstra belastning på husets tetthet. Sted Hämeenkyrö, Pirkanmaa.

Familien har to små barn, to hunder og to voksne. Elektrisitet skumler ikke, men lever et normalt liv der TV-en (gammel plasma) er på alle kvelder og vaskemaskiner ruller daglig. leiligheten har en flisfunksjonell Lauri-peis og en badstue i tre. Peisen ble brent daglig om vinteren.

Strømforbruk målinger:
2011
Huh Mayuk sommer Hein aug aug okt nov des
1209 1186 761 763 772 854 1146 1252 1768

2012
Checkers Pearl Finish
1760 1822 1804

totalt 15097kwh år

Så jeg er veldig fornøyd. Disse forbruksartiklene når du fremdeles kan slippe.
Først var det problemer med innstillingene, og for eksempel hadde en smart rørlegger satt T-10-termostaten til full størrelse, litt fin ...

Først ble jeg stresset med det ankeret osv. Men etter den første hele vinteren føler jeg at det ikke trengs noe indre anker. Hvis for eksempel returtemperaturen på vannet er 25, kan ikke hytta avkjøles selv etter et langt bad! Det har vi i alle fall. Faktisk varmer badstuen huset så mye at etter badstuen er hele leiligheten varmere til langt ut på natten.

I den iskalde kulden la jeg merke til at Ilto kanskje "hang" for å varme opp vannet med en bare jolle og så kunne hytta kjøle seg ned. Det vil si at i temperaturer over 10 grader Celsius brukte jeg innstillingene slik at vannet begynner å varme opp umiddelbart med motstander. I mars endret jeg vannprioriteringene mine til lavt og varmt vann for hele familien. Temperaturfangstene har vært 21,5 grader og "nattvarmedråpe" 1-1,5 grader. Innetemperaturen i kabinen har vært rundt 20,5-22 grader hele tiden.

Jeg kan velge den samme maskinen til neste hus! I det minste anser jeg ikke at geotermisk varme i en bor er et rimelig kjøp for et mindre hus, men det er bare min mening.
I et nytt hus i samme størrelse klarte fyren å konsumere mer enn 18.000 kilo i året mellom to voksne. Så er geotermisk et drittalternativ da? IKKE! Det er bare et bredt utvalg av brukere og separate elementer.

mus hodet

medlem
Tilbakemelding Score
0

Musesjefen sa:
Mai: 668kwh

Juni i fjor var, tror jeg, noe under 400 kg, la oss se hvor dette året legger seg. Men ett lite hode i økonomien igjen.

Det ville være fint å høre hvor lite forbruket av PILP ville være, for å si at det går lavt.

E: Her er husets spesifikasjoner;

Hus: 168m2 (132m2 + stall 27,5m2 + bod 8,9m2 = 1. etasje) Full varme alle sammen.
Volum: 510m3

Jeg øste opp et tonn volum på et bilde som var på maskinen. Romhøyder for pølser og vaskerom 2,6 m. Ellers 3 m + skråtak på skulderen.

Jnsy

medlem
Tilbakemelding Score
0

Musesjefen sa:

Juni i fjor var, tror jeg, noe under 400 kg, la oss se hvor dette året legger seg. Men ett lite hode i økonomien igjen.

Det ville være fint å høre hvor lite forbruket av PILP ville være, for å si at det går lavt.

E: Her er husets spesifikasjoner;

Hus: 168m2 (132m2 + stall 27,5m2 + bod 8,9m2 = 1. etasje) Full varme alle sammen.
Volum: 510m3

Jeg øste opp et tonn volum på et bilde som var på maskinen. Romhøyder for pølser og vaskerom 2,6 m. Ellers 3 m + skråtak på skulderen.
Gode ​​tall! Virkelig lille går dit.

Hvis den svære frosten i Finland vedvarer i enda 5-7 måneder, vil ikke denne frysningen være et godt valg. Men når alvorlig frost (-10 grader celsius eller mer) ikke er mer enn maks tre måneder. Og noen av dem er en del av dagen med 0-5 grader. Det er for eksempel vanskelig å få tilbake prisen på jordvarme i løpet av de få månedene ...

Hvis jeg skulle bygge et hus i samme størrelse nå, ville jeg sannsynligvis gått nøtt med litt rimeligere oppvarming, eller plukket litt del ...

Jnsy

medlem
Tilbakemelding Score
0

Musesjefen sa:
Den vinteren lurte jeg på om det ville være mulig å ta noen motstander fra den skapningen til AV-stilling, slik at du frimodig kunne la den bruke motstandene. Tross alt gjorde vi pumpen ved å sprengte alle tre motstandene av lokket, slik at forbruket er noe homofilt.
Jeg la merke til med vinteren at! Det er for eksempel når du varmer opp vannet, klikket alle tre motstandene og maskinen presset vannet opp til varmen med tre motstander (selv om innstillingsverdiene gradvis er satt). I dette tilfellet kjører selve pumpen med lav effekt. Kommer du på en løsning på dette? Kanskje det er en oppdatering til maskinen, neppe ...

Jnsy

medlem
Tilbakemelding Score
0

AnttiT sa:
Det vil si at båsen fungerer på omtrent halvparten strøm når de elektriske motstandene er på. Noen klokere kunne fortelle deg grunnen ...

mus hodet

medlem
Tilbakemelding Score
0

Juni: 580kwh
Juli: 567kwh

Dette året ser slik ut så langt, ok. I fjor sommer gikk juni og juli under 400 år, men ingen var hjemme den gangen. Nå er kona hjemme med barna hjemme så det blir nok et par hundre pluss. Jeg tror ikke det er andre endringer, ILP har avkjølt fra tid til annen. Akkurat som i fjor.
opp Bunn