ILTO Comfort CE50 År COP?

Pumpe

medlem
Tilbakemelding Score
0
Pori: Det er kanskje ikke mulig å definere et årlig eksemplar entydig for det apparatet når det er avhengig av så mange ting; For eksempel er den gjennomsnittlige krafteffekten til båsen over et år avhengig av vintertype og hvor mye varmt vann som forbrukes og hvordan (mye eller mindre om gangen og jevnt). I mitt tilfelle, men etter å ha fulgt pumpen fra siden, vil jeg anslå den til å være omtrent 3-3,5 i praksis. Denne brosjyren har krøller for COP vs. varmekraft: http://ilto.fi/_file/5002/ILPO_Comfort_esite.pdf

pust

standard Naama
Tilbakemelding Score
0
Vs: ILTO Comfort CE50 Year COP?

Pump sa:
Pori: Det er kanskje ikke mulig å definere et årlig eksemplar entydig for det apparatet når det er avhengig av så mange ting; For eksempel er den gjennomsnittlige krafteffekten til båsen over et år avhengig av vintertype og hvor mye varmt vann som forbrukes og hvordan (mye eller mindre om gangen og jevnt). I mitt tilfelle, men etter å ha fulgt pumpen fra siden, vil jeg anslå den til å være omtrent 3-3,5 i praksis. Denne brosjyren har krøller for COP vs. varmekraft: http://ilto.fi/_file/5002/ILPO_Comfort_esite.pdf
Det er tross alt ikke uten problemer uansett. PILP-en kan teoretisk sett være en enhet som beregner gulvvarmevann i hagen og gjenvinner noe av varme-vannenergien ... Hvordan beregnes COP der? Produsentene rapporterer selvfølgelig om Cop's restitusjon, men ignorerer det lunkne vannet som renner ut i hagen ...

Redigere:

Litt bedre eksempel med 1: 1 PILP:

Åpne døren til huset, installer ILP-utedelen i døråpningen slik at den blåser varm luft ut av huset. Innendørsenheten er installert selv i stuen. Slå på enheten .... Hva er COP for enheten? Som det fremgår av ILP-produsentens brosjyre eller andre ...

HiTec

Ingen grunn til å rynke på :)
Tilbakemelding Score
8

zadah sa:
Åpne døren til huset, installer ILP-utedelen i døråpningen slik at den blåser varm luft ut av huset. Innendørsenheten er installert selv i stuen. Slå på enheten .... Hva er COP for enheten? Som det fremgår av ILP-produsentens brosjyre eller andre ...
Gjort det ;D Eller vel, nesten, fordi kjelleren utendørsenhet er plassert ved en av "kattelukene" s.e. noe av luften som går gjennom utedelen er fra kjelleren => så "PILP" ;)

Pumpe

medlem
Tilbakemelding Score
0

Vel ... Jeg trodde det var så gode diskusjoner en stund at et zadahlignende troll helt sikkert ville dukke opp for å beve ILP PILP COP med sine lignelser, som har samme logikk som den greske statens økonomi. Her er imidlertid noe for Zadah å tenke på:

"PILP-en kan teoretisk sett være et apparat som for eksempel varmer gulvvarmevann i hagen og gjenvinner en del av varme-vannenergien ... Hvordan beregnes COP der? Naturligvis rapporterer produsentene Cop's utvinning, men ignorerer lunkent vann som strømmer inn i hagen ...."
- Så vidt jeg vet er dette ikke en generell PILP ILP-debatt, men det handler om ILPO Comfort CE 50, som faktisk har en varmtvannsbereder og gulvvarmeforbindelser. Hvis noen vil drenere det varme vannet ut av det likevel ... For komfortvarmere er imidlertid dette avløpet minst halvparten billigere enn ILP-varmeovner.

"Et litt bedre eksempel, som opererer med en 1: 1 PILP:

Åpne døren til huset, installer ILP-utedelen i døråpningen slik at den blåser varm luft ut av huset. Innendørsenheten er installert selv i stuen. Slå på enheten .... Hva er COP for enheten? Som det fremgår av ILP-produsentens brosjyre ellers ... "
- Har dette huset ventilasjon i samsvar med byggeforskrifter eller sørger også ILP for utvendig vifte? Hva med tilluftsvarme? Det er spennende at ILP er et så godt apparat når du ikke trenger å blåse ut varm luft i det hele tatt (dvs. ILP i huset ser ikke ut til å trenge ventilasjon i det hele tatt).

pust

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

Pump sa:
- Har dette huset ventilasjon i samsvar med byggeforskrifter eller sørger også ILP for utvendig vifte? Hva med tilluftsvarme? Det er spennende at ILP er et så godt apparat når du ikke trenger å blåse ut varm luft i det hele tatt (dvs. ILP i huset ser ikke ut til å trenge ventilasjon i det hele tatt).
Selvfølgelig vil ILP sørge for ventilasjon! Døren er sprukket nok til å oppfylle byggeforskrifter, og selvfølgelig blåser den den varme luften i huset inn i hagen som PILPpike. Fra stuen åpnes et vindu til tilluftskanalen og innedelen varmer opp tilluften.

Jeg prøvde å forenkle PILPs policy og COP-problemer.

HiTec

Ingen grunn til å rynke på :)
Tilbakemelding Score
8

Situasjonen PILP vs ILP er "litt" annerledes helt fra starten. En får over 20 grader luft gjennom året for å pumpe varme, en annen får +30 fra varm til -30 frysevarme til rommet: - Slik er det virkelig enkelt å markedsføre PILPs med sine gode COP-er osv. Mens du er i samme pakke er slags LTO + VILP. La oss ta LTO-andelen ut av det, og COP blir allerede underlig mer realistisk ;D
opp Bunn