InVest vv-190 ja vvp-300

startet ut

standard Naama
Tilbakemelding Score
1
Vs: InVest vv-190 ja vvp-300

Takket være sin gode varmeisolasjon, faller vanntemperaturen til maksimalt 5 ° C per dag når enheten er slått av.

God varmeisolasjon i det er ... ~ 1,5kW / dag = 550kW / a :p

Ganske galt skjønt i KHH ...

Raksaaja

standard Naama
Tilbakemelding Score
2

ecis sa:
Takket være sin gode varmeisolasjon, faller vanntemperaturen til maksimalt 5 ° C per dag når enheten er slått av.

God varmeisolasjon i det er ... ~ 1,5kW / dag = 550kW / a :p

Ganske galt skjønt i KHH ...
Jeg synes det er ganske normalt.
Jeg har sett en test og det 160-210L integroitujenvaraajien tap var i gjennomsnitt den kategorien. Minimum 0,85kWh / dag, maksimalt 2,1 kWh / dag.

spire

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
77

Hva tar det for å få den energien som trengs for å varme vannet?

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
81

VesA sa:
Det er PILP selv om luften ikke nødvendigvis trenger å blåse ut. :kul:
Kjøler luften gjennom enheten, slik at den kan brukes som klimaanlegg om sommeren.
Om vinteren kan du for eksempel lage varmt vann ved hjelp av en peis eller ILP.

Dette er Midea RSJ-15 / 190RDN3 og RSJ-35 / 300RDN3-B
http://mideahk.com/revamp/products.php?cat_id=58

Jo større har en fireveisventil, så den kan også smelte, det vil si det kan også bruke kjøligere luft til fordel for varme. Det er også en solspiral. Den minste er åpenbart ikke.

Yoman

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Det var litt av en morsom følelse at utendørsenheten ikke kunne hentes direkte fra VILP direkte i en varm tilstand akkurat slik. Akkurat som det samme Smiley211007

Gode ​​steder for å installere en varmepumpeovn er f.eks vaskerom og kjele rom. Det vil si steder med overskuddsmengde fra andre enheter. Kjelleren og garasjen er også flott. Naturlig ventilasjon er en fordel.

Ingen tvil Smiley211008

startet ut

standard Naama
Tilbakemelding Score
1

jan sa:
VesA sa:
Kjøler luften gjennom enheten, slik at den kan brukes som klimaanlegg om sommeren.

Jo større har en fireveisventil, så den kan også smelte, det vil si det kan også bruke kjøligere luft til fordel for varme. Det er også en solspiral. Den minste er åpenbart ikke.
Hva betaler Mideat og hvem selger?
Ois hyggelig å vite om denne forferdelige hytta?

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
81

Lovende 48 dB (A)

Det er en Service Manual Rotaberg merket. ;)
http://abatronic.com/heat_pump_exhaust.html

startet ut

standard Naama
Tilbakemelding Score
1

I det COP-bordet er vannet som skal varmes opp 15c, hva kan COP være når vannet er 40c?
Ois hyggelig å få erfaringer og resultater fra disse.
Fordi VTT etc. kan ta denne typen utstyr for testing?

spire

moderator
Tilbakemelding Score
77

ecis sa:
Fordi VTT etc. kan ta denne typen utstyr for testing?
Så snart noen betaler. VTT måler ikke disse som egen fornøyelse, men finansierer også andre aktiviteter med denne innsatsen.

startet ut

standard Naama
Tilbakemelding Score
1

Yoman sa:
Det var litt av en morsom følelse at utendørsenheten ikke kunne hentes direkte fra VILP direkte i en varm tilstand akkurat slik. Akkurat som det samme Smiley211007
Sannsynligvis ville det fungere, men da skal det gjøres med en annen enhet, f.eks. Peis / ILP. ;)

startet ut

standard Naama
Tilbakemelding Score
1

Russel eller noen annen leverandør til hvilken pris blir de solgt?
Jeg kunne kjøpe umiddelbart hvis prisen er riktig. ::)

startet ut

standard Naama
Tilbakemelding Score
1

Hvis og når dette kommer til å bli en forferdelig hytte, vil den bli programmert slik at den bare vil varme opp i løpet av dagen da det ikke er hjemme?

vedlegg

startet ut

standard Naama
Tilbakemelding Score
1

Raskt beregnet, kjøler denne 190-modellen innendørsluft ~ 4 grader til 700m3 / h => 1500W varmekapasitet (Kompass 500W)
Det er på tide at KHH kjøler seg ned når det fortsetter.
I gjennomsnitt går vi for 8kWh / dag med rennende vann, så denne forsendelsen vil ta litt over 5 timer om dagen : Eek:

akiville

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

ecis sa:
Russel eller noen annen leverandør til hvilken pris blir de solgt?
Jeg kunne kjøpe umiddelbart hvis prisen er riktig. ::)
Nei?

Raksaaja

standard Naama
Tilbakemelding Score
2

Denne prisen ble funnet ...
http://trendimport.fi/product_catalog.php?c=82

Det var allerede synlig i den første meldingen :)

Sebu

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Jeg spurte Kina om dette: http://heat-pump-supplier.com/hot-water-heat-pump.html
Selskapet løy i det minste for å levere minst store deler til Frankrike og mindre mengder andre steder i Sentral-Europa.
Prisen der for noe om $ 850, men uansett hva da kommer transport og toll.

Rediger, modellen lien bringer prisen på DHW-25A-250L var den samme om det var R410 eller R134a med kjølemediet, selv om pumpekomponentene (dvs. praktisk for hele pumpeenheten på den laderen) var forskjellige.

Jeg spurte om COP-lesingen, og det betyr ifølge produsenten at COP-avlesningen som tankvannet varmes opp fra varmen til nettvannet til den maksimale temperaturen som pumpen til reservoaret når når pumpens sugetemperatur er 15 grader.

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
81

Her er informasjon om tilsvarende enhet på Amit
http://amitime.com/eng/amtcp_index.asp?pid=46
http://amitime.com/files/file/eng_produce_paramfile/hp22cs.htm

startet ut

standard Naama
Tilbakemelding Score
1

Cebu sa:
Jeg spurte Kina om dette: http://heat-pump-supplier.com/hot-water-heat-pump.html
Selskapet løy i det minste for å levere minst store deler til Frankrike og mindre mengder andre steder i Sentral-Europa.
Prisen der for noe om $ 850, men uansett hva da kommer transport og toll.

Rediger, modellen lien bringer prisen på DHW-25A-250L var den samme om det var R410 eller R134a med kjølemediet, selv om pumpekomponentene (dvs. praktisk for hele pumpeenheten på den laderen) var forskjellige.

Jeg spurte om COP-lesingen, og det betyr ifølge produsenten at COP-avlesningen som tankvannet varmes opp fra varmen til nettvannet til den maksimale temperaturen som pumpen til reservoaret når når pumpens sugetemperatur er 15 grader.
Jeg ville være i stand til å ta en for samme rekkefølge. ::)

Sebu

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Skulle dette være riktig da å designe? Ha et par pumper nok, eller bør du prøve å få enda flere kjøkken eller vil du ta risikoen og ta ekstra og prøve å bli solgt ut her. Han har litt erfaring med den kinesiske handel, og den verste frykten er at pengene er verdt det, men ingen pumper. Mange har blitt overbevist her om at varene er kommet for å bli enige.
Fortell nå noen som har bestilt fra Kina?

startet ut

standard Naama
Tilbakemelding Score
1

Cebu sa:
Skulle dette være riktig da å designe? Ha et par pumper nok, eller bør du prøve å få enda flere kjøkken eller vil du ta risikoen og ta ekstra og prøve å bli solgt ut her. Han har litt erfaring med den kinesiske handel, og den verste frykten er at pengene er verdt det, men ingen pumper. Mange har blitt overbevist her om at varene er kommet for å bli enige.
Fortell nå noen som har bestilt fra Kina?
Jeg har bestilt små varer hovedsakelig fra Ebay fra Kina. I det minste har disse pakkene blitt funnet.
Selvfølgelig er den dyrebare rekkefølgen litt risikabel ....::)

janitkon

medlem
Tilbakemelding Score
0

Jeg kan også komme inn for et bunt hvis man brenner::)

Hva er sannsynligvis den riktige modellen når dagens LVV er Jäspin 300 VLM?

Sebu

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

janitkon sa:
Jeg kan også komme inn for et bunt hvis man brenner::)

Hva er sannsynligvis den riktige modellen når dagens LVV er Jäspin 300 VLM?
Den samme typen Jäspi og jeg spurte da om DHW-20a-300L og DHW-20a-250L-modellene. De har R134a kjølemiddel og 2kW spesifikk kraft. Disse modellene med bokstaven a er store (DHW-20A-300L) er R410a med kjølemiddel og større kompass (2,8 kW spesifikk effekt).

Jeg husker ikke lenger hvor jeg endte opp. Jeg husker at jeg hellere ville ha solgt den versjonen av R410a kjølemiddel, men prisen på lien var den samme.
For heller har jeg manualer. Du må se de gamle postene igjen. Jeg trodde selv at hytta i det minste kunne bli satt på prøve, så det ville få de samme pengene når det ble kjølt med disse hjulene. Det må bygges litt butterflyventilinnstilling, det vil si:
- En av kanalene som suges og blåses inn i hytta når kjøling er ønsket
- Når det ikke er behov for kjøling, suge og blåse ut.
- Åpne rørhoder for vaskerom hvor vannet kan varmes opp med (tre) varme i badstuen vår og høst. Dører, men åpne for badstuen når du varmes opp. Alt varmt vann gjøres med en dukkert. På samme tid er badstuen tørket, og med litt varmere vær stiger badstuen over resten av hytta, slik at sove er vanskelig.

Hjemme ville det produsere varmt vann "gratis" bare i kjøling og billig til null nuller, enten med pumpen i kaskade eller med varmen fra peisen. I kaldt vær går COP på luftvarmepumpen så lavt som fordelen minker. Men med et lite pluss kan du leke med Mitsu godt, få FD35 mye mer last og ikke heng på lav strøm.

janitkon

medlem
Tilbakemelding Score
0

Det er en interessant situasjon for meg i den forstand at bakveggen til technico-rommet er et murverk. Så når peisen er oppvarmet, vil pumpen også få varme som om det er et biprodukt.

Tønnen er også ganske massiv og synes å være ganske god for daglig oppvarming.

fordeler

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

ecis sa:
Det er en helvedesild. En noe separat løsning på det som brukes. ;)

Betyr dette at dette ikke ville være nødvendig for at bakterier skal holdes på over 55 og vann vil alltid være frisk?
Ja, dette slangen sirkulerer utenfor tanken er en kondensator med kjølemiddel.
Med denne løsningen har enheten blitt godkjent for produksjon av varmt vann, selv her i oss.
Så når kjølemediet ikke roterer i vanntanken "bak en vegg".

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
81

Kosti sa:
Ja, dette slangen sirkulerer utenfor tanken er en kondensator med kjølemiddel.
Beklager min moka. Slik er det skrevet av Kosti.

"- Med sin unike design, unngår du risikoen for korrosjon og forkalkning kondensatorsløyfen er montert utenfor tanken! "

Spørsmålene fra Ekis finner du i denne servicehåndboken, ja det er en timer. http://abatronic.com/pub/RSJ_35_300_manual.rar
http://abatronic.com/pub/RHF_manual.rar

Kostnaden for enheten til enheten finner du her http://costella.fi/index.php?id=40

arkeolog

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Kosti sa:
Jeg ser på kjernene til en av de 300 modellene. Et par bilder av pumpemaskinens rom:
Hei!

Jeg fant en slik pumpe fra Sverige og startet en googlet fra Finland. Prisene er omtrent det samme.
Kan du fortelle meg om det ville være et godt alternativ til et slikt hus som ligner en 2,5 etasjes frontbygning i Åbo skjærgård.
Vi er for tiden oppvarming vannet i en oljepanne (ca 1100 ltr / år). Annen oppvarming er utført med to luftvarmepumper og en radovne som er koblet til en stor røykeovn.
De ser også ut til å være koblet til solvarme. (i hvert fall for de som selges i Sverige. Inkludert en 10m lang "solskinn".

YT
Fagge

fordeler

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

arkeolog sa:
Vi er for tiden oppvarming vannet i en oljepanne (ca 1100 ltr / år). Annen oppvarming er utført med to luftvarmepumper og en radovne som er koblet til en stor røykeovn.

YT
Fagge
Hva varmes en oljepanne som varmt vann? Hvor mye av den mengden olje går til oppvarming av huset?

arkeolog

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Ja, det er hovedsakelig for å produsere varmt vann. Dusjrommet har en slags gulvvarme som går inn i varmtvannspannen, det vil si at varmeområdet ikke er stort, kanskje 2x3 m.
Huset har vannvarme radiatorer, men de har alle blitt stengt denne vinteren. Varmepumper og vedvarming har vært nok.
Varmepumper sparer ca. 2500 liter olje per år. Deres strømforbruk siste vinter (hele året) var tilsynelatende ca. 4500 KWH.
Det virker litt gal å bruke den mengden olje for oppvarming av vann. Det er en god ide å ha den pannen hvis det er en kald vinter her i skjærgården.

YT

kritt

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

arkeolog sa:
Ja, det er hovedsakelig for å produsere varmt vann. Dusjrommet har en slags gulvvarme som går inn i varmtvannspannen, det vil si at varmeområdet ikke er stort, kanskje 2x3 m.
Huset har vannvarme radiatorer, men de har alle blitt stengt denne vinteren. Varmepumper og vedvarming har vært nok.
Varmepumper sparer ca. 2500 liter olje per år. Deres strømforbruk siste vinter (hele året) var tilsynelatende ca. 4500 KWH.
Det virker litt gal å bruke den mengden olje for oppvarming av vann. Det er en god ide å ha den pannen hvis det er en kald vinter her i skjærgården.

YT
Varmetapet er i kjelen, men ganske ganske. En ekstra isolator med 50mm ull til din egen 70s kjele, men lekker fortsatt mye varme i kjele rommet, spesielt hvis kv pumpen er av (shunt og radiatorsirkulasjonsrør er kjelevannstemperaturer). Hvis du prøver å isolere dem, kan du bli bedre, men jeg tror ikke det er forferdelig. Saken var at uten isolasjonen gikk brenneren hver 10. time hver 10. time om sommeren, selv om det ikke var noe forbruk (jeg husker ikke nøyaktig).

kritt

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

jan sa:

http://enba-shop.com/en/Heat-Pump/Domestic-Water-Heat-Pump/Midea-Brauchwasser-Waermepumpe-300-Liter-inkl-Solaranschluss-RSJ-35-300RDN3.html

Sais relativt billig, gratis frakt innen EU.

Sommer

medlem
Tilbakemelding Score
0

Er det samme pumpe som Costellan ? (l er alle laget av Midea)? Ellers syntes spesifikasjonene det samme, men Tysk pumpe har en rekkevidde på -30 til + 43c Costellan -7 - +43 ??? Er det en forskjell i smelting eller lignende?

Vil du kjøpe en slik to-persons økonomi hvis du vil ha en vanlig 300L kjele - en propellhue som også kan telle din payback også ;)

kritt

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Sommeren sa:
Er det samme pumpe som Costellan ? (l er alle laget av Midea)? Ellers syntes spesifikasjonene det samme, men Tysk pumpe har en rekkevidde på -30 til + 43c Costellan -7 - +43 ??? Er det en forskjell i smelting eller lignende?

Vil du kjøpe en slik to-persons økonomi hvis du vil ha en vanlig 300L kjele - en propellhue som også kan telle din payback også ;)
For det meste var jorda i det minste oppmerksom på å få bedre ventilasjon hvis det er mulig å lage en kanal slik at den kan fjernes selv oppe

lmfmis

standard Naama
Tilbakemelding Score
17

Sommeren sa:
Ikke det tartte å telle .... ikke verdt noe.

Hvis den vanlige kjelen er 1000 eur billigere, vil mye elektrisitet få .... ganske mye::)

jiipee

medlem
Tilbakemelding Score
0

Har noen virkelig satt dem? Vi har en varmtvannsbereder nærmer seg endring, en syv person husholdning kan være en lønnsom plante?

Vaskerommet hvor akkumulatoren er plassert er varm og varm hele tiden, om vinteren er murveien varm når ovnen og peisen er oppvarmet av trærne, i samme rom vaskes og tørketrommel oppvarmes og rommet er varmt og daglig.

http://enba-shop.com/en/Heat-Pump/Domestic-Water-Heat-Pump/Midea-Brauchwasser-Waermepumpe-190-Liter-RSJ-15-190RDN3.html

Er ikke prisen plutselig dårlig? Det er ingen stor forskjell til standard akkumulatoren.

kritt

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Bare noen dager siden

http://adunos.de/shop/heizen/brauchwasserwarmepumpen.html

kom med en 300L-versjon av en solcelle i en stor hage. Prisen var egentlig ikke dårlig (det var en kampanje for et øyeblikk, dvs. prisen var fortsatt senket) hvis du sammenligner normen til ruteren og det som fortsatt er en bonus i det, gjør det varmt vann innendørs med god effektivitet.
Selv når du kan ta den inn fra kjellerdøren (ganske klump), kan du begynne å gi dine første kommentarer :)
opp Bunn