Brukeropplevelse Mitsus?

A

Ansu

gjest
GA25VA

Mitsubishi, sisäyksikkö MSZ-GA25VA-E1-CE.
Utendørs enhet MUZ-GA25VAH-E1-CE.
Kjøpt i oktober 2005, priset til EUR 1050.
Jeg monterer enhetene meg selv på veggen og trekker strømmen (lisenser er påkrevd), den kalde installatøren vil da koble de kalde rørene og vakuumet.
Kostnaden for installasjonen, inkludert reisekostnader, er ca 250 euro.
Ingen erfaring ennå, installasjon er 22. oktober 2005.

Vel, installasjonen koster € 180. Årsaken er "kjent shopping".
All deres prakt kom til en pris mindre enn $ 1300 med installasjon, tilbehør (vannslange, jordlekkasjebryter, kabler, rack for utendørs enhet, demping av gummi mellom rack og pumpe, flaske polyuretanskum for tetting gjennom inntrengning, under rørledning for kondensering på terrassen etc.).
Jeg har månedlige forbrukstall siden 1999, kan se etter vinter hvilken effekt pumpen har. Huset har direkte elektrisk oppvarming og 94 firkanter, men effekten av pumpen når nesten ikke overalt.
Jeg er fornøyd med lyden, innendørs enhet ventilations jeg har toer ikke forstyrrer en unse.
Faktisk, ved å gjøre så mye du kan, sparer du en lang penny på installasjonen.
P

PeteP

gjest
Jeg har brukt Mitsu MSZ-GA25VA / MUZ-GA25VAH i et par måneder nå. Så langt har det fungert bra.
Enheten kostet meg ca € 1100 og installasjonen på toppen var omtrent € 800

eepponen

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0
PeteP sa:
Jeg har brukt Mitsu MSZ-GA25VA / MUZ-GA25VAH i et par måneder nå. Så langt har det fungert bra.
Enheten kostet meg ca € 1100 og installasjonen på toppen var omtrent € 800
Har du husket å informere skattemyndighetene om husholdningsfradrag? Jeg tenkte bare, når det er så stor installasjonskostnad ...
A

Anonym

gjest
Mitsubishi MSZ-FA25VA Utstyr + installasjon € 1700
Fungerer bra. Rolligere enn jeg forventet på forhånd.
P

PeteP

gjest
Ja, det er skattefradrag kjent. Derfor er denne installasjonssiden priset godt.
A

Anonym

gjest
Brukere av Mitsubishi FA modeller.
Det virker som om det er en god ide å bruke i-see-sensoren, selv om det ikke er forskjell i temperatur. Termostaten fungerer mer komfortabelt når du måler overflatetemperaturer, ikke bare sirkulerende luft.

poser

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Vi har vært på terrassedøren til Mitsu FA-35 stue i over en måned. Vår leilighet har 110m2 leilighet, og noen rom har rominnredning. max. Denne erfaringen er god, forhåpentligvis selv når været blir kaldt. Anordningen er plassert på den venstre kant (ca. 70 cm. Fra sideveggen), men jeg har satt k.säätimen skyvebryter i midtstilling. Faktisk er anordningen bestemt som følger: funksjon (modus) er varme- og jeg bruker i-se-funksjonen. Blåserhastighet (vifte) er enten nummer ett eller nivå to. Vertikal blåsing (skovl) er automatisk. Området er automatisk. Luftrensingen er plasma deodorisering og luftrensing. Temperaturen er selvsagt vår preferanse, vi har 22 grader. Jeg vil gjerne høre andre Mitsu eiers erfaringer og selvfølgelig tips om innstillinger. Jeg tror det er en stor ulempe i timing når du ikke kan planlegge noe annet enn på / av, for eksempel ingen temperaturfall for en bestemt tid ..
K

medium-finsk

gjest
Jeg har de samme innstillingene som deg Sakke,
bortsett fra å blåse helt til andre. Hvis jeg fortsetter å blåse på nummer ett, er det fjerneste rommet litt kjøligere (1-2 grader). Temperaturkontrollen timer ville være et godt tillegg, men jeg er fortsatt veldig fornøyd med pumpen.

atrium

medlem
Tilbakemelding Score
0
FA 25, vinkel opp, område høyre, installasjon nær venstre veggen, viftebil, temperaturkontroll litt merkelig hvis 0 grader ute, kontroller forespørsel 19, hvis ute - 10 armer, kontroller forespørsel må være +22 C for å få samme innendørs temperatur dvs. omtrent 20 ° C; så føles dette litt rart?

Mites i andre?

volvo0

medlem
Tilbakemelding Score
0
Atrium sa:
FA 25, vinkel opp, område høyre, installasjon nær venstre veggen, viftebil, temperaturkontroll litt merkelig hvis 0 grader ute, kontroller forespørsel 19, hvis ute - 10 armer, kontroller forespørsel må være +22 C for å få samme innendørs temperatur dvs. omtrent 20 ° C; så føles dette litt rart?

Mites i andre?
Jeg har det samme med massevis av termar når utetemperaturen endres, grader må endres. Gi importøren en refusjon, noe de hører er en helt ny ting. (snakkes kanin)
Prøv automatisk blåsing, jobber knapt, blåser til den andre og blir ikke større (1-4). :p
Mitsu 35
M

Mitsu

gjest
Ifølge installatøren bruker den automatiske blasten bare lavere hastigheter. Og hastighetene kan ikke matche noen av de manuelt sett. Sa at hvis flere rom oppvarmes av pumpen, er det bedre å bruke manuelle hastigheter. Dette vil tillate varmen å spre seg mer fjernt. (Gjelder for alle luftkilde varmepumper)

volvo0

medlem
Tilbakemelding Score
0
Atrium sa:
Hvordan vet du det noen ganger snakker mer og noen ganger ikke?
Prøv det, blås det manuelt av 1-4, lytt. Slå på automatisk blast på Lytt til 1 2 3 eller 4 blast, du vil merke forskjellen. :p

volvo0

medlem
Tilbakemelding Score
0
Mitsu sa:
Ifølge installatøren bruker den automatiske blasten bare lavere hastigheter. Og hastighetene kan ikke matche noen av de manuelt sett. Sa at hvis flere rom oppvarmes av pumpen, er det bedre å bruke manuelle hastigheter. Dette vil tillate varmen å spre seg mer fjernt. (Gjelder for alle luftkilde varmepumper)
Hvis det virker så blåses det ikke automatisk.
Prøv det, sett varmebehovet på 29 grader, og blås automatisk,
du vil finne at du kan finne nesten full runder på 3-4. :p
M

Mitsu

gjest
volvo0 sa:
Mitsu sa:
Jeg stiller temperaturforespørselen til 31 grader og automatisk blåshastighet. Farten ble anslått til å være nær manuell trippelhastighet. Så i det minste ikke over dette.
Ikke på den kvarthastigheten tror jeg, i det minste ikke gjør noe om oppvarming. Varmen sprer seg godt når blåset er på andre. Deretter kan du se om sommervarmen trenger kjøling.

volvo0

medlem
Tilbakemelding Score
0
Mitsu sa:
volvo0 sa:
Mitsu sa:
Jeg stiller temperaturforespørselen til 31 grader og automatisk blåshastighet. Farten ble anslått til å være nær manuell trippelhastighet. Så i det minste ikke over dette.
Ikke på den kvarthastigheten tror jeg, i det minste ikke gjør noe om oppvarming. Varmen sprer seg godt når blåset er på andre. Deretter kan du se om sommervarmen trenger kjøling.
Hva sa installatøren? det bare med små spinn. : Roll:
M

Mitsu

gjest
volvo0 sa:
Mitsu sa:
volvo0 sa:
Mitsu sa:
Ja - kanskje installasjonsinformasjonen var feil. En annen mulighet er at han mente i normal oppvarming, da det ikke var så plutselige oppvarmingsbehov.

volvo0

medlem
Tilbakemelding Score
0
Mitsu sa:
volvo0 sa:
Mitsu sa:
volvo0 sa:
Mitsu sa:
Ja - kanskje installasjonsinformasjonen var feil. En annen mulighet er at han mente i normal oppvarming, da det ikke var så plutselige oppvarmingsbehov.
Jeg mener bare at den automatiske sprengningsarbeidet ikke fungerer som den burde, så at atomisk sprengning er helt ulv.
I en bil med automatisk blåsende omdreininger stiger den og faller, avhengig av bilens indre temperatur og holder temperaturen konstant. Slik fungerer det i en varmepumpe, men når det ikke virker: rull:

atrium

medlem
Tilbakemelding Score
0
Fortsatt litt overrasket med GA temperaturkontroll. Nå er jeg å benytte minst to posisjoner mellom sprengnings og utendørstemperatur, for eksempel fra -3. For omtrent null så har jeg å injisere på tre.

Samtidig øker jeg regulatorinnstillingen med 1-2 grader, og etter en stund går innetemperaturen tilbake til ca. 20 ° C.

Det er å 'kontrollere' temperaturen og effektivt spre luften, synes å kreve vifteposisjon 3. Da, på et tidspunkt, slipper jeg det til den andre posisjonen.

Jeg igjen ender opp i vingen posisjon på maskinen før den posisjonen der de horisontale lameller banket opp / ned (swing, selv om bilen ser ut til å bli anbefalt).

Wide van's formål er litt vag, minin det trengs?

Så viftehastigheten er den temperaturkontrolleren i mitt tilfelle, i hvert fall delvis.

-----------------
Første etasje ca 100 kvadratmeter, FA 25
M

Mitsu

gjest
Atrium sa:
Fortsatt litt overrasket med GA temperaturkontroll. Nå er jeg å benytte minst to posisjoner mellom sprengnings og utendørstemperatur, for eksempel fra -3. For omtrent null så har jeg å injisere på tre.

Samtidig øker jeg regulatorinnstillingen med 1-2 grader, og etter en stund går innetemperaturen tilbake til ca. 20 ° C.

Det er å 'kontrollere' temperaturen og effektivt spre luften, synes å kreve vifteposisjon 3. Da, på et tidspunkt, slipper jeg det til den andre posisjonen.

Jeg igjen ender opp i vingen posisjon på maskinen før den posisjonen der de horisontale lameller banket opp / ned (swing, selv om bilen ser ut til å bli anbefalt).

Wide van's formål er litt vag, minin det trengs?

Så viftehastigheten er den temperaturkontrolleren i mitt tilfelle, i hvert fall delvis.

-----------------
Første etasje ca 100 kvadratmeter, FA 25
Faktisk, effektiv varmeavledning hele krever nesten alle hjem å bruke en vifte med manuell kontroll. Ja, jeg har en annen hastighet. Tilsynelatende avhenger det av installasjonsstedet til innendørsenheten og størrelsen og formen til huset.

Ja, med den skovjusteringen, bør du se etter det beste alternativet for deg selv.

Wide Vane er en manuell justering av viftenes sidelengs orientering, som gjør at du kan overstyre den automatiske retningen. (Dette tvinger deg til å blåse i en bestemt retning) Så det kan brukes som et alternativ til området innstillingen.

I 1½ måneder nå har vi hatt en konstant temperaturkontroll på 24 og en ventilasjon på 2. Vi gjør det så bra

atrium

medlem
Tilbakemelding Score
0
Gjør området f.eks. Høyre + i-sensor det samme som en bred vinge som peker mot høyre også?

Har du gjort justeringene til hele plottet for komplisert og halvhjertet, kan ingen verifisere effekten av de ulike innstillingene?
M

Mitsu

gjest
Men hvis innstillingen er satt til høyre, kan blåsevinkelen variere. Det er, blåser mer eller mindre til høyre.
Ved justering av bredvifte forblir orienteringen konstant og endres bare når fjernkontrollen trykkes.
At jeg-sensoren kan slås på i begge deler. Men når den brede vanen er i bruk, påvirker den bare temperaturkontrollen.

atrium

medlem
Tilbakemelding Score
0
OK; selv om den brede vanella i-sensoren faller av (minst lyset går ut). For mye finjustering, spesielt denne brede vingen bare tuller!

atrium

medlem
Tilbakemelding Score
0
Fortsatt å spille med forskjellige justeringer og endte opp i både vertikal (vinge) og horisontal (bred / vinge) svingoppsett, både hoppende frem og tilbake. Er dette en ulempe når det gjelder slitasje eller energiforbruk?

Jeg har mistanke om hele tiden i-sensoroperasjon; synes å være en markedsføringsgimmick, knapt noe å måle eller påvirke noe?

Dette var også meningen med en målingsteknologi DI som lo på infrarød temperaturmåling ??

Hele temperaturkontrollen ser også ut til å være mer av rot - blåsetningen og utetemperaturen ser ut til å kontrollere driften av enheten. For å få mer mening i kontrollen, bør enheten styres ved romtemperatur i stedet for ved å regulere tilluftstemperaturen.

Hvorfor kommer ikke enhetene med en temperatursensor som deretter strømmer tilbake til enheten (jevnt trådløst)? Sånn er sentralvarme vanligvis regulert?

atrium

medlem
Tilbakemelding Score
0
Tillegg til den forrige: Tross alt synes det å være: nam. Teukka skriver 9.12.05 i avsnittet "Eksosvarme" som følger:

"Jeg har undersøkt ved å måle datoja og funnet en interessant faktum. Når forespørselen er så stor at anordningen opererer med konstant effekt, så forskjellen mellom utetemperatur og temperaturen i blåse er nøyaktig 50 °. Purge, oppfører temperaturkurven på nøyaktig samme måte som den utvendige temperatur. '

Da jeg har lenge mistenkt: temperaturen reguleres lufttemperatur i forhold til tid, tilsynelatende lineært.

Ja, det er et beskjedent nivå av ILP-kontrollteknologi og instrumentering. :?

volvo0

medlem
Tilbakemelding Score
0
Atrium sa:
Fortsatt å spille med forskjellige justeringer og endte opp i både vertikal (vinge) og horisontal (bred / vinge) svingoppsett, både hoppende frem og tilbake. Er dette en ulempe når det gjelder slitasje eller energiforbruk?

Jeg har mistanke om hele tiden i-sensoroperasjon; synes å være en markedsføringsgimmick, knapt noe å måle eller påvirke noe?

Dette var også meningen med en målingsteknologi DI som lo på infrarød temperaturmåling ??

Hele temperaturkontrollen ser også ut til å være mer av rot - blåsetningen og utetemperaturen ser ut til å kontrollere driften av enheten. For å få mer mening i kontrollen, bør enheten styres ved romtemperatur i stedet for ved å regulere tilluftstemperaturen.

Hvorfor kommer ikke enhetene med en temperatursensor som deretter strømmer tilbake til enheten (jevnt trådløst)? Sånn er sentralvarme vanligvis regulert?
Ja, i hvert fall jeg gjør i.sensori spille, jeg ble nærmest ignorert.
Temperatur samme regulatoriske handling, tror jeg, helt ulv. :p
M

Mitsu

gjest
Atrium sa:
Tillegg til den forrige: Tross alt synes det å være: nam. Teukka skriver 9.12.05 i avsnittet "Eksosvarme" som følger:

"Jeg har undersøkt ved å måle datoja og funnet en interessant faktum. Når forespørselen er så stor at anordningen opererer med konstant effekt, så forskjellen mellom utetemperatur og temperaturen i blåse er nøyaktig 50 °. Purge, oppfører temperaturkurven på nøyaktig samme måte som den utvendige temperatur. '

Da jeg har lenge mistenkt: temperaturen reguleres lufttemperatur i forhold til tid, tilsynelatende lineært.

Ja, det er et beskjedent nivå av ILP-kontrollteknologi og instrumentering. :?
Det er ikke så enkelt, men det er sikkert rom for forbedring. Dette forumet har også mange målinger som viser at for eksempel IVT, Mitsubishi og Toshiba ikke fungerer i henhold til den Teuka-teorien. Og absolutt ingen annen merkevare av pumpe.
M

Mitsu

gjest
Atrium sa:

De svinger forbruker svært liten kraft, så det spiller ingen rolle for det hele.
Ja det er temperaturføleren. I utgangspunktet vekslede jeg med sensoren på og av. Denne i-se sensoren og Sanyo infrarød fjernkontroll måling gir en liten forbedring over termostaten på innendørsenheten alene, men jeg tror også at en anstendig trådløs temperatursensor som kunne plasseres hvor som helst i huset, ville være en god forbedring på luftvarmepumper.

volvo0

medlem
Tilbakemelding Score
0
volvo0 sa:
Atrium sa:

Ja, i hvert fall jeg gjør i.sensori spille, la jeg merke til det i praksis.
Temperatur samme regulatoriske handling, tror jeg, helt ulv. :p

atrium

medlem
Tilbakemelding Score
0
Konklusjonen fra alt dette er at produsentene ikke engang vet hvordan man kontrollerer temperaturen på ILPene i forhold til rommet.

Justering av varmen til utløpet er å kontrollere varmen i rommet, selv om den ikke en gang er målt (i-sensoren er sannsynligvis et forsøk i den retningen).

Årsaken kan være for eksempel. det faktum at temperaturavhengigheten av utetemperaturen / luftfuktigheten / trykket etc. mot temperaturen på avtrekksluften produsert av enheten kanskje ikke er klar?
F

FA-25

gjest
Store produsenter vil ha nok kunnskap, men hovedmarkedet for pumper er i varmere land med et annet klima. Tilsynelatende er det beregnet at en enhet bygget for eksempel på det finske og nordlige svenske markedet fra begynnelsen ville bli for dyrt til å bli solgt.
Endringene som fabrikken har gjort til Mitsubishi importert til Finland, synes å være fokusert på teknisk forsvarlig drift i frost.
I huset vårt fungerer temperaturkontrollen på Mitsu selv godt. For automatisk drift må målepunktet være på lengst punkt av huset fra innendørsenheten for at den skal fungere fornuftig.

macc

medlem
Tilbakemelding Score
0
FA-25 sunn:
For automatisk drift må målepunktet være på lengst punkt av huset fra innendørsenheten for at den skal fungere fornuftig.
På den annen side vil det bli for varmt i nærheten av innendørsenheten.

Flere målinger over huset og fuzzy logikken for å kontrollere blåsens retning og temperatur kan resultere i en maskin som blåser varm luft minst rimelig og holder temperaturen i forskjellige deler av huset ønsket ... Det kan imidlertid være litt dyrt, skjønt. : Roll:

atrium

medlem
Tilbakemelding Score
0
Det ville være nok for meg å måle temperaturen fra det fjerne hjørnet av samme rom, som da ville justere enheten. Akkurat som i en termostatstyrt operasjon som vanlig. Nå justerer ILP seg helt uten hensyn til resultatet av oppvarming. [/ Quote]
M

Mitsu

gjest
Frosten er nå her og der. Det var -26 grader om morgenen. Mitsubishi FA-25 fungerer fortsatt bra. Jeg har gitt innstillinger for å være den samme som i det siste. Varmet blåser på nesten samme måte som det vanligvis gjør. Behovet for varme er imidlertid allerede på et nivå som må brennes i tillegg.

atrium

medlem
Tilbakemelding Score
0
På samme måte rundt 20 C fungerer FA 25, men også sett batteriene inn og lad ovnen blinke: blink:

atrium

medlem
Tilbakemelding Score
0
Nå, om kvelden, blåste elektrisitet over hallen og kjelleren / oppe. Sikringene er OK, så en elektriker er nødvendig om morgenen. Kan noen kontaktor bli ødelagt?

Vokner du å starte ILP normalt etter at den har frosset hele natten i 20 grader Celsius?
M

laget

gjest
Mitsu GA-25, med frost gjort -25 grader, innendørsenhet i avfrostingsposisjon setter langsomt lunkent luft, og dermed avrimning, utendørs enhet blir avfrost og roterer normalt. Ikke start å fungere normalt før du nullstiller maskinen og tilbakestiller et par ganger hva kan være galt ?? : Cry:
opp Bunn