Brukeropplevelse Mitsus?

Karhulitos

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0
makke sa:
Mitsu GA-25, med frost gjort -25 grader, innendørsenhet i avfrostingsposisjon setter langsomt lunkent luft, og dermed avrimning, utendørs enhet blir avfrost og roterer normalt. Ikke start å fungere normalt før du nullstiller maskinen og tilbakestiller et par ganger hva kan være galt ?? : Cry:
Nå er dette et gjetning, men kan dette nok være "pull-off-funksjonen" på alle maskiner?

Det er utenfor -25C -> lavt strømforbruk -> innendørs enhet bryder seg ikke om å fortsette å blåse hardt fordi luften vil føle seg kald = holde blåst veldig lavt (og lunken men ikke kald luft kommer inn)

Ikke Mitsu meg selv, men det handler bare om automatisk sprengning.
F

FA-25

gjest
Jeg har også det samme i noen minutter etter tining i disse alvorlige frostene. Det tar en stund for cellen å varme opp og det blåser opp. Da, når varmen overgår en viss verdi, svinger ned og intensiverer. I det minste trenger vi ikke å gjøre noe annet enn vent litt.
M

Mitsu

gjest
Nå gikk temperaturen under -30 C den andre natten. Jeg tillot pumpen å forbli på mens denne kondensasjonen var forventet. Operasjonen var ganske vanlig, og det var ingen tegn på frysing, men varmeeffekten falt så mye at jeg ikke tror det ville være verdt å bruke hvis den temperaturen fortsatte i lengre tid.
På denne måten, selv etter en kald kveld på slutten av vinteren, blir det vanligvis betydelig varmt om dagen, så jeg tror den første vinteren av denne pumpen vil gå av uten å lukke ned.

RTM-48

medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: Brukeropplevelse med Mitsus?

Dodii kom da for å kjøpe en barbert mitsu ilp fa 35 vah og fikk den på veggen i går kveld og kjører et automatisk program med varmjakt på 22 grader, og brettspill og elektriske radiatorer er ute av spillet. Så en ny enhet, ikke om noen kunne kommentere funksjonene til den enheten fortsetter når som helst og gjør det, ser jeg sensoren ingenting, men det er ingenting annet enn en ting uten kontroll. hva det gjør er virkelig positivt stille. Du liker ikke dette, la oss fortsette som jeg får opplevelsen igjen ..... :D

volvo0

medlem
Tilbakemelding Score
0

rtm-48 sa:
Dodii kom da for å kjøpe en barbert mitsu ilp fa 35 vah og fikk den på veggen i går kveld og kjører et automatisk program med varmjakt på 22 grader, og brettspill og elektriske radiatorer er ute av spillet. Så en ny enhet, ikke om noen kunne kommentere funksjonene til den enheten fortsetter når som helst og gjør det, ser jeg sensoren ingenting, men det er ingenting annet enn en ting uten kontroll. hva det gjør er virkelig positivt stille. Du liker ikke dette, la oss fortsette som jeg får opplevelsen igjen ..... :D
Følg opptining!
Fortell oss hvordan du tines hvis cellen fryser. Tid hvor lenge er oppvarming, avriming
Ja, i-sensoren spiller, la den være på.
Blåsere med manuell styring 2or3.
Vane, opp / ned
Filtre på
Ingenting på salgsautomat :p

RTM-48

medlem
Tilbakemelding Score
0

..vokket disse tingene og fikk resultater som dette: utetemperatur -17 grader, innendørsfiske 24 grader, oppvarming 30 min og opptining 7 min, ingen is i utendørsenheten.i-se på blåse i andre hastighet og avta opp / ned. Når ellers skal du bruke disse automatiseringsprogrammene? ::)

volvo0

medlem
Tilbakemelding Score
0

rtm-48 sa:
..vokket disse tingene og fikk resultater som dette: utetemperatur -17 grader, innendørsfiske 24 grader, oppvarming 30 min og opptining 7 min, ingen is i utendørsenheten.i-se på blåse i andre hastighet og avta opp / ned. Når ellers skal du bruke disse automatiseringsprogrammene? ::)
Oppvarming / tining
Hold styr på når lynet temperaturen endres, har du samme tid, i så fall ta kontakt med selgeren.
Jeg har det samme, oppvarming i 30 minutter og opptining i 8 minutter, dette er konstant uavhengig av utetemperaturen og ingen is i utendørsenheten
Reparasjonsmannen kommer.
Når ellers skal du bruke disse automatiseringsprogrammene?
Ikke egentlig når det ikke spiller riktig :p

RTM-48

medlem
Tilbakemelding Score
0

Når du har en reparatør, informer meg nå at jeg trenger å gjøre det samme. Hva er galt med det nå, hvis det er et problem og ikke en funksjon::)Jeg måler disse tider ved forskjellige temperaturer og fortell meg da. Når temperaturen er -20 og over, må mitesinnstillingene for broen være 31 fangster og bare en skovl.

volvo0

medlem
Tilbakemelding Score
0

rtm-48 sa:
Når du har en reparatør, informer meg nå at jeg trenger å gjøre det samme. Hva er galt med det nå, hvis det er et problem og ikke en funksjon::)Jeg måler disse tider ved forskjellige temperaturer og fortell meg da. Når temperaturen er -20 og over, må mitesinnstillingene for broen være 31 fangster og bare en skovl.
Ja, fiske bør være nok med 24/25 innstillinger. Termostaten er ikke veldig nøyaktig og må kontinuerlig justeres ettersom utetemperaturen endres
Vane på, så vel som i-sensor, blås 3 eller 4 :p

RTM-48

medlem
Tilbakemelding Score
0

Har strømforbruket maksimalt nådd mye høyere enn noen "normal" hastighet når disse frosty-23 må sprenge den ved 3-4 hastigheter? I går kveld da jeg målte disse avfrostings- og oppvarmingstider og utetemperatur var -11 så var det omtrent det samme som -23 grader. Tiderne bør endres ettersom uteluften varmer opp slik at oppvarmingstiden øker og avrimingen forkortes og omvendt, ikke sant? : - \
M

Mitsu

gjest

Viftehastighet har liten effekt på forbruket. Strømforbruket avhenger hovedsakelig av utetemperaturen, dvs. behovet for oppvarming.
Likevel er unødvendig ventilasjon veldig stor å beholde med mindre huset ditt er så stort at varmen må spre seg veldig langt.
Ved -23 grader Celsius er etterspørselen etter varme allerede ganske høy, og på den annen side, når luften avkjøles, avtar kjølekraften, så det er sannsynlig at det ikke vil være nok varme til hele huset. Selv om kysten går kaldt, er det ikke nok til oppvarming bare når det er kaldt.

Av disse automatiske innstillinger, som du skrev tidligere, tror jeg at du bør prøve hvordan de fungerer i huset. Det ser ut til å variere avhengig av huset og plasseringen av innendørsenheten. Jeg har luftretning med automatisk, vifte manuell andre og temperaturinnstilling 24.

Avrimning ennå: Vi har ganske mange avfrostingsintervaller, men er ikke direkte avhengig av temperatur. Imidlertid er intervaller på mindre enn en time svært sjeldne for oss (dvs. FA-25, en mindre pumpe av samme modellserie)

RTM-48

medlem
Tilbakemelding Score
0

Takk for svaret, nå har jeg fulgt disse oppvarmings- / avrimningstider i noen dager, og ja de har vært oppvarming i ca 30 min og avriming i ca. 7 minutter, uavhengig av utetemperaturen. Jeg vet ikke om det er feil eller funksjon. meter unna. Installatøren sa at driften av innendørsenheten ikke vil bli påvirket av dens nærhet. Men når det er mindre enn 10 frost ute, vil jeg ikke merke noen forskjell i temperaturen i blåserøret hvis fangsten er 22 grader eller 31 grader. spillets finesser. : - \
M

Mitsu

gjest

Ja, det stabile ½ timers avfrostingsintervallet er vanligvis et tegn på at det er noe funksjonsfeil i avfrostningsreguleringen, og da skifter enheten bare til tidskontroll. Du kan prøve å slå av enheten for en kort periode (f.eks. Sikring frakoblet). Hvis situasjonen er den samme etter en omstart, bør du kontakte installatøren.
Da jeg prøvde justeringene selv i begynnelsen, fant jeg det på tide å la dem forbli det samme i lang tid, og så prøv bare en endring om gangen. Respons på endringer blir ofte forsinket.
Når peisen er så nær, bør du ikke bruke det automatiske valget av oppvarming / kjøling. Ellers kan det hende at pumpen i noen situasjoner begynner å avkjøle varmen som leveres av peisen. (Generelt, i Finland er det verdt å holde kysten hele vinteren bare med oppvarmingsfunksjonen, og kanskje kanskje i midten sommeren med kjøling)

RTM-48

medlem
Tilbakemelding Score
0

Takk for Mitsu-tipset, jeg gjorde jobben, så jeg tok av sikringen bak pumpen og ser ut, men tiden begynte å skifte. Oppvarming nå 1 time og 7 minutter og opptining 6 min og utetemperatur -13. Det føles også som det blåser varmere enn før i de feilaktige tider, eller bare flagrende. Justeringer: 24 graders innendørs fangst, blåsevinge opp / ned, automatisk blåshastighet ?, I-se sensor på. :)

volvo0

medlem
Tilbakemelding Score
0

rtm-48 sa:
Takk for Mitsu-tipset, jeg gjorde jobben, så jeg tok av sikringen bak pumpen og ser ut, men tiden begynte å skifte. Oppvarming nå 1 time og 7 minutter og opptining 6 min og utetemperatur -13. Det føles også som det blåser varmere enn før i de feilaktige tider, eller bare flagrende. Justeringer: 24 graders innendørs fangst, blåsevinge opp / ned, automatisk blåshastighet ?, I-se sensor på. :)
Har du holdt kløen din?

RTM-48

medlem
Tilbakemelding Score
0

Nå er situasjonen at reguleringen som kom fra å slå av strømmen, varer ikke en stund og startes igjen på linjen som 30-40 minutter oppvarming og 6-10 min avfrosting. og avrimning ca 7 minutter. Si at du er unik og energieffektiv og varme kostnadseffektiv og tar hensyn til utetemperatur og innetemperatur min maskin fungerer som den burde, så jeg ikke betaler noe oppmerksomhet til det nå. Haget er nok med 24 timer og automatisk blåserhastighet. ikke her! :)

volvo0

medlem
Tilbakemelding Score
0

rtm-48 sa:
Nå er situasjonen at reguleringen som kom fra å slå av strømmen, varer ikke en stund og startes igjen på linjen som 30-40 minutter oppvarming og 6-10 min avfrosting. og avrimning ca 7 minutter. Si at du er unik og energieffektiv og varme kostnadseffektiv og tar hensyn til utetemperatur og innetemperatur min maskin fungerer som den burde, så jeg ikke betaler noe oppmerksomhet til det nå. Haget er nok med 24 timer og automatisk blåserhastighet. ikke her! :)
Maskinene er ikke noe unikt! Tross alt skal det lukte utendørs fuktighet, og også hvor mye frost det burde være, bør oppvarming / avrimningstidene automatisk variere.
Nå som varmesyklusen er så kort, vil ikke alle varmekraftene til maskinen slippes ut. (MERK) Avrimning forbruker kun energi.
Ikke tro alt installatøren sier, men bruk din egen sunn fornuft.

Kari

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Det ville være flott hvis disse maskinene ville "luke" fuktigheten osv, men når ikke. Sammenligning av smeltesyklusene til de samme maskinene med hverandre ville kreve lite data på papir og ville ikke bare gjøre målinger. Når maskinen kjøres under full hard frost, er avrimnings-syklusene korte. Hvis en annen bruker brenner sidene på ovnen rød og gulvvarmen bare er litt på og den andre bare pumper varme, er avrimningscyklene ikke like lange. Panan tiningen når jeg har sett som dette skjer, og hva jeg har lest fora fra andre merker som opererer annet. Når jeg leser servicehåndboken, fungerer gjengivelsen som den sier, meningsløs. Den samme "funksjonen" synes å være til stede i alle pumper Mitsu er neppe noe unntak for linjen. Selvfølgelig kan du finne ut ved å lese servicehåndboken (har det ikke vært lenker på disse sidene hvor du kan laste ned Mitsan manualene? Jeg er ikke sikker). Hvis avrimningsperioden er faktisk kortere enn hva manuell sier, er det en annen sak. Avrimning er kontrollert (Panana og tilsynelatende også Mitsu)
Avhengig av temperaturen på cellen, ikke utetemperaturen, det vil si hvis du vil begynne å kjempe for avriming, bør du sette din egen sensor ved siden av den og se om den fungerer i henhold til spesifikasjonene. Jeg snublet over denne teksten fordi det kan være vanskelig å rettferdiggjøre
maskinfeil hvis det ikke er noen annen informasjon bak når den svarte føles som om den ikke fungerer riktig ;-)
opp Bunn