Dimensjonering av varmtvannspriming

jtke

medlem
Tilbakemelding Score
7
En uke bak laderen pumpe 5kW med Panasonic og den første kulepunktet i tankene. Akkumulatoren er en 750 Akva Solar, hvis øvre tredjedel er skilt av en flens fra bunnen og drives for tiden av en 6kW motstand for varmtvannsopplæring. Men varmen ser ut til å være uakseptabelt høy i den nedre delen av laderen fordi det daglige forbruket av motstanden svinger ved 6-12 kWh avlesninger.

Tanken er nå å legge til en separat kokende vannladning og slipp motstandstermostaten til ~ 35 grader. Kjeleplassen har ikke mye ekstra plass, så det primære alternativet for priming er Kospel 9kW direktevarmeren. Det er nok for to dusjer, når vannet først strømmer gjennom et par spoler gjennom hele laderen? I tillegg til dette vil det også være mulig å fade det kalde vannet som går inn i dusjen, fordi laderen fortsatt har en ubrukt spole ned. Men mer rørarbeid er nødvendig.

Jolberious

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
76
Hvor trenger du virkelig kaldt vann og ikke dårlig?

Hvis du gjør det selv, ville det ikke være verdt alt vannet å løpe først gjennom underkjeven, da T-forgreningen til forkjølelsen, så blir varmtvannet videre drevet gjennom de øvre spolene og til slutt blir de manglende 15 grader fortsatt avfyrt? Husholdningsapparater som oppvarmer vann med motstand, drar også fordel av en liten forvarming av kaldt vann, som en vaskemaskin og oppvaskmaskin.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229
Men varmen ser ut til å være uakseptabelt høy i den nedre delen av laderen fordi det daglige forbruket av motstanden svinger ved 6-12 kWh avlesninger.

.
Det skal ikke gå ned noen varme hvis vannet i toppen av akkumulatoren ikke beveger seg, innskuddet er veldig bratt mot motstanden, det varme ikke mye i bunnen.
Jeg har et 900 liters sett, og ingen varme går ned til bunnen.

Hvordan setter du det inn i laderen, og andre rørforbindelser, er det en grunn til det?

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57
Hvor trenger du virkelig kaldt vann og ikke dårlig?

Hvis du gjør det selv, ville det ikke være verdt alt vannet å løpe først gjennom underkjeven, da T-forgreningen til forkjølelsen, så blir varmtvannet videre drevet gjennom de øvre spolene og til slutt blir de manglende 15 grader fortsatt avfyrt? Husholdningsapparater som oppvarmer vann med motstand, drar også fordel av en liten forvarming av kaldt vann, som en vaskemaskin og oppvaskmaskin.
Det er litt av en rørleggerarbeid, som initiativtakeren nevnte, når det vanligvis er en kald og varm manifold. Ja, den kalde skal splitte to, når minst kjøkkenet trenger kaldt definitivt. Selv på toalettet, foretrekker jeg å skylle legosene med kaldt i stedet for varme, og slipp ikke engang av varme.

I det minste for den termiske energien, er den initiatorens løsning så lett at den setter den i direktevarmeren, men henter deretter lesingen som er nødvendig for toppen av laderen. Enten det er 32,35,37 eller så, vil det ikke svinge mye.

Eller hvordan kan de ha suoralämmittimien sagt, er alle små rør det jeg har funnet. Vil strømmen av to dusjer gå gjennom?

Det er mer enn de Kospel-varmeovner i dag, det er verdt å sjekke ut for eksempel amazon.de Det var ingen store forskjeller i prisene, noen ganger så jeg på. Forskjellen var i justeringer, minner, rør, etc ...

Jolberious

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
76
Det er litt av en rørleggerarbeid, som initiativtakeren nevnte, når det vanligvis er en kald og varm manifold. Ja, den kalde skal splitte to, når minst kjøkkenet trenger kaldt definitivt. Selv på toalettet, foretrekker jeg å skylle legosene med kaldt i stedet for varme, og slipp ikke engang av varme.
Det er alltid opp til deg å ha denne spesielle ting gjort i bygnings- / renoveringsfasen og sette 3 manifolds.
Hvis kulden drives bare gjennom den laveste spolen, hvor temperaturen på gropen er for eksempel 30 grader, så vil jeg sterkt tro at jeg ikke teller at temperaturen på det blekne vannet vil være mindre enn 25 grader, sannsynligvis nærmere 20 grader.

I dette tilfellet er temperaturen på det falmede vannet nesten det samme som vanntemperaturen i rørene når inneluften har oppvarmet den. Så det er ikke noe problem med sengen, men bare når det er kaldt vann (vaskemaskinen for oppvaskmaskinen skyller og drikker tenner).

Hvordan setter du det inn i laderen, og andre rørforbindelser, er det en grunn til det?
Sannsynligvis feilen er her, panneladingspumpen blander toppen av innskuddene.
Flytt dypprøret i reservoaret under flensen, slik at problemet er nesten løst.

Jolberious

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
76
Brukes vaskemaskinen vannfading når maskinen kun varmer vaskevannet og skyllene er kalde?
Slike år med måling:

https://neuroeducationquebec.org/foorumi/threads/pyykinpesukoneen-ja-kuivurin-mitattu-kulutus.21814/
Jeg husket at jeg noen ganger leste om disse, men da jeg ikke husket hva. Det var bare en erklæring om at strømforbruket ble halvert når forvarmet vann ble kuttet og vasketiden ble forkortet.
Forbruk, om det handler om en liten maskin, gir ikke mening (dvs. tilbakebetalingstid ..) for å forvarme hvert sted.
Selv i dusjen kan man oppnå større besparelser med et vannbesparende dusjhåndtak enn å kjøre en forvarmet kaldt.

som

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
9
Var det ikke nødvendig å sende legionellaen i dette brennende vannet når det gjelder spolen, men hvis det kommer fra reservoaret, må bakteriene oppvarmes ut.

samza

medlem
Tilbakemelding Score
6
Her finner du Jäspin 150 / 150l kombinasjonskoker (Ecowatti) med varmt vann også på toppen som temaets initiator. Vi ser ut til å kjøre strøm til varmt vann (54h) i n6-10kw om dagen. Selvfølgelig er Ecowatti kjele sirkulasjonspumpe, logikk og andre kontroller også inkludert i dette slagordet. Er det ok lesing? Jeg lurer på om jeg også kunne produsere mindre, men la oss ikke i stand til å betale for innsatsen.

jtke

medlem
Tilbakemelding Score
7
Sannsynligvis feilen er her, panneladingspumpen blander toppen av innskuddene.
Flytt dypprøret i reservoaret under flensen, slik at problemet er nesten løst.
Pumpeinngangen er koblet under flensen. På bildet viser den røde etiketten retur og blå utgang til pumpen. Forutsetningen var selvsagt at lagene forblir separate, men målingene sier en annen. Jeg kan ikke tro at drikkevann vil ta> 6kWh strøm på dager når det ikke er dusjbesøk. Og på den annen side, i går, for eksempel, var fire personer i dusjen og forbruket var ~ 12kWh. Det grunnleggende forbruket av motstanden virker flott. Jeg har også stengt fire-veis utgang øvre høyre shunt, så alt vannet oppvarmingssyklusen vil alltid fra bunnen. Forbruk måling er gjort med en Efergy meter, som jeg tror skal gi rimelige resultater for en så lett motstandsbelastning. Og det er ingen varmtvannssirkulasjon, så det blir ingen tap.

Faktisk, i strømningsvarmeren, er det største spørsmålet hvor mye vann kommer gjennom det. Det faktiske behovet for temperaturløfting er justerbart til moderat ved forvarming. Ebay så på heksen og ble billig fra Bosch og Siemens. Selvfølgelig synes de å være bare vurdert for 6bar trykk, som Kospel.

akva_750.jpg

lmfmis

standard Naama
Tilbakemelding Score
17
Eller hvordan kan de ha suoralämmittimien sagt, er alle små rør det jeg har funnet. Vil strømmen av to dusjer gå gjennom?

.

Strømmen av ett Kospel er nok for en dusj hvis du helt bytter varmt vann gjennom det.

To dusjer er så to Kospel parallelle. Så dette er begrenset av strøm, ikke strøm.

Bortsett fra når du bruker forvarmet vann og kobler Kospel-mikseren til en varm gren: det vil si at bare "ekstra varme" strømmer gjennom spolen. Deretter setter du Kospelets egen termostat fullt og matemikseren vil da dispensere riktig.

... så ... hvor mange dusjer da .... avhenger av forvarming, kv innstilling, og så videre

Du må prøve.

Den positive tingen om det er at Kospel mangel på kraft manifesteres da av en langsom temperaturfall som ikke forstyrrer dusjen mye. Komfort er på et godt nivå.

jtke

medlem
Tilbakemelding Score
7
Bortsett fra når du bruker forvarmet vann og kobler Kospel-mikseren til en varm gren: det vil si at bare "ekstra varme" strømmer gjennom spolen. Deretter setter du Kospelets egen termostat fullt og matemikseren vil da dispensere riktig.
.
Det ser ut til at rørleggerarbeidet ikke kan unngås :) den kalde side av strålen haalistus betyr den aktuelle manifold splittet. På den annen side er det et par barn i huset, som på et tidspunkt blir vann lotteriet terninger, så hurtigflytende varmt vann kan være en god ting ... for besparelser.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229
Det må nå bli tatt for en mer presis grunn. Jeg så allerede på Eastrons Modbus-meter fra Ebay, men begynte å ha for mye jern i brannen.
Ser det ut som et 6kW forbruk når motstanden reparerer vann?

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57
Hvis noen senere kontrollerer temperatur- og flytbegrensningene eller brukeropplevelsen som trengs fra lyet, så på forhånd, men på forhånd. Det er vanlig for en lang tid hivellyt tror ideen om at 300 liter tank verftet og sparker i stedet for å gjøre kabinettet, med en liten del av det er den slags suorakäristimelle. Selv om vi også har to dusjer, blir det vanligvis ikke brukt. I stedet blir gutter ofte vannet med bobler under spraying. Jeg tror det ville være enkelt å ordne, slik at badstuen på et øyeblikk ville være nok varmt vann i en stor lagertank, men suoralämmittimen svitsjing og flyte toleranse lurer ... Norm dager siden hadde ikke noe problem, selv om en stor lagertank ville være kulere når du aldri mer enn én om gangen i dusjen.

Faktisk kan den såkalte lmfmis-nevnte intermittente tuningen være løsningen. En god ide, ikke å komme i tankene.

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57
Her kan du se strømmen som kreves for direkte vannoppvarming. Er det ikke bra?
25l / min 9kW strøm, varm opp til 5 grader. Så, med en 9kW varmeapparat, får du to dusjer (38 grader) hvis laderen bak det gir 33 grader, det vil si at kraften ikke er et problem hvis venene ellers fungerer og justerer jevnt og tåler strøm. Det eneste spørsmålet er hvor mye varme som skal ligge i laderen, slik at spolen blir 33 grader.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229
I alle fall skal dusjstrømmen halveres, det trenger ikke å være 12 l per minutt.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Time out skrikende i kjøkkenet for å senke kjelen til varmt vann. Da, når du tar 9 kW på, må du være klar over hva som ellers kan være på samtidig. Hvis pumpen ikke roterer, kommer 33 grader ikke lenge. Kjøkkenet tar 5 kW øyeblikkelig å svinge og distribuerer ikke jevnt til alle stadier. Saikos fra noen alibab bestilte automatisk reversible "sikringer" ;D

Tankene vil uunngåelig øke til reservoaret, selv i liten grad. En slik 3 kW 3 volt motstand trenger ikke å være stor for kontinuerlig oppvarming.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229
Nei, det er gjort av oppvaskmaskinen, men hvis jeg ikke koker det i en kasserolle, gjør jeg det.

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57
Time out skrikende i kjøkkenet for å senke kjelen til varmt vann. Da, når du tar 9 kW på, må du være klar over hva som ellers kan være på samtidig. Hvis pumpen ikke roterer, kommer 33 grader ikke lenge.
Faktisk, på kjøkkenet krever varmt vann bare en liten lire når man vasker en enkelt beholder, ingen kjele jeg oppfant. Uansett hva det vil være, noe 6 liter per minutt, så løfte ville være 20 grader, ville få 53 grader. Veldig bra etter min mening. I det minste ville jeg aldri få hendene mine fulle av vann fra springen. Eller veldig mange liter.

Hvis du setter en rotasjon på himmelen, så er det bueno. Komfyren kan stå uten strøm mens vannet faller, og det er halvparten av tiden av badstuen. Den 9kW ovnen har blitt slått når som helst og aldri sikret blåst. Samtidig har det vært 3kW primære anklagere og bedrag og annen normal bruk.

Og at 33 graders vann er nok i minst en kilometer fra et 1800-liters reservoar utover at noen kan trenge. Spørsmål justering.

I tillegg til det 9kW, er det fortsatt enkelt å reservere selv en elektrisk bil med noen få kW effekt. Det er ingen konvensjonelle 3x25 sikringer egentlig så nær grensene. Faktisk kunne jeg sette den 12kW strømmen uten å bekymre seg om sikringer med en så kort belastning som en direkte varmeapparat.

Selvfølgelig, hvis du har satt 20 ampere fra en scene til riuhtova svindel, men jeg i det minste alltid advart dem ...

Wespa

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
11
Det er ingen konvensjonelle 3x25 sikringer egentlig så nær grensene. Faktisk kunne jeg sette den 12kW strømmen uten å bekymre seg om sikringer med en så kort belastning som en direkte varmeapparat.

Selvfølgelig, hvis du har satt 20 ampere fra en scene til riuhtova svindel, men jeg i det minste alltid advart dem ...
Ja, vi har bare 3x25A og 12kW Kospel og en 20A-sikringskrevende 1-faset VILP. Men Kospel bestiller alltid vann når det oppvarmes VILP for å trekke ånden. Vel, systemet har jobbet, ingen klager.

Vi har imidlertid ikke en elektrisk bil eller så.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Så hvis sikringene varer, er saken sannsynligvis ok. Vel, det sparer i utgangspunktet energi når akkumulatorens tap går tapt. Kanskje er jeg bare slags gammeldags allerede, må det alt være som det var jemmassa - klar til ethvert behov.

Vi bruker bare dusjer på en gang. Tidligere, da det var en oljekjele, var det varmt vann som var så nøyaktig at ved den nedre grensen av kjelertemperaturen drev vanntemperaturen dersom vann ble tapt fra springen på en eller annen måte. I den forstand er jeg veldig fornøyd med laderen. Vel, nå er det ingen måte å komme ut av kranen.

jtke

medlem
Tilbakemelding Score
7
Ser det ut som et 6kW forbruk når motstanden reparerer vann?
Vanligvis ser det ut som ~ 3kW når motstanden har to trinn-for-trinn-elementer. Hvis sprøytet og den øvre delen av varmen går ned, vil begge elementene klikke og Efergy vil vise om 6kW. Det synes å være riktig.

Det var igjen på 6kWh Efergys i dag. Det var et hus tomt om dagen og kanskje tennene ble vasket om morgenen og litt fliset på ansiktet.

Sannsynligvis er 12kW Kospel allerede et år med hobby å bestille fra Ebay. Det ser ut til å være noe i hårene under 160 € for salg. Flammen er en som alltid steker fullt ut. Koblingen går bak dagens strømblandingsventil, så det er uansett hvor varmt kjole er.

jtke

medlem
Tilbakemelding Score
7
KDE 3in1 gikk til bestillingen. Spesifikasjoner Tillatelse til 9kW-modellen med 4,3l / min +40 graders varme. Hvis det er sant, bør det være nok. Vannet som er nå i reservoaret er + 50C, så jeg trenger bare en +15 graders stigning etter forvarming av pumpen for å komme til det samme. Det bør være mer enn 10l / min. Alternativet er å forvarme det kalde vannet, men jeg prøver å prøve luften først.

kde_3in1.png
Senest redigert:

jtke

medlem
Tilbakemelding Score
7
Kospel er nå på bordet og venter på installasjon. For overflatemontering må tilkoblingen gjøres gjennom bunnen av huset som nevnt her. Rørene er en tynn 10mm fløyte, så har du bare vridd dem ned og hullene i bunnen av saken?

Arrangering den kalde siden av jet forvarming synes faktisk å være lettere hommalta, så jeg tror jeg skal starte den, men.

amatør

medlem
Tilbakemelding Score
5
Mites i fremtiden hvis disse strømavgiftene blir vanligere? På grunn av en uheldig time, må du kanskje lide de neste 12 månedene?

Er det bedre å godta en elektrisk akkumulator med tiden eller etter behov? I verste fall er 9kWh mye mer tid til annet forbruk. Som dusj i seg selv er det ikke mange minutter om gangen, og selv i dusjen kan du slå strømmen (hvis den forvarmes), men hvis familien skjer for å få en tenåring som bor under dusjen?

Men med strømladningen kan du være mye mer optimaliserbar for å optimalisere toppforbruk i et elektrisk oppvarmingskammer. Radiatorer, varme kabler, lv akkumulatorer, vaskemaskiner, varmeapparat, tørketrommel, komfyr kan for det meste være de som optimalisering kan kutte topp forbruk.

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57
Problemet med en strømladning avhenger i stor grad av om tidsenheten fortsetter å være en time eller noe kortere. For eksempel vil en lader forårsake en time med oppvarming ved en gjennomsnittlig effekt på 3kW, en 9kW direkte varmeapparat kan frigjøres i 20 minutter i sin helhet innen samme time for å få det samme.

Imidlertid slår strømmen seg til for eksempel samtidig som varmeren når ladetoppen på laderen kan overføres til natten ...

Det er ingen klar sak ... Jeg tror ikke det er veldig stressende å gjøre det, ikke noe stort kast i det. Lette de fleste strømregninger kan bli stunted for både kraftuttak og kilowatt-timer når du prøver å bli kvitt noen form for motstand ...

jtke

medlem
Tilbakemelding Score
7
Kospel rør er nå i en ny stilling, klar for tilkobling, men først bør du ta den kalde siden haalistus endelig gjennomføres. Rørledningen hadde bare trukket manifolden med kartene til modellen slik at den ikke stiger oppover uten å kutte av matrøret og reinstallere hele lydbehandlingen. Det er fortsatt et vanskelig sted bak den store ekspansjonstanken. Med litt oppvarming, ville pex strekke seg så mye at rørene kunne kobles fra kontaktene uten å løfte hele loggen?
opp Bunn